השכרת רכב בחו"ל אוסטליה

השכרת רכב באוסטרליה – טיפים חשובים

השכרת רכב באוסטרליה – המדריך המלא: השוואת המחירים בין חברות השכרת הרכב השונות באוסטרליה שתחסוך לכם עשרות אחוזים בעלויות, מידע חשוב על השכרת רכב באוסטרליה וגם טיפים חשובים על נהיגה באוסטרליה כולל סרטון וידאו מיוחד שיסייע לכם להתכונן

אם אתם מתכננים טיול באוסטרליה במכונית מנוע השוואת המחירים לתעריפי השכרת רכב בחו"ל יחסוך לכם מאות שקלים בהזמנת השכרת רכב באוסטרליה ויאתר עבורכם את המחירים הזולים ביותר עבור דגם הרכב שאתם מעוניינים לשכור, בהשוואת מחירים בין כל חברת השכרת רכב באוסטרליה הנחשבת לאמינה ומספקת שירות לתיירים. התהליך פשוט ביותר – מלאו את הטופס למטה, ביחרו את אוסטרליה בשדה "ארץ" ולאחר מכן ביחרו את העיר אלייה אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב באוסטרליה מתוך רשימת הערים הכוללת את סידני, אדלייד, בייסווטר, בריסביין, קנברה, דארווין, דבנפורט, הורנסבי, איפסוויץ', מלבורן, ליטון, פרת', פורט אוגוסטה, הוברט ועוד ערים רבות באוסטרליה. אח"כ ביחרו את תחנת האיסוף הרצויה בעיר שבחרתם ולסיום הכניסו את התאריכים בהם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב באוסטרליה וליחצו "חפש" – וכל מה שנותר הוא לבחור במחיר המשתלם ביותר עבור דגם הרכב אותו אתם מעוניינים לשכור באוסטרליה

השכרת רכב באוסטרליה מנוע חיפוש והשוואת מחירים


השכרת רכב באוסטרליה – מידע שימושי

באופן כללי, אפשר להשתמש ברשיונות נהיגה זרים (כולל רישיון נהיגה ישראלי) באוסטרליה למשך שלושה חודשים. אם הרישיון אינו באנגלית, יש צורך באישור נהיגה בינלאומי (IDP) בנוסף לרשיון.

בערים הראשיות ברחבי אוסטרליה יש מספר רב של קניונים ואאוטלטים שברובן יש סוכנויות השכרת רכב שמציעות מגוון רחב של מכוניות להשכרה מחברות השכרת הרכב המובילות בעולם. בערים הקטנות יותר באוסטרליה יכול להיות קשה להשכיר רכב. רוב תחנות ההשכרה הקטנות מוסיפות עמלה משמעותית עבור השכרת רכב לכיוון אחד בלבד – כלומר, אם תירצו לקחת את הרכב ביעד אחד באוסטרליה ולהחזיר אותו ביעד אחר (למשל לשכור את הרכב בסידני ולהחזיר אותו במלבורן).

הגבלות בחוזה השכרת רכב באוסטרליה

חברות השכרת רכב באוסטרליה מטילות לעיתים בחוזה הגבלות מסויימות על נסיעה אל וממערב אוסטרליה והטריטוריה הצפונית, או לגבי העלאת הרכב על מעבורות רכבים לטזמניה, אי הקנגורו והאי פרייזר. הרכבים המושכרים בערי הבירה של המדינות השונות באוסטרליה בד"כ מושכרים ללא הגבלת ק"מ, אבל בסוכנויות השכרת רכב בעיירות הקטנות באוסטרליה בד"כ גובים תוספת מחיר על נסיעה של יותר מ- 100 ק"מ ליום. חברות מסויימות מרשות לנסוע על כל כביש מוכרז, בעוד אחרות אוסרות על נסיעה על כבישי חול/חצץ אלא אם כן אתם שוכרים ג'יפ. כאשר אתם מקבלים את הרכב השכור עירכו תמיד בדיקה קפדנית של הרכב לנזקים, כולל כל החלונות ולוחות גג הרכב, ותעדו כל נזק שמצאתם באופן מפורט עוד בסניף של חברת השכרת הרכב באוסטרליה, לפני שאתם עוזבים את המקום.

בידקו את החוזה – אם גילכם פחות מ-25 ייתכן שיש הגבלה או תוספת תשלום, וכן ודאו שדרגת רשיונכם תואמת את הרכב שברצונכם לשכור לפני שאתם מזמינים אותו.

נהיגה באוסטרליה

כללי הרישיון וכללי התנועה שונים במעט ממדינה למדינה בתוך אוסטרליה, אך בעיקרון רוב התמרורים דומים לתמרורים בישראל – ההבדל העיקרי והגדול בנהיגה הוא שבאוסטרליה הנהיגה היא בצד שמאל של הכביש, כלומר כמו נהיגה באנגליה – בצד ההפוך לעומת ישראל. מומלץ לצפות בסרטון הוידאו המאגד טיפים חשובים על נהיגה באוסטרליה –

תיירים הרגילים לנהוג בצד הימני של הכביש צריכים להיזהר בהתחלה בעת נהיגה באוסטרליה, גם על כבישים כפריים שבהם התנועה קלה. אחד הדברים המתסכלים עבור תיירים היא שמערכת הבקרה בהרבה רכבים באוסטרליה לגמרי הפוכה כולל הידיות של מוט ההיגוי. הדבר גורם לתיירים הנוהגים באוסטרליה להפעיל בטעות את המגבים כשהם מנסים לאותת או להדליק את האורות הקדמיים, ולהיפך.

אוכלוסייתה הדלילה של אוסטרליה ושטחה הענק יוצרים מצב בו הנסיעות בין המרכזים הראשיים של המדינה ארוכות מאוד. הנה כמה מזמני הנסיעה העיריים באוסטרליה ללא עצירות:

מלבורן לסידני: 9-10 שעות (900 ק"מ)

בריסביין לסידני: 12 – 13 שעות (1,000 ק"מ)

פרת' לסידני: 45 שעות (4,000 ק"מ)

סידני לקנברה: 3.5 שעות (300 ק"מ)

אדלייד למלבורן: 8-10 שעות (750 ק"מ)

בריסביין למלבורן: 10-20 שעות (1,700 ק"מ)

מלבורן לפרת': 40 שעות (3,500 ק"מ)

פרת' לאדלייד: 32 שעות (2,700 ק"מ)

בריסביין לקיירנס: 22-24 שעות (1,700 ק"מ)

קשה מאוד לאמוד את זמני הנסיעה באוסטרליה רק לפי מרחקים. כדאי להתייעץ עם אוסטרלים לגבי בחירת המסלול הנכון, וכמה זמן להקציב לנסיעה. אפשר להעריך זמני נסיעה לפי 100 ק"מ לשעה בכבישים המהירים הפחות עמוסים, כשהם יחסית ישרים ואין הרבה עיירות לאורך הדרך. בצירים המרכזיים שחוצים רכסי הרים וחולפים על פני עיירות קטנות, גם אומדן של 60 ק"מ לשעה יכול להיות קצת מוגזם.

רשת הכבישים באוסטרליה מתוחזקת היטב, כך שמכוניות הן אמצעי תחבורה טוב מאוד לטיול באוסטרליה. רוב ערי הבירה המחוזיות מקושרות באמצעות כבישים ראשיים טובים. בחלקים מסויימים הכבישים מופרדים בקו הפרדה אבל קטעי כביש רבים הם כבישים בעלי נתיב אחד בלבד לכל כיוון. באזורים ראשיים הכבישים הם כבישים סלולים בעלי שני נתיבים לכל כיוון, אבל בשטחים מבודדים יש לעתים כבישי חצץ או חול שאינם מתוחזקים היטב, ולפעמים אפילו פסי רכבת במקום כביש. המרחקים והמהירויות הן בקילומטרים, והדלק נמכר לפי ליטר. אין באוסטרליה אגרה על כבישים או גשרים חוץ מכבישי אגרה באזורים העירוניים של סידני, מלבורן ובריסביין.

בזמן שהכבישים המהירים הראשיים סלולים היטב, אם אתם יוצאים מהכבישים הסלולים בתוך אוסטרליה, כדאי להתייעץ ברשויות המקומיות, לבדוק את מזג האוויר ואת תנאי הכביש, לוודא שיש לכם מספיק דלק עודף, חלקי רכב ספייר, צמיגים ספייר, גפרורים, אוכל ומים. אוסטרליה היא יבשת ענקית שרובה שומם ויש בה כבישים מבודדים שלפעמים עוברים שבועות ארוכים בלי שרכב עובר בהם. שימו לב שבאוסטרליה אין קליטה סלולרית מחוץ לכבישים המהירים הראשיים ומחוץ לערים ועיירות, כך שכדאי לנקוט באמצעי בטיחות למקרה חירום. מומלץ ליידע מכר שאתם בוטחים בו לגבי מסלול הנסיעה שלכם ולבקש שיידעו את הרשויות במידה ואינכם יוצרים קשר תוך פרק זמן סביר לאחר מועד הגעתכם המשוער.

כדאי גם לשקול לשאת איתכם מכשיר איתור (Personal Locator Beacon (PBK)) או טלפון לוויני אם אתם מתכוונים לטייל באזורים נידחים באוסטרליה, בעיקר אם לא יהיה באפשרותכם ליצור קשר במשך מספר ימים. כוחות המשטרה לא יצאו מיד בחיפושים אחריכם אם לא תדווחו על הגעתכם. ודאו שהמכשיר שלכם בעל מערכת GPS. ניתן לשאול מכשירים כאלה בחלק מתחנות המשטרה המקומיות, כגון אלה שבבלו מאונטיינס בניו סאות' ווילס. אם אתם רוצים לשכור מכשיר איתור, הסדירו זאת לפני לפני שאתם עוזבים עיר גדולה, מאחר שלא תמצאו מקומות להשכרה בעיירות הקטנות. צפו לשלם כמאה דולר להשכרה למשך שבוע, או 700 דולר אם אתם קונים את המכשיר. אל תצפו להצלה מיידית אפילו אם תפעילו את מכשיר האיתור.

תיירים שנתקעו עם הרכב במקומות שוממים באוסטרליה נאלצו להתמודד עם החום ואיבוד הנוזלים שיכולים להכות בכל זמן בשנה באוסטרליה. אם הלכתם לאיבוד, הישארו קרוב לרכב ועשו מה שאפשר כדי לשפר את הראות שלכם כדי שתוכלו לראות רכב עובר גם אם הוא רחוק. אל תקלו ראש בעניין. אפילו מקומיים יכולים להסתבך כאשר רכבם מתקלקל ואין דיווח עליהם. אם אין לכם ברירה אלא לנטוש את הרכב (אם למשל הרכב מתקלקל ומישהו אוסף אתכם), התקשרו מייד למשטרה המקומית כדי לוודא שאינם יוצאים בחיפושים אחריכם.

השכרת רכב באוסטרליה
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל