מזג אוויר בקוסטה ריקה

מזג אוויר בקוסטה ריקה ועונה מומלצת לטיול

בכדי להבטיח שאתם יוצאים לטיול בקוסטה ריקה בזמן המתאים ביותר לצרכים שלכם, אספנו את כל המידע הכי עדכני על מזג האוויר בקוסטה ריקה, במדריך מלא ומקיף, החל מהסברים כלליים על עונות השנה בקוסטה ריקה וכלה בטמפרטורות ועונות מומלצות לטיול בקוסטה ריקה, כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהטיול שלכם יהפוך להיות הצלחה מסחררת וייחודית, עם זיכרונות בלתי נשכחים לאורך הדרך.

החופים המדהימים של קוסטה ריקה Costa Rica הם בין המקומות הכי יפים ומיוחדים שאפשר למצוא בעולם. לצד מגוון רחב מאוד של אטרקציות תיירותיות כמו גם אפשרויות טיול מעניינות ומיוחדות, קוסטה ריקה הופכת בשנים האחרונות לאחד מאתרי התיירות הכי מעניינים והכי מרגשים שאפשר למצוא במרכז אמריקה.

בין שמדובר על חלק מהטיול הגדול שלכם ובין שמדובר על טיול חברים או ירח דבש,  במידה ואתם מעוניינים להגיע לטיול בקוסטה ריקה, כדאי לתכנן את המהלכים שלכם בצורה מדויקת ומוקפדת. בדיוק כמו בכל טיול אחר, גם כאשר אתם מתכננים טיול לאזור קוסטה ריקה, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים כמו מזג האוויר בקוסטה ריקה, עונות השנה בקוסטה ריקה, והעונות המומלצות לטיול בקוסטה ריקה בחלקים השונים של המדינה הטרופית הזו.

מידע מועיל נוסף:

טיסות לקוסטה ריקה – השוואת מחירים והזמנות

השכרת רכב בקוסטה ריקה

מלונות מומלצים בקוסטה ריקה

מזג האוויר בקוסטה ריקה

מבחינת הגדרה מקצועית, קוסטה ריקה מתאפיינת באקלים טרופי עם טמפרטורות חמות באופן ממוצע לאורך כל השנה. האקלים הטרופי של קוסטה ריקה הוא אקלים אשר מאפיין את יערות הגשם של מרכז אמריקה. בחלקים המזרחיים של קוסטה ריקה, האקלים הטרופי מתאפיין בגשמי מונסונים כבדים, לצד טמפרטורות גבוהות. לעומת זאת, מערב קוסטה ריקה נוטה לאקלים טרופי מסוג סוואנה. ישנה רצועת ארץ דקה, במרכז קוסטה ריקה, אשר מאופיינת באקלים מתון יחסית המשתנה לאורך עונות השנה. לעומת זאת, פסגות ההרים הגבוהות של מרכז קוסטה ריקה מתאפיינות באקלים אלפיני, הדומה לאקלים אותו אנו מכירים בצפון אמריקה ומיבשת אירופה.

קוסטה ריקה ממוקמת בחלק הקריבי של יבשת אמריקה, בקו הרוחב אשר נמצא 10° צפונית לקו המשווה. ישנם חלקים של קוסטה ריקה אשר מתאפיינים באקלים טרופי, המבוסס על שתי עונות שנה מרכזיות עם טמפרטורות אשר משתנות בצורה מתונה יחסית, וריבוי משקעים בתקופות חמות וקרות.

העונה היבשה של קוסטה ריקה מתחילה בחודש דצמבר ונמשכת עד חודש אפריל. זוהי תקופת הקיץ בקוסטה ריקה, והיא מאופיינת בימים חמים מאוד, יבשים מאוד ועם שמיים מלאי עננים. העונה הרטובה, חורף בקוסטה ריקה מתחילה בחודש מאי ומסתיימת עם סיומו של חודש נובמבר.

התנאים האקלימיים בתקופה הרטובה של קוסטה ריקה יכולים להיות מפתיעים ולעיתים גם מסוכנים. ישנה תדירות גדולה מאוד של גשם בכל חלקי המדינה, הטמפרטורות הממוצעות הן נמוכות באופן יחסי כאשר הממוצע של קוסטה ריקה נע בין 17.2 מעלות צלזיוס לבין 27.2 מעלות צלזיוס. על-פי-רוב, במיוחד במדידות הטמפרטורה של השנים האחרונות, החודש הקר ביותר בקוסטה ריקה הוא ינואר. לחילופין הטמפרטורות הגבוהות ביותר מתרחשות בדרך כלל במהלך חודש אפריל בקוסטה ריקה. טמפרטורת השיא הממוצעת של הקיץ בקוסטה ריקה היא 37.8 מעלות צלזיוס, בעוד הטמפרטורה הממוצעת השנתית היא 27.2 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, בפסגות הגבוהות של ההרים, הטמפרטורה הנמוכה ביותר אותה ניתן למדוד היא 10 מעלות צלזיוס.

קוסטה ריקה מתאפיינת בכמה וכמה אזורים מיוחדים מבחינת אקלים, כאשר ההבדלים בין אזור לאזור באים לידי ביטוי על בסיס גובה, טופוגרפיה, גיאוגרפיה מקומית ואפילו משקעים.

חורף בקוסטה ריקה

חודש דצמבר הוא החודש אשר מסמל את תחילתה של התקופה הקרה של קוסטה ריקה. על פי רוב מדובר על תקופה שבה הטמפרטורות הממוצעות יורדות, כמות המשקעים יחסית נמוכה – אבל יש ימי משקעים רבים מאוד לאורך לוח השנה. הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש דצמבר בקוסטה ריקה נעה בין 22.2 מעלות צלזיוס לבין 30 מעלות צלזיוס, כאשר ממוצע המשקעים בכל רחבי קוסטה ריקה הוא 127 מילימטרים. מדובר על רף נמוך יחסית של משקעים והוא מעיד על תחילתו של השינוי האקלימי.

חודש ינואר בקוסטה ריקה הוא בדרך כלל החודש הכי קר בלוח השנה, עם טמפרטורה ממוצעת של 16.1 מעלות צלזיוס עד 25.6 מעלות צלזיוס בכל רחבי המדינה. האזור היבש ביותר בקוסטה ריקה בינואר, היא העיירה סן חוזה הממוקמת בגובה של 1100 מטרים מעל פני הים. כמעט ולא ניתן לצפות בימי גשם בקוסטה ריקה בינואר, מה שהופך את הטיול בקוסטה ריקה בתקופה זו, לחוויה אופטימלית למטייל.

חודש פברואר בקוסטה ריקה הוא על פי רוב החודש היבש ביותר בלוח השנה, עם מיעוט גשמים קיצוני במיוחד. הטמפרטורות הממוצעות עולות בכל רחבי המדינה, לממוצע של 22.8 עד 35.6 מעלות צלזיוס, והטמפרטורות במהלך הלילה עולות גם הן לממוצע של 13.3 מעלות צלזיוס עד 22.8 מעלות צלזיוס. במהלך חודש פברואר, השמיים מעוננים כמעט בדרך קבע אבל ממוצע שעות האור היומי נע בין 8 ל 9 שעות במרבית חלקי המדינה. מבחינת הלחות, מדובר על אחוזי לחות נעימים, אשר מאפשרים יציאה לטיולי שטח ואפילו בילוי בחוף הים, כאשר הממוצע של אחוזי הלחות בחודש פברואר נע בין %60 ל 78%. מבחינת המטיילים, חודש פברואר מאפשר טיול עם בגדים קלים שקל ונעימים, מה שמאפשר ביקור נוח כמעט בכל נקודות התיירות והאטרקציות החשובות של קוסטה ריקה.

חודש מרץ בקוסטה ריקה הוא חודש יבש אך מלא שמש, עם עליה משמעותית לאורך שעות היממה הממוצעות, לכדי 12 שעות אור מידי יום ביומו. יחד עם זאת, השמיים נמצאים בסבירות של 45% עד 55% לעננות גבוהה כמעט בכל חלקי המדינה. הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מרץ בקוסטה ריקה בין 15 מעלות צלזיוס 26.1 מעלות צלזיוס. במהלך חודש מרץ ניתן להרגיש הבדלים באחוזי הלחות בין אזורי החוף, אשר על פי רוב מגיעים 85% לחות, לבין החלקים הפנימיים של המדינה, שם ניתן לראות אחוזי לחות נמוכים יותר. חופי הים הקאריביים הם חמימים ונעימים במהלך חודש מרץ, וגובה הגלים הממוצע הוא 195 סנטימטרים, מה שהופך את התקופה למיוחדת בעיניהם של הגולשים המקצועיים.

חודש אפריל הוא החודש החם ביותר בקוסטה ריקה, והוא מתאפיין בטמפרטורות הגבוהות ביותר שניתן למדוד במדינה באופן גורף. הטמפרטורות הממוצעות במהלך חודש אפריל בקוסטה ריקה נעות בין 31.1 מעלות צלזיוס לבין 36.7 מעלות צלזיוס, עם ממוצע שעות אור יומי של 8 שעות. יחד עם זאת, אפריל הוא גם החודש שבו ניתן לראות לא מעט גשם.

קיץ בקוסטה ריקה

חודש מאי מסמל את תחילתה של העונה הרטובה של קוסטה ריקה, עונת הקיץ החמה והגשומה, והוא חודש של שינויי אקלים משמעותיים. אומנם השמיים עדיין מעוניינים, אך ניתן להבחין בשינוי הטמפרטורה אשר מבוססים על עליית אחוזי הלחות עד לרמות קיצוניות יחסית. הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מאי בקוסטה ריקה נעה בין 17.2 מעלות צלזיוס לבין 27.2 מעלות צלזיוס, אך בשילוב עם למעלה מ 80 אחוזי לחות מדובר בימים חמים למדי. כמעט 90% מהזמן, השמיים מעוננים, כמות המשקעים יכולה להגיע ל 231 מילימטרים. יחד עם זאת, ניתן לראות בין 5 לבין 12.5 שעות אור בחלקים השונים של המדינה. טמפרטורת המים הממוצעת מגיעה לשיא של 28.9 מעלות צלזיוס. אך יחד עם זאת מעיל גשם ומטריה הם אמצעים דרושים לתיירים אשר מתכננים טיול בקוסטה ריקה במאי.

חודש יוני בקוסטה ריקה הוא גם כן לח, מעונן ורטוב. בחלק הצפוני של קוסטה ריקה הטמפרטורות יכולות לנוע בין 15.6 מעלות צלזיוס ל 25.6 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת כמות המשקעים גדלה ומגיעה לשיא של 304 מילימטרים של גשם במהלך החודש. באופן ממוצע, במרבית חלקי המדינה יש לכל היותר ארבע שעות אור שמש במהלך חודש יוני, ובשילוב עם עננות כבדה מדובר על תקופה חשוכה למדי. אחוזי הלחות הם מוצאים מגיעים לשיא חדש בין 80% ל 95%, מה שהופך את תנאי מזג האוויר בקוסטה ריקה למאתגרים עוד יותר. טמפרטורת המים הממוצעת נשארת 28.9 מעלות צלזיוס אך יחד עם זאת קשה יותר ליהנות מהמים בשל אחוזי הלחות הגבוהים.

חודש יולי בקוסטה ריקה הוא חודש חם ולח, אבל הוא בעיקר חודש מלא עננות. עם כמות משקעים ממוצעת של 439 מילימטרים, בחלק הראשון של חודש יולי, אפשר להרגיש את שיאה של העונה הרטובה מתקרב. ממוצע אחוזי הלחות באיזור החופים הקריביים הוא 87%, והטמפרטורה הממוצעת נעה בין 22.8 מעלות צלזיוס לבין 30 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, החופים היפים של האוקיינוס הפסיפי מתאפיינים בטמפרטורות קצת יותר גבוהות, עם ממוצע שנע בין 22.8 מעלות צלזיוס 32.2 מעלות צלזיוס. יש בממוצע ארבע עד חמש שעות אור במהלך היממה בחודש יולי בקוסטה ריקה בעיקר בגלל כיסוי של עננות כבדה, אשר בא לידי ביטוי במהלך 90% מהתקופה.

חודש אוגוסט בקוסטה ריקה גם הוא חודש חם רטוב ולח, אשר מתאפיין בשיאים קיצוניים של מידות חום. מרבית הימים הם מעוננים ושעות הזריחה הממוצעות אינן עולות על חמש שעות. כמות המשקעים עולה באופן משמעותי בחלק השני של החודש, כאשר העיירה ריו קלטו, מתאפיינת בכמות הגדולה ביותר של משקעים –  586 מילימטרים לאורך חודש אוגוסט כולו. השמיים מעוננים ב 92 אחוזים מהזמן, אך שעות הופעת השמש בשמיים מתארכות לכדי 12-15 שעות. ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש אוגוסט בקוסטה ריקה 17.8 מעלות צלזיוס עד 25.6 מעלות צלזיוס וטמפרטורת המים הממוצעת היא 28.3 מעלות צלזיוס, טמפרטורה מושלמת לאנשים אשר אוהבים לשחות במי ים נעימים. יחד עם המוני התיירים, צריך לצפות לימי גשם כבדים במיוחד בכל מקום ובכל עת, במהלך טיול בקוסטה ריקה באוגוסט.

חודש ספטמבר בקוסטה ריקה הוא החודש הרטוב ביותר של השנה, עם ממוצע משקעים שנע בין 203 מילימטרים ל 431 מילימטרים, במיוחד בחלק הצפוני מרכזי של קוסטה ריקה. ממוצע הלחות בקוסטה ריקה נע בין 84% ל 92%, מה שהופך את השמיים למעוננים במיוחד. הטמפרטורות נעות בין 25 מעלות צלזיוס ל 32.2 מעלות צלזיוס, במהלך היממה. לאורך הלילה הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 15 מעלות צלזיוס לבין 22.8 מעלות צלזיוס. השעות החמות ביותר במהלך כל יממה בקוסטה ריקה הן בין 12 בצהריים ל 16:00, והשעות הקרות ביותר הן אחת לפנות בוקר עד חמש לפנות בוקר. במהלך חודש ספטמבר יש להימנע מטיולים באזורי ההרים, בשל ריבוי משקעים וסכנה משמעותית למפולות בוץ וחול.

גם במהלך חודש אוקטובר בקוסטה ריקה, ניתן לראות כמויות משקעים מאוד משמעותיות, אשר משפיעות על היכולת לנוע ממקום למקום באופן חופשי. על פי רוב השמים מכוסים בעננים במהלך 90% מהזמן, החשיפה לאור שמש היא בממוצע מתחת לחמש שעות. הטמפרטורות הן גבוהות באופן יחסי, מה שהופך את מזג האוויר בקוסטה ריקה לטרופי במיוחד. ממוצע הטמפרטורות נע בין 26.7 מעלות צלזיוס לבין 31.7 מעלות צלזיוס. אחוזי הלחות הממוצעים נעים בין 75% ל 95%, מה שעוזר ליצור אקלים טרופי אופטימלי. במהלך חודש אוקטובר יש סבירות לאירועי הוריקן, סופות טרופיות ואתגרים נוספים מבחינת מזג האוויר בקוסטה ריקה.

חודש נובמבר בקוסטה ריקה הוא עדיין חלק מהעונה הגשומה, למרות שאפשר להתחיל להרגיש את השינוי מתקרב. בשל ריבוי העננים, ניתן לראות את אור השמש רק בין ארבע לשש שעות בכל יממה. כמות המשקעים היא יחסית גבוהה בכל חלקי המדינה, אך יחד עם זאת ההיתכנות לגשם צונחת ל-44 עד 28% במהלך החודש. הטמפרטורות הממוצעות נותרות על כנן, עם 22.8 מעלות צלזיוס עד 31.7 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת יש אזורים, כמו סן חוזה, שם ניתן לראות טמפרטורות נמוכות יותר עם ממוצע של 16.1 מעלות צלזיוס עד 25 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת היא 144 מילימטרים של גשם, וגם במהלך חודש נובמבר יש סיכון לסופות טרופיות חריפות במיוחד.

העונה המומלצת לטיול בקוסטה ריקה

כפי שכבר השכלתם להבין, קוסטה ריקה היא מדינה עם מזג אוויר טרופי במיוחד. הקרבה אל קו המשווה, משפיעה באופן דרסטי על איכות החיים ועל תנאי החיים היומיומיים, של כל מי שמגיע לטיול בקוסטה ריקה. בדיוק מהסיבה הזו, מבחינתם של תיירים רבים העונה המומלצת לטיול בקוסטה ריקה תהיה העונה היבשה – כלומר, הזמן הטוב ביותר להגיע לקוסטה ריקה הוא בין החודשים ינואר לאמצע אפריל, אז כמות שעות האור ביממה היא הגדולה ביותר, מה שמאפשר לכם לנצל את זמן הטיול בצורה הכי טובה שיש. כמו כן התנאים האקלימיים של הים והיבשה, הופכים את הטיול בקוסטה ריקה לחוויה בלתי נשכחת ואופטימלית לגולשים המקצועיים. ישנם הבדלים קטנים בין החופים השונים, אבל זו היא בדרך כלל העונה הכי טובה להגיע.

כל מה שנותר לכם לעשות בשלב הזה, הוא לבחור את המועד הטוב ביותר לצאת לטיול החלומי שלכם לקוסטה ריקה. כמובן שכדאי לארוז תמיד ובכל סיטואציה, מעיל גשם קל ומחמם ומטריה שתעזור לכם להתמודד עם האקלים הטרופי. אבל אם אתם מתכננים את הטיול שלכם לעונה היבשה, תדעו לכם שמזג האוויר בקוסטה ריקה יהיה מסביר פנים ואתם תוכלו לנצל את כל האפשרויות שעומדות לפניכם, בשביל להכיר את קוסטה ריקה הקסומה. אז למה אתם מחכים, בחרו את המועד המתאים לכם וצאו לאחת מהחופשות הכי חלומיות והכי בלתי נשכחות בעולם.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל