פאפוס קפרסין

פאפוס עם ילדים – המדריך המלא לחופשה משפחתית

פאפוס הפכה לאחרונה לאחד היעדים המשתלמים לחופשה עבור ישראלים בכלל, ועבור משפחות עם ילדים בפרט. העיר המקסימה, אחת האטרקטיביות בסצינת התיירות של קפריסין, נמצאת רק במרחק חצי שעה טיסה ישירה (לשדה התעופה פאפוס), ובקווי הטיסות המוזלות שנפתחו לאחרונה ע"י חברת ריאן אייר תוכלו לרכוש כרטיס טיסה לפאפוס בעלות של עשרות דולרים בלבד. בכתבה זו תוכלו לקרוא מידע, טיפים והמלצות לטיול בפאפוס עם ילדים

    להזמנת דילים לפאפוס            |            להזמנת קרוזים לקפריסין

פאפוס Pafos היא עיר השוכנת בקצה הדרום מערבי של קפריסין, בין חוף הים לבין הרי טרודוס (Troodos Mountains). במיתולוגיה היוונית, פאפוס נחשבת למקום הולדתה של האלה היוונית אפרודיטה. פאפוס המודרנית מחולקת לשניים, כאשר החלק העליון שניצב על גבעה משמש כאיזור מסחרי, והחלק התחתון, קאטו פאפוס (Kato Paphos) מכיל את רוב האתרים התיירותיים והארכיאולוגיים המעניינים, וכן גם את רוב בתי המלון והאכסניות.

עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים בפאפוס למשפחות עם ילדים

טיסות לקפריסין – מידע והשוואת מחירים

השכרת רכב בקפריסין – מידע ומחירים

הסעות משדה התעופה ומוניות בפאפוס

סים ו-eSIM לקפריסין וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

עיריית פאפוס השקיעה בשנים האחרונות מאמצים רבים בשיפור קאטו פאפוס התחתונה, המשלבת בתי מלון, ברים ומסעדות לאורך רצועת חוף שאורכה מספר קילומטרים. בנוסף יש בפאפוס מדרחוב חדש המוביל למרינה ולשביל חוף שבו הנופים מהממים – מקום מושלם להליכה בשעות הבוקר או הערב.

איך להגיע לפאפוס

"נמל התעופה של פאפוס" (PFO) הקטן מפעיל הן טיסות צ'ארטר והן טיסות מתוכננות. לאחרונה החלה חברות הטיסות המוזלות ריאנאייר להפעיל טיסות ישירות מישראל לפאפוס בעלויות של עשרות דולרים, וכך הפכה פאפוס למעשה ליעד הקרוב והמשתלם ביותר לטיסה לחופשה משפחתית עבור משפחות ישראליות. הטרמינל החדש נרחב יחסית, אבל מספר חברות תעופה משתמשות בשיטה המכונה בפי נוסעים "תאי אחזקה", סמוך למטוסים, שבהם הנוסעים יכולים להמתין בחוץ כדי לעלות על המטוס.

אם המחשבה על "תא כליאה" כזה מפריעה לכם, אפשר לטוס מישראל ללרנקה, הנסיעה לפאפוס  מנמל התעופה החדש לרנקה (Larnaca (LCA)) איננה ארוכה. יש היום כביש כפול המחבר בין פאפוס ללרנקה, וחולף על פני לימסול (Limassol). נסיעה במונית או רכב מלרנקה לפאפוס אורכת כשעה וחצי. קווי אוטובוסים יוצאים מנמל התעופה פאפוס ל'אזור התיירותי' של קאטו פאפוס, כל שעה בערך בקיץ, עבור 1 יורו, ויש גם אוטובוסים סדירים ללימסול.  אוטובוסים יוצאים גם מתחנת האוטובוס Paphos Karavella לנמל התעופה לרנקה (יש להחליף אוטובוס ליד לימסול) וגם מוניות שירות (5-10 יורו) יוצאות דרך קבע.

הסעה מנמל התעופה פאפוס לבתי המלון בפאפוס

הגיעו למלון בפאפוס משדה התעופה בסטייל, ללא טרחה, וללא צורך להתמקח עם נהגי מוניות בשדה התעופה. הזמינו את ההסעה מראש בקישור וכשתנחתו בפאפוס, ימתין לכם נהג ביציאה עם שלט שעליו שמכם ותוכלו ליהנות מהסעה במחיר משתלם שנקבע ומשולם מראש, ברכבים נוחים וידידותיים לסביבה, ישר לבית המלון.

להזמנת הסעה משדה התעופה בפאפוס למלון

פעילויות מומלצות לחופשה בפאפוס עם ילדים

גן החיות של פאפוס

גני חיות הם בדרך כלל תחנה מומלצת ו"בטוחה" בחופשה משפחתית עם ילדים, וגן החיות של פאפוס הוא אחד המרשימים. לדעת רבים, גן החיות של פאפוס הוא האטרקציה התיירותית המרכזית לטיול בקפריסין עם ילדים. מדובר על גן חיות עצום, בשטח של יותר מ-100 אלף מ"ר, ברובו סביבה טבעית וירוקה.  אוסף התוכים והנחשים הארסיים המפורסם של גן החיות של פאפוס הוא האוסף הגדול ביותר מבין כל גני החיות של אירופה.

גם כאשר מדובר על חיות אחרות, גן החיות של פאפוס מציג חיות רבות, מכל חלקי העולם, שבד"כ נדיר לראות בגני חיות באירופה – אריות לבנים, קנגורו, וולבי לבקן, מופלון, ג'יראפות, נמיות, תנינים, קופים,  נמרים ועוד חיות רבות ואוסף ציפורים מרשים לא פחות (יש גם מופע ציפורים מעניין ומשעשע פעם בכמה שעות)..

גן החיות, שנמצא במרחק של כמה דקות נסיעה מפאפוס, גדול מאוד אבל מסודר בצורה נוחה עם שביל הליכה מסודר שעובר בין כל הכלובים, תכננו את הביקור בגן החיות ליום מלא.

שעות פתיחה:

עונת החורף 1 באוקטובר – 31 במרץ, 9:00-17:00

עונת הקיץ 1 באפריל – 30 בספטמבר 9:00-18:00

דמי כניסה: 16.50 יורו למבוגר, 8.50 יורו לילדים בני שנתיים עד 13.

להזמנת כרטיסים אונליין לגן החיות של פאפוס

פארק המים בפאפוס  – אפרודיטה Aphrodite Waterpark

אם אתם מגיעים אל פאפוס עם ילדים בקיץ הזמינו כרטיסים בקישור וצננו את עצמכם בפארק המים הגדול ביותר בפאפוס. תיהנו מחוויה משפחתית מהנה בעודכם מתחרים על מגלשות המים, שוחים בבריכת הגלים ומגלים את מגוון אטרקציות המים של הפארק.

אפרודיטה היא אחת הבולטות שבין אטרקציות בפאפוס למשפחות – זהו פארק מים גדול, מרשים ובעל מתקנים מאוד נחמדים. יש בו די והותר מגלשות מכל הסוגים לכל הגילאים, וכן מתקני "נהר עצל" (הפלגה בנהר מלאכותי), מכונות גלים, וכל מה שתצפו למצוא בפארק מים.

להזמנת כרטיסים לפארק המים בפאפוס "אפרודיטה"

שיט בלגונה הכחולה על גבי ה-Sea Star (״כוכב הים״)

הסיור מתחיל בנסיעה באוטובוס תיירים מפאפוס ללאצ׳י (Latchi). מלאצי׳, יוצאים בשעה 10 בבוקר לכיוון הנמל הציורי ולעבר הלגונה הכחולה, אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות בקפריסין.

כאן עוצרים לשחייה ושנורקלינג במים הצלולים של הלגונה או שתוכלו לנוח על גבי הסיפון ולהשתזף

המסלול כולל שיט החולף על פני קייפ ארנאוטי (Cape Arnaouti), קו החוף אקמאס (Akamas coastline), האי סנט ג׳ורג׳ (St. George's Island), מערות הים, מפרץ האלמוגים (Coral Bay) ונמל פאפוס (Paphos Harbour). בסיום ההפלגה תגיעו לנמל פאפוס, בערך בשעה 16:00 ושם מסתיים הסיור. אם אתם מתכננים להגיע אל פאפוס עם הילדים לחופשה קצרה ומעוניינים להספיק אטרקציה אחת ולראות את המיטב של פאפוס והסביבה בנחת, בלי להתאמץ יותר מדי, זהו פיתרון מצויין.

להזמנת שייט בלגונה הכחולה מפאפוס

טיול מפאפוס של יום מלא – טעמים בקפריסין

ודאו שאתם מביאים איתכם את התיאבון כי לא תישארו רעבים בטיול הזה. במהלך היום, תטיילו בקפריסין בין המקומיים בטיול אוכל וטעמים ותגלו את המשמעות האמיתית של המילה הקפריסאית kopiaste (=״הצטרפו אלינו״).

העצירה הראשונה היא במטע קולוסי (Kolossi plantation). אחרי שתהנו מכוס לימונדה טרייה, תצאו לאגרוס (Agros) כדי לטעום ממתקים קפריסאים בבישול ביתי ותלמדו על תהליך ייצור מי הוורדים במפעל הוורדים והממתקים – יופי של בילוי עבור משפחות שמתכננות חופשה בפאפוס עם ילדים. בנוסף, תטעמו כאן מבשרים מעושנים מקומיים. וזה עוד לפני ארוחת הצהריים.

בארוחת הצהריים, תתיישבו בכפר פלנדרי (Pelendri) ותבלו את אחר הצהריים עם יין קפריסאי בעודכם סופגים את נופי העמק. אל תשכחו להביא מצלמה כדי להנציח את הנוף המהמם.

להזמנת טיול בקפריסין – טעמים בקפריסין

קרוז בפאפוס בספינת פירטים

עלו על ספינת הפירטים היחידה בפאפוס, שעליה פירטים "אמיתיים" ומופע אקרובטי שאסור להחמיץ, בחוויה משפחתית של חצי יום. זוהי אטרקציה מאוד כייפית עבור משפחות שמגיעות אל פאפוס עם ילדים קטנים. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל: הסעה מבית המלון וחזרה, משקה בכניסה, ארוחת בוקנירים, פירות עונה טריים, עצירה לרחצה (שחייה ושנורקלינג), מופע פירטים מלא אקשן, איפורי פנים, קוסם לילדים, ומשחק ״ללכת על הקורה״.

להזמנת קרוז בפאפוס על ספינת פיראטים

טיול מפאפוס להרי טרודוס – האוצרות החבויים של טרודוס Troodos Mountains

טיול טבע בקפריסין מפאפוס במסלול מאוד ציורי של הרי טרודוס – הזדמנות לחוות את היופי הטבעי של רכס ההרים הגדול ביותר בקפריסין. הטיול מתחיל בהליכה ברגל למוזיאון בכפר אנוגירה (Anogyra village), שם לומדים איך קוצרים את היבול כדי להכין טופי חרובים – חוויה מיוחדת למשפחות שמתכננות טיול בפאפוס עם הילדים.

משם הטיול ממשיך בתוך יער של אורנים לעבר גשר צלפוס (Tzelefos Bridge) עם עצירה לצילומים במעבר העתיק מעל נהר דיאריזוס (Diarizos River). תטעמו תה צמחים בכפר מנדריה (Mandria village) לפני החזרה לאוטובוס.

לאחר מכן תצאו בהסעה לכפר קלופניוטיס (Kalopanayiotis Village) לארוחת צהריים קפריסאית מסורתית ותבקר במנזר איוס למבדיסטיס (Ayios Lambadistis). המנזר הוא אתר מורשת עולם ומורכב משלוש כנסיות – יואניס למפדיסטיס (Ioannis Lampadistis), אגיוס איראקליידיוס (Agios Irakleidios) ובית תפילה לטיני. שלושת המבנים נמצאים תחת גג רעפים ענק.

להזמנת טיול בהרי טרודוס מפאפוס

שייט בפאפוס על הספינה Ocean Flyer

בלו חצי יום מהנה בהפלגה בפאפוס על גבי יאכטת יוקרה ותיהנו מהנוף המדהים של קו החוף. שחו וצאו לצלילת שנורקלים במים הצלולים והיפהפיים, ותיהנו מארוחת מזנון משובחת על גבי הסיפון.

להזמנת שייט בפאפוס לחצי יום

טיול בניקוסיה מפאפוס – יום מלא

הזמינו כרטיסים מראש בקישור ובלו יום בטיול מאורגן מפאפוס לניקוסיה, עיר הבירה המחולקת של קפריסין. ראו את האטרקציות של דרום ניקוסיה לפני חצייה של הגבול לצפון ניקוסיה, חלקה הכבוש המשמש כבירת קפריסין הטורקית.

לטיול אטרקציות בניקוסיה מפאפוס

טיול רגלי בחצי האי אקמאס – מפאפוס

צאו מפאפוס לטיול באקמאס, גן המשחקים המיתולוגי של אלת האהבה אפרודיטה. הזמינו כרטיסים בקישור לסיור הליכה של 13 ק״מ, באקמאס, אזור בתולי, בלתי בנוי בקפריסין. חצי האי אקמאס (Akamas Peninsula) הוא פארק לאומי השוכן במערב הרחוק של קפריסין, במרחק נסיעה רצינית מפאפוס אך פאפוס היא העיר המרכזית הקרובה ביותר לאזור זה המרהיב ביופיו. אם אתם מתכננים טיול באקמאס קחו בחשבון שטיול זה (יום אחד) עלול לא להספיק לטיול בעמקים העמוקים, הנוף הפראי והמפרצים החוליים. זהו איזור מגוון מאוד בעולם החי שלו, ויש לו חשיבות אקולוגית רבה. המפרץ משמש בית ל-530 מיני צמחים, כשליש מהכמות הכוללת של מיני צמחים בקפריסין. חצי האי נותר בלתי נגוע עד היום בעיקר בזכות קושי הגישה אליו.

סיור ההליכה מתחיל בכפר נאו צ׳וריו (Neo Chorio village) לכיוון מערב, דרך אזורי כפרים ולעבר האזור המיוחד לפיקניקים Smiyies.

מכאן, המסלול ממשיך לכיוון צפון (ובנקודות מסויימות מציע נופים נהדרים של קו החוף לארה (Lara)) לעבר פסגת רכס Moutti tis Sotiras. מכאן יש נופים ברורים של חופי הצפון, מקייפ ארנאוטי (Cape Arnaouti), פסגת אקמאס, לעבר מפרץ כריסוצ׳ו (Chrysochou Bay) ולעבר צפון-מערב עד פומוס (Pomos) שבצד הצפון-מזרחי.

לאחר עצירה לפיקניק אל מול נופים נשגבים, יוצאים להליכה לעבר מרחצאות אפרודיטה (Baths of Aphrodite) על שביל אפרודיטה (Aphrodite trail). הקטע האחרון של המסלול הוא על דרך לא סלולה לאורך החוף, ליד הצוק.

אם אתם מגיעים אל פאפוס עם ילדים או סתם לא אוהבים ללכת הרבה, ניתן לארגן מסלול קצר יותר של 7 קילומטרים, או הליכה לכיוון אחד בלבד וחזרה בספינה (בתשלום נוסף).

להזמנת טיול מפאפוס לאקמאס 

שיט בפאפוס – חצי יום על גבי ה-Sea Star (״כוכב-ים״)

אחרי איסוף מהמלון שלכם בפאפוס, תגיעו עם הסעה לנמל פאפוס, משם יוצא השייט הזה. במהלך ההפלגה תהיה לכם הזדמנות ליהנות מהנוף היפהפה של קו המים של פאפוס, כולל מפרץ האלמוגים (Coral Bay), מערות היום והאי סנט ג׳ורג׳ ( St. George's Island).

תהיה הפסקה לרחצה שבה תוכלו לשחות או לצאת לצלילה עם שנורקל במים הכחולים המפורסמים של האזור. לחלופין, תוכלו פשוט להישאר על הספינה ולהעמיק את השיזוף. בהפסקת הצהריים הזו תתפנקו בארוחת מזנון גדולה הכוללת גם פירות עונתיים טריים. לאורך כל ההפלגה מגישים על גבי הסיפון משקאות בבר פתוח. בסיום ההפלגה תחזרו לנקודה ממנה יצא הסיור.

להזמנת הפלגה מפאפוס

טיול רגלי לאורך חוף הים של פאפוס

על חוף הים של פאפוס יש שביל חוף מצויין שיוצא מאתר קברי המלכים לחוף גרוסקיפו (Geroskipou Beach). לאלה שמוכנים לנסות טיול רגלי קשה יותר (לא מתאים עם ילדים קטנים), יש אפשרות ללכת כל הדרך משדה התעופה כמעט עד מפרץ האלמוגים, כאשר רק כמה מאות מטרים עוברים דרך הכביש. זהו מסלול הליכה מומלץ עם נוף מעולה שמאפשר למטייל בו ליהנות ממשבי הרוח הנעימים המגיעים מן הים, ובאביב, מן הפרחים הגדלים בקרבת הים.

גן הדינוזאורים

זוהי האטרקציה המתאימה ביותר לחופשה בפאפוס עם ילדים קטנים או תינוקות. גן הדינוזאורים הוא גן שעשועים גדול, סגור ובטוח, מתאים לילדים מגיל שישה חודשים ועד 14. הוא מורכב למעשה משני חלקים – גן שעשועים חיצוני גדול ומיני לונה פארק מקורה שמתאים גם ליום גשם. גן השעשועים שבו מככבים דינוזאורים ענקיים מתנפחים, נבנה באופן המאפשר להורים לשבת בשולחנות הקפיטריה ולפקוח עין על הילדים המשחקים במתקנים. שבו ניתן להשגיח אפילו על הזאטוטים השובבים ביותר מעמדת ישיבה נוחה בשולחנות.

ילדים אוהבים במיוחד את מגלשת הדינוזאורים הגדולה, שני הארמונות המתנפחים והטרמפולינה הגדולה שבסופו של דבר יצליחו להוציא את המרץ גם של הזאטוטים הפעלתנים ביותר. עבור פעוטות יש אזור משחקים מיוחד, עם בית קטן ומגלשות הממוקמות מעל לריפוד גומי. במיני לונה פארק יש הרבה מתקני שעשועים כמו גלגל ענק ורכבות הרים קטנות, שולחן פוזבול, משחק כדורסל, הוקי אוויר, ביליארד, משחקי קליעה למטרה ומכוניות חשמליות, כך שכל ילד כנראה ימצא לעצמו פעילות מתאימה.

זהו גן שעשועים בסטנדרט מערבי, הרצפה מכוסה בדשא מלאכותי, והמתחם כולו מוקף בגדר גבוהה, המונעת "בריחה" של ילדים החוצה. יש הרבה מאוד הקפדה על בטיחות ואין סיבה אמיתית לחשש.

ההגעה לגן הדינוזאורים מאוד פשוטה – הוא ממוקם על כביש החוף הראשי המחבר בין פאפוס למפרץ האלמוגים.

שעות פתיחה:

מדי יום 17:00-23:00, סופי שבוע 17:00-24:00

דמי כניסה: 3 יורו לכל ילד

כתובת: Chloraka Road, Paphos, Cyprus

משחקיית קוסמיק וורלד בפאפוס

Cosmic World הוא ג'ימבורי ענק לילדים עם פעילויות שונות כמו מסלולי באולינג, משחקיה לילדים קטנים, מסעדה, וטורניר בינגו מסורתי המתקיים במקום כל יום חמישי החל מהשעה 19:30. המשחקייה מתוכננת נכון באופן כזה שילדים יכולים להיכנס ולצאת לתוך איזור הג'ימבורי רק מכניסה אחת, יש איזור נפרד לקטנטנים, והתכנון מאפשר להורים לשחק באולינג או לשבת במסעדה ומשם לפקוח עין על הילדים.  פרט לכך תמצאו בעולם הקוסמי גם מכוניות מתנגשות, משחקי וידאו, מגלשות מארבעה סוגים שונים, בריכת כדורים ומגלשת סללום.

שעות פתיחה: 11:00 עד מאוחר/הלקוח האחרון

דמי כניסה: 4 יורו

כתובת: 47 Apostolou Pavlou Ave, Kato Paphos, Paphos, Cyprus

גן השעשועים שעל חוף הים – צ'לורקה, פאפוס  Chloraka

קפריסין מתאפיינת בכך שבד"כ גני השעשועים הציבוריים שלה ממוקמים במיקומים עם נופים מעולים, ולעיתים קרובות, גני שעשועים הם כמו נווה מדבר בטיולים בחו"ל עם ילדים, המאפשרים לילדים קצת פעילות ולהורים קצת מנוחה. באיזור צ'לורקה שבפאפוס (לא רחוק מגן הדינוזאורים), על חוף הים,  בין מלון חוף לורה (Laura Brach Hotel) ואתר הנופש אזייה (Azia Hotel Resort), ליד מדרחוב תיירותי נחמד, ממוקם גן שעשועים מושקע עם מתקנים נחמדים ליד חוף של מים רדודים המאפשר שכשוך במים, בקרבת שלל מסעדות ובתי קפה. מגרש המשחקים גדול עם הרבה מתקנים, ואפשר גם לשלב טיול לאורך המדרחוב הארוך.

ליד מגרש המשחקים, על המדרחוב לכיוון מלון לורה ביץ', נמצא מוזיאון Agios Georgios.caique, המוכר גם כ"מקום הנחיתה של גריבס". כאן התרחש אחד האירועים המרתקים בהיסטוריה של קפריסין, כאשר צי של ארגון קפריסאי בהנהגת גיאורגיוס גריבס הגיע לכאן בנובמבר 1954 כדי לפתוח במרד נגד השלטון הבריטי הקולוניאלי, שבסופו של דבר הצליח לעצור את גריבס שעמד למשפט. זהו אירוע חשוב ביותר בתולדות קפריסין וכדי לציין את גבורתו של גריבס ואנשיו המקום שבו עגן עם ספינתו הפך למוזיאון, שהמוצג הראשי שלו הוא הספינה עצמה.  קירות המוזיאון מתעדים את לכידתם של גריבס ואנשיו ואת משפטם ע"י הצבא הבריטי ובהחלט יכולים לעניין ילדים סקרנים. בנוסף הוקמה כאן גם כנסיית אגיוס גאוריגוס, אף היא נבנתה כדי לציין את האירוע ההיסטורי.

אתר הפיקניקים פיקני – פאפוס Pykni Picnic Place

שמו של אתר זה הוא "פיקני" והוא אתר פיקניק מושלם, כיאה לקפריסין אשר תמיד משקיעה באתרי הפיקניק שלה. האתר נצא בלב היער, עם הרבה צל, רוח מרעננת ושקט. בנוסף, כנהוג בקפריסין, הוא כולל גם גן שעשועים לילדים.

באתר הפיקניקים, הממוקם הרחק מהכביש לבטיחות מקסימלית לילדים, יש שירותים ציבוריים נקיים, איזור חניה גדול, הרבה שולחנות פיקניק באיזורים מוצלים, ואזור "על האש". יש גם אפשרות נוחה למשחק כדורגל (בתנאי שהבאתם כדור).

גן המשחקים ממוקם הרחק מהרחוב, על מנת שיהיה בטוח עבור הילדים. הוא מכוסה בחול ויש בו מגלשה גדולה, נדנדה לשניים, ונדנדות נוספות ליחיד. אף אחד מהמתקנים לא מתאים לילדים קטנים מאוד (מתחת לגיל 3-4) אז וודאו שתביאו משהו שיעסיק אותם. הוא מכוסה בחול.

כתובת: Pegeia – Kathikas Road, 3 ק"מ מפגאיה ו-6 ק"מ מקתיקס, ביער הלאומי פגאיה.

שופינג בפאפוס

פאפוס ידועה כאתר מומלץ לשופינג של מוצרי עור, תחרה, וממתקי הרחת לוקום (מעדן טורקי) הידועים תוצרת הכפר הסמוך Yeroskipou. חווית הקניות הכללית בפאפוס נעימה ביותר, כשכל החנויות פזורות ברחובות העיר, ממספר עצום של חנויות רהיטים לאורך הרחוב המגיע לפוליס, ועד חנויות מזכרות קטנות ועצמאיות לאורך הנמל. יש בפאפוס ארבע חברות סופרמרקט – Orphanides, Papantoniou, Chris Cash & Carry (היום נקראת Carrefour), ודבנהמס (הדומה ל-UK House of Fraser).

היזהרו מחנויות המוכרות העתקי די.וי.די. זה עשוי להיראות כמו מציאה בגלל המחירים האפסיים, אבל לרוב איכות הסרטים ממש גרועה וזה סתם בזבוז כסף. כמו כן, בדקו את מדיניות ההחזרים של החנות. חלקן לא מציעות החזרים או החלפה על מוצרים פגומים.

אתרים תיירותיים בפאפוס

הפארק הארכיאולוגי של פאפוס – כולל בתוכו מספר אטרקציות, כולל את בית דיוניסוס ובית תסוס, שני שרידים של וילות רומאיות גדולות המפורסמות בשל הפסיפסים שבהן.

קברי המלכים – לא מדובר בקברים של מלכים אמיתיים, ולמרות זאת אין ספק שהשם עדיין מתאים לאתר הזה. בתוך המיתחם העתיק ניתן למצוא מערות קבורה חצובות של אזרחים עשירים ופוליטיקאים שונים שהנהיגו את פאפוס במאה הרביעית. על אף שרוב הקברים נבזזו, מה שנותר הוא מחזה מרשים ביותר. הקברים הגדולים יותר בקומפלקס הזה מדהימים. הם עשויים מסלע מוצק ויש להם נוף שיכול לגרום גם לחיים לקנא בהם. כ- 25 דקות הליכה מהנמל.

מבצר פאפוס (Paphos Fort) – שוכן בקצה המרינה של פאפוס. זהו מבצר קטן ובעל היסטוריה עשירה כמצודה צבאית וגם כבית כלא. השרידים המצויים במקום כיום הם של המבצר המחודש שנבנה בידי הטורקים בשנת 1586 ולאחר מכן עבר לשימוש של צבא אנגליה. המבצר פתוח מדי יום עד שש בערב (בקיץ).

האתר הארכיאולוגי קאטו פאפוס (Kato Paphos) (סמוך לנמל ולתחנת האוטובוס המרכזית). האתר הארכיאולוגי המרכזי. שווה מאוד את הביקור כדי לראות את הפסיפסים המיתולוגיים. דמי כניסה: 4.50 יורו.

האודאון (The Odeon), אמפיתיאטרון יווני קלאסי השוכן בתוך גן ארכיאולוגי מומלץ, מדי פעם מתקיימות בו הצגות והופעות מוזיקליות.

אתרים מומלצים לטיול משפחות מחוץ לפאפוס

כפר טאלה (Tala Village) – כפר במחוז פאפוס אך יחסית מרוחק מפאפוס העיר, מכיוון צפון מערב. טאלה הוא כפר די מסורתי וציורי, כיום בעל אוכלוסייה גדולה יחסית של זרים. יש בו את המנזר היפהפה Agios Neophyos בקרבת מקום, והיצע גדול של מסעדות פופולריות.

עמק נהר דיאריזוס (The Diarizos River Valley) הוא גן עדן בלתי נגוע לצפרים וחובבי טבע. סעו דרך הכפר ניקוקלייה (Nikoklia village) לעבר רכס הרי טרודוס כדי ליהנות מהנופים. תמצאו כאן כפרים ציוריים קטנים, אכסניות המנוהלות בידי משפחות, ויקבים.

סיורים מודרכים לרכס ההרים טרודוס יוצאים מפאפוס בימי שני וחמישי (ההרשמה דרך בתי המלון). היציאה בשמונה בבוקר והחזרה בסביבות חמש אחר הצהריים. המחירים משתלמים ומתחילים בכ-17 יורו.

עמק אזוזה (The Ezouza Valley), אליו ניתן להגיע באוטובוס מקומי, מצויין גם הוא עבור צפרים וחובבי טבע. אין צורך ברכב, זהו מקום טוב להליכה.

המרכז לאיכות הסביבה אפיסקופי Episkopi Environmental Centre. הכפר אפיסקופי נמצא כעשרה קילומטרים מצפון מזרח לפאפוס וניתן להגיע אליו באוטובוס מקומי או ברכב. זהו כפר ישן, קטן ומעניין, עם סמטאות מתעקלות וצוק מפורסם. הכפר נמצא בעמק אזוזה (Ezouza Valley) היפהפה, בקצה הנמוך יותר של שביל הליכה היוצא ממגרש הגולף Tsada/Minthis Hills. בשנת 2013 בית הספר היסודי הישן של הכפר הפך למרכז מבקרים נפלא המוקדש לאיכות הסביבה, עם סרטים, מיצגים, וגן בוטני המציגים לראווה את הצמחייה ואת עולם החי.

התמצאות בפאפוס

פאפוס מחולקת לשני אזורים: הראשון –  העיר התחתונה, או "קאטו פאפוס", איזור הנמל והמקום בו נמצאים רוב בתי המלון, השירותים התיירותיים וחיי הלילה, והשני העיר העליונה (קטימה פאפוס Ktima Paphos) המהווה את המוקד המנהלי, המסחרי ואיזור הקניות המודרני של מחוז פאפוס. השוק של פאפוס נמצא בעיר העליונה.

שני החלקים של פאפוס קטנים מספיק כדי לטייל ברוב החלקים שלהם בטיול רגלי, למרות שאנשים רבים מעדיפים לקחת את האוטובוס כדי להגיע לגבעה עליה נמצאת העיר העליונה מאזור הנמל. אוטובוסים מגיעים גם לאתרים בסביבת פאפוס כמו למשל מפרץ האלמוגים (Coral Bay), פוליס (Polis) ולכפרים מקומיים אחרים.

יחד עם זאת, כדי להגיע לאתרים המרוחקים יותר בתוך הרי טרודוס, לחצי האי אקרנס (Akarnas peninsula) או לרדת מהמסלול המוכר ולתור אחר כפרים קטנים הפזורים על פני הגבעות, כדאי לבדוק השכרת רכב בקפריסין. בקיץ מזג האוויר נעשה חם מאוד ולח (33 מעלות ו-90 אחוזי לחות) בין סוף יוני לתחילת ספטמבר, אז מומלץ לוודא שיש מזגן ברכב. בשאר השנה מזג האוויר יחסית מתון, אבל קרה יכולה לתקוף במהלך ינואר ופברואר.

פאפוס
דירוג הגולשים 3.6 (15 הצבעות)
Sending

תגובות 6

  • האי פאפוס בצד היווני-יום טיול במפרץ האלמוגים קורל ביי, לארה ביי, ומערות הים.
    מי היה מאמין שכל כך קרוב לכאן, במרחק טיסה שנמשכת פחות מהזמן שרובכם נוסעים כל יום לעבודה, מתחבא לו אי כה קסום ומסעיר.
    העיר שמחה ומלאת חיים, בעלת נופים קסומים.
    היום טיילנו בכמה איזורים.
    התחלנו את יומינו בנסיעה קצרה מערבה מפאפוס למפרץ האלמוגים, קוראל ביי, החוף שאורכו כקילומטר מתעקל לאורך המפרץ ויש ממנו נוף נפלא. יש בו קסם רב והחול זהוב ונפלא. יש פה שירותי חוף מסודרים ואפשריות לספורט ימי.
    משם העלינו הילוך ועלינו על טרקטורון לנסיעה מטלטלת אך מלאת הנאה שנמשכה עד הצהריים. אם בתחילה נסענו באזורים מיושבים באזור פאפוס, עד מהרה התחלף הנוף לסביבה פראית עוצרת נשימה. האטרקציות שבדרך: מערות הים שעלו מעל פני המים לפני 2,000 שנה במפרץ האלמוגים, אוניה אלבנית שנתקעה לפני כשבע שנים ומאז עומדת במפרץ, האי הקטן סנט ג'ורג' שהופרד מהאי הראשי לפני 2,000 שנה כתוצאה מרעידת אדמה, שמורת הצבים בלארה ביי (Lara Bay).
    בערב טיילנו בקאטו פאפוס התחתונה, במקום הרבה ברים ומסעדות ואם ממשיכים ללכת מגלים רצועת חוף שאורכה מספר קילומטרים. בנוסף יש בפאפוס מדרחוב חדש המוביל למרינה ולשביל חוף שבו הנופים מהממים – מקום מושלם להליכה בשעות הבוקר או הערב.

    • חזרנו מפאפוס אתמול בלילה, חופשה משפחתית של זוג (30+), ילד בן 4, תינוק בן שנה וחצי וסבא וסבתא (65+), ומשתפת בכמה המלצות:
      טיסות: טסנו עם ריינאייר ביום שני בלילה, הטיסה יצאה באיחור בגלל משחק הכסאות של הישראלים 🙂 כולם מסתדרים במקומות בלי בעיה. הם מפרידים את כולם בכוונה לכל קצוות המטוס. אנחנו היינו עם ילד ו*שילמתי 4 יורו הושבה!* ועדיין הפרידו אותנו (כמובן שאפנה לחברת התעופה). לא בדקו מזוודות , לא בהלוך ולא בחזור. בחזור עיכוב של 10 דקות אבל נחיתה בזמן. הטיסה היתה בסדר, מהירה, דיילות אדיבות במיוחד.
      מלון: היינו באמפורה, ממליצה בחום! המלון *לא מתאים* למי שמחפש מועדון ילדים והפעלות בבריכה. מהמלון 20 דקות הליכה מתונה לטיילת, יש אוטובוס מחוץ למלון, חנייה בשפע, בריכות מעולות (חיצונית גדולה ולקטנטנים ועוד אחת פנימית), ארוחת בוקר טובה, די חוזרת על עצמה אבל יש מגוון כך שאפשר לנסות כל יום משהו אחר. שירות נפלא, כולם מאוד רוצים לעזור. יש חוף עם מדרגות מסודרות, המון דשא ומרחבים לילדים. מגבות בשפע, חדרים מרווחים ונקיים, מזגן מעולה! היינו בקומת קרקע ממש על הבריכה וגם כשהיו בחוץ המון ילדים לא שמענו כלום. היתה לנו בעיית חשמל ביום שלישי, תוך 5 דקות הגיעו מהתחזוקה, 5 דקות אחרי הגיע חשמלאי. המלון היה בתפוסה מלאה ולא הרגשנו. שתי סוויטות משני עד שישי עלו 4600 שח דרך בוקינג. כולל אינטרנט חינם והסעה חינם לשדה התעופה של פאפוס (צריכים להזמין כמה ימים מראש דרך האתר שלהם). אפשר לבקש מהקבלה מתאם לחשמל.
      רכב: שכרנו רכב דרך sixt. ממש לא ממליצה!!! מלבד זה שלא היה את הרכב שרצינו (בכלל לא קיים!) וקיבלנו אחד פחות נוח, ההסכם היה לשלם מראש על דלק ולהחזיר טנק ריק. ביקשנו למלא לבד – לא איפשרו, מה שכמובן עלה לנו יותר. באתר היה כתוב שאפשר לאסוף את הרכב רק משדה התעופה, הנציג לא הבין למה לא אספנו מהקניון. אמר שנחזיר לקניון, כשהגענו לשם רצו לגבות 25 יורו (!!!) על החזרה בסניף אחר, והנציגה לא הבינה למה לא ביקשנו שיבואו לאסוף את האוטו מהמלון בחינם (הנציג ״שכח״ לספר לנו). בקיצור – נראה שרק מנסים להרוויח עלינו כסף.
      הרי הטרודוס: בגלל שאנחנו עם ילדים וסבא וסבתא בחרנו לנסוע פעם אחת ולמרחק שעה בערך, אז התחלנו במפלי מילומאריס. הגענו ישירות למפלים עם קצת עזרה ממקומיים כי השילוט לא ברור והוויז לא מוביל לשם- בכפר פאנו פלאטרס פונים ימינה לכיוון לימסול (לכביש E813), הgps יאמר לפנות ימינה אחרי כ 200 מ, לא לפנות ולהמשיך ישר עד צומת T. בצומת יש שלט עץ גדול עם חץ למפלים לכיוון ממנו באנו. לא לחזור אחורה! בצומת לפנות ימינה ואחרי 200 מ יש שלט עץ קטן למפלים, לפנות ימינה. הירידה עם הרכב קצת תלולה אבל לא ארוכה. מגיעים ממש עד המדרגות למפלים ויש איפה לחנות וגם אוטו גלידה. המדרגות קצת תלולות אבל יש מעקה, לא מתאים לעגלות. המפל למטה קפוא, מהמם, הילד נהנה מאוד. הכל מלא אבנים, לבוא עם נעליים מתאימות. בגלל שהתברברנו קצת בדרך למפלים היה כבר מאוחר אז טיילנו בפלאטרס ולא המשכנו לכפרים נוספים.
      פארק הדינוזאורים: הgps לא מצא את המקום, המקומיים לא ידעו על מה מדובר, במלון שלנו ובעוד שלושה!!! לא ידעו על מה מדובר, ואחרי מעל חצי שעה של חיפושים התייאשנו והלכנו לבריכה. לנסוע רק אם יודעים בודאות איפה זה.
      הלגונה הכחולה: חובה!!! 50 ד נסיעה ללאצי, השייט יוצא ב 10.30 בדיוק, תגיעו רבע שעה לפני. יש כמה חברות, אנחנו בחרנו בסירה עם תחתית זכוכית, עלה לנו 70 יורו לכולם. תבקשו הנחה. (היא רצתה 100). כולם מאוד נחמדים. הירידה למים כל כך כיפית בלגונה, תביאו מצופים לקטנים כי המים עמוקים. על הספינה יש משקפות ונודלס כדי לצוף, מקבלים אבטיח ושתיה. אחלה של שייט. כולם נהנו .

  • תודה על הכתבה המקיפה. מבקשת להוסיף הערה חשובה – למי שמתכנן לשכור רכב בקפריסין, הנהיגה הינה בצד שמאל (כלומר הפוך מאשר בישראל )- לא מתאים לכולם.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל