מזג האוויר בסינגפור

מזג האוויר בסינגפור – עונות מומלצות לטיולים

במדריך זה, נסייע לתיירים אשר מבקשים לתכנן טיול בסינגפור להכיר את מזג האוויר בסינגפור כדי להחליט מהי העונה המומלצת לטיול בסינגפור לפי ההעדפות האישיות שלהם. המדריך מתבסס על מידע מטאורולוגי מהשנים האחרונות, ממוצע משקעים, טווחי טמפרטורות באזורי היישובים, ומידות חום של מי הים, כפי שנכתבו ותועדו על ידי רשויות המחקר בסינגפור.

סינגפור שוכנת כ 100 קילומטרים בלבד מצפון לקו המשווה, מה שמשפיע בצורה משמעותית במיוחד על תנאי מזג האוויר בסינגפור לאורך השנה. לצד זאת, הזיקה של סינגפור לים, כמו גם הטופוגרפיה של סינגפור, משפיעים גם הם על תנאי החיים באי. בדיוק מהסיבה הזו, מומלץ לתיירים אשר מבקשים לצאת לטיול בסינגפור לבסס את תוכנית הטיול על היכרות עם מזג האוויר בסינגפור במהלך עונות השנה השונות.

עוד כתבות שכדאי לקרוא:

טיסות לסינגפור – השוואת מחירים ומידע שימושי

בתי מלון בסינגפור

השכרת רכב בסינגפור

כסף בסינגפור (הזמנת דולר סינגפור בנתב"ג)

האקלים בסינגפור

מזג האוויר בסינגפור לאורך כל תקופות השנה השונות הוא יחסית מאוזן. הדבר נובע מהקרבה לקו המשווה, מה שמאפיין מדינות רבות שנמצאות באותו מיקום גיאוגרפי. מבחינה מדעית, האקלים של סינגפור נקרא אקלים משווני, כלומר אקלים המאפיין מדינות הסמוכות לקו המשווה. המשמעות של אקלים משווני היא ימים חמים, אחוזי לחות גבוהים בצורה משמעותית, וכמויות גשם קבועות ויציבות, לאורך כל ימות השנה. כמו כן, סינגפור נמצאת באזור שבו קיימים תנאים אקלימיים שמעודדים היווצרות של ממטרים וסופות רעמים, לאורך כל עונות השנה. לאורך כל ימות השנה, מזג האוויר בסינגפור הוא יחסית אחיד וקבוע באופן ממוצע. יחד עם זאת, ניתן לראות הבדלים שונים לאורך לוח השנה, בעיקר משום שיש השפעה של מונסונים. ישנן שתי תקופות מונסון עיקריות המשפיעות על תנאי החיים בסינגפור, המונסון הצפון-מזרחי והמונסון הדרום-מערבי. בין שתי התקופות הללו, ישנן תקופות שבהן מזג האוויר בסינגפור הוא קבוע ויחסית יציב.

מזג האוויר בסינגפור לפי חודשים

כאמור, לאורך לוח השנה, תנאי מזג האוויר בסינגפור הם יציבים באופן יחסי, עם שינויים קלים בין העונות. כמו בכל מדינה אשר שוכנת בסמיכות לקו המשווה, קשה מאוד לעשות הפרדה אמיתית בין עונות השנה, בגלל האקלים הם משווני היציב יחסית. ועל כן במדריך זה נציג לפניכם את תנאי מזג האוויר בסינגפור לאורך כל לוח השנה, על פי חלוקה לחודשים.

חודש ינואר בסינגפור מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת שנעה בין 23 מעלות צלזיוס לבין 30 מעלות צלזיוס. ממוצע המשקעים במהלך חודש ינואר הוא מאתיים וחמישים מילימטרים של גשם. ממוצע שעות האור ביממה הוא שש שעות אור (בקיזוז שעות בהן השמש מוסתרת על ידי עננים). טמפרטורת מי הים בחודש ינואר היא 28 מעלות צלזיוס.

חודש פברואר בסינגפור מתאפיין בעליה קלה בטמפרטורות, עם ממוצע טמפרטורות אשר מתחיל ב 24 מעלות צלזיוס, ויכול להגיע ל 31 מעלות צלזיוס בשיאו של היום. כמות המשקעים יורדת בצורה משמעותית, ומתייצבת על 175 מילימטר גשם, לאורך כל חודש פברואר. כמות שעות האור ביממה היא יציבה, ונשארת על שש שעות אור. טמפרטורת מי הים בחודש פברואר היא 28 מעלות צלזיוס.

חודש מרץ בסינגפור מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת שמתחילה ב- 24 מעלות צלזיוס, בשעות הקטנות של הלילה. שיא הטמפרטורות הוא 31 מעלות צלזיוס, במהלך השעות הכי חמות של היום. כמות המשקעים הממוצעת היא 200 מילימטרים של גשם, שהם כ 13 ימים של גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה היא 6 שעות של אור. טמפרטורת מי הים בחודש מרץ היא 28 מעלות צלזיוס.

חודש אפריל בסינגפור מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת שמתחילה ב 24 מעלות צלזיוס בלילה, ויכולה להגיע עד ל 32 מעלות צלזיוס בשיא היום. כמות המשקעים הממוצעת יורדת לכ 95 מילימטרים של גשם, שהם חמישה עשר ימים באופן ממוצע. כמות שעות האור ביממה נשארת יציבה, והיא עומדת על 6 שעות של אור. טמפרטורת מי הים בחודש אפריל היא 29 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש מאי בסינגפור הטמפרטורה הממוצעת עולה במקצת, כאשר הרף התחתון הוא 25 מעלות צלזיוס בלילה, והרף העליון של הטמפרטורה בסינגפור הוא 32 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים יורדת לכדי 175 מילימטרים של גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה עדיין נשארת שש שעות של אור. טמפרטורת מי הים בחודש מאי היא 30 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש יוני בסינגפור הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 25 מעלות צלזיוס בלילה לבין 31 מעלות צלזיוס בשיא היום. כמות המשקעים הממוצעת נשארת יציבה, על 170 מילימטרים של גשם, עם שש שעות של אור לאורך היממה. טמפרטורת מי הים בחודש יוני היא 30 מעלות צלזיוס.

חודש יולי בסינגפור מתאפיין בממוצע טמפרטורות שנע בין 24 מעלות צלזיוס במהלך הלילה, לבין 31 מעלות צלזיוס בשעות החום של אמצע היום. ממוצע המשקעים בחודש יולי בסינגפור הוא 165 מילימטרים של גשם, שהם 13 ימי משקעים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה נשמרת על שש שעות של יום, לאורך כל החודש. טמפרטורת מי הים בחודש יולי היא 29 מעלות צלזיוס.

חודש אוגוסט בסינגפור מתאפיין גם הוא בממוצע טמפרטורות שמתחיל ב 24 מעלות צלזיוס בלילות, ויכול להגיע עד ל 31 מעלות צלזיוס בשעות השיא של השמש. כמות המשקעים הממוצעת עולה לכדי 190 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה נשארת יציבה על שש שעות אור. טמפרטורת מי הים בחודש אוגוסט היא 29 מעלות צלזיוס.

חודש ספטמבר בסינגפור מתאפיין בטמפרטורה שנעה בין 24 מעלות צלזיוס בלילה, לבין 31 מעלות צלזיוס ביום. כמות המשקעים הממוצעת במהלך חודש ספטמבר בסינגפור יורדת במקצת, ומגיעה למאה ושמונים מילימטרים של גשם, שהם ארבעה עשר ימים בממוצע. השינוי המשמעותי הראשון שמתרחש בחודש ספטמבר בסינגפור, הוא בשעות האור ביממה. כמות שעות האור ביממה מתקצרת לכדי חמש שעות של אור, מה שיכול להשפיע על תכנון הטיול שלכם בצורה מאוד משמעותית. טמפרטורת מי הים בחודש ספטמבר 29 מעלות צלזיוס.

חודש אוקטובר בסינגפור מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת שנעה גם כן בין 24 מעלות צלזיוס, בשעות הלילה, לבין 31 מעלות צלזיוס בשעות החמות ביותר של היום. כמות המשקעים הממוצעת במהלך חודש אוקטובר עולה בצורה משמעותית לכדי 210 מילימטרים של גשם, שהם שישה עשר ימים של משקעים. כמות שעות האור ביממה נשארת יציבה לאורך חודש אוקטובר בסינגפור, ועדיין שומרת על ממוצע של חמש שעות אור. טמפרטורת מי הים בחודש אוקטובר היא 29 מעלות צלזיוס.

חודש נובמבר בסינגפור שומר על יציבות מסורתית בכל מה שנוגע למידות החום ולטווח הטמפרטורה. ממוצע הטמפרטורות בסינגפור במהלך חודש נובמבר, נע בין 24 מעלות צלזיוס, לבין 31 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עולה במעט ומגיעה לממוצע של מאתיים וחמישים מילימטרים של גשם, שהם כמעט 18 ימים של גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה יורדת וזו היא התקופה החשוכה ביותר באי סינגפור, עם ארבע שעות של אור בלבד. טמפרטורת מי הים בחודש נובמבר היא 29 מעלות צלזיוס.

חודש דצמבר בסינגפור מציג שינויים במידות החום וטווחי הטמפרטורה. אלו הם שינויים קלים, אבל הם יכולים להשפיע על כל מזג האוויר. ממוצע הטמפרטורה בסינגפור במהלך חודש דצמבר נע בין 23 מעלות צלזיוס בלילה, לבין 30 מעלות צלזיוס בשעות השיא של היום. כמו כן, כמות המשקעים הממוצעת במהלך חודש דצמבר בסינגפור, היא כמות המשקעים הגבוהה ביותר לאורך כל השנה, עם ממוצע של 265 מילימטרים של גשם לאורך החודש, כמות שוות ערך לכ- 20 ימי גשם בממוצע. כמות שעות האור ביממה היא הנמוכה ביותר לאורך השנה, עם ממוצע שינה סביב ארבע שעות של אור. טמפרטורת מי הים בחודש דצמבר היא 28 מעלות צלזיוס.

עונות השנה בסינגפור

עונת המונסונים הראשונה

עונת המונסונים הראשונה של סינגפור, מתרחשת בדרך כלל בין החודשים נובמבר עד תחילת מרץ. זו היא עונה שבה כמויות הגשמים עולות באופן יחסי, במיוחד בחלק הראשון של התקופה. המונסונים בעונה זו, בדרך כלל מגיעים מכיוון צפון מזרח של סינגפור, מאזור הים המפריד בין סינגפור למלזיה, והם יכולים להשפיע על כל צפון סינגפור. יחד עם זאת, בעונות בהן המונסונים הם קשים במיוחד, ניתן לראות השפעה גם על האיים שנמצאים מדרום וממערב לאי המרכזי של סינגפור. על פי רוב, בין החודשים נובמבר לינואר, כמות הגשמים תכופה יותר, ופרק הזמן בו נמשכים הגשמים הוא ארוך יותר. רוב מערכות הגשם מתחילות אחר הצהריים ונמשך ואת אל תוך הלילה, ולכן, אפשר לקחת בחשבון טיולי יום שמתאימים לכמות שעות האור ביממה בתקופה זו, אף על פי שהיא כמות שעות מצומצמת במיוחד (הממוצע בחודשים נובמבר ודצמבר כזכור, עומד על ארבע שעות אור בלבד).

עונת המונסונים השנייה

עונת המונסונים השנייה של סינגפור היא עונת המונסון הדרום מערבי. עונה זו מתרחשת בדרך כלל בין החודשים יוני עד ספטמבר, והיא מתאפיינת בעיקר בסופות סומטרה. מדובר בתופעת טבע שבה יש יותר ויותר סופות רעמים מזדמנות, עם משאבי רוח חזקים במיוחד. סופות הסומטרה מתרחשות על פי רוב בשעות הבוקר המוקדמות, עם עלות השחר, והן מגיעות מאזור האי סומטרה. לצד סופות הרעמים, בתקופת המונסון הדרומי-מערבי, יש גם אירועים של ענני עשן ואובך שמגיעים גם הם מאזור האי סומטרה ומקורם שריפות יער רנדומליות אשר מתרחשות באי במהלך התקופה. התוצאה היא גשם מלווה בפיח, שיכול להיות מסוכן במיוחד לאנשים שסובלים ממחלות ריאה, לאורך כל התקופה ועד לאמצע אוקטובר. כדי להתגונן בפני תנאי מזג האוויר המורכבים, הגישה אל שבילי הליכה ומסלולי טיולים רבים נחסמת, והמקומיים בסינגפור עושים הכל על מנת להגן על התיירים שרוצים להגיע לטיול.

קיץ בסינגפור

כאמור, סינגפור מתאפיינת במזג אוויר יחסית יציב לאורך כל עונות השנה, אך עדיין ישנן עונות שבהן מזג האוויר הוא יחסית חם, לח, ומאוד רטוב. העונה שבה ניתן להרגיש את תנאי מזג האוויר המורכבים והמאתגרים ביותר, היא העונה החמה של סינגפור – הקיץ של סינגפור. קיץ בסינגפור מתרחש בין החודשים מרץ ליוני, ומתאפיין במזג אוויר יחסית יציב מבחינת טמפרטורות, עם ממוצע מעלות שנע בין 24 מעלות צלזיוס ל 32 מעלות צלזיוס.

יחד עם זאת, כמות המשקעים היא יחסית גבוהה, עם ממוצע שיכול להגיע ל 200 מילימטרים של גשם בשיאו של חודש מרץ. זוהי תקופה שבה השמש נמצאת שעות ארוכות בשמיים, ולכן הלחות הגבוהה יכולה להקשות על תנאי ההליכה בשטח במהלך הטיול שלכם. מבחינת תיירים רבים, עונה זו נחשבת לעונה לא מומלצת לטיול בסינגפור, בגלל תנאי מזג האוויר המאתגרים במיוחד.

התקופה המומלצת לטיול בסינגפור

העונה המומלצת לטיול בסינגפור, אף על פי שמדובר על מדינה המאופיינת בתנאי מזג אוויר יציבים באופן יחסי, היא באזור חודש פברואר. במהלך חודש פברואר בסינגפור, השמש נמצאת בזווית אופטימלית, והיא מחממת היטב את מדינת האי הקטנה. כמו כן, חודש פברואר הוא חודש שיש בו "רק" 12 ימים של משקעים באופן ממוצע. תנאים אלו, מאפשרים לתיירים שרוצים לצאת לטיול בסינגפור, לנצל את שעות האור הרבות וליהנות מתנאי הליכה אופטימליים ובטוחים באופן יחסי. במקביל, במהלך חודש פברואר כמעט ולא ניתן לראות סופות טרופיות שיכולות להעיב על חוויית הטיול שלכם.

לחילופין, במהלך החודשים נובמבר ודצמבר, קשה יותר לטייל בסינגפור, בגלל העלייה המשמעותית בכמות המשקעים. אף על פי שמדובר על החודשים בהם מידות החום יחסית נוחות, והתנאים מבחינת רוחות צוננות הם אופטימאליים, קשה מאוד לצאת לטייל, כאשר יש כמות גדולה מאוד של משקעים שיכולה להקשות על חוויית הטיול שלכם. כמו כן גם בשיאה של התקופה היבשה של סינגפור, קשה מאוד לצאת לטייל, בגלל מידות החום שרק הולכות ועולות, הלחות שמקשה מאוד על הנשימה, והסכנה לסופות טרופיות שיכולות לפגוע במהלך הטיול שלכם.

תיכנון טיול בסינגפור – איך לעשות את זה נכון

אם אתם רוצים לארוז תיק לטיול שלכם, כדאי לרכוש במיוחד ציוד שמתאים למזג אוויר טרופי, שכולל גם בגדים נושמים ואווריריים. אל תשכחו לארוז קצת בגדים חמים, כמו עליונית קלה בגדים שמתאימים להליכה תחת תנאי גשם, או מעיל גשם איכותי ומטריה. כאשר אתם יוצאים לטיול באזורי החוף של סינגפור, שווה להשקיע ברכישה של שנורקל או משקפי שחייה טובים, וגם נעליים שמתאימות להליכה במים, בצורה יציבה.

כל מה שנותר לכם לעשות כעת, הוא לבחור את הזמן המתאים ביותר לטיול בסינגפור עבורכם – בהתאם להרכב המטיילים, לכמות הימים בהם אתם רוצים לבלות בסינגפור, ולמקומות אותם אתם רוצים להכיר, ניתן לתכנן מסלול מושלם שיענה על כל הציפיות שלכם ויאפשר לכם לנצל את תנאי מזג האוויר בסינגפור על הצד הטוב ביותר. אל תהססו להתייעץ ולשאול מומחים או אנשי תיירות שמלווים את תהליך תכנון הטיול שלכם, בנוגע לפרטים קטנים ומעניינים, שיכולים לשפר משמעותית את החוויה שלכם. רק בצורה כזו, אתם תגיעו מוכנים לחוויה, ותוכלו לנצל בצורה אופטימלית את תנאי מזג האוויר של סינגפור.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל