רייקה קרואטיה

רייקה (קרואטיה) – המלצות לחופשה וטיולים

רייקה בקרואטיה היא אחת הערים הפופולריות לטיול בקרואטיה וניתן לצאת ממנה בקלות ליעדים תיירותיים רבים בקרואטיה וגם בסלובניה השכנה. בכתבה זו תמצאו מידע מפורט (כולל סרטי וידאו) על חופשה ברייקה ועל טיולים מרייקה ליעדים תיירותיים באיזור, כולל המלצות עבור משפחות שמגיעות אל רייקה עם ילדים

הזמנת דילים לקרואטיה | הזמנת דילים לזגרב | הזמנת טיולים מאורגנים לקרואטיה 

רייקה Rijeka היא עיר הנמל הראשית של קרואטיה, והיא ממוקמת על מפרץ קוורנר (Kvarner Bay), מפרצון בים האדריאטי. חיים בה כ-129 אלף איש (נתוני 2011), כאשר בעיר רבתי כולל הפרברים חיים עד 200 אלף איש. רייקה היא גם העיר השלישית בגודלה בקרואטיה. בתור עיר נמל ראשית ואחת הערים בקרואטיה בהן ניתן למצוא שדה תעופה הפכה רייקה היפה לאחת התחנות האהובות על מטיילים בתיכנון טיול בקרואטיה, ומשפחות רבות מגיעות אל רייקה עם הילדים בחופשת הקיץ ויוצאות ממנה לטיולים בקרואטיה

מזג האוויר ברייקה הוא סוב-טרופי ולח, עם עונת קיץ חמה וחורף יחסית מתון וגשום. החודש החם ביותר הוא אוגוסט, עם טמפרטורות שנעות בין 18.6 – 28.1 מעלות צלזיוס. החודש הקר ביותר הוא ינואר, עם טמפרטורות בין 2.9 – 9.1 מעלות צלזיוס. האקלים מתאפיין בירידת גשמים תכופה, כאשר אוקטובר הוא החודש הגשום ביותר. אם אתם מתכננים חופשה ברייקה בקיץ כדי ליהנות מחופי הים, קחו בחשבון שהחודש הטוב ביותר לשחייה הוא אוגוסט, עם טמפרטורת מים של כ-24.9 מעלות.

חופשה ברייקה – עוד באותו נושא:

טיסות לרייקה (קרואטיה) – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

רייקה, קרואטיה – בתי מלון מומלצים עם ילדים

e-sim ו-sim לקרואטיה – מידע וטיפים לתקשורת במהלך החופשה

הזמנת קונה קרואטית (HRK) בנתב"ג

טיולים מודרכים מרייקה

כאשר מתכננים חופשה ברייקה ומעוניינים לראות את שלל האטרקציות שיש לקרואטיה להציע בסביבה, כדאי לתכנן מראש את התחבורה שלכם ברייקה והסביבה. אם אתם מתכננים חופשה ברייקה עם הילדים לא תירצו להסתמך על התחבורה הציבורית ברייקה שיכולה להיות מתסכלת. אפשרות אחת היא לינה ברייקה ויציאה ממנה לטיולים מאורגנים (עם מדריכים מקומייים דוברי אנגלית) ביעדים תיירותיים בסביבה. האפשרות המעשית השנייה היא  השכרת רכב ברייקה  ויציאה ממנה לטיולים. תוכלו לתכנן טיולים באיזור רייקה ברכב לפי מסלולי הטיולים המאורגנים שמפעילים סוכני נסיעות ברייקה, או להירשם אליהם באמצעות הקישורים שמופיעים אחרי תיאור של כל טיול מאורגן מרייקה –

האטרקציות של איסטריה מרייקה 

חצי האי היפהפה איסטריה ידוע בנופים המהממים שלו, באטרקציות בעלות עניין היסטורי ובמטעמים הקולינריים המשובחים שלו. גלו שלוש עיירות קטנות לאורך חצי האי איסטריה בסיור מודרך של יום מלא מרייקה. בקרו בהאם (Hum), ׳העיר הקטנה ביותר בעולם׳ וטעמו את הברנדי ׳מיסקה׳ (miska) המקומי. טיילו בעיירת ימי הביניים על הגבעה מוטובון (Motovun) וטעמו מאכלים ויינות מקומיים, וסיירו בגן הפסלים המפורסם של לאבין (Sculpture Park of Labin). הטיול מתקיים בקבוצה קטנה של עד 15 איש וכולל איסוף בבית המלון ברייקה או מנמל הקרוזים.

להזמנת טיול אטרקציות באיסטריה מרייקה

טיול מאורגן מרייקה – "האי המוזהב" קרק Krk

המדריך יפגוש אתכם בנקודת האיסוף שתבחרו ברייקה (כגון בית המלון, טרמינל הקרוזים, תחנת רכבת וכו'). יש 1,185 איים בקרואטיה, ורק אחד מהם מכונה "האי המוזהב": Insula Aurea – האי קרק. הוא ממוקם במרכז מפרץ קוורנר ונחשב לאחד היעדים התיירותיים היפים ביותר בקרואטיה. האקלים הים-תיכוני המתון שלו, המיקום הגיאוגרפי שלו והיופי הטבעי והאוצרות התרבותיים שלו נתנו את ההשראה לכינוי ״אי הזהב״. המורשת התרבותית שלו העניקה לו שם נוסף: ערש התרבות הקרואטית, ובתחילת המאה העשרים הוא זכה גם לכינוי ״היבשת השישית״.

גלו את האי, טעמו את קסמיו ואת האוצרות שהוא מציע בכל עונה. הפליגו דרך הנופים המגוונים הקסומים, בקרו במבנים בני אלפי שנים, נשמו אוויר נקי וטיילו בשבילים הרומנטיים לאורך החוף או לאורך שבילי הסלעים של ״האיכר הפראי״ (wild shepherd’s rock paths). טעמו ממיטב המטבח של קירק והתענגו על יין ביתי טעים. אם אתם מתכננים חופשה ברייקה עם הילים, זוהי הזדמנות מעולה להראות להם גם אי קרואטי, ואת המפורסם שביניהם.

להזמנת טיול באי קרק מרייקה

טיול מודרך מרייקה – פולה, רוביני וחוף איסטריה

צאו לטיול מאורגן מרייקה ובקרו בפולה, העיר הגדולה ביותר של חצי האי איסטריה, וברוביני, אחת מהערים הים-תיכוניות הציוריות והרומנטיות ביותר ותיהנו מנסיעה פנורמית החוצה את העיירות שעל חוף איסטריה.

להזמנת טיול מאורגן מרייקה לפולה ורוביני

טיול מרייקה לאגמי פליטביצה Plitvice Lakes

זו דרך מצויינת לראות את אגמי פליטביצה המפורסמים, אולי האטרקציה התיירותית הכי פופולרית בקרואטיה, בדיוק כפי שאתם רוצים (אם אתם לא ממש נהנים מסיורים בקבוצות גדולות ולא בא לכם ללכת בעקבות מדריך). בטיול הזה מרייקה לפליטביצה תוכלו לבלות את היום שלכם בצורה אחרת, עם הרבה זמן חופשי – ייתכן שתרצו לשבת בצל מתחת לעץ לאחר הליכה ארוכה, או לאכול ארוחת צהריים במקום בו תבחרו או משהו אחר… ויהיה לכם את כל הזמן לעשות את כל זה.

הסיור נמשך כ-11 שעות, כולל נסיעה וזמן השהייה בפארק הלאומי פליטביצה (כ-6 שעות). תוכלו לראות את הפארק כולו בתוך ארבע שעות ועדיין יישאר לכם זמן לנוח, לצלם כמה תמונות וליהנות! כרטיסי הכניסה לפארק מוזמנים מראש עבור כל המשתתפים, נהג יאסוף את הכרטיסים וכך תיכנסו לפארק ללא המתנה! זהו עניין משמעותי מאוד כי ההמתנה עלולה להיות ארוכה, ואם אתם מגיעים אל רייקה עם ילדים קטנים הם עלולים לאבד סבלנות בתור הארוך.  הכרטיס כולל רכיבה על סירות ונסיעה ברכבת של הפארק הלאומי. עליכם להכין מזומנים לדמי כניסה.

להזמנת טיול מאורגן לאגמי פליטביצה מרייקה

טיול מרייקה לאטרקציות בסלובניה – חוות הסוסים ליפיצה ומערות שקוציאן

בקרו בשתיים מהאטרקציות הפופולריות ביותר בסלובניה בסיור יומי היוצא מרייקה. חצו את הגבול מקרואטיה אל סלובניה ותיהנו מסיור מודרך בחוות סוסים בליפיצה, חוות הסוסים העתיקה ביותר בעולם ומקורם של סוסי ליפיצאן הלבנים המפורסמים. מכאן ממשיכים לאתר מורשת העולם, מערות שקוציאן, פלא טבעי הכולל נהר תת-קרקעי ונטיפים מרשימים. סיור הליכה מודרך מהחווה המפורסמת מעניקה מראות מאלפים והזדמנויות מצויינות לתמונות במערות שקוציאן. זהו סיור בקבוצה קטנה של עד 15 איש הכולל איסוף בבית המלון או בנמל. אם אתם מתכננים חופשה ברייקה עם הילדים זוהי הזדמנות מצויינת גם לראות מדינה נוספת (סלובניה) וגם לראות שתי אטרקציות מעולות למשפחות.

להזמנת טיול מודרך בסלובניה מרייקה

סיור יומי מרייקה – הפארק הלאומי בריוני Brijuni National Park

גלו את אחד הפארקים הלאומיים הטובים ביותר של קרואטיה בסיור של יום מלא המתחיל באיסוף ממרכז רייקה או מהמלון שלכם בתשע בבוקר. מפזאנה (Fazana) תפליגו בשיט לפארק הלאומי האי בריוני (Brijuni Island National Park). הסיור כולל נסיעה על רכבת תיירים, ביקור בשרידי וילה רומית עתיקה במיצר וריגה (Verige Bay) ובפארק הספארי. תגלו גם את כנסיית הקדוש ג׳רמיין (Church of St. Germain) שמציגה תערוכות קבועות של ציורי קיר משועתקים וכתבי יד גלגוליתיים מאיסטריה העתיקה.

תוכלו לאכול באחת המסעדות של הפארק עצמו או לחכות עד שתגיעו לעיר פולה (Pula) ושם לאכול באחת הטברנות. אחרי החוויה הזו, פונים לפולה, שם יהיה לכם זמן חופשי להסתובב ברחובות האבן של העיר ההיסטורית המפורסמת ובאמפיתיאטרון הרומאי שלה. אחרי יום מלא בחוויות בלתי נשכחות, חוזרים לרייקה בסביבות השעה שמונה בערב. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית ברייקה עם הילדים ורוצים לראות מגוון של נופי טבע ואתרים היסטוריים בסביבה, זוהי הזדמנות מושלמת.

להזמנת טיול מודרך מרייקה לפארק הלאומי בריוני

חווית ציד פטריות כמהין מרייקה

פטריות הכמהין המפורסמות אינן גדלות סתם כך בחוות והן נדירות וקשות לאיתור ולכן מאתרים אותם במסעות "ציד כמהין" ביערות, בליווי כלבי גישוש מיוחדים. צאו ל"צייד פטריות כמהין" מרייקה, מסע הרפתקני בלווית מדריך וכלב ציד מאולף. ההרפתקה מתרחשת ביער מוטובון (Motovun) וכוללת הליכה נעימה ביער הקסום בציד אחר הפטריות היקרות והמפורסמות. פרס ממתין בסיום הציד: ארוחה משובחת באחוזה המשפחתית, שם תיהנו ממוצרי כמהין, כגון פריטטה כמהין וקינוח עשוי מכמהין, וכן יין טוב. עבור משפחות שמתכננות חופשה ברייקה עם ילדים (גדולים מספיק כדי ללכת הרבה) זו חוויה יוצאת דופן.

להזמנת "ציד כמהין" מרייקה

טיול מודרך מרייקה – מערת פוסטוינה וטירת פרדיאמה Postojna Cave and Predjama Castle

המדריך שלכם יאסוף אתכם בנקודה שהוסכם עליה מראש ברייקה – בבית המלון, הנמל, טרמינל האוטובוסים, תחנת הרכב וכו׳ (צרו קשר עם המארגנים דרך הקישור לתיאום).

הטיול יוצא מרייקה אל מערת פוסטוינה בסלובניה הנחשבת "מלכת המערות" ומוכרת בכל העולם. זוהי גם אחת האטרקציות הידועות ביותר בסלובניה ואחד המונומנטים הגדולים ביותר בעולם לסלעי גיר (קארסט). זהו המקום היחיד בעולם שבו אפשר לחצות את המערה הנמצאת מתחת לאדמה ברכבת חשמלית, והמקום היחיד שבו תוכלו להכיר מקרוב את ה״דייר״ המפורסם ביותר של העולם התת-קרקעי –  הפרוטיאוס המצוי, בעל חיים יוצא דופן. לפניכם נפרשת רשת מרתקת של מעברים, מנהרות, גלריות ואולמות – כולם מתחת לאדמה.

יכולת הגישה הקלה הופכת אותה ליעד מאוד פופולרי בקרב תיירים (יותר מ-36 מיליון תיירים במאתיים השנה האחרונות). אורך החוויה: כשעתיים.

משם תמשיכו אל טירת פרדיאמה השולטת על האזור הסובב ואינה רחוקה מאוד ממערת פוטוינה. זוהי טירה מפוארת, ציורית, אימתנית ומסתורית והיא שוכנת בגובה של 123 מטרים על צוק גבוה כבר יותר מ-800 שנה. המראה הרומנטי שלה מודגש עוד יותר ע״י נהר לוקבה (Lokva River) האידילי, שנראה כאילו הוא נעלם עמוק אל תוך האדמה מתחת לטירה. כטירת המערה השמורה היחידה באירופה, טירת פרדיאמה מציעה מבט מיוחד אל תוך טכניקות הבנייה והיצירתיות של האנשים בימי הביניים, שחיפשו אחר מקום בטוח למחייה. במהלך מצור שהתרחש במאה ה-15, הטירה שימשה כמקום מקלט של הבעלים המפורסם ביותר שלה – אראזם מפרדיאמה. האגדה מספרת על הגנב האמיץ הברון אראזם, שלא הובס עד שאחד ממשרתיו בגד בו.

עבור משפחות שמגיעות אל רייקה עם ילדים הטיול הזה מספק הזדמנות מיוחדת להצצה מקרוב אל שתי אטרקציות תיירותיות מיוחדות.

להזמנת טיול מודרך מרייקה אל מערת פוסטוינה ופרדיאמה 

טיול מודרך לפולה מרייקה

העיר פולה, כמו שאר האזור, נהנית מאקלים מתון, מים חלקים, חופים יפהפיים ונוף בתולי. פולה ידועה במסורת ייצור היין שלה, בדיג, בניית ספינות ותיירות. היא משמשת כמוקד מנהלי מאז ימי הרומאים, כאשר המונומנט המפורסם ביותר שלה – המוצא והסיום של כל טיול תיירותי בפולה – הוא האמפיתיאטרון של פולה, המוכר לכולם בשם ״זירת פולה״ (Arena of Pula) ששימשה בעבר כזירה לקרבות גלדיאטורים. האמפיתיאטרון נבנה במאה הראשונה לספירה במהלך שלטונו של וספסיאן, באותו זמן שבו נבנה הקולוסיאום של רומא. היום, מקיימים כאן אירועים שונים בקיץ, והתיאטרון מסוגל להכיל כ-5,000 צופים. המעברים התת-קרקעיים שימשו פעם את הגלדיאטורים, והיום מתקיימת בהם תערוכה קבועה של גידול גפנים, ייצור שמן זית ואמפורות להעברת שמן זית ויין.

במהלך הסיור בפולה תראו מונומנטים רבים: את קשת סרגיוס (Arch of the Sergii) מהמאה הראשונה לפנה״ס, שער הרקולס (Hercules’ Gate) ושערי התאומים (Twin Gates), מקדש אוגוסטוס (Temple of Augustus), ואת הזירה והאמפיתיאטרון הקטן במרכז העיר.

מלבד האטרקציות ההיסטוריות, פולה היא גם עיר מסחרית סואנת השוכנת על הים שהצליחה לשמור על אופי של עיירה קטנה וחברותית. למרות שהיא מלאה בפיתוח תיירותי, ריזורטים וכו, תמצאו בה גם חורשות אורנים ריחניות, בתי קפה חמודים לאורך החוף ומגוון מסעדות טובות. זוהי חוויה מיוחדת עם רגעי מנוחה בכיכר העיר.

להזמנת טיול מודרך בפולה מרייקה

טיול מרייקה לסלובניה – פיראן ונופי החוף הסלובני

אתר הנופש החופי פיראן Piran שוכן על גדות חופי איסטריה בסלובניה, פחות משעתיים נסיעה מרייקה. בסיור זה תחצו את הגבול מקרואטיה לסלובניה כדי לראות את הנופים הנשקפים מקו החוף הסלובני.

בדרך, תבקרו בערי החוף פורטורוז׳ (Portorož), איזולה (Izola) וקופר (Koper). תיהנו מסיור הליכה מודרך בפיראן ותראו את ביתו לשעבר של המלחין ג׳וספה טרטיני ותדגמו מאכלים ויינות סלובניים. תיהנו מנופים נשגבים לאורך חוף איסטריה הסלובני, ארוחת צהריים טעימה ואיסוף ללא טרחה מבית המלון ברייקה או בנמל. זהו סיור בקבוצות קטנות של עד 15 איש.

להזמנת טיול מרייקה לפיראן בסלובניה

הטעמים של איסטריה – טיול אוכל מרייקה

הצטרפו לסיור המודרך הזה הכולל ביקור בעיירה הקטנטנה האם (Hum), בעיר העתיקה מוטובון (Motovun) ועיירה גרוז׳ניאן (Groznjan). בדרך, תטעמו מבחר מטעמים מקומיים וכן יין וליקר. איסוף כלול במחיר והסעה מאתר לאתר ברכב נוח. הכל כלול, כולל אוכל וטעימת יינות.

להזמנת טיול אוכל מרייקה

סיור פרטי מודרך לאגמי פליטביצה מרייקה עם הסעה לזאגרב

תיירים המעוניינים לראות עוד מקרואטיה בפחות זמן מוזמנים לנצל את הטיול הזה מרייקה לזאגרב דרך אגמי פליטביצה עם הסעה פרטית לכיוון אחד. זוהי הזדמנות לבקר בפארק הלאומי אגמי פליטיביצה המפורסם ולהגיע מרייקה לזאגרב (ללא חזרה לרייקה). לאחר איסוף נוח במלון ברייקה, תצאו ישירות לגן הלאומי אגמי פליטביצה כדי ליהנות ממראות נהדרים של אגמים, מפלי מים, והמון צמחייה ובעלי חיים. לאחר שספגתם את הנופים המהממים, תיהנו מהסעה קלה לזאגרב, שם יורידו אתכם בבית מלון בזאגרב לבחירתכם ותוכלו להמשיך את הטיול בקרואטיה בזאגרב.

להזמנת טיול מרייקה לאגמי פליטביצה עם הסעה לזאגרב

טיול אופניים כפר הבוקרים רוסוול וקריקווניצה

חווית רכיבת אופניים לחוף הים: מגובה של 720 מ׳ מעל גובה פני הים תוכלו לראות את הנופים היפים מעל מפרץ קוורנר (Kvarner's bay). ניתן לתאם סיור פרטי עבור חוויה זו. אם אתם מגיעים אל רייקה עם ילדים שאינם רוכבים היטב על אופניים – עדיף לוותר.

להזמנת טיול מרייקה באופניים

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל