מזג אוויר במרוקו

מרוקו – מזג אוויר ועונות מומלצות לטיול

לפני שמתכננים טיול במרוקו כדאי ללמוד קצת יותר על מזג האוויר במרוקו – אשר מושפע משמעותית ממדבר הסהרה – ועל העונות המומלצות לטיול במרוקו מבחינת החגים השונים, הצפיפות בבתי המלון ובאטרקציות ועוד. כאן תוכלו ללמוד את כל הדרוש למטייל על מזג האוויר במרוקו לפי עונות השנה

      הזמנת דילים למרקש        |        הזמנת דילים לקזבלנקה

מרוקו היא מדינה מגוונת שמציעה משהו לכל מטייל. אין אף זמן רע לבקר במרוקו, אבל באופן כללי, הזמן הכי טוב לטיול במרוקו הוא באפריל ומאי, או בספטמבר עד נובמבר. אלה עונות המעבר, שהן גם העונות המומלצות לטיול במרוקו. במהלך החודשים האלה, מזג האוויר במרוקו לא חם מדי ולא קר מדי ויש פחות תיירים מאשר בעונת השיא של הקיץ במרוקו או במהלך חופשות החורף. עם זאת, לאלה שמחפשים לעשות מסלולי טרק בהרי האטלס או לגלוש באוקיינוס האטלנטי, תרצו אולי להגיע בזמנים שמתאימים לפעילויות אלה.

חופשה במרוקו – מידע נוסף למטייל:

השכרת רכב במרוקו – עצות מועילות ומידע

טיסות למרוקו – מידע חיוני והשוואת מחירים

קניית דירהאם מרוקאי (MAD) לחופשה במרוקו

סים ו-eSim למרוקו

ויזה למרוקו – מידע למטייל הישראלי

טיולים מאורגנים למרוקו

מזג האוויר במרוקו

עבור מטיילים רבים, מזג האוויר של מרוקו הוא הגורם המשמעותי ביותר שקובע מתי הזמן הכי טוב לטייל במרוקו. העונות במרוקו דומות לכל מדינה אחרת בחצי כדור הארץ הצפוני – החורף במרוקו הוא בין דצמבר לפברואר וקיץ במרוקו הוא בין יוני לאוגוסט.

במהלך חודשי השיא של הקיץ, מזג האוויר במרוקו יכול להיות חם בצורה לא נוחה, בעיקר במרקש (Marrakesh), פז (Fez) ובדרום מערב מרוקו (זכרו שככל שמדרימים לכיוון דרום מרוקו, כך מתקרבים למדבר סהרה).

יעדי חוף לנופש במרוקו על שפת הים, כמו טנג׳יר (Tangier), רבאט (Rabat) ואסואירה (Essaouira) הם בחירה נוחה יותר לחופשה במרוקו בקיץ כי הם נהנים מהבריזה הקרירה של מי האוקיינוס. למרות החום, רבים מעדיפים טיול במרוקו בקיץ בגלל החופש הגדול וחופשות הקיץ.

חורף במרוקו בדרך כלל מתון יחסית למרות שהטמפרטורות בלילה יכולות לצנוח באופן דרמטי, והטמפרטורות הנמוכות ביותר שתועדו הן מינוס 3 מעלות צלזיוס במרקש. שכבה דקה של שלג היא גם לא דבר נדיר בצפון מרוקו, וכמובן, הרי האטלס יכולים לקבל כמויות כבדות של שלג בחורף. אפשר אפילו לעשות סקי במרוקו ב- Oukaïmeden, הממוקמת 80 ק״מ דרומית למרקש. החורפים בצפון מרוקו ולאורך החוף יכולים להיות די לחים, בזמן שהחורפים בדרום מרוקו יבשים אך קרים יותר, בעיקר בלילה.

עונות השנה במרוקו

אביב במרוקו

מזג האוויר במרוקו באביב חם ויבש. השלג כבר נמס ונראה רק על פסגות ההרים הגבוהות, ובזמן שטמפרטורות האוקיינוס קרירות יותר, חליפת מים מספיקה כדי לשמור על חום הגוף בשחייה. באביב במרוקו יש גם פחות קהלים באטרקציות תיירותיות.

העיר פז מקיימת את פסטיבל המוסיקה Gnaoua במאי, והוא משלב בין מוסיקה מודרנית למסורות היסטוריות.

קיץ במרוקו

הקיץ במרוקו יכול להיות די חם, בעיקר ככל שנכנסים אל פנים המדינה. הקיץ הוא עונה מומלצת לטיול במרוקו למשפחות היוצאות לחופשת הקיץ, כך שבתי המלון ואתרי הנופש (בעיקר אלה עם בריכות) מתמלאים מהר. גם צום הרמדאן מתרחש בד״כ במהלך הקיץ.

סתיו במרוקו

הסתיו הוא עונה מומלצת לטיול במרוקו בערים הגדולות וכן בחוף. עם טמפרטורות קרירות ויבשות יותר, זה זמן מומלץ למי שמחפש מזג אוויר במרוקו שטוב לטרקים.

החג המוסלמי עיד אל אטחה נערך בספטמבר ונפרש על פני שלושה ימים, בהם מוסלמים מציינים את אברהם אבינו ע״י זביחת בעלי חיים.

חורף במרוקו

טיול בערי מרוקו בחורף יכול להיות נעים מאוד מאחר שהטמפרטורות בד״כ לא קרות מדי והקהלים מינימליים. תוכלו לראות שלג בנקודות הגבוהות יותר וטמפרטורות צונחות במדבר בלילה.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי נערך מדי שנה בחורף במרקש. הפסטיבל החל ב-2001 כדי לעודד ז׳אנרים שונים של קולנוע.

עונה מומלצת לטרק בהרי האטלס

למרות שאפשרי להשתמש במסלולי הטרק של הרי האטלס כל השנה, האביב (אפריל עד מאי) והסתיו במרוקו (ספטמבר עד אוקטובר) בד״כ מציעים את מזג האוויר הנוח ביותר. למרות שהקיץ בהרי האטלס בד״כ מתון ושמשי, הטמפרטורות בעמקי ההרים הרבה פעמים גבוהות מ-30 מעלות צלזיוס, בזמן שסופות רעמים בשעות אחר הצהריים אינן נדירות. בחורף, הטמפרטורות בלילה יכולות לצנוח עד 5 מעלות צלזיוס או נמוך מזה, וכן יש לנקוט מדדי זהירות בתנאי שלג, כולל שימוש בנעלי שלג ובגרזני שלג אם אתם בגובה של מעל 3,000 מ׳.

הזמן הטוב ביותר לחופשה במרוקו באזורי החוף

מבחינת מזג אוויר במרוקו, העונה המומלצת לנופש בחופי מרוקו היא במהלך הקיץ, כאשר הטמפרטורות הממוצעות הן בסביבות ה-26 מעלות צלזיוס, כשאפשר גם ליהנות מחום השמש וגם להימלט מהחום הכבד של פנים הארץ. טמפרטורות הים הן גם החמות ביותר בזמן זה של השנה, כשטמפרטורות המים הממוצעת שנרשמה ביולי היא 21. עם זאת, הקיץ במרוקו הוא גם עונת התיירים החמה, אז ודאו שאתם מזמינים בתי מלון הרבה זמן מראש, בעיקר אם אתם מתכננים לבקר ביעדים חמים כמו אסואירה (Essaouira) או אגאדיר (Agadir).

אם אתם מעדיפים פחות קהלים ומחירים נמוכים יותר, שקלו טיול במרוקו באביב או בסתיו במקום.

למי שמגיע כדי ליהנות מהחופים האטלנטיים, המוכרים כאחד מיעדי הגלישה הטובים ביותר של אפריקה, תתעלמו מההמלצות האלה ובואו לבקר ביעדים החמים כמו טגזוט (Taghazout) ואגאדיר בחודשי החורף. בתקופה זו של השנה, הגלים תמיד טובים ושברי הגלישה הם במיטבם. עם ממוצע טמפרטורת מים של 18 מעלות צלזיוס בטגזוט, בגד גלישה דק בדרך כלל יספיק אפילו באמצע החורף במרוקו.

עונה מומלצת לטיול במרוקו במדבר סהרה

אם אתם מתכננים טיול למדבר סהרה, הזמן הנוח ביותר הוא בסתיו או בתחילת האביב. כך, תימנעו מהנופים הצחיחים לגמרי והטמפרטורות הלוהטות של הקיץ (שהן בממוצע 46 מעלות צלזיוס) וגם מהטמפרטורות הקפואות של לילות החורף. בכל זמן בשנה, הטמפרטורות נוטות לצנוח אחרי שעת חשיכה, כך שכדאי להביא מעיל חם בכל זמן שבו אתם מבקרים. למרות שהאביב במרוקו הוא בד״כ זמן טוב לבקר במדבר, חשוב לזכור שאפריל בעיקר יכול להביא עמו את סופות החול של רוחות ה״שירוקו״.

פסטיבלים ואירועים במרוקו

מרוקו מתפארת ברשימה ארוכה של פסטיבלים שנתיים מעניינים, ובמקרה של חלק מהם, אפילו שווה לתכנן טיול במרוקו סביבם. חלק מהפסטיבלים במרוקו, כמו פסטיבל הוורדים Kelaa-des-Mgouna באפריל ופסטיבל התמרים Erfoud באוקטובר קשורים לקציר ומתקיימים באותו חודש כל שנה.

פסטיבלים אחרים כמו פסטיבל המוסיקה העולמי Essaouira Gnaoua  ופסטיבל האמנויות הפופולריות במרקש (Marrakesh Popular Arts Festival) הם חגיגות קיץ שנשענות על מזג אוויר טוב לקיום מופעים ואירועים בחוץ. חגי איסלם במרוקו כמו הרמדאן ועיד אל-אדחה מתרחשים בזמנים ספציפיים בשנה ומציעים מבט מרתק אל תוך תרבות מרוקו.

תגובות 3

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל