אירלנד Skye

האי סקאי (Skye) – היהלום הבלתי מלוטש של סקוטלנד

האי סקאי משתייך לאזור הרמות הסקוטיות (ההיילנדס) והוא מחובר לסקוטלנד המרכזית באמצעות גשר כביש. האי זוכה להערצה ונחשב ליעד מבוקש לטיולי משפחות בקרב תיירים מכל העולם בזכות הנוף המשגע שלו, התרבות והמורשת התוססים שלו, וחיות הבר הרבות הכוללות את העיט הזהוב, הצבי האדום ודגי הסלמון.

האי סקאי (Isle of Skye), היא האי הגדול מבין האיים ההברידיים הפנימיים (Inner Hebridean), המפוזרים לאורך חופה המערבי של סקוטלנד. עיר הבירה של האי סקאי והעיר הגדולה ביותר באי היא עיר הנמל הציורית פורטרי (Portree). האי סקיי זוכה לפופולריות בקרב תיירים בשל הנופים המרשימים שלו ובגלל הגישה הנוחה אליו מסקוטלנד היבשתית, הן ברכב מעל גשר סקאי או במעבורת; ובאוטובוס ורכבת דרך הערים היבשתיות הסמוכות. כ-10,000 תושבים חיים כיום באי המיושב מאז ימי קדם, אך במהלך חודשי הקיץ ההומים מגיעים עשרות אלפי תיירים לטיול באי סקאי

חופשה באי סקיי – המלצות לקריאה נוספת:

השכרת רכב בסקוטלנד ונהיגה בסקוטלנד – המדריך המלא שיחסוך לכם מאות שקלים והרבה כאב ראש

 טיסות לאדינבורו סקוטלנד – איתור טיסות וטיפים

זהו גם אחד המקומות הנגישים ביותר שאליהם אפשר להגיע כדי לשמוע את השפה הגאלית, הסקוטית העתיקה, השגורה בפי התושבים, כאשר כ-30% מהאוכלוסייה המקומית דוברי גאלית שוטפת ובו נמצא גם קולג' גאלי ייחודי (שהלימודים בו הם בשפה הגאלית) ביישוב סליט (Sleat).

אפשר לתאר את סקאי כמספר חצאי אי המתחילים בקויילין, שהוא המרכז ההררי של האי. מישור מרכזי המצוי צפונית לקויילין מפריד בין פורטרי בגדה המזרחית לדנביגן (Dunvegan) במערב.

עיירות ויעדים באי סקאי

ארמדייל (Armadale) – עיירה המהווה את נקודת הגישה מהאי סקיי למאלייג (Mallaig) שבסקוטלנד היבשתית, באמצעות מעבורת.

ברודפורד (Broadford) – כפר המקיף מפרץ גדול המשקיף למיצר הפנימי של האי (Inner Sound) ונמשך הלאה אל תוך היבשת המרכזית, כ-13 ק"מ דרך גשר סקאי (Skye Bridge).

קרבוסט (Carbost) – עיירה בה נמצאת מזקקת הויסקי "טליסקר" (Talisker distillery) וחוף ים מוצלח מאוד.

אלגול (Elgol) – עיירה קטנה, שיש ממנה שירות הפלגות באוניות ללוך קוריסק (Loch Coruisk והיא נמצאת בבמרחק הליכה מחוף מצויין ב-Camasunary.

גלנבריטל (Glenbrittle) – כפר המהווה בסיס טוב לטיול באי סקאי שממנו אפשר לצאת לטיול רגלי או טיפוס הרים.

Isleornsay – עיירה קטנה ומאוד שקטה הממוקמת בין ברודפורד לארמדייל. היא ממוקמת בתוך נמל טבעי, ויש בה גם בית מלון, פאב וגלריה לאמנות.

קייליקין (Kyleakin) – במקור, לפני שגשר סקאי נבנה, עיירה זו היתה חבל הטבור שחיבר את האי סקאי לסקוטלנד, בתור רציף העגינה של המעבורת שהפליגה לסקאי מקייל (Kyle)  היום זהו כפר דייגים שקט ופסטורלי, המשקיף אל הנמל, האגם (לוך), ההרים וטירת מאול (Castle Maol).

פורטנלונג (Portnalong) – כפר הנמצא בקצה חצי האי מינגיניש (Minginish peninsular). יש בו יריד אמנויות שבועי מצויין בחודשי הקיץ, פאב חברותי עם אוכל טוב, והוא נחשב לבסיס טוב ממנו אפשר לצאת להליכות, טיפוס וסיורי צילום באי סקאי.

פורטרי (Portree) – עיר הבירה האטרקטיבית של האי.

סקונסר (Sconser) – עיירה עם נופים נהדרים בה נמצא מועדון הגולף של האי סקאי וממנה ניתן להגיע לאי ראסאיי (Isle of Raasay).

סטאפין – מחוז בחלק הצפוני-מזרחי, ואי בלתי מיושב מול חופי האי סקאי.

Uig – כאן תוכלו למצוא מעבורת המפליגה לאיים ההברידיים החיצוניים, מבשלת בירה מצויינת, את עמק הפיות (Fairy Glen) ולא רחוק מכאן גם את מוזיאון סקאי, המתאר את החיים באי (Skye Museum of Island Life).

הקויילין (Cuillin , שרשרת ההרים המוכרת ביותר באי סקאי, המגיעה לגובה 992 מ' ב- Sgùrr Alasdai. הר קויילין השחור (The Black Cuillin) הוא אולי הרכס היחיד באיים הבריטים המתקרב לחוויה הגולמית המחוספסת של הרים כמו האלפים או הרי הרוקי.

מלונות מומלצים באי סקאי למשפחות עם ילדים

דירות נופש הום פארם – Home Farm Apartments

מלון דירות הנופש הום פארם אפרטמנטס (Home Farm Apartments) הוא פיתרון לינה מומלץ לחופשה משפחתית באי סקאי עם ילדים. זהו מלון דירות בשירות עצמי, הכוללות מטבח מצוייד עם מדיח כלים, מיקרוגל, מכונת כביסה ומייבש כביסה, סלון נפרד עם טלוויזיה חכמה, וגינה פרטית (נפרדת לכל דירה) עם צמחייה ופרחים.

המלון נמצא במיקום מעולה בתוך פורטרי, עיר הבירה של האי סקאי, שהיא אחת האופציות האטרקטיביות ביותר לחופשה באי סקאי עם ילדים – גם בגלל שהיא יפהפיה ואטרקטיבית וגם בגלל שבתור עיר הבירה יש בה נגישות למירב השירותים הדרושים לתיירים, מתחבורה ציבורית ועד המרת מט"ח. האירוח במלון כולל אינטרנט אלחוטי וחנייה חינם.  במרחק של כמה דקות הליכה מהמלון יש כמה חנויות ומסעדות.

הום פארם אפרטמנטס מקבל ציונים מעולים בדירוגי מלונות מומלצים למשפחות באי סקאי המבוססים על המלצות של משפחות עם ילדים ששהו בחופשה באי סקאי.

לבירור מחירים, פרטים נוספים והזמנת חדר במלון

מלון בוסוויל – Bosville Hotel

מלון בוסוויל הוא מלון מומלץ בפורטרי בירת האי סקיי הזוכה לדירוגים מעולים ברשימות מלונות מומלצים באי סקיי למשפחות עם ילדים המתפרסמים באינטרנט. המלון, בדירוג 4 כוכבים, משקיף על נמל פורטרי וכולל מסעדה שנחשבת טובה מאוד ומתמחה בפירות ים, וגם בר עם מבחר שתייה מרשים.

יש מסעדות נוספות במרחק 5 דקות הליכה, והמלון מפעיל גם שירות חדרים. חדרי המלון, בסגנון עכשוי, כוללים חדר רחצה צמוד, אינטרנט אלחוטי ופינת תה וקפה. ילד אחד מתחת לגיל 6 יכול ללון חינם עם ההורים במלון.

לבירור מחירים, פרטים נוספים והזמנת חדר במלון

חצאי האי השונים של האי סקאי:

במערב:

חצי האי מינגיניש (Minginish Peninsula) – בעל נופים מקסימים (בתנאי שהשמים אינם מעוננים) לכיוון דרום-מזרח לעבר קויילין, וכן קו חוף ציורי. מזקקת טליסקר (Talisker Distillery) המפורסמת שוכנת בגדה הפסטורלית של לוך הרפורט (Loch Harport) בקולבוסט.

בצפון (ממערב למזרח):

חצי האי דורניש (Duirnish Peninsula) כולל את גלנדייל (Glendale), קולבוסט (Colbost) ואת המגדלור הציורי בנייסט פוינט (Neist Point).

חצי האי טרוטרניש (Trotternish Peninsula) הוא חצי האי הגדול והמתוייר ביותר, בעיקר הודות לתצורות הסלע המדהימות Old Man Storr ו-Quiraing. כביש A855 (וכן קוי האוטובוס 57A/57C) מקיף את החלק היפהפה הזה של סקאי, עם אופציות רבות למסלולי הליכה וטיפוס, וכן ישובים קטנים מאוד ומאוד אטרקטיבים שיכולים לשמש ללינה או כאתר לחופשה משפחתית.

בדרום:

סליט (Sleat) מורכבת מנוף של גבעות שכולל בקצהו הדרומי ביותר את סקאי ואת רציף ארמדייל שממנו ניתן להגיע למאלייג (Mallaig).

אתרים מומלצים לטיול על האי סקאי

לחצי האי טרוטרניש (Trotternish Peninsula), הכולל אתרים מפורסמים כמו The Old Man of Storr ואת ה-Quirang יש רצועת חוף יפהפיה עם המון נקודות תצפית והרבה תצורות סלע מעניינות ברכס טרוטרניש (Trotternish Ridge). כביש צדדי עובר לאורך החוף מסטאפין ועד Uig וממנו ניתן לצפות לעבר כמה מהנופים היפים ביותר בסקאי.

דה אולד מן אוף סטור (Old Man of Storr) – אחד המראות המפורסמים ביותר על האי סקאי. היערכו להליכה של 2-3 שעות, מחניית הרכבים לאולד מן וחזרה.

הקוואיריינג (The Quirang) הוא אזור בעל צוקים ורכסים דרמטיים. התצפיות נהדרות אפילו בישיבה ברכב, אבל כדי לצאת ולסרוק את האזור כדאי לשריין 3-4 שעות. ההליכה לקוואיריינג איננה קשה אבל כדאי לנעול נעלי הליכה טובות ובגדי גשם הולמים.

מרכז השבט דונלד (The Clan Donald Centre) בארמדייל ניצב על שטח גדול ומשמר את מורשת שבט מקדונלד בטירת ארמדייל. המתקנים הפתוחים למטיילים כוללים את חצרות הטירה (גנים אטרקטיביים), מספר מסלולי הליכה ומוזיאון חדש, מוזיאון האיים (Museum of the Isles), המכסה את ההיסטוריה של האזור (עד לפני 1500 שנה).

חצרות הטירה והמוזיאון פתוחים במהלך הקיץ 7 ימים בשבוע, בין 9:30-17:30; האזור פתוח לביקורים בחוץ כל השנה, כאשר המוזיאון פתוח במהלך הסתיו רק בימי רביעי, 11:00-15:00 והוא סגור בחודשי החורף. דמי הכניסה 4.90 ליש"ט למבוגר, 14 ליש"ט למשפחות; דמי הכניסה כוללים גם את חצרות הטירה וגם את המוזיאון.

טירת דנוויגן והגנים (Dunvegan Castle & Gardens) – זו היא הטירה הישנה ביותר בסקוטלנד שנותרה מאוכלסת לאורך השנים, ושימשה כמקום מושבם המסורתי של ראשי שבט מקלאוד במשך 800 שנה. הטירה יוצאת הדופן הזו ולידה אחוזת היילנד העטויה בהיסטוריה ובאגדות שבטיות, הם אתרים מומלצים, ולידם ניתן להתענג על יופיים של הגנים הרשמיים של הטירה, לצאת לשיט אוניה מעורר כדי לראות את מושבת כלבי הים. מומלץ לשבת לארוחה ב-MacLeods Table Cafe או לסייר באחת מארבע החנויות שלה.

סלע ומפל קילט (Kilt Rock and Waterfall על כביש A855, כשלושה ק"מ דרומית לסטאפין, תוכלו להבחין בצוק בעל דמיון מפליא לקילט (החצאית הסקוטית), כולל ההדפס המשובץ. יש אזור חנייה טוב שממנו אפשר לצלם את סלע קילט ואת הזרם הקטן המגיע מ-Loch Mealt ונופל מהצוק אל תוך הים.

אן קוראן (An Corran) ליד סטאפין ידוע בשל עקבות הדינוזאורים המאובנים שחיו שם לפני 160 מיליון שנה. אפשר להבחין בעקבות כשהגיאות נמוכה.

לוך קוריסק (Loch Coruisk) הרבה אנשים מחשיבים אותו לאגם היפה ביותר בסקוטלנד, בשל הדרך בה הוא מוקף בפסגות בעלות צורה נאה. הגישה אליו היא באמצעות הפלגה מכפר אלגול (Elgol) או בהליכה מ-Sligachan (הליכה ארוכה אבל לא קשה) או מאלגול דרך Carmasunary (אבל זה כרוך במעבר ב-‘Bad Step’, איזור מאוד קשה למעבר שכלל לא מומלץ למשפחות).

MacLeod’s Maidens – הגדה המרהיבה של סקאי, הלאה מכביש דנוויגן, לעיתים קרובות נשכחת לעומת קסמה של קיילין (Cuillin). כאן תמצאו את הצוקים הגבוהים ביותר של בריטניה. ה'בתולות' הן סלעי ים מרשימים המהווים סיבה טובה לטיול באזור.

מגדלור נייסט פוינט (Neist Point Lighthouse)  מציין את הנקודה המערבית ביותר של סקאי. הוא שוכן על גבי רכס של צוקים שממנו ניתן לצפות אל עבר מינץ' (Minch) והלאה אל האיים הברידיים החיצוניים, וזהו גם מקום טוב לצפייה בלוויתנים, דולפינים וחיות בר אחרות. כדי להגיע לשם, פנו דרומה מדנוויגן ופנו מערבה ל-B884 לעבר קולבוסט וגלנדייל. הנסיעה אמורה לארוך כ-45 דקות ומשם יש הליכה קצרה (אבל תלולה) למגדלור.

עמק הפיות (Fairy Glen) עמק קטן מוסתר אבל פשוט נפלא, בעל גבעות בצורת חרוט ואווירה מיוחדת שלגמרי מצדיקה את שמו. העמק נמצא בכביש מאוד צדדי שיוצא מהכביש -A87 מעט דרומית ל-Uig ומאוד שווה את הסטייה מהמסלול. אבל שימו לב שאין שילוט, אז בדקו את הוראות הנסיעה לפני שאתם יוצאים ושימו לב לפנייה חדה במעלה ההר.

חיות בר באי סקאי  – עולם החי של סקאי מגוון מבחינת עופות דורסים כמו העיט הזהוב, הבז והזרון. לאורך החוף תמצאו את עיט החוף הנדיר, הקורמורן הימי והקורמורן, ואף הצבי האדום המופלא ומגוון גדול של חיות קטנות אחרות כמו איל הכרמל והשועל האדום או הסמור. יש כמובן גם חיות קטנות יותר כמו ה פֶּתֶן, הקרפד, צפרדעים, לטאות וחרקים כמו שפיריות, פרפרים, חשופיות וזחלים. אפשר לצפות בכלבי ים אפורים או רגילים ולוטרות על החופים ואם יהיה לכם מזל תוכלו לראות גם פוקניים, דולפינים ואפילו לוויתנים מן החוף.

יש טירות נוספות באי סקאי, רובן במצב מוזנח, אם כי לא לגמרי הרוסות, אילו הטירות שעדיין מהוות אתר לתצפית מעניינת:

טירת מויל (Castle Moil )Caisteal Maol)) ליד קייליקין

טירת דונסקה (Dunscaith Castle) הנמצאת בגדה המערבית הפרועה של חצי האי טרוטרניש

טירת דונטלום (Duntulm Castle) צפונית ל-Uig

פעילויות מומלצות לטיול באי סקאי

Skye Live הוא פסטיבל המתרחש באמצע יוני וכולל מוסיקה פופולרית מקומית ובינלאומית.

טרקים לאורך החוף הם תמיד חוויה.

אם אתם מטיילים עם ילדים גדולים, או ללא ילדים, צאו להליכה ל-Cuillins, קבוצת ההרים המפורסמת ביותר של סקאי. שימו לב שאין מקורות מים טבעיים על הרכס (מלבד שלג החורף ומים שנמסו): על המבקרים להביא מים משל עצמם.

לכו לקוואיריינג, מפולת אדמה בצד המזרחי של  Meall na Suiramach, הפסגה הצפונית ביותר של רכס טרוטרניש. תוכלו לסייר סביב הקוואיריינג באמצעות מסלול די קל באורך 7 ק"מ תוך כ-4 שעות. קוויאריינג (Cuith-Raing בסקוטית-גאלית מקורה במילים – Kvi Rand מהנורדית העתיקה, שמשמעותן קיפול עגול.

לפחות הרפתקניים או מיטיבי לכת, ישנם סיורי חוף נוחים של ה-Cullins במהלך חודשי הקיץ, היוצאים מהכפר הנידח אלגול. הנופים מהממים ובנוסף, תזכו לראות כמה כלבי ים.

שופינג באי סקאי

בגדי צמר הם מוצר טיפוסי בסקאי. חפשו אותם בחנות המזכרות במרכז Clan Donald (למעלה) או בפורטרי או ארמדייל. בנוסף, אם אתם מעוניינים בתכשיטי כסף, לכו לחנות Skye Silver בצפון האי.

בעיות מטיילים

יש שסבורים שהדבר המעצבן ביותר באי סקאי, בעיקר מתחילת יוני ועד סוף ספטמבר, הוא ה"מידג'" (“Midge”) (יבחוש סקוטי), שעקיצותיו מעצבנות.

יעדים לטיול מחוץ לאי סקאי

ארבעת האיים הקטנים אג Eigg, רום Rum, מק Muck וקאנה (Canna) נגישים באמצעות המעבורת קלמק ממאלייג, אבל שימו לב שבמהלך החורף השירות מוגבל ולאורך השנה לוחות הזמנים היומיים משתנים, אז נסיעות לילה הכרחיות לעתים קרובות.

אזורים כפריים היסטורים יפהפיים רבים נמצאים בצד היבשתי הסקוטי של גשר סקאי, מעבר לקייל אוף לוכאלש.

טירת איילין דונן (Eilean Donan Castle) נמצאת ליד כפר דורני (Dornie) הקטנטן, לא הרחק מקייל אוף לוכאלש ומאוד שווה את הביקור.

מעבורות קלמק מקשרות את Uig ללוכמאדי (Lochmaddy) בצפון Uist וטרברט (Tarbert) על האי האריס (Harris).

איך מגיעים לאי סקאי (אמצעי תחבורה)

ברכב

שני כבישים עיקריים מגיעים לאי סקאי. ה-A87 ממשיך מערבה מה-A82 (גלזגו – פורט וויליאם – אינברנס) באינברגארי (Invergarry) (ה-A887 גם מתחבר ל-A87 צפונה משם לכיוון אינברנס) ל-Uig ומגיע לסקאי דרך הגשר מ-Kyle of Lochaish בסקוטלנד לקייליקין (Kyleakin) שעל האי סקאי.

המסלול השני, ציורי באותה מידה אך פחות בשימוש, הוא כביש A830, המכונה "הדרך לאיים" (“Road to the Isles”), מפורט וויליאם למאלייג ומשם במעבורת לארמדייל .

במעבורת

עכשיו שגשר סקאי פתוח לתנועה (חינם מאז 2004), אין הכרח להגיע לסקאי באוניה, אבל זוהי אפשרות טובה להפלגה מהנה. המעבורת העיקרית לסקוטלנד המרכזית היא קו המעבורות קלדוניאן מקבריין (Caledonian MacBrayne), הידועה גם כ"קאל מאק" (CalMac), בין מלאייג לארמדייל.

מעבורת סקאי, the Sky Ferry, שבבעלות המועצה המקומית של סקאי, פועל גם בין חג הפסחא לאמצע אוקטובר, 7 ימים בשבוע, מ-10:00 עד 18:00. המעבורת יוצאת כל 20 דקות או ע"פ הצורך בין גלנלג (Glenelg) שבסקוטלנד היבשתית לקיילרי (Kylerhea) שבאי סקאי, הגישה מכביש A87 הן על היבשת והן בסקאי דרך כבישים צדדיים.

מהאיים הברידיים החיצוניים, הספינה קאל מאק מפליגה ל-Uig בצפון סקאי. מהיישוב -Tarbert על האי Harris ומ-Lochmaddy באי – North Uist. מטיילים רבים היוצאים אל האיים הברידיים החיצוניים נוהגים לעבור דרך סקאי בדרך להפלגה מ- Uig, בד"כ באוטובוסי Citylink הרבים מאינברנס, פורט וויליאם וגלזגו.

ברכבת

שתי תחנות רכבת משרתות את האי סקאי מסקוטלנד היבשתית, כאשר הנקודה הסופית של מסילת ווסט היילנד (West Highland Railway) במלאייג, ממנה פועלת המעבורת לארמדייל, וקו Kyle of Lochaish המסתיים ביעד בעל אותו שם, שגם ממנו אפשר להגיע לאי סקאי באוטובוס הנוסע על הגשר.

מגלאזגו ופורט וויליאם

רכבות ScotRail נוסעות לאורך ה-West Highland Railway בין גלאזגו, פורט וויליאם ומלאייג, עם חיבורים נוחים למעבורת קל מאק לארמדייל. ניתן לרכוש כרטיסים לנסיעה ישירה לארמדייל בקופת הכרטיסים בתחנה או על הרכבת, אם אתם עולים בתחנה שאין בה קופה מאוישת.

בין מאי לאוקטובר, רכבת קיטור ישנה משוחזרת, הגוררת מאחוריה שרשרת של קרונות עתיקים משוחזרים נוסעת הלוך וחזור בין פורט וויליאם למלאייג. בין יוני לאוגוסט הרכבת עורכת מסע נוסף. דמי הנסיעה מעט יותר גבוהים ממחירי ה-ScotRail. כרטיסים נמכרים אונליין בלבד דרך האתר של West Coast Railways או דרך הכרטיסן על הרכבת.

מאינברנס (Inverness)

ארבע או חמש רכבות סקוטרייל פועלות מדי יום בין אינברנס לבין Kyle of Lochaish עם אוטובוסים שממשיכים לעבר סקאי.

מלונדון והדרום

בד"כ אפשר להגיע לאי סקאי, 6 לילות בשבוע, גם ברכבות לילה מלונדון Euston עם עצירות והחלפת רכבת בגלאזגו, פורט וויליאם ואינברנס. יש גם רכבת כמעט ישירה, ה-Highland Chieftan, מ-King’s Cross שבלונדון עד לאינברנס. ללוח שעות ודמי נסיעה התקשרו ל-ScotRail  או ל- National Rail.

באוטובוס

Scottish Citylink מפעילה שני קווים אל האי סקאי וחזרה:

קוי השירות 915 ו-916 יוצאים מגלאזגו ל-Uig ו/או פורטרי דרך לוך לומונד (Loch Lomond), Crianlarich, טינדרום (Tyndrum), גלן קו (Glen Coe), פורט וויליאם וקייל אוף לוכאלש. הנסיעה אורכת עד 8 שעות.

קו השירות 917 יוצא מאינברנס לפורטרי דרך לוך נס וקייל אוף לוכאלש, כאשר הנסיעה אורכת עד שלוש וחצי שעות.

אם אתם רוכשים את הכרטיס לאותו יום, מחיר כרטיס מגלאזגו ל-Uig עולה כ-40 ליש"ט לכל כיוון. כמות מוגבלת של כרטיסים לרכישה מראש נמכרים בהנחה אונליין – יש אפשרות לרכוש כרטיס מגלאזגו לסקאי ב-5 ליש"ט ברכישה מוקדמת. מומלץ להזמין כרטיס מראש בחודשי הקיץ או בחגים.

אוטובוסים מקומיים מקשרים את רציף ארמדייל (ממנו אפשר לעלות על המעבורת אל מאלייג) עם ברודפורד ופורטרי לאורך היום (פחות בחורף). אוטובוסים מקומיים אף חוצים את גשר סקאי בין קייליקין לקייל אוף לוכאלש.

תחבורה בין יעדים בתוך האי סקאי

ברכב

למרות מאמצים שנעשו על ידי סקוטלנד והאיחוד האירופי לשפר ולהרחיב נתיבים ראשיים מסויימים על האי סקאי (לאחרונה, החלק הדרומי של הדרך מארמדייל לברודפורד), כמה מן הכבישים הראשיים עדיין די צרים ומועדים לפקקים בעונת השיא של התיירות. אולם, רוב השנה תענוג לנהוג בסקאי, מלבד איזו כבשה שנקרית אל הדרך מדי פעם. בכבישים צדדיים צרים בעלי נתיב אחד באזורים הכפריים, שימו לב לאזורי העקיפה, נהגו באדיבות, והיו מוכנים לעצור בצד כדי לאפשר לרכב המגיע ממולכם לעבור.

השכרת רכב עומדת לרשותכם בפורטרי ובקייל אוף לוכאלש, אבל המחירים נוטים להיות יקרים. אם אתם מבקרים באי בעונת השיא, כדאי להתקשר ולברר מראש זמינות כל מכוניות להשכרה.

סקאי
דירוג הגולשים 5 (4 הצבעות)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל