תנאי מזג האוויר באיסלנד

תנאי מזג האוויר ועונות מומלצות לטיול באיסלנד

כדי לאפשר לכל תייר ישראלי לתכנן טיול באיסלנד בצורה הטובה ביותר, יצרנו עבורכם מדריך מפורט ומלא מידע, אודות תנאי מזג האוויר באיסלנד בכל עונות השנה. המדריך מבוסס על מידע מטאורולוגי מהשנים האחרונות, ומציג את ממוצע המשקעים, הטמפרטורות, ותנאי האקלים בכל אחת מעונות השנה, באזורים שונים של איסלנד, והעונות המומלצות לטיול באיסלנד.

בחלק הצפוני של כדור הארץ יש כמה מדינות שבהן מזג האוויר קיצוני במיוחד מבחינת תנאי הקור, ולמרות זאת הן עדיין מדינות מאוד אטרקטיביות למטייל. לצד פלאי הטבע המדהימים, בתנאי מזג האוויר המורכבים, איסלנד  Iceland היא עדיין מדינה שבה יש לכם הזדמנות להכיר תרבות אחרת, מיוחדת ושונה. יותר ויותר ישראלים יוצאים לטיולים באיסלנד, בשביל להנות מהנופים הייחודיים ואפילו מאורות הצפון המדהימים שפוקדים את האזור מידי שנה בשנה. על פי רוב, טיול באיסלנד מתבסס ברובו על מסלולי טיולים בטבע, שעוברים בין קרחונים עצומים, לבין שמורות טבע מלאות בפינות חמד.

מבחינת התייר הממוצע שמגיע לבקר באיסלנד, קשה מאוד לתכנן את הטיול מבלי להכיר את תנאי מזג האוויר באיסלנד לאורך כל תקופות השנה השונות. ישראלים בדרך כלל לא רגילים לתנאי הקור הקיצוניים הללו, שיש להם השפעה מאוד גדולה על ההתנהגות בטיול ועל היכולת להגיע לאתרי התיירות המיוחדים.

עוד מידע מועיל:

השכרת רכב באיסלנד

טיסות לאיסלנד – השוואות מחירים והמלצות

מלונות באיסלנד – מומלצים למשפחות

מזג אוויר באיסלנד

אף על פי שהשם של איסלנד ("ארץ הקרח") מרמז על תנאי קור קיצוניים במיוחד, מדובר על מדינה שמתאפיינת באקלים יחסית יציב ומתון. זרמי מים מהאוקיינוס האטלנטי, אשר מגיעים לאזור של איסלנד, שומרים על טמפרטורת המים יציבה לאורך כל עונות השנה, ומבטיחים שהמים סביב היבשה לא יקפאו. יחסית למדינות אחרות שנמצאות בקו הרוחב של איסלנד, תנאי מזג האוויר באיסלנד מאפשרים טיולים נוחים יחסית, למרות הקור הקיצוני. האתגר המשמעותי ביותר הוא טיול במהלך החורף כשהרוחות העזות ששוררות באיסלנד יכולות לאתגר אתכם בהליכה בשטחים פתוחים.

הרוחות הללו, ביחד עם עננות כבדה ומשקעים רבים לאורך עונות השנה, מגיעות מאזור הקוטב הצפוני ויכולות ליצור שינויים פתאומיים בתנאי מזג האוויר באיסלנד, מידי יום ביומו. גם אם התחלתם את היום בלי אף ענן אחד בשמיים, במהלך הטיול אתם תגלו שהגשם והשלג מתחילים לרדת בהפתעה, ואי אפשר לצפות את השינויים מבעוד מועד. באופן לא מפתיע, יש שינויים משמעותיים באקלים בין צפון איסלנד לבין דרום איסלנד, מה שמשפיע גם על מזג האוויר באזורים השונים של המדינה. דווקא באזור הדרום כמויות הגשם גדולות יותר ויכולות להגיע לממוצע שנתי של 2400 מילימטרים של גשם. באזור הצפון, כמות המשקעים הממוצעת יכולה להגיע עד ל 500 מילימטרים של גשם לאורך השנה. בעיר הבירה של איסלנד רייקיאוויק, כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 800 מילימטרים של גשם, בשנים האחרונות.

איסלנד משלבת תופעות גאולוגיות מדהימות, בשטח קטן יחסית. גייזרים, מעיינות חמים, והתפרצויות געשיות בתנאי שלג, מאפיינים מאוד את הפעילות באזור. תנאי הקרקע הם מורכבים, ומובילים לכך שכמעט ולא ניתן למצוא עצים וצמחייה גבוהה באיסלנד, מה שמעודד סופות אבק ורוחות חזקות מאוד. באזורי הפנים של המדינה, נפרסים מישורים רחבים במיוחד, בהן הטמפרטורה היא נמוכה באופן קיצוני. כמעט לאורך כל השנה ניתן למצוא שלג באיסלנד, כי הקור הקיצוני לא מאפשר לשלג להינמס, אלא מתחת לגובה של 700 מטרים מעל פני הים. יחד עם זאת, גם איסלנד מושפעת בשנים האחרונות מההתחממות הגלובלית, ולכן ניתן לראות תהליכים של המסת קרחונים מתרחבים יותר ויותר.

מזג האוויר באיסלנד בחורף

תקופת החורף באיסלנד היא לא תקופה קרה באופן קיצוני, ביחס למדינות צפוניות אחרות. למען האמת, ממוצע הטמפרטורות באיסלנד בחורף עומד באופן קבוע סביב טמפרטורת הקיפאון. ולכן, יש אפשרות לראות גם משקעים של גשם ולא רק משקעים של שלג. באזור קו החוף הצפוני, ממוצע הטמפרטורות במהלך תקופת החורף הוא נמוך במקצת, ולפעמים ניתן גם לראות הופעות של קיפאון חלקי של השכבות העליונות של מי הים. באזור החלקים הפנימיים של האי, ככל שעולים בגובה מעל פני הים, הטמפרטורות הופכות לקיצוניות וקרות יותר.

חודש נובמבר באיסלנד הוא החודש אשר מתחיל את תקופת החורף באופן רשמי. הטמפרטורה הממוצעת באזור החוף הדרומי נעה בין 0 מעלות צלזיוס לארבע מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת בעיר הבירה של איסלנד במהלך חודש נובמבר עומדת על 75 מילימטרים של גשם, שהם שלושה עשר ימים של גשם בממוצע. כמות שעות האור ביממה, עומדת על שעה אחת בלבד של אור (בקיזוז שעות יום בהן השמש מוסתרת ע"י עננים). כמו כן, ממוצע הטמפרטורות של מי הים במהלך חודש נובמבר בדרום איסלנד עומד על 7 מעלות צלזיוס בלבד. בקו החוף הצפוני הטמפרטורה הממוצעת נעה בין שתי מעלות מתחת לאפס לבין שלוש מעלות מעל לאפס, עם ממוצע משקעים של 55 מילימטרים וממוצע טמפרטורת מי ים שעומדת על חמש מעלות צלזיוס.

דצמבר ברייקיאוויק, הממוקמת בחלקו הדרומי של קו החוף, מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת של שתי מעלות מתחת לאפס עד 3 מעלות מעל אפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 80 מילימטרים של גשם, שהם 14 ימי גשם. במהלך חודש דצמבר באיסלנד, לא ניתן לראות את אור השמש בשמיים בכלל ומעשה יש לילה מתמיד, זאת כתוצאה מהמיקום הגיאוגרפי הגבוה יחסית של איסלנד, ומתנועת כדור הארץ סביב השמש במהלך תקופה זו של השנה. ממוצע הטמפרטורות של מי הים בחלק הדרומי של איסלנד, במהלך חודש דצמבר, עומד על שש מעלות צלזיוס. באזור קו החוף הדרומי, ממוצע הטמפרטורות הוא נמוך יותר, ועומד על טווח שנע בין 4 מעלות מתחת לאפס, לבין שתי מעלות מעל האפס. כמות המשקעים הממוצעת היא 55 מילימטרים והטמפרטורה הממוצעת של מי הים היא ארבע מעלות צלזיוס.

במהלך חודש ינואר באיסלנד, הטמפרטורות הקרות ממשיכות באופן ממוצע, ותנאי מזג האוויר באיסלנד נשארים קרים ויציבים. בקו החוף הדרומי, בו נמצאת עיר הבירה של איסלנד, רייקיאוויק, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש ינואר נעה בין שתי מעלות מתחת לאפס לבין שתי מעלות מעל אפס. ממוצע המשקעים עומד על 75 מילימטרים של גשם, שהם 13 ימים של גשם מתוך כל החודש. כמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות, ומגיעה לשעת אור בודדה. הטמפרטורה הממוצעת של מי הים נותרת יציבה ועומדת על שש מעלות צלזיוס. באזור קו החוף הצפוני, ממוצע הטמפרטורות נע בין 4 מעלות מתחת לאפס לבין 2 מעלות צלזיוס מעל לאפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 55 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימים מתוך כל החודש. ממוצע טמפרטורת מי הים באזור הצפון, עומדת על ארבע מעלות צלזיוס.

במהלך חודש פברואר ברייקיאוויק הטמפרטורה הממוצעת עומדת על שתי מעלות צלזיוס מתחת לאפס, ויכולה להגיע עד לשלוש מעלות צלזיוס מעל לאפס. מבחינת משקעים, מדובר על 13 ימי גשם לאורך חודש פברואר כולו, כאשר כמות המשקעים הממוצעת היא 70 מילימטר גשם. כמות שעות האור ביממה ממשיכה לעלות, וכעת יש שעתיים של אור במהלך כל יום. הטמפרטורה הממוצעת של מי הים בחלק הדרומי של איסלנד נותרת יציבה ועומדת על חמש מעלות צלזיוס. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש פברואר באיסלנד עומדת על 4 מעלות צלזיוס מתחת לאפס עד שתי מעלות צלזיוס מעל אפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 40 מילימטרים של גשם, שהם שמונה ימים לאורך החודש. ממוצע טמפרטורת מי הים באזור הצפון, הוא 3 מעלות צלזיוס בלבד.

חודש מרץ באיסלנד הוא עדיין חודש שבו הקיפאון עדיין מורגש בצורה מאוד משמעותית באזורים השונים של הארץ. באזור עיר הבירה של איסלנד, רייקיוויק, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מרץ נעה בין שתי מעלות צלזיוס מתחת לאפס, לבין 3 מעלות צלזיוס מעל האפס. כמות המשקעים הממוצעת לאורך חודש מרץ היא 80 מילימטר גשם, שהם 14 ימי גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה מכפילה את עצמה ומגיעה לארבע שעות של אור. ממוצע הטמפרטורות של מי הים, עדיין עומד על 5 מעלות צלזיוס. באזור צפון איסלנד תנאי האקלים עדיין קרים יותר וקיצוניים יותר. ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש מרץ בחוף הים הצפוני של איסלנד, נע בין שלוש מעלות צלזיוס מתחת לאפס לבין שלוש מעלות צלזיוס מעל לאפס. כמות המשקעים הממוצעת לאורך החודש היא 45 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימי גשם בממוצע. ממוצע טמפרטורת מי הים באזור הצפון, נשאר יציב ועומד על 3 מעלות צלזיוס בלבד.

אפריל באיסלנד הוא החודש שבו ניתן להרגיש את תחילתו של השינוי, לקראת תקופות חמות יותר של השנה. באזור דרום איסלנד, הטמפרטורה הממוצעת עוברת את טמפרטורת הקיפאון, ועומדת על טווח של מעלה אחת מעל האפס עד שש מעלות צלזיוס מעלה אפס. כמות המשקעים הממוצעת במהלך חודש אפריל עומדת על 60 מילימטר גשם, שהם 12 ימים במהלך החודש. כמות שעות האור ביממה עולה גם היא ומגיעה לחמש שעות של אור. ויחד עם זאת, טמפרטורת מי הים נשארת יציבה על חמש מעלות צלזיוס. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש אפריל נעה בין מעלה אחת מתחת לאפס לבין שש מעלות מעל לאפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 30 מילימטרים של גשם, שהם שישה ימים מתוך החודש. טמפרטורת מי הים עדיין עומדת על שלוש מעלות צלזיוס.

אביב באיסלנד

כמעט לא נכון לקרוא לתקופת המעבר הראשונה של איסלנד, תקופת אביב. תנאי מזג האוויר באביב כמו שאנחנו מכירים אותם, בחלקים החמים יותר של כדור הארץ, אינם דומים בשום צורה שהיא למזג האוויר באיסלנד באביב. אומנם הטמפרטורות מתחילות לעלות, אבל עדיין מדובר על תנאי קור יחסית קשים.

במהלך חודש מאי באיסלנד, בחלקים הדרומיים של קו החוף הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 4 מעלות צלזיוס לבין 10 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 45 מילימטרים, כמות שעות האור ביממה עומדת על שש שעות. כמו כן, ממוצע טמפרטורת מי הים עומד על שש מעלות צלזיוס. באזור הצפון, ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש מאי נע בין שלוש מעלות צלזיוס ל-10 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 20 מילימטרים של גשם, וממוצע טמפרטורת מי הים עומד על ארבע מעלות צלזיוס.

במהלך חודש יוני באזור דרום איסלנד, ממוצע הטמפרטורות עומד על 7 מעלות צלזיוס עד 12 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימי גשם. כמות שעות האור הממוצעת עומדת על 6 שעות של אור, וממוצע הטמפרטורה של מי הים מגיע ל 8 מעלות צלזיוס. באזור צפון איסלנד ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש יוני נע בין 7 מעלות צלזיוס ל 14 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 30 מילימטרים של גשם, שהם שישה ימי גשם לאורך חודש. כמו כן ממוצע טמפרטורות של מי הים עומד על שש מעלות צלזיוס.

קיץ באיסלנד

עם תחילתו של חודש יולי באיסלנד מגיעה גם עונת הקיץ. במהלך חודש יולי בדרום איסלנד, ממוצע הטמפרטורות מגיע לשיא שנתי שנע בין תשע מעלות צלזיוס ל 14 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימי משקעים. כמות שעות האור ביממה נשארת יציבה על שש שעות וממוצע הטמפרטורות של מי הים מגיעה לשיא של 10 מעלות צלזיוס. באזור צפון איסלנד, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש יולי באיסלנד עומדת על 9 מעלות צלזיוס עד 15 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים היא 35 מילימטרים של גשם, וממוצע הטמפרטורות של מי הים עומד על שיא של שמונה מעלות צלזיוס.

אוגוסט באיסלנד מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת שנעה בין תשע מעלות צלזיוס ל- 14 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים היא 60 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה מתחילה לרדת, ועומדת על 5 שעות. טמפרטורת מי הים באזור דרום איסלנד עומדת על 10 מעלות צלזיוס. בחלקים הצפוניים של קו החוף של איסלנד, הטמפרטורה הממוצעת באוגוסט נעה בין 8 מעלות צלזיוס ל 14 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 35 מילימטרים של גשם, שהם שבעה ימי גשם. ממוצע טמפרטורות של מי הים עומד על שמונה מעלות צלזיוס.

סתיו באיסלנד

תקופת המעבר השנייה של איסלנד, הסתיו, מתחילה בחודש ספטמבר. במהלך חודש ספטמבר באיסלנד הטמפרטורה הממוצעת באזור הדרום נעה בין שש מעלות צלזיוס ל 11 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 65 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה יורדת לארבע שעות של אור. ממוצע טמפרטורת מי הים היא תשע מעלות צלזיוס. באזור צפון איסלנד, במהלך חודש ספטמבר, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין חמש מעלות צלזיוס ל 11 מעלות צלזיוס. ממוצע המשקעים עומד על 40 מילימטרים של גשם, וטמפרטורת מי הים היא 7 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אוקטובר באיסלנד הטמפרטורה הממוצעת בעיר הבירה עומדת על שתי מעלות צלזיוס עד 7 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 85 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה יורדת לשלוש שעות של אור, וממוצע הטמפרטורות של מי הים יורד ל 8 מעלות צלזיוס. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על מעלת צלזיוס אחת עד שש מעלות צלזיוס עם ממוצע משקעים של 60 מילימטר גשם, וטמפרטורת מים של שש מעלות צלזיוס.

העונה המומלצת לטיול באיסלנד

העונה המומלצת ביותר לביקור באיסלנד, היא כמובן תקופת הקיץ. בין החודשים יוני לאוגוסט, תנאי מזג האוויר באיסלנד מאפשרים טיול נוח יחסית, בתנאי אקלים שמתאימים גם לתייר הישראלי. זאת כמובן, מבלי לפגוע בחוויה של בילוי בתנאי קרח וקור קיצוניים, אשר עדיין מתקיימים בתקופה זו בחלקים מסויימים של איסלנד. יחד עם זאת, עליכם להגיע מוכנים לטיול, ולרכוש מעילי גשם, כפפות וצעיפים חמים, ולהגיע עם נעליים מתאימות להליכה ממושכת בתנאי שלג. אתם רק צריכים להתכונן כראוי, ויש לכם הזדמנות להכיר את ארץ האש והקרח בצורה מושלמת.

תגובות 4

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל