קוסטה ריקה עם ילדים – אטרקציות וטיפים לחופשה משפחתית

קוסטה ריקה היא מדינה קטנה אך מתקיים בה מגוון גדול מאוד של תרבויות, מזגי אוויר, בעלי חיים, צמחיה ונופים. חופשה בקוסטה ריקה עם ילדים יכולה להיות חוויה יוצאת דופן, שכוללת יערות גשם, יערות טרופים יבשים ויערות ממוזגים, הרי געש, חופים קריביים ופסיפיים, הרים גבוהים וביצות טובעניות – והכול על שטח קטן ומצומצם יחסית. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי על המדינה המיוחדת ועל האטרקציות שיכולות להעשיר את החופשה המשפחתית שלכם בקוסטה ריקה עם הילדים.

קוסטה ריקה (הרפובליקה של קוסטה ריקה) היא מדינה קטנה במרכז אמריקה הגובלת בניקרגואה בצפון, פנמה בדרום, האוקיינוס הפסיפי במערב, והים הקריבי במזרח.

מסוף שנות ה-80 קוסטה ריקה הפכה להיות מדינה פופולרית לטיולי טבע. היתרון התחרותי שלה הוא המערכת הגדולה והמבוססת היטב של פארקים לאומיים ושטח מוגן, המכסה 23.4% מהטריטוריה של המדינה, היחס טריטוריה מוגנת למדינה הגדול ביותר בעולם. קוסטה ריקה עשירה בצמחיה ובעלי חיים, שממייצגים 5% מהמגוון הביולוגי העולמי הכללי על שטח שמהווה רק 0.03% מהשטח היבשתי בעולם. המדינה הקטנה מפורסמת גם בחופי הים הקסומים שלה, גם בצד הפסיפי וגם בקריבי, הנמצאים מרחק טיסה קצר ביניהם. עוד אטרקציה טבעית למבקרים בקוסטה ריקה היא כמה הרי געש שניתן לבקר בהם בבטחה.

חופשה בקוסטה ריקה עם ילדים – עוד מידע שימושי

טיסות לקוסטה ריקה – השוואת מחירים ומידע חשוב

השכרת רכב בקוסטה ריקה – השוואת מחירים והמלצות

10 מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים בסאן חוזה, קוסטה ריקה

בתי מלון בקוסטה ריקה – מומלצים למשפחה עם ילדים

בתחילת שנות ה-90 קוסטה ריקה הפכה להיות חלוצת המושג "תיירות אקולוגית", הכוללת טרקינג, בעלי חיים, צמחייה, צפרות וביקור באזורים חקלאיים. אבל עם כל הכבוד לבילוי בטבע, תיירים המגיעים לקוסטה ריקה, במיוחד משפחות עם ילדים, מחפשים אטרקציות נוספות, שגם מהן יש במדינה בשפע. קוסטה ריקה נכללה על ידי אתיקל טרבלר מגזין (Ethical Traveler magazine) בשנים 2011 ו-2012 ברשימת 10 היעדים התיירותיים הכי טובים במדינות המתפתחות. קחו בחשבון, שלמטיילים ותיירים עם תקציב מוגבל קוסטה ריקה נחשבת ליקרה ביותר במרכז אמריקה ואולי בכל אמריקה הלטינית. יין, שוקולד, קפה, כניסה לפארקים לאומיים נחשבים יקרים אפילו יחסית למערב אירופה או צפון אמריקה.

ריכזנו עבורכם מספר אטרקציות ופעילויות שיכולות להפוך את החופשה בקוסטה ריקה עם הילדים לחוויה בלתי נשכחת.

פעילויות ואטרקציות בקוסטה ריקה

טיול רגלי בשוק המרכזי של סן חוזה עם טעימות ואתרים

הכירו את החיים בקוסטה ריקה באופן אישי ומקרוב, דרך האוכל המקומי, ההיסטוריה, ואפילו שיקויי צמחים של רפואה עממית. תהנו משיעור מעשי על צמחים אקזוטיים, פירות, וירקות. תהנו מטעימות של אוכל מקומי בסיור מודרך עם מדריך מקומי אשר יראה לכם את חיי היומיום של המקומיים.

את הבוקר תפתחו בפגישה עם המדריך שלכם בבית הקפה הממוקם בשוק המרכזי (Central Market), ולאחר מכן תמשיכו בהליכה בשוק, תוך כדי טעימות של פירות טריים אקזוטיים, ומגוון רחב של מוצרים שיש לשוק להציע.

לאחר מכן, תטעמו אמפנדות (Empanadas) ותמשיכו על הכבישים המקומיים אל בורבון מרקט (Borbon Market). על הדרך תוכלו לצפות במגוון אתרים כמו הקתדרלה, התיאטרון הלאומי, והפארקים היפים, שיתנו לכם הצצה לחיים במדינה היפה הזו ובהיסטוריה העשירה שלה.

להזמנת טיול רגלי בשוק המרכזי של סן חוזה עם מדריך מקומי לחצו כאן

לה פורטונה: מפל המים, הר געש ארנל (Arenal Volcano) וסיום במעיינות חמים

טיול קל ומרהיב ביופיו, שמתאים למבקרים בקוסטה ריקה עם ילדים, לאורך הנהר הצלול לה פורטונה (La Fortuna). לאורך הנהר ניתן לעלות על קרון של טרקטור למעלה על מנת לראות מראות פנורמיים מרהיבים. צפו אל נקודת הציון הבאה ממרחק והחלו את ההליכה חזרה למטה בגרם מדרגות מסוג ג’ונגל. בחצי הדרך ישנו גשר נתמך שצריך לעבור. המסלול מוביל למטה לקניון, שנוצר עקב התפרצות וולקנית.

כאן תפגשו את מפל המים המרהיב לה פורטונה (La Fortuna). התפעמו מהצמחייה הפורה ב-70 מטר גובה של קיר המים, אבני הר הגעש בתחתית, והמים שיורדים לבריכה המסיבית. התענגו על היופי של המפל או אפילו קחו טבילה מרעננת במי המפל. חזרו אל נקודת הצפייה אל הנוף ואז רדו למטה לכפר הקטן של האינדיאנים משבט המלוקו (Maluku Indians). תהנו ממנוחה בפלנקה (Palenke – בית מרכזי) של המקומיים ותשמעו מהם על התרבות, האמנות וההיסטוריה של המקום. אחרי פעילות של כמה שעות, תעצרו לארוחת צהרים. לצד המסעדה יש גן פרפרים ובריכת צפרדעים שהילדים יוכלו לחקור עד שמגיע האוכל.

מלאים באנרגיה מחודשת, תמשיכו בנסיעה של 15 דקות להר הגעש ארנל (Arenal volcano). דרך היער המרכזי ניתן לראות עצי ענק עם שורשי ענק. בנוסף למגוון ציפורים, היער הוא גם בית לקופים, עצלנאים, ורקונים מקומיים. אחרי היער תגיעו לנקודת התצפית הגבוהה ביותר בהר הגעש שם תספגו את הנופים הפנורמיים של כל האזור הזה הכולל את אגם ארנל (Lake Arenal), הג'ונגל, העמק, שדות הלבה, ומעל לכל הר הגעש ארנל (Arenal volcano) שעומד מעליכם.

את הסיור תסיימו באתר המעיינות החמים, שם תוכלו להירגע במים החמים כשעה ותהנו ממסכת בוץ וקוקטייל לסיום הסיור. לאחר מכן תילקחו חזרה למקום הלינה שלכם.

להזמנת יום טיול בלה פורטונה: מפל המים, הר הגעש ארנל ומעיינות חמים לחצו כאן

סן חוזה: סיור יום במונטוורדה כולל רכבל ומעבר על הגשרים התלויים

בסיור זה תגלו את יופיים של יערות העננים השופעים של מונטוורדה בטיול רכבל וגשרים תלויים שיוצא מסן חוזה. במהלך הטיול תסעו להיילנדס הצפוני של קוסטה ריקה בדרך ציורית מאוד עם נופים נהדרים של הרים, חוות, עיירות מקומיות וחופי מחוז פונטרנס.

תבקרו בדוכן הפירות הגדול ביותר בקוסטה ריקה, בו תמצאו מגוון גדול של פירות טרופיים. לאחר מכן תבקרו ב"בית ליידי הקופים" ותכירו כמה קופים לבני פנים מטווח קרוב מאוד. כשתגיעו למונטוורדה, תעצרו לארוחת צהרים טעימה ומשם תמשיכו לנסיעה ברכבל החשמלי – ה-Sky Tram – לעוד נוף נהדר של כל אזור מונטוורדה-סנטה אלנה. תעצרו לכ-15-20 דקות בנקודת התצפית הגבוהה ביותר, ולאחר מכן תרדו עם הרכבל למטה למשך כ-15 דקות.

בתחנה הבאה תצעדו על הגשרים התלויים ב-Sky Walk המדהים ביער העננים, ולאחר מכן תטיילו עם מדריך שהוא חוקר טבע מומחה במשך כ-2-3 שעות, ותלמדו עובדות מעניינות על החי והצומח של המערכת האקולוגית הנדירה הזו שנמצאת בסכנת הכחדה.

להזמנת סיור יום במונטוורדה כולל רכבל ומעבר על הגשרים התלויים לחצו כאן

סן חוזה: טיול הליכה בטבע עם עצלנים, ציפורים ועצים

בטיול זה תבקרו בקמפוס של אוניברסיטת קוסטה ריקה, ביתם של כמה מחלקות היער הגדולות ביותר בסן חוזה. בהדרכת ביולוגים צעירים, תגלו את הטבע המסתתר באמצע העיר הגדולה ביותר בקוסטה ריקה. תוכלו לצפות בחיות בר שלא הייתם מדמיינים שקיימות במרחק דקות ספורות ממרכז העיר.

בתחנה הראשונה, תחפשו ציפורים תושבות ונודדות, הרבה חרקים מדהימים ופרחים מדהימים. לאחר מכן, תצפו בכדור האבן הילידי הגדול ביותר בסן חוזה, הנחשב חלק מתרבות הדיקיס שנכחדה. לבסוף, תגיעו לקמפוס הראשי כדי לחפש את העצלנים הידידותיים המטפסים בחופשיות.

סיור זה הוא חלק מתרבות חדשה של תיירות בקוסטה ריקה, שנועדה לתמוך במדענים צעירים, חוקרים ויזמים מקומיים.

להזמנת טיול הליכה בטבע עם עצלנים, ציפורים ועצים לחצו כאן

מנואל אנטוניו : שמורת חיות הבר של קיי.אס.טי.אר (KSTR)- סיור מודרך

שמורת חיות הבר קיי.אס.טי.אר, היא מרכז ההצלה ושימור היחיד באזור מנואל אנטוניו. משימת השימור היא להציל כל בעל חיים על פי הצורך ולתת לו הזדמנות שניה.

בזמן הסיור, תלמדו על חיות הבר של קוסטה ריקה ועל משימת הארגון ועל עבודות השימור שנעשית בו ב-20 השנים האחרונות. תלמדו גם על פרויקטים מיוחדים, כולל ייעור מחדש, והצלה ושיקום של חיות אבודות.

תהנו מסיור בשמורת יערות הגשם שמהווה בית למגוון רחב של חיות שאינן מתאימות לשחרור לטבע הפראי. תפגשו עצלנים, קופים, רקונים, תוכים, ועוד. במהלך ההדרכה תשמעו מהמדריך את הסיפורים של החיות המיוחדות האלה והטיפול שהם מקבלות.

אחרי הסיור תהנו מפירות חתוכים ומיץ טבעי. אתם מוזמנים להישאר כמה שתרצו לאחר הסיור ולהשתמש במסעדה ובבריכה של המקום.

להזמנת סיור מודרך בשמורת חיות הבר של קיי.אס.טי.אר (KSTR) לחצו כאן

ריו סלסט: ראפטינג עם חטיפים ומשקאות

בקטריה (Katria) תוכלו לחוות את מימי הטורקיז של נהר הסלסט (Rio Celeste) באמצעות ראפטינג. תפגשו בדרך ציפורים ססגוניות, קופים, וצפרדעים כאשר אתם שטים בבטחה עם קסדת בטחון וחגורת הצלה. התענגו על פירות ומשקאות הניתנים וכלולים בסיור. ככל הנראה לא תמצאו מפל כזה יפה בשום מקום אחר. וגם שאר השמורה מאוד יפה.

תפגשו את המדריך שיכין אותכם עם ציוד הראפטינג. צאו לדרך במורד הנהר דרך ג’ונגל עבות מעל למים כחולים. שימו לב לציפורים מקומיות כמו הטוקאן, ציפורי מטריה, נקרים ויונקי דבש.

חובבי האדרנלין שבכם יתענגו על החוויה המשפחתית הזאת. לאחר חוויית הראפטינג המעוררת, תוכלו לנוח מעט ולצלם תמונות בלתי נשכחות של האזור מחוץ לפארק הלאומי טנוריו.

להזמנת ראפטינג בריו סלסטה לחצו כאן

מסן חוזה: טיול בגן מפל המים של לה פז (La Paz) וביערות הגשם

טיול זה יוצא מסן חוזה (San Jose) עד לגני מפל המים של לה פז (La Paz). תהנו מטיול הליכה במסלולי יערות הגשם, תראו נהרות לבנים שוצפים וזורמים, מפלי מים מרהיבים, ציפורים, פרפרים ושאר מינים ותהנו מעוד תצוגות לימודיות לכל הגילאים.

האיסוף הוא ממקום שהותכם בסן חוזה, ומשם תצאו לגני מפל המים של לה פז. תהנו מהליכה במסלולי השיטוט ביער הגשם המקומי ותוכלו להעריך את היופי הטבעי האינסופי של האזור. תראו איך הנהר הלבן שוצף וקוצף בזרימה מהירה, ואת מפלי המים המרהיבים.

במהלך הטיול ביערות הגשם תפגשו בחיות המקומיות: ציפורים, פרפרים, קופים, ויונקי דבש בסביבה הטבעית שלהם. תעצרו באתרים המיועדים לחיות המקומיות כמו האייבירי (Aviary), במצפה הפרפרים (Butterfly Observatory), בגן יונקי הדבש (Hummingbird Garden), בנחשיה (Serpoentarium), במיצג חתולי הג’ונגל (Jungle Cats Exhibit), ובמיצג הצפרדעים (Frog Exhibit).

לאחר הסיור תעצרו לארוחת צהרים בסגנון בופה בדירוג 4 מזלגות על פי הקונסוליה לתיירות של קוסטה ריקה. ארוחת הצהריים כוללת מגוון מאכלים מקומיים. אחרי ארוחת הצהריים תשובו בחזרה אל מקום ההארחה בו אתם שוהים בסן חוזה.

להזמנת טיול בגן מפל המים של לה פז וביערות הגשם לחצו כאן

עוד על קוסטה ריקה – מידע שימושי למשפחות עם ילדים

אזורים בקוסטה ריקה

קוסטה ריקה הקריבית (Caribbean Costa Rica): האזור הכי פחות מתוייר של המדינה, בגלל הבידוד היחסי (והיתושים). באזור זה יש אפשריות מעולות לרפטינג ולצפייה בצבי ים.

העמק המרכזי (Central Valley): המרכז המאוכלס של קוסטה ריקה. עיר הבירה ושדה התעופה נמצאים כאן.

המרכז הפסיפי (Central Pacific): מקום המתוייר ביותר במדינה, שבו יש הרבה חופי ים, בתי מלון ופארקים לאומיים.

גאונהקסטה (Guanacaste): האזור היבש של קוסטה ריקה, עם מעט גשם כל השנה, חופים מעולים וגלישת גלים. בגבול הצפוני עם ניקרגואה (Nicaragua) ישנם פארקים וולקנים ופארקים של יערות יבשים.

מישורי הצפון (Plains of the North): אזור זה דל באוכלוסייה, אך מדובר באזור הררי יפיפה, הידוע בעיקר השל הר הגעש הפעיל בו, ארנל (Arenal Volcano), המעיינות חמים הסובבות אותו, והאגמים הגעשיים.

הדרום הפסיפי של קוסטה ריקה (South Pacific Costa Rica): אחד מהאזורים הכי מגוונים ביולוגית על כדור הארץ, מלא בצמחים ובעלי חיים אקזוטיים, וחלק מהחופים היפים והמרוחקים ביותר על כדור הארץ.

ערים בקוסטה ריקה

סן חוזה – עיר הבירה.

אלאחואלה (Alajuela) – מיקום שדה התעופה סנטהמריה (Santamaría International Airport)

קרטאגו (Cartago) עיר הבירה הראשונה של קוסטה ריקה

דומיניקל (Dominical) – העיר הגדולה בדרום הפסיפי, יופי מרהיב ומגוון ביולוגי עצום.

הרדיה (Heredia) – מטעי קפה.

ליבריה (Liberia) –שדה התעופה דניאל אודובר (Daniel Oduber International Airport) ושער אל החופים של גאונהקסטה-סמרה, נוסרה, וקריו (Guanacaste-Samara, Nosara, Carillo)

פארטו לימון (Puerto Limón) – העיר הגדולה בצד הקריבי.

פונטארנס (Puntarenas) – ספינות לחצי האי ניקויה(Nicoya Peninsula)

קזאדה (Quesada) – העיר הגדולה בצפון, מוקפת במעיינות חמים ומקומיים בחופשה.

אתרים ואטרקציות בקוסטה ריקה

הר געש ארנל (Arenal Volcano)

פארק לאומי קהיטה (Cahuita National Park)

פארק לאומי צ’יריפו (Chirripo National Park)

פארק לאומי קוקוס (Cocos Island National Park)

פארק לאומי קורקובדו (Corcovado National Park)

פארק לאומי מנואל אנטוניו (Manuel Antonio National Park)

שמורת יערות מונטהורדה וסנטה אלנה (Monteverde and Santa Elena Cloud Forest Reserves)

נהר פאקווארה ושטח מוגן (Pacuare River and Protected Zone)

פארק לאומי פינת הר הגעש הישן  (Rincón de la Vieja Volcano National Park)

חופים בקוסטה ריקה

בקוסטה ריקה יש הרבה מה לעשות, אבל בלי קשר לאינטרסים שלך כמטייל, אתה תרצה לבלות זמן מה באחד מהחופים המדהימים של המדינה. החלק הארי של תיירות חופים נמצאת בצד הפסיפי, במרכז הפסיפי ליד סן חוזה(San Jose), הבירה, חצי האי ניקויה (Nicoya Peninsula), וגם ביערות הטרופים היבשים של גוואנהקסטה (Guanacaste).  חופים פחות מתויירים, אבל לא פחות יפים הם החופים ביער הגשם של הדרום הפסיפי ליד פארק קורקובדו (Corcovado). בנוסף, תמצאו כאלו חופים פחות מתויירים בצד הקריבי הנחשב לאקזוטי ולגן עדן לתיירות אקולוגית.

חלק מהחופים הטובים היותר יימצאו מחוץ לאזורים המתויירים או רק באתרי נופש אקסקלוסיביים, הנה רשימה של החופים הכי גדולים ופופולריים בקוסטה ריקה:

קורקובדו (Corcovado)- החוף המרכזי בחצי האי אוסה (Osa Peninsula) עם חופים בעלי חול שחור מקודמים על ידי יער טרופי עבות.

דומיניקל (Dominical) – קרוב לוודאי החוף הטוב ביותר לגלישה, עם חיי לילה תואמים.

ג’אקו (Jacó) – חוף המסיבות ליד עיר הבירה, סן חוזה. גן עדן לגולשים כולל חיי לילה וקזינו.

מונטזומה (Montezuma) – האופציה הבוהמיינית. על חצי האי ניקויה תמצאו ראסטות, גולשים, וכל מה שבא איתם(שם החיבה Montefuma על פי המקומיים)

פליה סנטה טרזה (Playa Santa Teresa) – אחד החופים הטובים והיפים בקוסטה ריקה, ממוקם בקצה המערבי של חצי האי ניקויה, ידוע בזכות תנאי גלישה מעולים כל השנה.

פליה גראנדה (Playa Grande) – חוף בעל חול לבן עם וייב רגוע המהווה את המדגרה הגדולה ביותר של צב הים מסוג לתרבק(Leatherback). בנוסף מארח את אחד מהגלים הטובים ביותר שאפשר לתפוס בגוונהקסטה(Guanacaste)

תמרינדו (Tamarindo)– מפורסם בשל היותו יעד לגלישה ודייג עם מבחר ענק של מלונות ומסעדות.

טורטוגרו (Tortuguero) – החוף המפורסם ביותר בצד הקריבי, שחותר להגיע למטיילים אקולוגים המחפשים לחקור את יערות הגשם ולצפות בפרות ים (Manatees)

ראפטינג בקוסטה ריקה

בקוסטה ריקה יש את היחס הגדול ביותר של נהרות לקילומטר רבוע בעולם. איפה שלא תטיילו תמצאו נהר כלשהוא ליהנות בו מהטבע מנקודת מבט ייחודית. אי לכך יש מגוון רחב של טיולי רפטינג המוצעים בקוסטה ריקה.

הרבה שנים ה-"מכה" של הרפטינג של קוסטה ריקה הייתה טורילבה (Turrialba), עיר גדולה ליד הפארקים של רונטאזון (Reventazon) ונהרות הפאקאורה (Pacuare), בצד הקריבי של קוסטה ריקה.

בשנים האחרונות אזור הר געש ארנל הפך להיות המוביל בפופולריות של פעילות הרפטינג. עם גישה קרובה לנהרות שרפיקווי וטורו (Sarapiqui and Toro Rivers) המדורגים קלאס 3 4. וכן גם נהר הבלסה (Río Balsa) המדורג קלאס 2 3 ומעורר את נלהבי הרפטינג במדרונות הצפוניים של המדינה.

בצד הפסיפי, הנהר עם הנפח הגדול ביותר, אל גנרל (El General) מפורסם בגלל האפשרות של הרפתקאות רב יומיות, וכן בשביל היותו מגרש משחקים משובח לקיאקים. נהר הקוטו ברוס (The Coto Brus River) הוא גם חלק מפרשת המים הזו. עוד צפונה, במרכז הפסיפי, נמצאים נהרות הסאוגרה ונרנחו (Savegre and Naranjo Rivers). באזור זה תוכלו לקחת חצאי יום על הנרנחו(Naranjo) ו1ל2 ימים על הסאוגרה(Savegre).

בדירוג 3 4 ליד קאנאס, גוואנהקסטה (Canas, Guanacaste) נמצא נהר הטנוריו (Tenorio River). הרפתקה פופולרית בין יושבי החופים של גוונאקסטה המחפשים טיול יום. ישנה גם הסעה מהר הגעש ארנל ומונטהורדה לגוונהקסטה. הצד התחתון של נהר הטנוריו ידוע כטיול טבע ציפה מעולה. (Nature float trip)

נהר הפאקווראה (Pacuare River) (דרוג 3 4) נמצא בראש הרשימה להרפתקה של 2-3 ימים. אם העניין הוא בטיול הרב יומי נהר הסווגרה (דירוג 3 4 ) גם אלטרנטיבה מעולה לסיורי ראפטינג רב יומיים.

עוד אדרנלין? נמצא במחלק הצ’ורו (דרוג 4+)של הנהר הכתום (Naranjo River), ליד מנואל אנטוניו, קאופוס (Manuel Antonio, Quepos) זהו אחד מסיורי הראפטינג המלהיבים ביותר במדינה. הוא פועל מדצמבר עד מאי.

לגבי ראפטינג המכיל יותר סיורי טבע, נהר הפנאס בלאנקאס (Peñas Blancas) ליד הר הגעש ארנל ייתן מבט מעולה על המגוון הביולוגי של המדינה.

דייג בקוסטה ריקה

בקוסטה ריקה יש אתרי דייג ספורטיבי מהטובים בעולם.

הצד הפסיפי מכיל דגים מסוג: סיילפיש (Sailfish),מרלין (Marlin),דורדו (Dorado), טונה (Tuna), ווהוא (Wahoo),רוסטרפיש (Roosterfish),סנפר (Snapper),גרופר (Grouper) ועוד.

הצד הקריבי מפורסם בזכות הטרפון הגדול (Tarpon) והסנוק הגדול (Snook).יותר מ64 שיאי עולם נתפסו בקוסטה ריקה. ישנם גיחות של חצי יום, יום שלם, או כמה ימים.

צלילה בקוסטה ריקה

בקוסטה ריקה ניתן למצוא כמה מהרפתקאות הצלילה הטובות במרכז אמריקה. עם צלילה גם בצד הפסיפי, הצד הקריבי, וכמובן, באי מפורסם קוקוס.

בחוף קונצ’ל  המים מאוד רגועים, יש מעט מאוד גלים, וכן המים בהירים מאוד. למים שם טמפרטורה מושלמת, בבוקר אין המים מרגישים קרים מדי, ואחר הצהריים כבר מתחמם, אידאלי גם בשביל שנורקל. אפשר לראות דגה על כל מגווניה, קטנה ויפה על כל צבעיה. ישנם גם מלא קיפודי ים, אפשר בזהירות לשחק אתם. ניתן גם להתייחס ולצפות במערכת האקולוגית היפה בה הם חיים. זהו אחד הדברים בו אפשר להנות בחוף זה וללא עלות, כל מה שצריך זה מסכה ושנורקל ואתה מוזמן להנות.

האי קוקוס (Cocos Island) מפורסם וממוקם 300 קילומטר מהחוף. האי נגיש רק על ידי ספינות ייחודיות. האזור נחשב לפארק מארין לאומי והמקום היחיד בקוסטה ריקה בו אפשר לראות באופן רגיל בתי ספר של דגי-פטיש.

מפרץ פפגיו (Gulf de Papagayo) גם הוא אזור צלילה מבוסס היטב עם 3 אופציות לצלילה: צלילה מקומית, הקטלינות (the Catalinas), ואיי העטלף (the Bat Islands) הן האופציות במפרץ. מרכזי הצלילה ממוקמים מסביב לפליה דל קוקו (Playas del Coco) ופליה פלמינגו (Playa Flamingo). מתוך שלוש האפשריות המלהיבה ביותר היא וודאי איי העטלף כאשר היא מהווה בית לכרישי השור המפחידים. אתר הצלילה "פחד גדול" נותן לצוללנים את הסיכוי לצלול פנים אל פנים עם הכרישים האלו וגם מהווה בית לטריגונים (מנטה רייס) ומדי פעם הגדול הלבן (The Great White Shark).

ארגון ליבאברוד (Liveaboard) מציע קרוזים על ספינות בינוניות, פעם הם גם היו מציעים את זה על אי קוקוס (Cocos) או סילבר באנק (Silver Bank)

גלישה בקוסטה ריקה

בקוסטה ריקה אפשריות גלישה רבות. את הגלים הכי טובים ניתן לתפוס מנובמבר עד אוגוסט.

בצד הפסיפי, במיוחד במרכז הפסיפי וגואנהקסטה (Guanacaste), נמצאים אתרי הגלישה הכי טובים שאפשר למצוא במרכז אמריקה.

בגואנהקסטה ישנם כמה חופים שאפשר לבחור בהם אם אתה מתכוון לגלוש. שניים מהמובילים הם פליה נגרה (Playa Negra) ופליה גרנדה (Playa Grande). פליה נגרה נשברת על ריף לבה רדוד היוצר גלים מהירים וחלולים מתאימים רק לגולשים מתקדמים. פליה גרנדה היא היציבה והעקבית בתנאי הגלישה ומאפשרת גלישה רוב ימות השנה. היא טובה גם למתחילים ומתקדמים כאחד ונשברת מעל חול בתחתית.

תמרינדו (Tamarindo) הוא חוף טוב להתחיל ללמוד גלישה, כאשר פליה דל קוקו (Playa del Coco) מציעה לגולשים מתקדמים לגלוש באבן המכשפה ונקודת עולי (Witches Rock and Ollie´s Point). בצד הקריבי יש חופים יפים, אבל גלישה מאוד מוגבלת.

לאומת זאת, בדרום קוסטה ריקה יש עוד שתי נקודות גלישה מעולות: דומיניקל (Dominical) וחוף פוונס (Pavones Beach). בפוונס יש גלים עבים, כבדים שאוספים מים ויכולים להגיע לממדים גדולים. לא הרבה מכירים, זהו אזור ציורי ובתולי, בטוח לא בשביל מתחילים.

בחצי האי ניקויה (Nicoya Peninsula) בקצה הדרומי של קוסטה ריקה, למונטהזומה (Montezuma) יש את אחד משבירות החוף היפים ביותר הנקראת פליה גראנדה (Playa Grande). הולכים מזרחה מכפר מונטהזומה (Montezuma) ואפשר למצוא את השבירה המתאימה לכל דרגות הגולשים.

אופניים בקוסטה ריקה

לקוסטה ריקה יש מסלולי אופני הרים נהדרים, בייחוד ליד איראזו (Irazu), טוריאלבה (Turrialba), והר הגעש ארנל. ישנו שביל אפר פופולרי שמחבר בין הר הגעש איראזו (Irazu) ומרגלות הר הגעש טוריאלבה (Turrialba) מושלם לאופני הרים, כאשר שביל זה מתפתל סביב ההרים ומציג נופים מדהימים של עמק קרטגו (Cartago Valley) כאשר מזג האוויר מאפשר זאת כמובן.

ליד פאראיסו, קרטגו (Paraiso, Cartago) יש מפל מים מדהים וסיורי אופניים מסביב לעמק.

האזור סביב אגם ארנל (Lake Arenal) הוא גם מקום מעולה לטיול אופניים. אפשר לעשות סיבוב סביב האגם ביום אחד, או לשבור את הטיול ליומיים כאשר עוצרים בטילריאן (Tilarán) או ארנל החדשה (Nuevo Arenal). השימוש באופני הרים הוא חובה, מכיוון שאין כביש סלול בצד הדרומי של הנהר.

בחצי האי ניקויה יש גם רכיבה נהדרת, בייחוד בין סמרה (Sámara), פארטו קויוטי (Puerto Coyote) ומלפאיס (Malpais). ישנו כביש חוף המקשר בין שלושת ערי חוף אלו.

גולף בקוסטה ריקה

קוסטה ריקה ידועה כגן עדן לחלק מסביבות הגולף הטרופי העשירות ביותר בעולם. בכל מסלול, תוכל לצפות להרכב של חיות מקומיות אקזוטיות, ג’ונגל, שטח הררי, ומחזה סוריאליסטי של תמונת אוקיאנוס כחול.

המסלולים נמצאים בשלושה אזורים במדינה: גאוונהקסטה, סן חוזה ואמצע פסיפי. עקב מצב הכביש, צריך לבדוק את לוחות הזמנים לנסיעה בין מסלולים.

ישנם כמובן גם הרבה טורנירים כל השנה שאפשר להשתתף בהם, וברוב המועדונים  ניתן לשכור נעליים ומקלות גולף.

ספורט אקסטרים

גלישת רוח באזור טילאריאן (Tilarán) היא מהטובות בעולם.

"טיולי חופה" ("Canopy tours") או אומגה גם הם נמצאים בקוסטה ריקה ומאוד פופולריים. המחיר הוא בין 30-50USD תלוי בחברה שבוחרים ובשימוש בסדרת הקווי הזיפ אשר מחברים בין פלטפורמות על עצים ועוברות מעל פסגת היער ומעל נהרות. הנוסע מאובטח עם רתמות לכבלי מתכת, כיוון שחלק מקווי הזיפ עולים הרבה מעל האדמה. תוודאו לגבי רישיון של החברה המפעילה את קו הזיפ לפני שאתם מזמינים ותוודאו שאתם משתתפים בתדרוך הבטיחות.

עוד צורה של "טיול חופה" הוא באמצעות רכבל אווירי שעשויה ממעלית סקי ושופרה על מנת להתאים ליער הגשם. הרכבות איטיות יותר מקווי הזיפ מה שמאפשר יותר לחוות את חיות הבר מהחופה. בכל רכבל ישנו מדריך שיסביר על הצמחייה ובעלי החיים. ניתן למצוא את הרכבל בפארקים ליד חוף ג’קו (Jaco Beach) ובדיוק מחוץ לפארק הלאומי בראולו קרייו והרכיבה מתאימה לכל גיל. ישנם גם שילובים של הרכבל עם קווי זיפ ולרוב מציעים גם דברים נוספים כמו גני בריאות, נחשיה, ועוד, כדי שאנשים יוכלו ללמוד עוד על קוסטה ריקה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל