אינברנס סקוטלנד

אינברנס – טיול משפחות בבירת ההיילנדס בסקוטלנד

אינברנס Inverness היא העיר המרכזית בלב הרמות (היילנדס) הסקוטיות והמרכז העיקרי לשירותים ומסחר באיזור ההיילנדס. זו העיר הצפונית ביותר באיים הבריטיים והיא מהווה גם את עיר הגישה לאגם המפורסם לוך נס

אינברנס ידועה כ"אתר הנופש של הרמות הסקוטיות" ונחשבת כבר זמן רב כעיר הבירה של הרמות של סקוטלנד. אינברנס היא המרכז למסחר ותעשייה ברמות הסקוטיות, עם תנופת פיתוח חדשה ומתמשכת בתעשיות מסורתיות וגם תעשיות הייטק חדשות. בנוסף אינברנס נחשבת כאחת הערים שמתפתחות הכי מהר באירופה. העיר מושכת אליה מספר רב של מבקרים המגיעים בעקבות האגדה על מפלצת לוך נס,  שלפי המיתולוגיה מתגוררת במימי האגם לוך נס שנמצא מדרום לאינברנס, ותיירים רבים מתכננים חופשה באינברנס או מגיעים אל אינברנס עם ילדים כחלק מטיול משפחות בסקוטלנד

חופשה באינברנס – המלצות לקריאה נוספת:

מלונות מומלצים באינברנס למשפחות עם ילדים – 10 בתי מלון מומלצים באינברנס שמציעים יותר למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בסקוטלנד – השוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים וטיפים חשובים על נהיגה בסקוטלנד

 טיסות לאדינבורו סקוטלנד – איתור טיסות וטיפים

אטרקציות באינברנס

שדה הקרב קאלודן Culloden Battlefield

שדה הקרב של קולודן (Culloden Battlefield) ממוקם בפרוורי אינברנס, זוהי זירת ההתרחשות של התבוסה הסופית של הנסיך צ'ארלי 'הנאה' ב1746. קרב קָאלוֹדֵן, שנערך ב-16 באפריל 1746, היה הקרב האחרון שהתחולל על אדמת האי הבריטי בין היעקוביטים, שהיו נאמנים לטוען לכתר צ'ארלס אדוארד סטיוארט, "הנסיך צ'ארלי היפה" ובין הכוחות שהיו נאמנים למלך ג'ורג' השני, מבית הנובר.

בשדה הקרב ההיסטורי קיימת כיום אטרקציה תיירותית מהמיוחדות בסקוטלנד – חווית היילנדס שונה שתזרוק אתכם לתוך מעמקי קרב קאלודן המפורסם שהתחולל ליד אינברנס שבסקוטלנד. כאן תראו פריטי יעקוביטים היסטוריים, תוכלו לעמוד ממש על שדה הקרב ולהרגיש שאתם חוזרים בזמן, באמצעות המדריך הקולי שיספר לכם סיפורים ישירות משדה הקרב. זוהי אטרקציה תיירותית זוכת פרסים שלא כדאי לפספס אם אתם מגיעים אל אינברנס עם ילדים בגיל המתאים.

מה שממש יזרוק אתכם אחורה בזמן זו העמידה בדיוק במיתחם שבו היעקוביטים עמדו על משמרם האחרון, זה יעזור לכם להכניס את האירוע ההיסטורי הזה לפרספקטיבה. במסגרת האטרקציה תחוו מקרוב את הקרב של קאלודן ששינה את פני ההיסטוריה הבריטית ב-16 באפריל, 1746, כאשר המרד היעקוביני האחרון הגיע לסופו העקוב מדם. באמצעות המדריך הקולי תוכלו להקשיב לסיפורים ממקור ראשון.  תוכלו גם להתוודע מקרוב לאחד הקרבות הקשים ביותר בהיסטוריה הבריטית באמצעות סרט המוקרן בקולנוע 360 מעלות. גם מרכז המבקרים של המקום מלא במידע שיעזור לכם להבין מה התרחש במקום.

החוויה זוכת פרסים מפגישה אתכם גם עם חפצים מהתקופה ההיסטורית, כמו פריטי לבוש, כלי זכוכית יעקוביטים, פסלים מיניאטוריים ומטבעות העוזרים להמחיש את התקופה ההיסטורית השונה מאוד מימינו.

אפשר ומומלץ להזמין כרטיסים מראש אונליין בקישור ולקבל אותם ככרטיס דיגיטלי לסמרטפון – כך תחסכו את זמן ההמתנה הארוך בתור לקופות באטרקציה וגם תקבלו הטבה של מדריך קולי חינם.

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

טירת אינברנס – Inverness Castle

ממוקמת בסוף המדרחוב המערבי. זו טירה חדשה יחסית שנבנתה ב1847 במקום טירה עתיקה מימי הביניים שפוצצה ע"י היעקובינים. כיום נמצא בה בית המשפט, ואי אפשר לבקר מבפנים אבל היא בהחלט מרשימה מבחוץ.

מרחב הספינות Ship Space

מוזיאון אינטראקטיבי מתפתח באינברנס עם מוצגים שקשורים לתחום הספינות והספנות וגם ספינות גדולות: מודל של הספינה הידועה טיטאניק בקנה מידה של 1:10, ה'באקי דריפטר', סירת הצלה של ה- RNLI ועוד. הכניסה חינם.

16 Clachnaharry Road IV3 8QH, ☎ 01463 716839

שעות פתיחה: 10:00 – 15:00 מדי יום.

גלריית האומנות והמוזיאון של אינברנס – Inverness Museum & Art Gallery

למוזיאון יש אוסף שבו מוצגים עתיקים, כמו גם כלי נשק היסטוריים. המקום עבר חידוש רציני ב2006, ומכיל כעת חפצים רבים בהשאלה מהמוזיאון הלאומי של סקוטלנד באדינבורו.

מיקום: טירת ווינד Wynd (בסיס טירת אינברנס), 237114

הכנסייה הישנה הגבוהה Old High Church

הכנסייה העתיקה ביותר באינברנס, 'כנסיית העיירה' של העיר. יש בה סיור היסטורי בכל שישי ב11:30 בבוקר, מיוני עד אוגוסט. טקסי תפילת יום ראשון הם ב11:15 בבוקר, תפילות לשלום ולצדק בכל שישי ב13:05 בצהריים, וטקסי ערב מזדמנים בקיץ, עם מטיפים אורחים מפורסמים.

Church Street, Inverness IV1 1EY

פעילויות מומלצות לטיול באינברנס

כדאי לעשות הליכה לאיי נס (Ness Islands), הממוקמים בצד הדרומי של פירת' (לשון ים) מוראיי, עם נהר נס הציורי הזורם דרך העיר, או לתעלה הקלדונית (Caledonian Canal). מטירת אינברנס, לכו לצד נהר נס במעלה הזרם במשך פחות מקילומטר וחצי. אפשר גם ללכת ממש על שביל הגרירה של התעלה הקלדונית.

אפשרות אחרת היא לצעוד לטיול כנסיות לצד הנהר. יש עלון מיוחד העוסק בכנסיות הרבות שיש לצד הנהר באינברנס וניתן להשיג אותו במלונות, משרדי תיירות, כנסיות או בהורדה מהאינטרנט.

מומלץ מאוד גם לעשות טיול אופניים דרך איי נס ולאורך הנהר.

באינברנס יש סצנת מוזיקה ותיאטרון פעילה מאוד. יש בעיר גם ערבי קיילי (Ceilidh, ערבי חברה הנהוגים בסקוטלנד/אירלנד) באופן קבוע וערבי אינדי חדשים במקומות שונים בעיר.

בנוסף, אינברנס מציעה שלל פעילויות ספורטיביות,  החל מגולף ועד ספורט מים.

Loch Ness by Jacobite (הפלגות ג'ייקובייט בלוך נס) – חברת הטיולים ג'ייקובייט מציעה מבחר של סיורים והפלגות באינברנס – בלוך נס ובתעלה הקלדונית. איסוף במרכז העיר במקומות שונים. הפלגות מתקיימות שבעה ימים בשבוע במהלך כל השנה.

כתובת ג'ייקובייט: Tomnahurich Bridge, Glenurquhart Road, Inverness. IV3 5TD (סעו בדרך לוך נס אל מחוץ לעיר), 01463-233999

סקוטיש פלייר Scottish Flair (אמנות ויקטוריאנית) –  ה'סקוטיש פלייר' היא גלריית אומנות שממוקמת בקומה העליונה של גלריית ריברסייד על גדות נהר נס. מפעילים אותה סוחרי ואספני אמנות ויקטוריאנית ואדוארדינית מומחים.

11 Bank street, Inverness, IV1 1QY (על גדות נהר נס ליד הגשר 'הקופצני'.) 01463-248500, שעות פתיחה 10:00-16:00.

שופינג באינברנס

המקום המומלץ לשופינג הוא מרכז העיר אינברנס – קומפקטי, ואידיאלי להליכה. ישנן חנויות מיוחדות ועצמאיות רבות בעיירה הישנה ההיסטורית ובשוק הוויקטוריאני, ועוד אופציה טובה היא  קניון מרכז האיסט-גייט לקניות (Eastgate Shopping Centre) המארח בעיקר חנויות בסגנון לבוש רחוב-גבוה (High-Street) פופולריות רבות מהסוג שניתן בד"כ למצוא בבריטניה.

טיולים באיזור אינברנס

קלוה קאירן Clava cairn –  הקלבה קיירן הוא אתר קבורה עתיק מעידן הברונזה. הכניסה בחינם. האתר מתוחזק ע"י 'סקוטלנד ההיסטורית' ונגיש כל השנה. מיקום: קרוב לשדה הקרב של קולודן (עם עזיבתכם את החניון פנו ימינה ושוב ימינה בצומת הבאה, עקבו אחר השלטים).

לוך נס (Loch Ness) – האגם המפורסם בסקוטלנד ובעולם כולו, בזכות המיתוס על המפלצת מלוך נס, נמצא בערך 10 קילומטר מאינברנס. לחברת הטילים ג'ייקובייט יש אוטובוסים שמגיעים ללוך נס מאינברנס ומשם עולים על סירות ההפלגה שלהם לשיט באגם. ניתן להצטרף להפלגות בטמנהוריך (Tomnahurich), בקצה הדרומי של העיר. בראשית המסלול מפליגים לאורך התעלה הקלדונית המפורסמת והציורית ואז באגם לוך נס עצמו.

לחלופין, תוכלו לעלות על ההפלגה חזור בדרמנדרוחיט (Drumnadrochit), לאחר ביקור בטירת אורקוהארט הקרובה (Urquhart Castle) ובמרכז המבקרים של לוך נס שמספר את הסיפור של נסי, המפלצת מלוך נס.

יעדי נופש בהרים מסביב לאינברנס

ישנם שני יעדי נופש בהרים במרחק נוח מאינברנס. שניהם החלו את חייהם כמסלולי גולף אך כעת מספקים מגוון רחב של פעילויות במהלך כל השנה, כולל מסעדות וחנויות בפסגת ההר.

הר קיירנגורם – Cairngorm – נמצא במרחק של כ-50 ק"מ מאינברנס ליד אביימור (Aviemore) ובו יש את הרכבל היחיד בסקוטלנד.

אם ברשותכם מכונית, תוכלו להגיע בקלות גם אל נביס ריינג' (Nevis Range) במצודת וויליאם (Fort William), במרחק של כ- 100 ק"מ מייל לאורך כביש ה82A המפותל. בנביס ריינג', אל ההר (שנקרא אונך מור Aonach Mor, ונמצא בסמוך לבן נביס) ניתן לעלות באמצעות מעלית גונדולה.

אינברנס
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל