אסוירה עם הילדים – המדריך לחופשה משפחתית במוגדור

עיירת החוף הצוננת אסוירה, הממוקמת בחוף המערבי של מרוקו, היא יעד מושלם לחופשה עם ילדים: יש בה מדינה (עיר עתיקה) סגורה לתנועת מכוניות, רצועת חוף ארוכה וחולית, פעילויות מרגשות כמו רכיבה על גמלים, רכיבה על טרקטרונים וגלישה – ובקיצור, אם אתם מחפשים יעד אקזוטי לחופשה משפחתית קסומה, שווה לכם לשקול חופשה באסוירה עם הילדים. במדריך זה תמצאו מגוון בילויים ואטרקציות באסוירה למשפחות עם ילדים ויספקו לכם חוויות בלתי נשכחות. תוכלו להזמין את האטרקציות ישירות מהמדריך, באמצעות הקישורים המופיעים בגוף הכתבה.

      הזמנת דילים למרקש        |        הזמנת דילים לקזבלנקה

אסוירה (הידועה גם בשמה הקודם מוגדור) היא עיר חוף במרוקו, שזכתה גם לכינוי "עיר הרוחות". אסואירה נחלקת לעיר החדשה ולעיר עתיקה ציורית מוקפת בחומות הפונות לכיוון הים והעיר. בעיר העתיקה שתוכננה על ידי אדריכל צרפתי במאה ה-18, אפשר למצוא נמל עם שוק דגים ורצועת חוף ארוכה עם אפשרויות רבות לספורט ימי. המקום שימש בעבר מוקד משיכה לאומנים וידוענים כמו ג'ימי הנדריקס וקאט סטיבנס, ואורסון וולס אפילו צילם בעיר חלק מסרטו 'אותלו', וממערב לעיר העתיקה יש כיכר הקרויה על שמו.

חופשה באסוירה עם ילדים – עוד מידע שימושי

טיסות לאסוירה – השוואת מחירים וטיפים למטייל

השכרת רכב באסוירה (מרוקו) – המלצות וטיפים למטייל

10 מלונות מומלצים באסוירה למשפחות עם ילדים

קניית דירהאם מרוקאי (MAD) לחופשה במרוקו

בין אם אתם מטיילים במרוקו כמשפחה ומחפשים יעדים לשבץ בטיול, או אם אתם מחפשים מקום שישמש עבורכם בסיס לחופשה במרוקו, בילוי באסוירה עם ילדים הוא אחת האופציות המומלצות עבורכם. ביקור באסוירה עם ילדים – ולא משנה אם מדובר בפעוטות או בני נוער הוא גם רעיון מצוין. יש בעיר הרבה אופציות לבילוי עם קטנטנים, ואם תגיעו לאסוירה עם ילדים גדולים יותר, תגלו שהמדינה (העיר העתיקה) הקומפקטית שלה, שסגורה לתנועת מכוניות, היא מקום שבני הנוער יכולים להסתובב בו בחופשיות ולחקור באופן עצמאי, בזמן שאתם מבלים בנחת בלי צורך לעקוב אחרי כל צעד שלהם. אסוירה היא עיר הרבה יותר רגועה ממרקש, למשל, שם התנועה הומה וכאוטית, ולכן חופשה באסוירה עם הילדים היא הרבה יותר נינוחה ושלווה. לא רק התנועה באסוירה רגועה יותר לעומת ערים אחרות במרוקו, גם התושבים המקומיים, מוכרי הדוכנים ונהגי המוניות יותר מנומסים ורגועים, ויש פחות סיכוי שינסו לעבוד עליכם עם מחירים מופקעים.

ריכזנו עבורכם מגוון אטרקציות שתוכלו לשלב במהלך חופשה באסוירה עם הילדים. אם מצאתם פעילות שנראית לכם מתאימה, תוכלו ללחוץ על הקישור ולהזמין אותה בקלות.

 אטרקציות לחופשה באסוירה עם הילדים

סיור פרטי באסואירה

אם אתם מגיעים לאסוירה עם ילדים, ואתם מחפשים איך להכיר את העיר ברוגע, עם מדריך מקומי שייתן לכם יחס אישי, שווה לשקול להזמין סיור פרטי באסוירה, שבו תעברו בין האטרקציות התיירותיות המרכזיות של העיר ותגלו פנינים נסתרות שלה, שרק מדריך מקומי יכול לחשוף בפניכם.

הסיור מתחיל בנמל הדייגים הקטן של העיר ובתצפית פנורמית על העיר ממגדל שמירה עתיק. לאחר מכן תגיעו לכיכר המרכזית של העיר העתיקה, שם תתכבדו בכוס תה מרוקאי אותנטי, ואז תמשיכו לביקור באחד המונומנטים המוכרים ביותר של העיר: הסקאלה של המדינה. אם המקום נראה לכם מוכר, יתכן שנתקלתם בו באחד מהסרטים והסדרות שצולמו בו, כמו "אותלו" של אורסון וולס או קטעים מהסדרה "משחקי הכס".

משם תמשיכו לחקור את המדינה העתיקה, הקסבה והמלאח. ביקור באסוירה עם ילדים הוא גם הזדמנות להכיר להם את הרובע היהודי של העיר ולבקר בבתי הכנסת העתיקים. מלבד אתרי מורשת ונופים, הסיור יעבור גם בשווקים של המדינה ובשוק הדגים שם ניתן לקנות, לצלות ולאכול את השלל הטרי שהדייגים תפסו באותו יום.

להזמנת סיור פרטי באסוירה לחצו כאן

שיעור גלישת גלים ידידותי למתחילים בחוף מרווח

הגעתם לאסוירה עם ילדים גדולים שרוצים להתנסות בגלישת גלים? הפעילות הזו יכולה להיות בדיוק עבורכם.

לאחר האיסוף ממקום האירוח שלכם בסביבת המדינה, תיסעו לנקודת גלישה נחמדה מחוץ לעיר ורחוק מהחופים הצפופים שלה, שם גולשים מתחילים יכולים לשפר את ביצועיהם וליהנות מהחוף הארוך והיפה באווירה נינוחה. אחרי לבישת חליפות צלילה מתחיל חימום על החוף ואחריו אימון בגלישה "על יבש" בחול הרך. תקבלו טיפים כיצד להיעמד על הגלשן ולהתחיל בגלישה בצורה קלה ונעימה. אחרי האימון תיכנסו למים עם מדריך צמוד שיוודא שאתם מבצעים את הפעולות הנדרשות כמו שצריך ויוודא שאתם בטוחים.

במהלך ההפסקה תוכלו להתכבד בחטיפים ומשקאות הכלולים בתשלום.

להזמנת שיעור גלישת גלים למתחילים לחצו כאן

דיונות החול של אסווירה: סיור של חצי יום על טרקטורונים

עוד אטרקציה שיכולה להתאים למשפחות שמגיעות לאסוירה עם ילדים חובבי אקסטרים: רכיבה מרגשת בדיונות הזהובות של אסוירה על גבי טרקטורונים. אם אתם באסוירה עם ילדים בני למעלה מ- 12, מדובר באטרקציה מלהיבה אפילו יותר, משום שבגיל זה ילדים יכולים לנהוג בעצמם בטרקטורון בליווי מבוגר. מומלץ להגיע לפעילות זו עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות ולהטייד במשקפי שמש.

לאחר הדרכת בטיחות קצרה, ולאחר שתלבשו על עצמכם את ציוד המגן, תצאו לנהיגת מבחן קצרה שתאפשר לכם להתרגל לטרקטורון ולכללי הבטיחות, ואז תצאו לדרך לסיור טרקטורונים בן שלוש שעות.

הסיור יתחיל בחציית אוד קסוב אל חורבות ארמון הסולטן ואל החוף הפראי של דיאבאט. לאחר מכן תנווטו בין שטחי הדיונות המרהיבים, תסעו בשבילים חוליים וסלעיים כאחד עד שתגיעו לנקודת תצפית מרהיבה על האוקיינוס האטלנטי.

להזמנת סיור של חצי יום על טרקטורונים בדיונות של אסואירה לחצו כאן

אסואירה: שעה של רכיבה על גמל

מדובר בסיור אידיאלי לקבוצות ולמשפחות שמבלות באסוירה עם ילדים קטנים, משום שהגמלים מאד רגועים ונינוחים בסביבה אנושית. מדובר בפעילות שממוקמת דקות ספורות מאסוירה בהליכה על החוף הארוך של העיר. הבריזה שמגיעה מהאוקיינוס תצנן מעט את הטמפרטורות ומגב הגמל תוכלו ליהנות מהמראה הקסום על האי מוגדור.

תעברו ליד הדיונות וליד ביתו המוסתר של הסולטן השחור. לבסוף תחצו את היער של עצי המימוזה הפראיים בדרך חזרה. ילדים בגילאי 0-4 שנים לא מחויבים בתשלום (רוכבים יחד עם ההורים, כל ילד מחויב בליווי של מבוגר) ילדים בגילאים 5 עד 8 שנים: מחויבים בחצי מחיר אם רוכבים עם ההורה (מקסימום ילד אחד לכל מבוגר) אם רוכבים לבד, החיוב הוא במחיר מלא. בכל מקרה, כל גמל יכול לשאת מקסימום שני אנשים, אפילו אם אחד מהם תינוק, מטעמי בטיחות. אם יש שלושה ילדים במשפחה עם שני מבוגרים, הילד הגדול ירכב על הגמל לבדו או עם מדריך.

להזמנת שעת רכיבה על גמלים באסוירה לחצו כאן

אסוירה: שיעור בישול מרוקאי בסגנון משפחתי מסורתי

בילוי מיוחד נוסף שתוכלו לשלב בחופשה משפחתית באסוירה עם הילדים הוא בילוי עם משפחה מרוקאית בביתה במהלכו תלמדו איך להכין מאכלים מרוקאיים טעימים ואותנטיים עם מרכיבים שקניתם בשוק המקומי.

הבילוי מתחיל בהכרות עם המדריך שלכם שייקח אתכם לביקור בשוק המקומי. תשמעו ממנו על התוצרת המקומית, ועל מסורות ומנהגים מרוקאיים. אתם מוזמנים לשאול שאלות ולשתף בחוויות הקולינריות שלכם.

לאחר מכן תתקבלו בזרועות פתוחות ובאירוח מרוקאי כיד המלך. בשעות הקרובות ילמדו אתכם המארחים איך לבשל ארוחה טעימה של מאכלים מקומיים. בישול עם חדיג'ה, המארחת, הוא חוויה חברתית ייחודית, והיא תתבל את הבישולים גם בסיפורים על אוכל, על משפחתה ועל חייה. ברגע שהיצירות הקולינריות שלכם מוכנות, תוכלו להתענג על הטעם האמיתי של בישול משפחתי מרוקאי, סביב ארוחה המוגשת בהמון אהבה.

להזמנת שיעור בישול מרוקאי בסגנון משפחתי מסורתי לחצו כאן

לילה באוהל ברברי ליד הים עם ארוחות

הפעילות המיוחדת הזו מתחילה באיסוף מאסוירה ונסיעה במכונית למחנה הברברים בו תלונו בלילה. עם הגעתכם למחנה, שממוקם על חוף הים בטבע בתולי במקום מוגן מהרוח, יחכו לכם תה נענע מסורתי ומאפים מרוקאים. מי שרוצה, יכול להיכנס לטבילה מרעננת בים, שאחריה תוגש לכם ארוחת ערב מרוקאית שבישל שף מקומי במחנה עצמו מחומרי גלם טריים. אם יש לכם רגישויות למאכלים מסוימים או העדפות מיוחדות, כדאי להודיע מראש על מנת שהשף יוכל להיערך בהתאם. בערב תוכלו לצפות בשקיעה ובשמים הכחולים הכהים שמתמלאים אט אט באינספור כוכבים.

הערב מסתיים בבילוי סביב מדורה, עם סיפורים מסורתיים, צלילי תופים ושירה. את הלילה תעבירו באוהל הברברי, ולמחרת בבוקר תוגש לכם ארוחת בוקר עשירה עם תה, קפה, לחם, ביצים, ריבה, מיץ ועוד. אחרי ארוחת הבוקר תוחזרו בחזרה לאסוארה במכונית. פעילות זו מתאימה מאוד למשפחות שנמצאות באסוירה עם ילדים (גם ילדים קטנים).

להזמנת לילה באוהל ברברי ליד הים לחצו כאן

חופשה באסוירה עם הילדים – עוד דברים שחשוב לדעת

תנועה בעיר העתיקה

מרכז המדינה המוקפת חומה מוגבל כביכול לכלי רכב ממונעים, אך כלל זה לא ממש נשמר במקרה של טוסטוסים, כך שעדיין צריך לשים לב ולהיזהר, בעיקר כשמטיילים באסוירה עם ילדים קטנים. מלבד זאת, תיתקלו מדי פעם בעגלות עם חמורים.

מוניות באסוירה

תעריפי המוניות מחוץ לחומות העיר הם 7 דירהם בין השעות 6:00-18:00, ו-8 דירהם בזמנים אחרים. התעריף הקבוע מוריד מכם את החשש שהנהגים ינסו לרמות אתכם ולגבות מחיר מופקע.

אילו בילויים כדאי לנסות במהלך חופשה באסוירה עם הילדים?

החוף הוא המוקד המרכזי בשעות הפנאי של תושבי מוגדור. למרות שהרוח והזרמים החזקים מקשים על השיזוף והשחייה, החוף מושלם לגלישת עפיפונים וגלישת רוח. בגלל הרוחות הטובות ברוב ימות השנה, העיר היא גן עדן לספורט ימי. המקומות הטובים ביותר הם מפרץ אסוירה, סידי קאוקי, קייפ סים ומולי בוזרטונה. ניתן לשכור ציוד ממרכזי השכרה שונים בחוף. עם זאת, זה לא המקום האידיאלי ללמוד ספורט ימי, במיוחד גלישת עפיפונים. זה כמו מלכוד 22 – או שהמקום רגוע ואי אפשר לצאת כי אין רוח או שיש רוח ואי אפשר לצאת.

שווה לבדוק האם במהלך השהות שלכם באסוירה מתקיים בעיר או בסביבותיה מתקיים אחד הפסטיבלים הנערכים בה מדי שנה, כמו למשל: פסטיבל מוזיקת עולם ביוני או פסטיבל אנדלוסיה האטלנטית המוקדש לדו-קיום ולהעשרה הדדית של תרבויות מגרב ותרבויות יהודיות, באוקטובר.

העיירה הסמוכה דיאבט –  Diabat נמצאת בקצה השני של החוף של אסואירה, והיא לכאורה המקום שבו שהה פעם ג'ימי הנדריקס. גם אם הסיפורים אינם נכונים, החוף הארוך וסחוף הרוחות הזה עם המבצר ההרוס שלו הוא טיול פנטסטי. דיבאט הוא כפר ברברי ריק בנוי מבטון, חסר כמעט אטרקציות מלבד חורבת הנדריקס ובית קפה הנדריקס. מומלץ לבקר בו בשעות הבוקר המוקדמות עם מונית ואז לחזור לאסואירה ברגל בהליכה קצרה ורומנטית בחול על החוף על פני הטירה.

כפר זואינה-שבאל ליד דיאבט (דיאבט נמצאת במרחק 3 ק"מ מהעיר, נגישה במונית). מ-8:00 עד 20:00. זואינה-שבאל מארגן טרקים של סוסים וטיולי סוסים סביב אסואירה. הרכיבות מיועדות לכולם (מתחילים, רוכבים טובים, ילדים) אך הטרקים מומלצים לרוכבים טובים מכיוון שהם נמשכים שעות ארוכות על הסוס. אם אתם רוצים חופשה בעיר ולחוות גם את האזור הכפרי והחופים, הדיונות וכפר מסורתי, הרכיבות האלה בשבילכם. המדריך נאג'יב הוא מוסמך ומאוד נחמד. המחירים קבועים ואין צורך להתמקח. מ-170 דירהם לשעה אחת ועד -7150 דירהם לשבוע.

אם אתם מתעניינים בתיירות אקולוגית תוכלו לברר פרטים באתר של: bis rue houmman el fatouaki Médina Essaouira. בחצי יום תוכלו לגלות את אסוירה הטבעית והאמיתית. סיורים מודרכים ברגל ידידותיים לסביבה באזור הכפרי המדהים סביב אסוירה. תוכלו לגלות את יערות ארגן, יערות הארזים האדומים ואת היופי הבלתי נתפס של הדיונות… ללגום תה נענע בכפר ברברי, וללמוד את הסודות של המערכת האקולוגית הייחודית בקצב שלך. מחיר ליחיד: חצי יום 200 דירהם ויום שלם הוא 400 דירהם (כולל ארוחה מסורתית עם משפחה מרוקאית) הסעה מהעיר לנקודת היציאה של כל הליכה כלולה.  200  דירהם.

קניות

אומני המלאכה של אסוירה ידועים בעבודות העץ והלכה שלהם. במאות החנויות של העיר ניתן למצוא תיבות משובצות, לוחות שחמט וקישוטים במחירים טובים; עם זאת, שימו לב שכריתת יערות נרחבת מתרחשת באזור ואין נטיעה מחדש של יערות אלה. ניתן להשיג כאן יצירות אמנות מכל הסוגים. תבלינים לא הכי כדאי לקנות כאן בגלל הלחות הגבוהה.

  • גלישת רוח אסוירה – מולאיי –  מרכז גלישת רוח עם אמצעים חדשים של שיעורים והשכרה במקום לגלישת רוח ברמה עולמית
  • גלישת עפיפונים ב-אסוירה שדרות מוחמד החמישי ממש על החוף הראשי של אסוירה מושלם ללמוד או לתרגל גלישת עפיפונים עם יוסוף וצוותו. הם מציעים השכרת עפיפונים ושיעורים. הנכס המיוחד שלהם? מצב רוח מקומי מיוחד!
  • אמנות גלויות – מוסטפה אל הרצ'י, כיכר מולאי חסן. אחד הציירים הנכים המאושרים ביותר שתפגשו אי פעם. לאחר התמודדות עם כל הרוכלים והחנוונים, מוסטפה יעלה חיוך על הפנים שלכם. 20 דירהם לכל יצירה.
  • אושן אגאבונד קלאב מיסטרל – חוף אסוירה מול בראקאת מוחמד  +212 524 783934 המקום מציע את המגוון הגדול והעדכני ביותר של ציוד לגלישת רוח, גלישת עפיפונים, גלישה וחתירה – SUPing. מרטין והצוות שלו מעניקים הדרכה וטיפים טובים ביותר לגולשים.

חמאם

ישנם חמאמים/אתרי ספא רבים לתיירים בתוך העיר המוקפת חומה.

לחלופין, אפשר לבקר בחמאמים מסורתיים יותר של המקומיים במחיר זול יותר. הכניסה עולה בדרך כלל 13 דירהם, ובכניסה משלמים 40-50 דירהם עבור שירות רחצה של 20 דקות הכולל מסאז' עמוק. השאירו את כל חפצי הערך במלון והביאו מגבת משלכם וגם לופה  וגם סבון, שלא אמור לעלות יותר מ-25 דירהם. חלק מהחמאמים מוכרים כאלה בדלפק הקבלה. בקשו את חמאם אינור – חמש דקות במונית מהעיר המוקפת חומה (מונית עולה בדיוק 7 דירהם) או 15 דקות הליכה. יש הפרדה לגברים ונשים.

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל