מזג האוויר בדרום קוריאה

מזג האוויר ועונות מומלצות לטיול בדרום קוריאה

לפני שמזמינים טיול בדרום קוריאה כדאי ללמוד קצת יותר על מזג האוויר במדינה הרחוקה, ועל העונות המומלצות לטיול בדרום קוריאה מבחינת החגים השונים, הצפיפות באתרי התיירות ועוד. כאן תוכלו ללמוד את כל הדרוש למטייל על מזג האוויר בדרום קוריאה לפי חודשי השנה

לדרום קוריאה יש משהו להציע למטייל בכל ארבע העונות, כך שהשאלה "מהי העונה המומלצת לטיול בדרום קוריאה" מאוד תלויה במה שאתם רוצים להפיק מהחוויה הקוריאנית שלכם. יש תקופות שטוב יותר לתכנן בהן טיול בדרום קוריאה מאשר תקופות אחרות.

טיול בדרום קוריאה – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בדרום קוריאה

מלונות מומלצים בסיאול בירת קוריאה הדרומית

קניית וון קוריאני (כסף קוריאני) בישראל

טיסות לדרום קוריאה – השוואת מחירים ומידע שימושי

טיסות פנים בקוריאה הדרומית – השוואת מחירים ומידע שימושי

מתי לא כדאי לתכנן טיול בדרום קוריאה

סיאול יכולה להיות מקום קשה לבקר בו בימי הקיץ החמים ביותר או בימי החורף הקרים מאוד, תלוי איזה מזג אוויר אתם אוהבים. באופן כללי, סוף הקיץ בדרום קוריאה (סוף יולי עד סוף אוגוסט) מאוד חם ולח, וגם גשום, מה שיכול לבלבל ישראלים. גם ימי סוף החורף בדרום קוריאה (תחילת ינואר עד סוף פברואר) יכולים להיות מאוד קרים ויבשים, מה שהופך את יעדי החוץ לבלתי נוחים עבור אנשים מסויימים. שני החגים העיקריים של דרום קוריאה – (שנת הירח החדשה) שבד״כ נופל על ינואר או פברואר ו-Chuseok שמתקיים בספטמבר Seollal או אוקטובר, הם מן הזמנים הסואנים ביותר לחופשות של המקומיים כשקוריאנים רבים נוסעים לבקר משפחה. זה יכול להיות זמן כמעט בלתי אפשרי לטיול בדרום קוריאה אלא אם כן מתכננים חודשים מראש. בנוסף, אטרקציות רבות סגורות בימים אלה וסיאול נהיית שקטה בצורה לא טיפוסית.

דרום קוריאה בינואר

תיירים רבים מעדיפים לא להתנסות בטיול בדרום קוריאה בקור, אך יש בכך קסם כלשהו – להתעטף במעיל חם ולטייל באוויר הצונן והנקי, עם שלג לבן שיורד לעתים תכופות ביותר בינואר. רוב המקומות שבהם מעניין לטייל בדרום קוריאה הרבה פחות דחוסים בחורף, וזה אומר שלא תיתקלו בקהלים של הערים הגדולות. אתרי הסקי בדרום הם אתרים מצויינים הנחשבים יוצאי דופן ומציעים מספר פעילויות חורף כמו סקי, גלישת שלג ומזחלות. מבקרים יכולים גם ליהנות מהתחבורה המאוד יעילה של דרום קוריאה שפועלת כמו שעון גם בתנאי קרח.

ימי גשם: 7 ימים, טמפרטורה -2 צלזיוס

דרום קוריאה בפברואר

החורף בדרום קוריאה ארוך וקר ונמשך עד מאוחר בפברואר. עם זאת, מבקרים יכולים עדיין ליהנות ממתקנים פנימיים רבים, כמו לונה פארקים, מוזיאונים, מסעדות ו-jjimjilbangs (הספא הקוריאני) – כאשר רבים מהם מחוברים ישירות לרכבת התחתית כך שאין צורך ללכת בחוץ בטמפרטורות צוננות. יתירה מכך, מי שנהנה במיוחד משופינג יוכל לנצל את מבצעי המכירות הרבים שנערכים בכל דרום קוריאה בקניוני הענק ובחנויות המחלקה במהלך פברואר. ההשפעה של מערכת מזג האוויר הסיברי ניכרת יותר ככל שמצפינים, כך שכדי להיות בטמפרטורות החמות ביותר, הישארו באזורים הדרומיים כמו עיירת החוף בוסאן (Busan) או האי ג׳ג׳ו (Jeju Island) היפה.

ימי גשם: 6 ימים, טמפרטורה: 0 צלזיוס

דרום קוריאה במרץ

כאשר האביב בדרום קוריאה מתחיל והטמפרטורות מתחילות להתחמם, המקומיים יוצאים להרים כדי לנצל את הפארקים הלאומיים הרבים המכוסים בפרחי בר צבעוניים. אפשר להבחין באפקט של שינוי מזג האוויר גם בפסטיבלים הייחודיים כמו פסטיבל האש בג׳ג׳ו (Jeju Fire Festival) ופסטיבל חלוקת הים של ג׳ינדו (Jindo Sea Parting Festival). שימו לב, עם זאת, שבשלהי מרץ, הטמפרטורות יכולות לצנוח באופן פתאומי, כך שתמיד רעיון טוב להתלבש בשכבות. למעשה, הקוריאנים משתמשים בביטוי הפואטי Ggot saem chuui (״החורף מקנא בפרחים״) כדי לתאר את מזג האוויר ההפכפך.

ימי גשם: 7 ימים, טמפרטורה 6 צלזיוס

דרום קוריאה באפריל

פריחת הדובדבן של יפן היא אולי זו שכולם מכירים, אבל פריחת הדובדבן בקוריאה הדרומית היא גם חיזיון פלאי. פסטיבלי עצי דובדבן רבים נערכים בשבוע הראשון והשני של אפריל, כאשר האגמים, השבילים והפארקים נעשים אפילו יותר מושכים. החיסרון הוא שאפריל בקוריאה הדרומית הוא גם התקופה בשנה כאשר האבק הצהוב הידוע לשמצה של מדבר גובי מכסה את חצי האי הקוריאני ויוצר אובך ואבק בלתי רצויים. הימנעו מהחודש הזה אם אתם סובלים מאלרגיה או הצטיידו באספקה של מסיכות אבק.

ימי גשם: 8 ימים, טמפרטורה 13 צלזיוס

דרום קוריאה במאי

מזג האוויר בדרום קוריאה במאי הוא בד"כ הכי נוח, מה שהופך את מאי לאחת העונות המומלצות לטיול בדרום קוריאה. מחירי בתי המלון ומחירי הטיסות גם מאוד סבירים, אבל כדאי לבצע הזמנות מוקדם כי המספר הגדול של המבקרים בדרום קוריאה באביב מגביל את הזמינות בבתי המלון. נצלו את ימי השמש הרבים ואת השהייה בחוץ. יש המון אירועים ופסטיבלים בדרום קוריאה בזמן זה, כולל פסטיבל הבמבוק Damyang Bamboo Festival ופסטיבל התה הירוק Boseong Green Tea Festival במחוז ז׳אולנאם (Jeollanam Province) הפופולריים ביותר בקרב המקומיים.

ימי גשם: 9 ימים, טמפרטורה 18 צלזיוס

דרום קוריאה ביוני

כמו מאי, יוני הוא עדיין עונה מומלצת לטיול בדרום קוריאה מבחינת העומס. תוכלו להימנע מהקהלים הגדולים ועדיין ליהנות ממזג אוויר מתון, בעיקר במחוזות החופיים של קוריאה שנוטים להיות עמוסים מאוד ביולי. הערבים יכולים עדיין להיות קרירים, כך שזה לא רעיון רע להצטייד בז׳קט קל כשאתם יוצאים לארוחת ערב או בילוי.

ימי גשם: 10 ימים, טמפרטורה 22 צלזיוס

דרום קוריאה ביולי

קיץ בקוריאה יכול להיות בלתי נסבל מבחינת החום והלחות, כך שאתם עשויים למצוא את עצמכם רוצים לדלג בין המקומות הממוזגים. עונת המונסון בדרום קוריאה גם מתחילה בסוף יולי כך שתוכלו למצוא את עצמכם תחת מטר גשם כבד וארוך, ורבים מהימים האלה נמשכים כל היום. הטמפרטורות הגבוהות והגשם הם הרבה פעמים מכשול עבור רבים, אבל למי שמזג אוויר לא כ״כ נוח לא מפריע לו, גם יולי יכול להיות חודש מומלץ לטיול בדרום בקוריאה. פסטיבלי מוסיקה כמו אולטרה קוריאה (Ultra Korea) ופסטיבל הרוק של אינצ׳ן פנטפורט (Incheon Pentaport Rock Festival,), ואירועי תרבות כמו פסטיבל הבוץ Boryeong Mud Festival ופסטיבל רובי המים Sinchon Water Gun Festival נערכים כמעט כל סופ״ש ומהווים דרך כיפית לשבור את החום.

ימי גשם: 16 ימים, טמפרטורה 25 צלזיוס

דרום קוריאה באוגוסט

בזמן שהחום הכבד הופך את אוגוסט לחודש טוב להגיע לחופים ולפארקי המים, זוהי גם חופשת הקיץ ברוב בתי הספר הקוריאניים, האוניברסיטאות והחברות. לכן, מסעדות, מרכזי קניות ומתחמי תרבות יכולים להיות עמוסים מדי. הקוריאנים התחילו ליהנות מ״חופשות בטן גב״ (סטייקיישן), כך שבתי המלון מלאים וקשה להיכנס למתקני פנאי כמו בריכות שחייה. מבחינת מזג אוויר, דרום קוריאה פחות רגישה לטייפונים מהמדינות הסמוכות, אבל אפשר לצפות לטייפון אחד עד שלושה בשנה. הם בד״כ חולפים מעל דרום קוריאה בשלהי הקיץ, בעיקר באוגוסט ומביאים איתם כמויות אדירות של גשם. אל תגיעו בלי מטריה קשיחה ומעיל גשם.

ימי גשם: 15 ימים, טמפרטורה 26 צלזיוס

דרום קוריאה בספטמבר

ספטמבר הוא אחד החודשים הכי בלתי צפויים בשנה. תחילת החודש יכול להיות אחד החמים ביותר בזמן שסוף ספטמבר יכול להיות קריר ועם מזג אוויר סתווי. כדאי להגיע עם לבוש בשכבות ליתר בטחון. בזמן שהמדינה מתכוננת לאירועי הסתיו כמו פסטיבל ריקודי המסיכות הבינלאומי Andong International Mask Dance Festival ופסטיבל התרבות Hyoseok Cultural Festival תוכלו ליהנות מפעילויות מהנות המתאימות לכל המשפחה.

ימי גשם: 9 ימים, טמפרטורה 21 צלזיוס

דרום קוריאה באוקטובר

מזג האוויר בדרום קוריאה באוקטובר פחות או יותר מושלם ויש שפע של אירועים ופסטיבלים כמו פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של בוסאן (Busan International Film Festival) ופסטיבל הפנסים של ג׳ינג׳ו (Jinju Lantern Festival), אוקטובר הוא ללא ספק אחת העונות המומלצות לטיול בדרום קוריאה. בעונה זו אפשר לראות את ההרים מתעטפים בשלל צבעים כמו אדום, צהוב וכתום, המקומיים נוהרים לפארקים הלאומיים כדי ליהנות מיופיו של הטבע. תתזמנו את הטיול כך שתוכלו ליהנות משינויי צבעי העלים, שאותם אפשר לראות בעיקר ברכסים Seoraksan  ו- Bukhansan. מזג האוויר נאה ללבישת טי שירט וזה יכול להימשך הרבה אל תוך אוקטובר, אבל רוב הסיכויים שתצטרכו עוד שכבת בגדים בחודש זה.

ימי גשם: 6 ימים, טמפרטורה 15 צלזיוס

דרום קוריאה בנובמבר

כמו אוקטובר, גם נובמבר בדרום קוריאה ידוע בטמפרטורות מתונות, כמות מתונה של שמים ושפע של יופי טבעי. בנובמבר תוכלו ליהנות מהאוויר הנקי והקריר, להתפעל מהאורות הצבעוניים של פסטיבל הפנסים של סיאול (Seoul Lantern Festival) או לנסות את ידכם בהכנת קימצ׳י בפסטיבל הקימצ׳י של סיאול (Seoul Kimchi Festival).

ימי גשם: 9 ימים, טמפרטורה 7 צלזיוס

דרום קוריאה בדצמבר

למי שמזג אוויר קר לא מפריע לו, דצמבר הוא גם זמן טוב להגיע לדרום קוריאה. כמובן שהטמפרטורות קרות ויש ימים מאוד מאוד קרים, אבל אפשר גם ליהנות מהשלג, מהקישוטים החגיגיים ומאירועים מלאי חיים. בזמן שבתי העסקים נסגרים לכבוד חג המולד בערים רבות, בתי העסק הגדולים יותר של סיאול משגשגים ומציעים חוויה חגיגית מהנה והם פתוחים כמעט כל הזמן בחגים.

ימי גשם: 7 ימים, טמפרטורה 0 מעלות צלזיוס

 

 

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל