עונה מומלצת לחופשה בטיראנה

מזג האוויר בטירנה, אלבניה, ועונה מומלצת לחופשה

במדריך למזג האוויר בטיראנה תמצאו את כל המידע הדרוש לכם על מנת להחליט מה העונה המומלצת לחופשה בטירנה, לאיזה מזג אוויר תוכלו לצפות בכל עונה ובכל חודש, ואילו פעילויות יתאימו לחופשות במועדים שונים לאורך השנה.

            הזמנת דילים לטיראנה       |       הזמת טיולים מאורגנים לאלבניה

אם ביקרתם כבר בכל היעדים הקלאסיים באירופה, או אם אתם סתם מעוניינים ביעד שונה מהבירות הקלאסיות, אך קרוב יחסית – עיר שמשלבת בין מזרח למערב, עם אתרי תרבות והיסטוריה, פנינים אדריכליות בסגנונות שונים, טבע מרהיב, שווקים ססגוניים, חיי לילה שוקקים ועוד – יתכן שטיראנה, בירת אלבניה, היא היעד עבורכם! בשנים האחרונות, בזכות הטיסות הישירות לטירנה, יותר ויותר ישראלים יכולים ליהנות מהעיר המזרח אירופאית המיוחדת.

חופשה בטירנה – עוד מידע למטייל

סים ו-eSIM לאלבניה – המלצות וטיפים למטיילים

תחבורה ציבורית ומוניות בטירנה בירת אלבניה

טיסות לאלבניה – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

טיראנה – מלונות מומלצים עם ילדים בבירת אלבניה

השכרת רכב בטיראנה בירת אלבניה – מחירים וטיפים

עונה מומלצת לחופשה בטירנה

כמו בכל יעד, העונה המומלצת לחופשה בטירנה, תלויה במידה רבה באופי החופשה שאתם מתכננים. עם זאת, עבור רוב התיירים, עונה מומלצת לחופשה בטיראנה תחול בין החודשים אפריל לספטמבר. בחודשים אלה, מזג האוויר בטירנה נוח למדי, ומתאים לבילויים בחוץ – בין אם ברחובות העיר ובין אם בטיולים בחיק הטבע.

בדומה למזג האוויר בישראל, החודשים החמים ביותר בטירנה הם מיוני עד אוגוסט. בשונה מישראל, הגשמים בטירנה נמשכים כשבעה עד תשעה חודשים במהלך השנה, כאשר החודשים היבשים ביותר הם יולי ואוגוסט. עם זאת, אל תצפו שהקיץ בטיראנה יהיה בסגנון ישראלי. גם בחודשי הקיץ צפוי גשם בטיראנה, כך שכדאי לקחת בחשבון שינויים קלים בתוכניות, ולהכין מראש אפשרויות בילוי במקומות סגורים, שיתאימו לימי גשם קיציים. מזג אוויר בטירנה בחורף הוא קר, גשום וסוער. אבל הטמפרטורות בטירנה לאורך כל השנה נעות בין 8 מעלות ל-27, כלומר – גם בשיא החורף, אין צפי למזג אוויר קיצוני וקפוא. היום הקר ביותר בטירנה חל, בדרך כלל, בתחילת ינואר. מזג אוויר בטירנה בסתיו אופייני לעונת מעבר: מעט פחות קר מאשר בחורף, אבל עדיין סגרירי וגשום. מזג אוויר בטיראנה בקיץ הוא אידאלי לטיולים בחוץ – טיולים אורבאניים ברחובות היפים של העיר או טיולי טבע בסביבתה – עם מעט גשם וטמפרטורות נוחות. גם מזג אוויר בטירנה באביב מתאים לחופשה נעימה, בין היתר בזכות הפעילויות באוויר הפתוח שמתקיימים בעיר בחודשי האביב, ויכולים להעשיר את החוויה.

עונות השנה בטירנה

מזג האוויר בטירנה בחורף

החורף בטירנה מאד גשום, עם 2.5 ימי גשם בממוצע מדי שבוע. חודשי החורף הקיצוניים ביותר הם מדצמבר עד פברואר. עם זאת טיראנה בחורף לא מתאפיינת בתנאי מזג אוויר קיצוניים, כמו ביעדים אחרים באירופה.  לעיתים נדירות קר בטיראנה ברמה שהטמפרטורות יורדות מתחת ל-7 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בטירנה באביב

האביב בטירנה הוא עונה נהדרת לטיולים בחוץ, עם טמפרטורות נוחות, וירידה בכמות הגשמים לעומת החורף, וזו אכן העונה הפופולרית ביותר אחרי הקיץ למטיילים ותיירים, שמעוניינים ליהנות מכל מה שיש לעיר להציע.

מזג האוויר בטירנה בקיץ

הקיץ בטירנה מתחיל רשמית בשבוע הראשון של יוני, ונמשך שלושה-ארבעה חודשים. עונת התיירות בטיראנה מגיעה לשיאה בחודשים יוני עד אוגוסט, שהם החודשים היבשים בשנה, בהם מספר הימים הגשומים הוא הנמוך ביותר לאורך השנה. קחו בחשבון, שלאור הביקוש, יתכן ומחירי הטיסות והמלונות בטיראנה יהיו גבוהים לעומת תקופות אחרות בשנה, והצפיפות בעיר ובאטרקציות שהיא מציעה למבקרים תהיה גבוהה גם היא.

מזג האוויר בטירנה בסתיו

הסתיו בטירנה מתאפיין במזג אוויר נוח יחסית, עם טמפרטורות נמוכות ביחס לקיץ, אך לא קרות מדי. טיראנה בסתיו מתאימה לטיולים בטבע ובעיר, כך עוד לוקחים בחשבון את האפשרות שירד גשם, שעשוי לשנות מעט את התוכניות.

אירועים ופסטיבלים בטירנה

במהלך השנה נערכים בטירנה, כמו בבירות אחרות ברחבי העולם, אירועים ופסטיבלים, שיכולים לשדרג את החופשה בטיראנה, ולתבל אותה בחוויה בלתי שגרתית. לפני שאתם מתכננים חופשה בטיראנה, מומלץ לבדוק ברשת אילו אירועים מיוחדים מתקיימים בעיר במועדים הרלוונטיים, על מנת לתכנן את תוכנית החופשה בהתאם, במידה ותמצאו אירוע או פסטיבל בטיראנה, שתרצו לקחת בו חלק.

כאן תוכלו לקרוא על שניים מהאירועים השנתיים שמתקיימים בטיראנה ובסביבתה באופן קבוע, אך על מנת לבחור את האירועים המתאימים עבורכם, מומלץ לבצע חיפוש ממוקד ברשת בסמוך למועדים בהם אתם מתכוונים לקבוע את החופשה.

פסטיבל הקולנוע בטירנה

פסטיבל קולנוע בינלאומי, המתקיים בכל שנה בטירנה, והוא אחד מאירועי התרבות הנחשבים המתקיימים בעיר. לפסטיבל, שנוסד בשנת 2003, מגיעים סטודנטים לקולנוע ויוצרים קולנועיים מכל העולם, והוא נחשב לאירוע הקולנועי המשמעותי ביותר במדינה. מדובר למעשה בתחרות בה מתמודדים יוצרים שונים בקטגוריות קולנועיות שונות כמו: סרטים דוקומנטריים, אנימציה, וידיאו ארט ועוד. צוות השופטים, המורכב מפאנל בינלאומי, מעניק פרס לזוכים בכל קטגוריה. הפרס לסרט הטוב ביותר מכונה ינשוף הזהב. תוכלו להיכנס לאתר הפסטיבל כדי לקבל מידע מדויק על תאריכים, מקום, דרכי ההגעה וגם להירשם ולהשתתף בעצמכם.

פסטיבל Dita e veres

במרחק שעה נסיעה בלבד מטירנה, בעיירה אלבסאן, מתקיים באמצע מרץ הפסטיבל המקסים הזה, שמסמל את חגיגות האביב, במהלך הפסטיבל תושבים ותיירים בכל הגילאים חוגגים בתהלוכות, ריקודים ומאכלים מקומיים.

מזג האוויר בטירנה על פי חודשים

מזג אוויר בטירנה בינואר

כצפוי, ינואר בטירנה הוא חודש חורפי, גשום למדי, קר ומעט סוער, אבל הטמפרטורות לא מתקרבות לאזור האפס, ומי שאינו סובל מאוד מקור, יכול ליהנות גם בחודש זה מחופשה בטיראנה. הטמפרטורה הממוצעת היא כ-6 מעלות, ויש כ-15 ימים גשומים בממוצע. מזג אוויר בטיראנה בחודש ינואר הוא החורפי ביותר בשנה, לכן מומלץ לתכנן פעילויות במקומות סגורים, ופחות מפעילויות בחוץ.

מזג האוויר בטירנה בפברואר

פברואר בטירנה מתאפיין בהתחממות קלה לעומת חודש ינואר. מזג אוויר בטיראנה בפברואר עדיין חורפי וסגרירי, אבל הטמפרטורה הממוצעת עולה לכ-8 מעלות צלזיוס, ומספר הימים הגשומים הממוצע יורד מעט ל-13 ימי גשם במהלך החודש. בדומה לינואר, גם בפברואר בטיראנה מומלץ לתכנן חופשה שרוב הפעילויות בה הם במקומות סגורים, ופחות פעילויות בחוץ בטיולים אורבניים או טיולים בטבע.

מזג האוויר בטירנה במרץ

גם מרץ בטירנה הוא עדיין חודש חורפי, והשינויים בטמפרטורה הממוצעת ובמספר ימי הגשם החודשיים הם קלים בלבד ביחס לינואר ופברואר בטיראנה. הטמפרטורה הממוצעת עולה מעט לכיוון של 10 מעלות צלזיוס ומספר הימים הגשומים בממוצע עומד על 16 – כלומר מעט גשום יותר מאשר בפברואר.

מזג האוויר בטירנה באפריל

אפריל בטירנה מתאפיין בשינוי משמעותי במזג האוויר ביחס לחודשי החורף, והוא מבשר את בוא האביב. הטמפרטורה הממוצעת בטיראנה באפריל מתחילה לטפס לאזור 14-15 מעלות צלזיוס. עם זאת, גם באפריל צפוי לא מעט גשם בטיראנה, עם ממוצע דומה לחודש הקודם – 16 ימי גשם במהלך החודש. באופן כללי, מבחינת הטמפרטורות, מזג אוויר בטיראנה באפריל הוא נוח ברוב ימי החודש, ומאפשר בילויים נעימים גם באוויר הפתוח. עם זאת, יש לקחת בחשבון את הגשמים, ולהיערך מבעוד מועד – הן מבחינת הביגוד והציוד, והן מבחינת תוכניות גיבוי בחללים סגורים.

מזג האוויר בטירנה במאי

מאי בטירנה מתאפיין בעלייה נוספת של הטמפרטורות, וגם בירידה בכמות הגשם בממוצע החודשי. עם זאת, הגשם עשוי להתפזר על יותר ימים במהלך החודש. במאי, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 18-19 מעלות – כלומר טמפרטורות מצוינות לבילוי נעים בחוץ, אך חשוב לקחת בחשבון, שבחודש זה יש בממוצע כ-19 ימים גשומים, אך כאמור, כמות הגשם פחותה לעומת החודשים הקודמים, כך שזהו חודש מתאים לפעילויות חוץ, כל עוד דואגים להצטייד במעיל גשם קל ונעליים סגורות.

מזג האוויר בטירנה ביוני

יוני בטירנה מבשר על בואו של הקיץ, שכאמור, היא העונה המועדפת על רוב התיירים הנופשים בעיר. הטמפרטורה הממוצעת נעימה מאוד, ועומדת על 23 מעלות צלזיוס. בחודש זה יש בממוצע 16 ימים גשומים, אך כמויות הגשם נמוכות יחסית לשאר העונות, ואפשר להתחיל ליהנות מפעילויות בטבע ובעיר ללא הגבלה כמעט.

מזג האוויר בטירנה ביולי

יולי בטירנה הוא כבר חודש קיצי קלאסי (בסטנדרטים אירופאיים), עם ימי גשם מועטים יחסית – 10 ימים בממוצע לאורך החודש, וטמפרטורה ממוצעת של כ-24 מעלות צלזיוס. מזג אוויר בטיראנה בחודש יולי מושלם לבילויים בטבע, בחוץ, באתרים ובפארקים ולמעשה תוכלו ליהנות בנעימים מכל מה שיש לעיר להציע.

מזג האוויר בטירנה באוגוסט

אוגוסט בטירנה הוא הקיצי ביותר מבין חודשי השנה. הטמפרטורה הממוצעת מגיעה לשיא של 26 מעלות צלזיוס, ומספר ימי הגשם בממוצע חודשי הוא כ-12. זהו החודש החם ביותר בשנה בטיראנה, עם כמות הגשמים המועטה ביותר. אם אתם מחפשים חופשת קיץ בטיראנה, ואין לכם חשש להגיע אליה בשיא עונת התיירות, אוגוסט יכול להתאים בדיוק לחופשה שלכם.

מזג האוויר בטירנה בספטמבר

גם ספטמבר בטירנה עדיין קיצי למדי, עם שמש נעימה וטמפרטורות מושלמות לחופשה המשלבת חוץ ופנים. הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 21 מעלות ויש כ-13 ימים גשומים בממוצע. כמו כל חודשי הקיץ, מזג אוויר בטיראנה בספטמבר הוא מושלם לחופשה מהנה.

מזג האוויר בטירנה באוקטובר

אוקטובר בטירנה מתאפיין במזג אוויר המבשר את בוא הסתיו. חודש זה קריר מקודמו באופן משמעותי, עם טמפרטורה ממוצעת של כ-17 מעלות צלזיוס, ו-12 ימי גשם בממוצע. עדיין אפשר לטייל וליהנות, אך צריך לקחת בחשבון שלעומת הקיץ, מזג האוויר יותר קריר וגשום, ולהיערך בהתאם.

מזג האוויר בטירנה בנובמבר

נובמבר בטירנה ממשיך את מגמת ההתקררות, כשהטמפרטורה הממוצעת צונחת לכ-13 מעלות צלזיוס. בממוצע יש בחודש זה כ-12 ימים גשומים, והאווירה בעיר מתחילה להיות חורפית וסוערת יותר לעומת חודשי הסתיו.

מזג האוויר בטירנה בדצמבר

דצמבר בטירנה הוא כבר חורפי וקר, עם טמפרטורה ממוצעת שצונחת לכ-8 מעלות צלזיוס, וכ-12 ימי גשם בממוצע בחודש.

Tirana WEATHER

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל