עונה מומלצת לחופשה בפנמה סיטי

מזג האוויר בפנמה סיטי ועונה מומלצת לחופשה

פנמה סיטי היא עיר מודרנית ומרכזית, וכמובן בירת פנמה שבמרכז אמריקה. יש בה מוזיאונים מעניינים, מסעדות טובות, קניונים, ואפילו פארק גדול, שמרגיש כמו יער בצמוד לעיר, עם חיות בר וצמחייה יפהפייה. אם אתם מתכננים חופשה בפנמה סיטי, כדאי לכם לקרוא קודם על מזג האוויר בה, על התנאים בעונות השנה השונות ועל האירועים המיוחדים והפסטיבלים שתוכלו לשלב בחופשה שלכם, לפני שתחליטו מתי הכי כדאי לטוס לפנמה סיטי.

האקלים בפנמה סיטי, בירת פנמה, הוא אקלים סוואנה טרופי. מזג האוויר נשאר חם מאוד כל השנה במהלך היום, וחמים בלילה. הטמפרטורות הממוצעות הגבוהות מגיעות לכ-30 מעלות צלזיוס בשעות היום כמעט בכל חודש בשנה, ונשארות חמימות גם בלילה. לכן מבדילים בעיקר בין העונה היבשה לעונה הגשומה בפנמה סיטי. העונה היבשה בפנמה סיטי נמשכת מינואר ועד אפריל, והעונה הגשומה בפנמה סיטי נמשכת ממאי עד דצמבר.

חופשה בפנמה סיטי – מידע נוסף

השכרת רכב בפנמה – השוואת מחירים וטיפים למטייל

מזג האוויר בפנמה – עונה מומלצת לטיול

מתי מומלץ לטוס לפנמה סיטי?

העונה המומלצת לחופשה בפנמה סיטי בהחלט תלויה הרבה במטייל. כדי להתחמק מהגשם ומהחום הכבד מומלץ להגיע לפנמה בעונה היבשה. פנמה סיטי הוא מקום פופולרי למי שמחפש חופשה חמה בדצמבר, ינואר או פברואר, ותיירים רבים מגיעים לפנמה סיטי בחודשים אלו. אוגוסט וספטמבר הם חודשים טובים לצפייה בלוויתנים. העונה הגשומה יכולה להיות טובה יותר למי שמחפש מחירים זולים יותר (למעט מועדים מיוחדים). מי שרוצה ליהנות מחוויה תרבותית מיוחדת וחגיגית, יכול להגיע לחגיגות הקרנבל בפנמה (סוף פברואר/תחילת מרץ בדרך כלל), ומי שמחפש לחמוק מהגשם כדאי לו להגיע בעונה היבשה, ובמיוחד בחודשים ינואר ופברואר, בהם כמעט ואין גשם.

חודש אחד שכדאי לציין הוא נובמבר בפנמה סיטי, במהלכו מתקיימים מספר ימי חג לאומיים, ורבים מהמקומיים לוקחים חופש ועוזבים את העיר לטובת החוף. בזמנים אלו המלונות באתרי תיירות רבים בפנמה עלולים להיות מלאים, ובתי עסק קטנים עלולים להיות סגורים. אם אתם מטיילים בזמן זה בפנמה סיטי, כדאי להזמין בתי מלון, כרטיסים לתחבורה ציבורית וכול' מראש.

עונות השנה בפנמה סיטי

כאמור, בשל האקלים הטרופי השורר בה, בפנמה סיטי מבדילים בעיקר בין העונה היבשה לעונה הגשומה, ופחות מתייחסים לארבע עונות השנה המקובלות אצלנו.

מתי העונה הגשומה בפנמה סיטי?

העונה הגשומה בפנמה סיטי נמשכת ממאי עד דצמבר.

כמעט לאורך כל התקופה ניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות מאוד, אך הגשמים בדרך כלל לא נמשכים כל היום. עם זאת, יש סיכוי טוב יותר למחירים טובים יותר ואתרי תיירות שקטים יותר בחודשים הגשומים, למעט מאשר במועדים מיוחדים כמו חופשות או חגים מסוימים. כמו כן, הצמחייה פורחת ונמצאת בשיאה בחודשים הגשומים. למרות שניתן לבקר בפנמה סיטי במשך כל השנה, גשם כבד עלול להפוך פעילויות מסוימות לפחות אידיאליות.

מתי העונה היבשה בפנמה סיטי?

העונה היבשה בפנמה סיטי היא בעצם הקיץ בפנמה, והיא נמשכת מדצמבר ועד אפריל.  התיירות בשיאה בתקופה זו של השנה, ויש מעט מאוד גשם מדי חודש אם בכלל. בחודשים אלו מזג האוויר חם מאוד, עם טמפרטורות שנעות בין כ-32 מעלות צלזיוס (בשעות החמות של היום) לבין כ-24 מעלות צלזיוס בשעות הלילה בדרך כלל.

אירועים מיוחדים, חגים ופסטיבלים בפנמה סיטי

פנמה סיטי היא עיר מלאה בתרבות. השתתפות באחד מהאירועים התרבותיים המיוחדים המתקיימים בעיר מדי שנה, יהפכו את הטיול שלכם לחוויה בלתי נשכחת. אלו רק כמה מהאירועים המתקיימים בפנמה סיטי מדי שנה:

הקרנבל בפנמה סיטי

חגיגות הקרנבל לא פוסחות גם על פנמה סיטי, ומדי שנה בסוף פברואר/תחילת מרץ, מתחילות חגיגות שנמשכות מספר ימים, וכוללות תהלוכות עם מוזיקה, תחפושות וריקודים. הקרנבל בפנמה סיטי מתקיים בדרך כלל באיזור פארק סינטה קוסטרה. הילדים נהנים ממשחקי מים במהלך היום, וכולם נהנים מצפייה במשאיות המקושטות והמרהיבות, הרקדנים, והמוזיקה החגיגית. מגוון דוכני אוכל מוכרים משקאות ומאכלים ברחבי הקרנבל.

פסטיבל הג'אז של פנמה

פסטיבל הג'אז של פנמה נוסד לפני כעשרים שנה, והוא מושך אליו אלפי מבקרים, ואמנים רבים מכל העולם. הפסטיבל מתקיים מדי שנה בינואר בדרך כלל, וכולל לא רק הופעות של שמות גדולים במוזיקת הג'אז, אלא גם סדנאות, אירועי ג'אם סשן ועוד.

חגים בנובמבר בפנמה

חודש נובמבר הוא חודש חגיגי במיוחד בפנמה, עם חמישה חגים לאומיים והרבה ימי חופש. בחודש נובמבר בפנמה חוגגים, בין היתר, את ימי העצמאות של פנמה (שמלווים בחגיגות שונות בפנמה סיטי ובתהלוכה חגיגית), יום הדגל של פנמה סיטי (שמלווה גם הוא בתהלוכה מרשימה של דגלנים, לובשי מדים, ריקודים עם תלבושות מסורתיות) ועוד.

מזג האוויר בפנמה סיטי לפי חודש

בדקנו מהו מזג האוויר בפנמה סיטי הצפוי מדי חודש. למרות שהטמפרטורות לא משתנות הרבה מחודש לחודש, כמויות הגשם והתיירים משתנות, ויש חודשים בהם ישנם אירועים מיוחדים שהופכים את העיר לעמוסה יותר ואליהם כדאי לשים לב ולבצע הזמנות זמן רב מראש. שימו לב שהתחזיות לא מדויקת ומשוערות לפי שנים קודמות, ומזג האוויר בלתי צפוי. תחזית מדויקת יותר זמינה באינטרנט בדרך כלל מספר ימים לפני התאריך הרצוי.

מזג האוויר בפנמה סיטי בינואר

ינואר הוא חודש מומלץ לחופשה בפנמה סיטי. העונה היבשה בפנמה סיטי בעיצומה בזמן זה. הטמפרטורות נעות בין כ-32 מעלות צלזיוס לכ-25 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) במהלך החודש, עם מעט מאוד או ללא גשם בכלל.

מזג האוויר בפנמה סיטי בפברואר

פברואר הוא חודש מומלץ לחופשה בפנמה סיטי. העונה היבשה בעיצומה עם מעט מאוד גשם אם בכלל, והטמפרטורות נעות בין כ-32 לכ-25 מעלות צלזיוס, כך שחם במהלך היום ונעים בלילה. בחודש זה מתקיים פסטיבל מרדי גרא בפנמה סיטי.

מזג האוויר בפנמה סיטי במרץ

מרץ הוא עדיין חודש יבש ומומלץ לחופשה בפנמה סיטי, רגע לפני תחילת העונה הגשומה באפריל. הטמפרטורות נעות בין כ-32 לכ-25 מעלות צלזיוס בחודש זה. בתחילת מרץ מתקיים הקרנבל בפנמה סיטי.

מזג האוויר בפנמה סיטי באפריל

באפריל מתחילה העונה הגשומה בפנמה סיטי וכמויות הגשם מתחילות לעלות. הטמפרטורות בפנמה סיטי באפריל נעות בין כ-32 לכ-25 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בפנמה סיטי במאי

במאי העונה הגשומה בפנמה סיטי בעיצומה, וניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות. מזג האוויר חם וגשום בפנמה סיטי במאי, עם טמפרטורות שנעות בין כ-31 לכ-25 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בפנמה סיטי ביוני

מזג האוויר ביוני בפנמה סיטי הוא חם וגשום. זוהי העונה הגשומה ולכן ניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות. הטמפרטורות ביוני בפנמה סיטי בדרך כלל נעות בין כ-30 לכ-25 מעלות צלזיוס.  ביוני בפנמה מתקיים פסטיבל קורפוס קריסטי, פסטיבל פולקלור בו מתקיימות הופעות של רקדנים בתחפושות וסיפורי פולקלור. הפסטיבל מתקיים בלוס סנטוס ובצ'יטרה בדרך כלל.

מזג האוויר ביולי בפנמה סיטי

מזג האוויר ביולי בפנמה סיטי הוא חם וגשום, עם טמפרטורות שנעות בין כ-30 לכ-25 מעלות צלזיוס וגשמים לעיתים קרובות.

מזג האוויר בפנמה סיטי באוגוסט

מזג האוויר באוגוסט בפנמה סיטי ממשיך להיות גשום וחם. זוהי העונה הגשומה בפנמה סיטי ולכן ניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות. הטמפרטורות נעות בין כ-30 לכ-25 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בפנמה סיטי בספטמבר

בספטמבר בפנמה סיטי צפויה עלייה קלה בכמויות הגשם, וניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות. מזג האוויר חם ביום וחמים בלילה בדרך כלל, עם טמפרטורות שנעות בין כ-30 לכ-25 מעלות צלזיוס. זוהי עונת מעבר בפנמה סיטי וגם חלק מהעונה הגשומה, לכן ניתן לצפות לפחות תיירים מבדרך כלל.

בספטמבר מתקיים פסטיבל הים בבוקאס דל טורו בפנמה, שכולל מגוון הופעות ופעילויות.

מזג האוויר בפנמה סיטי באוקטובר

כמויות הגשם עולות מעט בפנמה סיטי באוקטובר וניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות. הטמפרטורות נעות בין כ-29 לכ-24 מעלות צלזיוס, מעט פחות חם מבדרך כלל.

מזג האוויר בפנמה סיטי בנובמבר

העונה הגשומה עוד בעיצומה בנובמבר בפנמה סיטי אך כמויות הגשם בירידה בדרך כלל, רגע לפני העונה היבשה. מזג האוויר חם כרגיל במהלך היום וחמים בלילה, עם טמפרטורות שנעות בין כ-30 לכ-24 מעלות צלזיוס.

בנובמבר בפנמה סיטי נחגגים מספר חגים לאומיים כמו ימי העצמאות של פנמה, יום הדגל ועוד.

מזג האוויר בפנמה סיטי בדצמבר

העונה היבשה בפנמה סיטי מתחילה בדצמבר, וזהו חודש יבש יותר מקודמיו עם מעט גשם בדרך כלל. זוהי תקופה תיירותית, במיוחד לקראת סוף החודש ולקראת תקופת החגים של סוף השנה. הטמפרטורות נעות בין כ-31 לכ-24 מעלות צלזיוס, כך שזהו זמן נהדר לחופשה בפנמה סיטי למי שמחפש לברוח מהחורף הקר.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל