טיולי עגלות: 10 מסלולי טיול בישראל עם קטנטנים

הפכתם להורים? לא מזמן הצטרף למשפחה תינוק חדש? זה לא אומר שאתם חייבים להסתפק בטיולים לגינה הציבורית ובחזרה הביתה. יש בישראל הרבה מסלולי טיול, שמתאימים למשפחות, ואפילו כאלה שתוכלו לטייל בהם עם עגלות תינוק. רוני קיפרמן, אבא של ארי, בן שנה ושבעה חודשים, טייל, צילם וכתב את המדריך הבא, בו תוכלו למצוא עשרה מסלולים, שניתן לשלב בחופשה משפחתית בישראל, או לצאת אליהם לסתם יום של טיול מהנה בטבע.

כתב וצילם: רוני קיפרמן

לפני שנה ושבעה חודשים נולד ארי, ומאז חיי השתנו. הרבה השתנה, אבל לא הכול. ארי לא שינה את הרצון שלנו לטייל וליהנות מבילוי בטבע, אז התחלנו לחרוש את הארץ ביחד, כמשפחה.

אם גם אתם מחפשים מסלולי טיול בישראל, שיתאימו גם לקטנטנים על גלגלים, ועדיין יספקו נופים יפים ומקומות טובים לעצירה בחיק הטבע, כדאי לכם לקרוא את המדריך הבא.

טיולים בישראל למשפחות עם ילדים – עוד מידע שימושי

אטרקציות וטיולים מודרכים בירושלים למשפחות עם ילדים

אטרקציות וטיולים בתל אביב למשפחות עם ילדים

טיולים בגליל למשפחות עם ילדים

אילת עם ילדים – אטרקציות מומלצות למשפחה

1. כן, זה בארץ: מפל סער

בצפון הרחוק, בין הגולן לחרמון, נמצא נחל סער, ובו מספר בריכות ומפלים. המרשים בהם הוא מפל סער. בימי החורף זורמות בנחל כמויות גדולות של מים, שלרגע גורמות לעצור ולתהות האם אנחנו בישראל הצחיחה.

המסלול, שעובר בין מפל רסיסים לסער, מרהיב ביופיו, עובר בדרך נוחה להליכה, ואפילו כולל גשר אחד שמוסיף לטיול עניין. הגשר מוביל לתצפית על המפל, אליה אפשר להגיע גם עם עגלות, וליהנות כל הדרך מהנוף המרהיב.

במסלול יש גם אזורים עם עליות וירידות במדרגות, כך שתוכלו לבחור האם להגיע עם העגלה עד אליהן וליהנות מהנוף, בלי הטיפוס והירידה, או להביא אתכם מנשא לקטנים, ולעבור את המסלול בשלמותו.

2. תצפית מאגר בנטל

תצפית מאגר בנטל. צילום: רוני קיפרמן

בקיבוץ מרום גולן, שנמצא למרגלות הר בנטל, יש תצפית מושלמת שמספקת נקודת חן מהטובות שאפשר לבקש (באופן כללי, מרום גולן הוא מקום שמומלץ לבקר בו ולטייל בסביבתו).

לאחר שחונים בצד הדרך, נכנסים לגן, שמשקיף על מאגר בנטל, וכולו נגיש למעבר עם עגלות. באופק תראו גם את חוות הרוח הגדולה בישראל בעמק הבכא.

מעבר לנוף המדהים, יש במקום שולחנות פיקניק נוחים, ספסלי ישיבה, נדנדות, פסלים של פטריות קטנות ועוד.

 

3. לא רק מקום יפה: נחל אלכסנדר

הנחל, הזורם לכל אורך השנה, הפך לאחרונה לאחד המסלולים היפים והנוחים לטיול ובילוי משפחתי במרכז הארץ.

מעבר לעובדה שאפשר לעשות כאן טיול לאורך נוף הנחל הטבעי, לשהות בפינות המשחק והצל ולהלך במסלולים הנוחים עם עגלות או עם אופניים, יש כאן גם צבי מים ענקיים, ציפורי מים וחיות נוספות שתמיד מוסיפות עניין גם עבור הקטנים.

4. גלריה של הטבע: פארק הפסלים

בפארק הפסלים של הגלריה הירוקה בישוב ארסוף קדם, שבין שפיים להרצליה, מוצגות עבודות אומנות מהטבע, שיצרו אומנים מקומיים ומהעולם. העבודות בגלריה מתחלפות לפי עונות השנה ומצב איתני הטבע.

פארק הפסלים, הגלריה הירוקה, ארסוף קדם. צילום: רוני קיפרמן

הפארק פתוח לקהל הרחב 24/7, בכל ימות השנה. הגלריה כולה נמצאת בנוף הפתוח, שבין כביש החוף והים, ומוצגים בה פסלי אבן ואדמה בשילוב חומרים ממוחזרים.

ניתן לטייל באזור עם הקטנים, לעשות פיקניק ולשחק במרחבים הירוקים.

5. הרגשת אינסוף: בתרונות רוחמה

שמורת הטבע בתרונות רוחמה מהווה מוקד משיכה לאוהבי טבע וצבע בשל מרבדי הפריחה שנפרשים בה בחודשים ינואר עד אפריל.

בשמורה יש מספר נקודות תצפית, ובשוליה דרכי מעבר לרכב ולאופניים. ניתן לעצור עם הרכב במספר נקודות בדרך, וליהנות מטיול רגלי וממרחבים אינסופיים.

6. ג'ימבורי של הטבע: עמק המעיינות

בעמק המעיינות, שבצפון מזרח הארץ, יש מקומות רבים לטיול ולפעילויות עם הילדים. אחד מהם הוא נחל הקיבוצים, אשר זורם בפתחו של פארק המעיינות.

תוכלו להסתובב בפארק ברגל או עם עגלות, לשכור רכבים ירוקים לנהיגה עצמית ואופניים, או להשתמש ב"שאטל" (רכבת קרוניות), שעובר בין כל המעיינות.

צבע המים בנחל הזה, כמו בנחל האסי ובבריכות הסחנה, הוא בגווני ירוק ותכלת, שמייחדים את האזור, ושתמיד כיף לצלם. בסביבת עמק המעיינות ניתן לטייל בפארק המעיינות, בגן גורו ובסחנה – כולם מותאמים לטיול עם עגלות, ומהנים מאוד לילדים.

7. קפיצה לחו"ל: מוזיאון ראלי קיסריה

מוזיאון ראלי, קיסריה. צילום: רוני קיפרמן

אם בא לכם לשלב בטיול בילוי תרבותי עם ניחוח של חו"ל, מתחם מוזיאון ראלי בקיסריה הוא המקום בשבילכם.

ניתן לטייל במוזיאון עם עגלה, ולהסתובב בין המבנים היפים שבכל אחד מוזיאון בנושא אחר. במוזיאון ראלי 1 מוצגים בעיקר ציורים ופסלים מאמריקה הלטינית ומספרד. במוזיאון ראלי 2 מוצגים ציורים מהמאות ה-16 עד ה-18 בנושאים תנ"כיים. הכניסה למוזיאונים היא ללא תשלום.

 

8. מסלול חדש במנזר בעין כרם

שכונת עין כרם הציורית ממוקמת בין הרים, רכסים ובקעות, בקצה המערבי של ירושלים. על שיפולי רכס אורה, מדרום לשכונה, ממוקם מתחם מנזר גורני, השייך לכנסייה הרוסית-אורתודוכסית ומוכר גם בשם "מוסקוביה". עם השנים  המקום הפך לאחד המראות המזוהים ביותר עם עין כרם.

תצפית על המנזר בעין כרם. צילום: רוני קיפרמן

לאורך שנים רבות ניתן היה להשקיף על המנזר וצריחיו ממרחק רב יחסית. בשנים האחרונות נבנה במקום גשר, שמיועד לרכבת הקלה, שתוביל למתחם בית החולים הדסה עין כרם. מתחת לגדר ולצד הגשר הוקם שביל טיילת סלול ונוח הצופה על עין כרם. הגשר עובר בחלקו ממש בצמוד לגדר התוחמת את שטח המנזר.

זהו מקום מדהים לטייל בו עם עגלה ולגלות את האזור ברגלים. בזמן ההליכה על השביל מגיעים לתצפית קרובה ומרשימה במיוחד, שכמעט נוגעת בצריחי המנזר המוזהבים – מראה מופלא.

9. מתאים לכל עונה: פארק נחל חדרה

פארק נחל חדרה. צילום: רוני קיפרמן

כאן תוכלו להעביר יום שלם עם הילדים על המדשאות ובפינות הישיבה הרבות.

אורך הטיילת בפארק היא כקילומטר אחד. תוכלו למצוא פה גם את גשר המיתרים, שמחבר בין שתי גדותיו של הנחל.

המקום כולו מונגש לעגלות, נוח לטיול ויש בו המון מקומות מוצלים, בעיקר באזור פארק השעשועים. שעות הפתיחה של המקום הן בין 8 בבוקר ועד שבע בערב, ובחורף עד השעה חמש אחה"צ. הכניסה היא בחינם, ויש שפע של חנייה במרחק קצר מאוד מפארק השעשועים.

10. משחקים ואקליפטוסים במבצר אנטיפטרוס

בגן הלאומי תל אפק חלקו העיקרי של הפארק הוא חורשת אקליפטוסים גדולה ובה ספסלים, מתקני משחק ובריכות שכשוך לילדים. מדרום לחורשה תוכלו למצוא שביל הליכה באורך 1.5 ק"מ המתאים לכל המשפחה ומאפשר טיול ברוב אתרי הפארק, כולל מבצר אנטיפטרוס ומפעל המים המנדטורי.

מבצר אנטיפטרוס. צילום: רוני קיפרמן

אם באתם לסיבוב קצר – שבילים נוספים בשטח מאפשרים וריאציות קצרות יותר למסלול ההליכה.

לדף האינסטגרם של רוני קיפרמן, בו תוכלו למצוא עוד תמונות מרהיבות והמלצות לחצו כאן

 

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל