תל אביב אטרקציות

טיולים מתל אביב למשפחות עם ילדים

תל אביב היא נקודה מעולה לצאת ממנה לשלל טיולים מודרכים בארץ, המיועדים במקור עבור תיירים אך יכולים להיות פיתרון מצויין גם עבור תל אביבים או תושבי המרכז שמעוניינים לטייל בארץ ללא רכב. אם אתם תושבי תל אביב ומתחשק לכם להכיר אזורים אחרים בישראל בלי לנהוג, ובעיקר אם אתם מארחים אורחים מחו"ל שרוצים לצאת מעט מהעיר תל אביב עם הילדים ולראות את שאר חלקי הארץ – כתבה זו מיועדת לכם

אם אתם גרים בתל אביב בלי רכב ומעוניינים לתכנן טיול בישראל בלי להסתמך על תחבורה ציבורית, או אם אתם מארחים אורחים מחו"ל שרוצים לראות ולהכיר את ישראל האמיתית ולטייל בין נופיה ואינכם רוצים או יכולים לארגן בעצמכם טיולים מסובכים – ריכזנו עבורכם מבחר טיולים מאורגנים מתל אביב היוצאים ליעדים שונים בישראל עם אוטובוס תיירים ובליווי מדריך. הטיולים מת"א מיועדים בעקרון לתיירים והמדריכים דוברי אנגלית (וגם עברית כמובן), לכן הם יתאימו מאוד למשפחות שמארחות בארץ תיירים מחו"ל. אבל גם אם אתם תושבי תל אביב או גוש דן ורוצים בעצמכם להכיר טוב יותר את הארץ ואין לכם מכונית או רצון לארגן לעצמכם טיול מסובך – גם אתם תמצאו בטיולים אלה עניין רב והנאה. כל מה שעליכם לעשות לפני שתצאו לטיולים מודרכים מת"א עם הילדים והאורחים הוא לבחור את הטיול המתאים לכם ולהזמין אליו כרטיסים בקישורים שבתחתית כל תאור.

כל הטיולים מתאימים למשפחות המתארחות בעיר תל אביב עם ילדים ומחפשות טיולים שוברי שגרה ונופים נפלאים.

טיולים מתל אביב – עוד מידע למטייל

השכרת רכב בתל אביב – השוואת מחירים וטיפים

בתי מלון מומלצים בתל אביב למשפחות עם ילדים

הסעות ומוניות בישראל – השוואת מחירים והזמנות 

טיול מודרך מתל אביב למצדה, עין גדי וים המלח

בשעה 6:30 בבוקר תצאו מנקודת האיסוף בעיר תל אביב עם הילדים והאורחים. תיסעו דרך מדבר יהודה לאזור ים המלח, הנקודה הנמוכה ביותר בעולם. תמשיכו דרומה לאורך ים המלח ותגיעו לרגלי הר מצדה, המבצר העתיק שנוסד בתקופת הרומאים ומפורסם כאתר של סיפור גבורה איקוני. בשעה 9:00 תעלו למצדה ברכבל ותסיירו באתר.

בשעה 11:00 תמשיכו לעין גדי, שמורת טבע יפהפייה ונווה מדבר שבו תהיה לכם הזדמנות לצאת לטיול רגלי קצר או ללכת בסביבה הקרירה היפהפייה. אחרי הביקור בעין גדי תמשיכו לים המלח, שם תהיה לכם גישה לחוף פרטי באיזור מלונות ים המלח והזדמנות לצוף במים המלוחים ולטבול בבוץ המפורסם, בעל סגולות מרפא.

תחזרו לנקודת המוצא בתל אביב ב-17:30.

להצטרפות לטיול למדבר יהודה לחצו כאן

טיול מאורגן מתל אביב לרמת הגולן

הטיול יוצא מתל אביב מוקדם בבוקר ונוסע צפונה לאורך החוף, עם נופים מרהיבים של הים התיכון. תחלפו על פני הרצליה ונתניה לפני שתחצו את תל מגידו המוזכר בתנ"ך. בעודכם חוצים את הנופים, תראו את מגידו, האתר של העיר התנ"כית העתיקה, לפני שתגיעו לנקודה הדרומית ביותר של הכנרת. שם תיהנו מעצירת מנוחה שבה תוכלו למתוח את רגליכם ולהשקיף על הנוף הנמתח מהכנרת כנגד הרקע של רמת הגולן.

תחצו את נהר הירדן לאחר מכן, לרגלי רמת הגולן, ותעברו דרך חמת גדר בעודכם מתחילים את הירידה. תסעו דרך אזורי טבע ירוקים עד שתגיעו למצפה שלום, שם תוכלו ליהנות מנופים נפלאים לעבר הכנרת. תמשיכו לקצרין, שם התגלה כפר מימי המשנה והתלמוד ותכירו ממצאים ארכיאולוגיים שכוללים בית כנסת, בתים ומכבש שמן. בעודכם מסיירים בקצרין, הידועה גם כבירת הגולן, תלמדו איך מאז עידן הברונזה האמצעי האתר היה תחת שליטת הרומאים, הממלוכים, העות׳מנים ואפילו הצרפתים.

תבקרו במוזיאון העתיקות בגולן ותתפעלו ממגוון ממצאים מרמת הגולן ומהאתר הארכיאולוגי בקצרין. תלמדו על התצוגות במוזיאון הודות למצגות אודיו-ויזואליות וכן מידע על גמלא, העיר מתקופת הבית השני שנמצאה בסמיכות לכאן. תמשיכו להר בנטל כדי לראות שרידים של מבצרים סוריים, בונקרים ותעלות שנכבשו ע״י ישראל במלחמת ששת הימים. מכאן, תראו עד כמה סוריה קרובה בזמן שאתם משקיפים מלמעלה על קוניטרה, המוגנת ע״י כוחות האו״ם הקנדים מאז 1974.

להצטרפות לטיול ברמת הגולן לחצו כאן

טיול מודרך מת"א אל קיסריה, חיפה, עכו וראש הנקרה

צאו מהעיר תל אביב עם הילדים וסעו על כביש החוף כשאתם חולפים על פני הרצליה ונתניה בדרך. הגיעו לנקודה הראשונה, העיר קיסריה שנבנתה בימי הורדוס ונקראה על שם הקיסר הרומי, קיסר. ממבני העיר העתיקה תלמדו על מה שהייתה בעבר עיר יוקרתית ומשגשגת. בין החפירות הארכיאולוגיות, תראו שערים, חפיר וחדרים וחומות שהשתמרו היטב. בקרו באמפי קיסריה, אמפיתיאטרון רומי שמור היטב שבו מתקיימים היום מופעים. ליד האמפיתיאטרון תמצאו את שרידי היפודרום והמקדש הרומי שניצב מעל הנמל. תלמדו כיצד שני המבנים עמדו מעל נמל המשקיף על ספינות מסחריות שנשאו אוצרות מהמזרח ומהסוחרים הנבטים, שהיו בדרכם לרומא. תשמעו סיפורים על איך אחרי מסע הצלב, העיר שהייתה כ״כ משגשגת בעבר שקעה לאבדון.

המשיכו בנסיעה צפונה כשאתם חוצים את חיפה ועוצרים במקדש הבהאי עוצר הנשימה. הגנים הבהאים המרוצפים נשפכים במורד ההר לעבר העיר שלמטה, וכל אחת מ-19 מרפסות הגן מלאה בפרחים יפהפיים ועיטורים. העצירה הבאה היא בראש הנקרה, הנקודה הצפונית ביותר בישראל לאורך מישור החוף. תרדו ברכבל למערכת של נקרות אבן גיר שנוצרו מהגלים המתנפצים על הצוקים.

בדרך חזרה תעצרו בעכו, עיר הצלבנים הגדולה ביותר במדינה. תראו עד כמה העיר השתמרה ומהווה דוגמה ארכיטקטונית שהצליחה לשרוד עד ימינו. העיר עדיין חיה ותוססת, מלאה בשווקים הומים, ואנשים עדיין חיים במבנים עתיקים. תראו את החומות והחפיר שנבנה מחדש ע״י אל ג׳זאר בסוף מאה ה-19. תלמדו על החומות האימתניות שהצליחו למנוע אפילו מנפוליאון מלכבוש את העיר. לבסוף, תבקרו בשרידי צלבנים, בכלא שבו השתמשו בזמן הכיבוש הטורקי ובאזור ההוצאה להורג שבו השתמשו בימי המנדט הבריטי כדי לתלות יהודים שלחמו במחתרות ועברו על החוק הבריטי.

להרשמה לטיול לגליל המערבי לחצו כאן

טיול מתל אביב – היכרות עם חיי הקיבוץ במעגן מיכאל

זהו טיול מודרך בקיבוץ מעגן מיגאל היוצא מת"א. בבוקר, תאסוף אתכם ההסעה מנקודת המפגש בעיר תל אביב עם הילדים והאורחים וצאו לנסיעה בת כשעה לאורך כביש החוף לעבר קיבוץ מעגן מיכאל. אחד מבני הקיבוץ יקבל את פניכם ויציג בפניכם את אורח החיים המיוחד של הקהילה הקיבוצית.

תלמדו על תולדות הקיבות הזה, הנמצא ליד הים עם אחד הנופים הכי יפים בישראל, ובדרך תראו את הסדנאות שבהם עובדים בני הקיבוץ, פינת החי, בריכות הדגים הענקיות המשתרכות לאורך חופי הים התיכון. לארוחת צהריים תיהנו מארוחה בחדר האוכל עם בני הקיבוץ לפני החזרה לתל אביב בשעות אחר הצהריים. גם אם אתם חושבים שאתם מכירים קיבוצים, תלמדו כמה דברים חדשים. האורחים שלכם יחוו חוויה ראשונית וחד פעמית.

התחילו את הטיול המודרך בקיבוץ כאן

טיול מתל אביב לירושלים העתיקה והחדשה

זהו טיול מאורגן מת"א של יום שלם החוקר את העיר הקדושה ביותר בעולם, מקדש רוחני לשלוש הדתות של העולם המערבי: יהדות, נצרות ואיסלאם. העיר בת ה-4,000 שנים מלאה באתרים ומושכת מבקרים מכל הדתות. בטיול המודרך תמצו את ירושלים היטב, ולא תעזבו אותה לפני שתסתובבו בין רובעי העיר העתיקה ותקבלו סקירה מקיפה על ההיסטוריה ועל המבנים החשובים וכן במוזיאון השואה "יד ושם" מאוחר יותר ביום.

צאו מנקודת האיסוף בעיר תל אביב עם הילדים והאורחים ועלו לירושלים. התחילו בהר הזיתים והשקיפו על העיר המוזהבת למטה במבט פנורמי. אח״כ תיכנסו לעיר העתיקה וסיירו באטרקציות פופולריות בירושלים כמו הכותל, הר הבית וכיפת הסלע. טיילו ברובע היהודי וברובע הארמני וברחוב הרומי העתיק הקארדו ששופץ לאחרונה, החוצה את הרובע היהודי.

בקרו בבזאר ובכותל המערבי והמשיכו לאורך הויה דולורוסה לביקור בכנסיית הקבר, שבה לפי האמונה הנוצרית ישו נקבר וקם לתחייה. משם תעלו להר ציון. בימי שבת תוכלו לבקר בחדר הסעודה האחרונה ובקבר דוד. המשיכו באוטובוס לעיר המודרנית ובקרו ביד ושם. המתחם הגדול כולל חלקים רבים, אבל המוזיאון עצמו הוא שמושך אליו אלפי מבקרים מאז שודרג ונפתח מחדש בשנת 2005. המבנה היפהפה עומד בניגוד בוטה לסיפור הנורא שהוא מספר. תמצאו בפנים גם את אולם הזיכרון ואת היכל השמות לפני החזרה לתל אביב.

להצטרפות לטיול לירושלים לחצו כאן

טיול מאורגן לים המלח מתל אביב

לאחר שתעלו על אוטובוס התיירים מת"א ותרדו 1,200 מ׳ מגובה פני הים בתל אביב דרך נופי מדבר יהודה ועד ים המלח, המקום הנמוך בעולם, תעברו באכסניית השומרוני הטוב ותעצרו למנוחה קצרה בנקודת ״גובה פני הים״. מרחוק, תוכלו להשקיף על נופי יריחו, הנחשבת העיר העתיקה ביותר בעולם. תשמעו מהמדריך על כיבוש יריחו בידי שבטי ישראל בהנהגתו של יהושע, שחצה את נהר הירדן לארץ המובטחת.

בים המלח תוכלו להיכנס למים באזור הנמצא כ-400 מ׳ מתחת לשטח פני הים. המקום כ״כ נמוך עד שקרני שמש אולטרה סגולות מסתננות ומאפשרות חשיפה לשמש ללא דאגה. בזמן שאתם כאן, תוכלו לנצל את ההזדמנות להתכסות בבוץ השחור המרפא ותלמדו איך לפני אלפיים שנה, קליאופטרה הבינה את קסמו של הבוץ ששמר על צעירותה וגרם למרקוס אנטוניוס להתאהב בה.

לאחר מכן תשחו במים הרפואיים של ים המלח שמכיל כמעט 35% מלח ואפילו מי שלא יודע לשחות יכול פשוט לצוף במים. לאחר יום בים המלח תרגישו רעננים וצעירים ותוכלו להביט על ההשתקפות של הרי מואב במים העומדים של הים לפני החזרה לתל אביב.

להרשמה לטיול בים המלח לחצו כאן

טיול מאורגן מתל אביב לנצרת, טבריה והכנרת

זהו טיול מצוין למשפחות המארחות אורחים נוצרים מחו"ל שרוצים לצאת מעט מן האווירה התוססת של תל אביב עם הילדים שלהם ולגלות אזורים אחרים של ישראל המוכרים להם מסיפורי ישו והברית החדשה. בטיול ההיסטורי המרתק תראו את האתרים המפורסמים של ארץ הקודש. התחילו את המסע כשאתם נוסעים לאורך מישור החוף מלא הנופים, דרך תל מגידו ועד נצרת.

בנצרת תבקרו בכנסיית הבשורה ובכנסיית יוסף הקדוש שנבנתה במקום שבו מאמינים שעמדה הנגרייה של אביו של ישו. בהמשך תראו את הר נחום ואת כנסיית הלחם והדגים בטבחה. תשתאו מהכנרת הנפלאה ומשרידי בית הכנסת העתיק של כפר נחום.

לבסוף, כשאתם משקיפים על טבריה, תבקרו באתר הטבילה הירדנית שעל נהר הירדן, שם יתקיים טקס טבילה למי שירצה בכך. תחזרו כשאתם צופים על הר תבור,  משם תשובו לתל אביב.

ההרשמה לטיול לאתרי הגליל מתחילה כאן

טיול מתל אביב לירושלים וים המלח

הטיול המודרך לוקח אתכם מת"א לירושלים, העיר הקדושה לשלוש הדתות של העולם המערבי. העיר בת ה-4,000 שנה מושכת מבקרים מכל העולם. צאו מתל אביב עם הילדים והאורחים ובלווית מדריך מוסמך ומנוסה באוטובוס צמוד ומרווח. היום כולל הליכה, אז הגיעו מוכנים. תעצרו בהר הזיתים למראות פנורמיים של העיר המוזהבת למטה. תיכנסו לעיר העתיקה ותבקרו באטרקציות הפופולריות בירושלים כמו הכותל. תשוטטו ברובע היהודי והנוצרי ובקארדו שאותו אפשר לראות מרחוב הרובע היהודי. תמשיכו לבזאר ולעבר הכותל המערבי, ומשם לאורך הוויה דולורוסה לביקור בכנסיית הקבר הקדוש, המוכרת גם בשם כנסיית התחייה שבה נאמר שישו נקבר. זהו אתר עלייה לרגל לנוצרים לפחות מהמאה הרביעית.

ביציאה מירושלים תמשיכו לים המלח השוכן בבקעת הירדן בין ירדן לגדה המערבית, המקום הנמוך ביותר בעולם שמאפשר לצוף בשל אחוזי המלח הגבוהים שלו. תעצרו למנוחה באחד מאתרי הנופש של חופי ים המלח ותהיה הזדמנות להיכנס למים ולנצל את המינרלים העשירים של בוץ ים המלח. המרכיבים הטבעיים של ים המלח הפכו אותו לאתר ספא מרכזי ואפשר למצוא כאן מוצרי מרפא בבתי המלון ובחנויות. תוכלו לרכוש מלחי אמבט ותכשירי גוף לפני החזרה לתל אביב.

להצטרפות לטיול לירושלים וים המלח לחצו כאן

טיול מודרך לצפון מת"א – בקבוצה קטנה לאורך חופי הים התיכון

לאחר האיסוף מבית המלון או מנקודת האיסוף בירושלים או תל אביב עם הילדים והאורחים, תסעו צפונה ותחצו את אזור מישור החוף.

הטיול המודרך מתחיל בקיסריה, שנבנתה בימי הורדוס ונקראה על שם הקיסר הרומי. ממה שנשאר מהעיר העתיקה, תוכלו לראות את העיר המשגשגת היוקרתית. בין החפירות הארכיאולוגיות, תוכלו לראות שערים, חפיר, חומות שמורות היטב וחדרים. כמו כן תראו את האמפיתיאטרון הרומי שבו משתמשים עדיין היום למופעים. השרידים הרומיים נשמרו במשך דורות בזכות חולות הים שכיסו והגנו על האבנים. ליד האמפיתיאטרון נמצאים שרידי ההיפודרום. תראו את שרידיו של מקדש רומי שניצב מעל הנמל והשקיף על ספינות מסחריות שנשאו אוצרות מהמזרח והשיירות הנבטיות שהיו בדרך לרומא. לאחר שהרומאים עזבו את קיסריה, העיר נותרה ריקה במשך מאות שנה עד בוא הצלבנים, אך בשנים לאחר מסעות הצלב, העיר שוב נשכחה.

הטיול ממשיך עם נסיעה צפונה, דרך חיפה, כאן תעצרו במקדש הבהאי וגניו המרהיבים. קחו בחשבון שהסיור לא כולל כניסה לגנים, אבל תוכלו לראות את האתר מלמעלה. הגנים המרוצפים משתפלים במורד ההר לעבר העיר למטה, וכל אחד מהם מלא בפרחים צבעוניים ועיצובים. העצירה הבאה היא בראש הנקרה, הנקודה הצפונית ביותר לאורך החוף. תרדו ברכבל למערכת של נקרות אבן גיר שנוצרו מהגלים המכים על הסלע.

בדרך חזרה דרומה תעצרו בעכו, העיר הצלבנית הגדולה ביותר במדינה. העיר שמורה היטב ואי אפשר שלא להתרשם מהאדריכלות היפה וכיצד היא הצליחה להישמר. חלק מהעיר מלא בשווקים הומים ואנשים עדיין חיים במבנים העתיקים. תראו את החומות ואת החפיר שנבנה מחדש ושופץ בידי אל ג׳זאר בסוף המאה ה-19. החומות החזקות מנעו אפילו מנפוליאון לכבוש את העיר.

להרשמה לטיול במישור החוף לחצו כאן

טיול מאורגן למצדה מתל אביב

הטיול מתחיל עם איסוף מבית המלון או נקודת איסוף מוסכמת בעיר תל אביב עם הילדים והאורחים. מתל אביב תצאו באוטובוס מאורגן דרך הרי יהודה בדרך לים המלח, המקום הנמוך ביותר בתבל. במהלך הנסיעה, תעברו דרך אזורים תנ"כיים ותלמדו על האזור העשיר מבחינה היסטורית מפי המדריך. בדרך, תכירו את אכסניית השומרוני הטוב ותעצרו בדרך כדי להתפעל מהנוף המדברי וממראה יריחו העתיקה ממרחק.

בהגעה לים המלח, תבחינו בחופי המלח ותסעו בעקבות קו החוף לעבר מצדה. אף שלא ניתן לטפס במעלה שביל הנחש לעבר מצדה כפי שהרומאים עשו לפני 2,000 שנה, או לחלופין לעלות ברכבל. תלמדו איך הורדוס בנה את המצודה המבוצרת, עם בריכת שחייה ואפילו בית תפילה.

תחזרו לים המלח ותחלפו על פני נווה המדבר עין גדי, המלא במפלי מים יפהפיים – זהו המקום שבו דוד הסתתר מחמתו של המלך שאול. הסיור יחלוף גם ליד קומראן, שם נמצאו מגילות ים המלח בנות האלפיים במערות לשיפולי הגבעות. הסיור יסתיים בים המלח, אחד מפלאי עולם. תיהנו מרחצה בים הידוע בכוחות המרפאים שלו ומי המינרלים העשירים שלו, ותצופו במים לאחר יום מלא פעילות.

את הטיפוס למצדה התחילו כאן

טיול מאורגן לעוטף עזה מתל אביב – אל המציאות האחרת בגבול עזה

ביציאה מתל אביב, סעו לעבר עוטף עזה בלוויית מדריך צמוד ותתחילו עם ביקור במעבר ארז, המקום היחיד שבו תושבי עזה, בין אם זה לעסקים או טיפול רפואי, יכולים להיכנס לישראל. דברו עם תושב עזה הנכנס לישראל, או עם אחד מהנהגים הבדואים שלהם. לאחר מכן, תמשיכו לסקירה של האזור הצפוני של גבול עזה-ישראל. תראו את עוטף עזה מאשקלון ועד שדרות ותשקיפו אל תוך צפון עזה – כולל הגבול, בית חנון, בית לאהיה, ג׳בלייה והעיר עזה.

לאחר מכן תבקרו בקיבוץ סעד היושב על הגבול. תבקרו בבית כנסת שם ויהיה סמינר קצר על העימות בין עזה לישראל. תדברו בווידאו דרך סקייפ עם תושבי העיר עזה. תלמדו על תולדות עזה, על מלחמת 1948 ו-1967, פליטים, אינתיפאדות והסכמי אוסלו, ההתנתקות, הקרבות של 2008, 2012 ו-2014, חמאס, פתח, היחסים עם מצרים, המצור והסבל של העזתים, שיחות הפסקת האש ועוד.

אחר ארוחת צהריים תסעו דרך שדות חקלאים סביב נחל עוז, ותראו את הגבול ואת שכונת שג׳אייה בעיר עזה – שם נערכות הפגנות, צעדות ועימותים. באתר של קיבוץ בארות יצחק הדתי שנחרב במלחמת העצמאות, תלמדו על הצד הישראלי ועל ההקרבה בצפון הנגב בשדרות, תבקרו בתחנת משטרה המציגה רקטות שנפלו ותטפסו לגג הסדר ישיבה כדי לראות פסלי רקטות. תבקרו בגן שעשועים המוגן מפני רקטות ותראו מקרוב מערכת הגנה של כיפת ברזל.

תבקרו גם בכפר הפלשתיני אל נאג׳ד (בשטח ישראל) שנהרס במלחמת העצמאות ושתושביו הקודמים נמלטו לעזה. כאן תשוחחו על הנרטיב הפלשתיני של מלחמת העצמאות והנקבה. היום יסתיים בביקור בנתיב העשרה, מושב על הגבול הצפוני עם עזה, וכאן אחד התושבים יציג מצגת על אורח החיים של הקהילה וההתמודדות עם שגרת הרקטות. לבסוף, תשתתפו בפרויקט האמנות ״נתיבים לשלום״ שבו אריחי קרמיקה מוצבים על קיר והופכים אותו מקיר מגן לקיר שלום.

הטיול הזה משמש לא מעט להסברה ישראלית עבור תיירים המגיעים לישראל ולא תמיד מכירים את הצד הישראלי של העימות בעזה. זוהי חוויה בלתי שגרתית, נושכת ובועטת בבטן, שתותיר אתכם ובעיקר את אורחיכם נפעמים ומלאי מחשבות.

לנסיעה לעזה הרשמו כאן

טיול מתל אביב אל מפל הבניאס ורמת הגולן

התחילו את היום עם איסוף ממרכז תל אביב עם הילדים והאורחים ומשם תסעו דרך הרי הגליל לנקודה הצפונית ביותר של ישראל. בקרו בשמורת הטבע הבניאס (קיסריה פיליפי) שאלכסנדר הגדול כינה ״השער לשאול״ בגלל יופייה המיסטי, צאו להליכה קצרה ביער כדי לצפות במעיינות ונהרות, חלפו על פני הגשר הרומי ולבסוף תבקרו בחפירות ארמון אגריפס.

לאחר מכן, תמשיכו בנסיעה לרמת הגולן כדי לבקר במבצר נמרוד, אחד המבצרים הגדולים והשמורים ביותר שנבנו בתקופת ימי הביניים במזרח התיכון. טפסו במעלה מגדל ההגנה והתרשמו מנופים יפהפיים של רמת הגולן, לבנון וסוריה.

מכאן נמשיך בנסיעה במעלה רמת הגולן ונהנה מנופים מרהיבים בדרך. תחצו כפרים דרוזים ותכירו מקרוב את החיים והמנהגים של האנשים המיוחדים האלה. תעצרו בבריכת רם הוולקאנית ותתפנקו באוכל דרוזי מקומי. המשיכו את הטיול בנסיעה לעבר הר בנטל, הנקודה הגבוהה ביותר של רמת הגולן. כאן, תספגו את הנופים המהממים של האזור כולו, כמעט עד דמשק. תמשיכו לאורך רמת הגולן כדי ליהנות ממראות לעבר הכנרת והגליל. לבסוף תסעו חזרה לתל אביב.

להצטרפות לטיול לצפון לחצו כאן

טיול לצפון מת"א באטרקציות היסטוריות – מגדלה, הר נחום וכנא

זהו טיול מאורגן מת"א לצפון של יום אחד שיוציא אתכם מהשגרה של תל אביב עם הילדים והאורחים לשטחים הירוקים היפהפיים של צפון הארץ. הטיול מתחיל בנסיעה לאורך החוף ומשם דרך שטחים חקלאיים עד שתגיעו לעצירה הראשונה, מגדלה שליד מגדל. במגדלה תראו את האתר הארכיאולוגי של כפר דייגים עתיק שמאמינים שהיה מיושב בתקופת התנ״ך.

עוד אטרקציה היסטורית במגדלה היא בית כנסת מתקופת בית שני. מטבע שמתוארך ל-29 לספירה התגלה בתוך בית הכנסת הזה. לפי האמונה הנוצרית, אולי זה היה אחד מבתי הכנסת שבהם ישו הטיף. מאמינים שמריה מגדלנה (מריה ממגדל) נולדה או גדלה כאן.

הטיול ממשיך בנסיעה קצרה צפונה לעבר חופי הכנרת המערביים ועד גינוסר. תבקרו בבית יגאל אלון שבו תמצאו סירת דייגים מהמאה הראשונה שהתגלתה בכנרת. בנסיעה צפונה סביב הכנרת הטיול מגיע להר נחום. הגבעה הציורית משקיפה על הכנרת מוזכרת בברית החדשה הנוצרית כאתר שבו התקיימה הדרשה על ההר. בימי הביזנטים זיהו הנוצרים את האתר הזה כמקום שבו התקיימה הדרשה ובנו כנסייה לרגלי הגבעה כדי לציין את האירוע. היום, כנסייה קתולית יפהפיה ניצבת כאן מאז 1939 בראש ההר. הכנסייה עוצבה ע״י אנטוניס ברלוזי והקשתות האלגנטיות המקיפות את פורטיקו וכן כיפה מרשימה. בשנת 2000 האפיפיור יוחנן פאולוס השני ערך מיסה על הר נחום בהשתתפותם של 100 אלף איש.

האתר הבא הוא כפר כנא המוזכר בברית החדשה כאתר שבו ישו חולל את הנס הראשון שלו והפך מים ליין. בכפר כנא, תוכלו לבקר בכנסיית החתונה המנציחה את האירוע ההיסטורי הזה. הכנסייה כוללת מוזיאון המציג ממצאים שנמצאו בחפירות באתר ובתוך הכנסייה יש פסיפס ביזנטי מהמאה החמישית או שישית.

בסוף היום ייקח אתכם האוטובוס חזרה לנקודת המוצא בתל אביב.

להרשמה לטיול היסטורי בצפון מת"א לחצו כאן

טיול בצפון מת"א באתרים חשובים לנצרות

זהו טיול מאורגן מת"א שיכול להיות מצויין אם אתם מארחים תיירים נוצרים המעוניינים לראות את האתרים בקדושים לנצרות בצפון. תוכלו להרגיש את החשיבות ההיסטורית של ישראל בזמן שהנוף הקדום נפרש לפניכם. בטיול בצפון ישראל, תלכו בעקבות דמויות נוצריות דתיות היסטוריות חשובות. ביציאה מתל אביב, תחצו את נופי הגליל עד נצרת, שבה לפי האמונה הנוצרית ישו בילה את ילדותו. כאן תבקרו בכנסיית הבשורה ובכנסיית יוסף הקדוש.

משם תמשיכו לכפר כנא ועיר הנופש טבריה. בדרך תחלפו על פני שרידי בית כנסת עתיק שבו ישו לימד לפי הברית החדשה. לאחר מכן תגיעו לטבחה, שבה לפי האמונה הנוצרית ישו חולל את נס הדגים והלחם, ממש לרגלי רמת הגולן. לאחר מכן הטיול ממשיך לירדנית, אתר הטבילה המפורסם שבו נהר הירדן יוצא מהכנרת לעבר ים המלח. בסוף יום עמוס חוויות תחזרו בשעת ערב אל תל אביב עם הילדים והאורחים שבעי הרצון.

להצטרפות לטיול בצפון לחצו כאן

טיול מאורגן מתל אביב לירדן – אל ואדי ראם ופטרה (3 ימים)

ההרפתקה בת שלושת הימים מתחילה מוקדם בבוקר באכסניית אברהם בתל אביב. סעו דרך עמק הירדן השופע עד מעבר שיח חוסיין בצפון שם תחצו את הגבול לירדן. העצירה הראשונה היא בג׳ראש, אחת הערים הרומיות השמורות ביותר. צאו למסע בזמן כשאתם מהלכים ברחובות הקולוניאליים מאחורי קשת אדריאנוס המרשימה בה תגלו את השילוב הנפלא של ארכיטקטורה גרקו-רומית המספרת 4,000 שנות היסטוריה.

אחרי ארוחת צהריים במסעדה מקומית, המשיכו לבירה עמאן. המבצר השוכן על הגבעה הוא המקום המושלם ללמוד על חשיבות התרבות של עמאן והעבר העשיר שלה. היא מתאפיינת בארמונות, מוזיאון ובמקדש הרקולס, המציע מראות פנורמיים של העיר. לקראת ערב, סעו לחאן בדואי ליד פטרה, שם יקבלו את פניכם בארוחת ערב מסורתית. תיהנו מהאירוח הבדואי מתחת לשמי המדבר הבהירים ותקשיבו למוסיקה מקומית, לפני שעת לילה שאותו תבלו באוהל.

אחרי ארוחת הבוקר, תמשיכו בסיור של יום מלא בפטרה. האטרקציה המרכזית של המסע הזה, פטרה, היא פלא עולם שנחצב בסלע אדום ע״י הנבטים לפני 2,000 שנה, כאשר פטרה שימשה מפגש דרכים בין ציביליזציות עתיקות. הרשו למדריך להסביר את ההיסטוריה המורכבת של פטרה, ולאחר מכן שבו לארוחת צהריים במסעדה מקומית. אחרי הצהריים תסיירו באתרים בעצמכם, כשכל אחד מהם הוא דוגמה מהממת של אדריכלות הלניסטית סימטרית מושלמת, לפני החזרה לארוחת ערב ועוד לילה במחנה הבדואי.

היום האחרון מתחיל במסע מלהיב דרך נופי מדבר בתוליים של ואדי ראם. ג׳יפ שטח ייקח אתכם למראות ונקודות תצפית מהממות, על פני צוקים נישאים לגובה ובעלי חיים מדבריים. לאחר ארוחת צהריים במסעדה מקומית, תמשיכו למעבר גשר אלנבי ומאוחר בערב תחזרו לתל אביב.

להרשמה לנסיעה לירדן לחצו כאן

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל