השכרת רכב בטשקנט מחירים

השכרת רכב בטשקנט בירת אוזבקיסטן

השכרת רכב בטשקנט בירת אוזבקיסטן – כל מה שרצית לדעת ולא ידעת את מי לשאול: הסברים על השוואת מחירים של השכרת רכב בטשקנט וטיפים למטייל על תחבורה בטשקנט, נהיגה לאוזבקיסטן ממדינות סובבות ואפשרויות הזמנת מונית בטשקנט

כדי לאתר את המחירים הכי זולים להשכרת רכב בטשקנט כדאי לנסות להשתמש במנוע החיפוש להשוואת מחירי השכרת רכב בחו"ל שתמצאו למטה בדף זה, אך שימו לב: הפעילות של חברות השכרת רכב בינלאומיות בטשקנט ובאוזבקיסטן בכלל עדיין איננה מוסדרת ולכן לא תמיד ניתן להזמין השכרת רכב באוזבקיסטן דרך מנוע החיפוש הבינלאומי ולא בטוח שתצליחו למצוא את אוזבקיסטן בשדה "ארץ" בתיבת החיפוש למטה.

השכרת רכב בטשקנט – טיפים למטייל

השכרת רכב באוזבקיסטן

אע״פ שלא תמצאו חברות בינלאומיות להשכרת רכבים באוזבקיסטן, יש אפשרות לשכור רכב עם נהג מחברות מקומיות רבות. קיימת גם חברה אינטרנטית להשכרת רכב הנקראת Online Tashkent.

לא תמצאו את חברות ההשכרה הבינלאומיות המוכרות בטשקנט. אך כן ניתן להשיג שירות השכרת רכב בטשקנט, השירות כולל נהג. התעריפים היומיים הם בד״כ בין 25-35 דולר אמריקאי, והמחיר תלוי גם ביכולת המיקוח שלכם. חברות מוניות גם מציעות שירות השכרת רכבים עם נהג. אלה יקרים, אבל אפשר לסמוך עליהם יותר.

מוניות בטשקנט

אפשר להשיג מונית בזול עם התמקחות קלה, אבל קחו בחשבון שחלק מהרכבים מאוד ישנים. בזמן שיש מוניות מורשת (אלה שעליהן מופיע שלט על גג הרכב), במציאות, כל נהג בטשקנט יכול גם להיות נהג מונית בתור חלטורה. הנוהג המקומי הוא פשוט לעמוד בצד הדרך עם יד מושטת כלפי מטה ומעט רחוק מהגוף. הנהג יעצור בצד ואז תוכלו להגיד לו מה היעד שלכם ולהסכים על מחיר מראש. יחד עם זאת, צריך לדעת מעט רוסית או אוזבקית כדי לבצע זאת ללא קושי. בד״כ זה משהו שבטוח לעשות אם כי כמעט כל השגרירויות ממליצות נגד הנוהל הזה.

כמעט אף פעם לא תצליחו לקבל הוראות הגעה בלי להשתמש בכתובת. לרוב, תצטרכו לתת לנהג שם של ציון דרך, לדוגמה שם של בית מלון קרוב. בנוסף, שמות של רחובות ובתי מלון רבים השתנו במהלך השנים האחרונות, אבל לעתים תכופות, נהגים אינם מזהים את שם הרחוב או בית המלון, ועדיין מכירים רק את השמות הישנים. אם תבקשו למשל שייקחו אתכם למלון Grand Mir, בד״כ לא יבינו למה אתם מתכוונים. אמרו לנהג שאתם רוצים להגיע ל״מלון רוסיה״ (Gastinitsa Rossiya (Hotel Russia)), הם יידעו בדיוק לאן אתם צריכים להגיע. למי שלא מדבר רוסית או אוזבקית, רצוי שמישהו יצייר לכם מפה בסיסית או יכתוב את ההוראות ברוסית. רק מעטים מהנהגים הם דוברי אנגלית.

אל תצפו לשירות מוניות בסגנון המערבי. נהגי המוניות הרבה פעמים מעשנים כשאתם ברכב, ואם תבקשו מהם להפסיק, הם פשוט יסתכלו עליכם במבט של חוסר הסכמה. אתם אולי משלמים, אבל אתם ברכב שלהם. יש הרבה שירותי מוניות שפועלים בתוך טשקנט והתעריפים שלהם קבועים, ואפשר להזמין מונית מחדר המלון. יש מספר אתרי אינטרנט שמציעים רשימה שלמה של שירותי מוניות ותעריפים.

אפשר להזמין מוניות בתוך העיר באמצעות Taxi Express בטלפון: 1399999 או 16360272.

נהיגה לטשקנט

ניתן להגיע אל טשקנט בנהיגה על כבישים שיוצאים מהמדינות הסובבות, אבל הגבולות לא תמיד פתוחים והיו בעבר מקרים של הפרות בטחוניות. הגבול עם אפגניסטן לפעמים סגור או שאינו פתוח בפני אזרחי אוזבקיסטן. שימו לב שצריך ללכת ברגל 4 ק״מ כדי לחצות את הגבול ברגל מעמדת הבידוק האוזבקית לעמדת הבידוק האפגנית!

מעבר הגבול Cherniaevka מקזחסטן ליד סריאגאש (Saryagash) סגור בשנים האחרונות למי שאינו אזרח אוזבקיסטן או קזחסטן. זרים המעוניינים לעבור את גבול אוזבקיסטן – קזחסטן צריכים לחצות במעבר הגבול Yallama, הנמצא 100 ק״מ מצ׳רנייבקה. קחו בחשבון שעה או שעתיים כדי לחצות את המעבר, בעיקר בצד האוזבקי, בגלל תורות ארוכים. עמדו בצד השמאלי של התור במכס האוזבקי, הם דורשים מאנשים להצהיר על טלפונים ניידים כאמצעי תקשורת.

מקירגיסטן –  נקודת המעבר Dostlik הנמצאת 30 ק״מ מאנדיז׳ן (Andijan) פתוחה בין 9:00 – 18:00

מטג'יקיסטן – נקודת המעבר Oiybek Post  הנמצאת 80 ק״מ מטשקנט פתוחה בפני זרים בין 9:00 – 18:00. נקודת המעבר Tursanzade Post , 60 ק״מ מ-Dushanbe שבטג'יקיסטן פתוחה לזרים ומקומיים 180 ק״מ מתרמז.

תחנת Chorzhu Post  על גבול טורקמיניסטן, 30 ק״מ מבוכרה, גם היא פתוחה הן לזרים ומקומיים.

מרחקים לטשקנט בכבישים הם כדלקמן:

אלמטי (Almaty או אלמה – אטה) בקזחסטן – 810 ק״מ

אשגבט (Ashgabat) בטורקמניסטן (Turkmenistan) – 1,290 ק״מ

בישקק (Bishkek) בקירגיסטן – 570 ק״מ

קאשגאר (Kashgar) שבסין – 880 ק״מ

בתוך אוזבקיסטן:

אנדיז׳ן (Andijan) – 392 ק״מ

פרגנה (Ferghana) – 325 ק״מ

קוקאנד (Kokand) – 236 ק״מ

סמרקנד (Samarkand) – 295 ק״מ

בוכרה (Bokhara) – 600 ק״מ

אורגנץ׳ (Urgench ) – 1,020 ק״מ

חיווה (Khiva) – 1,045 ק״מ

נוקוס (Nukus) – 1,115 ק״מ

תרמז (Termez) – 705 ק״מ

קרשי (Karshi) – 430 ק״מ

מוניות היוצאות לסמרקנד עוזבות מ-"Avtovokzal"  שבתחנת המטרו "Sobir Raximov". מוניות לעמק פרגנה (Fergana Valley) יוצאות מהתחנה הצפונית (Northern Station) ומ- Kuyluk Bazar. מוניות שיתופיות לאנדיז׳ן (5 שעות) עולות 8 דולר, לבוכרה (7 שעות) 13 דולר, לפרגנה (4 שעות) 8 דולר, לקוקנד (3 שעות) 6 דולר, לסמרקנד (3 שעות) 8 דולר, לתרמז (10 שעות) 15 דולר ולאורגנץ׳ או חיווה (14 שעות) 25 דולר.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל