האג אטרקציות מומלצות למשפחות

האג, הולנד – אטרקציות מומלצות למשפחות

האג בהולנד ידועה לרבים כעיר בה ממוקם בית המשפט הבינלאומי, אך מעבר לכך היא עיר תיירותית מקסימה המהווה יעד מומלץ לחופשה משפחתית או תחנה חשובה בתוך טיול משפחות בהולנד. בכתבה זו סקרנו עבורכם אטרקציות בהאג אשר מתאימות במיוחד (אבל לא רק) למשפחות המגיעות אל האג עם ילדים

האג (בהולנדית: Den Haag או 's-Gravenhage) היא עיר גדולה במחוז דרום הולנד. האג שוכנת על גדות הים הצפוני ומשמשת כיעד הפופולרי ביותר בהולנד לתיירות חוף ונופש. מאות אלפי משפחות מגיעות אל האג עם ילדים בחודשי הקיץ לחופשה משפחתית על חוף הים, בעיקר ברצועת החוף הגדולה שווניניגן (Scheveningen), וגם בחוף הקטן יותר קיג'קדואין (Kijkduin). מלבד זאת לא חסרות אטרקציות בהאג – ממוזיאונים ועד אטרקציות לכל המשפחה כמו מדורודם והגלגל הענק של האג

בהאג יושב הפרלמנט ההולנדי וממשלת הולנד, והיא גם עיר משכנו של מלך הולנד ווילם אלכסנדר, אם כי עיר הבירה של הולנד היא אמסטרדם ולא האג. בהאג חיים כ-500 אלף תושבים, כאשר מספר התושבים באזור העירוני הכולל שסביבה מגיע לכמיליון איש.

טיול בהולנד – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים בהאג למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בהאג – מידע למטייל

טיסות לאמסטרדם – השוואת חברות תעופה ואיתור טיסות זולות

הולנד עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

האג עם ילדים – אטרקציות בהאג

הגלגל הענק של האג SkyView de Pier

היכונו לחוויה מעיפה – באופן מילולי – כשהגלגל הענק המפואר הזה לוקח אתכם למסע מעל הים הצפוני. לא מדובר כאן בעוד גלגל ענק או איזו אטרקציה מפוקפקת – זו חוויה לגמרי שווה שלא תירצו לפספס בעת חופשה בהאג עם ילדים – הגלגל הענק של האג מאובזר בתאים סופר נוחים שיש בהם מקום לעד שישה אנשים, והתצפיות מלמעלה – על האג מצד אחד ועל הים מצד שני – מהממות. בזמן שאתם על גלגל הענק, תוכלו ליהנות מתה, קפה ומאפים משובחים! קשה להאמין, אבל זה מה שקורה כאן, אז היכונו לחוויה של פעם בחיים.

ה – SkyView de Pier  מתנוסס מעל מזח סכווינגן (Scheveningen Pier) הוא לדעת רבים החוויה המשפחתית המיוחדת ביותר בין אטרקציות בהאג. הסקיי ויו  לוקח אתכם לגובה של כ-40 מ' באוויר לתצפית נוף מדהימה בתוך 36 תאי יוקרה סגורים ומקורים, עם חימום, מיזוג וכל מה שצריך לנסיעה נינוחה. מכאן תוכלו להשקיף ולהעריך את הנוף היפה של האג, של אזורי הכפר הסובבים והאוקיינוס המרשים המקיף אותם. כל זאת בזמן שאתם לוגמים להנאתכם תה וקפה ומאפה משובח כמו בראוניז או טארט תפוחים. ללא ספק, מדובר על המיטב של האג למשפחות.

להזמנת כרטיסים לגלגל הענק של האג

Madurodam מדורודם

טיילו בהאג כמו ענקים, בעיר המיניאטורית של מדורודם הכוללת את מיטב האטרציות של הולנד – בקטן. בגירסה של האג ל"מיני ישראל" תמצאו שפע של טחנות רוח מיניאטוריות, ארמונות וכנסיות. זוהי אטרקציה מומלצת מאוד עבור משפחות המגיעות אל האג עם ילדים – במהלך החוויה תלמדו עובדות מרתקות על המורשת ההולנדית באמצעות תצוגות מולטימדיה ומתקנים אינטראקטיביים. יש כאן אפילו 17 פרחי צבעוני ענקיים  בגובה 2.5 מטר שתוכלו להצטלם לצידם.

מדורודם מהווה אטרקציה הולנדית מאוד ייחודית, כאשר העיר המיניאטורית היא הזדמנות לסקור את המורשת וגולות הכותרת של המדינה במספר שעות בלבד, באטרקציה המתפרשת על פני שלושה אזורים: המרכז העירוני (City Center), עולם המים (Water World) ואי החידושים וההמצאות (Innovation Island).

תלמדו כאן על ההיסטוריה של הולנד, מדוע ההולנדים נועלים כפכפי עץ, למה טחנות הרוח היו עניין כל כך חשוב עבור הולנד, וכיצד העם ההולנדי הצליח לבנות מדינה המתבססת על מקורות ימיים.

התבוננו במצגות האינטראקטיביות וגלו את בתי התעלות, את שדות הצבעונים, את שווקי הגבינות, בית חרושת לייצור נעלי עץ, טחנות רוח, ארמון השלום (Peace Palace),  ועוד! האטרקציה הווירטואלית החדשה ביותר, Nieuw Amsterdam , תיקח אתכם חזרה בזמן להיווסדה של ניו אמסטרדם – עיר קטנה באמריקה שהפכה לימים לעיר הגדולה ניו יורק.

להזמנת כרטיסים אונליין למדורודם

גורד השחקים Het Strijkijzer (The Hague Tower)

זהו הבניין הציבורי הגבוה ביותר בהולנד, הנחשב בצדק כאחת הבולטות שבין אטרקציות בהאג גם בשל צורתו המיוחדת. תוכלו להשקיף מכאן על האג ועל סביבותיה, עד גדות הים והעיירה הקטנה Hook of Holland הנמצאת בלשון תעלת הספינות Nieuwe Waterweg  (New Waterway). הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל כניסה למעלית התצפית השקופה שמגיעה למעלה ב-40 שניות בלבד – חוויה שלא כדאי לפספס אם אתם מתכננים טיול אל האג עם ילדים חובבי ריגושים. למעלה תוכלו לטעום את המאכל ההולנדי האהוב bitterballen.

המעלית השקופה היא חוויה בפני עצמה, שנותנת לנמצאים בה הרגשה כאילו הם עפים דרך השמים. תוכלו להביט סביב ולראות איך האג נעשית קטנה יותר ויותר ככל שעולים למעלה, ואם תכננתם טיול בהולנד לעונת פריחת הצבעונים, תוכלו להבחין בצבעים המהממים עוד יותר מגובה רב.

הכרטיס כולל גם את המאכל ההולנדי המאוד טעים bitterballen ומשקה בבר SkyBar הצופה על האג מלמעלה.

להזמנת כרטיסים למגדל האג

הרכבת החשמלית התיירותית של האג Hop-on Hop-off Tourist Tram

רוצים לקפוץ מאטרקציה לאטרקציה בהאג? עלו על הרכבת החשמלית התיירותית בת ה-60 הנוסעת בין אטרקציות בהאג במסלול מעגלי מיוחד. הכרטיסים לרכבת התיירים – שמהווה בפני עצמה אטרקציה מומלצת למשפחות המגיעות אל האג עם ילדים – הם כרטיסים מיוחדים בשיטת "עלה ורד" המאפשרים לכם לרדת באטרקציות שונות בהאג ולעלות חזרה לרכבת לתחנה הבאה ללא הגבלה. מסלול הרכבת החשמלית כולל 16 תחנות שונות, המכסות כמעט את כל האטרקציות בהאג – מרכזי הקניות, בנייני הפרלמנט, בית העירייה, מוזיאונים בהאג, הפסלים שליד הים  ועוד!

חשמלית התיירים מכסה כמעט את האג כולה ופועלת בין השעות 10 בבוקר לחמש וחצי אחה"צ.

בין 16 התחנות הפרוסות בין אטרקציות בהאג תמצאו את הכנסייה הגדולה (Great Church), בניין העירייה הישן (Old Town Hall), פסל דמות ספרי הקומיקס המקומית האהובה Haagse Harry, בנייני הפרלמנט ההולנדי, בית העירייה וסוכנות ההפלגות התיירותיות Ooievaart – משם יוצאים הפלגות בין התעלות של האג.

במסע בין אטרקציות בהאג עם הילדים אל תשכחו גם לבקר במוזיאון ספרי הילדים (Children's Book Museum) או בספרייה הלאומית של הולנד (National Library of the Netherlands). וודאו להגיע עם החשמלית עד לסוף הקו העוצר בחוף סכווינגן (Scheveningseslag) כדי לצפות במוזיאון הפסלים שעל חוף הים (Museum Sculptures by the Sea).

להזמנת כרטיסים לרכבת החשמלית התיירותית של האג

סיור מודרך מהאג בגן הבוטני קוקנהוף Keukenhof ובשדות הצבעונים

זהו טיול מאורגן חד יומי היוצא מהאג ומביא אתכם לגינת הפרחים הגדולה ביותר בעולם – קוקנהוף. הסיור יוצא בבוקר מהאג וחוזר אחה"צ. הוא מכסה 320 אלף מ"ר של גנים ויותר מ-7 מיליון צבעונים. זוהי אטרקציה שאסור לפספס אם אתם מגיעים אל האג עם ילדים – תיהנו כאן מאינספור הצבעים והנינוחות של 'הגן של אירופה'. הוא פתוח רק 7 שבועות כל אביב, אז כדאי מאוד להגיע אם יש לכם הזדמנות.

במהלך הנסיעה באוטובוס, תצאו מהאג עם מדריך הטיולים שלכם שיוכל להמליץ לכם בדיוק איך לנצל את זמן ביקורכם בקוקנהוף בצורה הטובה ביותר.

כשתגיעו לגנים, תצאו לסיור התמצאות עם המדריך לפני שתצאו לטיול משפחתי בשדות הפרחים, הביתנים השונים, חוות הליטוף של בעלי חיים ותענוגות אחרים הממתינים לכם באטרקציה המפורסמת הזו, אחת הידועות שבין אטרקציות בהולנד.

קוקונהוף מכיל מעל 7 מיליון פרחי צבעוני מ-800 זנים שונים. אבל יש כאן גם פרחים מרהיבים אחרים כמו גרברות, נרקיסים וורדים. שוטטו לכם על פני הגנים והביתנים ושאפו אל קרבכם את השלווה של המקום, את הנינוחות המשגעים ואת הנוף הנהדר.

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן מהאג לקוקנהוף

מוזיאונים בהאג

מוזיאון הרכבים Louwman Museum

האוסף הפרטי העתיק ביותר של מכוניות בעולם. המוזיאון כולל מעל 250 מכוניות ענתיקה מדהימות שנאספו בידי שני דורות של משפחה בשם לוומן, שהיו חובבי מכוניות מושבעים. אם אתם מגיעים אל האג עם ילדים שאוהבים מכוניות, זאת אטרקציה שאסור לפספס.

בין הרכבים הבולטים ביותר של האוסף: Benz Patent Motor Car משנת 1886, Panhard & Levassor X19 Labourdette Skiff-Torpedo משנת 1912, וה- Taruffi Italcorsa TARF II משנת 1951. אלה בנוסף לרבות אחרים הופכים את המקום לאטרקצית חובה בהאג לאוהבי רכבים ולכל מי שמתעניין בהיסטוריה של הרכב הממונע. מדובר על אחת המיוחדות שבין אטרקציות בהאג ובעונת התיירות התורים לקופות הכרטיסים עלולים להיות ארוכים ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש.

להזמנת כרטיסים למוזיאון המכוניות בהאג

מוזיאון אשר Escher in The Palace

זוהי אטרקציה שהאג שפשוט אסור לפספס בעת תיכנון חופשה בהאג – בין אם אתם מגיעים אל האג עם ילדים או בלעדיהם! התערוכה הזו מוקדשת לאמן האשליות הידועמ.ס. אשר. יש כאן גרמי מדרגות שנראים כאילו הם נמשכים לנצח, זיגוראתים (מגדלים מיוחדים) בלתי אפשריים וחיות מוזרות שמשתנות לנגד עיניכם. טיילו והתרשמו מהעבודות המפורסמות של האמן ההולנדי המפורסם המוצגות במבנה שהיה קודם ארמון החורף של המלכה האם ההולנדית אמה, ארמון לאנג וורהוט (Lange Voorhout Palace).

בניגוד למוזיאונים בהאג שרובם מתמקדים באמנות שתשעמם את רוב הילדים, כאן אין חשש כזה, ילדים מרותקים מעבודותיו של אשר. כנסו ל"חדרו של אשר" (Escher's Room ) המוקדש למשחקי פרספקטיבה, שבו אנשים נראים גבוהים משהם באמת. עבודת המטמורפוזה III (Metamorphosis III.) שגובהה 7 מטרים תהמם או תבלבל אתכם. יצירת הענק הזו מתארת איחוד אורגני בין המציאות לדמיון, ומכילה את סימני ההיכר האופייניים של האמן – ריבועים שחורים ולבנים, בעלי חיים, פרחים וציפורים.

כמעט כל עבודותיו של אשר מוצגות כאן כאן בארמון החורף לשעבר של המלכה האם של הולנד, שמהווה אטרקציה חשובה בהאג בפני עצמו. התכוננו להעריך את אשר פי כמה אחרי שתצפו באטרקציות החדשניות של המוזיאון, והכינו את עצמכם לחוויה מסעירה שתבלבל עבורכם את הקו הדק שבין מציאות לדמיון. גם כאן, מומלץ להזמין כרטיסים מראש אונליין בקישור כדי לחסוך את ההמתנה בתור לקופות הכרטיסים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון אשר בהאג

מוזיאון הצילום של האג  Fotomuseum Den Haag

בין אם אתם צלמים רציניים ובין אם אתם סתם נהנים להעלות תמונות לחשבון האינסטגרם שלכם, יש המון מה לעשות במוזיאון הצילום של האג שמלא בתערוכות מיוחדות המוקדשות לעבר, להווה ולעתיד של אמנות הצילום, עם שילוב מגוון של אמנים קלאסיים ועכשוויים ברוטציה קבועה.

הפיתוח של אמנות הצילום שינה את הצורה שבה אנו מסתכלים וחושבים על אמנות. לפתע, הייתה אפשרות להנציח את חיי היומיום, להקפיא אותם בזמן ולחשוף אותם בפני העולם. מוזיאון הצילום של האג מוקדש לחקר התופעה הזו, ומקדיש תשומת לב מיוחדת לייצוג סובייקטים אנושיים לאורך ההיסטוריה. אם אתם מתכננים טיול אל האג עם ילדים שמפגינים הרבה עניין בצילומי סלפי זאת יכולה להיות הזדמנות טובה לפתח אצלם מודעות אמנותית לתחום הצילום.

גם אם אתם לא מכירים שמות כמו ארנסט ליץ (מוכר בזכות מצלמה 'לייקה' וחסיד אומות עולם שהציל יהודים בשואה) לאני לייבוביץ', אל תדאגו – לא צריך ידע מוקדם בצילום כדי ליהנות כאן. המוזיאון מכיל שילוב של ישן וחדש עם צילומים מעת אמנים כמו אמי אנדרייס (יהודייה שהצליחה להתחבר ולקראת סוף מלחה"ע השנייה צילמה את "רעב החורף" בהולנד), אדוארד קרטיס, לאונרד פריד, דזירה דולרון ולורטה לוקס.

המוזיאון גם מתגאה בכך שהוא מציג עבודות של אמנים שאינם זוכים להכרה, כך שתוכלו ליהנות מחוויה מקיפה המכסה צלמים מכל העולם ומכל תקופות הצילום.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הצילום בהאג

אוסף מסדאך The Mesdag Collection

טיילו בבית ההיסטורי של משפחת מסדאך בהאג והתאהבו בנופים, בציורי השמן ועוד. הנדריק ווילם מסדאך (Hendrik Willem Mesdag) שחי בין 1831-1915 נחשב אחד מן האמנים המובילים של אסכולת האג (Hague’s School) והיה איש עסקים לפני שהתמסר לאהבתו לציור בגיל 35.

אפשר לחוש את התשוקה שלו לאמנות בכל פינה של ביתו ההיסטורי המשמש היום כגלריה. האוסף שלו מכיל ציורי נוף, סצנות מחיי החוף וחיים דוממים, ביניהם כאלה שצויירו ע"י אשתו הכשרונית בזכות עצמה, סינה ואן הוטן (Sina van Houten). כאן תוכלו גם לראות את האמנות שבני הזוג אספו בין השנים 1866-1903.

אם אתם חובבי אמנות שמגיעים אל האג עם ילדים קטנים, חופשה בהאג יכולה להיות אתגר כאשר ההורים מעוניינים לגלות מוזיאונים בהאג וילדים בד"כ מתקשים להתמודד עם מוזיאונים לאמנות. לכן שימו לב שהגן כאן יפה מאוד, בעיקר ביום שמש בהיר, והדבר עשוי להקל על ביקור כאן עם ילדים, יותר מאשר מוזיאונים אחרים בהאג. תכננו להקדיש זמן למקום הזה בתכנון טיול בהאג ולא תצטערו על החוויה האמנותית הפסטוראלית הזו, אך שימו לב – אוסף מסדאך סגור בימי שני ובימי שלישי.

להזמנת כרטיסי כניסה לביקור באוסף מסדאך

חוויית דלפט המלכותי  Royal Delft

כשתצאו מהאטרקציה הזאת – אחת ההולנדיות הטיפוסיות ביותר בין אטרקציות בהאג – תהיו מומחים בכל מה שקשור לכלי חרס (גם בזכות המדריך הקולי שלכם הניתן כהטבה חינם למזמינים כרטיסים אונליין בקישור). הסיור מסביב למפעל כלי החרס עמוס במידע בכל מה שקשור בתהליכים ובמסורת ייצור כלי החרס ההולנדים במאה ה-17.

אם אתם מגיעים אל האג עם ילדים גדולים מספיק כדי להתעניין, תלמדו כאן לא מעט פרטים מעניינים על כלי החרס המאופיינים בעיצוב הכחול ההולנדי המוכר הנקרא דלפט, כמו העובדה למשל שכלי החרס ההולנדים בעצם נצבעים בצבע שחור שהופך לכחול רק אחרי שהכלים עוברים ריתוך.

כאן תוכלו לראות את אומני החרס בעבודתם, להתבונן באוסף המעניין המוצג ולהתרשם מעבודת הקרמיקה הארכיטקטונית המיוחדת שבחצר.

להזמנת כרטיסים לסיור במפעל כלי החרס רויאל דלפט בהאג

מוזיאון האמנות של האג Gemeentemuseum Den Haag

ביקור במוזיאון האמנות של האג ירגיש לכם כאילו נכנסתם אל תוך יצירת אמנות. ה- Gemeentemuseum משמש כגלריית האמנות המובילה של האג, ועמוס בעבודות של אמנים מוכרים מכל העולם. המוזיאון מכיל את האוסף הגדול ביותר בעולם של הצייר מונדריאן, אבל התצוגה המרשימה מכל הוא המבנה עצמו, המעוצב בסגנון ארט-דקו שמדגיש באופן מושלם את עבודות האמנות שהוא מכיל.

עם למעלה מ-150,000 יצירות שונות, מוזיאון האמנות של האג הוא אחד המוזיאונים הגדולים והמקיפים ביותר באירופה! אי אפשר להסתובב כאן בלי להבחין ביצירות של דגה, מונה, פיקאסו, קנדינסקי, ואמנים בעלי שם נוספים.

המוזיאון מוכר כמעונו הבינלאומי של האמן ההולנדי האגדי פייט מונדריאן, ומציג מעל 300 מעבודותיו. תלמדו כאן כיצד עלה בידו להגדיר את אמנות האבסטרקט של המאה העשרים, ולצפות בהתקדמות הטכניקה שלו, לצד אמנים אחרים שפעלו בתקופתו.

ואחרי שספגתם את המקום, תוכלו למצוא כאן תערוכות מרשימות אחרות בתחום האופנה והמוסיקה, המכילות תלבושות יפהפיות, תכשיטים, כלים מוסיקליים נדירים ועוד.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האמנות של האג

האג - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל