דרום אפריקה עם ילדים

דרום אפריקה עם ילדים – המדריך המלא למטייל

דרום אפריקה נחשבת יעד תיירותי מבוקש, בין היתר בזכות מגוון עצום של אטרקציות טבעיות, כמו הר השולחן וכף התקווה הטובה ובזכות ההזדמנות שהיא מעניקה למבקרים בה למפגש בלתי אמצעי עם מגוון עשיר מאין כמוהו של חיות בר החיות בשמורות הספארי ובאזורי החוף. חופשה בדרום אפריקה עם הילדים יכולה להיות חוויה יוצאת דופן ובלתי נשכחת, גם בערים הגדולות המספקות אטרקציות אורבניות מלהיבות וגם בשטחי הטבע הפראיים ועוצרי הנשימה. במדריך זה ריכזנו את כל המידע הנדרש על מנת לתכנן חופשה משפחתית בדרום אפריקה, כולל אטרקציות מומלצות שתוכלו לשלב במהלך הטיול בדרום אפריקה עם הילדים.

דרום אפריקה ממוקמת בקצה הדרומי היבשת השחורה, והיא גובלת בנמיביה, בוצואנה, זימבבואה, מוזמביק, אסווטיני ולסוטו (שמוקפת כולה בדרום אפריקה). זוהי מדינה עצומה עם נופים מאד מגוונים ויש בה 11 שפות רשמיות, בהתאם לאוכלוסייה המגוונת לא פחות. דרום אפריקה ידועה ביינות שלה והיא מהווה את הכלכלה החזקה ביותר באפריקה (אם כי על פי רוב הקריטריונים של העולם המערבי היא עדיין נחשבת לכלכלה חלשה). בניגוד לנהוג ברבות ממדינות אפריקה, דרום אפריקה אינה מדינה ענייה והממשלה שלה יציבה. דרום אפריקה היא במידה רבה שתי מדינות בתוך מדינה אחת. מצד אחד היא מדינת העולם המתקדם, מה שבא לביטוי במיוחד בערים הגדולות כמו קייפטאון ויוהנסבורג, ומצד שני יש בה שטחים רבים לא מפותחים המתאפיינים בעוני קשה. דרום אפריקה היא אחת המדינות בעלות שיעור אי השוויון הגבוה בעולם, כשעושר מופלג ועוני כבד שוכנים בה יחד.

חופשה בדרום אפריקה עם ילדים – מידע נוסף למטייל

טיסות לדרום אפריקה – מה חשוב לדעת

השכרת רכב בדרום אפריקה – השוואת מחירים וטיפים

טיסות פנימיות בדרום אפריקה – מחירים והזמנות

מלונות מומלצים למשפחות בקייפ טאון דרום אפריקה

הזמנת ראנד דרום אפריקה (ZAR) בנתב"ג

בילויים ואטרקציות בדרום אפריקה למשפחות עם ילדים

חופשה בדרום אפריקה עם ילדים היא הזדמנות לצבור חוויות בלתי נשכחות שאי אפשר לחוות בשום מקום אחר בעולם, במיוחד בכל הנוגע למפגש בלתי אמצעי עם חיות בר בסביבתן הטבעית. על מנת לעזור לכם לתכנן את החופשה המשפחתית בדרום אפריקה ריכזנו עבורכם מספר טיולים, בילויים ואטרקציות שתוכלו לשלב בה. לנוחיותכם, צירפנו קישורים להזמנת האטרקציות המופיעות כאן, כך שתוכלו להגיע לדרום אפריקה עם הילדים בראש שקט, עם תכנית מפורטת ככל האפשר.

מקייפטאון: ספארי עם רכב פתוח בשמורת אקילה

מה יותר מתאים לבילוי בדרום אפריקה עם הילדים ממפגש עם אריות, נמרים, פילים, קרנפים ובאפלו בטיול של יום אחד, שיוצא מקייפטאון לשמורת החיות הפרטית אקילה?! לסיור החיות הזה יוצאים ברכב שטח פתוח, והוא כולל ארוחת צהרים טעימה בלודג' השמורה.

לאחר יציאה בבוקר, תעלו על הכביש המהיר N1 דרך עמק נהר הקס המרהיב, עד לשמורת החיות הפרטית אקילה. המתחם המגוון של השמורה מבטיח שפע של עניין למי שאוהב חיות וציפורים. תוכלו לראות ג'ירפות, אנטילופות, גנו שחור וכחול, זברות, צבאים מסוגים שונים, ראמים, יענים, קופי בבון, קרקלים, שועלים, תנים ועוד. תוכלו גם לצפות בכ-172 מיני ציפורים, כולל הנשר השחור המלכותי. תיהנו מספארי עם מדריך מוסמך ולאחר מכן מארוחת צהרים טעימה בלודג'. בסיום הביקור תחזרו בהסעה לנקודת המפגש בקייפטאון.

להזמנת יום ספארי ברכב פתוח בשמורת אקילה (יציאה מקייפטאון) לחצו כאן

קייפטאון: ספארי ימי מחוף ויקטוריה ואלברט – V&A

הזדמנות נוספת לחוות בילוי בדרום אפריקה עם הילדים הרחק מההמולה של העיר הגדולה היא יציאה אל האוקיינוס ליום של חוויות בלתי נשכחות והכרות עם המערכת האקולוגית הימית הייחודית של קו החוף האטלנטי. טיול זה הוא הזדמנות להביט ביופיו של האוקיינוס, כמו גם ביופיו של קו החוף האטלנטי של קייפטאון. במהלך השייט תזכו להכיר את העיר מנקודת מבט אחרת.

במהלך הסיור תוכלו לפגוש דולפינים, כלבי ים, לווייתנים, פינגווינים, דגי שמש ועוד בהתאם לעונה. תקבלו תצפית על רכס הרי 12 השליחים, גבעת הסיגנלים, ראש האריות והר השולחן.

להזמנת ספארי ימי מחוף ויקטוריה ואלברט (יציאה מקייפטאון) לחצו כאן

מסלול הפארק הלאומי: סיור בחופת יער הגשם בהרי ציציקמה עם אומגה

גם ההרפתקה האקולוגית הייחודית הזו, המתרחשת ביער הגשם ציציקמה המפואר, מתאימה לבילוי משפחתי בדרום אפריקה עם ילדים חובבי אתגרים. רוב המתחמים ממוקמים בין עצי הענק Outeniqua Yellowwood . הנוף והציפורים מרהיבים והמדריכים המקצועיים מספרים סיפורים מעניינים על אקולוגיית היער לאורך כל הסיור.

הרעיון להדריך מטיילים בחלק העליון של יער הגשם מקורו בקוסטה ריקה, שם חוקרים ביולוגים הרפתקנים המציאו שיטות חדשות להגיע לחופה של היער על מנת לערוך מחקר על המערכת האקולוגית של החופה שטרם התגלתה. הרעיון התפתח עד מהרה לתיירות אקולוגית מדהימה שאפשרה למטייל לחוות סביבה טבעית שלא הייתה נגישה בעבר.

הסיור מתחיל בתדרוך בטיחות מפורט ולאחריו הכנה שבה מונפקים ונבדקים רתמות הגוף, גלגלות וציוד טיפוס. נסיעה קצרה לתוך יער ציציקמה וזה הזמן להרפתקה להתחיל. מההתחלה, ברגע העלייה על פלטפורמת העץ הראשונה, יתגלה לכם עולם חדש בגלישה על כבל הפלדה. הקבוצות מלוות דרך חופת היער על ידי מדריך שמבטיח את שלומכם בזמן הגלישה מעץ לעץ. הפלטפורמות בנויות גבוה בין עצי -Oteniqua Yellowwoods הענקים ומהם נגלה נוף מדהים של העולם הקסום הזה. פחד הגבהים נעלם במהרה כשאתם שוקעים בחוויה יוצאת הדופן הזו.

להזמנת סיור בחופת יער הגשם בהרי ציציקמה עם אומגה לחצו כאן

ספארי של יום שלם בפארק הלאומי קרוגר

מדריכי השטח המנוסים ביותר יספרו לכם על 147 מיני היונקים, יותר מ-500 מיני הציפורים ו-336 מיני העצים במתחם המגורים שלהם המשתרע על פני שני מיליון דונם. בשמורה יש גם שרידים מימי האדם הקדמון – כולל ציורי סלע בושמנים ואתרים ארכיאולוגיים, שביחד עם נכסי הטבע של הפארק הופכים אותו לאחת האטרקציות המלהיבות של דרום אפריקה. אם הזמן יאפשר, הטיול יכלול לפחות אחד מהם.

מרכב הספארי הפתוח ניתן להריח את האבק ואת הדשא המתחמם בשמש, להאזין לציקדות ולזעקת הנשרים ולהנות מהחום של היום האפריקאי. אם אתם מטיילים בדרום אפריקה עם ילדים קטנים או עם בני משפחה מבוגרים, שהחום הכבד עלול להעיק עליהם יותר מדי, תוכלו גם לבחור ספארי ברכב סגור וממוזג.

להזמן ספארי של יום שלם בפארק הלאומי קרוגר לחצו כאן

קייפטאון: צפייה בפינגווינים בחוף בולדרס  – סיור של חצי יום

פינגווינים הם מהחיות שילדים מוקסמים מהם ביותר. מראה הציפורים המיוחדות עם ההליכה המשונה הוא מהמראות הקסומים ביותר שניתן לחוות במהלך חופשה בדרום אפריקה עם ילדים. סיור זה יוצא מקייפטאון לתחנה הראשונה מיידן קוב – Maidens Cove, ממנה תוכלו להתפעל מהנופים המדהימים על חוף האוקיאנוס האטלנטי, כמו גם מרכס הרי שנים-עשר השליחים המרשים. הסיור ממשיך לאורך דרך רכס הצ'מפאנס הנחשבת לאחת מדרכי ההרים הטובות בעולם. לאורך הדרך, תעצרו בנקודות תצפית לנופים הבתוליים של נמל הוט ביי וחוף נורדהוק. משם תמשיכו לחוף בולדרס, שם תפגשו בפינגוויני הג'קאס האפריקאים הידידותיים שזהו ביתם.

למרות שהפינגווינים מסתובבים חופשי על החוף ונוח להם להיות בקרבת בני אדם, הם חיות מוגנות ולמבקרים אסור לגעת או להאכיל אותם. תוכלו להתפעל מהפינגווינים מנקודת התצפית איך הם מעבירים את היום. תיהנו מזמן פנוי להירגע על החוף, לשחות עם הפינגווינים במים המרעננים, או ליהנות מהנוף שמסביב. הסיור מסתיים בביקור בבוייס דרייב – Boys Drive, דרך הררית מרהיבה המשקיפה על הנוף המדהים של חוף פאלס ביי –  False Bay ומשם בחזרה למלון בקייפטאון.

להזמנת סיור של חצי יום מקייפטאון לחוף בולדרס כולל צפייה בפינגווינים לחצו כאן

פורט אליזבת: ספארי של יום שלם בפארק הפילים אדו-Addo

סיור בפארק הפילים היפהפה אדו בטיול יום מ-פורט אליזבת הוא עוד אטרקציה מיוחדת שמומלץ לשקול לשלב במהלך הביקור בדרום אפריקה עם הילדים.

היום מתחיל באיסוף מהמלון בפורט אליזבת. תוך כדי הנסיעה בעיר, תוכלו לראות את הנופים היפים של האוקיינוס ודיונות אלכסנדריה ולקבל הסברים מהמדריך המקומי. פארק הפילים הוא הפארק הלאומי השלישי בגודלו בדרום אפריקה וביתם של פילים רבים כמו גם של "חמשת הגדולים" האגדיים (חמשת מיני החיות הגדולים הקשים ביותר לצייד): נמר, קרנף, תאו, אריה ופיל. כשאתם נוסעים בפארק, תוכלו לראות את היצורים המדהימים הללו בבתי הגידול הטבעיים שלהם תוך כדי הסבר על התנהגותם, מקום הגידול ומאמצי השימור שלהם. הנסיעה בדרכי העפר בנופים עוצרי הנשימה שבפארק היא ברכב ממוזג, כך שהיא מתאימה גם לבילוי בדרום אפריקה עם ילדים קטנים הרגישים לחום האפריקאי הכבד.

נסיעה בדרכי השמורה היא הזדמנות לצפות מקרוב בפילים המלכותיים, באריות, באנטילופות ובחיות בר אחרות. תעצרו בנקודת התצפית בה תוכלו ליהנות מהנוף הפנורמי עוצר הנשימה ולטעום יין מקומי טעים. ארוחת הצהרים תוגש במהלך הפסקה במחנה הראשי לפני שתצאו להמשך הרפתקת הספארי שלכם. בחזרה לפורט אליזבת, תהנו מהנוף המדהים של הקייפ המזרחי ותשחזרו בראשכם את החוויה הבלתי נשכחת שחוויתם זה עתה.

להזמנת ספארי של יום שלם בפארק הפילים אדו-Addo (יציאה מפורט אליזבת) לחצו כאן

הארטבספורט – Hartbeespoort: נסיעה ברכבל אווירי

אטרקציה נוספת שבה תוכלו לבקר במהלך הטיול בדרום אפריקה עם הילדים היא הרכבל האווירי היחידי בכל דרום אפריקה, שמאפשר לכם ליהנות מנופים מדהימים. הגונדולות של הרכבל מעוצבות ומותקנות בשוויץ וכל גונדולה מתאימה ל-6 נוסעים. עולים לראש ההר בתוך שש דקות. בדרך למעלה, תעברו מעל שמורת טבע שבה אפשר לראות ג'ירפות, זברות ואנטילופות קטנות ממעוף הציפור.

בפסגה, תוכלו לבחור לסעוד באחת מהמסעדות הפזורות במקום, או לשבת שתו עם משקה בלוקאווט בר – lookout bar  תוך כדי צפייה בנוף המרהיב של הצד המזרחי של האזור. אם החופשה המשפחתית בדרום אפריקה כוללת ילדים קטנים או אנשים מבוגרים, תוכלו להסתפק בבילוי המפנק בראש ההר ומיד לצאת בחזרה למטה, אבל אם אתם מסתובבים עם ילדים גדולים יחסית, תוכלו לצאת לצעידה בשביל הליכה באורך של 1,200 מטר המקיף את פסגת ההר, ולעצור בדרך בנקודת המידע שם תקראו על האזור. הירידה מההר תהיה גם היא ברכבל.

להזמנת כרטיסים להארטבספורט – Hartbeespoort – הרכבל האווירי של דרום אפריקה לחצו כאן

שמורות בעלי חיים: ארץ הקופים, ציפורי גן עדן, ג'וקאני

ישנן שלוש שמורות בהן ניתן לבקר. בכל אחת יש מגוון עצום של חיות בר מרתקות. זהו בהחלט אחד המקומות בהם לבקר בדרך הגנים – Garden Route – במהלך החופשה בדרום אפריקה עם הילדים. ניתן לבלות יום שלם בכל אחת מהשמורות.

ארץ הקופים = Monkeyland – שמורת הקופים היא היחידה בעולם שבה יכולים הקופים לנוע בחופשיות. יש בה מינים רבים ומענין לשמוע אותם מפטפטים. ארץ הקופים היא ביתם ומטרת המקום היא להעניק ליצורים האינטליגנטיים הללו חיים בריאים וטבעיים יותר וגם להעלות את המודעות הציבורית לגביהם. למעלה מ-550 קופים ולמורים חיים במאנקילנד– ארץ הקופים. שם תסיירו עם אחד ממדריכי הקופים המנוסים ביותר בדרום אפריקה. במהלך הסיור המודרך של שעה, המדריכים יסבירו על הקופים שחיים את חייהם הטבעיים ביער הילידים שמשתרע על 12 דונם ויספרו לכם סיפורים עליהם וגם כמה עובדות מצחיקות.

ציפורי גן עדן = שמורת ציפורי גן עדן המרהיבים היא הגדולה בעולם. השמורה משתרעת על 2.3 דונם של אדמה המיוערת בחלקה, ומכוסה ברשת ובה שביל הליכה של 1.2 ק"מ. המבקרים מוזמנים להסתובב שם להנאתם. השמורה מהווה בית ל-220 מינים שונים ותת-מינים של ציפורים ובסך הכל יותר מ-3,500 ציפורים. מקנסיה לורי-Knysna lourie  –  עם הציוץ המוזר שלה לציפור חיננית שכזו, ועד שאר מיני הלורי (טוראקו), תוכים, תוכיים, עופות מים, פלמינגו, זרזירים, רובינים ועגורים חינניים. השמורה כוללת נקיק עמוק עם מפל מים וכלוב הציפורים עצמו הוא בגובה של כ-50 מ', מתנשא מעל כל צמרות העצים ובכך מאפשר מרחב תעופה גדול לציפורים. בהיותה מקלט לציפורים רבות שהיו כלואות עד כה, זוהי ההזדמנות הראשונה שלהן לפרוש כנפיים ולעוף.

שמורת חיות הבר ג'וקאני –  Jukani = שם תוכלו לראות את החתולים הגדולים והמפוארים – אריות, נמרים, ויגוארים. החיות הללו חולצו או הוחזרו ממקומות שכבר לא יכלו לטפל בהם. בג'וקאני הם יכולים לחיות בבית הגידול הטבעי הגדול שלהם, שתוכנן ונבנה בהתאם לצרכים המיוחדים של כל אחד מהם. הם חופשיים מניצול ומהסכנה מבני האדם. מותר לצלם אותם במלוא הדרם. בספארי הזה שנמשך 90 דקות עם אחד מהמדריכים המשעשעים והידענים שלנו, תוכלו לראות גם דביבונים, גירית דבש, קרקל, כמה זברות ואיילים וכן טורפים אכזריים כמו הצבוע המנוקד. תענוג לראות את הצ'יטה המהירה והפומה שמטפס על העץ.

לרכישת כרטיסים לשמורות בעלי חיים: ארץ הקופים, ציפורי גן עדן, ג'וקאני לחץ כאן

מפרץ הוט: שייט למושבת כלבי ים באי דויקר – Duiker

ניתן לבחור באחד מתוך סוגי השייט – של 40 דקות או 60 דקות ולהפליג לאי דויקר – Duiker. שם תוכלו לצפות באלפי כלבי הים בסביבתם הטבעית. תוכלו להנות מהנופים המרהיבים ביותר של חצי האי קייפ  במהלך השייט לאורך קו החוף הסלעי מנמל הוט ביי – Hout Bay.

תעברו על פני הנופים היפים של צ'פמנ'ס פיק דרייב המפורסם Chapman’s Peak Drive  והר סנטינל – Sentinel   Mountain, ותפגשו בעלי חיים ימיים אחרים כולל דולפינים ולווייתנים. השייט של 40 דקות למושבת כלבי ים הוא שייט מתאים לבילוי בדרום אפריקה עם ילדים, והוא יוצא מנמל הוט ביי לאי דויקר מושבת כלבי הים, שם תוכלו לצפות מקרוב באלפי כלבי ים בסביבתם הטבעית היפה.

להזמנת שייט למושבת כלבי ים באי דויקר לחצו כאן

אקווריום שני האוקיינוסים: כרטיס כניסה ללא תור

אקווריום – המצפה התת-ימי – של שני האוקיינוסים, הוא חלון הראווה למגוון של יותר מ-3,000 יצורים ימיים החיים באוקיינוס האטלנטי ובאוקיינוס ההודי. תוכלו לראות מינים תת-ימיים שונים יחד עם העצים של יער האצות של האצות הייחודיות שנמצאות בחופי קייפטאון. איך נראים חיי הים דרך המיקרוסקופ, באוקיינוס ההודי.

במהלך החופשה בדרום אפריקה עם הילדים תוכלו ליהנות מהתערוכות המעניינות המציגות את הצבעים המסנוורים של הדגים, המדוזות השקופות, התמנונים וסוסוני הים של קניסנה. מומלץ ללכת לתערוכת I&J החדשה, שהיא מנהרה באורך 10 מטר ובה מוצגים מגוון מינים סובטרופיים. אקווריום שני האוקיינוסים הוא ביתם של כמה מינים שאינם נמצאים באף אקווריום אחר בעולם. בין אלה ניתן למצוא את הדג הנחש המוזר, דג דמוי צלופח שיכול לייצר עד חמישה ליטר רפש כשהוא מפחד. זהו דג עתיק שאין לו עיניים, סנפירים או קשקשים, והוא נמצא רק בקייפטאון!

להזמנת כרטיסי כניסה ללא תור לאקווריום שני האוקיינוסים (קייפטאון) לחצו כאן

מפרץ פלטנברג: סיור משפחתי של 1.5 שעות במרכז השיקום לחיות הבר

תהנו בדרום אפריקה עם הילדים בהרפתקת ספארי במרכז השיקום והמודעות לחיות הבר טניקאווה – Tenikwa. בסיור של 1.5 שעות, אתה והמשפחה תכירו מגוון של בעלי החיים הפראיים ביותר של דרום אפריקה. תגיעו למתקן השימור ותלמדו על הנעשה שם ואז תצאו לדרך לפגוש סוריקטות וללמוד מדוע – למרות ההתנהגות החמודה שלהם – הם ממש לא יכולות להיות חיות מחמד טובות.

תעברו דרך בית הינשוף ובקרו את דיגר  -Digger – חזיר היבלות הידידותי. לאחר מכן, תבקרו את הפינגווינים וחיות ימיות אחרות. לאחר מכן ממשיכים לחתולי הבר האפריקאים, אותם תצטרכו לזהות באמצעות טכניקות וסימנים בשבילים שילמד אתכם המדריך המומחה בעקבות. תראו סרוואלים וקרקלים בשבילים המובילים אל מתחמי הנמרים והברדלסים המגודרים שמטרתם להבטיח את שלומכם כאשר אתם מתקרבים אל היצורים המלכותיים הללו. לבסוף, תגידו שלום לאריה הלבן הגדול והילדים יקבלו תעודת EcoKidz.

להזמנת סיור משפחתי של 1.5 שעות במרכז השיקום לחיות הבר טניקאווה לחצו כאן

הר השולחן: טיול קל ומודרך לכל המשפחה

הר השולחן הוא מהאתרים שחייבים לראות במהלך חופשה משפחתית בדרום אפריקה. בטיול זה תוכלו לצעוד במסלול של קאמפ ביי – Camps Bay מקלוף נק -Kloof Nek לעבר הר השולחן יחד עם המדריך המקומי. השביל הקל מציע נופים יפים של ההרים והאוקיינוס מעל ליונס הד, קאמפס ביי ו-באקהובן- Lion's Head, Camps Bay, and Bakoven.

מסלול הצינור עוקב אחר צינור המים הישן לאורך חלקו העליון של מפרץ קאמפס. יש כמה עליות ומורדות אבל המסלול הוא מישורי והנופים מעל המפרץ ובמעלה רכס הרי 12 השליחים, מרהיבים. קחו נשימה  על אחד הספסלים לאורך הדרך ותיהנו מהנוף של הסביבה. הצפרים ייהנו לצפות בציפורי סוכר המרחפות מעל הסבך הצפוף של שיחי פרוטה.

להזמנת טיול מודרך לכל המשפחה בהר השולחן לחצו כאן

מפרץ ג'פריס: שיעור גלישה פרטי למתחילים

אם אתם מגיעים לדרום אפריקה עם ילדים גדולים יחסית, שווה לכם לנצל את ההזדמנות וללמוד את יסודות גלישת הגלים באחד מאתרי הגלישה הידועים בעולם. קפצו למים לחוות את הריגוש שבגלישה בקורס הזה למתחילים. תלמדו בפעם הראשונה לחתור, לתפוס גלים, לעמוד ולרכב על הגל לכיוון החוף. תיהנו מהדרכה בבית הספר הוותיק ביותר לגלישה של ג'פרי ביי עם מדריכים מוסמכים ומקצועיים. תתרגלו את התנועות הראשונות על החוף, ולאחר מכן במים עד גובה המותניים.

תלמדו מיומנויות וטכניקות להשיג את המטרה הסופית של השיעור- עמידה ורכיבה על הגל. בסיום השיעור יהיו לכם כבר את הכישורים הדרושים לתרגול גלישה בסיסית בעצמכם. קחו הביתה מזכרות מצולמות מחוויית הגלישה הראשונה, כל השיעור מצולם.

להזמנת שיעור גלישה פרטי למתחילים במפרץ ג'פריס לחצו כאן

ביקור הכרות עם חיי החווה החופשית בדרום אפריקה

יום 1: הגעה לחוות האורחים דונסווירטייה – Donsveertjie בשעה 14:00, במחוז החופשי של דרום אפריקה. לאחר הצ'ק אין תוכלו ליהנות מטיול מקסים בחווה. תוכלו גם לבקר ביער הצפצפה המפורסם שם. ארוחת הערב היא חווייה דרום אפריקאית אמיתית. המארח יבדר אותך סביב המדורה יחד עם ארוחת הערב. עם סיום הארוחה תפרשו ללילה באחד מהחדרים המפוארים של חוות ההארחה דונסווירטייה.

יום 2: תתעוררו לאוויר החווה הצח ותיהנו מהזריחה היפה של המדינה החופשית. בשעה 8:00 תוכלו ללכת עם המארח להאכיל כמה חיות בית, כולל האכלת טלאים קטנים בבקבוק. לאחר מכן תוכלו ליהנות מבראנץ' בחווה שהוכן על ידי המארח. סיור החווה מתחיל בשעה 12:00. אז תסעו ברחבי החווה לראות את שאר חיות הבית, כולל פרות, כבשים, סוסים, יענים וכו'. לאחר שסיימתם את הנסיעה בחווה תהנו ממנוחת צהריים שלווה במקום לפני ארוחת הערב בבר המקומי בחווה. שם תבלו את הערב עם המקומיים ועם ארוחת ערב דרום אפריקאית אמיתית, כולל מנות בשר כבש. גם בלילה השני תלונו בחווה.

יום 3: להתעורר לבוקר שליו בחווה וארוחת בוקר שהוכנה על ידי המארח בשעה 9:00. בשעה 11:00 יקח אתכם המארח לסיור חיות. שם תוכלו לראות מגוון של חיות בר ופיקניק בחוות החיות. משם תמשיכו למטווח ירי בו תהיה לכם הזדמנות לירות ברובה ציד. בשעה 19:00 תמשיכו לסיור לילה בחווה לראות את חיי הלילה של חווה דרום אפריקאית. לבסוף תתאספו סביב מדורה בטבע ותיהנו מארוחת ערב שהכין המארח. לאחר החוויה הלילית תהנו מהלילה האחרון שלכם בחווה.

יום 4: הבוקר האחרון שלכם בחווה יתחיל בארוחת בוקר שהוכנה על ידי המארח. לאחר מכן תעזבו בשעה 10:00. הסעה אינה כלולה אך ניתנת לארגון.

להזמנת ביקור הכרות עם חיי החווה החופשית בדרום אפריקה לחצו כאן

מחוזות בדרום אפריקה

דרום אפריקה מחולקת ל-9 מחוזות:

Gauteng – גוטנג

פרטוריה היא הבירה המנהלית של המדינה. יוהנסבורג היא מקום מושבה של ממשלת המחוז, גם הלב הכלכלי של אפריקה ושער הכניסה הנפוץ ביותר לדרום אפריקה.

הכף המערבי

קייפטאון, היא העיר הראשית, הבירה ומושב הפרלמנט, עם אתרים מפורסמים כמו הר השולחן וכף התקווה הטובה. אזורי היין שליד סטלנבוש- Stellenbosch, חוף הלווייתנים לאורך אוברברג – Overberg, אגולהאס – Agulhas  היכן שהאוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס ההודי נפגשים ואזור כף הפרחים. מסלול הגן, אחד היעדים המובילים, העובר לאורך החוף הדרומי ממפרץ מוסל – Mossel  עד ג'ברהה – Gqeberha, עם ערים כמו קניסנה – Knysna  ובירת היענים אודסהורן – Oudtshoorn.

הכף המזרחי

החלק האחרון של מסלול הגן, המכונה ציציקמה. ארצות המולדת לשעבר, החוף הפראי, קווי חוף מרהיבים ללא קהל התיירים. חופים מעולים בגוברהא-Gqeberha, מזרח לונדון וג'פריס ביי, מקום העלייה לרגל של חובבי הגלישה של דרום אפריקה. פארקים נהדרים כמו הפארק הלאומי אדו פיל – Addo Elephant National Park והפארק הלאומי ציציקמה.

הכף הצפוני

הבירה קימברלי, המפורסמת ביהלומים שלה וב"החור הגדול". המחוז הגדול ביותר עם הכי פחות תושבים, אפינגטון – Upington  היא העיר השנייה בגודלה, בסיס טוב לטיולים במדבר קלהארי, פארק חוצה הגבול קגאלאדי – Kgalagadi  ומפלי אוגראביז – Augrabies על נהר האורנג'. גם פארק אי-איז Ai-Ais Park והקארו המדברי למחצה.

המדינה החופשית

הבירה בלומפונטיין מקום מושבו של בית המשפט העליון לערעורים, בית המשפט העליון בעניינים לא חוקתיים (בית המשפט החוקתי נמצא ביוהנסבורג מאז 1994). אתר המורשת העולמי וורדפורט דום –  Vredefort Dome, המכתש הגדול והעתיק ביותר שנוצר בעקבות פגיעה של מטאוריטים.

קוואזולו-נטאל

דרבן, העיר הגדולה במחוז והשלישית בגודלה בדרום אפריקה ויעד פופולרי לחופשות על הים של הדרום אפריקאים. רכס הרי דרקנסברג – Drakensberg, אם אתם אוהבים טיולים רגליים וגם מפלי טוגלה –  Tugela, המפל השני בגובהו בעולם.

צפון מערב

רוסטנבורג, המפורסמת בסאן סיטי ובשמורת פילנסברג.

מפומלנגהMpumalanga

הבירה נלספרויט – Nelspruit, השער למוזמביק ולחלק הדרומי של הפארק הלאומי קרוגר. מדרון דרקנסברג – Drakensberg  עם קניון נהר הבלייד – Blyde  הוא הקניון הגדול ביותר באפריקה.

לימפופוLimpopo

הבירה פולוקוואין Polokwane (הידועה באופן רשמי בשם פיטרסבורג) היא נקודת התחלה טובה לחלקים הצפוניים של הפארק הלאומי קרוגר ובזימבבואה.

טריטוריות בדרום אפריקה

האי מריון

איי הנסיך אדוארד. שני איים בלתי מיושבים מול החוף הדרומי של דרום אפריקה

ערים בדרום אפריקה

פרטוריה – הבירה המנהלית של דרום אפריקה

בלומפונטיין – Bloemfontein – מקומו של בית המשפט העליון לערעורים, בית המשפט העליון בעניינים לא חוקתיים. בית המשפט לחוקה ביוהנסבורג הפך לבית המשפט העליון בעניינים חוקתיים ב-1994.

קייפטאון – הבירה ומושב הפרלמנט. עיר ברמה עולמית בגלל קרבתה לכף התקווה הטובה. גם בטווח קרוב לשטחי היין של דרום אפריקה. אחת הערים היפות בעולם, השוכנת בין הים להר השולחן, היא יעד פופולרי בקיץ הן למקומיים והן לתיירים מחו"ל.

דרבן – העיר הגדולה ביותר בקוואזולו-נטאל – KwaZulu-Natal, השלישית בגודלה בדרום אפריקה ויעד פופולרי לחופשות על החוף לדרום אפריקאים.

ניוקאסל – העיר השלישית בגודלה בקוואזולו-נטאל, אחת הערים האזוריות הגדולות בדרום אפריקה ובירת צפון קזן. מפורסמת בייצור פלדה, כריית פחם, תעשייה כבדה והיא בירת תעשיית הטקסטיל של דרום אפריקה.

יוהנסבורג – הלב הכלכלי של אפריקה ושער הכניסה הנפוץ ביותר לדרום אפריקה.

קימברלי – בירת מחוז הכף הצפוני. מפורסמת בזכות היהלומים ו"החור הגדול".

פולוקוואין–  Polokwane – בירת לימפופו  (שנודעה בעבר בשם פיטרסבורג) ונקודת זינוק טובה לביקורים בחלקים הצפוניים של הפארק הלאומי קרוגר וזימבבואה.

גברברה –  Gqeberha – עיר חוף בקייפ המזרחי עם הפארק הלאומי אדו הפיל – Addo Elephant הממוקם בסמוך.

אפינגטון – Upington  ממוקמת במחוז הכף הצפוני הצחיח, עיר זו מהווה בסיס טוב לסיורים במדבר קלהארי ובפארקים הלאומיים הרבים הממוקמים בכף הצפוני.

פארקים לאומיים בדרום אפריקה

דרום אפריקה היא גן עדן לכל מי שמתעניין בהיסטוריה של הטבע. ניתן לראות מגוון רחב של מיני חיות (חלקן מסוכנות) בפארקים, בחוות, בשמורות פרטיות ואפילו בכבישים.

הפארק הלאומי קרוגר מנוהל בצורה יוצאת דופן ויעד תיירותי מועדף וידוע בזכות תצפיות תכופות על חמשת הגדולים (חמישה המינים של חיות הבר הגדולות הקשות ביותר לצייד).

פארק חוצה גבולות קגלאגדי – Kgalagadi  בלב מדבר קלהרי עם שטחים פתוחים רחבים והמוני חיות כולל ה'גמסבוק' (ממשפחת החתוליים הדרום אפריקאים) המלכותי. זהו הפארק הראשון באפריקה שחוצה גבולות מדיניים.

יש גם מספר רב של פארקים קטנים יותר, כמו פארק אמפולוזי –  Hluhluwe-Umfolozi, הפארק הלאומי אדו פיל, הפארק הלאומי פילנסברג ופארק המים בסימנגליסו – iSimangaliso.

מידע נוסף ניתן למצוא באתרים: African Flora and Fauna ו-South African National Parks. ישנם מסלולי הליכה זמינים כמעט בכל הפארקים וסביב אזורים גיאוגרפיים מעניינים, Hiking in South Africa מכיל מידע על אלה.

אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו

ערש המין האנושי, ליד יוהנסבורג הוא אתר חובה לכל מי שמתעניין מאיפה התחילה האנושות, עם אוסף גדול של מערות עשירות במאובני קופי אדם מפותחים.

האי רובן – Robben  ליד החוף של קייפטאון שם היה כלוא נלסון מנדלה במשך 27 שנים.

האזור הפרחוני בכף המערבי

פארק אזור הביצות איסימנגליסו

אתר מפונגובווה בלימפופו

פארק אוקהלמבה דרקנסברג, בגלל הנוף, המגוון הביולוגי ואמנות הסלע שבו.

כיפת ורדפורט – Vredefort , המכתש הגדול והעתיק ביותר שנוצר מפגיעת מטאוריטים.

מה שווה לראות בדרום אפריקה עם הילדים?

חיות בר בסביבתם הטבעית

  • הפארק הלאומי אדו פיל – Addo בחוף המזרחי
  • כרישים לבנים גדולים בגנסבאי – Gansbaai
  • פארק אזור הביצות איסימנגליסו (אתר מורשת עולמית)
  •  פארק קאגאלאגאדי – Kgalagadi  בין דרום אפריקה לבוצואנה
  • הפארק הלאומי קרוגר במפומלנגה ולימפופו והשמורות הפרטיות הגובלות בו.
  • מקלט ליונרוק- Lionsrock של החתולים הגדולים, נבנה על ידי הארגון לרווחת בעלי החיים ארבע הטלפיים בשנת 2007 וממוקם 18 ק"מ מחוץ לבית לחם, במזרח המדינה החופשית.
  • דרך הלווייתנים בהרמנוס – Hermanus
  • שמורת טבע זילקאטסנק – Zilkaatsnek  בהרטביספורט – Hartbeespoort

אזורי יופי טבעי ובוטני

  • ריכטרספלט –  Richtersveld בין דרום אפריקה לנמיביה
  • מפלי אוגראביז – Augrabies בכף הצפוני
  • קניון נהר בלייד – Blyde במפומלנגה
  • שמורת גן עדן בוטנית – ברוטובוס – Grootbos
  • כף היין סביב סטלנבוש – Stellenbosch
  • פארק דרקנסברג ואוקהלמבה דרקנסברג (אתר מורשת עולמית) בקוואזולו-נטאל – Drakensbergand Ukhahlamba Drakensberg Park
  • הפארק הלאומי הר השולחן בקייפטאון
  • ציציקמה בכף המזרחי

מורשת תרבותית

רובן איילנד (אתר מורשת עולמית) ליד קייפטאון

מסלולי טיול

מסלול הגנים במחוז ווסטרן קייפ

כביש 62

צלילה

באתר Diving in South Africa ניתן למצוא פרטים נוספים

  • רפטינג בנהר: הנהר הכתום על גבול נמיביה הוא יעד פופולרי לסיורי רפטינג. מספר מפעילי רפטינג מקיימים טיולים של 4-6 ימים בסירות מתנפחות מ-ויולסדריף- Vioolsdrif עם קמפינג באוויר הפתוח.
  • מרוץ הסרדינים מהחוף הפראי והחוף הדרומי של KZN
  • מפרץ סודוונה – Sodwana בצפון קוואזולו-נטאל
  • התנדבות: שמורת אומת הקשת מציעה הזדמנויות רבות ושונות להתנדבות ולתת בחזרה, כמו שימור חיות בר של חמשת הגדולים, בנייה או פעילות חברתית. ישנן דרכים רבות ליצור קשר עם פרויקט ההתנדבות המועדף עליכם, אחת מהן היא פלטפורמת השוואה – On Volunteer World, סטארט-אפ חברתי מגרמניה, שם ניתן לחפש ולהשוות את כל אפשרויות ההתנדבות בדרום אפריקה.

שמירה על הבטיחות במהלך החופשה בדרום אפריקה

דרום אפריקה ידועה לשמצה בשיעור הפשיעה האלימה הגבוה שלה (אם כי חלק מכך עשוי לנבוע מדיווחי פשיעה שהם טובים יותר מאלה של רוב המדינות המתפתחות). דרום אפריקה מדורגת באופן קבוע בין חמש המדינות המובילות בשיעורי הרצח הגבוהים בעולם (34 ל-100,000 בשנה נכון ל-2016). שוד, גניבת רכב ושיעורי אלימות פיזית הם מהגבוהים בעולם. קייפטאון נחשבת לאחת מ-10 הערים המסוכנות ביותר בעולם וסטטיסטיקות עדכניות מראות שכ-60 בני אדם נרצחים מדי יום. דרום אפריקה מסוכנת פי ארבעה מכל מדינה אפריקאית אחרת עם למעלה מ-500,000 מעשי רצח במהלך 25 השנים האחרונות מאז ביטול האפרטהייד. זה מקביל בערך ל- 1,700 מקרי רצח מדי חודש. שיעורי האיידס הם, במספרים מוחלטים, הגבוהים בעולם, עם 18.9% מהאוכלוסייה חולה. כל זה תרם במידה רבה לכך שבמדינה תוחלת החיים היא מהנמוכות בעולם, 48.2 שנה לשחורים.

עם זאת, על ידי שמירה על ערנות ושימוש בשכל הישר, אמור להיות לכם טיול בטוח וללא תקלות. המפתח הוא להקפיד על אמצעי הזהירות. לעולם אל תסתובבו באזורים נטושים בלילה או תבליטו את הארנק, התיק או תכשיטים יקרים. יוהנסבורג יכולה להיות מסוכנת מאוד בכל שעה של היום ולכן עדיף להישאר ערניים. אין לעצור בשום פנים ואופן להולכי רגל השוכבים בכביש בלילה באזורים חשוכים. הם עלולים לשדוד אתכם ולחטוף את המכונית. רבים מבני המעמד הבינוני/גבוה המקומיים בדרום אפריקה חיים בקהילות סגורות מאחורי גדרות גבוהות, שערים חשמליים ודלתות חשמליות גם בתוך הבתים. יש בדרום אפריקה קרוב ל-500,000 שוטרי ביטחון פרטיים, יותר מהמשטרה והצבא ביחד.

אל תקבלו הצעות מזרים. אין לענוד תכשיטים או שעונים יקרים. אל תחגרו תיק בטן עם כל חפצי הערך שלכם, עדיף חגורת כסף מוסתרת מתחת לחולצה. תפזרו את חפצי הערך בכיסים פנימיים ובמקומות אחרים. אולי כדאי לשקול גם ארנק מטעה. השאירו דרכונים וחפצי ערך במקום בטוח. אין לשאת סכומי כסף גדולים וללכת בלילה במקומות נטושים. הסתירו את העובדה שאתם תיירים: הסתירו את המצלמה והמשקפת. שימו לב ש-18.9% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלים מ-HIV+ או מאיידס ומקרי המוות מסיבוכים מסתכמים ב-130,000+ בשנה, כך שאם יש לכם מפגשים מיניים כלשהם, תזהרו.

כמו מדינות מתפתחות רבות, דרום אפריקה היא לא מקום טוב למטייל הבודד בעיקר לא כדאי להשתמש במערכות תחבורה ציבורית עירונית מקומית. שכור רכב, קח מונית או סיור מודרך.

אל תשאירו את חפצי הערך שלכם גלויים לעין בזמן נסיעה במכונית, מכיוון שלפעמים מתנפלים על המכונית בצמתים, ושמרו את דלתות המכונית נעולות ואת החלונות סגורים. דעו לאן אתם נוסעים כדי לא ללכת לאיבוד ואל תסתכלו במפה במקום ציבורי כדי לא להבליט שאתם תיירים. אם אתם נושאים תיקים, נסו לחבר אותם לרגל שולחן או לכיסא כאשר אתם מחוץ למכונית, כדי שלא יחטפו אותם.

ביקור בעיירות אפשרי, אבל אל תעשו זאת לבד אלא אם כן אתם באמת יודעים לאן אתם הולכים. חלק מהעיירות בטוחות בעוד אחרות עלולות להיות מסוכנות. לכו עם מדריך מנוסה. חלק מחברות הטיולים מציעות ביקורים מודרכים בטוחים לחלוטין בעיירות.

בדרום אפריקה יש מעט מאוד רעידות אדמה, סופות ציקלון או טורנדו, שיטפונות, אירועי טרור או מחלות מדבקות.

טיול ערב או הליכה לאחר רדת החשיכה עלולים להיות מסוכנים. עדיף לקחת מונית או רכב פרטי לבילוי בערב. כך גם לגבי איסוף טרמפיסטים או מתן סיוע במקרה של תאונות דרכים. עדיף להתעלם מכל מי שנראה במצוקה בצד הדרך מכיוון שזה עלול להיות חלק מהונאה. דווחו על האירוע בתחנת משטרה או באמצעות אחד ממספרי החירום.

הקפידו מאד בנהיגה בלילה באזורים כפריים, רבים מהם מוארים בצורה גרועה או אינם מוארים כלל. היזהרו במיוחד מכיוון שחיות בר או אנשים הולכים לעתים קרובות באמצע הדרך. כמו כן, עליכם לנקוט משנה זהירות בעת נהיגה בדרום אפריקה בשל הסיכון של חטיפת רכבים, שעלולים להיות אלימים.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל