מאסטריכט אטרקציות

מאסטריכט בהולנד – אטרקציות מומלצות ומידע למטייל

מאסטריכט היא אחת הערים המעניינות בהולנד למטייל בזכות שילוב בין עיר עתיקה שמורה היטב הנחשבת העתיקה ביותר בהולנד, מיקום קרוב מאוד גם לגרמניה וגם לבלגיה, שלל מערות מעניינות בסביבה והיסטוריה מרתקת. אם אתם מתכננים חופשה במאסטריכט תמצאו בכתבה זו שלל המלצות למטייל, מידע על אטרקציות תיירותיות במאסטריכט, טיפים עבור משפחות המגיעות אל מאסטריכט עם ילדים ועוד

דילים לאמסטרדם במבצע          |           טיולים מאורגנים בהולנד

מאסטריכט Maastricht היא העיר הדרומית ביותר בהולנד ובירת מחוז לימבורג (Limburg). העיר שוכנת על הנהר מאס (Maas river), במיקום יוצא דופן – במרחק הליכה מבלגיה ומרחק רכיבת אופניים מגרמניה. העיר מכנה את עצמה העתיקה ביותר בהולנד (למרות שגם העיר ניימיכן (Nijmegen) מצהירה על עצמה כעיר העתיקה ביותר בהולנד). מאסטריכט היא מקום מעולה לבלות בו זמן מה אם אתם מתכננים טיול בהולנד, יש בעיר תרבות נהדרת וכמה מבנים מרשימים ביותר, ביניהם המון בתים ישנים, קתדרלות מקסימות ומרכז עירוני יפהפה מרוצף. מסטריכט ידועה גם במטבח מעולה, חנויות מצויינות לשופינג ואווירה רב-תרבותית.

טיול בהולנד עם ילדים – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים במאסטריכט למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בהולנד – השוואת מחירים והמלצות למטייל

תחבורה בהולנד – מדריך למטייל

הולנד עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

טיסות לאמסטרדם – השוואת מחירים ותנאים בחברות תעופה

סים או eSIM להולנד

מסטריכט – מידע למטייל

מאסטריכט היא יעד תיירותי פופולרי במיוחד בהולנד בשל המרכז ההיסטורי העתיק שלה ואינספור אפשרויות הקניות שהופכות אותה ליעד מוביל לשופינג בהולנד. העיר מהווה בית לכ-120 אלף איש.

אוניברסיטת מאסטריכט מושכת אליה סטודנטים רבים, מהולנד וממדינות אחרות. מבחינה גיאוגרפית, מאסטריכט מחולקת לשניים ע״י נהר מרכזי (המאס), כאשר מרבית הפעילות המסחרית מרוכזת בגדה המערבית של הנהר ותחנת הרכבת ומוזיאון בונפאנטן (Bonnefanten Museum) נמצאות בצד המזרחי.

ה-VVV הוא סניף של סוכנות התיירות הלאומית של הולנד. המשרד המקומי האחראי על תיירות במאסטריכט מציע מפות, מזכרות והמלצות טיולים במאסטריכט, באזור ובהולנד בכלל. ניתן למצוא אותם ברחוב Kleine Staat 1, הנמצא במרכז העיר.

למידע לגבי כל האירועים התרבותיים וההופעות במאסטריכט, נסו למצוא עותק של Week in Week uit. אלה מחולקים בכל רחבי העיר. כמו כן, ניתן לבקר ב- Crossroads , מגזין אינטרנט באנגלית לתושבים ותיירים במאסטריכט.

אחד הדברים הנחמדים ביותר שאפשר לעשות במאסטריכט (ובחינם לגמרי) זה לטייל ברחובות העיר, להכיר מקרוב את הכיכרות הפזורות במרכז העיר. כיכר Vrijthof, המכילה את כנסיית Servaas המסיבית, קתדרלת סנט יאן (St Jan's Cathedral), השוק (Markt) שבו נמצא בניין העירייה (Stadhuis) והשוק של ימי רביעי ושישי. עבור משפחות המגיעות אל מאסטריכט עם ילדים טיולים רגליים הם מומלצים מאוד, הקפידו על נעליים נוחות לכל המשפחה לפני חופשה במאסטריכט.

בכיכר Vrijthof מתקיימים באופן קבוע פסטיבלים שונים בסדר גודל גדול, במועדים שונים במהלך השנה, גם בעונת הסתיו והחורף. הקרנבל שלפני תקופת התענית הנוצרית (לנט) המתקיימת לפני חג הפסחא, שבה נראה כי כל מסטריכט מתעטפת באווירת חג ומתקיימות מסיבות תחפושות עד שעות הבוקר המוקדמות. זה מחזה שבאמת צריכים לראות, משהו כמו המארדי גרה המתקיים באמריקה, רק שכאן זה נעשה באווירת חורף קסומה. אם אתם מתכננים טיול במאסטריכט עם הילדים זוהי בהחלט העונה המומלצת.

בתוך הקתדרלה הגותית תמצאו חנות ספרים הנקראת Boekhandel Dominicanen המגישה גם קפה מומלץ – (כתובת: Dominicanerkerkstraat 1).

אטרקציות במאסטריכט לתיירים

מכרה הפחם בוולקנבורג Valkenburg

הזמינו כרטיסים מראש בקישור לאחת האטרקציות התיירותיות המעניינות במאסטריכט וסעו אחורה בזמן לסטיקולמנמיג׳ן (מכרה הפחם של ולקנבורג) עם מדריך תיירים הולנדי מקומי וראו איך מכונות הכרייה במכרה הפחם פועלות.

צפו בסרט בבית קולנוע שנמצא מתחת לגובה פני הקרקע, שמעוצב כמו מכרה! למדו אודות תעשיית הכרייה עם סרט משנות ה-1960 ואז הצטרפו למדריך דובר הולנדית להרפתקה תת-קרקעית במכרה הפחם (Steenkolenmijn) של דרום לימבורג.

כל המדריכים היו בעבר כורים בעצמם וגדלו במשפחות של כורי פחם, או שיש להם קשר אחר עם עולם כורי הפחם, ויש להם סיפורים מאוד מעניינים לספר! אם אתם מגיעים אל מאסטריכט עם ילדים סקרנים זאת הזדמנות מעולה להרחיב את הידע שלהם.

במהלך הסיור תיוודעו גם למכונות המיוחדות שבהן היו משתמשים בעבר כדי לכרות פחם.

להזמנת טיול במכרה הפחם וולקנבורג במאסטריכט ליחצו כאן

מבצר סנט פיטר Fort St. Pieter Maastricht

הזמינו כרטיסים בקישור וחזרו אחורה בזמן לימי המצור על מאסטריכט כשאתם חוקרים את מבצר סנט פיטר עם מדריך. גלו מדוע בנו את המבצר הזה במאה ה-18, ספגו את הנופים ממעלה הגבעה ורדו אל מתחת לאדמה, אל תוך המנהרות הקרירות המחברות אותה לכפר סנט פייטרסבורג (Sint-Pietersberg)!

העיר המבוצרת מאסטריכט ראתה המון אקשן במהלך הדורות. כשהעיר והולנד כולה הייתה תחת מצור של המלך לואי ה-14 לאחר סכסוך כלכלי ב-1673, מבצר סנט פיטר נבנה גבוה על הגבעה כדי לעזור להגן על סנט פייטרבסבורג.

מנהרות מאוד מתוחכמות מחברות בין המבצר לבין הכפר ואתם עומדים לגלות אותם בזכות המדריך הצמוד. בנוסף תזכו לראות את כל הפינות המעניינות של המבצר עצמו – חוויה מיוחדת מאוד עבוד משפחות שמגיעות אל מאסטריכט עם ילדים הנמשכים לתקופת הנסיכות והאבירים.  תלמדו כיצד המבצר פעל לפני כמה מאות שנים, תוכלו לדמיין את התותחים מפציצים לעבר המקומות שאותם מכסה היום צמחייה ולראות את החלקים שנשארו עדיין בדיוק כפי שהיו במאה ה-18!

בלו כאן עוד זמן אם אתם רוצים לטייל בשבילים העוברים ביערות הסמוכים ובשדות שבמעלה גבעה. הנופים יהממו אתכם.

להזמנת כרטיסים למבצר סנט פיטר במאסטריכט

המופע העולמי של חלומות קפואים World Tour of Frozen Dreams

בערך 7,000 בלוקים של קרח בכל הצבעים ממתינים להדהים אתכם בפסטיבל הקרח המטייל הגדול ביותר בעולם. טיילו בתוך עולם מופלא של קרח, המלא בפסלי קרח ענקיים המסודרים בתוך אולם שבו הטמפרטורה הקבועה היא מינוס 10 מעלות! נסו את כוחכם על משטח ההחלקה על הקרח או נסו בעצמכם גילוף בקרח, ועוד מיני הפתעות. פסטיבל הקרח המטייל הגדול בעולם מתחיל את סיבובו בצפון מזרח סין מדי ינואר. משם, הוא ממשיך סיבוב בעולם עד שהוא מסיים את דרכו בתוך סביבה צוננת מקורה במאסטריכט.

אפילו אם אתם מגיעים אל מאסטריכט עם ילדים קטנים אל תדאגו מהקור, תקבלו כאן ביגוד חם שיעזור לכם להתמודד עם הקיפאון. כאחת מאטרקציות החורף הפופולריות ביותר בסין מאז 1963, חייבים לראות את האוסף הזה של פסלי קרח מאת 36 אמני קרח כדי להאמין!

בנוסף לפסלים המדהימים, יש המון סדנאות קרח שבהן אפשר להשתתף. נסו את כוחכם בפיסול מטבעות מבלוקים של קרח, התבוננו במומחה המבצע ׳גילוף ספיד׳ או טיילו בתוך מבוך קפוא. יש גם משטח החלקה מסיבי עם מסלול קרלינג שעליו אפשר להחליק בחינם. התערוכה פתוחה במאסטריכט במשך חודשיים בלבד (בידקו זמנים והזמינו כרטיסים בקישור) אז אל תבזבזו זמן. נעלו את המחלקיים ובואו לחוות את החורף האירופאי במיטבו.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה במאסטריכט "המסע העולמי של חלומות קפואים"

חווית המערות של ולקנבורג

מקלטים אטומיים מימי המלחמה הקרה, ציורי קיר, כתובות, פסלים משונים ומאובנים – כל אלה משתלבים יחד בהרפתקאה תת קרקעית מיוחדת בתוך קירות האבן הרכים של המערות העירוניות של מאסטריכט (Municipal Caves). התלוו אל מדריך לסיור תת-קרקעי הכולל מופע אורות בסיום. גלו איך הרומאים השתמשו במערות לפני אלפיים שנה, וכן איך מצאו כאן מקלט פליטים שנמלטו מזוועות מלחה״ע השנייה. המערות העירוניות של מאסטריכט הן מערות האבן העתיקות ביותר בהולנד.

במהלך הסיור המדריך יספר לכם כיצד כרו את האבן, הנקראת חוואר, וכיצד השתמשו באבנים האלה כדי לבנות את טירת ולקנבורג, המהווה בפני עצמה את אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות במסטריכט והסביבה..

תוכלו לשוטט בתוך מבוך אפל מלא בפרוזדורים הבנוי כולו מתחת לפני האדמה, לראות את ציורי הקיר הפלאקים, כנסייה מהמאה ה-18 ומקלטים מימי המלחמה הקרה, ואחר כך לצפות בסרטוני וידאו והדמיות של יצירות אמנות בנות 30 אלף שנה מתקופת האבן.

להזמנת כרטיסים למערות ולקנבורג במאסטריכט

המערות הצפוניות של מאסטריכט – מתחת לאדמה

בתוך העולם התת-קרקעי של המערות הצפוניות של מאסטריכט חבוי מבוך אחד גדול. התאורה כאן למטה לא קיימת, וקליטה סלולארית בטח שלא, אבל במעמקי האדמה מתגלים סיפורים היסטוריים שאינם מסופרים בד״כ, רבים כוללים סודות של מלחמת העולם השנייה.

תוכלו להרגיש כאן את האווירה הצוננת מייד בכניסה למערות ותבחינו איך הזמן הולך ונעלם בעודכם מעמיקים ללוע האדמה. המדריך, לעומת זאת, יהיה שם כדי להעלות את המורל ויספק לכם עובדות מעניינות על ההיסטוריה הייחודית של המערות.

תלמדו למשל איך נשמרה כאן יצירת האמנות המפורסמת של רמברנדט ״משמר הלילה״, וכן יצירות רבות אחרות של אמנים הולנדיים. כל אלה מצאו כאן מקלט בימי מלחה״ע השנייה. בנוסף, תגלו כאן ציורי מערות שאמנים מבקרים השאירו מאחור במהלך השנים.

להזמנת כרטיסים למערות בצפון מאסטריכט

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל