מזג האוויר ברומא

רומא – דברים שלא חשבתם

להלן כמה אופציות של אתרי תיירות שאולי לא הכרתם או ידעתם עליהם ברומא!

הפנתיאון ברומא

הפנתיאון ברומא הוא אחד המבנים המפורסמים בעולם. הוא ממוקם בקמפוס מרטיוס ברומא, איטליה. הפנתיאון נבנה במקור כמקדש לכל האלים והאלות הפגאניות. עם זאת, לאחר שהנצרות הפכה לדת דומיננטית, הפנתיאון הוסב לכנסייה נוצרית על ידי האפיפיור בוניפאציוס הרביעי בשנת 608 לספירה. עיצוב הבניין היה בעל השפעה לאורך ההיסטוריה. זהו המבנה הרומי העתיק השמור ביותר ואחד המבנים המפורסמים בעולם.

הפנתיאון משמש עד היום כמקום פולחן והוא הוגדר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו מאז 1980.

הפנתיאון היה המקדש הגדול ביותר ברומא העתיקה. הוא נבנה בשנת 126 לספירה על ידי הקיסר אדריאנוס. הפנתיאון הוא מקדש ברומא שנבנה במקור כמקדש פגאני, אך הקיסר קונסטנטינוס המיר אותו לכנסייה נוצרית. הפנתיאון משמש עד היום ככנסייה.

הפנתיאון הוא בניין עגול, עם אכסדרה של עמודים קורינתיים גדולים מגרניט, וגג כיפה שהוא הדוגמה המפורסמת ביותר לארכיטקטורה רומית.

מבקר בעיר רומא עדיין יכול לראות את הפנתיאון עומד במרכז העיר, בדיוק כפי שהיה במשך כמעט 2,000 שנה.

טירת סיינט אנג'לו ברומא

טירת אנג'לו הקדוש ברומא היא טירה ובית קיץ שנבנה על ידי הקיסר אדריאנוס במאה ה-2 לספירה. הטירה ניצבת על שלוחה של סלע היוצאת אל נהר הטיבר, ליד רובע קווירינאלה ברומא.

המבנה המקורי נבנה על ידי הקיסר אדריאנוס כנסיגה מרומא, אך הוא נבנה מחדש והורחב על ידי הקיסר ספטימיוס סוורוס. הטירה ידועה בעיקר בהיותה מקלטו של האפיפיור גרגוריוס השביעי במהלך המחלוקת שלו עם הקיסר הנרי הרביעי, שגזל ממנו את השלטון בשנת 1076 לספירה.

טירת סנטאנג'לו ברומא היא טירה מימי הביניים הממוקמת על גבעת האוונטין ברומא, איטליה. זוהי אחת הטירות הגדולות והעתיקות בעולם

הטירה נבנתה במקור על ידי הקיסר אדריאנוס כמקום מפלט לעצמו. הטירה שימשה אז את האפיפיור גרגוריוס השביעי כמעונו. הוא שימש גם כמבצר, כבית סוהר, וגם היום הוא עדיין ביתם של כמה ממשפחות העילית של רומא.

טירת אנג'לו הקדוש היא טירה רומית ברומא, איטליה. זוהי הטירה הגדולה ביותר ברומא ואחת הגדולות בעולם.

הטירה נבנתה במקור על ידי הקיסר אדריאנוס כמאוזוליאום לעצמו ולמשפחתו. מאוחר יותר היא הפכה למבצר ולכלא לאויבי האפיפיור. הטירה שימשה כבית סוהר צבאי, כמפקדה של כוחות צבא המגינים על רומא, כמקלט מפני פלישת זרות וכשגרירות למדינות זרות.

גני בורגזה

גני בורגזה ברומא הם אחוזה יפהפייה עם דונמים של גנים, מזרקות ופסלים. הגנים בנויים על שטחה של וילה בורגזה אשר נבנתה על ידי הקרדינל סקיפיונה בורגזה בשנת 1605.

הגנים היו פתוחים במקור לקהל אך מאז הם סגורים לקהל וכיום פתוחים רק לאירועים מיוחדים או לסיורים.

גני בורגזה ברומא הם פארק גדול על גבעת הפינצ'יאן. הם נוצרו על ידי הקרדינל סקיפיונה בורגזה, שהיה פטרונו של ברניני. הגנים מנוהלים כעת על ידי המשרד האיטלקי למורשת תרבותית ופעילויות ותיירות.

הגנים משתרעים על שטח של כ-3 דונם, עם מגוון רחב של עצים ושיחים וכן מספר מטעי במבוק. החללים הגדולים בגן מספקים מקום בשפע להסתובבות, ספורט או עריכת פיקניקים. יש גם אמפיתיאטרון שיכול לשמש למופעי תיאטרון או קונצרטים בחוץ.

גני בורגזה ברומא הם אחד הגנים הידועים ביותר בעיר.

גני בורגזה הם וילה ופארק מפוארים הממוקמים ברומא, איטליה. גני בורגזה נוצרו במקור על ידי הקרדינל סקיפיונה בורגזה, ולאחר מכן הורחבו על ידי אחיינו קמילו. כעת הם פארק ציבורי פתוח לכל מי שרוצה לבקר בהם.

הגנים משתרעים על שטח של כ-25 דונם והיו בעבר חלק מווילה בורגזה פינצ'יאנה, אשר נבנתה על ידי הקרדינל סקיפיונה בורגזה (1607-1633). הווילה פינצ'יאנה נבנתה על אתר שנכבש בעבר על ידי כרמים השייכים למצלמה השלישית של הוותיקן (אוצר האפיפיור).

נהר הטיבר ברומא

נהר הטיבר של עיר הבירה של איטליה הוא הנהר השני באורכו באיטליה. הוא זורם מהרי האפנינים לים האדריאטי. נהר הטיבר היה חיוני לצמיחתה והצלחתה של רומא. היא סיפקה מים לחקלאות ומי שתייה לאזרחיה. נהר הטיבר הוא אטרקציה תיירותית מרכזית ברומא, בה יכולים המבקרים לטייל לאורך גדות הנהר או לשוט בסירה. נהר הטיבר הוא נהר הזורם ברומא. זהו הנהר השני באורכו באיטליה, בעקבות נהר הפו.

נהר הטיבר מילא תפקיד חשוב בהיסטוריה הרומית. זה היה מרכז המסחר והמסחר במשך חלק ניכר מההיסטוריה המוקדמת של רומא, וזה היה גם המרכז של פעילות דתית רבה. הטיבר היה מקור מים חיוני לחברה הרומית מאז ימי קדם ועד היום הוא מספק מים לאזורים רבים ושונים באיטליה, כולל רומא עצמה.

נהר הטיבר הוא אחד הנהרות החשובים באיטליה. אורכו כ-315 ק"מ ומקורו במורדות הדרומיים של הר פלטרונה.

נהר הטיבר היה נתיב מים מרכזי למסחר ולתחבורה ברומא במשך מאות שנים. זה היה חיוני גם לרומאים, שכן זה היה מקור מי השתייה העיקרי שלהם.

 

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל