בורדו צרפת מידע למטייל

בורדו צרפת – אטרקציות ומידע למטייל

     הזמנת דילים לפריז           |           הזמנת טיולים מאורגנים לצרפת

במהלך חופשה בבורדו (Bordeaux) תמצאו את עצמכם מרימים כוסית פעמים רבות. בורדו היא אחת הערים הגדולות בצרפת הידועה ביינות שלה ונחשבת לאחד המקומות הטובים בעולם לייצור יין. בורדו נחשבת ע"י רבים כיעד מוביל בעיקר עבור טיולי יין אבל היא בהחלט יכולה להיות יעד מומלץ לחופשה משפחתית בצרפת – לאחר שנים של הזנחה, בורדו זוכה לתנופה תיירותית עם הרבה בתי קפה, גנים ומוזיאונים שממשיכים לצוץ כל הזמן. רבבות משפחות מגיעות כל שנה אל בורדו עם ילדים במסגרת טיול משפחות בצרפת או ספציפית לחופשה בבורדו ונהנות משלל אטרקציות בבורדו

כבירת אזור Gironde במחוז אקיטן (Aquitaine), מתגוררים בבורדו רבתי יותר ממיליון תושבים. יש בה גם קהילה אוניברסיטאית שוקקת של מעל 60 אלף סטודנטים (הקמפוס של בורדו הוא הגדול ביותר בצרפת) אשר הופכת את בורדו להרבה מעבר לאתר מבוקש לשתיית יין בלבד.

חופשה בבורדו – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים בבורדו עם ילדים – בתי מלון שמשפחות אוהבות במיוחד

טיסות לבורדו – השוואת מחירים וחברות תעופה וטיפים חשובים

השכרת רכב בבורדו צרפת

e-sim ו-sim לצרפת – טיפים ומידע שימושי


אטרקציות בבורדו

בורדו היא עיר היסטורית שיש לה הרבה מה להציע למטייל אם כי אופי התיירות בה מבוגר יותר, ועבור משפחות המגיעות אל בורדו עם ילדים קשה למצוא אטרקציות ספציפיות לילדים בסגנון פארקי שעשועים וכדומה. אך לא חסרות אטרקציות בבורדו למשפחות – מקומות מיוחדים ויפים לטייל בהם שגם ילדים ימצאו בהם עניין. האזורים העיקריים שבהם מומלץ לתכנן טיול בבורדו מתוארים כאן בקצרה ומסודרים ע"פ מרחקם מתחנת הרכבת של בורדו.

Les Quais – מקום טוב להליכה נחמדה לאורך חופי נהר הגארון (Garonne), תוך שאתם נהנים מנסיעת מעבורת ומשקיפים על הנוף המהמם הנשקף מעל גשרי בורדו, חוויה מומלצת עבור משפחות המגיעות אל בורדו עם ילדים – או אם אתם מתכננים חופשה בבורדו לזוג או קבוצת חברים, רקדו אל תוך הלילה באחד ממועדוני הלילה הרבים של בורדו. גשר אקיטן (Aquitaine Bridge) הוא הישג ארכיטקטוני צרפתי מיוחד במינו.

גשר ז'אק-שאבאן-דלמאס (Jacques-Chaban-Delmas lift bridge) שוכן בין ה- Quais לבין גשר אקיטן. הוא נפתח בשנת 2013 ויש בו מעלית שעולה לגובה של 53 מטר כדי לאפשר לכלי שיט לחלוף תחתיו ולסירות לעגון קרוב לכיכר קווינקונס (Quinconces Square) – אטרקציה בבורדו שבהחלט שווה לראות, בוודאי אם אתם מתכננים להגיע אל בורדו עם ילדים.

לה ויקטואר (La Victoire) – יעד בבורדו בו אנדרטאות היסטוריות מרשימות פוגשות את סצנת הסטודנטים והבארים של ימינו.

הטיילת של בורדו – אם אתם מתכננים לערוך קניות או מחפשים פעילויות תרבות, לבורדו יש הרבה מה להציע למטייל – וזה מתחיל כאן. יעד קלאסי עבור משפחות המגיעות אל בורדו עם ילדים לחופשה קצרה.

כיכר גמבטה (Gambetta Square) – שכונות היוקרה של בורדו מתחילות בקצה הצפוני – החלק הזה של העיר נקרא בחיבה "פריז הקטנה". אם אתם מגיעים אל בורדו עם ילדים ויש לכם קצת זמן – ערכו פיקניק מרגיע בגנים הציבוריים השופעים הנמצאים צפונית לכיכר גמבטה (Gambetta Square).

כיכר קווינקונס (Quinconces Square) – אל תשכחו לעצור ליד אנדרטת המזרקה המוקדשת לגירונדינים, קבוצה של נציגים בורגנים מתונים של האסיפה הלאומית בזמן המהפיכה הצרפתית. אנדרטת הגירונדינים (Le monumentaux Girondins) היא מחווה לחברי הפרלמנט מגירונד שמצאו את מותם מתחת לגיליוטינה בהוראתו של רובספייר.

רובע מריאדק (Mériadeck) – המוקד האדמיניסטרטיבי של בורדו, המכיל את אחת מהספריות הגדולות ביותר בצרפת

אל תחמיצו את שער הניצחון של בורדו (Victory Arch) מבנה ארכיטקטוני רומי עתיק, הנמצא במרכז לה ויקטואר (La Victoire) ומהווה דוגמה מצויינת של שורשיה הרומיים של העיר.

טיול מודרך באנגלית – העיר העתיקה של בורדו וסיור אוכל בשוק

צפו לאוכל הצרפתי הטוב ביותר בטיול המודרך הזה בבורדו. סיירו בעיר העתיקה של בורדו עם מדריך מקומי דובר אנגלית שבקיא בגסטרונומיה וביין. בזמן שאתם סופגים את יופיה של בורדו, המדריך ילמד אתכם בקבוצה קטנה עוד על המאכלים המיוחדים של העיר, כמו פואה גרה ובושון דה בודו. צפו לשוקולד, בשרים מיובשים וטעימה סודית, יחד עם היין והגבינות שלכם. אם אתם מתכננים חופשה בבורדו עם הילדים אולי תירצו להזמין את הסיור הזה ליום הראשון של החופשה, וכך כל בני המשפחה יוכלו לקבל הצצה על בורדו ולהחליט להיכן תרצו לחזור ולהעמיק.

להזמנת טיול מודרך בעיר העתיקה בבורדו

קרוז נהר גארון כולל ארוחת צהריים

שוטו במורד נהר גארון דרך בורדו ותיהנו מהארכיטקטורה שהוכרה ע״י ארגון אונסק״ו כאתר מורשת עולמי. שוטו מתחת לגשרים ישנים וחדשים, כולל Pont de Pierre  ו-Pont d'Aquitaine. בנוסף, תטעמו ארוחת צהריים צרפתית מעולה העשויה מתוצרת טרייה, כולל מנה עיקרית דשנה וקינוח משובח. זוהי גם הזדמנות מעולה עבור משפחות שמגיעות אל בורדו עם ילדים קטנים גם לראות אטרקציות בבורדו מהנהר, גם לחסוך הרבה הליכה ברגל וגם לשלב שייט בנהר בחווית החופשה בבורדו.

להזמנת הפלגה בנהר בבורדו

מגדל פיי-ברלנד

טפסו 233 מדרגות כדי לראות את בורדו מגובה של 60 מ׳ מעל העיר. מגדל דה פיי ברלנד Pey-Berland Tower עמד 400 שנה ללא פעמונים, אבל היום הבניין והפעמונים החדשים שלו הם משהו מאוד יפה.

רדו לתא הפעמון כדי להשקיף החוצה על המרפסות, ראו את מיכל הבורדון שמשקלו 8 טון, לפני שתגיעו למעלה המדרגות שעומד מתחת ל״גבירתנו מאקיטן״ (Our Lady of Aquitaine). הפסל הזה, שנבנה ע״י צורפים מפריז, מציג את מריה הקדושה נושאת את ישו התינוק. מנקודת התצפית הזו תוכלו גם להשקיף אל עבר קו הרקיע הימי ביניימי של בורדו. אם אתם מתכננים להגיע אל בורדו עם ילדים קטנים קחו בחשבון שצריך לעלות למעלה מ- 200 מדרגות כדי לטפס לראש המגדל.

להזמנת כרטיסים למגדל פיי-ברלנד בבורדו

סיור יינות ואוכל בבורדו באנגלית

בורדו מלאה ביין משובח, מטבח מצויין וארכיטקטורה יפהפייה והיא מסמלת את צרפת בצורה מיניאטורית. גלו את מיטב המטבח, היין והארכיטקטורה בסיור הליכה של 4 שעות בעיר היין, עם מדריך דובר אנגלית ושוחר אוכל.

בקרו ברובעים המודרניים האלגנטיים ובעיר העתיקה עוצרת הנשימה. עצרו ב-8-10 מקומות כדי לדגום מאכלים מקומיים טעימים (המחיר כלול בהזמנת הסיור בקישור).

להזמנת סיור יין בבורדו

קרוז נהר בבורדו וטעימות יין

שוטו במורד נהר גארון (Garonne River) ותיהנו מיין צרפתי טוב באירוע טעימות שמאורגן ע״י Cité du Vin.

המדריך הבקיא שלכם יציג בפניכם שניים מהיינות הטובים ביותר של בורדו בעודכם חולפים על פני אתרים ארכיטקטוניים הכלולים ברשימת אתרי מורשת של אונסק״ו ב- Les Deux Rives. חלפו על פני הכיכר Place de la Bourse וגשר Pont d'Aquitaine והקשיבו להיסטוריה המהפנטת של רציפי העיר, נהר גארון ואהבתם המיוחדת של התושבים ליין טוב.

 להזמנת קרוז בבורדו בנהר גארון

La Cité du Vin: עיר היין

כשתכננתם חופשה בבורדו חשבתם שזאת תהיה הזדמנות גם לשתות ולחוות את תרבות היין של צרפת? צדקתם. צללו עם כל חמשת החושים אל תוך עולם היין בדרך אינטראקטיבית מלאת הרפתקאות, בעיר היין, אחת החשובות שבין אטרקציות בבורדו לתיירים.

"עיר היין", מוזיאון היין של בורדו, מכונה "הלובר של היינות" ומאפשר לכם לגלות 20 אזורים הבנויים סביב נושאי תרבות היין השונים במתחם בגודל 3,000 מ"ר, באמצעות מדריך קולי שזמין בשפות שונות. במתחם החוויתי תפגשו חובבי יין מפורסמים ב'משתה האגדות' (Banquet of Legends), למדו על 'משפחות' היין השונות. גלו איך ולמה התשוקה האנושית ליין התפשטה מהרמות של הקווקז לאזור הים התיכון, למערב אירופה ומעבר.

אם תזמינו מראש כרטיס בקישור, תיכנסו לעיר היינות אפילו מהר יותר עם כרטיס המסלול המהיר שיצמצם לכם את זמן ההמתנה בתור, והתנסו בסיור עצמי סוחף הלוקח אתכם למסע אל תוך התרבות והיין של בורדו.

כשספגתם מספיק מידע על יין, הגיע הזמן להשתמש בחוש הטעם. אין מקום טוב יותר לכך בבורדו מאשר בקומה השמינית של Belvédère, שם תלגמו יין בעודכם נהנים ממראות נוף יפהפיים של בורדו.

להזמנת כרטיס מסלול מהיר לכניסה ל"עיר היין" בבורדו

שיט מודרך בבורדו עם כוס שמפניה או יין

בורדו היפהפיה תשתקף לנגד עיניכם כשתעלו על היאכטה, ובדרך תיהנו גם מכוסית יין או שמפניה. שיט הנופים הזה יודרך ע״י מדריך תיירים שחי בבורדו למעלה מארבעים שנה. בדרך תראו את קתדרלת בורדו הגותית (Gothic Bordeaux Cathedral), אחוזות מהמאות ה-18 ו-19, מוזיאוני אומנות וגנים ציבוריים הבנויים לאורך הנהר, כשאתם שטים לאורך הגארון (Garonne).

להזמנת כרטיסים לקרוז בבורדו

חופשה בבורדו – פעילויות מומלצות

צאו להליכה לאורך רחוב הקניות המרכזי סנט קתרינה (Rue SainteCatherine) שחלק גדול ממנו הוא מדרחוב ותהנו מהנוף הציורי – עבור משפחות המגיעות אל בורדו עם ילדים ההליכה במדרחוב יכולה לתת לילדים קצת מרחב להתרוצץ בביטחון יחסי. שקלו לחצות את הגשרים או לקחת מעבורת החוצה את הנהר אל Les Quais

טפסו את 243 המדרגות של מגדל סן מישל (Saint-Michel) ותהנו מהנוף הפנורמי של בורדו (דמי כניסה 5 יורו, חינם לאזרחי האיחוד האירופי בני 26 ומטה). אם אתם מגיעים אל בורדו עם ילדים קטנים הטיפוס עלול להיות קשה.

בלו זמן ב- miroir d'eau ("מראת המים") בגבול הנהר. מדי פעם, הוא מתמלא בשני ס"מ של מים ולסירוגין בשכבה דקה של אובך (מיסט)

טיול בבורדו על גלגלים – בורדו היא מקום מאוד נחמד לנסות סקייטים או רולר בליידס ופעילויות החלקה אחרות.

טעמו קצת מחיי הלילה של בורדו – לגמו משקה ורקדו באחד מהבארים או הקלאבים הרבים של Les Quais או לה ויקטואר (La Victoire)

הגנים הבוטניים של בורדו – התבוננו בברווזים משתעשעים בגן הציבורי הגדול צפונית למרכז ומצאו מפלט מהעיר בגן הבוטני (Jardin Botanique) של בורדו הנמצא כאן מאז 1855. זהו מקום מושלם עבור משפחות המגיעות אל בורדו עם ילדים לטייל בו באחד מהשבילים הרבים או סתם לשבת לנוח. טיולים מודרכים מוצעים במקום, וכן סדנאות ופעילויות לילדים מעת לעת.

גני בורדו (Bordeaux Gardens) פתוחים מסוף מרץ עד סוף אוקטובר, 8 בבוקר עד 8 בערב, ומסוף אוקטובר עד סוף מרץ, 8 בבוקר עד 6 בערב. הכניסה חינם.

צאו לטיולי רכבי יוקרה פרטיים באזור בורדו המאורגנים ע"י סוכנות הנסיעות הייחודית SuperCar RoadTrip. גלו את היקבים היפהפיים ביותר של בורדו מתוך צי מכוניות היוקרה (עם גג נפתח): פרארי, למבורגיני, יגואר ומרצדס AMG. נהגו בעצמכם בחוויה בלתי נשכחת. 300-1,000 יורו, SuperCar RoadTrip, ☎33 6 09 32 67 70.

טעימות יין בבורדו

אחד התענוגות הגדולים ביותר של חופשה בבורדו הם הסיורים ביקבים השונים וטעימת היינות המקומיים באחד היעדים המבוקשים בעולם עבור תיירות יין – בורדו היא בירת המחוז השני בגודלו בעולם לגידול גפנים ליינות ומיוצרים בה מעל 800 מיליון בקבוקי יין מדי שנה. בורדו מייצרת כמה מהיינות היוקרתיים ביותר בעולם – בין היינות המפורסמים של בורדו נכללים היינות האלה:

  • Château Haut Brion
  • Château Lafite Rothschild
  • Château Latour
  • Château Margaux
  • Château Mouton Rothschild
  • Château Ausone
  • Château Cheval Blanc
  • Château Grand Renouil
  • Château du Pavillon
  • Château Petrus

טעימות יין וגבינות בבורדו

הזמינו כרטיסים בקישור ורדו לאחר ממרתפי היינות המיוחדים ביותר של צרפת, שם תזכו לטעום כמה מהיינות הטובים ביותר של אזור בורדו, בליווי מארח צרפתי נלהב. תלמדו כיצד מכינים גבינה ואיך להתאים אותה לזנים השונים של יין. תטעמו תשעה סוגי גבינות AOC מרחבי צרפת ותראו כיצד הם משתלבים עם שלושה יינות.

להזמנת טעימות יין וגבינות בבורדו

עוד סיורי טעימת יין בבורדו נערכים ביקבים השונים ותוכלו להזמין אותם אצל סוכנויות הנסיעות השונות בבורדו או דרך בתי המלון. אופציה נוספת היא להתקשר מראש ליקב שאתם מתעניינים בו במיוחד ולהזמין סיור. שימו לב שיקבי או-בריון (Haut Brion) ומוטון (Mouton) לא תמיד פתוחים לסיורים, וביקב לאטור (Latour) בד"כ מקבלים רק אספנים רציניים ואנשים מתחום היין.

ישנם טיולי יין יומיים היוצאים מבורדו לכיוון כל היקבים הראשיים של האזור: קאנון פרונסק (Canon Fronsac), סנט אמיליון (Saint Emilion), מדוק (Médoc), גרייבס (Graves) וסוטרן (Sauternes).

פסטיבלי היין השנתיים נערכים לצד חגיגות  Bordeaux-fête-le-fleuve החוגגות את הנהר, היבשה והקהילה הבינלאומית.

ישנם הרבה מפעילי טיולים מאורגנים באזור זה של צרפת. הם יוכלו לעזור לכם בארגון סיור יין שלם ביקבים בבורדו הכולל את הנסיעה לבורדו וחזרה מפריז, או אפילו את הטיסה לצרפת מישראל וחזרה. הם יוכלו לארגן את ביקורכם ביקבים ובשאטואים הייחודיים של בירת היין של צרפת.

טיולים מחוץ לבורדו

יש הרבה דברים מעניינים לראות באיזור בורדו. אם אתם מגיעים אל בורדו עם ילדים ובמיוחד אם אתם מתכננים השכרת רכב, אפשר לצאת מבורדו ליום של טיול בצרפת בחיק הטבע.

מערבית לבורדו – ממערב, תגיעו לאוקיינוס האטלנטי, שבו יותר מ-250 ק"מ של חופים חוליים זהובים ולצידם קילומטרים של יערות אורן. הרבה עיירות נחמדות פזורות בקרבת הים, כולל ארקשון (Arcachon), עיירת חוף שמוכרת בייצור צדפות למאכל. תוכלו לקחת רכבת מתחנת סן ז'אן (Gare de Saint Jean) בבורדו לארקאשון במחיר של כ-7 יורו ומשך הנסיעה הוא בין 40 ל-50 דקות. אגם הורטין (Lac d'Hourtin-Carcans) הוא אגם המים המתוקים הגדול ביותר בצרפת ושוכן שם. בקיץ, זה גן עדן למשפחות המחפשות איזור נופש בצרפת לשחייה ורכיבה על אופניים בחורשות האורנים שבאזור. ליד ארקאשון נמצאת גם דיונת החול הגדולה ביותר באירופה – מאוד מעניינת בעיקר כשמטיילים אל בורדו עם ילדים קטנים.

מצפון לבורדו – מחוז מדוק (Médoc), שם מיוצרים כמה מהיינות המפורסמים ביותר של בורדו. שם תמצאו את היקבים שאטו לפיט רוטשילד (Château Lafite Rothschild), שאטו לאטור (Chateau Latour), שאטו מרגו (Château Margaux) ושאטו מוטון רוטשילד (Chateau Mouton Rothschild) שכולם שוכנים במדוק.

סיור יין לחבל מדוק Médoc מבורדו – חצי יום

אם אתם רוצים לטעום את היין האדום הטוב ביותר שיש לצרפת להציע, אין מקום טוב יותר מאשר חבל מדוק. צאו לטיול מודרך מבורדו של חצי יום כדי לגלות את חבל היינות הראשון של צרפת בליווי של מדריך מומחה. בקרו בשתי אחוזות יין מסוג Grand cru classé שנבחרו בקפידה וקבלו הקדמה להיסטוריה ולתהליכי הערבוב של כל יין, וכמובן טעימות. כל שאטו מציע טעימה מודרכת והזדמנות לטעום קברנה סוביניון משובח.

להזמנת טיול מבורדו לחבל מדוק (חצי יום)

טיול מאורגן מבורדו – יום מלא בחבל מדוק

צאו לטיול מודרך מבורדו של יום מלא כדי לגלות את חבל מדוק. חבל היינות הידוע של צרפת בליוויו של מדריך מומחה. בקרו בשלוש אחוזות יין מסוג Grand cru classé והציצו להיסטוריה ולתהליכי הערבוב של כל יין, וכמובן טעימות. בסיור הארוך יותר, אחרי העצירה הראשונה, תיהנו מנסיעה ציורית לאורך מסלול היינות Route des Chateaux ואח"כ זמן חופשי להסתובב בפויאק (Pauillac).

להזמנת טיול מאורגן מבורדו לחבל מדוק

אם אתם מתכננים טיול יקבים בבורדו עצמאית, קחו לתשומת לב את הדברים הבאים: 1. התקשרו מראש ליקב בוא אתם מעוניינים לבקר כדי להבטיח את מקומכם 2. שימו לב שבשאטו לאטור בד"כ מקבלים רק אספנים רציניים ואנשי מקצוע 3. שאטו מאטון רוטשילד היו סגורים למבקרים בתקופות מסויימות בעבר

ממזרח לבורדו – כאן תמצאו את סן אמיליון (Saint Emilion), AOC מוכר (Saint-Émilion AOC) שבנוי סביב כפר אתר מורשת העולם בעל אותו שם. כאן, השאטו המפורסם ביותר הוא שאטו אוסון (Château Ausone) ושאטו שבאל בלאן (Château Cheval Blanc). לא רחוק מכאן, ב- Pomerol AOC, תמצאו את שאטו פטרוס (Château Petrus). בנוסף, ה- Entre-deux-Mers שבין נהר גארון (Garonne river) לבין נהר דורדונה (Dordogne river) נמצאים מגון טירות עתיקות ויקבים המייצרים את היינות המעולים של בורדו, Bordeaux Superieur.

מדרום לבורדו – מחוז הגרייבס (Graves region) הכולל כמה מן היקבים הותיקים ביותר בצרפת. שתיים מן האחוזות המפורסמות ביותר הן השאטו הו-בבריון (Château Haut-Brion), ושאטו לה מיסיון הו בריון (Château La Mission Haut-Brion). מדרום מזרח שוכן ה-Sauternes המייצר את אחד מזני יינות הקינוח המפורסמים ביותר בעולם, שאטו ד'יקם (Château d'Yquem). האזור מוכר בעיקר בשל התיירות ההיסטורית שלו, כאשר האזור מלא בעיירות יפהפיות ומונומנטים היסטוריים הפתוחים לציבור הרחב. זה יכול להיות אזור מעולה לבילוי של יום עבור משפחות שמגיעות אל בורדו עם ילדים גדולים.

העיירות הראשיות באיזור הן: Bazas, Saint Macaire, Uzeste,Cadillac. הטירות הן: Chateau de Roquetaillade , Villandraut,Malle, Fargues, Cazeneuve. כדי להגיע ליעדים השונים, תצטרכו להשתמש באחת מהרכבות האזוריות (TER) או באחד מקווי האוטובוסים העירוניים המגיעים במקרים רבים ליעדים שהרכבות אינן מגיעות אליהם. ברכב, כל היעדים נמצאים במרחק של פחות משעה נסיעה מבורדו.

האזור כולו מלא במסלולי הליכה ומסלולי אופניים מאורגנים היטב המאפשרים לכם לגלות את אזורי הכפר.

מוזיאונים בבורדו

מוזיאון היין והסחר – קחו את בלוטות הטעם שלכם להרפתקה מתעתעת חושים במוזיאון היין והמסחר בבורדו. התחילו במסע טעימת יינות עם מצגת על מורכבויות הכרמים של בורדו.

אחרי זה, בקרו במרתפי היינות שנבנו בשנת 1720 וטעמו שני סוגי יין בזמן שאתם לומדים על תהליך ייצור היין על פני שלושה דורות ועל תולדות סחר היין. גלו איך היין אוחסן בחביות ולמדו על עבודתם של החבתנים – האנשים הבונים חביות עץ שבהם נשמר היין. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בבורדו ורוצים גם ליהנות מיין טוב וגם להרחיב את הידע של הילדים זהו שילוב מוצלח עבורכם.

המוזיאון הקטן של בורדו ליין וסחר נמצא בבניין של סוחר יינות היסטורי. כאן מבקרים יכולים לגלות את ההיסטוריה של סחר היין באמצעות פריטים, סרטונים וסיור מודרך (ע"פ הזמנה מראש) מלווים בטעימות יין והצגת יינות ע"פ אזור מאת אחד מחברי הסגל בשפות שונות. (Musée du Vin et du Négoce), 41 rue Borie 333000 Bordeaux (במורד רחוב צר, תחנת חשמלית Chartrons), ☎ 0556901913. פתוחים 10:00-18:00. כניסה:  5-7 יורו.

להזמנת כרטיסים למוזיאון היין והמסחר בבורדו

המוזיאון לאמנות מודרנית של בורדו  – בהחלט שווה ביקור אם אתם חובבי אמנות מודרנית. שורת הלוחות של ריצ'רד לונג המוצבים על הגג הם מאפיין קבוע. מלבד זאת, התערוכות תמיד משתנות והמוזיאון הוא מקום מעורר השראה עבור חובבי אמנות רבים. ה-CAPC פתוח מיום שלישי עד ראשון, 11 בבוקר עד שש בערב (עד 8 בימי רביעי) וסגור בימי שני. דמי הכניסה הם 5.50 יורו, והכניסה חינם ביום הראשון הראשון של החודש. (Musee D'Art Contemporain), 7 rue Ferrère.

מוזיאון אקיטן – מוזיאון מעולה שיכול לעניין גם משפחות המגיעות אל בורדו עם ילדים – הוא מכיל פסלים גאלו-רומים עתיקים ופריטים מלפני 25 אלף שנה. שעות: 11-18 בימי שלישי עד ראשון. הכניסה חינם לתערוכות הקבועות. התערוכות המשתנות עולות כ-5 יורו למבוגר. (Musee D'Aquitaine), 20 cours Pasteur.

מוזיאון המכס הלאומי של צרפת בבורדו –  מוזיאון היסטורי המוקדש לשלטון המנהלי של צרפת ומשקף את ההיסטוריה של המסחר, המיסים והעסקים, וכן מכיל יצירה מקורית של קלוד מונה. פתוח בימי שלישי עד ראשון, 10-18 3 יורו למבוגר. חינם לילדים. מדריכי שמע באנגלית במחיר 2 יורו.  Musee national des douanes בכתובת 1 Place de la Bourse

ספורט בבורדו

כדורגל הוא ספורט מאוד פופולרי בבורדו ומועדון הכדורגל של בורדו F.C. Girondins הוא אחד הטובים ביותר בצרפת (הימנעו מלדבר על כדורגל בעיר, זה נושא רגיש). אם אתם מגיעים אל בורדו עם ילדים חובבי כדורגל זו יכולה להיות הזדמנות טובה לראות משחק כדורגל של הליגה הצרפתית – כרטיסים כמעט לכל משחק די קלים להשגה ואפשר לרכוש אותם לפני המשחק – כנסו לקישור על כרטיסים לכדורגל בצרפת – או בערב המשחק בשערים.

כשהקבוצה משחקת נגד הקבוצה היריבה המרכזית של מרסיי, כרטיסים אוזלים מהר, וכך גם במשחקים נגד PSG ליון, ובד"כ גם St. Etienne, אז אל תגיעו למשחקים האלה בלי כרטיס. צפו לשלם בין 9 יורו למושבים Virages Nord and Sud  (מאחורי השערים) עד מכסימום של 80 יורו לסוויטה הנשיאותית.

איצטדיון Virage Sud הוא חוויה מדהימה לכל חובב כדורגל, אבל שימו לב שכולם עומדים על המושבים ומניפים דגלים ומדי פעם מציתים זיקוקים בזמן המשחק.

אע"פ שהצרפתים יכולים להיות מאוד קולניים וישמיעו את האהבה שלהם לכדורגל בקולי קולות, לא תיתקלו בהרבה בעיות בטיחות. בעונות האחרונות, היו כמה קטטות במשחקים של בורדו נגד קבוצת מרסיי ו-PSG אבל רוב המשחקים מתנהלים על מי מנוחות כשאוהדים של שתי הקבוצות מתערבבים זה עם זה בחברות בחשמלית חזרה העירה.

ענפי ספורט אחרים שפופולריים בבורדו כוללים הוקי קרח, כדור-יד ורוגבי. שני מועדוני הרוגבי של בורדו היו Stade Bordelais ו- Bègles שהתמזגו ב-2006  ויצרו את CABBG המוכר יותר כ- Bordeaux-Bègles. המועדון משחק ברשימת 14 הראשונים של ליגת הרוגבי הצרפתית, הרמה הגבוהה ביותר של הליגה הארצית של צרפת ובד"כ משחקים באיצטדיון שאבאן דלמאס (Stade Chaban Delmas) הנמצא מערבה למרכז העיר. כרטיסים לעמדות הישיבה מתחילים ב-10 יורו.

מועדון הקריקט של בורדו משחק דרך קבע בשאטו ג'יסקור (Château Giscours) באיזור מדוק (Médoc). הכניסה חינם ומומלצת מאוד לחובבי ספורט בעת חופשה בבורדו.

שופינג בבורדו

בורדו ידועה כעיר מסחר מרכזית והמערכת הכלכלית המקומית מסתמכת מאוד על חנויות ועל מתחמי שופינג. מדרחוב הולכי הרגל המרכזי של בורדו מלא בחנויות המוכרות הכול – מבגדים ועד אמנות, דברי יצירה, מזון ויין. אם אתם מחפשים מוצרי יוקרה, לכו לכיכר גמבטה (Gambetta Square) והאזור הסמוך.

בגדים יותר זולים בבורדו מאשר בפריז, אז אם אתם מעוניינים בשופינג בצרפת פנו לרחוב סנטה קתרינה (Rue Sainte Catherine), המדרחוב הארוך ביותר באירופה והמקום הטוב ביותר לשופינג בבורדו. אם אתם מעוניינים בבגדי וינטג' או יד שנייה, לכו לחנות הנקראת Kilo Chic ב- 40 Cours de la Somme. יש גם כמה חנויות יד שנייה של רשת AMOS בעיר ושם תמצאו מבחר גדול של בגדים וחפצים יד שנייה.

מובן שאי אפשר לעזוב את בורדו בלי לקחת איתכם הביתה בקבוק יין מקומי, אבל היו מודעים לכללי המכס בעניין כמות האלכוהול הפטורה ממכס כדי להימנע מבעיות בנמל התעופה.

אל תהססו לקנות מוסיקה מקומית. הלהקות של בורדו מתחילות להיכנס לסצנת המוסיקה העולמית!

בטיחות אישית

בורדו צרפת איננה עיר עם שיעור פשע גבוה. אם תצייתו לכמה כללים בסיסיים, לא צריכה להיות לכם בעייה להסתובב בעיר, גם אם אתם מגיעים אל בורדו עם ילדים וגם אם אתם מתכוונים לטעום מסצינת חיי הלילה של בורדו.

היזהרו מכייסים – בעיקר על גבי אוטובוסים עמוסים וברחובות המיועדים להולכי רגל בלבד. אל תשאירו תיקים או מזוודות בלי השגחה. אם אתם נוסעים באוטובוס עם תיק גב, עדיף להניח אותו על הרצפה בין הרגליים מאשר על הגב.

אל תגיעו לקלאבים ולבארים בבורדו בגפכם בשעת לילה. אם אתם מתכוונים לפגוש את חבריכם שם, היפגשו מחוץ למועדון/בר. קל ובטוח יותר להיכנס כאשר נכנסים כחבורה.

כלל נוסף הוא לא להסכים למשקה מאנשים שאינכם מכירים. אנשים עלולים לנסות להכניס סם אל המשקה שלכם (אזהרה זו תקפה במיוחד לנשים). מקרים רבים כאלה דווחו בבורדו. איספו את המשקה שלכם ישירות בבר מהברמן או מהמלצר.

בורדו
דירוג הגולשים 4.67 (3 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל