בתי מלון למשפחות עם ילדים בסידני

השכרת רכב בסידני – מידע והמלצות

השכרת רכב בסידני, העיר הגדולה באוסטרליה, היא אחת הדרכים המוצלחות ביות להתחיל טיול באוסטרליה. בכתבה זו תמצאו את כל הדרוש – החל ממנוע חיפוש מיוחד שיבצע עבורכם השוואת מחירים של השכרת רכבים בסידני ועד למידע מפורט על נהיגה בסידני (כולל סרט וידאו) וטיפים חשובים למטייל על חנייה בדיסני וכבישי אגרה בסידני

כדי למצוא השכרת רכב בסידני במחיר הכי זול כדאי להשתמש במנוע החיפוש להשוואת מחירי השכרת רכב בעולם, אשר תמצאו למטה בדף זה. התהליך קצר ופשוט ויאפשר לכם לבצע תוך שניות השוואת מחירים בין סוכנויות השכרת רכב בסידני הנחשבות אמינות. בשדה "ארץ" בתיבת החיפוש ביחרו את אוסטרליה, ואז בשדה עיר ביחרו את סידני – sydney. בשדה "תחנה" ביחרו את המיקום המדוייק אליו תירצו להזמין השכרת רכב בסידני מתוך רשימת המיקומים של סוכנויות להשכרת רכבים בסידני, הכוללת אפשרויות כמו השכרת רכב בשדה התעופה בסידני, בעיר התחתית של סידני ועוד. לסיום, הזינו את התאריכים בהם אתם מעוניינים לשכור רכב בסידני וליחצו "חפש" כדי למצוא את המחירים הכי זולים (על מיגוון רחב של דיגמי מכוניות) ולהזמין אונליין

טיול באוסטרליה – עוד באותו נושא:

אוסטרליה למשפחות – המדריך המלא למטייל

טיסות לאוסטרליה – השוואת מחירים ומידע חיוני

טיסות פנים באוסטרליה – הזמנת כרטיסים והשוואת טיסות

דולר אוסטרלי  בישראל במזומן – המדריך למטייל

השכרת רכב סידני

סידני, העיר הגדולה של אוסטרליה ובירת מדינת ניו סאות' וויילס, היא מטרופולין ענקי ותוסס, המאכלס לא פחות מחמישה מיליון תושבים. בשל גודלה העצום והמרחקים הרבים בין חלקי העיר, לא מעט תיירים בסידני, במיוחד משפחות עם ילדים מעדיפות לשכור רכב בסידני ולא להתנייע בתחבורה ציבורית.

אם אתם מתכננים השכרת רכב בסידני, עליכם לדעת כי ישנו שפע של חברות להשכרת רכב בנמל התעופה סידני ובעיר עצמה. חברות השכרת הרכב הגדולות בסידני מפעילות דלפקים בטרמינל בנמל התעופה או משרדים במרחק הליכה רגלי קצר מהטרמינל. החברות הגדולות להשכרת רכב בסידני הן: אייוויס, באדג׳ט, יורופקאר, הרץ ו-Redspot. נוסף עליהן, כאמור, ישנן לא מעט חברות השכרת רכב נוספות שאינן מחזיקות בדלפק בנמל התעופה אך תוכלו למצוא אותן בקלות במרכז העיר וגם הן מציעות שירותי השכרת רכב בסידני במחירים תחרותיים ומשתלמים: Apex Car Rentals, Bayswater Car Rental, ו-East Coast Car Rentals.

טיפ חשוב שיכול לסייע בהוזלת עלויות השכרת רכבים בסידני הוא שתוכלו לחסוך כסף אם תפרידו את השכרת הרכב מרכישת הביטוח ולא תרכשו את ביטוחי הרכב (היקרים) שמציעות סוכנויות השכרת הרכב בסידני. ניתן לרכוש את אותם ביטוחים במחירים יותר זולים מחברות ביטוח בינלאומיות ישירות, באמצעות המנוע המיוחד להשוואת מחירים של ביטוח רכב שכור בחו"ל

השכרת מיניבוס בסידני

אם אתם מעוניינים בהשכרת רכב באוסטרליה ואתם מטיילים בקבוצה די גדולה, כדאי לשקול לשכור מיניבוס. האפשרויות לשכירת מיניבוס בסידני רבות ומגוונות ומשתנות על-פי גודל הקבוצה – 8, 12 או עד 21 נוסעים. עד 12 נוסעים יש צורך ברשיון נהיגה רגיל. רוב חברות המיניבוסים מציעות איסוף והורדה בנמל התעופה סידני באמצעות שירות meet & greet.

נהיגה בסידני

התחבורה בסידני עמוסה מאוד בדרך-כלל, אבל מחוץ לזמני השיא נהיגה בסידני לרוב מהירה כמו כל אמצעי תחבורה ציבורי אחר. אפשר לצפות לעומס בכבישים המובילים לסידני בין 6:30-9:30 בבוקר ובכבישים שמחוץ לעיר בין 16:30-18:30. בשעות אלה יש להקציב זמן כפול לנסיעות, ואף יותר מכך אם אתם משתמשים בכביש המהיר, שם העומס בשעות השיא גרוע ומתארך הרבה יותר. שעות העומס בכביש המהיר בסידני הן ביום שישי אחר הצהריים או כשמתקיימים אירועים מיוחדים כמו תחרויות Vivid Sydney או רוגבי State of Origin.

בכבישים אחרים יש עומסים בשעות משתנות, בהתאם למיקומם. הכבישים המובילים למרכזי הקניות, הפארקים והחופים בסידני יכולים להיות עמוסים גם בסופי שבוע, בעיקר בשבת בבוקר ובערב. הכבישים סביב חוף בונדי (Bondi Beach) וחופי הפרברים המזרחיים בסידני חווים עומס בסופי השבוע של הקיץ (דצמבר-מרץ), כשאוטובוסים בדרך-כלל נקלעים לאותם עומסים כשל כלי רכב פרטיים.

הכבישים בסידני משולטים לרוב היטב ומסמנים בבירור לאורך הנסיעה את הפרבר הגדול הקרוב ואת אלה שבהמשך לאורך המסלול. רק מספר כבישי A ו-B החוצים את העיר משולטים בספרות. את הנתיבים המובילים אל נמל התעופה אפשר לזהות היטב בכל הנתיבים הראשיים באמצעות תמרור עם סמל של מטוס. זמן נסיעה סביר ממרכז העיר לפרברי סידני יכול לקחת כשעה בשעות רגילות.

לפני השכרת רכב בסידני אולי תירצו לצפות בסרטון הוידאו המתעד נהיגה בסידני –

כבישי אגרה בסידני

בחלק מהכבישים המהירים, המנהרות והגשרים בסידני יש לשלם אגרת כביש. החל מ-1 ביולי 2013 אי אפשר לשלם במזומן בשום מקום בכבישי המעטפת החיצונית של סידני (Sydney Orbital Network). אין אגרה ב-Eastern Distributor היוצא מהעיר לעבר נמל התעופה. גשר הנמל (Harbour Bridge) והמנהרה, מנהרת Cross City, מנהרת Lane Cove, M7, M5 והכביש המהיר Falcon Street הפונה צפונה מקבלho רק תשלום אלקטרוני ואם אתם משתמשים בכבישים אלה תצטרכו להחליט איך תשלמו את האגרה. תוכלו בקלות להימנע ממנהרת Lane Cove, ה-M7 או מחלף Falcon Street, אבל קשה להימנע מחציית הנמל אם פניכם מועדות ל-Manly, Northern Beaches או לגן החיות ברכב.

לצורך תשלום אגרות בכבישי סידני אפשר לבחור בין מעבר (פאס) או תווית:

כרטיס מעבר (הנקרא גם e-pass) הוא הדרך הפשוטה ביותר לשלם אגרות. פשוט רשמו את לוחית הרישוי שלכם ואת כרטיס האשראי עד 48 שעות אחרי הנסיעה על כביש אגרה והאגרה תקוזז אוטומטית מהכרטיס. אתר הכבישים הראשיים של סידני (Sydney Motorways) מספק קישורים לכל ספקי כרטיסי המעבר. העלות היא 1.50 דולר להרשמה אונליין ו-75 סנט תוספת לכל אגרה כדמי עמלה. ודאו שאתם מזינים את התאריכים בהם תרצו להזמין השכרת רכב בסידני כדי שלא תמצאו את עצמכם משלמים את האגרה של מישהו אחר.

תג חניה (הנקרא גם E-tag) הוא טרנספונדר שמדביקים לחלון הקדמי של הרכב. בעת השכרת רכב בסידני אפשר לרכוש תג חנייה של אורח בכל מרשם רכבים לפני הנסיעה בכביש אגרה ולפתוח חשבון עם כרטיס האשראי שלכם. מחיר תג חנייה כזה הוא 5 דולר. קחו בחשבון 30 דקות להשלמת ההרשמה. משתלם לעשות זאת רק אם אתם נשארים בסידני למשך זמן מה או נוהגים הרבה בכבישי האגרה או משתמשים בכבישי האגרה במלבורן ובריסביין. ובאופן כללי רכישת תג חנייה משתלמת אם בכוונתכם לנוע בכבישי האגרה 6 נסיעות או יותר. אות E גדולה המסומנת על הנתיב אומרת שאפשר להשתמש בתג החנייה. e קטנה מסמנת שהכביש מכבד כרטיס מעבר (e-pass).

אי תשלום האגרה יוסיף 10-15 דולר בדמי ההרשמה, בנוסף לאגרה. אם אתם ברכב מושכר, חברת השכרת הרכב בסידני תגבה תוספת עמלה מכרטיס האשראי שלכם. חברות השכרה אחדות, כמו למשל איוויס, מספקות E-טאג לכל רכב ועמלת שירות לכל יום ואין לכם ברירה אלא לשלם זאת. יש גם חברות השכרת רכב בסידני כמו Bayswater, שנותנות אופציה לשכור את התג מהן במחיר קבוע ותוכלו להחליט אם אתם רוצים לרכוש פאס משל עצמכם כאלטרנטיבה. בדקו עם חברת ההשכרה שלכם.

חניה בסידני

בעת השכרת רכב בסידני חשוב לקחת בחשבון גם את תעריפי החנייה. חנייה במרכז סידני בחניונים אפשרית תמיד אבל יקרה מאוד. צפו לשלם עד 70 דולר ביום או 25 דולר לשעה בחלק מהחניונים המרכזיים וכ-30 דולר במשך שבוע העבודה הרגיל. המחירים בד״כ פוחתים בצורה משמעותית בסופי השבוע, אז אתם עשויים לשלם רק 15-20 דולר ליום מלא. תעריף זול יותר מוצע לנהגים החונים מוקדם בבוקר, ועל נהגים להיכנס ולצאת בשעות קבועות מראש. למשל, אפשר לשלם כל היום בבית האופרה (Opera House) במחיר 16 דולר, אבל עליכם להיכנס לפני עשר בבוקר לעזוב בין 15:00-19:00 ואין תקופת חסד, כלומר אי אפשר לצאת אפילו 10 שניות אחרי 15:00 או שתחויבו במחיר של היום המלא (42 דולר). רוב החניונים העירוניים בסידני מציעים תעריפים אחידים (כ-15-25 דולר) לחנייה בערב ובסופי השבוע.

חנייה ברחוב ב-CBD (מרכז העיר של סידני) אפשרית בד״כ רק לפני 8:00 בבוקר ואחרי 18:30. החנייה מוסדרת והתשלום באמצעות מדחנים עד לשעה 22:00 הוא 2.20-3.30 לשעה.  בסופי השבוע, וב מקומות החנייה במרכז סידני מגבילים את משך החנייה לעד 4 שעות ובתעריף של 1.10-2.20 דולר לשעה. מקומות חנייה למשך כל היום לפעמים אפשריים ב- Domain/Mrs Macquarie's וב- Hickson Road, אבל מקומות אלה בד״כ נתפסים במהירות. גם שם מפוזרים מדחנים ולכן רצוי להפעיל את אפשרות החנייה של Early Bird, אשר מציע לרוב תעריפים זולים יותר בשעות היום. יותר ויותר מדחנים עכשיו מקבלים כרטיסי אשראי, אבל כדאי שיהיה עליכם קצת מזומנים ליתר בטחון. מחירים דומים קיימים בצפון סידני. בתי מלון בסידני תמיד גובים גם עבור חנייה מאורחיהם.

איתור מקום חנייה פנוי במרכזי הפרברים הגדולים בסידני ובחופי הים עשוי לארוך זמן רב. בד״כ קל יותר לחנות במרחק מסויים מהמרכז ואז הגבלת זמן החנייה היא לרוב בין שעתיים לשלוש. בחניוני מרכזי קניות הגבלת הזמן דומה.

בחלק מתחנות הרכבת יש חנייה חינם לכל היום לנוסעים. בתחנות הרכבת הגדולות בסידני החניונים עשויים להתמלא לפני שמונה בבוקר. בתחנות הקטנות יותר, שבהן שירות הרכבות פחות סדיר, יש זמינות טובה יותר. בסופי השבוע קל למצוא מקום בחניוני הנוסעים. התחנות שבהן יש חניוני נוסעים מסומנות במפות הרכבת. חנייה בחופים מסויימים בסופי השבוע בעונת הקיץ יכולה להיות כמעט בלתי אפשרית. חופים מסויימים נמצאים בשכונות הפרברים, ואין בהם מתקני חניה לרכבים גדולים. בדקו את מדריכי היעדים המתאימים למידע נוסף.

קנסות בגין חנייה במקום מוסדר מעבר לזמן המותר או חניה בסידני ללא תשלום עומדים על 88 דולרים.  הוספת כסף למדחן בתום הזמן המותר או הזזת הרכב למקום אחר באותו מתחם חנייה אסורים ולא ימנעו את מתן הקנס. חנייה בסידני באזור שבו העצירה אסורה תעלה לכם יותר. אם אתם חונים בצורה לא חוקית ומחכים עם הרכב, אתם עשויים לגלות שמספר הרישוי שלכם צולם ותיקנסו לפני שהספקתם להמשיך ללא כל אזהרה. אם אתם חונים באופן בלתי חוקי במקום חנייה לנכים, הקנס הוא 441 דולרים. אם תיקנסו על חנייה מעבר לזמן, לא תיקנסו שוב באותו יום.

שולי הכביש הם אזור שאסור לעצור בו במהלך שעות השיא, והם מסומנים בשילוט וקו צהוב מקווקוו על המדרכה. הקנסות הם בסביבות 400 דולר להחזרת הרכב במקרה שנגרר.

מהירויות נסיעה בסידני

שימו לב שהנהיגה באוסטרליה היא בנתיב השמאלי, כנהוג בכל מדינות חבר הלאומים הבריטי. חשוב מאוד לזכור זאת בעת השכרת רכב בסידני ובעת השכרת רכב באוסטרליה בכלל, וכן חשוב להבין את ההגבלות החלות על מהירות הנסיעה. מהירות הנסיעה המרבית משתנה בתכיפות, לפעמים אפילו באותו כביש מהיר. המהירות המותרת יורדת באזורים שבהם יש הרבה הולכי רגל, בתי ספר או תנאי נסיעה יוצאי דופן. כל כביש בסידני משולט עם הגבלת המהירות ובכל מקרה תצטרכו לקרוא את השילוט ולהקפיד לקיימו. המהירות המותרת לנהיגה בסידני היא בד״כ 50 קמ״ש ברחובות עירוניים, 60 קמ״ש עד 80 קמ״ש בכבישים מהירים ולפעמים גבוהה יותר בכבישים בינעירוניים ואוטוסטרדות.

חלק מהמהירויות משתנות במהלך היום. באזורי בתי ספר המהירויות (40 קמ״ש) נאכפות בין 8:00-9:30 ו-14:30-16:00 בימי לימודים. בחלק יש רמזורים מהבהבים ובחלק רק שלט. על הנהג לבדוק את השעה ולדעת אם זהו יום לימודים או לא. בכבישים אחרים יש מהירויות משתנות שיורדות בשעות השיא. מהירויות מותרות משתנות גם בהתאם לעבודות בכביש. אזורים אלה משולטים ועליכם לקרוא ולציית למהירות המסומנת. אם יש עבודות כביש במנהרת Lane Cove, המהירות תרד ומצלמת מהירות במנהרה תדאג לאכוף זאת. תמרורי אזהרה ותזכורות מפוזרים לאורך המסלול.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל