עונה מומלצת לאדיס אבבה

מזג האוויר באדיס אבבה ועונה מומלצת לחופשה

אדיס אבבה היא נקודת הכניסה לאתיופיה עבור תיירים מכל העולם, והיא עיר מרתקת ומלאה בתרבות ובהיסטוריה. כדאי ללמוד מעט על מזג האוויר באדיס אבבה לפני תכנון החופשה, מכיוון שיש בהחלט עונה מומלצת לאדיס אבבה ועונות בהן כדאי להימנע מביקור, או לפחות לקחת בחשבון את מזג האוויר והגשמים במהלך התכנון. לשם כך, ערכנו את המדריך למזג אוויר באדיס אבבה שבסיומו תוכלו להחליט בהתאם לאופי טיול שלכם, מתי כדאי לטוס לאדיס אבבה.

אדיס אבבה, בירת אתיופיה, נמצאת במישור שמוקף בהרים וגבעות, במרכז אתיופיה. האקלים באדיס אבבה הוא אקלים סוב-טרופי הררי.

מזג האוויר באדיס אבבה נשאר מתון במהלך כל השנה: הימים כמעט תמיד חמימים או קרירים מעט, אך אף פעם לא קרים מדי. הלילות בדרך כלל קרים, אך לא קפואים (באזור 10 מעלות צלזיוס, ולעיתים מעט פחות). בין היתרונות הגדולים של מזג האוויר באדיס אבבה הוא שהטמפרטורות בדרך כלל לא חמות מדי (כמעט תמיד מתחת ל-30 מעלות צלזיוס) במהלך היום.

מכיוון שהטמפרטורות נשארות מתונות במהלך כל השנה, העונות מחולקות לפי כמויות הגשם הצפויות. ימי הגשם באדיס אבבה הצפויים מדי חודש הם הגורם המכריע, בדרך כלל, בהחלטה מתי כדאי לטוס לאדיס אבבה.

העונות באדיס אבבה ובאתיופיה מתחלקות לשלוש: העונה היבשה באדיס אבבה (באגה), עונה גשומה קצרה (באלג) והעונה הגשומה הארוכה (קירמט). מתוכן, העונה היבשה היא עונה מומלצת לאדיס אבבה בדרך כלל.

 חופשה באדיס אבבה – עוד מידע שימושי

10 מלונות מומלצים באדיס אבבה, אתיופיה

טיסות לאתיופיה – מה חשוב לדעת

השכרת רכב באתיופיה – השוואת מחירים ומידע חשוב

ויזה לאתיופיה – מדריך והמלצות למטייל

העונה המומלצת לחופשה באדיס אבבה

כאמור, עונה מומלצת לאדיס אבבה בפרט, ולאתיופיה בכלל, היא בעונה היבשה, מאוקטובר ועד פברואר. תוכלו ליהנות בחודשים אלו מימים חמימים, יבשים ומלאי שמש. עם זאת, כדאי להביא בגדים חמים, מכיוון שהלילות באדיס אבבה קרים והטמפרטורות צונחות באופן משמעותי.

כדאי להימנע מחופשה באדיס אבבה בשיא העונה הגשומה, מכיוון שהגשמים יכולים לשבש לכם את התוכניות, לגרום להצפות ולהפוך נסיעות וטיולים בטבע לבעייתיים יותר. החודשים הגשומים ביותר באדיס אבבה הם יולי ואוגוסט.

עונות באדיס אבבה

כאמור, העונות באדיס אבבה מחולקות לפי כמויות הגשם.

מזג האוויר באדיס אבבה נשאר די אחיד במהלך השנה מבחינת טמפרטורות, אך ההבדל המשמעותי בין העונות הוא הגשם, ושם נמצאת התשובה לשאלה מתי כדאי לטוס לאדיס אבבה.

אפשר לחלק את השנה לשלוש עונות באדיס אבבה:

העונה היבשה (Bega)

באגה, העונה היבשה באדיס אבבה, מתחילה באוקטובר ונמשכת עד ינואר. עונת הבאגה נחשבת לעונה מומלצת לאדיס אבבה. מזג האוויר באדיס אבבה בעונה היבשה הוא נוח ובהיר. הימים חמים והלילות קרים, וזהו זמן נהדר להגיע לחופשה באתיופיה.

העונה הגשומה הקצרה באדיס אבבה (Belg)

העונה הגשומה הקצרה באדיס אבבה, הנקראת בלג, מתחילה בפברואר ונמשכת עד מאי. מזג האוויר באדיס אבבה הופך גשום יותר בהדרגה במהלך העונה, עם כ-80 מ"מ של גשם בממוצע מדי חודש באפריל ובמאי.

העונה הגשומה באדיס אבבה (Kiremt)

העונה הגשומה באדיס אבבה, או בשמה המקומי קירמט, מתחילה ביוני ונמשכת עד ספטמבר. מזג האוויר באדיס אבבה בחודשים אלו הוא גשום מאוד, במיוחד בחודשים יולי ואוגוסט.

פסטיבלים באדיס אבבה

מלבד מזג האוויר באדיס אבבה, כדאי לשים לב גם לפסטיבלים המיוחדים המתקיימים בעיר מדי שנה. הפסטיבלים באדיס אבבה בפרט, ובאתיופיה בכלל, הם חוויה תרבותית מיוחדת, ותיירים רבים אף מתכננים את הטיול סביב הפסטיבלים השונים, כדי לצפות בחגיגות המסורתיות המרשימות, שכוללות מוזיקה, ריקודים, טקסים דתיים ועוד.

פסטיבל מסקל באדיס אבבה

פסטיבל ה"מסקל" הוא פסטיבל שמקיים מדי שנה בסוף ספטמבר באתיופיה. משמעות המילה מסקל היא "צלב", והחג הוא חג נוצרי חשוב שחוגג את מציאת הצלב. החגיגות באדיס אבבה מתחילות בהתכנסות חגיגית בכיכר מסקל. התהלוכה המרשימה כוללת ריקודים, מוזיקה ומגוון טקסים מסורתיים.

חג המולד באדיס אבבה (גאנה)

גאנה, חג המולד באתיופיה, נחגג מעט אחרת וגם בתאריך שונה. הוא נחגג בשביעי לינואר, וכולל מגוון טקסים דתיים ומסורות עתיקות. ביום החג, החוגגים לובשים בגד לבן מסורתי. במסורת חג הגאנה, המקומיים מגיעים לכנסייה, ומקבלים נר אתו הם מתהלכים בתהלוכות סביב הכנסייה עם שירת מקהלה וכלי נגינה אתניים. רבים נוהגים לצום לפני החג, ולאחר התפילה כולם בדרך כלל מתאספים לארוחה מסורתית של נזיד בשר, ירקות ואינג'רה. הטקס המפורסם והמרשים ביותר לחג המולד באתיופיה נערך בכנסיות החצובות בסלע בלליבלה, אתר מורשת עולמית בעיר לליבלה.

חג טמקת Timkat

חג הטימקט נחגג מדי שנה בינואר, וחוגג את ההטבלה של ישו בנהר הירדן. זהו אחד מהפסטיבלים החשובים ביותר באתיופיה, והוא כולל שלושה ימים של חגיגות ותהלוכות עם שירים וריקודים בתלבושות מסורתיות.

מזג האוויר באדיס אבבה לפי חודש

בדקנו מהו מזג האוויר באדיס אבבה לפי חודש, בהתבסס על תחזיות משנים קודמות. עם זאת, מזג האוויר באדיס אבבה הוא כמובן לא תמיד צפוי ועלול להשתנות. לכן, כדאי לבדוק שוב את התחזית המקומית מספר ימים לפני התאריך הרלוונטי.

מזג האוויר באדיס אבבה בינואר

ינואר באדיס אבבה הוא נעים חמים ויבש, עם טמפרטורות שנעות באזור 24 מעלות צלזיוס במהלך היום, לילות קרים (באזור 10 מעלות צלזיוס) וסיכוי למעט מאוד גשם.

מזג האוויר באדיס אבבה בפברואר

פברואר באדיס אבבה הוא נעים חמים ויבש, עם טמפרטורות שנעות באזור 25 מעלות צלזיוס במהלך היום, ולילות קרים (באזור 9 מעלות צלזיוס). הסיכוי לגשם עולה מעט, עם מספר ימים בודדים של גשם במהלך החודש.

מזג האוויר באדיס אבבה במרץ

מרץ באדיס אבבה כולל ימים חמימים עם טמפרטורות באזור 25 מעלות צלזיוס, לילות קרים (טמפרטורות שנעות באזור 10 מעלות צלזיוס), וסיכוי לכעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר באדיס אבבה באפריל

אפריל באדיס אבבה הוא חמים ונעים במהלך היום, עם טמפרטורות גבוהות ממוצעות באזור 24 מעלות צלזיוס, קריר בלילה (באזור 11 מעלות צלזיוס), וסיכוי לכעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר באדיס אבבה במאי

מאי באדיס אבבה הוא חודש חמים במהלך היום (כ-25 מעלות צלזיוס בשעות החמות), קר בלילה (באזור 10 מעלות צלזיוס) ועם סיכוי לכעשרה ימי גשם.

מזג האוויר באדיס אבבה ביוני

יוני באדיס אבבה עדיין חמים במהלך היום (באזור 24 מעלות צלזיוס) וקר בלילה, אך גשום יותר עם סיכוי לכעשרים ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר ביולי באדיס אבבה

יולי באדיס אבבה הוא גשום מאוד, הגשום ביותר בשנה, עם כ-27 ימי גשם במהלך החודש. מזג האוויר באדיס אבבה בחודש זה מתון אך קריר בדרך כלל, עם טמפרטורות שנעות באזור 20 מעלות צלזיוס במהלך היום.

מזג האוויר באדיס אבבה באוגוסט

אוגוסט באדיס אבבה גשום מאוד וקריר. הטמפרטורות נעות בין כ-10 לכ-22 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות לכ-26 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר באדיס אבבה בספטמבר

ספטמבר באדיס אבבה עדיין גשום, אך כמויות הגשם יורדות, עם כ-18 ימי גשם במהלך החודש. זהו החודש האחרון של העונה הגשומה באדיס אבבה. הטמפרטורות קרירות ולעיתים גם חמימות בשעות היום, ונעות בין כ-12 לכ-23 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר באדיס אבבה באוקטובר

אוקטובר באדיס אבבה הוא חמים במהלך היום, ומתחיל להתבהר. זהו חודש יבש יחסית, עם סיכוי למספר ימי גשם בודדים, ימים נעימים אך מעט קרירים לעיתים (באזור 22 מעלות צלזיוס) ולילות קרים.

מזג האוויר באדיס אבבה בנובמבר

נובמבר באדיס אבבה הוא מתון, יבש ונעים לחופשה. הטמפרטורות נעות באיזור 23 מעלות צלזיוס במהלך היום, ובאיזור 10 מעלות צלזיוס בשעות הקרות יותר, והסיכוי לגשם קלוש מאוד.

 מזג האוויר באדיס אבבה בדצמבר

דצמבר באדיס אבבה הוא נעים, מתון ויבש, עם טמפרטורות שנעות באזור 23 מעלות צלזיוס בשעות היום, ובאזור 10 מעלות צלזיוס בלילה ובדרך כלל ללא גשם.

Addis Ababa WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל