עונה מומלצת לחופשה בקנקון

מזג האוויר בקנקון ועונה מומלצת לחופשה

עיר החוף קנקון, שנמצאת בחוף המזרחי של מקסיקו, ידועה בזכות החופים היפהפיים שלה, ואהובה במיוחד על מטיילים מכל העולם. אם החלטתם להזמין חופשה בקנקון, מומלץ שתקראו מעט על מזג האוויר בקנקון, על עונות השנה בקנקון, שמתחלקות באופן שונה מהחלוקה המוכרת לנו, ועל האירועים והפסטיבלים המתקיימים בה לאורך השנה, כך שתוכלו לתכנן את ההגעה לקנקון במועד שבו תוכלו למקסם את ההנאה מהחופשה שלכם.

האקלים בקנקון, עיר החוף הפופולארית במזרח מקסיקו, הוא טרופי. מזג האוויר חם כל השנה והשינויים בטמפרטורות לא גדולים. מזג האוויר בקנקון תמיד נשאר חם, ובעיקר בחודשי הקיץ כשהחום מגיע לשיאו.

במהלך השנה, הטמפרטורות הגבוהות הממוצעות מגיעות עד לכ-28 מעלות צלזיוס בחודשים הקרים יותר, ומעל ל-30 מעלות צלזיוס בחודשים החמים יותר. בלילה, הטמפרטורות נעימות וחמימות יותר, לעיתים אפילו קרירות מעט בחודשי החורף.

לכן כשמדברים על עונות בקנקון, מבדילים בדרך כלל בין העונה הגשומה בקנקון לבין העונה היבשה בקנקון. כיאה ליעד טרופי, גם העונה הגשומה בקנקון היא בעיקר בקיץ ונמשכת עד אוקטובר בערך.

בחודשים אלו ניתן לצפות לגשמים לעיתים קרובות, ולכן ייתכן שיהיו פחות תיירים בתקופות אלו בשנה, אך מצד שני הגשמים בדרך כלל לא נמשכים זמן רב גם כשהם מגיעים לעיתים קרובות, והעונה הגשומה יכולה לתת לכם סיכוי טוב יותר לפחות תיירים מסביב ואולי אפילו מחירים משתלמים יותר (כמובן שיש לשים לב למועדים מיוחדים כמו חגים, פסטיבלים או חופשות שמביאים איתם הרבה תיירים).

חופשה בקנקון – מידע שימושי נוסף

קנקון – מלונות מומלצים למשפחות בעיר הנופש של מקסיקו

השכרת רכב בקנקון – השוואת מחירים והמלצות

טיסות פנים במקסיקו – השוואת מחירים ומידע חשוב

מתי כדאי לטוס לקנקון?

העונה המומלצת לחופשה בקנקון היא מדצמבר ועד אפריל, עונה בה התיירות בשיאה, מזג האוויר יבש יותר והחום מתון יותר לעמת חודשי הקיץ. שימו לב שבתקופה של הספרינג ברייק, חופשת האביב האמריקאית, האזור צפוי להיות עמוס בתיירים.

עונות השנה בקנקון

כאמור, בשל האקלים הטרופי בקנקון, לא נהוג לחלק את השנה בה לארבע העונות המקובלות, אלא לפי כמות המשקעים. כמו כן, קנקון חשופה לסופות הוריקן, ולכן כדאי לעקוב אחר תנאי מזג האוויר הצפויים במועד המבוקש, ולוודא שאין צפי לסופות במהלך השהייה בעיר החוף.

עונת ההוריקנים בקנקון

כשבודקים את מזג האוויר בקנקון לקראת תכנון חופשה, ישנם שני דברים שכדאי לשים לב אליהם. תקופת העונה הגשומה בקנקון, ועונת ההוריקנים בקנקון.

חשוב לשאול מתי עונת ההוריקנים בקנקון ולהיערך בהתאם.  למרות שסופות הוריקן לא פוגעות בקנקון לעיתים קרובות,  הדבר אפשרי וכדאי להקשיב לתחזיות מזג האוויר ולהנחיות. עונת ההוריקנים בקנקון היא בדרך כלל מיוני ונובמבר, אך בין אוגוסט לאוקטובר הסיכויים גבוהים יותר לסופה טרופית בקנקון.

העונה הגשומה בקנקון

העונה הגשומה בקנקון נמשכת ממאי עד אוקטובר. בחודשים אלו כמויות הגשמים בשיאן, למרות שניתן לצפות לגשם בקנקון במהלך כל השנה. מצד שני, גם החום בשיאו בחודשים אלו, כך שגם טמפרטורת המים גבוהה יותר. בתקופות הגשומות יותר, ייתכן שיהיו פחות תיירים באטרקציות פופולריות, למעט מועדים מיוחדים כמו חופשות ארוכות, פסטיבלים וכול'.

העונה היבשה בקנקון

העונה היבשה בקנקון נמשכת מנובמבר עד אפריל. עם זאת, עדיין יש סיכוי לגשם גם בחודשים היבשים יותר, אבל הרבה פחות מאשר בחודשי הקיץ. העונה היבשה היא עונת התיירות בקנקון, במיוחד בזמני חגים וחופשות מיוחדות כמו תקופת החגים בסוף דצמבר, השנה האזרחית החדשה, וגם חופשת האביב מדי שנה מתישהו בין מרץ לאפריל (קנקון הוא יעד פופולרי מאוד עבור אמריקאים לחופשת האביב). בתקופות אלו, קנקון עשויה להיות עמוסה בתיירים וכדאי להזמין כרטיסי טיסה, בתי מלון וכול' כמה שיותר זמן מראש.

אירועים ופסטיבלים בקנקון

קנקון ידועה בחופים היפים שלה והיא יעד פופולרי ואהוב על תיירים מכל העולם. יש בה אירועים חגיגיים רבים, החל מפסטיבלי מוזיקה ועד למסורות תרבותיות רבות שנים. רבים מהאירועים ומהפסטיבלים מתאימים מאוד למשפחות עם ילדים, ויהפכו את הטיול שלכם בקנקון לחוויה בלתי נשכחת.

יום המתים בקנקון

יום המתים הוא בין החגים החשובים והמפורסמים ביותר שנחגגים במקסיקו. הוא נחגג בתחילת נובמבר, ובו חולקים כבוד לזכר המתים, מבקרים בבתי הקברות ומניחים פרחים ומתנות על הקברים.

גם בקנקון חוגגים את יום המתים עם פסטיבל חגיגי שכולל תחפושות מסורתיות, מוזיקה, פעילויות ועוד.

יום הילד בקנקון

יום הילדים או אל דיה דל נינו בקנקון נחגג מדי שנה בסוף אפריל. ביום זה נהוג להעניק לילדים מתנות ולקיים פעילויות מהנות לכל המשפחה. מקומות רבים כמו בתי מלון, קניונים וכול' יקיימו פעילויות מיוחדות וחגיגיות לכבוד יום הילד בקנקון.

פסטיבלי מוזיקה בקנקון

בקנקון מתקיימים מדי שנה מספר פסטיבלי מוזיקה, שמתמקדים בעיקר במוזיקה אלקטרונית, כמו:

שבוע המוזיקה של קנקון (שחוגג את המוזיקה האלקטרונית ונמשך כחמישה ימים), פסטיבל אינספשן (פסטיבל מוזיקה אלקטרונית שמתקיים בתקופת חופשת האביב), פסטיבל איביזה ספיריט ועוד. פסטיבלים אלו בדרך כלל פחות מתאימים למשפחות עם ילדים.

אך לא רק אוהבי מוזיקה אלקטרונית נהנים בקנקון, גם לחובבי מוזיקת ג'אז יש פסטיבל משלהם. פסטיבל ריביירה מאיה ג'אז, שהחל בשנת 2003, מתקיים בפלאיה דל כרמן (במרחק של כשעה נסיעה מקנקון) מדי שנה בסוף נובמבר בדרך כלל, במשך כשלושה ימים. הוא מארח מגוון אמנים, ואירח בעבר את נורה ג'ונס, ארת' ווינד אנד פייר, צ'יק קוריאה ועוד.

מזג האוויר בקנקון לפי חודש

לכל תקופה יש יתרונות וחסרונות לחופשה בקנקון. ביקשנו לבדוק מהו מזג האוויר הצפוי בכל חודש בקנקון, אך שימו לב שאלו הן תחזיות ממוצעות לפי שנים קודמות, ולא ניתן לחזות במדויק מה יהיה מזג האוויר, הטמפרטורות המדויקות או כמויות הגשם. לכן, כדאי לבדוק שוב את מזג האוויר בקנקון מספר ימים לפני התאריך הרצוי, כמה שיותר קרוב לתאריך עצמו.

מזג האוויר בקנקון בינואר

ינואר הוא חודש מומלץ לחופשה בקנקון. זוהי העונה היבשה בקנקון, ומזג האוויר חם אך בדרך כלל לא חם מדי. הטמפרטורות הגבוהות הממוצעות מגיעות עד לכ28 מעלות צלזיוס, הימים חמים והלילות נעימים עם טמפרטורות שנעות באזור 20 מעלות צלזיוס בלילה.

מזג האוויר בקנקון בפברואר

פברואר הוא חודש מומלץ לחופשה בקנקון. ניתן לצפות למעט גשם, אך זוהי העונה היבשה בקנקון ויחסית לחודשים אחרים כמויות הגשם הן די מינימליות. מזג האוויר בקנקון בפברואר חם במהלך היום ונעים בלילה, עם טמפרטורות שנעות בין כ-28 לכ-19 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בקנקון במרץ

חודש מרץ הוא זמן טוב לחופשה בקנקון. מזג האוויר חם, הטמפרטורות עולות מעט ונעות בין כ-29 לבין כ-20 מעלות צלזיוס. העונה היבשה בקנקון עדיין בעיצומה וכמויות הגשם מינימליות.

מזג האוויר בקנקון באפריל

אפריל הוא חודש מומלץ לחופשה בקנקון. העונה היבשה עדיין בעיצומה וכמויות הגשם עדיין נמוכות יחסית לחודשי הקיץ. מזג האוויר בקנקון באפריל חם במהלך היום ונעים בלילה עם טמפרטורות שנעות בין כ-30 מעלות צלזיוס לכ-22 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בקנקון במאי

מזג האוויר במאי בקנקון חם במהלך היום עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ-32 מעלות צלזיוס, ונשאר חמים גם בלילה. בחודש זה ניתן לצפות למעט יותר גשם מאשר בחודשים שלפניו עם תחילת העונה הגשומה בקנקון.

מזג האוויר בקנקון ביוני

העונה הגשומה בקנקון בעיצומה ביוני וניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות. בחודש זה מתחילה באופן רשמי גם עונת ההוריקנים במקסיקו (עם סיכוי גבוה יותר לסופה בין אוגוסט לנובמבר). מזג האוויר ביוני בקנקון חם, והטמפרטורות נעות בין כ-32 מעלות צלזיוס לבין כ-25 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בקנקון ביולי

מזג האוויר בקנקון ביולי ממשיך להיות חם וגשום (למרות שזהו לא החודש הגשום ביותר בעונה הגשומה), עם טמפרטורות שנעות בין כ-25 לכ-32 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בקנקון באוגוסט

מזג האוויר בקנקון באוגוסט הוא חם מאוד, עם טמפרטורות שנעות בין כ-33 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום לכ-24 מעלות צלזיוס. העונה הגשומה בעיצומה וחודש אוגוסט בקנקון עלול להיות גשום לעיתים, אך לא כמו מספר החודשים שאחריו, בספטמבר ובאוקטובר בהם כמויות הגשם מגיעות לשיאן.

מזג האוויר בקנקון בספטמבר

מזג האוויר בקנקון בספטמבר ממשיך להיות חם וכמויות הגשם עולות. ספטמבר הוא בין החודשים הגשומים ביותר בשנה בקנקון. הטמפרטורות בספטמבר בקנקון נעות בין כ-32 לכ-24 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בקנקון באוקטובר

גם באוקטובר בקנקון העונה הגשומה עדיין בעיצומה, וזהו בין החודשים הגשומים ביותר בשנה. הטמפרטורות באוקטובר בקנקון נעות בין כ-31 לכ-23 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בקנקון בנובמבר

כמויות הגשם מתחילות לרדת בנובמבר, והטמפרטורות יורדות מעט גם הן, ונעות בין כ-29 מעלות צלזיוס לכ-21 מעלות צלזיוס. זוהי עונת מעבר וזהו זמן טוב לחופשה בקנקון, עם מזג אוויר מתון יחסית וסיכוי לפחות תיירים מבדרך כלל.

מזג האוויר בקנקון בדצמבר

העונה היבשה בקנקון בעיצומה בדצמבר, וגם עונת ההוריקנים כבר מסתיימת בשלב זה. זהו זמן מומלץ לחופשה בקנקון, אך שימו לב שלקראת סוף החודש מגיעה תקופת החגים והשנה האזרחית החדשה, כך שתיתכן עלייה במחירים וכדאי מאוד להזמין בתי מלון וטיסות מראש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל