מזג האוויר בהולנד

מזג האוויר בהולנד – מתי כדאי לטייל?

מתכננים טיול בהולנד? יצרנו עבורכם מדריך מפורט ומלא, המבוסס על מידע מטאורולוגי עדכני, המציג את תנאי מזג האוויר בהולנד לאורך עונות השנה השונות, כולל טמפרטורות, כמות משקעים וכמות שעות ביממה – כך תוכלו להחליט מהי העונה המומלצת לטיול בהולנד עבורכם

דילים לאמסטרדם במבצע          |           טיולים מאורגנים בהולנד

הולנד Netherlands ועיר הבירה שלה אמסטרדם, היא מדינה שמשלבת בין נופים מהממים של צפון אירופה, מישורים ירוקים, והמון המון מים. טיול בהולנד הוא חוויה לכל המשפחה – בין מגוון עצום של פארקי שעשועים, מתחמי בילוי מקומיים ואפילו שיחזורים של כפרים היסטוריים, כל אחד יכול למצוא לעצמו חוויית בילוי מדהימה בהולנד. כדי לצאת לטיול בהולנד וליהנות מכל היתרונות של החוויה משפחתית או חברתית קסומה, כדאי להכיר גם את מזג האוויר בהולנד ועונות השנה השונות. אף על פי שמדובר על מדינה אירופאית, הולנד נמצאת במיקום גיאוגרפי קצת בעייתי מבחינת תנאי מזג האוויר.

המלצת קריאה:

תחבורה בהולנד – מדריך למטייל

השכרת רכב בהולנד

אמסטרדם – מלונות מומלצים למשפחות בבירת הולנד

טיסות לאמסטרדם – השוואת מחירים וטיפים

סים או eSIM להולנד

הזמנת כרטיסים לליגה ההולנדית

מזג אוויר בהולנד

בגלל המיקום הגיאוגרפי של הולנד אשר נמצאת בצפון אירופה, וגובלת בגרמניה, בלגיה ובים הצפוני, האקלים של הולנד הוא אקלים ייחודי מאוד, שדורש מכם להתכונן בהתאמה לטיול. באופן עקרוני, האקלים של הולנד מושפע מאוד מהים הצפוני, כך שבמרבית ימות השנה מדובר על טמפרטורות נמוכות, שמיים מעוננים ולחות גבוהה. כמו כן, ממוצע המשקעים השנתי עומד על 750 עד 850 מילימטרים של גשם, אשר מתפרסים על פני כל חודשי השנה באופן קבוע. המאפיין המטאורולוגי המרכזי של הולנד, אשר תיירים לומדים להכיר כבר ברגע הראשון לאחר הנחיתה, הוא הרוח. הולנד היא מדינה מישורית מאוד וההשפעה של הקרבה לים הופכת את הרוחות לחזקות מאוד, במיוחד בתקופת החורף והסתיו בהולנד. רוחות אלו יכולות ליצור סופות חזקות ברחבי כל המדינה, שמשפיעות בסופו של יום על כלל תנאי מזג האוויר של הולנד.

בגלל גודלה הגיאוגרפי הקטן יחסית של הולנד, השינויים בתנאי מזג האוויר הם מינוריים בין האזורים השונים, עם הפרש טמפרטורות ממוצע של מעלה עד שתי מעלות בין אזורי החוף לבין אזורי הפנים של המדינה. כך שבכל הערים הגדולות של הולנד, תנאי מזג האוויר הם די זהים לאורך עונות השנה השונות.

מזג האוויר בהולנד בקיץ

עונת הקיץ בהולנד מתרחשת בין החודשים יוני לאוגוסט ומתאפיינת בעיקר בטמפרטורות נעימות עם מעט ימי שמש חזקים. יש לאורך התקופה ימי גשם רבים, אבל הטמפרטורה המקסימלית מגיעה ל-25 מעלות צלזיוס. במידה מסוימת, ניתן לומר שתקופת הקיץ בהולנד דומה לתקופת הקיץ בבריטניה, ובהחלט מאפשרת בילוי מתאים לתיירים.

במהלך חודש יוני בהולנד, הטמפרטורה הממוצעת באמסטרדם עומדת על 11 מעלות צלזיוס עד 19 מעלות צלזיוס. כמות ימי הגשם הממוצעת עומדת על תשעה ימים, שהם 60 מילימטרים של גשם. במקביל, כמות שעות האור ביממה, נמצאת בתקופת השיא השנתית ועומדת על שבע שעות של אור ביממה (בקיזוז שעות בהן השמש מוסתרת על ידי עננים), שהן 215 שעות אור לאורך כל החודש. טמפרטורת מי הים במהלך חודש יוני בהולנד עומדת על 13 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש יולי בהולנד הטמפרטורה הממוצעת באמסטרדם ממשיכה לטפס ומגיעה ל 13 מעלות צלזיוס עד 21 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 75 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך כל תקופת החודש. כמות שעות האור ביממה, מגיעה לשיא שנתי ועומדת על 7 וחצי שעות של אור, שהן 225 שעת לאורך כל החודש. טמפרטורת מי הים במהלך חודש יולי בהולנד עומדת על 16 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אוגוסט, הטמפרטורה הממוצעת בהולנד עולה במקצת ועומדת על 13 מעלות צלזיוס עד 22 מעלות צלזיוס. כמות ימי הגשם נותרת זהה, ועומדת על עשרה ימי גשם לאורך חודש. יחד עם זאת, ממוצע המשקעים עולה ועומד על 85 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה מתחילה לרדת ועומדת על 6 וחצי שעות אור מידי יום. טמפרטורת מי הים בחודש אוגוסט בהולנד עומדת על 17 מעלות צלזיוס, ומגיעה לשיא שנתי.

מזג האוויר בהולנד בסתיו

תקופת הסתיו בהולנד מתרחשת בין החודשים ספטמבר לנובמבר. במהלך חודש ספטמבר הטמפרטורות נוחות במיוחד, לפחות בחלק הראשון של החודש. ולאורך השבועות הללו, ימי הקור מתעצמים ומתרבים, השמיים הופכים מעוננים יותר וכמות הגשמים והרוחות רק הולכת ועולה.

במהלך חודש ספטמבר בעיר האג, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 11 מעלות צלזיוס עד 18 מעלות צלזיוס, שזוהי ירידה משמעותית המסמלת את בואו של החורף. כמות הגשמים הממוצעת במהלך חודש ספטמבר עולה ועומדת על 90 מילימטרים של גשם, שהם 12 ימים מתוך כל תקופת החודש. כמות שעות האור ביממה יורדת בצורה משמעותית, ועומדת על חמש שעות של אור ביממה. טמפרטורת מי הים נותרת יציבה במהלך חודש ספטמבר ועומדת על 17 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אוקטובר, הטמפרטורה הממוצעת בהולנד עומדת על 8 מעלות צלזיוס עד 14 מעלות צלזיוס. כמות הגשמים הממוצעת נותרת יציבה ועומדת על 90 מילימטרים של גשם. אבל כמות ימי הגשם עולה ועומדת על שלושה עשר ימים של גשם לאורך חודש אוקטובר. כמו כן, כמות שעות האור ביממה ממשיכה לרדת ועומדת על שלוש וחצי שעות אור מידי יום. טמפרטורת מי הים בהולנד מתחילה לרדת ועומדת על 15 מעלות בחודש אוקטובר.

חודש נובמבר הוא החודש המסמל את סופה של תקופת המעבר, והשינויים בו הם שינויים חדים במיוחד. הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 4 מעלות צלזיוס עד 10 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 90 מילימטרים של גשם, עם 14 ימי גשם לאורך החודש. טמפרטורת מי הים עומדת על 13 מעלות במהלך חודש נובמבר.

מזג האוויר בהולנד בחורף

תקופת החורף בהולנד מתרחשת בין החודשים דצמבר לפברואר, והיא תקופה קרה יחסית. אבל, לא מדובר על תקופה של קיפאון כמו במדינות הצפוניות האחרות, אלא תקופה שבה הטמפרטורה הממוצעת עומדת על שלוש מעלות צלזיוס. אוויר קר מגיע מהאזורים הצפוניים של האוקיינוס האטלנטי והים הצפוני, ומשפיע לאין שיעור על מזג האוויר של הולנד בתקופה הזו, כך שאפשר לצפות ליותר רוחות, ימי גשם וקור משמעותיים.

במהלך חודש דצמבר בהולנד הטמפרטורה הממוצעת עומדת על שתי מעלות צלזיוס עד 7 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים יורדת במקצת ועומדת על 75 מילימטרים של גשם, שהם 13 ימי גשם לאורך כל החודש. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיא שלילי שנתי, ועומדת על שעה וחצי של אור מידי יום, בסך הכל 50 שעות של אור לאורך החודש. טמפרטורת מי הים ממשיכה לרדת ועומדת על 10 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש ינואר בהולנד הטמפרטורות יורדות עוד יותר, ועומדות על ממוצע של מעלת צלזיוס 1 עד שש מעלות צלזיוס. כמות המשקעים נותרת יציבה ועומדת על 70 מילימטרים של גשם, עם 12 ימי גשם לאורך כל החודש. כמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות בחזרה ועומדת על שעתיים של אור מידי יום. טמפרטורת מי הים הממוצעת במהלך חודש ינואר ממשיכה לרדת ועומדת על 8 מעלות צלזיוס.

חודש פברואר בהולנד דומה מבחינת הטמפרטורות הממוצעות לחודש ינואר, כאשר ממוצע הטמפרטורות עומד על מעלת צלזיוס אחת עד שש מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת יורדת ועומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימי גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה ממשיכה לעלות ועומדת על שלוש שעות של אור מידי יום. טמפרטורת מי הים הממוצעת מגיעה לשיא שלילי שנתי ועומדת על 7 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בהולנד באביב

עונת האביב בהולנד מתרחשת בין החודשים מרץ למאי. זוהי תקופה יחסית יציבה מבחינת טמפרטורה, אשר מתאפיינת בעליה איטית והדרגתית של הטמפרטורה. במהלך חודש אפריל כמות ימי הקור עדיין גדולה יחסית, אבל כבר בחצי הראשון של החודש מאי אפשר להרגיש את השינוי. ימי החום הראשונים מתחילים במחצית השנייה של חודש מאי ומשם, המעבר לתקופת הקיץ הוא מהיר.

במהלך חודש מרץ בהולנד, הטמפרטורה הממוצעת מתחילה לעלות ועומדת על שלוש מעלות צלזיוס עד תשע מעלות צלזיוס. כמות המשקעים חווה עליה קטנה יחסית לחודש פברואר ועומדת על 60 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימי גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה במהלך חודש מרץ עומדת על ארבע וחצי שעות מידי יום. כמו כן, טמפרטורת מי הים בהולנד מתחילה לעלות במהלך חודש מרץ ועומדת על 8 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אפריל בהולנד הטמפרטורות ממשיכות לעלות, והאביב נמצא בשיא פריחתו. הטמפרטורה הממוצעת בהאג עומדת על 4 מעלות צלזיוס עד 13 מעלות צלזיוס, לאורך החודש. כמות המשקעים הממוצעת במהלך חודש אפריל ממשיכה לרדת ועומדת על 45 מילימטרים של גשם,  שהם תשעה ימי גשם לאורך חודש. כמות שעות האור הממוצעת עולה בצורה משמעותית ועומדת על שש וחצי שעות של אור לאורך היממה. כמו כן, ממוצע טמפרטורות של מי הים, עומד על 9 מעלות צלזיוס לאורך החודש.

השינוי המשמעותי בתקופת האביב מתרחש דווקא במהלך החודש מאי. לאורך חודש מאי בהולנד הטמפרטורה הממוצעת עולה בצורה משמעותית ועומדת על 8 מעלות צלזיוס עד 17 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת נשארת נמוכה ועומדת על 55 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימי גשם מתוך כל החודש. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיא השנתי ועומדת על 7 וחצי שעות של אור. במקביל, טמפרטורת מי הים עדיין נשארת נמוכה ועומדת על 11 מעלות צלזיוס לאורך החודש.

העונה המומלצת לטיול בהולנד

אף על פי שעונות השנה בהולנד יחסית יציבות מבחינת טמפרטורה, עם שינויים קטנים ועם תנאי מזג אוויר יחסית נוחים לאורך כל עונות השנה, עדיין יש הבדלים שמשפיעים על תחום התיירות. במהלך תקופת החורף בהולנד הימים קצרים מאוד והאפשרות לנצל את הזמן בטיולים בשטח היא מאוד מוגבלת. כמו כן, בשעות החושך הטמפרטורות יכולות להגיע לטווח הקיפאון, מה שמאתגר מאוד את היכולת שלכם לנצל את הזמן בצורה הכי טובה שיש. הרוחות החזקות וההיתכנות לסופות במהלך תקופת החורף עולה בצורה משמעותית. ועל כן זו היא לא התקופה הכי טובה שיש לצאת לטיולי שטח בהולנד. כמובן שאתם יכולים להגיע לערים הגדולות, אבל גם אז, הגשמים יכולים להיות תכופים והחוויה שלכם לא תהיה מושלמת.

כאמור, אומנם הולנד היא מדינה יחסית מישורית ונמוכה, אבל זה עדיין לא אומר שאתם רוצים להסתכן ביציאה לטיול שטח כאשר תנאי מזג האוויר בהולנד לא מושלמים. ולכן, מבחינתם של תיירים אשר מבקשים להכיר את הולנד לעומק, התקופה הטובה ביותר לטיול היא בין אמצע אפריל לאמצע ספטמבר. במהלך תקופה זו, כל תנאי מזג האוויר שיש להולנד להציע נמצאים בשיאם, ומאפשרים לכם לנצל את התקופה שלכם במדינה על הצד הטוב ביותר. קודם כל ולפני הכל, הטמפרטורות במהלך תקופה זו נעימות ויחסית, ממוזגות וחמות. אומנם תדירות הגשמים גבוהה וקבועה, אבל בעיקר בתקופת הקיץ השמש יוצאת החוצה ומחממת את המדינה. החודשים מאי ויוני הם חודשים יחסית קרירים יותר, כאשר תקופת השיא של הקיץ בהולנד מגיעה בין החודשים יולי ואוגוסט. מה שאומר שדווקא בשיא הקיץ, מתרחשת גם שיא הפריחה התיירותית של הולנד וכמות התיירים היא עצומה.

לחובבי הטבע, המחצית הראשונה של חודש מאי היא זמן מצוין להגיע לראות את פריחת הצבעונים בהולנד שמתרחשת בין אמצע אפריל לאמצע מאי. לחילופין, פסטיבלים יוקרתיים מתרחשים לאורך כל תקופת הקיץ בהולנד ושיאם מגיע לידי ביטוי בסוף חודש אוגוסט ותחילת חודש ספטמבר. כך שתיירים מכל רחבי העולם יכולים להגיע ולבלות בהולנד, בתקופה שבה יש אינסוף פעילויות אפשריות לבילויים במדינה.

איך לארוז את המזוודה שלכם לטיול בהולנד?

עכשיו, כאשר אתם מכירים לעומק את מזג האוויר של הולנד ומבינים מה היא התקופה הטובה ביותר לצאת לטיול במדינה מבחינתכם, הגיע הזמן לתכנן לעומק את חוויית הטיול שלכם. ראשית לכל, עליכם לבחור את התאריך המתאים מבחינתכם או מבחינת תנאי מזג האוויר, ומיד לאחר מכן להתחיל לארוז את המזוודה.

אם אתם מגיעים לטיול בהולנד במהלך תקופת החורף ביגוד חם שכולל עליוניות, מעיל רוח ומטריה, כמו גם כפפות וכובעים חמים, הוא ביגוד חיוני. אתם אף פעם לא יכולים לדעת מתי יתפוס אתכם גל קור קיצוני, ועליכם להיות מוכנים לכל תרחיש כאשר אתם מגיעים לטיול בחורף. במהלך תקופת הקיץ והאביב, האריזה לקראת טיול בהולנד הרבה יותר קלה ופשוטה. ביגוד חם אבל יחסית קל ונוח, כולל עליוניות קלות ומעיל רוח ומטריה, יכול לאפשר לכם להתכונן לכל תרחיש במהלך הטיול. יחד עם זאת, כדאי לקחת גם כמה בגדים קצרים למקרה ותיפלו על ימים חמים יחסית שבהם אפשר להוריד את המעילים.

אז למה אתם מחכים? ארזו את המזוודות ותכננו את הטיול המיוחד באחת מהמדינות הכי מסקרנות של אירופה. אנחנו בטוחים שתחזרו עם חוויות מדהימות גם ממזג האוויר, אבל גם מהנופים המדהימים והתרבות ההולנדית המיוחדת.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל