מזג אוויר במקדוניה

מזג האוויר במקדוניה ועונות מומלצות לחופשה

אם אתם מתכננים חופשה במקדוניה, כדאי שתכירו את האקלים המיוחד של המדינה הקטנה, שלמרות שטחה המצומצם, נמצאת בשני אזורי אקלים, ובחודשים מסוימים, מציעה למבקרים בה אפשרויות בילוי מגוונות – מטיולים רגליים בדרום החמים בשמש נעימה ועד סקי וספורט חורף באזורים ההרריים. כאן תמצאו סקירה של מזג האוויר במקדוניה, באזורים השונים ולאורך חודשי השנה, ומידע שימושי אודות העונה המומלצת לחופשה במקדוניה.

שטחה של מקדוניה מחולק על ידי רכסי הרים לשני חלקים, ולכן מזג האוויר במקדוניה מושפע משני אזורי אקלים: ממוזג בצפון וסובטרופי בדרום. למעט באזורים ההרריים, הקיץ במקדוניה חם גם בחלקים הדרומיים וגם בצפוניים. לעומת זאת החורף במקדוניה שונה מאוד בין הצפון לדרום. בעוד שהצפון קר ומושלג, החורף בדרום מקדוניה נוח ויחסית חמים. למקדוניה אין מוצא לים, ובנוסף, היא מופרדת מהים האדריאטי והים האגאי על ידי רכסי הרים. הערים הגדולות ממוקמות גבוה מעל פני הים, לרוב בעמקים, המעצימים את הקור בחורף (בגלל קיפאון אוויר קר על הקרקע) כמו גם את חום הקיץ.

מיקומה של מקדוניה בחצי האי הבלקני, חושף אותה לגלי קור מצפון או ממזרח. בצפון מקדוניה עלולות להתרחש בחורף סופות שלג כבדות, מה שעלול לגרום לעיכובים בטיסות ובנסיעות לאזור.

בחלקה הדרום מזרחי של מקדוניה, נמצא אזור הממוקם מדרום לרכסי ההרים המפרידים בין היבשת לים, ובו ערים כמו גבליג'ה ואלאנדובו, ואגם דג'ראן. באזור זה האקלים מתון יותר, כמעט ים תיכוני, והוא מושפע, בין היתר, מזרמי אוויר חמים המגיעים מדרום-מזרח, כלומר מיוון. בגבליג'ה, על נהר ורדר, חם מאוד בקיץ, והיא אחת הערים החמות באירופה (הטמפרטורה יכולה להגיע לסביבות 40 מעלות צלזיוס). החורף בחלק זה של מקדוניה הוא לרוב מתון, אך לפעמים יכולות להיות תקופות קרות, שבהן הטמפרטורה יורדת עד 10- מעלות צלזיוס.

באזורים ההרריים של מקדוניה, בפרט בהרי שאר בצפון מערב ובהרי באבא בדרום מערב (גובהם של שני הרכסים עולה על 2,500 מטרים), האקלים באופן טבעי קר יותר, עם שלג כבד בחורף וסופות רעמים אחר הצהריים בקיץ. באופן כללי, באזור זה, הטמפרטורות בחורף דומות לאלו שניתן למצוא בגבהים המקבילים בהרי האלפים.

באופן כללי, שתי העונות הגשומות ביותר במקדוניה הן סוף האביב והסתיו, בעוד שהחורף והקיץ יבשות יחסית.

חופשה במקדוניה – מידע נוסף למטייל

מקדוניה – בתי המלון הטובים ביותר עם ילדים

טיסות למקדוניה – השוואת מחיר וטיפים

השכרת רכב במקדוניה – טיפים שיחסכו מאות שקלים

עונות מומלצות לחופשה במקדוניה

הזמן הטוב ביותר לבקר במקדוניה הוא ממאי עד ספטמבר. בסקופיה ובערים האחרות הנמצאות בשפלה, החודשים יולי ואוגוסט (ולפעמים גם המחצית השנייה של יוני) יכולים להיות ממש חמים, כך שאולי תעדיפו את מאי, יוני וספטמבר. ספטמבר הוא בדרך כלל חודש נעים, שטוף שמש ועם מעט גשם.

עונות השנה במקדוניה

מזג האוויר במקדוניה באביב

אחרי חורף ארוך ורטוב, חודש מרץ מביא למקדוניה מזג אוויר אביבי וחמים. הטמפרטורה בעיר סקופיה היא כ-20 מעלות צלזיוס. באזורים אחרים בדרום, כגון ביטולה ואוכריד, מעט קריר יותר 15-18 מעלות צלזיוס). באפריל עדיין לא חם במיוחד (במהלך היום, הטמפרטורה היא בערך 22 מעלות צלזיוס, ובלילה עדיין קריר – בערך 5 מעלות). באזורים ההרריים, האביב מתחיל מעט מאוחר יותר – לקראת סוף מרץ. בתקופה זו שלג כבד הוא נדיר, אך עדיין ניתן לצפות לימים מושלגים. באזורים אלה, מזג אוויר חמים יחסית מגיע רק במהלך חודש אפריל והאביב נמשך עד יוני.

מזג האוויר במקדוניה בקיץ

בחודש יוני מקדוניה הופכת יעד פופולרי לתיירים אירופיים, שמעוניינים ליהנות מקצת שמש אחרי חורף ארוך וקר. בחודש זה מזג האוויר חמים ונעים בכל שטח המדינה. אפילו בבירת מקדוניה, סקופיה הלוהטת, הטמפרטורה הממוצעת היא סביב 25.5 מעלות צלזיוס – טמפרטורה קיצית נוחה למדי, במיוחד למי שמורגל בקיץ הישראלי. בחודש יולי הטמפרטורות הופכות גבוהות ממש. באזורים הקרובים לסקופיה הבירה, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על כ- 30 מעלות צלזיוס, ללא משקעים. בחודש אוגוסט מזג האוויר באזורי השפלה ממשיך להיות חם ויבש, עד סוף ספטמבר. בתקופה זו אין סיכוי לגשם כבד או מזג אוויר סוער. האוויר היבש והחם גורם לתיירים, וגם למקומיים, לעבור לנפוש בתקופת שיא הקיץ באזורים ההרריים ובאגמים, שם מזג האוויר מעט קריר יותר.

מזג האוויר במקדוניה בסתיו

במהלך כל חודש ספטמבר, מזג האוויר במקדוניה עדיין חמים במישורים המקדוניים, אבל הלילות מתחילים להתקרר (כ-10 מעלות צלזיוס). גם באזורים ההרריים עדיין חמים במהלך ספטמבר, אבל הטמפרטורות יורדות בהדרגה עד לתחילת הסתיו, שמגיע לקראת סוף ספטמבר. למעשה, הסתיו במקדוניה מתחיל באוקטובר. במהלך החודש, האוויר הולך ומתקרר, והלחות עולה בערבים. במהלך היום הטמפרטורה מגיעה עד 19 מעלות צלזיוס. בעיר אוחריד, על גדת אגם אוחריד, עונת הגשמים עומדת להתחיל. במישורים הצניחה בטמפרטורה מתחילה בנובמבר – האוויר עדיין חמים למדי, אך כבר ניתן לצפות לגשמים. בתקופה זו פסגות ההרים מתחילות להתכסות בשלג.

מזג האוויר במקדוניה בחורף

בחודש דצמבר, הטמפרטורה בסקופיה הבירה עומדת על כ-8 מעלות צלזיוס, אך באזורים הצפוניים נפתחת כבר עונת הסקי. בשלב זה ניתן למצוא שכבות שלג כבדות במברובו, קרושבו וביטולה. חודש ינואר במקדוניה מתאפיין במזג אוויר רטוב וקר. בסקופיה הטמפרטורה הממוצעת צונחת ל-3-, ובימים שטופי שמש הטמפרטורה עומדת על כ-3 מעלות בלבד. באזורים המישוריים לא יורד שלג, אך אתרי הסקי מתמלאים בתיירים וחובבי ספורט חורף. בחודש פברואר נערכים לסיום עונת הסקי בצפון הרפובליקה של מקדוניה, ובסקופיה כבר אפשר להתחיל לזהות את תחילת האביב, עם מזג אוויר גשום, וטמפרטורה ממוצעת של כ-5 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר במקדוניה לפי חודש (הנתונים מתייחסים לסקופיה, הבירה)

מזג האוויר במקדוניה בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3- מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 6.2 שעות
ימי שלג: 3 ימים
כמות משקעים: 36 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 6.4 שעות
ימי שלג: 2 ימים
כמות משקעים: 34 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 8 שעות
ימי גשם: 3 ימים
כמות משקעים: 37 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 10 שעות
ימי גשם: 3 ימים
כמות משקעים: 46 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10.5 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 11 שעות
ימי גשם: 5 ימים
כמות משקעים: 67 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 27 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 13 שעות
ימי גשם: 4 ימים
כמות משקעים: 53 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 30 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 13 שעות
ימי גשם: 3 ימים
כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 30 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 12 שעות
ימי גשם: 1 ימים
כמות משקעים: 23 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 26 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 10 שעות
ימי גשם: 3 ימים
כמות משקעים: 42 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 8 שעות
ימי גשם: 2 ימים
כמות משקעים: 31 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 7 שעות
ימי גשם: 3 ימים
כמות משקעים: 51 מ"מ

מזג האוויר במקדוניה בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס
שעות אור ביממה: 7 שעות
ימי שלג: 2 ימים
כמות משקעים: 29 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל