בחריין

בחריין – המלצות ומידע למטייל

שוקלים לצאת לחופשה בבחריין? הממלכה הקטנה שבמפרץ הפרסי היא יעד חדש ומסקרן למטייל הישראלי שצריך ללמוד עליו לא מעט לפני שנוחתים בעיר הבירה מנמה. בכתבה זו אספנו עבורכם את כל המידע הדרוש, החל מאטרקציות בבחריין ועד לתחבורה ציבורית וכללי נימוס

ממלכת בחריין Bahrain היא ארכיפלג (קבוצת איים) במזרח התיכון, הממוקמת בתוך כיס של הים במפרץ הפרסי ומוקפת בערב הסעודית וקטאר. זהו נווה מדבר של ליברליזם סוציאלי – או לפחות גרסה יותר מערבית וידידותית – בהשוואה למדינות המוסלמיות של האזור. בחריין פופולרית בקרב מטיילים בשל ה״ערביות״ האותנטית שלה שלא כוללת את ההחמרות האסלאמיות הקשות שחוקי הדת כופים במדינות אחרות במפרץ הפרסי.

בחריין היא המדינה הקטנה ביותר ב—GCC (מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ) והרבה פעמים נאלצה להלך על חבל דיפלומטי דק ביחס לשכנותיה הגדולות יותר. יש במדינה מקורות נפט מסויימים, אבל היא מיסדה את עצמה כמוקד לזיקוק נפט וכן כמוקד לבנקאות בינלאומית, ובאותו זמן הצליחה להשיג מונרכיה סוציאלית ליברלית (לפחות לפי הסטנדרטים של אזור המפרץ). הכלכלה שלה תלויה במידה מסויימת באינטרס הסעודי במעט בידור, שאינו זמין בממלכת ערב הסעודית הנוקשה מבחינה איסלאמית.

בחריין – עוד מידע למטייל

טיסות לבחריין – השוואת מחירים ומידע

מלונות מומלצים בבחריין למשפחות

השכרת רכב בבחריין – מידע לנהג והזמנות

ערים בבחריין

מנמה (Manama) – בירת בחריין

חמד טאון (Hamad Town)

איסה טאון (Isa Town)

האי אמוואג׳ (Amwaj Island)

מוחרק Muharraq

ריפא Riffa

ג'ופאיר Juffair

בוג'יסטן Boujistan

איי חוואר (Hawar Islands) – סמוכים לחוף קטאר, האיים האלה מאוד פופולריים בקרב צפרים.

שפה

ערבית היא השפה הרשמית בבחריין. הערבית של בחריין היא הדיאלקט הנפוץ ביותר בשפה הערבית, אם כי זה משתנה מעט מהערבית הסטנדרטית.

אנגלית נפוצה בקרב תושבי בחריין מכל הגילאים והיא שפה שנייה חובה בכל בתי הספר. בין האוכלוסיה הבחריינית והלא בחריינית, רבים מדברים גם פרסית או אורדו. נפאלי היא גם שפה נפוצה בקרב העובדים מנפאל וקהילת החיילים הגורקים. מיאלם, טאמיל והינדי הן שפות שגורות בפי הקהילות ההודיות החיות בבחריין.

אקלים בבחריין

האקלים של בחריין הוא בעיקרו טרופי, אבל בעקבות השבחת אדמות, יש בה מעט אדמות. חופים מעשה ידי אדם הבנויים ליד מלונות היוקרה נחמדים, אבל הגישה אליהם היא בתשלום. החורפים בבחריין יבשים והטמפרטורות הממוצעות במשך היום הן בטווחי ה-20 פלוס. האביב והסתיו נעימים, כאשר מזג האוויר בבחריין יבש והלילות מתקררים עד טווח ה-20 הנמוך לאחר ימים של כ-30 מעלות צלזיוס. סוף החורף והאביב ידועים בסופות אבק, ובזמן שהם לא קיצוניים כמו במקומות אחרים במפרץ, הן עדיין די נעימות. הקיץ יכול להיות מאוד חם ולח בבחריין, כאשר טמפרטורות במשך היום יכולות להגיע עד 40 מעלות ובלילה בטווח ה-20 פלוס. המים הרדודים מסביב לבחריין היא בד״כ בין 24-30 מעלות באביב ובסתיו ובד״כ בסביבות 33 בקיץ. בשל העומק הרדוד של המים, יש סכנה למכת שמש בזמן רחצה.

תחבורה בבחריין

מוניות בבחריין

בחריין אינה מקום טוב לנסיעה במוניות בגלל התעריפים הגבוהים והזמינות הנמוכה שלהן. מומלץ לשכור רכב. גם כאשר אתם משתמשים במונית, ודאו שהנהג מפעיל מונה. נסיעה של 10 דקות יכולה לעלות בין 20-25 דולר. בגלל הזמינות הנמוכה של מוניות, אתם עלולים גם לשלם לנהג להמתין לכם ביעד ואז להסיע אתכם הביתה. זה אומר שארוחה של 40 דולר במסעדה יכולה לעלות לכם מעל 100 דולר, כולל שירות המונית הנדרש.

התעריפים הרשמיים מתחילים בדינר אחר (2.65 דולר) פלוס 0.2 פילס לכל קילומטר. בפועל, עם זאת, לעיתים קרובות מונים יהיו ״שבורים״, מכוסים, לא נמצאים או פשוט מתעלמים מהם. בדקו שהמונה פועל לפני שאתם מתחילים את הנסיעה. אם הוא לא פועל, מומלץ לעצור, לצאת ולחפש מונית אחרת. אחרת, תיאלצו להתמקח ולהסכים על תעריף. רוב נהגי המוניות היום משתמשים במונים שלהם והתעריפים נעים מ-3-5 לנסיעה בתוך מנמה/ג׳ופייר.

המוניות בבחריין אינן כמו של מוניות באיחוד האמירויות, שבה התעריפים מוסדרים ולעולם לא ירמו אתכם. בבחריין תיתקלו בכל סוג של ניסיון תרמית. או שיסתירו את המונה מתחת לכובע תפילה, קופסת טישו או מגבת. המונים נמצאים בכל המוניות הרשמיות ואמורות להיות על לוח המחוונים. יש מוניות שהן כמו משאית פיק-אפ לבנה עם מדבקת ״טקסי״ בצד, אבל באלה אין מונה ותצטרכו להתמקח על תעריף.

יש עמלה של דינר אחד אם אתם עולים על מונית ליד מלון. אם אתם עולים על מונית ממיקום אחר או עוצרים מונית בזמן הליכה, ודאו שהתוספת של 1 דינר אינה כבר במונה (התצוגה מצד ימין היא תוספת העמלה הקבועה) למשל, אם אתם נכנסים למונית במלון באזור הסוק, תשלמו עמלה נוספת של 1 דינר, אבל אם תלכו לעמדת המוניות בבאב אל בחריין (Bab Al Bahrain), לא תשלמו את העמלה הזו, כך שהליכה קצרה יכולה לחסוך לכם כסף. אתם באמת צריכים להשגיח על המונה מקרוב. ודאו שהוא מתחיל באפס ושלא מוסיפים עוד עמלות ובדקו אם הנהג לוחץ על כפתורים ומנסה להסיח את דעתכם במהלך הנהיגה. נהגים נוהגים לגבות שלא בצדק גם עמלה של 1 דינר כדי להמתין בעמדה שאינה בית מלון או עמלה נוספת של דינר על כך שמורידים אתכם במלון. תמצאו מדבקות בחלון הקדמי שמורות לכם על כל עמלה נוספת. יש גם תוספת עמלה אם אתם עוברים מרחק מסויים.

בשדה התעופה תוכלו לקבל קווי הנחיה לגבי האופן הרשמי לחישוב תעריפי המוניות. שימו לב שתהיה תוספת של 2 דינר אם אתם עולים על מונית שממתינה בשדה התעופה.

באופן כללי, יש מוניות בבחריין שמציעות שירות טוב, אבל תיתקלו גם בהרבה רמאים. היו מודעים לכך שכאשר אתם נוסעים משדה התעופה, כדאי תמיד להשתמש במוניות עם גג אדום או במוניות בסגנון לונדון. כמו כן, יש חוק שלפיו אם הנהג לא השתמש במונה, אינך צריך לשלם, כך שתוכלו לאיים לקרוא למשטרה והנהג ישתף איתכם פעולה מייד. טקטיקה נפוצה שבה משתמשים נהגי מוניות היא לטעון שאין להם עודף או לנסות לתת לכם עודף בריאלים סעודיים. הם יתעקשו שהריאלים בעלי אותו ערך כשל הדינר הבחרייני או הדולר האמריקאי כאשר למעשה זה קרוב יותר ל-0.25 דולר אמריקאי.

לא קל למצוא מונית בבחריין, למרות שאפשר למצוא כמה מהן ממתינות מחוץ לבתי מלון גדולים וקניונים, כך ששימו לב לכך כאשר אתם עוזבים את מרכז מנמה. כמה חברות פרטיות בדומה לגט טקסי פועלות בממלכה ותוכלו להוריד את האפליקציות שלהן לסמרטפון שלכם. קל להשתמש בהן ותוכלו לבחור נקודת איסוף והורדה ויודיעו לכם מי הנהג שלכם, מה סוג הרכב, הרישוי ותוכלו לעקוב אחריהם אונליין. אחרי שהורידו אתכם, תקבלו קבלה בדוא״ל של התעריף, כולל הפרטים. כמה מחברות המוניות הפופולריות ביותר הן:

Speedy Motor Service Radio-Meter Taxis – מוניות הפועלות על סמס וקריאות רדיו. זו חברת המוניות רדיו-מונה הפופולרית ביותר בממלכה וגם האמינה ביותר. הזמנה מוקדמת של מוניות אפשרית והם מפעילים שירות 24 שעות, 365 ימים בשנה. טלפון:+973-17 682999  או הורידו את האפליקציה אונליין עבור הסמרטפון שלכם.

Bahrain Taxi Online. הזמינו מוניות עם מונה אונליין בתוך 10 דקות. טלפון +973-36688614. הורידו את האפליקציה והשתמשו בכל מקום עם גישה לאינטרנט. http://www.bahtaxi.com.

Bahrain Limo היא חברת מוניות המונה החדשה בבחריין וחברה אחות של ענקית התחבורה Saudi Bahraini Transport Company (SABTCO), שמספקת שירותי אוטובוסי יוקרה ולימוזינות לאורך גשר המלך פהד (King Fahad Causeway).

Careem זמינים בבחריין. זוהי הפלטפורמה המובילה באזור להזמנת נסיעות, שמחברת בין נוסעים ונהגים מקומיים המשתמשים ברכב הפרטי שלהם, כמו אובר. זוהי שיטה נוחה לתחבורה דלת-אל-דלת, אך היא איננה מומלצת למטייל הישראלי בבחריין. הרכבים שלהם משתמשים במערכת ניווט כדי למצוא אתכם ותוכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלהם כאשר אתם ממתינים לנהג. הורידו את האפליקציה להזמנה מיידית של רכב והתשלום נעשה באמצעות כרטיס אשראי.

שירותי אובר גם זמינים בבחריין. נהגי אובר לעיתים קרובות יופיעו במונית רגילה, והעלות היא כשליש מתעריפי המוניות הרגילים. מאחר שההזמנה אלקטרונית, התשלום קל יותר מאשר שימוש במטבע המקומי. ודאו שהנהג לא מכבה את האפליקציה של אובר ולא מנסה לגבות מכם מחיר גבוה יותר.

Bahrain Taxi Group – מעסיקים מספר גדול של נהגי מוניות בחרייניים בעלי ניסיון ומקצועיות, ואפשר להשתמש גם בשירותיהם כמדריכי תיירות. נמצאים בכל הערים ומתקני התיירות כמו בתי מלון, אתרי נופש, מתחמים מסחריים וכו׳. מרכז החיוג שלהם הוא +97366966976.

אוטובוסים בבחריין

יש גם אוטובוסים ציבוריים שמגיעים לחלקים רבים של האי. תוכלו למצוא את כל הפרטים באנגלית באתר חברת האוטובוסים של בחריין

בחריין עם רכב

אם אתם מתכננים לבקר באתרים רבים, שקלו השכרת רכב בבחריין. המחירים נעים מ-10-20 דינר ליום, אבל רכב שכור מאפשר לכם את החופש לטייל בכל רחבי האי, והוא פיתרון הרבה יותר נוח עבור משפחות שמגיעות אל בחריין עם ילדיםץ

אם אתם מגיעים באוטובוס לחניון המרכזי Lulu, פשוט סובבו את הגב מהכניסה למרכז, צאו מהחניון ותמצאו רכבים להשכרה בקבוצת הבניינים שמעבר לכביש. מומלץ מאוד להשתמש במפה או GPS כי שלטי הרחוב נדירים.

שלטי רחוב מקומיים מבוססים על הסטנדרט שבו משתמשים בבריטניה וכמעט כולם בשתי שפות – ערבית ואנגלית.

אטרקציות בבחריין

מצודת בחריין (Qala'at al-Bahrain ) שוכנת בחוף הצפוני ובמרחק של 5-10 דקות נסיעה ממנמה, בקרבבד (Karbabad). המצודה שוחזרה והיא במצב טוב אם כי חסר בה ריהוט, שילוט או תצוגות. הכניסה חינם והאתר פתוח כל יום בין 8:00-18:00.

ליד המצודה נמצא מוזיאון שהושלם ב-2008, המכיל חפצים רבים, הנעים מתקופת הדילמון העתיקה עד העידן האיסלאמי, כאשר רבים נמצאו במצודה, ושרידים נוספים נמצאו בסמוך למקום. המוזיאון בנוי כבניין מרובע לבן גדול ואין עליו שום שילוט שמציין שזה מוזיאון. השעות הן 8:00-18:00 מיום שלישי עד ראשון, דמי הכניסה הם 2 דינר.

ההיסטוריה של בחריין  חוזרת 5,000 שנה אחורה, מתקופת הדילמון העתיקה ועד התקופה האיסלאמית. המדינה מציעה שלוש מצודות ששוחזרו בצורה מדוקדקת וקפדנית והן פתוחות לציבור, אם כי בגלל חוסר שילוט ולא מספיק פרסום מצד תעשיית התיירות של בחריין, לפעמים קשה למצוא את האתרים האלה: מצודת אבו מהיר (Abu Mahir Fort ) שוכנת במוחרק (Muharraq) והיא מוכרת גם כמצודת מוחרק (Muharraq Fort.). היא נבנתה על יסודות של מצודה הרבה יותר עתיקה והוקמה במיקום זה כדי להגן מפני מתקפות ממערב.

במוחרק תמצאו גם את מצודת ארד (Arad Fort) מהמאה ה-16. המצודה נבנתה בידי הערבים לפני שנכבשה ע״י הפורטוגזים בשנת 1559. לאחר מכן היא נכבשה מחדש ע״י העומאנים בשנת 1635. היא שוחזרה והיום נערכים בה אירועי תרבות שונים. המצודה פתוחה מיום ראשון עד רביעי, 7:00-14:00 ובימי חמישי ושבת בין 9:00-18:00.

מצודת שיח׳ סלמן בין אחמד אל פתח (Sheikh Salman bin Ahmad Al Fateh Fort) שוכנת בריפה (Riffa) ומשקיפה על עמק חונייניה (Hunanaiya Valley) במרכז האי. המודה פתוחה בימי ראשון עד רביעי, 8:00-14:00 ובימי חמישי ושבת בין 9:00-18:00 וביום שישי בין 15:00-18:00.

מוזיאונים בבחריין – בבחריין תמצאו מספר מוזיאונים. Al Oraifi Museum  במוחרק (חפצים מתקופת הדילמון), מוזיאוןBeit al Quran  בחורה (Hoora) (אוסף נדיר של כתבי עת אסלאמיים), המוזיאון הלאומי של בחריין (Bahrain National Museum) ב- Al Fateh Corniche במנמה, מוזיאון המטבעות (Currency Museum) באזור הדיפלומטי (מטבעות בחרייניים) ומוזיאון הנפט (Oil Museum ) ב- Sakhir  (היסטוריה של תעשיית הנפט המקומית). המוזיאון הזה למשל מציג איך מפיקים נפט בבחריין.

חופי ים בבחריין – בגלל האקלים החמים משך כל השנה המים גם חמימים, אפילו בעונת החורף, כאשר יכולות להיות טמפרטורות נמוכות יותר. המים של בחריין מוכרים בהיותם רגועים מאוד וצלולים.

Tree of Life (״עץ החיים״) – למרות שעצים בבחריין הם לא עד כדי כך נדירים, העץ הזה נחשב מיוחד בגלל מיקומו באמצע המדבר בין בארות הנפט ותשתיות אחרות של תעשיית הנפט. תצטרכו רכב כדי להגיע לעץ מאחר שהוא רחוק הכבישים הראשיים ולא על נתיב תחבורה ציבורי כלשהוא.

כדי להגיע לעץ החיים, עלו על הכביש המהיר Zallaq  לכיוון מזרח, הכביש הופך לכביש המהיר Al-Muaskar. בסופו של דבר תראו שלט ל- Tree of Life שמציין כי עליכם לפנות ימינה. (למרות שנראה שהשלט מורה לפנות לכביש עפר שבעצם מוביל שום מקום. אל תקחו אותו, אלא חכו לצומת הבאה שנמצאת כמה מטרים הלאה). אין שום שלטים כאשר אתם נוסעים בכביש זה, אבל שימו לב לחצר לגרוטאות מתכות מימינכם. לפני שאתם מגיעים לגבעה שתזהיר אתכם משיפוע תלול של 10%, פנו ימינה. בעודכם ממשיכים במורד הכביש (כולל כיכרות), תתחילו לראות שוב את השילוט ל – Tree of Life. השלטים יובילו אתכם במורד כביש שאין בו שילוט, אבל בסופו של דבר תראו את העץ ממרחק מצד ימין (הוא גדול ורחב, ואי אפשר לטעות בינו לבין עצים קטנים אחרים לאורך הדרך). תפנו לשביל עפר בבאר הגז #371. תוכלו לנסוע ולעצור ממש על יד העץ, אבל ודאו שאתם נשארים על השביל המיועד לרכבים, כי אם תרדו ממנו, סביר שהרכב שלכם ייתקע בחול הרך יותר.

למרות שזה לא פשוט להגיע לשם, ״עץ החיים״ שווה ביקור בגלל שהוא שונה ומיוחד. העץ מכוסה בגרפיטי, אם כי אי אפשר לראות את זה עד שמגיעים ממש קרוב. נסו להגיע לשם בשעת השקיעה כדי לראות את המראה המהמם של העץ ושל המדבר הסובב.

יש בבחריין גם סדרה של שטחי קבורה פרה היסטוריים. האתרים הגדולים האלה, שהרבה פעמים מכוסים בתלוליות קבורה, נמצאים ב- A'ali  (בית הקברות הפרה היסטורי הגדול ביותר בעולם), וכמו כן באל חג׳ר (Al Hajar), בורי (Buri), חמד (, Hamad Town), Jannusan, Sa'ar,  Shakhoora וטילוס (Tylos).

יש כמה בתים מפורסמים שאפשר לבקר בהם. בית אל ג׳סרה (Al Jasra House ) שוכן בכפר אל ג׳סרה ונבנה ע״י האמיר המנוח שייח איסה בין סלמאן אל ח׳ליפה בשנת 1933. זוהי דוגמה מצוינת לאדריכלות בחריינית. בית בין מטר (Bin Matar House) שוכן באי מוחרק (Muharraq island.). הוא נבנה בשנת 1905 ע״י סוחר פנינים מצליח, סלמן בין חוסיין מטר. בתים מפורסמים רבים במוחרק נכללו באתר מורשת העולם, שביל פרלינג (Pearling Trail).

מה לעשות בבחריין

האירוע השנתי הגדול ביותר הוא תחרות ה-F1 הגראנד פרי של בחריין (Bahrain Grand Prix F1 race), שנערכת כל שנה באפריל במסלול המירוצים הבינלאומי של בחריין (Bahrain International). תכננו הכל מראש, כי בתקופה זו טיסות לבחריין נמכרות מהר ומחירי המלונות בבחריין גבוהים פי שלושה.

הטמפרטורות הגבוהות בבחריין הופכות את הפעילויות הימיות למושכות במיוחד וענפי ספורט המים בבחריין מאוד פופולריים, כאשר תיירים ומקומיים נהנים מענף הספורט לבחירתם משך כל השנה במים החמימים של המפרץ הפרסי. שיט וצלילה פופולריים במיוחד.

למרות היותה מדינה מדברית, בחריין מתפארת במסלול גולף בינלאומי עם 18 גומות, הנמצא כ-15 דקות מחוץ לבירה, מנמה – מגרש האליפויות par 72 championship course המעוצב עם מאות עצי תאנים ומישורים מדבריים.

תוכלו גם ליהנות מרכיבה על גמל לאורך הכביש המהיר.

בקרו בחוות גמלים מלכותית (Royal Camel Farm).

רכשו מזכרות וכלי חימר אותנטיים ב- A'ali Village Pottery.

שופינג בבחריין

המטבע בבחריין הוא הדינר הבחרייני (BD) המחולק ל-1,000 פילס. דינר אחד שווה כמעט 3 דולר אמריקאי (ליתר דיוק, 2.6596 דולר אמריקאי מאחר ושיעור ההמרה קבוע), מה שהופך אותו לאחד מהמטבעות החזקים ביותר בעולם ולוקח זמן להתרגל לזה. הנסיעה במונית שנראית לכאורה זולה, עולה למעשה כמעט 27 דולר.

הדינר הוא מטבע שלגמרי ניתן להמרה ואין כרגע הגבלה על הסחר בו. מטבעות מגיעים ב-5, 10, 25, 50 ו-100 פילס. שטרות מגיעים ב-500 פילס (חצי דינר), דינר, 5 דינר, 10 ו-20.

הדינר קשור לריאל הסעודי בשיעור של 1:10 וריאלים מתקבלים כמעט בכל מקום בשיעור הזה, אם כי הסיכוי הוא שתקבלו עודף בדינרים ובתי מלון יכולים לנסות לעבוד עליכם בכמה אחוזים.

עלויות חופשה בבחריין

כמו רוב מדינות המפרץ, בחריין לא זולה. ארוחה סבירה יכולה לעלות בין 5-40 דינר והשכרת רכב בבחריין היא בין 7-20 דינר ליום. מחירי בתי המלון משתנים ותלויים בתקציב שלכם, כאשר חדר רגיל לגמרי במלון שנחשב טוב נע מ-22 עד 260 דינר על בסיס מלונות 4 ו-5 כוכבים. עם זאת, במהלך תחרות F1 בתחילת אפריל, והמופע האווירי של בחריין, מחירי המלון עולים.

קניות בבחריין

יש מספר גדול של קניונים בבחריין עם חנויות מותג ובוטיקים יוקרתיים, סופרמרקטים וכו׳, וכן מתחמי מזון, בתי קפה עכשוויים או מסורתיים, אזורי משחק וארקיידים, בתי קולנוע (תלת ממדיים ושני ממדים) ואפילו פארק מים מקורה. הקניונים המומלצים הם מרכז העיר בחריין (Bahrain City Centre) וקניון סיף (Seef Mall). תוכלו לבדוק את קניון מודה (Moda Mall) למותגי יוקרה ומסעדות יוקרה.

ביקור בסוק (שוק) מקומי הוא חובה. תוכלו להתמקח על מחירים של בדים פשוטים, על הזהב המפורסם של בחריין ומתנות אחרות. הסוק הוא גם בית לחייטים מצויינים. אם אתם שם מספיק זמן (נניח שבוע) תוכלו לקחת פריט לבוש אהוב והם ישעתקו אותו באופן מדוייק בכל בד שאתם בוחרים מתוך הטווח הענק הזמין.

אוכל בבחריין

אפשר למצוא בבחריין סצנת אוכל מרשימה, עם אינספור מסעדות לבחירה. אזור המסעדות העיקרי הוא אדיליה (Adliya). באדיליה תוכלו לבחור מבין מגוון רחב של בתי קפה, כאשר Coco's (מחירים מאוד סבירים ואוכל נהדר) ו- Lilou's, שהם בין המפורסמים. Mirai היא מסעדת פיוז׳ן יפנית שמושלמת לאירועים מיוחדים. אם מזג האוויר קר, מדצמבר עד פברואר, אירועים אחרים נערכים באדילייה, כמו פסטיבל האוכל ו- Block 338. מסעדות בבחריין נעות מדוכני אוכל זולים לאוכל יקר ומהודר במסעדות יוקרה ובתי מלון. מזללת המזון המהיר המפורסמת ביותר היא Jasmi's שחייבים לנסות. רשתות אמריקאיות של מזון מהיר, כמו בורגר קינג ומקדונלד׳ס זמינות גם. מאכלים ורשתות בסגנון מערבי (בעיקר אמריקאי) נמצאים בקניונים ובמרכז העיר, ומציעים ארוחות בטווח מחירים בינוני גבוה. רשתות מוכרות כמו מקדונלד׳ס, KFC, Papa Johns, Dairy Queen וכו׳ נמצאות ברחובות בכל עיר ועיירה, לצד השווארמה, הפלאפל והבורגרים המקומיים. חלק מהמסעדות המומלצות בבחריין נמצאות מחוץ למנמה – Café Italia  היא מסעדה איטלקית באדיליה. מחירי המנות סבירים, כך שהלקוחות כאן חוזרים. Lanna Thai היא מסעדה תאילנדית בבודאיה (Budaiya) והאורז המטוגן בעיקר טעים כאן. יש גם מסעדה יפנית הנקראת Kei בשכונת הדיפלומטים.

אלכוהול בבחריין

על פי חוקי בחריין, כל סימן לצריכת אלכוהול יכול להיחשב כראייה לכאורה לנהיגה בשכרות, שיכולה להוביל למאסר ו/או קנסות של עד 1,000 דינר בחרייני. עם זאת, אלכוהול נמכר באופן חוקי במסעדות שונות (באזורים מסויימים), בבתי מלון, ברים ומועדוני לילה.

ביטחון בבחריין

כישראלים המטיילים במדינה ערבית יש להפעיל שיקול דעת מיוחד ולבדוק את הנחיות גורמי הביטחון לפני היציאה לטיול בבחריין. שיעור הפשע החברתי הרגיל בבחריין נמוך ופשעים אלימים הם דבר נדיר. עם זאת, שוד, גניבות קטנות ופריצה מתרחשים. ברוב בתי המלון בבחריין יש דיסקוטקים שאליהם מגיעים דמויות מפוקפקות. למרות שבתי המלון מפעילים מערכות אבטחה הולמות, כולל מצלמות, פריצה לחדרי מלון מתרחשות מפעם לפעם.

להישאר בריאים בחופשה בבחריין

שתו המון מים. אפריל עד אוגוסט יכולים להיות חודשים מאוד חמים (עד 50 מעלות צלזיוס) ולחים. השתמשו במטרייה כדי להגן על עצמכם מקרני השמש החמות. חשוב לשתות הרבה, בעיקר כשאתם בחוץ במשך היום. בקבוקי מים נמכרים כמעט בכל מקום בעיר – מ״חנויות קרות״ ועד מסעדות קטנות, ובמחירים סבירים. בסוק, אפשר לרכוש בקבוקי שתייה קרים, אך תצטרכו לשלם מחיר גבוה יותר. אם אתם חיים בבחריין למשך תקופה מסויימת, תוכלו לארגן עם ״חנות קרה״ מקומית משלוח של מים לדירה שלכם, או להירשם למשלוח מים דרך חברות רבות הנמצאות על האי. מי הברז באי לא כל כך מומלצים לשתייה, בגלל הכמות הגדולה של חידקים ומינרלים.

כללי נימוס

בחריין היא אומה מארחת די אדיבה ומכניסת אורחים, אבל חשוב מאוד להפגין כבוד ואדיבות כלפי המנהגים התרבותיים הייחודיים שלהם וכלפי הדת בכל זמן. כאשר אתם במקומות שבהם ערבים מקומיים נמצאים, כדאי ללבוש לבוש צנוע. עם זאת, במועדוני החוף ובבתי המלון, זה בסדר ללבוש בגדי ים, ביקיני ומכנסיים קצרים. אל תראו סימני חיבה רומנטיים בציבור. יש זוגות שנעצרו בגין התנשקות בציבור וזה לא מקובל מבחינה חברתית. הימנעו תמיד מעימות ולעולם אל תיכנסו לוויכוח, בעיקר עם מקומיים.

חשמל בבחריין

באופן רשמי 220V 50Hz. רוב השקעים הם בסטנדרט הבריטי (IEC סוג G).

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל