Panama

מזג האוויר בפנמה – עונה מומלצת לטיול

בדיוק כמו כל תכנון טיול אחר, גם כאשר בוחרים לצאת לטיול בפנמה, כדאי מאוד לתכנן את מסלול הטיול על בסיס היכרות עם תנאי מזג האוויר הכלליים של פנמה, ותנאי מזג האוויר הספציפיים באזורים השונים. במדריך זה תקבלו את כל ההסברים על מזג האוויר בפנמה ונגלה לכם מה הן העונות המומלצות לטיול בפנמה ואיך לתכנן את הטיול בצורה הכי טובה 

הרפובליקה של פנמה היא מדינה הממוקמת במרכז אמריקה, לחופי הים הקריבי מחד והאוקיינוס השקט מאידך. זו היא המדינה הדרומית והמזרחית ביותר באמריקה המרכזית והיא גובלת בקולומביה מדרום, ומצפון בקוסטה ריקה. המיקום של פנמה משפיע בצורה משמעותית על תנאי מזג האוויר בפנמה, ולכן כדאי לתיירים שמתכננים טיול בפנמה ללמוד ולהתכונן מראש כדי להימנע מימים של מזג אוויר מאתגר. באופן עקרוני, מזג האוויר בפנמה מוגדר בתור מזג אוויר טרופי חם, בעיקר בשל הקירבה לקו המשווה. במרבית ימות השנה הטמפרטורה משתנה אך בצורה כמעט בלתי מובחנת, וקשה מאוד למצוא ימים בהם הטמפרטורה עולה על 32 מעלות צלזיוס. לצד זה, פנמה חווה כמות משקעים שנעה בין 1300 ל 3000 מילימטרים של גשם באזורים השונים של המדינה, מה שיכול להשפיע על חוויית הטיול של תיירים המגיעים לפנמה לתקופה מוגבלת.

אם אתם רוצים לתכנן את הטיול בפנמה בצורה מושלמת, כדאי לקחת בחשבון את השפעות מזג האוויר בפנמה על חווית הטיול ולהבטיח שאתם מגיעים מוכנים לכל תרחיש.

טיול בפנמה – מידע שימושי:

מלונות מומלצים בפנמה סיטי

השכרת רכב בפנמה

מזג אוויר בפנמה

האקלים העיקרי והבולט ביותר של אזור פנמה מה הוא אקלים טרופי וחם לאורך כל ימות השנה. ההבדלים העיקריים המורגשים לאורך השנה הם ההבדלים בכמויות הגשמים שיורדות באזורים השונים של המדינה, במהלך עונות השנה השונות. עונות השנה בפנמה מתחלקות לשתי עונות מרכזיות. בין החודשים מאי עד נובמבר, זוהי העונה הגשומה, בה ניתן לראות כמויות משקעים גדולות יותר. העונה השנייה של השנה היא העונה היבשה, אשר מתרחשת בין החודשים דצמבר לאפריל מידי שנה.

לכל עונה בשנה יש את המאפיינים המרכזיים והבולטים ביותר שלה, למרות שיש הבדלים מאוד מינוריים בין התופעות המתרחשות בכל אחת מעונות השנה. הגשם הוא מופע שכיח בשמיים של פנמה, לאורך כל עונות השנה. אומנם יש הבדלים בכמויות המשקעים ובתדירות של המשקעים, אבל כל הערים והאזורים של פנמה יודעים כיצד להתמודד עם תנאי גשם משתנים.

קיץ בפנמה

העונה החמה של פנמה מתרחשת בין החודשים דצמבר לאפריל והיא עונה אשר מתאפיינת בכמות גשמים נמוכה באופן יחסי, וטמפרטורות גבוהות ולחות. באופן כללי, עונת הקיץ בפנמה היא העונה המומלצת לטיול בפנמה. ראשית, מפני שמדובר על טמפרטורות חמות יחסית, עם ממוצע משקעים נמוך יחסית, מה שהופך את האפשרות לצאת לטיול להרבה יותר נוחה. לצד זאת, כאשר כמות שעות האור ביממה הולכת ועולה, אתם יכולים לנצל כל אחד מימי הטיול בפנמה לטובת פעילויות שמתאימות לשהייה תחת כיפת השמיים למשך פרק זמן ארוך יחסית. מבחינתם של מטיילים רבים, עונת הקיץ בפנמה היא הזדמנות מושלמת גם לבילוי בחופי הים המיוחדים והיפים, משום שמדובר על טמפרטורת מים יחסית גבוהות שנעות בין 27 מעלות צלזיוס לבין 28 מעלות צלזיוס לאורך תקופת הקיץ בפנמה.

במהלך חודש דצמבר, עם תחילתו של הקיץ בפנמה, ממוצע המשקעים הוא 130 מילימטרים, שהם שמונה ימי גשם בממוצע. מבחינת טמפרטורות בחודש דצמבר בפנמה, הטווח נע בין 23 מעלות צלזיוס ל-30 מעלות צלזיוס. כמות שעות האור ביממה היא שש שעות (בקיזוז עננים).

חודש ינואר בפנמה הוא חודש שבו יש 7 שעות אור באופן ממוצע, הטמפרטורות נעות בין 23 מעלות צלזיוס ל 31 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, ניתן לראות ירידה בכמות המשקעים בצורה דרמטית, לכדי 40 מילימטרים שהם שלושה ימי גשם לאורך כל חודש ינואר בפנמה.

חודש פברואר בפנמה מציג ירידה משמעותית עוד יותר בכמות המשקעים, לכדי שישה-עשר מילימטרים של גשם, שהם יומיים בממוצע. כמו כן, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש פברואר נע בין 23 ל 32 מעלות צלזיוס, ומספר שעות האור מגיע ל 8 שעות אור ביממה. חודש פברואר בפנמה הוא אחד מהחודשים הכי טובים והכי מומלצים לטיול במדינה הן משום שיש שעות אור רבות לנצל והן מפני שמדובר על תקופה שבה כמות המשקעים היא נמוכה באופן יחסי לעונה.

חודש מרץ בפנמה, מתאפיין בכמויות גשמים נמוכות גם כן, עם ממוצע של 17 מילימטרים של גשם לאורך כל החודש. הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מרץ בפנמה נעה בין 23 מעלות צלזיוס ל 32 מעלות צלזיוס וכמות שעות האור הממוצעת בכל יממה היא שמונה שעות. כך שגם חודש מרץ בפנמה נחשב זמן מומלץ לטיול בפנמה והתיירים בוחרים להגיע בתקופה זו בהמוניהם.

חודש אפריל בפנמה הוא בחודש אשר מסמל את סופה של התקופה החמה, והוא עדיין נחשב לאחת העונות המומלצות לטיול בפנמה. עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 24 ל 32 מעלות, אפשר לצאת לטייל מבלי לחשוש בימים קרים ולא נעימים. כמו כן במהלך חודש אפריל בפנמה, ניתן לראות כמות משקעים נוחה באופן יחסי, עם 75 מילימטרים של גשם, שהם ארבעה ימי גשם בממוצע. מבחינת שעות האור ביממה, מדובר על 7 שעות אור בממוצע במהלך חודש אפריל בפנמה.

חורף בפנמה

העונה הקרה של פנמה מתחילה עם סיומו של חודש אפריל ונמשכת לאורך מרבית חודשי השנה עד סוף חודש נובמבר. במהלך החורף בפנמה, ניתן לראות ירידה בטמפרטורה הממוצעת ועליה בכמויות הגשמים בכל רחבי המדינה עם שינויים קלים בין האזורים המערביים והמזרחיים של המדינה. חשוב לציין כי תחת אקלים טרופי כפי שקיים בפנמה, השינויים במהלך עונות השנה הם מאוד מינימליים, אבל הם יכולים להשפיע בכל זאת על אנשים אשר רוצים לצאת לטיולים ומגיעים לאזור לפרק זמן מוגבל. אומנם אתם יכולים לטייל בפנמה כמעט בכל עונות השנה. אך יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את ההבדלים בין החודשים השונים במיוחד במהלך תקופת החורף בפנמה.

חודש מאי בפנמה הוא החודש אשר מתחיל את העונה הגשומה במדינה, והוא החודש שבו ניתן לראות שינויים במזג האוויר בפנמה בצורה הכי ברורה שיש. כמות המשקעים בחודש מאי בפנמה היא 200 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימים בממוצע. כמו כן הטמפרטורות במהלך חודש מאי נעות בין 24 מעלות צלזיוס לבין 31 מעלות צלזיוס ומספר שעות האור ביממה הוא שבע שעות.

חודש יוני בפנמה מתאפיין בטמפרטורות דומות לחודש מאי, אשר נעות בין 24 ל 30 מעלות צלזיוס. מבחינת מספר ימי הגשם, מדובר על 12 ימי הגשם ועל ממוצע משקעים של 250 מילימטרים. כמו כן מספר שעות האור ביממה עומד על שש שעות לאורך החודש.

חודש יולי בפנמה הוא חודש שבו ניתן לראות ירידה קלה בממוצע הגשמים לכדי 185 מילימטרים לאורך החודש. אך יחד עם זאת כמות ימי הגשם הממוצעת נותרת על 11 ימים לאורך חודש יולי. לצד זאת הטמפרטורות הממוצעות במהלך חודש יולי בפנמה נשארות זהות, והן נעות בין 24 על 30 מעלות צלזיוס לאורך החודש. מבחינת שעות האור, ניתן לראות בממוצע שש שעות אור בכל יממה במהלך חודש יולי באזור פנמה.

חודש אוגוסט בפנמה מתאפיין גם הוא ב 6 שעות אור ביממה, ו 24 מעלות צלזיוס עד 30 מעלות צלזיוס. לעומת זאת, כמות המשקעים במהלך חודש אוגוסט מגיעה לכדי הממוצע של 190 מילימטרים לאורך החודש, שהם שווי ערך ל-11 ימי משקעים.

חודש ספטמבר בפנמה דומה באופן יחסי למזג האוויר בפנמה באוגוסט. מבחינת כמות המשקעים, מדובר על 195 מילימטרים של משקעים במהלך חודש ספטמבר בפנמה, שהם שווי ערך 11 או 12 ימי גשם בממוצע. כמו-כן הטמפרטורה הממוצעת בפנמה בספטמבר נעה בין 24 ל 30 מעלות צלזיוס. שעות האור ביממה הן שש שעות.

חודש אוקטובר בפנמה הוא החודש הקר ביותר של השנה, והוא מתאפיין בטמפרטורות שנעות בין 23 מעלות צלזיוס לבין 29 מעלות צלזיוס. כמו כן מדובר על כמות משקעים גבוהה באופן יחסי, כאשר ממוצע המשקעים הוא 225 מילימטרים של גשם. מספר שעות האור ביממה הוא הקצר ביותר לאורך השנה, והוא בממוצע חמש שעות אור בכל יום. זהו חודש שבו יהיה לכם קשה יחסית לטייל בפנמה ואתם צריכים לחשוב פעמיים אם כדאי להגיע לאזור פנמה בתקופה זו של השנה.

חודש נובמבר בפנמה הוא חודש אשר מסמל את סיומה של עונת החורף בפנמה והוא מתאפיין עדיין כמויות משקעים גבוהות וטמפרטורות נמוכות. בממוצע, במהלך חודש נובמבר בפנמה כמות המשקעים עומדת על מאתיים וחמישים מילימטרים של גשם, שהם שווי ערך לשלושה ימי גשם בכל חודש. כמו כן הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש נובמבר בפנמה היא בין 23 מעלות צלזיוס לבין 30 מעלות צלזיוס. מספר שעות האור ביממה עומד על כ 6 שעות אור.

העונה המומלצת לטיול בפנמה

בכל מה שקשור לבחירה לצאת לטיול בפנמה, העונה המומלצת ביותר מבחינת תיירים היא עונת הקיץ. כמו שאתם בוודאי כבר מצליחים להבין, השינויים בין עונות הקיץ והחורף של פנמה הם יחסית מינוריים, אולם, בשילוב עם הסכנה של הוריקנים אשר קיימת לאורך כל ימות השנה, תקופת החורף היא לא העונה המומלצת לטיול בפנמה, במיוחד כאשר מדובר על טיולים רגליים ביערות של פנמה. לצד זאת, הטמפרטורות החמות והיציבות, כמו גם מיעוט ימי הגשם במהלך התקופה החמה, הופכים את הטיול בפנמה בין פברואר לאפריל לטיול חווייתי במיוחד. כמובן שאתם יכולים להגיע לפנמה לפני או אחרי טווחי החודשים הללו, אבל בדרך כלל החודשים פברואר מרץ ואפריל, הם החודשים שבהם אפשר לנצל כל רגע ביממה, בשביל להכיר את פנמה על הצד הטוב ביותר ולצאת לבילוי גם בים וגם באתרי הטיול המעניינים ביותר שיש לפנמה להציע למבקרים בה.

מזג האוויר בפנמה בחודשים פברואר עד אפריל חם, השמש מאירה לאורך שעות ארוכות ויש מעט מאוד ימים של גשם. יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את העובדה שבחלק הצפון -מערבי של מדינת פנמה יש כמויות משקעים יחסית גדולות גם לאורך תקופת הטיולים האידיאלית. לעומת זאת, באזורים הדרומיים ובעיקר בחלקים של האוקיינוס הפסיפי, אפשר אפילו להגיע לפני תקופת השיא ולבקר כבר בדצמבר מפני שהתנאים לטיולים מתאימים לתיירים כבר מחודש זה ועד לסיומו של חודש אפריל.

מה לארוז במזוודה לקראת טיול לפנמה?

רגע אחד לפני שאתם עולים על הטיסה לפנמה, ומתחילים את הטיול המרגש, חשוב שתבדקו מה הם הבגדים המתאימים לטיול בפנמה ואיזה ציוד אתם רוצים וצריכים לקחת לחוויה. קודם כל ולפני הכל – לא כדאי להגיע לפנמה בלי מעיל גשם טוב ואיכותי. למרות שמדובר על טמפרטורות יחסית גבוהות לאורך כל ימות השנה, ולמרות שאתם נמצאים בתנועה והגוף יכול להיות חם מאוד, הגשם הוא עניין נפוץ יחסית במרכז אמריקה.

לצד זאת, ייתכן מאוד ותרצו לקחת לטיול שלכם בפנמה גם מכנסי הליכה מבד נושם. מכנסיים כאלו יאשרו לכם הליכה גם בתנאים של חום ולחות, מבלי להרגיש שאתם סובלים לאורך שעות הליכה רבות בתנאי הקיצון הללו. ואם הטיול שלכם עתיד לכלול גם כמה מסלולים רגליים, אל תוותרו על האפשרות לקחת נעלי הליכה טובות ואיכותיות ביחד איתכם.

לחילופין, יש לא מעט תיירים אשר מגיעים לפנמה ורוצים לבלות שעות ארוכות בחופי הים המיוחדים, לטובת גלישת גלים או פעילויות אקסטרים אחרות בים. אם גם כאלה, חשוב לקחת איתכם ציוד צלילה, גלישה ואפילו שחייה (שנורקלים), אשר מתאים ליכולות המקצועיות שלכם ויכול לעזור לכם להפוך את החוויה לבלתי נשכחת.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל