מזג האוויר בקפריסין

מזג אוויר בצפון קפריסין ועונות מומלצות לחופשה

מתי כדאי לצאת לטיול בצפון קפריסין? התשובה על כך לא תמיד פשוטה, אבל בכתבה זו תוכלו ללמוד את כל המידע הדרוש למטייל על מזג אוויר בצפון קפריסין בעונות השנה השונות וטיפים חשובים על העונה המומלצת לחופשה בקפריסין הטורקית לסוגי טיולים שונים

חבילות נופש לקיריניה          |         חבילות נופש לפמגוסטה

מזג האוויר בקפריסין הוא ים תיכוני עם קיץ יבש וחם, חורף רטוב יחסית אך לא קר מדי, ועונות מעבר מתונות. העונה המומלצת לחופשה בצפון קפריסין (החלק הטורקי)  היא בעונות המעבר: בחצי השני של האביב או בחצי הראשון של הסתיו, למזג אוויר אידיאלי, לא חם מדי ולא קר, וגם עבור היתרון של חופשה מחוץ לעונת התיירות. חופשה בקפריסין הצפונית מחוץ לעונת התיירות תעניק לכם סיכוי טוב יותר להתחמקות מעליות המחירים של שיא הקיץ ומקהלי התיירים הגדולים. עם זאת, לחופשת חוף מושלמת עם טמפרטורת מים אידיאלית יותר, כדאי כמובן להגיע לצפון קפריסין בשיא הקיץ בחודשי יולי ואוגוסט.

עוד מידע שכדאי לדעת:

איך מגיעים לקפריסין הטורקית

השכרת רכב בקפריסין הטורקית

עונות השנה בקפריסין הצפונית

חורף בצפון קפריסין

החורף בצפון קפריסין מתון יחסית, עם טמפרטורות שנעות בין כ5 לכ18 מעלות צלזיוס. רוב הגשם מרוכז בחורף, עם כשבעה ימי גשם מדי חודש (בחודשי החורף). החורף בקפריסין הצפונית הוא זמן מעולה לחופשה עם טיולים בטבע, וגם זמן טוב כדי למצוא דילים שווים לחופשה בצפון קפריסין (למעט חג המולד או השנה החדשה, זמנים בהם המחירים עלולים להיות גבוהים יותר).

אביב בצפון קפריסין

חודשי האביב בצפון קפריסין, מרץ אפריל ומאי, מביאים איתם עלייה בטמפרטורות ומזג אוויר נהדר למי שמעדיף להתחמק מהחום של הקיץ. מזג האוויר בצפון קפריסין לקראת סוף עונת האביב כבר מתאים יותר לחופשת חוף. ככל שהחודשים מתקדמים לקראת הקיץ כמויות הגשם פוחתות, עם כחמישה ימי גשם במרץ וכשני ימי גשם במאי. הטמפרטורות בחודש מרץ מגיעות עד לכ21 מעלות צלזיוס במהלך היום (אך הלילות עדיין קרים) והטמפרטורות באפריל ובמאי קרירות בלילה (החל מכ11 מעלות צלזיוס) וחמות במהלך היום (עד כ26 מעלות במהלך היום באפריל ועד כ30 מעלות במהלך היום במאי).

קיץ בצפון קפריסין

חודשי הקיץ בצפון קפריסין חמים מאוד עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ37 מעלות צלזיוס, ויבשים מאוד ללא גשם. זהו זמן מעולה לחופשת חוף בצפון קפריסין, עם בריזה שהופכת את מזג האוויר לנוח יותר וטמפרטורת מים נוחה. בחודשי הקיץ כדאי להזמין טיסות ובתי מלון מראש.

סתיו בצפון קפריסין

הסתיו בצפון קפריסין מביא איתו ירידה בטמפרטורות, לילות קרירים יותר אך טמפרטורות נעימות במהלך היום. ספטמבר עדיין די חם עם טמפרטורות שנעות בין כ20 לכ34 מעלות צלזיוס וללא גשם בדרך כלל, ובאוקטובר ובנובמבר ניתן לצפות למספר ימי גשם בודדים.

עונות מומלצות לחופשה בקפריסין הטורקית

העונה המומלצת לחופשה בניקוסיה הצפונית

העונה המומלצת לחופשה בצפון ניקוסיה היא בין מאי לספטמבר למי שמחפש ימים חמים וחודשים יבשים עם כמה שפחות גשם. עם זאת, אם אתם מעוניינים להתחמק משיא החום, חודשי מעבר כמו נובמבר, או אפריל יהיו אידיאלים יותר עבורכם, בהם הטמפרטורות מגיעות עד לכ24 מעלות צלזיוס והלילות עלולים להיות קרים. בחודשים אלו ניתן לצפות למספר ימי גשם בודדים. החורף בניקוסיה הצפונית קר אך לא קר מדי, עם טמפרטורות שנעות בין כ4 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) לכ18 מעלות צלזיוס (במהלך היום בדרך כלל) וכשישה-שבעה ימי גשם מדי חודש בחודשי החורף.

העונה המומלצת לחופשה בקירניה

העונה המומלצת לחופשה בקירניה היא בחודשים החמים, בקיץ וגם מעט מעבר בספטמבר ובמאי, למי שמחפש מזג אוויר חם שמתאים לחופשות חוף בקירניה. טמפרטורת המים בקירניה בשיאה בחודשים יולי עד ספטמבר. חודשי מעבר כמו אוקטובר ומאי יכולים להיות אופציה טובה למי שמעוניין להתחמק משיא עונת הקיץ, מהחום ומעומס התיירים וליהנות מטמפרטורות מתונות יותר (בין כ15 לכ24 מעלות צלזיוס). החורף בקירניה די קר,  עם טמפרטורות שנעות בין כ7 (בלילה בדרך כלל) לכ15 מעלות צלזיוס (במהלך היום בדרך כלל) וכשישה-שבעה ימי גשם מדי חודש (בעונת החורף).

מזג האוויר בצפון קפריסין לפי חודשים

כל חודש מביא איתו יתרונות וחסרונות משלו לחופשה בצפון קפריסין. הטמפרטורות הנמוכות הממוצעות המצוינות כאן הן בדרך כלל במהלך הלילה, והגבוהות הן בדרך כלל בשעות הצהריים. מומלץ לבדוק את מזג האוויר בצפון קפריסין שוב מספר ימים לפני התאריך הרצוי, כיוון שקשה לצפות אותו במדויק זמן רב לפני.

מזג האוויר בצפון קפריסין בינואר

מזג האוויר בצפון קפריסין בינואר הוא הקר ביותר בשנה. בניקוסיה הצפונית בינואר הטמפרטורות נעות בין כ4 לכ16 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש. בקירניה בינואר הטמפרטורות נעות בין כ7 לכ13 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג אוויר בצפון קפריסין בפברואר

החורף עדיין בעיצומו בפברואר בצפון קפריסין עם טמפרטורות נמוכות. בניקוסיה הצפונית בפברואר הטמפרטורות נעות בין כ5 לכ18 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם במהלך החודש. בקירניה בפברואר הטמפרטורות נעות בין כ7 לכ13 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בצפון קפריסין במרץ

הטמפרטורות מתחילות לעלות מעט בצפון קפריסין במרץ, וניתן לצפות לכשבע שעות שמש מדי יום. במרץ בניקוסיה הצפונית הטמפרטורות נעות בין כ7 לכ21 מעלות צלזיוס עם כחמישה ימי גשם במהלך החודש. בקירניה במרץ הטמפרטורות נעות בין כ9 לכ16 מעלות צלזיוס עם כחמישה ימי גשם במהלך החודש.

 מזג האוויר בצפון קפריסין באפריל

מזג האוויר באפריל בצפון קפריסין מביא איתו ימים נעימים ולילות קרירים עם כתשע שעות שמש ביום. הטמפרטורות בניקוסיה הצפונית באפריל נעות בין כ10 לכ26 מעלות צלזיוס עם כשלושה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקירניה באפריל נעות בין כ11 לכ19 מעלות צלזיוס עם כשלושה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בצפון קפריסין במאי

מזג האוויר בצפון קפריסין במאי אידיאלי לחופשה למי שמחפש טמפרטורות מתונות יותר, לפני שיא החום של הקיץ ולפני עומס התיירות. עם זאת, ייתכן שהלילות עדיין יהיו קרירים. הטמפרטורות בניקוסיה הצפונית במאי נעות בין כ14 לכ30 מעלות צלזיוס עם כשני ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקירניה במאי נעות בין כ15 לכ22 מעלות צלזיוס עם כשני ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בצפון קפריסין ביוני

חודש יוני בצפון קפריסין מביא איתו את תחילת הקיץ עם מזג אוויר נעים וכ13 שעות של שמש מדי יום. הטמפרטורות בניקוסיה הצפונית ביוני נעות בין כ19 לכ34 מעלות צלזיוס ללא גשם. הטמפרטורות בקירניה ביוני נעות בין כ19 לכ26 מעלות צלזיוס ללא גשם.

מזג האוויר בצפון קפריסין ביולי

הקיץ בעיצומו בצפון קפריסין ביולי. הטמפרטורות בניקוסיה הצפונית ביולי נעות בין כ22 לכ37 מעלות צלזיוס ללא גשם. הטמפרטורות בקירניה ביולי נעות בין כ22 לכ29 מעלות צלזיוס ללא גשם.

מזג האוויר בצפון קפריסין באוגוסט

הטמפרטורות בניקוסיה הצפונית באוגוסט נעות בין כ22 לכ37 מעלות צלזיוס ללא גשם. הטמפרטורות בקירניה באוגוסט נעות בין כ22 לכ30 מעלות צלזיוס ללא גשם.

מזג האוויר בצפון קפריסין בספטמבר

גם ספטמבר בצפון קפריסין הוא חודש נהדר לחופשה עם מזג אוויר נעים וכ11 שעות שמש מדי יום. הטמפרטורות בניקוסיה הצפונית בספטמבר נעות בין כ19 לכ34 מעלות צלזיוס ללא גשם. הטמפרטורות בקירניה בספטמבר נעות בין כ20 לכ27 מעלות צלזיוס ללא גשם.

מזג האוויר בצפון קפריסין באוקטובר

הטמפרטורות מתחילות לרדת מעט בצפון קפריסין באוקטובר אך הימים עדיין נעימים. הטמפרטורות בניקוסיה הצפונית באוקטובר נעות בין כ15 לכ29 מעלות צלזיוס עם כשני ימי גשם. הטמפרטורות בקירניה באוקטובר נעות בין כ16 לכ24 מעלות צלזיוס עם כשני ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בצפון קפריסין בנובמבר

הטמפרטורות בניקוסיה הצפונית בנובמבר נעות בין כ9 לכ23 מעלות צלזיוס עם כשלושה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקירניה בנובמבר נעות בין כ12 לכ19 מעלות צלזיוס עם כשלושה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בצפון קפריסין בדצמבר

מזג האוויר בצפון קפריסין בדצמבר מביא איתו, עם תחילת החורף, ירידה בטמפרטורות וכחמש שעות של שמש ביום. הטמפרטורות בדצמבר בניקוסיה הצפונית נעות בין כ6 לכ18 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם במהלך החודש. הטמפרטורות בקירניה בדצמבר נעות בין כ9 לכ15 מעלות צלזיוס עם כשישה ימי גשם במהלך החודש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל