מזג האוויר ועונות השנה של בחריין

בחריין – מזג האוויר ועונות השנה

חושבים על חופשה בבחריין? על מנת להבטיח שאתם מנצלים אותה היטב, החל מחופי הים המדהימים, המדבריות הקסומות, האיים השכנים הקטנים ואפילו הערים הגדולות של בחריין, אתם צריכים להתחשב בתנאי מזג האוויר בבחריין בכל ימות השנה. כמו כל מדינה אחרת, גם בחריין חייה על פי לוח שנה מטאורולוגי ייחודי לה, אותו חשוב להכיר לעומק לפני שרוכשים כרטיסי טיסה. ולא, כלל חוויית הטיול שלכם עלולה להיות מושפעת ממזג אוויר חם באופן קיצוני או קר עם סיכוי לגשם. בתור תיירים, תירצו שכל יום בבחריין ינוצל עד תום – לכן הכנו עבורכם כתבה על העונות המומלצות לטיול בבחריין

ההתעוררות הדיפלומטית בין ישראל למדינות המפרץ הפרסי מביאה איתה רוחות של שינוי בכל הנוגע ליעדים הגלובליים לטיולים וחופשות כאשר אנו זוכים להצצה לעולם חדש, אותו לא יצא לישראלים להכיר אף פעם. אחת המדינות הכי מעניינות באזור המפרץ הפרסי, אשר הופכת לנגישה לישראלים בתקופה זו, היא בחריין – מדינת איים קטנה, השוכנת בחלקו המערבי של המפרץ הפרסי, ושכנותיה הן ערב הסעודית וקטאר. התרבות, החברה והנופים הם רק חלק מהתמונה הגדולה של בחריין, כאשר מזג האוויר הוא אחד מהגורמים הכי חשובים אותם אתם רוצים להבין כדי לקחת בחשבון כאשר אתם יוצאים לטיול או חופשה בבחריין.

על מנת לעזור לכם להכיר קצת יותר טוב את המדינה החדשה ששעריה נפתחו בפנינו, אספנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על מזג האוויר בבחריין והעונה המומלצת לחופשה בבחריין. המאמר הקרוב יגלה לכם מה הן העונות המומלצות לטיול בבחריין ומה חשוב לדעת על מזג האוויר בבחריין בעונות השנה השונות, כך שתוכלו להתכונן בהתאמה ולבחור את מועדי הטיולים המתאימים לכם ביותר.
בחריין מזג האוויר

חופשה בבחריין – עוד מידע למטייל

בחריין למטייל – המלצות וטיפים לחופשה

השכרת רכב בבחריין – השוואת מחירים והמלצות

טיסות לבחריין – הזמנות והשוואת מחירים

בתי מלון מומלצים בבחריין

עונות השנה בבחריין

כבר מעצם המיקום הגיאוגרפי במפרץ הפרסי, ברור כי בחריין היא מדינה אשר התברכה בחודשים רבים של ימי שמש ארוכים, מזג אוויר קיצי ואף שרבי. בדומה לכל מדינות האזור השכנות, גם בחריין היא מדינה שבה מרבית השנה ניתן לחוות מזג אוויר חם הכולל טמפרטורות גבוהות יחסית, הן ביום והן בלילה, לצד שמיים נקיים מעננים ורוחות מדבריות. באופן רשמי, בבחריין נהנים התושבים משני עונות שנה מרכזיות, ושתי עונות מעבר. עונות השנה העיקריות הן העונה החמה – קיץ בבחריין – בין החודשים יוני לספטמבר, והעונה הקרה – חורף בבחריין – בין החודשים דצמבר עד מרץ.  עונות המעבר כוללות אביב בבחריין – בין החודשים אפריל – מאי, וסתיו בבחריין – בין אוקטובר לנובמבר. האקלים בבחריין מוגדר בשפה המקצועית כאקלים סובטרופי יבש (מדברי).

למעט חודשים ספורים בלוח השנה, אנשי בחריין כמעט ולא מכירים את מזג האוויר הגשום והחורפי, המאפיין מדינות צפוניות יותר, כמו מדינות אירופה. כך שמעטים הסיכויים שתידרשו לצאת לטיול בבחריין עמוסים בבגדים חמים לימות החורף. לעומת זאת, כן מומלץ לארוז מעיל גשם קליל, במיוחד אם אתם מגיעים לבחריין בין החודשים נובמבר – דצמבר או פברואר – מרץ, אז עולה הסיכוי לממטרים, ואתם צפויים לבין 1-4 ימי גשם בחודשים האלו. כך או כך, גם ימי הגשם המועטים הם עדיין ימים חמים יחסית, ולא מדובר על גשם כבד בדרך כלל. בחמש השנים האחרונות, לא היה ולו יום אחד בו בחריין זכתה לראות שלג, והסטטיסטיקה אינה עתידה להשתנות גם בשנים הקרובות.

קייץ בחריין

בתור אי במפרץ הפרסי, על כל המשתמע מכך, האי בחריין מאופיין במזג אוויר חם מן הממוצע באופן כמעט קבוע. ויחד עם זאת, עדיין ניתן לראות הבדלים בין חודשי השנה, ברמות החום ובתדירות גלי החום הקיצוניים להם זוכים תושבי האי. התקופה החמה הארוכה ביותר של האי בחריין, מתרחשת מידי שנה בין החודשים מאי לתחילת אוקטובר, אז, בהדרגה עולות הטמפרטורות, עד לחודש החם ביותר של השנה, חודש יולי. קייץ בבחריין חם בערך כמו באילת – בממוצע הטמפרטורות בבחריין בתחילתו של חודש יולי יכולות להגיע לרמה של כ 39 מעלות, כאשר בשנים האחרונות הוכח כי השבוע השני של חודש יולי הוא בדרך כלל השבוע החם ביותר בכל שנה.

במהלך חודש יוני הטמפרטורות הממוצעות בבחריין במהלך היום הן כ 38 מעלות צלזיוס ובלילה כ 31 מעלות צלזיוס. בחודש יולי הטמפרטורה עולה לכדי 39 מעלות צלזיוס בשעות היום, אשר מרגישות לרוב כמו 45 מעלות צלזיוס. בלילה הטמפרטורה צונחת לכדי 31 מעלות צלזיוס. בחודש אוגוסט הטמפרטורות נשארות בערך בממוצע הטמפרטורות של יולי, עם ירידה של מעלה אחת או שתיים במהלך הימים. ורק לקראת חודש ספטמבר אנו רואים הקלה משמעותית בעומסי החום עם ירידה של הטמפרטורות ביום לכדי 39 מעלות צלזיוס, ובלילה לכדי 31 מעלות צלזיוס. באוקטובר, עם תחילת עונת המעבר, השינוי הופך למורגש הרבה יותר ואפשר להתחיל לראות את החורף.

סתיו בבחריין

עונת המעבר הראשונה של בחריין היא העונה שמתרחשת בין החודשים אוקטובר עד נובמבר. עם סיומו הרשמי של הקיץ, מתחילה המערכת המטאורולוגית של בחריין להשתנות ובתחילתו של סתיו בבחריין תנאי החיים באיזור הופכים לנוחים יותר, לקראת ימות החורף הקרירים. במהלך חודש אוקטובר, צונחות הטמפרטורות ומגיעות לכדי רמה של 34 מעלות צלזיוס במהלך היום ו 28 מעלות במהלך שעות הלילה. המגמה ממשיכה בחודש נובמבר, עם ירידה נוספת של שש מעלות לטמפרטורה ממוצעת של 28 מעלות במהלך ביום וכ 22 מעלות צלזיוס בשעות הלילה. יחד עם זאת, בשונה מעונות מעבר במקומות אחרים, אזור בחריין נותר יבש מגשמים לאורך כל התקופה ונדירים עד מאוד הם הימים בהם תוכלו למצוא משקעים בסביבה. זו היא תקופה נהדרת להגיע ולבלות בבחריין, שכן מזג האוויר מקבל את פניכם בצורה מושלמת ואתם לא צריכים לחשוש מתופעות חום או קור קיצוניות. עם סיומה של תקופת המעבר, מתחילים ימי החורף בבחריין ומזג האוויר משנה שוב את פניו.

חורף בבחריין

כיאה למדינה הממוקמת במפרץ הפרסי, בחריין נהנית גם בתקופת שיא החורף מטמפרטורות יחסית נוחות ונעימות. בזמן שמדינות צפוניות יותר נכנסות לתקופה סוערת מבחינת האקלים, דצמבר בבחריין הוא חודש עם ממוצע טמפרטורות בשיא היום של 23 מעלות צלזיוס ובלילה 16 מעלות צלזיוס. לצד זאת, חשוב לזכור כי הלחות גבוהה ויכולה להגיע עד ל90%, גם במהלך ימי החורף. בינואר נמשכת מגמת ההתקררות ואתם צפויים לפגוש בטמפרטורה ממוצעת של 21 מעלות ביום ו 15 מעלות צלזיוס בלילות. מבחינת מידות החום, פברואר הוא חודש דומה מאד לינואר ואין כמעט שינוי בטמפרטורות הממוצעות לעונה זו. ישנם כמה ימי גשם ספורים בחודשי החורף בבחריין, בעיקר בין החודשים דצמבר לאפריל, אבל הם מעטים ונדירים, כך שאתם יכולים להגיע לאזור ולבלות מבלי לחשוש. עם סיומו של חודש פברואר מתחילים לראות סימני שינוי ויש לכם אפשרות ליהנות מטמפרטורות קצת יותר נוחות.

אביב בבחריין

בדיוק כמו הסתיו בבחריין, גם באביב בבחריין יש תחושה של שינוי ומתחילים לראות את ההבדלים בצורה הדרגתית בין שיא החורף לבין תקופת הקיץ המתקרבת. בהדרגה, עולות הטמפרטורות, הימים מתארכים והתנאים הופכים דומים יותר ויותר לתנאי הקיץ המוכרים של בחריין. עם תחילתו של חודש מרץ, הטמפרטורה הממוצעת במהלך היום עולה עד לרמה של 27 מעלות צלזיוס בשעות השיא של היום, וכ 19 מעלות צלזיוס בשעות הקטנות של הלילה. ובאפריל, נראית קפיצה מהותית יותר, עם עלייה של הטמפרטורה הממוצעת ביום לכדי 32 מעלות צלזיוס, וטמפרטורה ממוצעת בלילה של 23 מעלות צלזיוס. גם החודשים הללו, בגלל השינוי המבורך במידות החום, הם חודשים מעולים לטיולים בבחריין. רגע אחד לפני שהקיץ מראה את אותותיו, והימים הופכים חמים במיוחד, אתם יכולים לזכות בכמה ימים של בילוי בחופים המרהיבים של בחריין, בתנאי מזג האוויר בבחריין שהם הנוחים ביותר שניתן למצוא.

טמפרטורות המים בעונות השנה בבחריין

כאמור, האי בחריין הוא אזור מיוחד עם אקלים מיוחד במינו. ואחת האטרקציות המרכזיות של חופשה בבחריין היא בילוי בחופי הים השונים. ולכן, ממוצע הטמפרטורות של מי הים הסובבים את בחריין חשוב לתכנון הטיול שלכם. בתקופת הקייץ בבחריין, בין החודשים יוני לספטמבר, טמפרטורת מי הים בבחריין נעה בין 31 ל 33 מעלות צלזיוס בשעות השיא של היום. בתקופת המעבר הראשונה, בחודשים אוקטובר ונובמבר, הטמפרטורה היא בין 27 ל 30 מעלות צלזיוס. בחודשי החורף בבחריין, בין דצמבר למרץ, ממוצע הטמפרטורות בים נע בין 19 ל 23 מעלות, כאשר בחודש פברואר נמדד שיא שלילי של כ 19 מעלות בממוצע, בשעות השיא של היממה. ובתקופת המעבר השנייה, בחודשים מרץ ואפריל, מי הים מתחממים שוב והטמפרטורה הממוצעת היא בין 20 ל 23 מעלות צלזיוס.

מסיבה זו, אם אתם מתכננים טיול הכולל פעילויות ים בבחריין, ורוצים להבטיח שהחוויה תהיה חוויה אידיאלית, חשוב לבחור את התאריכים לטיול שלכם בבחריין בקפידה. על פי רוב, תיירים בוחרים להגיע לבחריין על מנת ליהנות מהחופים בשבועות הגבוליים שבין עונות המעבר לבין הקיץ. אז טמפרטורות המים עדיין גבוהות יחסית, אבל החום הקיצוני מתחיל להישבר וניתן למצוא כמה ימים של טמפרטורה מושלמת לבילוי, בתנאים המתאימים ביותר לכם.

הטיול המושלם בבחריין – תלוי כל כולו במזג האוויר

אם כל מה שאתם רוצים לעשות, הוא לגלות את היופי של הטבע בבחריין, היום יותר מאי פעם קל להגיע ולבקר במדינה המקסימה הזו. ברגע שבו אנו מתחילים לפתח קשרים דיפלומטיים, נפתח צוהר לעולם מרתק הן מבחינת תרבות והן מבחינת טבע וטיולים, אותו חשוב וראוי לנצל אם יש לכם את האפשרות לעשות זאת. ועל כן, אנחנו ממליצים לכם לקחת את הזמן ולתכנן לעצמכם את הטיול או הביקור המושלם באי בחריין, ויפה שעה אחת קודם.

בדיוק מסיבה זו, החלק הארי של התיירים אשר בוחרים להגיע לחופשה בבחריין, מעוניינים לעשות זאת במהלך השבועות של תקופות המעבר או בשבועות הראשונים של תקופת הקיץ. אז, הטמפרטורות נמצאות ברמה יחסית ריאלית למדבר ולמפרץ הפרסי, המים בטמפרטורה קבועה יחסית והשמיים נקיים מעננים. כמעט ואין לחות והתנאים לצאת אל השטח, במדבר או בחוף הים הם לא פחות ממושלמים. ימים אלו יהיו לכם לימים בלתי נשכחים, אשר יעניקו את ההזדמנות להכיר את בחריין כמו שמעולם לא יצא לכם להכיר, ולנצל כל אטרקציה במלואה.

עכשיו כשיש לכם את כל המידע על מזג האוויר בבחריין, כל שנותר לכם הוא למצוא את הטיסה המתאימה ולתכן את הטיול המושלם.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל