זאגרב

זאגרב למשפחות עם ילדים – אטרקציות והמלצות

חופשה משפחתית בזאגרב – המדריך המלא: אטרקציות בזאגרב (כולל סרטוני וידאו ואפשרות להזמנת כרטיסים), מידע למטייל על בירת קרואטיה, המלצות למשפחות שמתכננות חופשה בזאגרב עם ילדים, טיפים על טיולים מאורגנים בזאגרב או סיורים מודרכים מזגרב ליעדים בסביבה

הזמנת דילים לזגרב | הזמנת דילים לדוברובניק | הזמנת טיולים מאורגנים לקרואטיה 

זאגרב Zagreb היא בירת קרואטיה והיא ממוקמת במרכז קרואטיה. זאגרב היא עיר תוססת של יותר מ-800 אלף איש (אזור המטרופולין: יותר מ-1.1 מיליון איש). העיר מתפארת בעיר עתיקה ימי ביניימית שובת לב עם אדריכלות ורחובות מרוצפים המזכירים את וינה, בודפשט, פראג וערים מרכז אירופאיות אחרות. יש הרבה אטרקציות בזגרב ואפשרויות לטיולים בקרואטיה מעיר הבירה, כך שעקרונית חופשה בזאגרב יכולה להתאים למטיילים מכל הסוגים, החל מפנסיונרים, דרך משפחות שמגיעות אל זאגרב עם ילדים לחופשה משפחתית, ועד לזוגות או מטיילים צעירים. ב-2018, ביקרו בה כ-1.2 מיליון תיירים, בעיקר מדרום קוריאה, ארה״ב, גרמניה, סין ואיטליה. באדיבות עיריית זאגרב, תיהנו מאינטרנט אלחוטי חינם בכיכר המרכזית וסביב התיאטרון הלאומי.

חופשה בזאגרב – עוד המלצות למטייל

טיסות לזגרב – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

מוניות בזאגרב, תחבורה ציבורית והסעה מנמל התעופה בזאגרב לעיר

מלונות מומלצים בזאגרב למשפחה עם ילדים

השכרת רכב בזאגרב – עצות והשוואת מחירים

סים ו-e-sim לקרואטיה – מידע וטיפים לתקשורת במהלך החופשה

התחלת חופשה בזאגרב עם הסעה פרטית מנמל התעופה זאגרב למלון

הנחיתה בנמל תעופה יכולה להיות דבר מייגע. תצטרכו להתמודד עם המכס וההגירה, איסוף המזוודות ולבסוף להיאבק על מונית עם המון תיירים אחרים. הוציאו את המתח מתחילת החופשה בזאגרב עם הזמנה מראש של הסעה פרטית שתיקח אתכם מנמל התעופה למרכז זאגרב למיקום לבחירתכם. הרכבים והנהגים מגיעים מהחברה הבינלאומית Green Path Transfers, חברת הסעות בעלת מוניטין איכותי בשירות לקוחות, אשר משתמשת בנוהלי עבודה 100% ברי-קיימא עם רכבים בעלי פליטת גז נמוכה. נהג ימתין לכם עם שלט שעליו שמכם באולם ההגעה. רכבים עומדים לרשותכם בהזמנה מראש כל ימות השנה 24 שעות ביממה. מומלץ גם להזמין מראש הסעה חזרה מבית המלון לשדה התעופה בזאגרב.

להזמנת הסעה משדה התעופה בזאגרב לעיר

אינטרנט סלולרי בזאגרב – חיבור אלחוטי בלתי מוגבל 4G באיחוד האירופי עם מכשיר כיס

לא רוצים לשלם הון על חבילה סלולרית בזאגרב או להחליף סים? אין בעיה. הזמינו מראש (בקישור) שירות מכשיר ידני שמייצר נקודה חמה המאפשרת גישה לאינטרנט בכל מקום בקרואטיה ובכל מקום באיחוד האירופי. הימנעו מדמי נדידה סלולרית יקרים או מחיבור בנקודות ציבוריות לא בטוחות, והחשוב מכל, תחסכו לעצמכם את הזמן והטרחה של חיפוש אינטרנט בכל פעם שאתם צריכים להתחבר. עם השירות הזה, לא תצטרכו להחליף את כרטיס הסים שלכם במהלך החופשה או לקנות חבילת דאטה יקרה מראש לכיסוי סלולרי בקרואטיה. זוהי חבילה בלתי מוגבלת במהירות 4G/LTE ובטוחה לשימוש בכל מקום באיחוד האירופי. אין הגבלות מהירות בשום רמת שימוש דאטה. תוכלו לצפות בסרטים, להוריד משחקים, להשתמש בניווט חי, לבצע שיחות ועוד.

הזמינו את מכשיר ה-Wi-Fi שלכם מראש, והוא יישלח ליעד שלכם בקרואטיה לפני ההגעה. כשתגיעו, תוכלו ליהנות מחיבור אלחוטי חופשי למשך כל השהות.

להזמנת מכשיר אינטרנט אלחוטי לכיסוי בקרואטיה

איזורים בזאגרב – העיר העליונה והתחתונה

Gornji grad (העיר העליונה) ו-Donji grad (העיר התחתונה) הן מוקדי התרבות, הדת והמסחר של זאגרב. אלה המקומות שבהם נמצאים רוב המסעדות, הברים והאטרקציות התיירותיות בזאגרב. העיר העליונה, שהיא מרכז זאגרב עוד מימי הביניים, התפתחה לשתי עיירות נפרדות (ולפעמים יריבות) – Kaptol, מושב הבישוף (שבו ניצבת היום הקתדרלה המתנשאת) ו- Gradec העיירה החופשית שבה סוחרים ואומנים חיו (הוכרזה ע״י המלך בלה מהונגריה במאה ה-12) והן התמזגו בשנות ה-1770 לחלק הצפוני של זאגרב ההיסטורית. לאחר מכן, העיר התרחבה דרומית למה שהוא היום Trg Bana Josipa Jelacica (כיכר Jelacic ) לתחנת הרכבת ולנהר סאווה (Sava River).

שער העיר העתיקה (Old Town Gate), בראש רחוב רדיצ׳בה (Radićeva) (העיר העליונה), היום מקום פולחן למרים הבתולה – ה- Kamenita vrata שבו מדליקים נר או נודרים נדר, מאחר שהמקומיים מאמינים שהמשאלה תיענה. תצטרכו להתנהג בכבוד ולהיות שקטים גם אם אתם רק עוברים בשער. דיוקנה של מרים נחשב לקדוש משום שהוא הדבר היחיד ששרד את השריפה הגדולה של זאגרב ב-1731. ליד שער העיר הישנה נמצא פסלו של הקדוש ג׳ורג׳ שהרג דרקון. הפסל השני, שבו הוא נלחם בדרקון שוכן בכיכר המפקד טיטו (Marshal Tito's Square) ליד התיאטרון הקרואטי הלאומי (Croatian National Theatre).

אם אתם מגיעים אל זאגרב עם ילדים ככל הנראה תעדיפו לשהות בעיר העליונה. באופן כללי, זהו החלק המומלץ יותר של זגרב למטייל.

טיולים בזאגרב

Hop On Hop Off Panoramic bus – Zagreb City Tour אוטובוס התיירים של זאגרב

אוטובוס התיירים של זגרב פועל כל יום ומהווה את האופציה הטובה והזולה ביותר לראות את האטרקציות העיקריות בזאגרב בזמן קצר. זהו קו מיוחד לתיירים הנוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות תיירותיות בזאגרב כאשר הכרטיסים הם כרטיסי חופשי – יומי, שזו ההזדמנות המושלמת להתאים לעצמכם אישית מסלול טיול בזאגרב בלי לטרוח עם תחבורה ציבורית. תוכלו לרדת ולעלות בכל תחנה ולחקור את זאגרב בעצמכם.

עם השירות הזה, תוכלו לבחור מה לראות. עם כרטיס אחד ויחיד תרדו בכמה אטרקציות בזאגרב שתרצו ובנוסף, חיבור אינטרנט חינם עומד לרשותכם על האוטובוס.

הזמינו כרטיסים בקישור ונצלו את ההטבות שמגיעות עם הכרטיסים לאוטובוס התיירים לחנויות, אטרקציות ומסעדות בזאגרב. אם אתם מגיעים אל זאגרב עם ילדים ומעוניינים לראות כמה שיותר אטרקציות בזאגרב ביום אחד בלי להוציא הון על מוניות או ללכת המון ברגל – זהו פיתרון מצוין.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של זאגרב

סיור הליכה בזאגרב כולל מוזיאון הלבבות השבורים (שעתיים)

העיר הגדולה ביותר בקרואטיה היא בעלת אווירה אמיתית של בירה מרכז אירופאית. בתקופת ימי הביניים, זאגרב הייתה מורכבת בעצם משתי קהילות נפרדות, קפטון (Kaptol) וגראדץ׳ (Gradec) . היום, אלה שני חלקים משגשגים המרכיבים את העיר העליונה שהוא האזור ההיסטורי. סיירו בסמטאות, חלפו על פני הקתדרלה הפלאית המוכרת ככנסיית מרקוס הקדוש (Church of St. Mark). מצאו בתי קפה קטנים, מסעדות מסורתיות, נקודות תצפית רומנטיות וכן מוזיאונים שונים ומשונים. כחלק מהסיור, תגלו את סודות מוזיאון הלבבות השבורים, אחת האטרקציות הידועות בזאגרב. תראו כאן אוסף של מזכרות הקשורות במערכות יחסים שהסתיימו בשברון לב ברחבי העולם, המעוררות את הרגש המוכר לכולנו – הכאב והשגעון הכרוכים במערכות יחסים שנכשלו או באהבה בלתי ממומשת.

להזמנת כרטיסים לסיור בזגרב כולל מוזיאון הלבבות השבורים

זאגרב בקורקינט חשמלי

גלו את זאגרב בסיור מודרך עצמית בקורקינט חשמלי, איתו תוכלו להגיע לחלקים היפים ביותר של העיר ותגלו שילוב מיוחד של טבע וארכיטקטורה. תוכלו לבחור באילו אטרקציות בזגרב לבקר ויהיה לכם די והותר זמן לגלות את העיר בקצב שלכם.

תחצו את גני העיר ותראו את המבנים המפורסמים ביותר של זאגרב. פנקו את עצמכם עם גלידה או שתו קפה בכיכר הפרחים (Flower Square) כדי להירגע אחרי הסיור. אל תשכחו להביא מצלמה כדי להנציח את הרגעים היפים. זוהי דרך מעולה לראות את זאגרב עם ילדים הרגילים לרכב על קורקינט חשמלי.

להזמנת כרטיסים לטיול בזאגרב בקורקינט חשמלי

סיור הליכה בזאגרב עם מדריך – כולל נסיעה ברכבל (שעתיים וחצי)

קבלו היכרות עם ההיסטוריה העשירה של בירת קרואטיה, עוד מתקופת ימי הביניים, בסיור הליכה של שעתיים וחצי. מדריך מקומי ייקח אתכם מהכיכר המרכזית, Ban Jelacic לקתדרלה, שהיא אחת האטרקציות החשובות בזאגרב. תשמעו על תולדות קתדרלת זאגרב הנקראת Cathedral of the Assumption of the Blessed Virgin Mary ועל הקשיים שעברה כדי לשרוד, ועל עבודות השחזור שלה. המסלול ייקח אתכם גם דרך רחוב Tkalciceva התוסס, המוכר יותר כרחוב הברים, שבו יש תמיד תנועה מכובדת של אנשים. תשמעו על אורח החיים של המקומיים ותרבות הישיבה במסעדות.

במרחק של הליכה קצרה בלבד נמצא הרכבל. זוהי בפני עצמה אטרקציה מומלצת עבור משפחות אשר מתכננות חופשה בזאגרב עם הילדים והיא משרתת את אזרחי זאגרב למעלה מ-125 שנה. קפצו על הרכבל וצאו לנסיעה לגראדק (Gradec), העיר העליונה.

גראדק היא אחד משני יישובים מימי הביניים שהפכו יחד לזאגרב. צאו עם המדריך להליכה לאורך טיילת Strossmayer המקסימה, זהו המקום הטוב ביותר להשקיף על גגות העיר. תראו את מגדל Lotrscak ואת כנסיית מרקוס הקדוש (Saint Mark’s Church). הכנסייה, עם הגג הציורי שלה, היא אחד האתרים המפורסמים בזאגרב והיא מופיעה על רוב הגלויות של העיר. סיירו ברחובות הצדדים, גלו את קסמה של זגרב ואולי תיכנסו גם לאחת החצרות הישנות.

היכנסו לבית המרקחת העתיק של זאגרב מהמאה ה-14. סיירו לאורך שער האבנים כשאתם יוצאים מהעיר העליונה. השער היה חלק ממערכת הגנה של העיר העתיקה והוא השער היחיד ששרד. בפנים נמצאת קפלה קטנה ובה ציור של הקדושה הפטרונית של זאגרב.

לאחר ביקור בעיר העתיקה, המדריך יספר לכם על תרבות הכישוף ועל ׳אחוות הדרקון הקרואטי׳ (Brotherhood of the Croatian Dragon) ויראה לכם כמה מקומות נסתרים של העיר. הסיור יסתיים בכיכר המרכזית, שם תלמדו כיצד זאגרב קיבלה את שמה.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך בזאגרב ברגל

טיול מודרך מזאגרב לסלובניה – לובליאנה ואגם בלד

צאו מזאגרב בבוקר לעבר בירת סלובניה לסיור מודרך במרכז לובליאנה. תוכלו להתפעל מסגנון הבארוק והארט נובו של הבניינים ולראות את יצירות האדריכלות הטובות ביותר של Jože Plečnik. תחוו את האווירה המקומית וגלו היכן התושבים קונים את האוכל שלהם. תשמעו למה נפוליאון היה אחד הפוליטיקאים הגדולים של זמנו, למה סלובניה כוללת עם המילה love בתוך שמה ואיך הגשר המשולש (Triple Bridge) האיקוני קיבל את שמו. יהיה לכם זמן חופשי לגלות את המקומות הנסתרים בעצמכם.

משם תמשיכו לעבר אתר הסקי האלפיני של אגם בלד (Bled) ותבקרו בטירה העתיקה היושבת בראש צוק תלול מעל האגם.

תחוו את המראות המרהיבים של הסביבה מהמרפסות ואז תעלו על ספינת pletna מסורתית ותגיעו לאי האמיתי היחיד של סלובניה. תצלצלו בפעמון המזל ותספגו את השמש ואת אוויר ההרים הצח. תסעו חזרה לזאגרב ותרדו בבית המלון בערב.

להזמנת כרטיסים לטיול

סיור מודרך מזאגרב בפארק הלאומי אגמי פלטיביצה ורסטוקה

תיהנו מאיסוף בבית המלון בזאגרב ותעשו את דרככם עם המדריך המקומי ל-16 האגמים של הפארק הלאומי היפהפה של קרואטיה, אגמי פליטביצה. תגיעו לאתר מורשת העולם ותצאו להליכה בטבע העוברת ביערות המרהיבים Gornja Jezera (האגמים העליונים). תוכלו להתפעל ממערכת של 12 אגמים המופרדים במחסומי טרוורטין ולהביט מקרוב על תצורות השיש של התופעה הטבעית המדהימה הזו. למדו איך האגמים, נהרות הקארסט והנחלים נמצאים בתהליך התהוות מתמיד שממשיך לעצב את המתאר הגיאוגרפי. ראו את מפלי המים המרהיבים ועמדו מול מפל מים שמתנשא לגובה של 78 מ׳ (Veliki slap) כדי לשמוע את הרעם השואג של המים כשהם מגיעים לאדמה. אם אתם מגיעים אל זאגרב עם ילדים אל תפספסו את פליביצה, היא אחת האטרקציות החשובות של קרואטיה למשפחות.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך מזאגרב לפליטביצה

טיול רגלי בזאגרב – ׳להתערבב עם המקומיים׳ עם מדריך מקומי

התכוננו להתאהב בזאגרב עם סיור סוחף שייקח אתכם דרך רחובות העיר המרוצפים, להתערבב עם המקומיים. תתחילו בכיכר Ban Jelacic, מקום מפגש מסורתי במרכז זאגרב. משם, תמשיכו ברכבל הקטן ביותר בעולם לעיר העילית. הרכבל מחבר את העיר העליונה והתחתונה, באורך 66 מ׳, הוא במקרה גם אמצעי התחבורה הציבורי העתיק ביותר בזאגרב ואחת האטרקציות הידועות בזגרב למשפחות. לאחר ביקור בכנסיית מרקוס הקדוש מהמאה ה-13, עם הגג המרוצף הצבעוני שלה ושער האבן העתיק מימי הביניים, תהיה לכם הזדמנות לשוטט לאורך רחוב Tkalciceva התוסס, המלא במאות בתי קפה וברים – ומקום אידיאלי להפסקת קפה. יהיה גם הרבה זמן לבדוק את שוק דולאץ׳ (Dolac Market), השוק הראשי של זאגרב. ואם אתם רעבים, זה המקום המושלם לנסות אוכל טרי אורגני ישירות מהאיכרים המקומיים.

לאחר מכן, תכירו ממקור ראשון את ההיסטוריה הרב-תרבותית של זאגרב, משהו שניכר בכל העיר, כולל קתדרלת זאגרב (שבה נמצאים אחד העוגבים האיכותיים ביותר בעולם) ובית הקברות המרכזי המהמם, מירוגוי – שבו תבקרו באמצעות אוטובוס מקומי. המקום מוכר כאחד מבתי הקברות היפים ביותר באירופה, ויש בו קברים המייצגים דתות רבות. לאחר מכן תחזרו לכיכר Ban Jelacic לעצירת קפה שנייה לפני שתבקרו בפסלו של הממציא האגדי ניקולא טסלה, שנולד בכפר הקרואטי הקטן סמיליאן (Smiljan) ונערץ בכל קרואטיה. לאחר מכן, תבקרו מתחת לאדמה ותראו את זאגרב מפרספקטיבה תת-קרקעית. זאגרב היא עיר שתחתיה יש המון מנהרות תת-קרקעיות ותסיירו באחת החדשות יותר כדי להבין מקרוב את עברה של העיר.

במהלך הסיור, תגלו את סגנון הארט נובו של הבניינים, כמו התיאטרון הקרואטי הלאומי (יש תיירים שמכנים אותו ׳העוגה הצהובה׳), ובאתרים היסטוריים כמו בית המרקחת בן 500 השנה והאוניברסיטה העתיקה ביותר בזאגרב. תוכלו לבלות הרבה זמן בזאגרב באתרים תרבותיים. יש יותר מוזיאונים בזאגרב פר אדם מכל עיר אחרת בעולם והמדריך המקומי יוכל להמליץ לכם על כמה מהם בגמר הסיור, כמו אולי מוזיאון הלבבות השבורים (Museum of Broken Relationships). זהו מוזיאון מרתק שמכיל מזכרות מעניינות מסיפורי אהבה כושלים.

להזמנת כרטיסים לסיור הליכה בזאגרב 

סיור פרטי מזאגרב לקומרובץ Kumrovec

קומרובץ הוא הכפר בו נולד מנהיג יוגוסלביה לשעבר, טיטו. במרכז הכפר תוכלו למצוא את מוזיאון הכפר הישן (Staro Selo) המכיל חפצים אתניים ותרבותיים חשובים. תמצאו בכפר, המשמש כמוזיאון פתוח, את בתי הכפר המקוריים מהמאות ה-19 וה-20. בחלק הקדמי של המוזיאון תמצאו את מקום הולדתו של ג׳וסיפ ברוז טיטו, את פסל הברונזה ואת בית הספר היסודי שבו למד. בנוסף למקום הולדתו, תבקרו בגן הבוטני שבו טיטו אירח דמויות היסטוריות מפורסמות.

בכפר, ישנם בתים עתיקים הנקראים hize, המייצגים את ההיסטוריה של אבות המקום. כל בית מספר את סיפורו המיוחד ומציג בפני מבקרים את מלאכת היד של בעליו. תמצאו כאן יוצרי כלי קרמיקה, בוני גלגלים, נפחים ויצרני צעצועים. לאחר ביקור בקומרובץ, מומלץ לאכול ארוחה מסורתית ב- Gresna Gorica. כאן תוכלו לשמוע עוד סיפורים על אהבות אסורות וטראגיות, המעניקות למקום את שמו ׳גבעת החטא׳.

להזמנת כרטיסים לטיול

טיול מודרך באיסטריה מזאגרב

תיאספו ממקום הלינה בזאגרב ותסעו לפולה (Pula), מרחק של 3 שעות מזאגרב. זו העיר הגדולה ביותר ומרכז חצי האי האיסטרי. העיר נוסדה בידי שבט עתיק במאה העשירית לפנה״ס והייתה מוכרת מאוד למטיילים וספנים יוונים, והיא מוזכרת גם בסיפורים מיתולוגיה יווניים. במאה הראשונה, הרומאים ביצרו את העיר והיום, אפשר להסתובב בין שרידי העיר. אמפיתיאטרון פולה (Pula Arena), שבו לחמו הגלדיאטורים, הוא אחד האמפיתיאטראות השמורים ביותר בעולם. דוגמאות אחרות של אדריכלות רומית ששווה לראות הן מקדש אוגוסטוס (Temple of Augustus) ושערי העיר הכוללים את קשת סרגיוס (Arch of the Sergi) ושער הרקולס (Gate of Hercules).

המשיכו את הטיול בנסיעה של 45 דקות לרוביני (Rovinj). העיר נוסדה ע״י השבטים האיסטריים. העיר נבנתה על אי קטן קרוב ליבשה ובמאה ה-18 חוברה לה. במשך חמישה דורות המקום נשלט ע״י ונציה כך שהתושבים מדברים הן איטלקית והן קרואטית – אם אתם מגיעים אל זאגרב עם ילדים זהו שיעור היסטוריה של ממש. במהלך תקופת הכיבוש, נבנו חומות סביב העיר והשרידים ניצבים בה עד היום. רוביני היא פנינה אמיתית ובכל צעד ושעל יש הזדמנות נהדרת לצילום.

המשיכו בנסיעה של 45 דקות שתביא אתכם לפורץ׳ (Porec). העיר העתיקה היא בת כמעט אלפיים ומפורסמת בעיקר בבזיליקה האופרזיאנית (Euphrasian Basilica) משנת 1997. זהו אתר מורשת עולם ואחד היעדים התיירותיים הפופולריים ביותר באיסטריה. שימו לב להשפעה הרומית והאדריכלות של העיר כשאתם הולכים ברחובות המרכזיים, שעדיין השתמרו בצורתם הטבעית.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך מזאגרב לאיסטריה

סיור מודרך בזאגרב במפעל המכוניות רימאק היפרקאר Rimac Hypercar

חברת מכוניות הספורט רימאק נוסדה בשנת 2009 והחלה כפרוייקט ביתי של מאטה רימאק וכמה מחבריו, לפני שהפך לאחד השמות הגדולים בעולם הטכנולוגיה. החברה מאמינה בתוקף שניתן להשתמש במערכות מונעות חשמל כדי לבנות מכוניות ספורט מהירות וטובות יותר. בקרו במקום שבו הכל התחיל וסיירו במפעל המכוניות.

גלו מה היו האתגרים שעמדו בפני רימאק ואיך הצליח לשלב את הטכנולוגיה שלו ולהגשים את חזונו. במהלך הסיור הסטנדרטי, תקבלו הקדמה היסטורית עם תולדות החברה, תבקרו באולם התצוגה, תראו את המכונות ואת תהליך הייצור. תבקרו במוסך הצביעה, בחדר הרכבת הרכבים ובמחלקת המחקר והפיתוח. הסיור יסתיים במפעל האופניים Greyp. אם תשדרגו לסיור הפרימיום, תוכלו גם לרכב על אופניים. עבור משפחות שמתכננות חופשה בזאגרב עם ילדים שמגלים עניין במכוניות, זוהי אטרקציה מעולה.

להזמנת סיור מודרך במפעל רימאק היפרקאר

סיור שופינג בזאגרב עם טעימות מאכלים קרואטים

בסיור הקניות בזאגרב, תגלו טעמים מעולים ומלאכות יד הממתינים שתגלו אותם. יהיו המון הזדמנויות בסיור הזה למצוא מזכרות מעניינות ומתנות לקחת איתכם הביתה. אחרי שתפגשו את המדריך, תצאו לסיור באזור הקניות הפופולרי ביותר של זאגרב. העצירה הראשונה תהיה במאפייה מקומית נחמדה שנראית כאילו היא מסתתרת בתוך כל ההמולה של העיר. תטעמו מאפה מקומי מאוד פופולרי בזמן שאתם משוחחים עם הבעלים ואולי גם עם הלקוחות.

זאגרב היא עיר רב-תרבותית מאז תחילתה. הגיאוגרפיה שלה מבטיחה שילוב של השפעות, שניכרות גם בתרבות האוכל. המדריך ייקח אתכם למקום הטוב ביותר למצוא את פטריות הכמהין הטובות ביותר בקרואטיה (שבהן חושקים שפים בדרגת מישלן ברחבי העולם), לדגום את הגבינה הקרואטית המפורסמת ביותר מהאי פאג (שקיבל לאחרונה מדליית זהב נוספת בתחרות הגבינות הבינלאומית) ולרכוש את שמן הזית הטוב ביותר בעולם (לפי מדריך שמני הזית Flos Olei ב-2016 ו-2017).

בסיור המודרך בזאגרב תלמדו מהמדריך המקומי כמה עובדות מעניינות על ייצור שמן הזית, מדוע החלק הקרואטי של איסטריה הוא היום אזור שמן הזית הטוב ביותר בעולם, וכן כמה טכניקות לליקוט פטריות כמהין. כל המוצרים בסדנת הטעימה הן באיכות פרימיום ומיוצרים מקומית.

הסיור ממשיך בבית מלאכה לתכשיטים זעירים, שבו עובדים מיומנים יכינו עבורכם מזכרת מזאגרב עם שמכם. המקום המקסים הזה הוא בהחלט אוצר חבוי של זאגרב. לסיום, תבקרו בבית קפה שבו בריסטות מוכשרים יכינו לכם כוס קפה עם עיצובים מיוחדים וצבעוניים. לפני סיום הסיור, אל תשכחו לבקש מהמדריך טיפים על דברים נוספים שתוכלו לעשות במהלך החופשה בזגרב.

להזמנת סיור קניות בזאגרב – מלאכות יד ומטבח

טיול פרטי לטירת טרקוסקאן וורדאזין

בקרו באטרקציות פופולריות בזאגרב עם מדריך מקומי ותחזרו אחורה בזמן למאה ה-13 לטירת Trakoscan היושבת על גבעה קטנה ומוקפת בפארק גדול וביער. זהו מראה עוצר נשימה. לא משנה אם אתם מבקרים באביב, בקיץ, בסתיו או בחורף, האזור הזה יפהפה כל השנה. סיירו בתוך הטירה ולאחר מכן צאו להליכה ארוכה בפארק היפהפה. המשיכו את המסע צפונה לוואראז׳דין (Varazdin) המוכרת גם כ״וינה הקטנה״. כאחת מערי אירופה העתיקות והיפות ביותר, יש לה עבר עשיר והיא מלאה במבני בארוק.

טיילו בדאונטאון השמור היטב וגלו מונומנטים מהממים, אמנות ואת בית העירייה הישן ביותר באירופה. סיירו בעיר עם המדריך ואח״כ תיהנו מזמן חופשי לפני החזרה לזאגרב.

להזמנת כרטיסים לטירת Trakoscan

טיול אופניים בזאגרב – חזרה לסוציאליזם

לאחר מפגש עם המדריך במרכז זאגרב תתחילו את ההרפתקה הנעימה הזו. מכאן, תרכבו דרך העיר התחתית, תעברו באזור פרסת הסוס הירוקה (Green Horseshoe) ותראו איך הנוף משתנה באופן דרמטי. תוכלו להבחין בשינוי מהיר מאוד. כשתחצו את הנהר תיכנסו לאזור הבלקן ותרכבו בנעימים לאורך שבילי אופניים מתוחזקים. כאן, תוכלו להבחין בהתפתחותה של העיר מאז הימים שלאחרי מלחמת העולם השנייה, ובעיקר דרך תקופת הקומוניזם האפופה במסתורין, ותראו איך השכונה הפכה היום לאזור המגורים העיקרי של זאגרב.

זאגרב החדשה היא גם ערש האמנות הקרואטית העכשווית. תרכבו דרך העיר, תבדקו את מוזיאון האמנות העכשווית (Contemporary Art Museum) ואת הפארק השלו והמוצל בונדק (Bundek) המלא באגמים. בדרך חזרה תחצו את הגשר ותחוו את אחד המראות הקסומים ביותר בעיר כשההרים מתנשאים ברקע תבינו מדוע זאגרב היא עיר שקל להתאהב בה. מתאים רק למשפחות שמתכננות טיול בזאגרב עם ילדים גדולים מספיק כדי לרכב על אופניים בעיר שעתיים וחצי.

להזמנת טיול אופניים בזגרב

סיור אוכל ויין בזאגרב עם מדריך מקומי

תלמדו על ההיסטוריה הארוכה של ייצור יין בקרואטיה ותגלו מדוע היין הקרואטי הוא בהחלט משהו שצריך לשים לב אליו. תשוחחו עם מומחי יין, תטעמו יינות מקומיים מכמה מברי היין הטובים ביותר של זאגרב ותיהנו מפינוקים קרואטיים מסורתיים וגבינות.

להזמנת כרטיסים לסיור אוכל ויין בזגרב

טיול בוקר בזאגרב עם ארוחת בוקר ׳טעמי קרואטיה׳

בין אם אתם מחשיבים את עצמכם חובבי אוכל רציניים או סתם אוהבים לנסות דברים חדשים, אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר יעד חדש הוא כשאתם אוכלים כמו המקומיים – משהו שתעשו הרבה בסיור הזה, אז הביאו את התיאבון איתכם. תכירו את קרואטיה האמיתית כשאתם דוגמים מעדנים מקומיים אהובים בלוויית מדריך מקומי בקיא. תצללו אל תוך עברה הקולינרי של המדינה ותלמדו על ההיסטוריה שעזרה לעצב את המטבח המקומי ואת הלב הקולינרי שלה. התחילו בשוק דולאץ׳ (Dolac Market) התוסס תחלפו על פני דוכנים רבים המלאים בסחורה יפהפיה תפגשו איכרים ותדגמו מאכלים מקומיים, כולל לחם תירס באפייה ביתית וקוטג׳ טרי. ואם נשאר לכם מקום בבטן, תשבו לארוחת בוקר בסגנון זאגרב באחת הטברנות המפורסמות ביותר של העיר העילית.

בעודכם חוצים את העיר, תיהנו מאוכל קרואטי מקומי מגוון ומשקאות, כולל פטריות כמהין מאיסטריה, שמני זית מקומיים, Štrukli (בצק בשכבות עם גבינה רכה) וכן ראיקה (ברנדי מתובל חזק שאומרים שהוא משפר את מחזור הדם וחסינות הגוף). בין כל האכילה והשתייה, תהיה גם הזדמנות לטייל ברחובות הקטנים והמתפתלים של זאגרב עם הילדים ולעצור בגשר האבן ההיסטורי של העיר. תסיימו את היום עם ביקור בבר גבינות מקומי שבו תיהנו מגבינות קרואטיות זוכות פרסים המתובלות בעשבי תיבול וכמהין. תרצו להשאיר לפחות קצת מקום בסיום להפתעה מתוקה.

להזמנת כרטיסים לסיור בוקר עם ארוחת בוקר ׳טעמי קרואטיה׳

סיור מזאגרב בלובליאנה, במערת פוסטוינה ובטירת פרדג׳מה

מה שהופך את לובליאנה בירת סלובניה למיוחדת הוא לא רק המורשת התרבותית, אם כי בעבר זה היה מקום שבו התכנסו מוחות גדולים. מנקודת מבט של תייר, זו נקודת מוצא מצוינת לטיולים בהרים, בעמקים, בחוף הים, בנהרות, במערות וביערות סלובניה. לובליאנה מחוברת עם ערים אחרות ונמצאת בחצי הדרך לכמעט כל מקום. מרכז העיר הישן בעל חזות ארכיטקטונית מיוחדת, בעיקר בזכות השילוב היפה בין אמנות בארוק לארט נובו ובזכות עבודתו של האדריכל בן המאה העשרים יוזה פלצ׳ניק.

בקרו בלובליאנה והסתובבו בעיר כדי לספוג את האווירה התוססת. גלו מדוע הגשר המשולש (Triple Bridge) משולש, היכן המקומיים קונים את מזונם, ועוד. מלובליאנה, תמשיכו לאזור קארסט ותגלו את העולם התת-קרקעי של מערת פוסטוינה (Postojna Cave), מערת הקארסט הידועה ביותר בעולם. קודם, תסעו ברכבת החשמלית התת-קרקעית אל תוך המערה, ולאחר מכן תצאו לסיור מודרך במעברים היפהפיים והתאים המכילים אבנים נופלות, עמודים, וילונות אבן גיר וצורות בלתי נשכחות אחרות. אם אתם מגיעים אל זגרב עם ילדים זוהי הזדמנות מעולה לראות מדינה נוספת ולחזור בערב למלון.

להזמנת כרטיסים לטיול

סיור אוכל בזאגרב של 3.5 שעות

הסיור מתחיל בפארק Trg Nikola Subic Zrinski (Zrinjevac park) מול התחנה המטאורולוגית הקטנה. מדריך מקומי מורשה יספק לכם סקירה של ההיסטוריה ויספר לכם עוד על האווירה העכשווית של זאגרב. האמיצים שבכם יכולים לטעום את הברנדי המקומי החריף, ראקיה. המשיכו לשוק האיכרים הגדול ביותר של קרואטיה, דולאץ׳, שבו תרגישו את הבאז. תדגמו גבינת כבשים המוכרת מהאי פאג המוכרת בכל העולם. תמשיכו בעצירה השלישית שבה תנסו מרמלדה קרואטית זוכת פרסים ומיץ Eco. תרכבו ברכבל הקצר ביותר בעולם שיביא אתכם לעיר העילית. שיטוט ושיחה אינפורמטיבית על אטרקציות בזאגרב הכוללות את טיילת שטרוסמאייר (Strossmayer Promenade), מגדל לוטרשצ׳אק (Lotrscak Tower) וכנסיית מרקוס הקדוש (St. Mark’s Church) תפתח לכם את התיאבון אפילו יותר.

תהיו מוכנים למנה העיקרית Sarma (כרוב ממולא) או Punjene (פלפל במילוי בשר), תלוי בעונה. כדי לעזור לכם לעכל אותן בקלות יתר, יעמוד לכם לעזר המשקה המקומי Gemist שהוא שילוב של יין ומים תוססים. תסגרו את היום במנהרת גריץ׳ (Gric Tunnel), שנבנתה במהלך מלחמת העולם השנייה כתוכנית בריחה. תסיימו את הסיור עם כוס קפה או תה.

להזמנת כרטיסים לסיור אוכל בזאגרב

המיטב של אטרקציות בזאגרב – סיור הליכה

סיור הליכה בזאגרב עם המדריך שלכם ייתן לכם הצצה מושלמת לאורח החיים המקומי, התרבות ועובדות מעניינות על זאגרב, אבל זו גם הזדמנות לשאול כל מה שאתם רוצים ולקבל המלצות על מה לעשות, איפה לאכול או היכן לערוך קניות. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בזאגרב כדאי לקבוע את הסיור הזה ליום הראשון כמעין היכרות עם העיר.

תתחילו את הסיור כשאתם חוצים דרך מנהרת Grič, שמובילה לרכבל הקצר ביותר בעולם. עצרו לרגע קצר בכיכר המרכזית, שבה המדריך ידבר על תולדות העיר. התחנה הבאה היא במבנה הדתי הגדול ביותר בקרואטיה ואחר האטרקציות המרכזיות בזאגרב מבחינת המורשת התרבותית של המדינה, קתדרלת זאגרב. לאחר מכן, תראו את השוק הפתוח הניצב על אתר של הריסות של חומות העיר העליונה. תגלו מיהו Kumica ותטיילו באתר של אחת המסורות העתיקות ביותר בקרב המקומיים בזאגרב. תראו את האנדרטאות שנשתמרו היטב ואת האטרקציות הפופולריות בזאגרב כמו שער האבן (Stone Gate). תקשיבו לסיפורים מעניינים ומשונים שמסתתרים מתחת לחומות העתיקות האלה. התחנה הבאה היא כיכר מרקוס הקדוש (St. Marko square) והכנסייה. תלמדו על מלכי קרואטיה, על האיכרים המורדים ועוד המון סיפורים מעניינים מהעבר שמאוד כדאי להקדיש להם תשומת לב, במיוחד אם אתם מגיעים אל זאגרב עם ילדים שכבר לומדים היסטוריה. תעצרו במגדל לוטרשצ׳אק וגלו מדוע התותח יורה כל יום.

להזמנת כרטיסים למיטב של זאגרב – סיור הליכה

טיול הליכה בזאגרב עם אוכל ויין

פנקו את עצמכם בסיור מרגש בזגרב עם מדריך ותטעמו אוכל ומשקאות מקומיים המשולבים עם סיפורים עירוניים. המדריך המקומי ייקח אתכם למקומות הפופולריים ביותר של שוק חג המולד ויספק לכם עובדות מעניינות על המסורת של האזור. תוכלו לבקר בקתדרלת זאגרב עם המדריך ומאוחר יותר לעצור באחד מדוכני יריד חג המולד המסורתי כדי לטעום נקניקיה טעימה ויין מתובל.

תלמדו על המטבח הקרואטי ועל מסורת חג המולד בזאגרב מפי המדריך כשקולות של צחוק סובבים אתכם. תהיה לכם הזדמנות לנסות פינוקי חג מולד קרואטיים טעימים כמו דונטס, עוגת אגוזים ויין מתובל, בזמן שאתם נהנים מהאורות והקישוטים ומנציחים את הרגעים במצלמה. זאגרב נבחרה לבעלת שוק חג המולד הטוב ביותר באירופה פעמים רבות, וזו ההזדמנות שלכם להיות חלק מהקסם – אם אתם מגיעים אל זאגרב עם ילדים אל תפספסו את שוק חג המולד, זו חוויה שלא תמצאו בישראל.

להזמנת כרטיסים לזאגרב: סיור התגלות עם אוכל ויין

סיור מודרך בזאגרב ברכב וברגל

תיאספו בבית המלון ותגלו את זאגרב עם מדריך/נהג מקומי. הסיור מתחיל באזור פרסת הסוס הירוקה של זאגרב. פרסת הסוס הוא אחד הפרוייקטים הארכיטקטוניים החשובים ביותר בתולדות זאגרב, והוא זה שמגדיר את הזהות האורבנית של המרכז העירוני של היום. הבנייה החלה במחצית השנייה של המאה ה-19 ונחשב להישג האורבני הגדול ביותר של אותה תקופה.

תמשיכו לעבר בית הקברות מירוגוי. בית הקברות הענקי הזה מייצג את אחד הפרוייקטים הגדולים ביותר בתולדות אירופה. הוא כולל מבנה באורך 500 מ׳, עם 20 כיפות ואלמנטים מרשימים אחרים, כאשר הבולט שביניהם הוא קפלת ישו המלך (Chapel of Christ the King), ולמרות שזה בית קברות, זה אחד המראות היפים ביותר שתראו בזאגרב.

נסיעה קצרה תביא אתכם למרכז זגרב, לנקודת ההתחלה של סיור ההליכה. תבקרו במוקד זאגרב – כיכר Jelacic. משם תמשיכו לקתדרלת זארב (Cathedral of the Assumption of the Blessed Virgin Mary). אחרי עוד הליכה קצרה תגיעו לרכבל הקצר ביותר בעולם שייקח אתכם לעיר העילית. תטיילו ברחובות העיר העליונה, תראו אטרקציות מרכזיות בזגרב כמו מגדל לוטרשצ׳אק ובו תותח שמופעל כל יום בשעה 12:00, את כנסיית קתרינה הקדושה בסגנון הבארוק, שנבנתה ע״י הישועים, את מושבי הפרלמנט והממשלה, את כנסיית מרקוס הקדוש המפורסמת בגג הציורי שלה. תגלו את שער האבן שהיה חלק ממערכת הגנה והוא השער היחיד ששרד עד היום. בתוך השער, יש קפלה קטנה עם ציור של הקדושה הפטרונית של העיר. תסיימו את הסיור בכיכר המרכזית של זאגרב.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך בזגרב

סיור יין וגבינות במרכז קרואטיה מזאגרב

תיהנו מיום שבו תגלו את היין והגבינות הקרואטיות. תבקרו בחוות גבינות מקומית ובמפעל ותלמדו על תהליך ייצור הגבינה ממשפחת Šestak. משם, תמשיכו למרתף היינות Jagunić, שם תטעמו 5 יינות שונים ולחם ביתי. לבסוף, תבקרו במסעדת יקב Braje, ותיהנו משלושה סוגי יין, מאכלים מסורתיים כמו המאפה greaves ו- copanjak(מאפה עם מילוי גבינה).

להזמנת כרטיסים לזאגרב סיור יין וגבינות

סיור מזאגרב של יום מלא באגמי פליטביצה

בקרו באתר מורשת העולם של הפארק הלאומי אגמי פליטביצה בסיור של יום מלא מזאגרב.

להזמנת כרטיסים לאגמי פליטביצה

טירת וליקי טבור Veliki Tabor ומתחם הבריכות

עלו על רכב ממוזג לנסיעה לעבר וליקי טאבור. המדריך ישתף אתכם בסיפורים מעניינים על קרואטיה וייתן לכם סקירה נהדרת של המדינה וההיסטוריה העשירה שלה. גלו את וליקי טאבור, אחת הטירות השמורות ביותר מתקופת הרנסאנס המאוחרת, שנבנתה בעיקר ע״י משפחת האצולה Ratkaj במאה ה-16.

תיהנו ממראות קסומים הנשקפים מראש המבנה ותגלו את הסיפור מאחורי ורוניקה דסיניקה היפהפיה שלפי האגדה נכלאה בין קירות הטירה. לאחר טיול בטירה וארוחה מסורתית במסעדה מקומית, תבקרו בעולם המים (Water Planet) באתר הספא Terme Tuhelj, ותיהנו מקומפלקס הבריכות לפני החזרה לזאגרב – יום מושלם של חופשה בזאגרב למשפחות.

להזמנת כרטיסים

סיור מודרך במבשלות בירה בזאגרב

גלו את סצנת הבירה ההיפית של זאגרב בסיור מיוחד. תקבלו לא רק דוגמאות של בירות מעולות, אלא תלמדו גם עובדות מעניינות על הבירות השונות.

להזמנת כרטיסים לסיור בירות בזגרב

סיור הליכה פרטי בזאגרב עילית ותחתית

בחרו בין יציאה בבוקר או בצהריים והתחילו את הטיול בזאגרב ברגל עם איסוף בבית מלון מרכזי בזאגרב. הרכבל הקצר ביותר בעולם ייקח אותנו לעיר העילית – גראדץ׳, אחד משני יישובים ימי ביניימיים שמהם זאגרב צמחה.
תיהנו מהקסם ומההרמוניה של טיילת Strossmayer, אחד המקומות הטובים ביותר לתצפיות על גגות זאגרב והנוף. נביט במגדל Lotrscak שבו נמצא תותח Gric שמופעל כל יום בשעת צהריים, נראה אטרקציות בזאגרב כמו כנסיית הבארוק קתרינה הקדושה שנבנתה בידי ישועים, את מושבי הפרלמנט והממשלה ואת כנסיית מרקוס הקדוש, המפורסמת בגג הציורי שלה המכיל את סמלי שלושת הממלכות של קרואטיה.

תמשיכו לעבר שער האבן שהיה חלק ממערכת ההגנה של גראדץ׳ והוא השער היחיד של העיר שנותר שלם עד היום. בתוך השער יש קפלה קטנה עם ציור של הקדושה הפטרונית של העיר. תרדו לעיר התחתונה דרך רחוב Tkalciceva הפופולרי. במרחק של הליכה קצרה תגיעו לשוק הפתוח (השוק סגור בשעות אחר הצהריים) והוא ייקח אתכם ליישוב הימי ביניימי השני – קפטול. שוק דולאץ׳ הוא הגדול ביותר בזאגרב ותהיה לכם הזדמנות כאן לשוחח על המטבח המקומי.

תלמדו גם כמה עובדות מעניינות על תולדות קתדרלת זאגרב (עלייתה של מריה לשמים). המלך לדיסלאוס הראשון מהונגריה ייסד את הבישופות של זאגרב בסוף המאה ה-11. תמשיכו לכיוון כיכר זאגרב העיקרית, כיכר Jelacic. Ban Jelacic היה דמות היסטורית חשובה עבור העם הקרואטי והיום הכיכר הוא מקום מפגש פופולרי למקומיים. תסיימו את הסיור בפארק Zrinjevac היפהפה, הפארק היפה ביותר ב- Lenuci horseshoe המפורסם, אטרקציה מומלצת למשפחות שמגיעות לחופשה בזאגרב עם הילדים.

להזמנת כרטיסים לטיול רגלי בזגרב עם מדריך

הסעה מזאגרב לספליט עם סיור מודרך באגמי פלטיביצה

הסעה מזאגרב לעיר ספליט או לטרוגיר בהסעה קבוצתית של 12 שעות שכוללת סיור באגמי פליטביצה המהממים בדרך. מדריך טיולים יאסוף אתכם במקום שהוסכם מראש והמסע יתחיל בנסיעה נוחה לשמורת הטבע. בדרך, יהיו עצירות בנקודות תצפית שונות כדי לספוג את המראות המרהיבים.

באגמי פלטיביצה, תהיה לכם הזדמנות לטייל באזור הפארק כולו, המכיל 16 אגמים המחוברים זה לזה במפלי מים. אחרי הסיור המודרך, המדריך יספק לכם המלצות על מסעדות ומנות מסורתיות שאולי תרצו לנסות. אחרי ארוחת הצהריים, תמשיכו בנסיעה נוחה ליעד הסופי בספליט או טרוגיר.

להזמנת כרטיסים

טיול מודרך מזאגרב – אגדת חג המולד של משפחת סלאג׳

המדריך שלכם יאסוף אתכם מבית המלון או ממיקום אחר בזאגרב ותתחילו את המסע לגרבוויצה (Grabovnica) ברכב יוקרה. משפחת Salaj התחילה לקשט את החצר שלה באורות חג מולד לפני 14 שנה. במשך שנים ותוך מאמץ גדול והרבה תשוקה, היא הפכה לאחד המבנים המשמעותיים ביותר בקרואטיה ומוקד תיירות רציני עבור משפחות שמגיעות אל זאגרב עם ילדים.

דמיינו לעצמכם מיליוני כוכבים המפוזרים בכל מקום כמו אבקה נוצצת והאוויר מנצנץ עם להבות נרות, צחוק, ארומה של תה, יין ועוגות. עבור הילדים, זה יהיה סיפור אגדה היישר מהסרטים.

להזמנת כרטיסים

טיול מאורגן מזאגרב – מערת פוסטוינה וטירת פרדג׳מה

צאו לטיול מאורגן מזגרב לסלובניה ולשתי אטרקציות תיירותיות מדהימות שלה. אם אתם מתכננים חופשה בזגרב עם ילדים – זוהי הזדמנות מושלמת לבקר במדינה נוספת ולחזור בערב לזאגרב.

מערת פוסטוינה היא מראה עוצר נשימה, המוכר בייחוד שלו, במורכבות וביופיו. זו המערה היחידה באירופה שיש בה מסילת רכבת לשני כיוונים שנבנתה במיוחד לתיירים. התפעלו מהתצורות היפהפיות של המערה ומהגלריות הטבעיות. המערות הן גם בית לפרוטיאוס המצוי, דו החיים הגדול ביותר בעולם השוכן במערות. הסיור במערות כולל גם אקווריום שבו חיים פרוטיאוסים מצויים.

9 ק״מ בלבד ממערת פוסטוינה תמצאו את טירת פרדג׳מה, טירה מתקופת הרנסאנס שנבנתה בפתח המערה.

בשנת 1570, הטירה שאותה רואים היום נבנתה בסגנון הרנסאנס כשהיא דבוקה לצוק אנכי מתחת לביצור המקורי מימי הביניים. הטירה נשארה בצורה זו ולא עברה שינוי ממשי עד היום. תוכלו ללמוד על תולדות הטירה ועל מקומה בסרטי קולנוע רבים במוזיאון הטירה.

להזמנת כרטיסים

סיור פרטי בזאגרב באופניים חשמליות

תכירו את העבר ואת ההווה של זאגרב עם מדריך מקומי מומחה שיראה לכם את האוצרות החבויים של הבירה הקרואטית. תתחילו את הסיור בזגרב באופניים חשמליות מול מוזיאון מימארה ותסעו לאחת האטרקציות הראשיות בזאגרב, התיאטרון הקרואטי הלאומי. לאחר מכן, תכבשו את פרסת הסוס הירוקה של זאגרב. כעיר שמכילה שבעה פארקים וכיכרות, תוכלו להתבונן על מיטב האדריכלות ההיסטורית ולהתייחד עם הטבע. תיהנו מהמוזיאון הפתוח הזה וספגו את האווירה. תגלו את אזור האוניברסיטה של זאגרב ותיהנו מהמראות של ספריית האוניברסיטה והמזרקות היפהפיות שלה. התחנה הבאה תהיה אגם בונדק (Bundek Lake) ואז תשבו להפסקת קפה לפני החזרה לנקודת המוצא.

להזמנת כרטיסים

סיור מלחמה בזאגרב (שעתיים וחצי)

גלו איך היה לחיות בזאגרב במהלך השנים הסוערות של ההיסטוריה הלא רחוקה שלה. קודם תבקרו במנהרות התת-קרקעיות ממלחה״ע השנייה, המציגות את ההיסטוריה של קרואטיה וזאגרב המאה העשרים, כולל מלחה״ע השנייה, כמעט 50 שנות קומוניזם ביוגוסלביה ונפילת הקומוניזם במלחמת האזרחים. הסיור ממשיך למרתף שבו השתמשו המקומיים כמקלט במהלך המתקפות האוויריות על זאגרב, בו פרטי מלחמת האזרחים מוצגים בסרטון וידאו. הסיור מסתיים במוזיאון ההפצצות של זאגרב (Museum of Bombing of Zagreb) עם תערוכה המתמקדת בהשפעת המלחמה על העיר.

להזמנת כרטיסים

טיול מאורגן בזאגרב העתיקה והחדשה

התוודעו לאורח החיים של זאגרב תוך ביקור בשכונותיה השונות. גלו את החלק החדש של העיר הנקרא נובי זאגרב (Novi Zagreb), וכן מקומות בילוי שונים של המקומיים. המדריך החברותי שלכם יאסוף אתכם במקום הלינה ויסיע אתכם לאטרקציות בזגרב מחוץ למרכז העיר, כגון בית הקברות מירוגוי (Mirogoj Cemetery), אגם יארון (Jarun Lake), נובי זאגרב, כיכר הרפובליקה (Republic Croatia Square), כיכר טומיסלאב (Tomislav Square) והגנים הבוטניים.

לאחר שתסיימו את החלק הראשון של הסיור, תמשיכו לטייל בעיר העליונה, החלק העתיק ביותר של העיר. המדריך יכיר לכם את הסביבה וישתף אתכם בסיפורים מעניינים רבים על אטרקציות תיירותיות בזאגרב, כולל הקתדרלה, כיכר Jelačić, שער האבן (Stone Gate), גשר הדמים (Bloody Bridge), כיכר מרקוס הקדוש (St. Mark’s Square), מוזיאון הלבבות השבורים (Museum of Broken Relationships), הרכבל ועוד.

לאחר סיום הסיור, המדריך ייקח אתכם חזרה למקום הלינה או שתוכלו לבחור להישאר בעיר ולהמשיך לטייל.

להזמנת כרטיסים

סיור פרטי בזאגרב

העיר זאגרב מציעה משהו לכל אחד. בסיור הפרטי הזה תוכלו לבחור את המראות והמקומות שאתם רוצים לראות. האטרקציות בזאגרב שתראו בסיור זה כוללות את מוזיאון מימארה (Miamara museum), פביליון האמנות (Art Pavilion), התיאטרון הקרואטי הלאומי (Croatian National Theater) ועוד.

תלמדו על ההיסטוריה העשירה של זאגרב ותראו את האתרים הימי ביניימיים של העיר. תוכלו גם לבחור לבקר במספר אטרקציות בזאגרב מחוץ למרכז העיר ולראות איך המקומיים חיים. תוכלו לסייר בכיכר Jelacic, בקתדרלה, בשוק החקלאים Dolac, בשערי האבן הימי ביניימיים, במבני הפרלמנט ועוד. עוד אטרקציות מעניינות בזאגרב שתראו בסיור זה כוללות את מגדל לוטרשצ׳אק (Lotrscak) ואת הרכבל.

להזמנת כרטיסים

סיור אופניים של שעתיים וחצי לאטרקציות הראשיות בזאגרב

מה יכול להיות יותר טוב מאשר לצאת לרכיבה באופניים ברחבי זאגרב עם הילדים כשהרוח הקלה נושבת בשיערכם? הכירו את בירת קרואטיה בדרך המלהיבה ביותר ומקרוב, כמו המקומיים. גלו אטרקציות תיירותיות בזגרב עם המדריך. הסיור מבצע עצירות תכופות ובכל אחת תוכלו להישאר ככל שתרצו. תלמדו על ההיסטוריה של זאגרב, תחלפו על פני בניינים ודרך רחובות שקיימים כבר מאות שנים. הסיור מכסה הן את הדאונטאון של זאגרב והן את העיר העילית. תבקרו בכיכר המרשל טיטו (Marshal Tito Square), אחת הכיכרות הגדולות והיפות ביותר בקרואטיה שבה נמצא התיאטרון הלאומי הקרואטי ואוניברסיטת זאגרב. תציצו לבאר החיים (Well of Life) ותגלו את פרסת הסוס הירוקה (Green Horseshoe). תטיילו במורד רחוב Tkalčićeva ותחצו את גשר הדמים (Bloody Bridge) ועוד הרבה חוויות, בסיור האופניים בזאגרב.

להזמנת כרטיסים לטיול אופניים בזאגרב

טעמי זאגרב: סיור אוכל של 4 שעות

בסיור אוכל בזאגרב תבקרו במקומות המרכזיים בעיר, תרחיבו את הידע שלכם על תולדות העיר והמסורות שלה, תנסו מנות מקומיות שונות ותצרו זכרונות בלתי נשכחים עם תיירים אחרים. הסיור מתחיל בכיכר העיר המרכזית, שם תפגשו את המדריך, לפני שתמשיכו לשוק הירוק המרכזי. בשוק, תטעמו מרכיבים מקומיים טריים ומנות פשוטות כמו מנת איכרים ביתית, sir I vrhnje (קוטג׳), מאפה פריך עם מילוי (burek) וכמה מנות דגים ובשרים (srdele I ćevapi).

בזמן חופשה בזאגרב, אתם חייבים לנסות את הקינוח האותנטי הבלתי רגיל (štrukli) שטעים במיוחד כשהוא מוגש חם. בנוסף, תטעמו את השוקולד של זאגרב בבית החרושת לשוקולד.

כדי לקבל טעימה אמיתית של הפן המסורתי של קרואטיה, הסיור כולל כמה מאכלים טעימים מאזורים אחרים בקרואטיה, כמו ה-pršut הדלמטי וזיתים איסטריים. כדי לעזור לכם לזכור את כל השמות של המנות המקומיות, תקבלו חומרים שיעזרו לכם לחזור למקומות שנהניתם בהם ולנסות את המאכלים הנוספים שהמדריך המליץ לכם עליהם.

להזמנת כרטיסים לטיול אוכל בזגרב

עוד אטרקציות בזאגרב

מדרחוב Strossmayer šetalište – בקיץ זהו מקום שבו נאספים ציירים, מוסיקאים ואמנים, ומתקיימים בו מופעים וקונצרטים. מקום התאספות פופולרי לכל הגילאים, כולל משפחות שמתכננות טיול בזאגרב עם הילדים, עם נוף נהדר של העיר התחתונה.

הקתדרלה – הבניין הראשון שהרסו הטטראים ב-1242, ונבנה מחדש מספר שנים לאחר מכן. בשנת 1880 רעידת אדמה הרסה אותה. הבניין שבו מבקרים היום שוקם אחרי הרעידה בסגנון ניאו-גותי. למעשה, זה הבניין הקדוש ביותר בסגנון הניאו-גותי באזור הדרום-מזרחי של האלפים.

כנסיית מרקוס הקדוש (Crkva sv. Marka (St. Mark's Church)). אחד המבנים העתיקים ביותר בזאגרב

הכנסייה האורתודוקסית הסרבית Serbian Orthodox Cathedral Church of the Transfiguration of Our Lord שוכנת בכיכר Petar Preradović, ליד כיכרBana Jelačića ורחוב Ilica. המבנה הנמצא כאן עכשיו הושלם בשנת 1866 והוא מקושט באיקונוגרפיה יפהפיה מהמאה ה-19 וציורי קיר מהודרים. יש חנות קטנה ליד הכנסייה ובה אפשר לרכוש ספרים, סמלי דת ומזכרות אורתודוקסיות.

פארקים בזאגרב

פארק מקסימיר (Maksimir Park) וגן החיות של זאגרב – הפארק הגדול ביותר בזאגרב. מקום נהדר לבלות בו, לשתות קפה או לאכול ארוחת צהריים (פיקניק או במסעדה) או ללכת ברגל דרך היער ועל פני האגמים הקטנים. מקום טוב לג'וגינג, רכיבה על אופניים, וידידותי לילדים וכלבים. באגם אפשר לשוט בסירות משוטים. גן החיות בן ה-85 שוכן בפארק ומהווה את אחת האטרקציות הראשיות של זאגרב למשפחות עם ילדים.

הגעה: חשמלית מס׳ 7 אם אתם מגיעים מתחנת האוטובוסים המרכזית וחשמליות 11 ו-12 מהכיכר המרכזית או מס׳ 4 אם אתם מגיעים מתחנת הרכבת

פארק האמנות (Art Park ) הוא פארק שעבר חידוש לאחרונה. הוא שוכן במרכז העיר בין טיילת Zagreb Strossmayer ורחוב Tomićeva. תיהנו מאווירה נהדרת ושפע של אירועים חופשיים המתקיימים בשטחים הירוקים של הפארק.

פארק Ribnjak הוא הפארק היפהפה ביותר בעיר העילית, הנמתח לאורך החומות המזרחיות של קפטול. כמו כן, נמצא בו מרכז הנוער ריבניאק (Youth Center Ribnjak) ומועדון Purgeraj.

פארקים עירוניים אחרים מחוברים ב״פרסת הסוס הירוקה״ (Lenuci Horseshoe), פרוייקט שלא הושלם המשלב כיכרות ירוקים קטנים ופארקים בלב מרכז העיר – מסלול מעניין לטיול בזגרב עם ילדים:

פארק Zrinjevac הוא הפארק של האקדמיה (מחבר את הפארקיםZrinjevac ו- Tomislav). פארק זה הוא חלק מפרסת הסוס הירוקה. מעט דרומית מכיכר Ban Jelačić במרחק הליכה קצרה.

כיכר המלך טומישלב (King Tomislav square), (דרומית ל Zrinjevac -, ממש מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית)

הגנים הבוטניים של זאגרב שבהם מגדלים זנים מקומיים. קרואטיה נחשבת לאחד המדינות העשירות ביותר באירופה מבחינת גיוון צמחייה.

כיכר Mažuranić

כיכר רפובליקת קרואטיה (Republic of Croatia Square), לפנים כיכר מרשל טיטו (Square of Maršal Tito ) – הכיכר הירוקה המקיפה את התיאטרון הקרואטי הלאומי (Croatian National Theatre).

אגמים בזאגרב

יש בזאגרב שני אגמים מאוד פופולריים, כל אחד מהם הוא יעד מעניין עבור משפחות שמגיעות אל זאגרב עם ילדים –

אגם יארון (Jarun) (בחלק הדרומי של העיר. חשמלית מס׳ 5 או 17). אגם יארון הוא אזור פנאי הבנוי סביב אגם גדול. אנשים אוהבים להגיע לכאן, לעשות התעמלות או סתם ליהנות. האטרקציה המרכזית של האזור הוא האגם עצמו שבו משתמשים לגלישת רוח ויש אזור גדול לשיט משוטים עם עמדות צפייה. יש גם חופי רעפים המקיפים את המים, ולאורכם יש הרבה ברים והם נהיים עסוקים בסופי השבוע אבל גם נחמדים לארוחת צהריים או חטיף. כל הברים נחשבים למקומות ׳יוקרתיים׳ והם בד״כ מנגנים מוסיקה מסחרית.

אגם בונדק (Bundek). מארח מופעי עיצוב גנים, פסטיבלי זיקוקי דינור, סדנאות, קונצרטים ופסטיבלי מוסיקה (בעיקר בקיץ) מקום נהדר לבלות בטבע, לשחק משחקי ספורט או לעשות ברביקיו.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל