עונה מומלצת לחופשה באוסלו

כל מה שצריך לקחת בחשבון כשיוצאים לחופשה משפחתית באירופה

אחרי תקופה ארוכה שהשמיים נסגרו ונפתחו לסירוגין, כולנו חולמים על חופשה משפחתית בחו"ל. באותה נשימה, רבים עדיין מהססים לסגור חופשה בשל החשש מביטולים של הרגע האחרון, במיוחד כאשר מדובר על חופשה עם ילדים. החדשות הטובות: בעזרת היערכות נכונה תוכלו לסגור חופשה באירופה ולצאת אליה בראש שקט.

 

נסיעה לחופשות ברחבי אירופה צוברת פופולריות בשנים האחרונות, בשל המגוון הרחב שהיבשת הלבנה מציעה וגם בשל זמן הטיסה היחסית קצר מישראל. מאתרים היסטוריים ושלל מוזיאונים ועד לאטרקציות מים, פארקי שעשועים וספורט אתגרי – אפשר למצוא אינסוף חוויות להגשים, והכל במרחק טיסה קצרה. על מנת ליהנות מכל הטוב הזה יחד עם הילדים, גם בימים של מגפה עולמית, חשוב מאוד לתכנן ולהיערך מראש. מתכנון הטיול ועד ביטוח נסיעות לחו"ל: הנה הפעולות המרכזיות שיאפשרו לכם להיערך לחופשה באירופה.

 

תכנון חופשה משפחתית באירופה – מאיפה מתחילים?

מטבע הדברים, האופי של חופשה משפחתית לאירופה שונה מנסיעה זוגית או נסיעה עם חברים לחו"ל. כלומר פחות לשבת עם כוס יין בשאנז אליזה ויותר פעילות, עניין ואטרקציות. הנה כמה דרכים לצלוח את החופשה המשפחתית במקסימום הנאה – ובמינימום תקלות.

  • תכננו לו"ז ומסלול מגוונים – תכננו מראש תכנית טיול מגוונת שתיתן מענה לכם – וגם לילדים בגילאים השונים. תוכלו לשלב בין טיולי טבע, מוזיאונים, פארקי שעשועים מכל הסוגים והגדלים, גני חיות ועוד, כל מדינה והאטרקציות שלה.
  • שתפו את הילדים – כדי להימנע מאכזבות, שאלו את הילדים מראש מה מעניין אותם ומה מתחשק להם. הציגו כמה אלטרנטיבות, ואפשרו להם לבחור מבניהן. אל תגררו אותם לפעילויות או מקומות שממש לא מעוררים בהם עניין. הם יסבלו (וכתוצאה מכך גם אתם).
  • התייעצו ואספו המלצות – חפשו המלצות מראש והעדיפו מלונות / אטרקציות / מסלולים / מסעדות שיש לכם מידע לגביהם. בקשו גם המלצות פרקטיות כמו המלצות על נהגי מוניות או חברות השכרת רכבים באזור שבו תנפשו, חנויות רלוונטיות באזור ועוד. כך תבזבזו פחות זמן באיתור פתרונות חשובים במהלך הטיול.
  • תחסכו לעצמכם כאב ראש – רכשו מראש כרטיסי כניסה לכל האטרקציות שתכננתם. התורים לאטרקציות הפופולריות באירופה יכולים להיות ארוכים ומייגעים, במיוחד כאשר מגיעים עם ילדים.
  • עקבו אחרי הנחיות הקורונה – כמו בכל מדינות העולם, כך במדינות אירופה: ההנחיות משתנות בהתאם למצב התחלואה. בדקו מהו מצב הקורונה במדינת היעד ומהן ההנחיות הספציפיות בה. מומלץ גם לברר להתקשר למקומות הבילוי המתוכננים ולבדוק האם יש הנחיות מיוחדות שמצריכות היערכות. אם אתם מתכננים לעבור את הגבול בין שתי מדינות סמוכות – בדקו האם צריך להציג מסמכים כלשהם במעבר הגבול והיערכו בהתאם.

איזה ביטוחים כדאי לעשות לפני שטסים עם הילדים לאירופה?

לא משנה לאיזה יעד אתם נוסעים באירופה, כדי שתוכלו לטוס בראש שקט בתקופת הקורונה, חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל: ביטוח שמכסה הוצאות רפואיות במקרה שאתם או הילדים תזדקקו לסיוע רפואי בחו"ל.

לצד השמירה על הבריאות חשוב לשמור גם על הכיס: זאת למשל כאשר נאלצים לבטל את הנסיעה. במקרה כזה ביטול הנסיעה עלול לגרום הפסד כספי, בעקבות קבלת החזר חלקי (במקרה הטוב) מספקי הנסיעה השונים. לצד הכיסוי הרפואי, ביטוח נסיעות לחו"ל יכול לספק מענה גם בהיבט הזה בעזרת ביטוח ביטול טיסה: מדובר בהרחבה שאפשר להוסיף לביטוח הנסיעות, המאפשרת בעת ביטול הטיסה לקבל החזר הוצאות עבור הכספים שלא הוחזרו מספקי הנסיעה השונים. ביטוח ביטול טיסה יכול לכסות אתכם בעקבות מגוון נסיבות שהובילו לביטול הנסיעה: מנסיבות בריאותיות ועד נזקים שביתכם ספג בעקבות שריפה או שיטפון.

התמודדות עם תרחישי הקורונה בחו"ל

את זה שביטוח נסיעות לחו"ל מספק מענה לתרחישים בריאותיים שונים כבר הבנו. תרחישים אלו כוללים גם כיסוי הוצאות רפואיות בעקבות הידבקות בקורונה. אך לצד התרחישים הרפואיים שקשורים לקורונה, ישנם תרחישים נוספים שעשויים להגדיל את הוצאות הנסיעה בעקבות המפגש שלכם עם המגפה. כך למשל ביטול הנסיעה בעקבות הקורונה וקבלת החזרים חלקיים מספקי הנסיעה השונים, עלולים להסב הפסדים כספיים. בנוסף, תרחישים דוגמת הארכת השהות בחו"ל בעקבות כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה עשויים להגדיל את הוצאות הלינה של כל בני המשפחה.

 

מסיבות אלו חשוב לרכוש כיסוי לקורונה בביטוח נסיעות – הכוונה היא להרחבה ייעודית שאפשר לרכוש מעבר לרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל. הרחבה זו מעניקה כיסוי למגוון מקרים הקשורים לקורונה – מביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה ועד ההוצאות הנלוות להידבקות בקורונה או כניסה לבידוד במהלך הנסיעה.

כמו שהיקף הכיסויים ברובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל משתנה מחברה לחברה, כך משתנה גם היקף כיסויים בהרחבת הקורונה. לכן חשוב לבדוק מה כוללת ההרחבה בכל חברה. כך למשל הרחבת "מגן קורונה" של הפניקס כוללת בין היתר מגוון כיסויים חשובים:

נכנסתם לבידוד לפני הנסיעה? תוכלו לקבל החזר של עד $500 לביטול כרטיס הטיסה (בהנחה שנכנסתם לבידוד 3 ימים לפחות לפני רכישת הביטוח). גם ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה עשוי לזכות אתכם בהחזר בגובה עד $6,000 עבור הפסד הוצאות שלא הוחזרו מספקי הנסיעה השונים.הגעתם לחופשה ונאלצתם להיכנס לבידוד בעקבות הקורונה? תוכלו לקבל החזר הוצאות לינה בגובה עד $200 ללילה למשך עד 15 ימים. זאת עבור הארכת השהות מעבר לתקופת השהות המקורית. ואם באמצע החופשה התבשרתם על סגר מתקרב במדינה שאליה טסתם? תוכלו לקבל החזר הוצאות בגובה עד $300 עבור שינוי כרטיס הטיסה ליציאה בהולה חזרה לישראל (עד 48 שעות).

רכישת הרחבת קורונה תאפשר לכם להיערך לתרחישי הקורונה השונים, בשאיפה שלט תזדקקו להם במהלך החופשה באירופה.

איך מפעילים את הביטוח במהלך החופשה?

כאשר נופשים עם ילדים גדל הסיכוי שתזדקקו לסיוע רפואי, כזה שקשור לקורונה אך לא רק. במקרה כזה, הדבר האחרון שתרצו הוא להתרוצץ ולחפש מענה רפואי מתאים. לכן, בדקו מראש האם אפשר להפעיל את ביטוח הנסיעות בצורה מהירה ופשוטה. הפניקס, לדוגמה, מעמידה לרשותכם את אפליקציית הפניקס smart travel – אפליקציית נסיעות לחו"ל ייעודית המאפשרת לכם להפעיל את הביטוח בלחיצת כפתור. באמצעות האפליקציה תוכלו לאתר רופא שנמצא בקרבת מקום, ולא פחות חשוב: לקבוע תור לרופא ישירות מהאפליקציה. ניתן לקבוע תור לרופא במרפאה, תור לשיחת ווידאו ובחלק מהמקרים אפילו להזמין רופא עד אליכם. השירות באפליקציה ניתן ע"י חברת Air Doctor, פתרון ישראלי המחבר בין נוסעים לרופאים ברחבי העולם.

בשורה התחתונה,  אחרי תקופה שבה השמיים היו סגורים, כיום אפשר ליהנות מחופשה באירופה ואולי הכי חשוב: לטוס אליה בראש שקט, בעזרת ההגנות הביטוחיות המתאימות.    

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל