Tuscany

טוסקנה עם ילדים – אטרקציות מומלצות וטיפים לטיול

מתכננים טיול בטוסקנה שבאיטליה? הכתבה הבאה מיועדת עבורכם – במיוחד, אם אתם מתכננים להגיע אל טוסקנה עם ילדים – והיא כוללת מידע מפורט (כולל סרטוני וידאו) על ערים בטוסקנה, תחבורה ודרכי הגעה, אטרקציות תיירותיות בטוסקנה החל מפארקים לאומיים ועד פארקי שעשועים ולונה פארקים, אפשרות להזמנת טיולים מאורגנים בטוסקנה (שיוצאים מיעדים שונים באיטליה עם הדרכה באנגלית), פעילויות בטוסקנה לילדים ועוד ועוד

הזמנת דילים לטוסקנה | הזמנת דילים לפירנצה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

טוסקנה Tuscany היא אזור הנמצא על החוף המערבי של איטליה, על חוף הים הטירני (Tyrrhenian sea). זהו אחד המקומות הפופולריים ביותר לטיול באיטליה ואחד היעדים התיירותיים הפופולריים ביותר בעולם. יש הרבה סיבות לבקר בטוסקנה, ביניהם: ההזדמנות לצפות באמנות מתקופת הרנסאנס בפירנצה, האוכל הטוסקאני, מגדל פיזה המפורסם, היינות המקומיים הנהדרים, והחוף של ויארג׳יו (Viareggio). טוסקנה היא מחוז מגוון ובעל פנים שונות. יש בה את הערים ההיסטוריות והאמנותיות כמו פירנצה, סיינה, לוקה ופיזה מצד אחד ומצד שני ערים קטנות, כפרים, טירות, וילות ויקבים של טוסקנה שמספקים הפוגה רצויה מהתחבורה הסואנת והרעש שתמצאו בכמה מהערים הגדולות ביותר בטוסקנה. אם אתם מתכננים להגיע אל טוסקנה עם ילדים תמצאו לא מעט אטרקציות מתאימות כמו פארק פינוקיו ועוד

חופשה בטוסקנה – עוד מידע למטייל

מלונות מומלצים בטוסקנה למשפחות עם ילדים

השכרת רכב ונהיגה בטוסקנה –  השוואת מחירים וטיפים

טיסות לאיטליה – הזמנת כרטיסים והשוואת מחירים

השכרת רכב באיטליה – השוואת מחירים וטיפים

eSIM ו-SIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

אזורים בטוסקנה

מחוזות מוניציפליים:

  • ארזו Arezzo(AR)
  • פירנצה – Florence(FI)
  • גרוסטו  – Grosseto(GR)
  • ליבורנו – Livorno (LI)
  • לוקה – Lucca(LU)
  • מאסה-קרארה – Massa-Carrara (MS)
  • פיזה – Pisa (PI)
  • פיסטויה – Pistoia (PT)
  • פראטו – Prato(PO)
  • סיינה – Siena(SI)

אזורים אחרים בטוסקנה:

מחוז גידול היין קיאנטי (Chianti)

האזור האקולוגי קסנטינו (Casentino)

ערים בטוסקנה

פירנצה – Florence (Firenze) – בירת טוסקנה

  • ארזו – Arezzo
  • קיוזי – Chiusi
  • לוקה – Lucca
  • פיינצה – Pienza
  • פיזה – Pisa
  • פיסטויה – Pistoia
  • סן ג׳ימינאנו – San Gimignano
  • סיינה – Siena

עוד יעדים תיירותיים בטוסקנה

קמיורה (Camaiore)

קסטלינה אין קיאנטי (Castellina in Chianti)

קורטונה (Cortona)

קיאני (Chianni)

מונטפלצ׳אנו (Montepulciano)

אטרקציות בטוסקנה

פארק המכרות הארכיאולוגיים סן סילבסטרו – כרטיס סיור

הפארקים של ואל די קורניה (Val di Cornia) בטוסקנה מספרים סיפור בן אלף שנה שמתחיל עם העם האטרוסקי והם משמשים כעדות לדורות של איתור ועבודה על מתכות. הפארקים מלאים בשטחים טבעיים חופיים וגבעתיים כאחד וכוללים שני גנים ארכיאולוגיים, שמורות טבע, שלושה מוזיאונים ומרכז ארכיוני הכלול באזור של חמשת החבלים בקצה הדרומי ביותר של מחוז ליבורנו, מול האי אלבה.

הפארקים של ואל די קורניה מספרים את סיפורו של האזור שבו שרידיה של עיירה אטרוסקית בשם פופולוניה (Populonia) והעדות לפעילות היסטורית של עבודות מכרה ומתכות משולבת עם סביבות טבע נהדרות של הים התיכון וסבך. האתרים הארכיאולוגיים והטבעיים השונים של הפארקים הופכים אותו ליעד תיירותי אלטרנטיבי, מקום שבו הטבע והארכיאולוגיה מאפשרים לכם לגלות את קסמה של Toscana Minor.

להזמנת כרטיסים לפארקים של ואל די קורניה בטוסקנה

קתדרלות – תמצאו קתדרלה בכל עיר טוסקנית וכל אחת יותר יפה מקודמתה.

דויד David – יצירת המופת של מיכאלאנג׳לו, הפסל דוד,  נמצאת בגלריה Accademia delle Bella Arti בפירנצה. תמצאו שחזורים של אותה יצירה ב- Piazza della Signoria  וב- Piazzale Michelangelo.

מגדל פיזה – האטרקציה הידועה ביותר בטוסקנה נמצאת בפיזה בכיכר הנסים, Piazza dei miracoli.

Uffizi Gallery האוסף הטוב ביותר של אמנות רנסאנס בעולם נמצאת בפירנצה.

מוזיאון גליליאו Museo Galileo (לפנים נקרא המוסד והמוזיאון להיסטוריה של המדעים), בפירנצה. המוזיאון מכיל 5000 פריטים מאוסף מדיצ׳י של חפצים מדעיים ואוסף Lorenese שהוא אוסף של כלים דידקטיים ומכשירים ניסויים.

מוזיאון לאונרדו דה וינצ׳י (Leonardo Da Vinci Museum), Castello dei Conti Guidi – המוזיאון נמצא בטירה הימי ביניימית בעיר הקטנה וינצ׳י. המוזיאון מכיל יצירות של דה וינצ׳י, ספריה ועוד. (המוזיאון פתוח מדי יום בין 9:30-18:00)

פארקי שעשועים בטוסקנה

פארק פינוקיו Pinocchio Park – כרטיס כניסה 

גלו את פארק השעשועים המבוסס על סיפור הילדים האהוב פינוקיו. מחבר פינוקיו, קרלו לורנציני, הגיע מהעיירה קולודי (Collodi) שם מצוי הפארק. בפארק תוכלו ליהנות ממופעי בובות, לרכב על מתקני שעשועים בסגנון וינטאג' ולהסתובב במוזיאון פינוקיו המלא באיורים ובתפאורות. אם אתם מתכננים טיול בטוסקנה עם ילדים – זוהי אטרקציה למשפחות שלא כדאי לפספס.

קולודי הוא כפר עתיק מקסים שנשאר כמעט שלם לגמרי מאז המאה האחרונה. האוסף המקסים של בתים היושבים בתוך הגבעות, מוביל לווילה גרצוני (Villa Garzoni) והגינה היפה שלה מהמאה ה-19, הנחשבת בעיני רבים ליפה ביותר באירופה.

להזמנת כרטיסים לפארק פינוקיו בטוסקנה

פארק השעשועים קוואלינו מאטו Cavallino Matto

פארק שעשועים בטוסקנה, מלא בדמיון ושמחה, מתאים לצעירים ומבוגרים, יעד אידיאלי ליום חופשה כיפית וחסרת דאגות בטוסקנה למשפחות. פארק השעשועים קוואלינו מאטו הוא הפארק הירוק ביותר בטוסקנה ומלא בצמחייה, עם שבילים מפותלים ארוכים שעוברים דרך עצי האורנים של מרינה די קסטנטו קרדוצ׳י (Marina di Castagneto Carducci), שם האטרקציות מתאימות לכל גיל.

סוגי כרטיסים: כרטיס מלא – לילדים מגובה 130 ס״מ. כרטיס מוזל, ילדים בין 100-129 ס״מ, ומעל גיל 65 חינם. ילדים עד 99 ס״מ, נכים ואנשים שאינם מסוגלים לבקר ללא עזרה ממלווה נחשבים בקטגוריה של ״יכולת שונה״ עם מחיר מוזל. גם זוהי אטרקציה למשפחות שכדאי לכלול בתיכנון טיול בטוסקנה עם הילדים.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים קוואלינו מאטו בטוסקנה

טיולים מודרכים בטוסקנה

אספנו עבורכם כמה אפשרויות של טיולים מאורגנים בטוסקנה המאורגנים ע"י מפעילי תיירות איטלקיים (עם הדרכה באנגלית) ויוצאים בד"כ מפירנצה או ערים אחרות בטוסקנה. כדאי להזמין מראש כרטיסים לטיול המאורגן בקישור שתמצאו בסוף כל פיסקה כך שתוכלו להבטיח מקומות מראש. אם אתם מוותרים על השכרת רכב בטיול בטוסקנה אז הדרך הטובה ביותר לראות את טוסקנה עם ילדים היא כנראה לקחת בית מלון בפירנצה או אחת הערים הגדולות האחרות בטוסקנה וממנו לקחת כל יום טיולים מאורגנים אל אטרקציות תיירותיות בטוסקנה. הנה כמה המלצות על טיולים מודרכים בטוסקנה למשפחות –

טוסקנה ביום אחד – סיור אטרקציות תיירותיות

בטוסקנה תמצאו הכל – היסטוריה, אמנות, נופי טבע ואוכל. אם יש לכם יום אחד בלבד לגלות את טוסקנה, הזמינו את הטיול הזה מפירנצה כדי לגלות את האטרקציות המרכזיות של טוסקנה עם מדריך מקומי. סיירו בעיר סיינה ובקתדרלה הגותית שלה ומשם המשיכו לגבעות קיאנטי לארוחת צהריים בסגנון טוסקני עם טעימות יין ביקב אורגני. שוטטו ברחובות סן ג׳ימיניאנו וסעו לפיזה כדי להתרשם מכיכר הקתדרלה (Cathedral Square) הדרמטית שבה שוכן מגדל פיזה המפורסם הכלול באתרי מורשת עולם. שדרגו את הכרטיס למגדל פיזה ל׳דלג על התור׳ אם אתם רוצים (בקישור ההזמנה. התחבורה באוטובוס תיירים יוקרתי ממוזג.

שימו לב שהמטיילים צריכים להיות בעלי יכולת פיזית בינונית לפחות.

אם אתם מגיעים אל טוסקנה עם ילדים ורוצים לראות את מגדל פיזה שימו לב: ילדים מתחת לגיל 8 אינם מורשים להיכנס למגדל פיזה. ילדים בין 8-12 חייבים להיות מלווים במבוגר המחזיק את ידם בכל עת. בני נוער בין 13-18 חייבים להיות מלווים ע״י מבוגר בתוך המגדל.

להזמנת טיול אטרקציות בטוסקנה

אסיזי וקורטונה – סיור יום מפירנצה Assisi and Cortona

צאו לטיול יום לאסיזי וקורטונה וגלו את עיירות ההר הקסומות בליווי של מדריך. הסיור יוצא מפירנצה, עוצר קודם באסיסי, שם תבקרו במנזר סנטה קיארה (Convent of Santa Chiara), בבזיליקת סן פרנצ׳סקו (Basilica of San Francesco) ותלמדו על חייו של פרנציסקוס הקדוש מאסיזי. תעצרו להציץ בכנסיית סנטה מריה דגלי אנג׳לי (Santa Maria degli Angeli church), שלפי האמונה היתה המקום האהוב על פרנציסקוס הקדוש. משם, המשיכו לקורטונה כדי להסתובב באופן עצמאי בעיירה המקסימה,  עם נוף כמו בסרט ״מתחת לשמש טוסקנה״, לפני החזרה לפירנצה.

להזמנת טיול בטוסקנה – לאסיזי וקורטונה מפירנצה

פיזה, סיינה וסן גימיג׳יאנו – סיור יומי מפירנצה כולל ארוחת צהריים

ראו את המיטב של אטרקציות בטוסקנה בסיור היום הזה לפיזה, סיינה וסן ג׳ימיניאנו היוצא מפירנצה. הסיור מלווה בידי מדריך מומחה. סיירו בכיכרות המרכזיים ובקתדרלה הגותית של סיינה. לאחר מכן תוגש לכם ארוחת צהריים מסורתית בת שלוש מנות, עם יין ולאחר מכן יהיה לכם זמן חופשי לטייל ברחובות הישנים של סן ג׳ימיניאנו באופן עצמאי, וכן בעיר פיזה, המפורסמת במגדל פיזה הכלול באתרי מורשת עולם. הטיול מסתיים בתחבורה חזרה לפירנצה, עם נסיעה באוטובוס תיירים נוח וממוזג. הכניסה לקתדרלה המפורסמת של סיינה, אחת האטרקציות הפופולריות בטוסקנה, כלולה בטיול.

להזמנת טיול מאורגן מפירנצה לפיזה, סיינה וסן ג׳ימיניאנו 

צ׳ינקווה טרה – סיור יום עם הסעה מפירנצה

גלו את הריביירה האיטלקית בסיור יום לצ׳ינקווה טרה היפהפיה מפירנצה, עם תחבורה בין כל העיירות של צ'ינקווה טרה. בליווי של מדריך מקומי, תוכלו לגלות את כל עיירות הדיג מהאוטובוס, הרכבת או האונייה – מחופי מונטרוסו (Monterosso) ועד רחובותיה המקסימים של ריומאג׳ורה (Riomaggiore), מנרולה (Manarola), מונטרוסו ו-ורנאצה (Vernazza).

עצרו לרחצה במי הטורקיז ושדרגו כדי לכלול ארוחת צהריים איטלקית מסורתית. תיהנו מכל האופי של אזור הכלול באתרי מורשת עולם לפני החזרה לפירנצה.

להזמנת טיול מודרך בצ'ינקווה טרה מפירנצה

טיול מאורגן מפירנצה בוואל ד׳אורצ׳ה – מונטלצ׳ינו, פיינצה ומונטפולצ׳אנו Montalcino,Pienza and Montepulciano

בואו ליהנות מיום מושלם בביקור בשלושה מהמקומות המרשימים ביותר בטוסקנה: מונטלצ׳ינו, המקום שבו מייצרים את היין Brunello, בפיינצה המוכרת מייצור גבינת פקורינו ובמונטפולצ׳אנו שהסמל שלה הוא היין Nobile di Montepulciano.

הוואל ד׳אורצ׳ה זכה למעמד של אתר מורשת עולם ב-2004 והיווה השראה לציירים רבים בתקופת הרנסנס. המקום מלא באמנות, תרבות, יין נהדר ואוכל משובח. זהו סיור חצי פרטי על מיניוואן יוקרתי עם נהג דובר אנגלית, מזגן, ומים חינם.

להזמנת טיול מודרך בטוסקנה בוואל ד׳אורצ׳ה

טיול בטוסקנה מפירנצה – שקיעה בסיינה וסיור יינות בקיאנטי עם ארוחת ערב

חוו את מחוזות סיינה וקיאנטי בסיור ערב של 7.5 שעות היוצא מפירנצה. ותרו על טיול בטוסקנה יחד עם ההמונים שיוצאים לטייל בשעות הבוקר והגיעו לסיינה בשעות הצהריים המאוחרות כדי לגלות את פיאצה דל קמפו (Piazza del Campo) בלי התורים ולצלם את סיינה דואומו (Siena Duomo). משם, בקרו במרתף יינות טוסקני בחבל המפורסם של קיאנטי ותיהנו מארוחה של 4 מנות המותאמות לארבעה יינות מקומיים. לאחר ערב רומנטי בכפר הטוסקני, תחזרו למרכז פירנצה.

להזמנת טיול בסיינה וקיאנטי מפירנצה

האטרקציות של טוסקנה – סיינה, סן ג׳ימיניאנו, קיאנטי ופיזה עם ארוחת צהריים ביקב בקיאנטי

פגשו את המדריך שלכם ואת הקבוצה בנקודת היציאה ועלו על אוטובוס נוח היוצא לכיוון סיינה. במהלך הטיול, תוכלו ליהנות מהנופים של יקבי קיאנטי. הגיעו לסיינה בשעת בוקר כשהעיר רק מתעוררת, כדי לפגוש את המדריך שלכם לסיור הליכה בעיירת ההר. לכו דרך הכיכרות והסמטאות, עצרו בדרך בכיכר דל קמפו (Piazza del Campo) ובבנק העתיק ביותר בעולם. גלו את קתדרלת סיינה (דמי הכניסה כלולים). יהיה לכם זמן לשוטט בעיר לפני העצירה לארוחת צהריים טוסקנית מסורתית, מלווה בשני סוגי יין, ביקב המנוהל ע״י משפחה.

המשיכו לאתר מורשת העולם סן ג׳ימיניאנו המפורסם בתוכנית האדריכלית של מימי הביניים, שנשתמרה עד היום. בלו את זמנכם החופשי בגילוי אוצרות העיר לפני היציאה לפיזה. בפיזה תרדו בכיכר הידועה הנקראת שדה הנסים (Field of Miracles) – שדה ירוק המאוכלס ע״י בניינים אופייניים לאדריכלות רומנסקית. שם תראו את הדואומו של פיזה, את המגדל, את בית הטבילה ואת מגדל פיזה המפורסם. לאחר שהות בפיזה, תעלו על האוטובוס שיוריד אתכם בנקודת היציאה בפירנצה.

להזמנת טיול מאורגן בטוסקנה מפירנצה

סיור מפירנצה אל צ׳ינקווה טרה ופורטו ונרה Cinque Terre and Porto Venere

גלו את צ׳ינקווה טרה ואת פורטו ונרה במהלך סיור של 12 שעות מפירנצה. עם תחבורה הלוך ושוב כלולה, דלגו על הטרחה של השכרת רכב לנסיעה בין פורטו ונרה, מנרולה, מונטרוסו וורנצה. כרטיסי רכבת ומעבורת וטעימת ליקר לימונצ׳ינו כלולים במחיר. איסוף והורדה במקום שנקבע מראש בפירנצה.

להזמנת טיול מפירנצה לצ׳ינקווה טרה ופורטו ונרה

טיול אטרקציות בפירנצה לילדים ומשפחות עם מדריך מקומי

פגשו את המדריך שלכם בכיכר סנטה קרוצ׳ה (Piazza Santa Croce) כדי להתחיל בסיור מהנה ומרתק של פירנצה המיועד למשפחות עם ילדים. מדריך ידידותי לילדים ידאג להלהיב את הקטנים עם פעילויות אינטראקטיביות באמצעות אייפדים, כרטיסי גירוד וכלי עזר אחרים. לכו בעקבות המדריך דרך המרכז ההיסטורי של פירנצה כדי לראות את פונטה וצ׳יו (Ponte Vecchio) העתיק, הגשר המפורסם ביותר החוצה את נהר ארנו (Arno River). ראו את הפסלים במוזיאון האוויר הפתוח בצידה האחד של כיכר סיניורה (Piazza della Signoria). התפעלו מארמון וצ׳יו (Palazzo Vecchio) שבו חיה בעבר משפחת מדיצ׳י המפורסמת, וממוזיאון האמנות אופיצי (Uffizi Gallery) שבעבר שיכן את משרדיה הממשלתיים של פירנצה.

בקרו בשוק חיצוני ופגשו את פסל חזיר הבר המעניק למבקריו מזל. התבוננו בכיכר הרפובליקה (Piazza della Repubblica) ובקרו בדואומו (Duomo) המפואר. למדו על הנס הארכיטקטוני שהוא כיפת ברונלצ׳י המתנוססת מעל הקתדרלה. סיימו את הסיור בשוק סן לורנצו (San Lorenzo Market) שוקק החיים, שם תוכלו להמשיך לבדוק את דוכני האוכל או לעצור לארוחת צהריים. מומלץ לצאת לסיור בתחילת הביקור שלכם בעיר כדי לקבל רעיונות ועיצות להמשך החופשה בפירנצה. אם אתם מתכננים טיול בטוסקנה עם הילדים מומלץ מאוד לקחת את הטיול הזה בפירנצה, לפני שיוצאים אל חיק הטבע בטוסקנה.

להזמנת טיול בפירנצה לילדים ומשפחות

טיול מאורגן מפירנצה לפיזה ולוקה

גלו את אבני החן של טוסקנה, הערים פיזה ולוקה בטיול יום היוצא מפירנצה. צאו קודם לפיזה להתרשם מכיכר הנסים (Piazza dei Miracoli) היפה, בזמן שהמדריך המקומי שלכם מתאר את המבנים ההיסטוריים סביבכם. בקרו בבית הטבילה, בדואומו (Duomo) ובאטרקציה הכי מפורסמת בטוסקנה, מגדל פיזה. לאחר מכן, צאו ללוקה לסיור הליכה בקתדרלה ובפיאצה דל אנפיטאטרו (Piazza dell ‘Anfiteatro). סיימו את היום בפרוסת עוגה המיוחדת ללוקה buccellato לפני החזרה לפירנצה.

להזמנת טיול מאורגן מפירנצה לפיזה ולוקה

מונטלצ׳ינו, ואל ד׳אורצ׳ה, פיינצה ומונטפולצ׳אנו – סיור טעימות גבינות ויין מפירנצה

גלו כמה מהאטרקציות התיירותיות בטוסקנה בטיול מודרך מפירנצה באוטובוס תיירים (יום אחד). בקרו בעיירות ההר ההיסטוריות פיינצה, מונטלצ׳ינו ומונטפולצ׳אנו, התרשמו מעמק אורצ׳ה (Val d’Orcia) היפהפה המכוסה בגפנים וטעמו גבינות ויין בכמה מהיקבים ומיעדי האוכל האחרים לאורך המסלול. יום מהנה בטבע בנופים ציוריים שיכול להיות הפוגה מושלמת מהעיר הגדולה עבור משפחות שמתכננות טיול בטוסקנה עם הילדים. הטיול כולל ביקור באתרי מורשת עולם, טעימה של יינות מקומיים כמו ברונלו ו- Vino Nobile, תחבורה הלוך וחזור לפירנצה.

להזמנת טיול גבינות ויין בטוסקנה מפירנצה

סיור הליכה מודרך ׳המקומות הטובים ביותר בסיינה׳ עם פאליו קונטרדה

הקדישו יום אחד של טיול בטוסקנה לעיר סיינה עם סיור הליכה מודרך דרך הרחובות הימי ביניימיים של העיר.

ראו את האטרקציות התיירותיות, כולל פיאצה דל קמפו (Piazza del Campo) וקתדרלת סיינה בזמן שאתם שומעים סיפורים על עברה של העיר ההיסטורית והאדריכלות שלה מפי מדריך מקומי. סיירו ברובע מקומי הנקרא קונטרדה (Contrada) ולמדו על מירוצי הסוסים המפורסמים של סיינה.

להזמנת טיול מודרך בסיינה

סיינה, סן ג׳ימיניאנו ומונטריג׳יוני – טיול בטוסקנה בעקבות ימי הביניים

בקרו באתרי מורשת עולם והתפעלו מיופיים של אזורי הכפר בטוסקנה ובמחוז קיאנטי בסיור של יום מלא, עם קבוצה קטנה, הסיור יוצא בבוקר מפירנצה במיניוואן נוח. בסיינה תצאו לסיור מודרך בין אטרקציות תיירותיות בסיינה כמו פיאצה דל דואומו (Piazza del Duomo). המשיכו למונטריג׳יוני (Monteriggioni) ההיסטורית, שם תוכלו ליהנות מארוחת צהריים בטרטוריה מסורתית, ואז תבקרו בעיירה הימי ביניימית הכלולה ברשימת אתרי מורשת עולם, סן ג׳ימיניאנו (San Gimignano) לפני החזרה לפירנצה.

להזמנת טיול היסטוריה בטוסקנה מפירנצה

סיור יינות בקיאנטי מפירנצה

הימלטו מהרעש של פירנצה בסיור יום לחבל היין המפורסם קיאנטי, עם תחבורה הלוך ושוב מיעד נוח בפירנצה. בנוסף להתמצאות, המדריכים מספקים מידע לגבי תהליך ייצור היין ביקבים שתיירים רגילים ללא מדריך מפספסים לעיתים קרובות. הלו״ז כולל טעימות יין, ארוחת צהריים טוסקנית אותנטית והזדמנויות לצילומים.

להזמנת טיול יין בקיאנטי מפירנצה

דריכת ענבים בבית חווה טוסקני

השתתפו במסורת המוכרת של דריכת ענבים בטוסקנה עם סיור פרטי של ארבע שעות בגבעות של קיאנטי. סיירו ביקב מקומי בליווי מדריך וגלו את תהליך ייצור היין. בנוסף לדריכת ענבים חוויה מומלצת במיוחד עבור משפחות המגיעות אל טוסקנה עם ילדים – תיהנו גם מטעימות יין וארוחת צהריים ביתית. חוו את התרבות הטוסקנית ודרכו ענבים באופן המסורתי.

להזמנת חווית דריכה על ענבים בטוסקנה

סיור חופים פרטי מנמל ליבורנו בצ׳ינקווה טרה ופיזה

נצלו חופשה בטוסקנה כדי לראות את צ׳ינקווה טרה בסיור מודרך פרטי של יום מלא מליבורנו. לוז הטיול משלב בצורה נוחה תחבורה במיניוואן מרצדס עם נסיעה במעבורת וסיור הליכה בכפר. גלו חמישה כפרי חוף מקסימים של צ׳ינקווה טרה באופן עצמאי עם זמן חופשי לצפייה בנופים. דגמו יינות מקומיים וראו את מגדל פיזה הידוע, האטרקציה הכי פופולרית של טוסקנה למשפחות עם ילדים בסיור פרטי אינטימי עם עד 8 אנשים, כולל איסוף בנמל ליבורנו ותחבורה משם וחזרה, בליווי מדריך.

להזמנת טיול חופים בצ׳ינקווה טרה מליבורנו

טיול יין בטוסקנה מפירנצה

סיור טעימות יין פרטי בטוסקנה אומר שאתם מקבלים יחס אישי ולו״ז גמיש. עם מדריך מסור, תקבלו מבט מעמיק אל תוך תהליך ייצור היין האיטלקי ובשני ביקורי יקבים וסה״כ של 6 טעימות יין בטוסקנה. יש תחבורה הלוך ושוב כך  שלא תצטרכו לדאוג להחליט מי הנהג התורן שלא שותה. בסיום הטעימות תקבלו ארוחת צהריים טוסקנית טיפוסית בת שלוש מנות.

להזמנת טיול יין בטוסקנה מפירנצה

סיור וינטאג׳ בפיאט 500 מסיינה – גבעות טוסקנה וארוחת צהריים ביקב

טיול בטוסקנה בסגנון איטלקי קלאסי עם נסיעה ברכב פיאט 500, הרכב האיטלקי הקלאסי. הטיול כולל איסוף בבית המלון בסיינה ונסיעה לעיירת ההר המהממת מונטריג׳יוני דרך הגבעות המתגלגלות של קיאנטי, עצירה ביקב מקומי לדגימות של כמה יינות איטלקיים נהדרים וארוחת צהריים דשנה בת שלוש מנות של מזון מקומי. הנסיעה היא אחרי המדריך בקרוואן. מספר המשתתפים בסיור לקבוצות קטנות הזה מוגבל לעשרה בלבד, כך שמובטח שתקבלו יחס אישי מהמדריך.

להזמנת טיול בטוסקנה מסיינה בפיאט 500 וינטאג'

מוזיאון פרארי ומפעל דוקאטי – סיור יום

צללו אל עולם המכוניות האיטלקיות למשך היום עם מדריך מומחה לשני המותגים שהשתתף במירוצי מוגלו כמה וכמה פעמים עם נהגי מירוץ אלופים. הסיור כולל איסוף בבית המלון וכרטיס כניסה למפעל ולמוזיאון בדוקאטי (תלוי בזמינות) ולמרנלו (Maranello) לסיור במוזיאון הפרארי, פלוס סיור בונוס למסלול המרוצים של המוגלו גראנד פרי השוכן בגבעות טוסקנה היפות.

המדריך בעל ידע עשיר לגבי האזור והכבישים המפורסמים (תראו חלק ממסלול  Mille Miglia המפורסם). מומלץ להזמין מקומות לפחות שלושה ימים מראש. שימו לב שמוזיאון ומפעל דוקאטי אינם פתוחים בימי שבת ורביעי. בימים אלה מבקרים במוזיאון פרארי החדש במודנה ובמוזיאון פרוצ׳יו למבורגיני (Ferruccio Lamborghini museum). הטיול כולל ארוחת צהריים במסעדת Cavallino במרנלו או בפיצריה סטלה בבולוניה, תלוי בפתיחת המוזיאון/מפעל. אם אתם מתכננים להגיע אל טוסקנה עם ילדים המתעניינים במכוניות מירוץ – זוהי אטרקציה חובה עבורכם.

להזמנת טיול במוזיאון פרארי ומפעל דוקאטי בטוסקנה

פיינצה ומונטפולצ׳אנו – סיור ערים, גבינות ויין

טוסקנה מלאה בכפרים הרריים שנבנו בתקופת ימי הביניים וביקבים פורים ונחשבת לאבן החן של איטליה. בסיור זה תבקרו בעיירות היפהפיות של טוסקנה, פיינצה ומוטנפולצ׳אנו. תיהנו מההזדמנות להישאב אל תוך התרבות האיטלקית האותנטית והמטבח המקומי. הסיור יוצא מבתי מלון בקיאנטי, פירנצה או סיינה. כולל טעימות יין ביקבים היסטוריים, וארוחת צהריים משובחת ביקב מסורתי במונטפולצ׳אנו.

להזמנת טיול כפרים בטוסקנה – פיינצה ומוטנפולצ׳אנו

צ׳ינקווה טרה – סיור יום מלא בקבוצה קטנה ממונטקטיני Montecatini

בלו יום מלא על החוף המדהים של צ'ינקווה טרה הנחשב אחד האטרקציות הפופולריות של איטליה, בסיור של יום מלא לצ׳ינקווה טרה ממונטקטיני. גלו ארבעה מתוך חמשת הכפרים של צ'ינקווה טרה, התפעלו מיקבים יפהפיים ומבנים הצבועים בצבעי פסטל. תיהנו מרחצה במים היפים, ארוחת צהריים במסעדה מהממת במונטרוסו (Monterosso) אם הוספתם זאת כאופציה. זהו סיור של 11 שעות במיניוואן נוח או אוטובוס תיירים.

להזמנת טיול בצ'ינקווה טרה בקבוצה קטנה

חלומות קיאנטי – סיור פרטי מודרך ביקב בוטיק ובכפר הררי

סיור של 4 שעות כולל ביקור בקסטלינה (Castellina) – כפר ימי ביניימי באזור קיאנטי, עם ביקור ביקב קטן כדי ללמוד על תהליך עשיית היין קיאנטי, טעימות של ארבעה סוגי יינות. . תשומת לב אישית ולו״ז אישי בסיור פרטי המותאם במיוחד לכם, עד קבוצה של 8 איש, כך שאם אתם מתכננים טיול משפחתי בטוסקנה עם הילדים תוכלו לעשות אותו כמשפחה. הטיול כולל תחבורה ברכב יוקרתי או מיניוואן הלוך ושוב ממיקום מרכזי בבתי המלון בפירנצה, ויש בחירה בין יציאה בשעות הבוקר או אחר הצהריים.

להזמנת טיול פרטי בקיאנטי

סיור ׳גראנד טור׳ לפיזה ולוקה מפירנצה

שלבו ביקור בלוקה ופיזה בסיור של 9 שעות מפירנצה. צאו לסיורי הליכה בשתי הערים עם מדריכים מקומיים, המתמקדים בציורי שמן, פיסול וארכיטקטורה. טעימות מאפים בלוקה ותחבורה הלוך ושוב מפירנצה כלולים.

להזמנת סיור ׳גראנד טור׳ לפיזה ולוקה מפירנצה

טוסקנה מרומא, מונטפולצ׳אנו ופיינצה עם טעימות יין וארוחת צהריים

הימלטו מהרעש והמהומה של רומא לסיור של יום מלא באזורי הכפר של דרום טוסקנה. בקרו בעיירה ההיסטורית פיינצה וטעמו טעמים מקומיים, כולל גבינת פקורינו. המשיכו לעיירה הימי ביניימית מונטפלוצ׳אנו כדי לבקר בארמונות הרנסנס והכיכרות שובי הלב. עצרו במרתף יינות כדי לטעום מבחר של יינות מקומיים, כולל רוסו די מונטפולצ׳אנו. התפעלו מנופי הטבע של טוסקנה, סיירו ברחובותיהן הצרים של פיינצה ומונטפולצ׳אנו. כולל טעימות יין, ארוחת צהריים ואיסוף במלון. אם אתם מתכניים חופשה משפחתית ברומא ורוצים לנצל את ההזדמנות כדי לראות את טוסקנה עם הילדים – זו ההזדמנות המושלמת.

להזמנת טיול בטוסקנה מרומא

איך להגיע לטוסקנה

טוסקנה ברכבת

מתחנת הרכבת המרכזית בפירנצה תוכלו להגיע בקלות לרוב המקומות בטוסקנה, כולל: סיינה – 1.5-2 שעות, פיזה – 1-1.5 שעות, סן ג׳ימיניאנו (ברכבת לפוגיבונסי (Poggibonsi), שעת נסיעה אחת ומשם אוטובוס היוצא כל 30-40 דקות, נסיעה של 25 דקות), וולטרה (Volterra) – ניתן להגיע אליה גם באוטובוס מפוגיבונסי, לוקה, ארזו ועוד.

אוטובוסים בטוסקנה

ללוחות זמנים של אוטובוסים בטוסקנה, הביטו באתר השימושי של Toscana Mobilitá  ב: http://www.busfox.com/timetable/. האתר רובו באיטלקית אבל קל להשתמש בו והוא מציג לו"זים גם של חברות אוטובוס אחרות בטוסקנה: Siena Mobilitá, ו- Tiemme. האתר של Siena Mobilità מפרסם לוחות זמנים של אוטובוסים בין כמה עיירות פופולריות בטוסקנה, כולל פירנצה, סיינה, סן ג׳ימיניאנו, ארזו, קורטונה, מונטפולצ׳אנו וקיוזי, בין השאר. השירותים המקומיים לערים רבות מסומנים כ- urbano.

גוגל מפות מזהה תחנות אוטובוס ברחבי טוסקנה למסלולים מקומיים ובינעירוניים – Interurban – כאחד. אם תקליקו על סמל תחנת האוטובוס, תקבלו רשימה של מסלולי אוטובוסים המשרתים את אותה תחנה. בעזרת Google Streetview תוכלו לזהות הרבה פעמים באיזה צד של הכביש נמצאת התחנה וכך להבין לאיזה כיוון האוטובוס פונה.

יש לרכוש כרטיסי אוטובוס לפני העלייה לאוטובוס. רוב חנויות הטבק (Tabacchi) מוכרות את הכרטיסים האלה. לפעמים אפשר למצוא אותם בדוכני עיתונים. עליכם לומר למוכר הכרטיסים מה היעד שלכם כדי שייתן לכם כרטיס שתקף לאזור הנכון. אחרי העלייה לאוטובוס, החתימו את הכרטיס במכונה שמאחורי הנהג.

שימו לב לכך שבמסלולים רבים יש שירות מוגבל או שהשירות לא פועל בימי שבת, ראשון וחגים. שירות מוגבל מסומן כ- festivo ואילו שירות סדיר מסומן כ- feriale. תמצאו לוחות זמנים בהרבה מתחנות האוטובוסים עצמן. האוטובוסים הכחולים מיועדים לשירות ׳אינטר אורבן׳ ואילו הכתומים הם לנסיעות מקומיות. אוטובוסים של אינטר אורבן לפעמים משרתים תחנות מקומיות לאורך המסלול.

פארקים בטוסקנה

הפארק הלאומי Tusco-Emilian Apennines: משתרע לאורך 60 ק״מ מהעמקים הגבוהים של ההרים פארמה (Parma) ובגנזה (Baganza) עד Passo delle Forbici

הפארק הלאומי של הארכיפלג של טוסקנה (The National Park of the Tuscan Archipelago): הפארק נוסד ב-1996 ומכסה אזור של מעל 18 אלף הקטר בנוסף ל-40 אלף הקטר של ים. הוא נמצא בניהול של ארגון בעל אותו שם, שמשרדיו בפורטופראיו (Portoferraio) על האי אלבה (Elba Island). הפארק נופל תחת תחום השיפוט של מחוז ליבורנו (Livorno) ושל גרוסטו (Grosseto).

הפארק הלאומי Foreste Casentinesi, Monte Falterona ו- Campigna: כאשר עולים במעלה הארנו (Arno), נכנסים למחוז קסנטינו (Casentino) המוקף בהרים מצפון וממזרח. כאן תמצאו את הפארקים Foreste Casentinesi, Monte Falterona  ו- Campigna המציעים חוויה מרגשת ובלתי נשכחת, הכוללת גילוי של אחד היערות העתיקים ביותר באירופה – יעד מעולה עבור משפחות המגיעות אל טוסקנה עם ילדים

הפארק המחוזי של מארמה (The Maremma Regional Park) (Parco Regionale della Maremma) – מוכר גם כפארק אוצ׳לינה (Uccellina Park ) (Parco dell’Uccellina) מכסה את אזור החוף שליד גרוסטו (Grosseto), מגליאנו (Magliano) בטוסקנה וארובטלו (Orbetello) ממש ליד כביש ליבורנו – רומא

הפארק הזואולוגי לפאונה אירופאית בפופי (The Zoological Park of European Fauna in Poppi): זהו הפארק הראשון והיחיד המוקדש לחיות אירופאיות, גן חיות הנמצא בעיירה פופי בארצו (Arezzo)

אם אתם מגיעים אל טוסקנה עם ילדים כדאי מאוד לעבור פה.

פארק Apuan Alps

פארק Orecchiella

פארק מיגליארינו, סן רוסורה ומסצ׳וקולי (The Park of Migliarino, San Rossore and Massaciuccoli) – הפארק הוקם ב-1975 ומכסה 24 אלף הקטר בין פיזה, ויארג׳יו (Viareggio), סן ג׳וליאנו תרמה (San Giuliano Terme), וצ׳יאנו (Vecchiano) ומסרוסה (Massarossa). מה שמייחד את הפארק הוא שהוא מוקף מכל עבריו במים: בים הטירני (Tirrenian Sea), אגם מסצ׳וקולי (Lake Massaciuccoli) והנהרות ארנו, סרצ׳יו (Serchio), תעלת נביצ׳לי (Canale dei Navicelli) ו-Morto e Burlamacca

פארק הטבע מונטיוני (The Montioni nature park) – הפארק משתרע על פני יותר מ-7000 הקטר ולגובה של 300 מ׳ ב-Poggio al Checco, הנקודה הגבוהה ביותר. האזור מלא במורשת אמנות ותרבות – מממצאים ארכיאולוגיים עתיקים ועד שרידים רומים ואטרוסקים שנמצאו מתחת למבנים של ימי הביניים כמו שרידי טירת מונטיוני וצ׳יו (Montioni Vecchio Castle) והמרחצאות התרמיים של מונטיוני (Montioni Thermal Baths). אם אתה מתכננים טיול בטוסקנה עם הילדים ומעוניינים לשלב טבע עם קצת היסטוריה ותרבות – זהו מקום נפלא לכך.

פארק גבעות ליבורנו (The Livorno Hills Park) – הפארק נמצא בין ליבורנו, Collesalvetti ו- Rosignano Marittimo. הפארק מכונה ׳האי האבוד׳ מאחר שהאזור הזה היה פעם אי עד שהוא התחבר ליבשת לפני אלפי שנה. הפארק מלא לא רק בנופי טבע מעולים אלא גם נתגלו בו גם ממצאים ארכיאולוגיים מעניינים וכן חפצי אמנות ותרבות.

הפארק הארכיאולוגי בפוגיבונסי (The Archaeological Park of Poggibonsi) – הביקור בפארק הארכיאולוגי מתחיל בסרט תעודה קצר המתאר את התוצאות משתים עשרה שנות חפירות ארכיאולוגיות באתר פוגיו אימפריילה (Poggio Imperiale) וממשיך בטיול בין העתיקות

מה לעשות בטוסקנה

מעבר לשיטוט בערים היפהפיות והתבוננות באמנות רנסנס, יש המון דברים לעשות בטוסקנה. למשל, אפשר לקחת שיעור בישול או לטעום אוכל טוסקני, לצאת לטיול מודרך, גולף או ספא בריאות.

יצרני היינות החשובים ביותר באיטליה נמצאים רובם לאורך הציר שבין פירנצה וסיינה. המחוז המפורסם ביותר ליין באיטליה הוא קיאנטי (Chianti) וכן מונטלצ׳ינו (Montalcino) ומונטפולצ׳יאנו (Montepulciano) הסמוכים. היינות הלבנים של טוסקנה פחות מפורסמים מהאדומים. עם זאת, היין הלבן מוכר כיין Vernaccia של סן ג׳רמיניאנו. תעשיית היין בטוסקנה התפתחה משמעותית ב-30-40 השנים האחרונות והתוצאה היא מה שנקרא היין הסופר טוסקני, המיוצר בבולגרי (Bolgheri), אבל גם במארמה (Maremma) והרבה חלקים אחרים של טוסקנה.

טוסקנה מפורסמת גם בטיולי אופניים. לא תמצאו כל כך הרבה סוגי נוף בשום חבל אחר. היופי של טוסקנה יתגלה לכם לאורך הדרך בכל כפר קטן, באינספור המוזיאונים, באדריכלות של המעדניות הנקראות Alimentari, בסרקזם הנוראי של התושבים. טיולי אופניים הם הדרך הטובה ביותר לספוג את הקסם והעושר שאי אפשר לחוות כשנוסעים בכבישים הראשיים. אם אתם מגיעים אל טוסקנה עם ילדים גדולים היודעים לרכב היטב על אופניים – זוהי אפשרות בהחלט מעניינת.

טוסקנה
דירוג הגולשים 5 (4 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל