מזג האוויר בבלגיה

מזג האוויר בבלגיה ועונות השנה

במדריך זה נסייע לכם לקבל את כל המידע בדרוש למטייל בנוגע לתנאי מזג האוויר בבלגיה במטרה לסייע לכם בתכנון הטיול בבלגיה ולהחליט מהי העונה המומלצת לטיול בבלגיה בהתאם להעדפותיכם

      הזמנת דילים לבריסל        |        הזמנת טיולים מאורגנים לבלגיה

בלגיה Belgium היא מדינה של נופים מיוחדים ובלתי נגמרים, חוויות שופינג עירוניות ובילויים ברמה הכי גבוהה שיש. עם מיקום מושלם מבחינה גיאוגרפית, ושכנות כמו הולנד, גרמניה, לוקסמבורג, וצרפת, חווית הטיול שלכם יכולה להיות חוויה משולבת של טיולי כוכב לכמה מדינות בו זמנית. בהתאמה, מזג האוויר בבלגיה הוא מזג אוויר אירופאי קלאסי שקל מאוד להתרגל אליו ואתם תהנו ממנו במרבית ימות השנה. יחד עם זאת, בשביל לתכנן טיול בבלגיה באופן הכי מוצלח, כדאי להכיר לעומק את תנאי מזג האוויר בבלגיה ולהבין מה הן העונות המומלצות לטיול בבלגיה.

עוד כתבות בנושא חופשה בבלגיה:

השכרת רכב בבלגיה – השוואת מחירים ומידע חשוב

מלונות מומלצים בבלגיה למשפחות עם ילדים

טיסות זולות לבריסל – דברים שכדאי לדעת

כדורגל בבלגיה – כרטיסים לליגה הבלגית

סים ו-e-sim לבלגיה – מידע וטיפים למטייל

מזג אוויר בבלגיה

האקלים של בלגיה מתאפיין במזג אוויר מצונן ויבש יחסית, משום שהוא מושפע מתנאי מזג האוויר של האוקיינוס האטלנטי. במיוחד באזור קו החוף המערבי של בלגיה, תנאי מזג האוויר הללו באים לידי ביטוי בצורה הרבה יותר ברורה, בגלל שמדובר על מישורים נמוכים יחסית החשופים לרוחות מהים. בחלקים אחרים של בלגיה, כמו למשל אזור אנדרסס שנמצא בדרום מזרח בלגיה, הגובה עולה וכך גם ניתן להרגיש בשינוי בטמפרטורות ובתנאי מזג האוויר. במהלך תקופת הקיץ במרכז בלגיה, מזג האוויר יכול להיות לא יציב, וניתן לראות תופעות של גשם גם במהלך הימים הכי חמים של העונה. לאורך כל ימות השנה, יש היתכנות לירידת גשם בבלגיה, אבל ההיתכנות משתנה, בהתאם למיקום בו אתם נמצאים ובהתאם לזמן בשנה בו אתם מבקרים בבלגיה. על פי רוב, באזור החוף ממוצע המשקעים השנתי עומד על 820 מילימטרים, בעוד שבעיר הבירה בריסל ממוצע המשקעים השנתי עומד על 850 מילימטרים. באזור ההרים של בלגיה, ממוצע המשקעים השנתי עולה ל 1100 מילימטרים של גשם.

עונות השנה בבלגיה

בדומה למרבית מדינות אירופה המערבית, מזג האוויר בבלגיה מחולק לארבע עונות שנה ברורות מאוד. עונת החורף היא עונה קרה אבל לא קפואה, כאשר ממוצע הטמפרטורות בחודש פברואר (החודש הקר ביותר של השנה), עומד על 3 מעלות צלזיוס. בתקופת החורף בבלגיה כמות המשקעים הולכת וגדלה, אבל לרוב מדובר על משקעי גשם ולא על משקעי שלג. לחילופין בתקופת הקיץ בבלגיה, תנאי מזג האוויר יחסית חמימים ונוחים עם ממוצע טמפרטורות שיכול להגיע ל 22 מעלות צלזיוס בחודשים יולי ואוגוסט. אף על פי שיש ימים מעוננים וגשומים, עדיין מדובר בעונה שבה נוח מאוד לטייל בבלגיה.

מזג האוויר בבלגיה בחורף

נובמבר בבלגיה הוא חודש המסמל את תחילת תקופת החורף בבלגיה, שינוי יחסית משמעותי בטמפרטורות, ואם יותר ימים של משקעים וגשם. באזור עיר הבירה של בלגיה, בריסל, במהלך חודש נובמבר הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 4 מעלות צלזיוס לבין 10 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 75 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה עומדת על שעתיים בלבד. לחילופין, באזור ההרים הטמפרטורה הממוצעת בחודש נובמבר עומדת על מעלה אחת מעל לאפס, עד 7 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת בחודש נובמבר עומדת על 90 מילימטר גשם באזור ההרים. הטמפרטורה הממוצעת של מי האוקיינוס האטלנטי בחודש נובמבר עומדת על 13 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש דצמבר בבלגיה, תנאי מזג האוויר בבלגיה הם חורפיים למדיי, והם באים לידי ביטוי כמעט בכל חלקי המדינה. בעיר הבירה של בלגיה הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש דצמבר מתחילה בשתי מעלות צלזיוס בשעות הקטנות של הלילה, ויכולה להגיע עד 6 מעלות צלזיוס בשעות השיא של היום. כמות המשקעים הממוצעת בעיר הבירה עומדת על 80 מילימטרים של גשם, שהם 13 ימי גשם בחודש. במזרחי בלגיה הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש דצמבר עומדת על מעלה אחת מתחת לאפס, ויכולה להגיע עד 4 מעלות בשעות השיא של האור ביממה. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 105 מילימטרים של גשם לאורך עונה זו. כמות שעות האור ביממה במהלך חודש דצמבר עומדת על שעתיים בלבד (בקיזוז שעות יום בהן השמש מוסתרת בגלל צל), והטמפרטורה הממוצעת של מי הים עומדת על 10 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש ינואר בבלגיה הטמפרטורה הממוצעת עומדת על מעלת צלזיוס אחת עד שש מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 75 מילימטר גשם, מה שהופך את חודש ינואר בבלגיה לחודש יחסית קריר. באזור ההרים הטמפרטורה הממוצעת יורדת לשתי מעלות מתחת לאפס עד 3 מעלות , בשעות השיא של אור השמש. מבחינת כמות המשקעים הממוצעת, מדובר על ממוצע של 105 מילימטרים של גשם לאורך החודש, שהם 14 ימי גשם. כמות שעות האור בחודש ינואר בבלגיה עומדת על שתי שעות אור לאורך כל היממה, וממוצע טמפרטורת מי הים עומד על 8 מעלות צלזיוס בלבד.

על פי רוב, חודש פברואר בבלגיה הוא החודש הקר ביותר של השנה והדבר בא לידי ביטוי במגוון מדדים. מבחינת ממוצע טמפרטורות בבריסל, במהלך חודש פברואר מדובר בטווח של מעלת צלזיוס אחת עד 7 מעלות. כמות המשקעים יחסית נמוכה והיא עומדת על 60 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימי גשם לאורך החודש. באזור ההרים, ממוצע הטמפרטורות עומד על שלוש מעלות מתחת לאפס, עד 4 מעלות מעל לאפס עם כמות משקעים של 85 מילימטרים של גשם. מבחינת כמות שעות האור ביממה מדובר על שלוש שעות לאורך החודש. כמו כן, טמפרטורת מי הים מגיעה לשיא שלילי ועומדת על 7 מעלות צלזיוס בלבד.

חודש מרץ בבלגיה מציג התחממות קלה ושיפור בתנאי מזג האוויר, אבל הוא עדיין נחשב חודש חורפי יחסית. בעיר הבירה בריסל, ממוצע הטמפרטורות לאורך חודש מרץ עומד על 3 מעלות צלזיוס, עד 10 מעלות צלזיוס, בשעות בהן מופיעה השמש בשמיים. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 70 מילימטרים של גשם, שהם 13 ימים מתוך החודש. באזור ההרים, ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש מרץ עומד על 0 מעלות צלזיוס עד 8 מעלות צלזיוס, עם כמות משקעים של 85 מילימטרים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות, ועומדת על ארבע שעות של אור, וטמפרטורות מי הים מתחילות לעלות גם הן ועומדות על שמונה מעלות.

מזג האוויר בבלגיה באביב

חודש אפריל בבלגיה מסמל את בואה של תקופה חדשה בעונות השנה, האביב. עונת המעבר הזו היא עונה מהירה עם קצב שינויים גבוה יחסית, והיא מהווה הכנה לתקופת הקיץ החמה. במהלך חודש אפריל בבריסל, ממוצע הטמפרטורות עומד על חמש מעלות צלזיוס עד 14 מעלות , עם ממוצע משקעים של 50 מילימטרים של גשם לאורך החודש. באזור ההרים, ממוצע טמפרטורת מתחיל לעלות גם כן ועומד על שתי מעלות צלזיוס עד 12 מעלות. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 70 מילימטר גשם, שהם 11 ימי גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה עולה לשש שעות של אור וממוצע טמפרטורת מי הים עומד על 9 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש מאי בבלגיה הטמפרטורות קופצות משמעותית ומתחילים לראות את השינוי לקראת תקופת הקיץ. ממוצע הטמפרטורות עומד על 9 מעלות צלזיוס עד 18 מעלות עם כמות משקעים של 65 מילימטר גשם, שהם 11 ימי גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה נותרת יציבה ועומדת על שש שעות אור, עם ממוצע טמפרטורות מים של 11 מעלות צלזיוס. באזור ההרים, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מאי עומדת על 6 מעלות צלזיוס עד 16 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 80 מילימטרים של גשם, שהם 12 ימי גשם מתוך תקופת החודש. עם סיומו של חודש מאי, מתחילה באופן רשמי תקופת הקיץ בבלגיה.

מזג האויר בקיץ בבלגיה

במהלך תקופת הקיץ במזג האוויר בבלגיה יש שינויים רבים אבל גם יציבות במידה מסוימת. לאורך חודש יוני בבלגיה הטמפרטורה מתחילה לטפס ומגיעה לממוצע של 12 מעלות צלזיוס עד 21 מעלות צלזיוס. מבחינת כמות המשקעים בבריסל, הממוצע עומד על 70 מילימטר גשם, שהם עשרה ימים מתוך החודש. כמות שעות האור נותרת יציבה ועומדת על שש שעות של אור, כאשר ממוצע טמפרטורות מי הים עולה ל 13 מעלות צלזיוס לאורך החודש. באזור ההרים, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 9 מעלות צלזיוס עד 19 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת לאורך חודש יוני עומדת על 80 מילימטר גשם, שהם 12 ימי גשם מתוך כל החודש.

במהלך חודש יולי בבלגיה, ניתן לראות את ההתייצבות במדדי מזג האוויר ואת המשמעות של תקופה חמה באקלים האירופאי. באזור בריסל, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש יולי עומדת על 14 מעלות צלזיוס עד 23 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 75 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך כלל החודש. במזרח בלגיה, במהלך חודש יולי, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 11 מעלות צלזיוס עד 21 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים יורדת במקצת ומגיעה ל-75 מילימטרים של גשם, שהם 12 ימים תוך החודש. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיא השנתי שלה במהלך חודש יולי, ועומדת על 7 שעות של אור. וממוצע טמפרטורות של האוקיינוס במהלך החודש, עומד על 16 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אוגוסט בבלגיה, הטמפרטורות נותרות יחסית יציבות, ותנאי מזג האוויר כמעט ולא משתנים. באזור בריסל, ממוצע הטמפרטורות עומד על 13 מעלות צלזיוס עד 23 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 75 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימי גשם מתוך כל החודש. באזור ההרים, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 11 מעלות צלזיוס עד 21 מעלות צלזיוס לאורך חודש אוגוסט. ממוצע המשקעים במהלך החודש עומד על 80 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימים מתוך החודש. כמות שעות האור ביממה מתחילה לרדת ועומדת על שש שעות של אור בלבד. טמפרטורת מי הים בתקופה הזו מגיעה לשיאה השנתי ועומדת על 17 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בבלגיה בסתיו

עם סיומו של חודש אוגוסט, מתחילה עונת המעבר השנייה של בלגיה, וההכנות לקראת החורף נכנסות להילוך גבוה. במהלך חודש ספטמבר בבלגיה, הטמפרטורה מתחילה לרדת ועומדת על ממוצע של 10 מעלות צלזיוס עד 20 מעלות. כמות המשקעים יורדת במקצת ועומדת על 70 מילימטר גשם לאורך החודש, שהם עשרה ימי גשם. כמות שעות האור ביממה יורדת גם היא, ועומדת על חמש שעות אור בלבד. באזור ההרים, ממוצע הטמפרטורות יורד גם כן, ועומד על 8 מעלות צלזיוס עד 17 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 80 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימי גשם לאורך החודש. טמפרטורת מי הים הממוצעת בחודש ספטמבר נותרת יציבה ועומדת על 17 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אוקטובר בבלגיה, הטמפרטורה הממוצעת בעיר הבירה בריסל, עומדת על 8 מעלות צלזיוס עד 15 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של שבעים וחמישה מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה יורדת לארבע שעות של אור, וממוצע הטמפרטורות של מי הים יורד ל 15 מעלות צלזיוס. באזור ההרים, ממוצע טמפרטורות עומד על חמש מעלות צלזיוס עד 13 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 90 מילימטרים של גשם, לאורך החודש.

עונה מומלצת לטיול בבלגיה

כמו שאתם בוודאי מצליחים להבין, לאורך מרבית עונות השנה בבלגיה, משקעים הם חלק בלתי נפרד מתנאי מזג האוויר של בלגיה. אפילו במהלך תקופת הקיץ בבלגיה יש כמות קבועה של משקעים שמשפיעה על היכולת שלכם, התיירים והמבלים במדינה, לנצל את ימי הטיול שלכם במלואם. ולכן, רגע אחד לפני שאתם מתחילים לתכנן טיול לבלגיה, צריך להבין מה היא העונה הטובה ביותר לטיול בבלגיה.

על פי רוב, גם מבחינת התיירים וגם מבחינת אנשי המקצוע, התקופה הטובה ביותר לטיול בבלגיה היא התקופה שבין אמצע מאי לבין אמצע ספטמבר. תקופת האביב והקיץ בבלגיה, היא התקופה שבה הטמפרטורות יחסית נוחות לאורך כל שעות היום והלילה. כמו כן, השמיים נטולי עננים יחסית ויש יותר שעות של שמש ביממה שאתם יכולים לנצל לטובת טיול. בתקופת שיא הקיץ, בין החודשים יולי ואוגוסט, תנאי הטיול יכולים להיות חמים במיוחד, אבל זה עדיין לא אומר שלא תראו מופעי משקעים לאורך הטיול בבלגיה, הנובעים מקיומן של סופת רעמים וברקים בשעות אחרי הצהריים.

בנוגע לעונות השנה האחרות, למרות שתנאי מזג האוויר בבלגיה כמעט אף פעם לא מגיעים למצבי קיצון, כדאי להימנע ממצב של טיול בבלגיה בחורף, אם אתם לא רגילים לתנאי קור קיצוניים. במהלך תקופה זו, בלגיה חווה מופעי רוחות וסופות המגיעים מאזור האוקיינוס ויש יותר היתכנות לתנאים של גשם ואף שלג, מה שיכול להשפיע באופן קיצוני על היכולת שלכם לצאת לטיול.

כך או כך, אם אתם מגיעים לטיול בבלגיה, חשוב לארוז במזוודה ציוד שמתאים לבילוי בתנאי גשם ורוחות. בכל עונות השנה, מומלץ לקחת אתכם בגדים חמים, מעילי גשם ומטריות, כמו גם נעליים טובות וסגורות שמתאימות להליכה. רק כך תוכלו ליהנות בבלגיה ולצאת לטיולים באזורי העיר והטבע מבלי לחשוש מההשפעות של מזג האוויר על הטיול שלכם.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל