מזג האוויר במולדובה ועונות מומלצות לחופשה

אם אתם רוצים לדעת מהי העונה המומלצת לחופשה במולדובה, אתם מוזמנים לקרוא מדריך קצר המתאר את מזג האוויר במולדובה, לפי עונות השנה ולפי חודשים, כך שתדעו מבעוד מועד מתי כדאי לתכנן את החופשה שלכם, ולאיזה מזג אוויר תוכלו לצפות במהלך שהותכם בה.

הרפובליקה של מולדובה היא מדינה דוברת רומנית, שעד שנת 1991 השתייכה לבריה"מ. מזג האוויר במולדובה מתאפיין באקלים יבשתי, עם חורפים קרים ומושלגים וקיץ חמים למדי. בשל זרמי אוויר המגיעים מהצפון ומהמערב, קרבתו של הים השחור (בדרום מזרח מולדובה) אינה משפיעה במידה רבה על מזג האוויר במדינה הקטנה. מולדובה היא מדינה שטוחה וקטנה, ועל כן האקלים בה די הומוגני, אולם לפעמים יכולים להיות הבדלים של 4-5 מעלות צלזיוס בין הצפון לדרום. זו גם הסיבה, שלפעמים יכול לרדת שלג בצפון אך לא בדרום. מולדובה אינה משופעת במשקעים – כ-550 מילימטרים בשנה – אשר רובם יורדים במהלך חודשי החורף, אך בשל הטמפרטורות הנמוכות, הם מופיעים בעיקר בצורת שלג קל. החודשים הגשומים ביותר יוני ויולי, אז הגשם מתלווה לסופות רעמים אחר הצהריים. באוגוסט סופות רעמים הופכות פחות שכיחות, וכמוהן גם הגשמים.

חופשה במולדובה – עוד מידע למטייל

השכרת רכב במולדובה – השוואת מחירים ומידע לנהג

טיסות לקישינב בירת מולדובה – השוואת מחירים והזמנות

עונות השנה במולדובה

מזג האוויר במולדובה בחורף

החורף במולדובה מתחיל בחלק האחרון של נובמבר ומסתיים בתחילת מרץ, והוא מתאפיין בטמפרטורות קרות מאוד, ללא שינויים חדים. אם אתם מתכננים טיול במולדובה בחורף, כדאי להיות מוכנים לאפשרות שתיתקלו בשלג כבד, אם כי לרוב השלגים קלים יחסית. ינואר הוא החודש הקר ביותר במולדובה, והטמפרטורה הממוצעת בו נעה סביב 1.5- מעלות צלזיוס. לפעמים, זרמי אוויר לחים מהים התיכון מעלים את הטמפרטורה מעל ל-0 וממיסים את השלג, ובמקרים אחרים, זרמי אוויר קרים מכיוון הים הארקטי או רוסיה יכולים להוריד את הטמפרטורה לסביבות 20- מעלות ואפילו פחות. שיא הקור בחורף במולדובה הוא סביב 35- מעלות בצפון (בלץ, סורוקה) ו-30- מעלות בקישינב הבירה. תנאי הכפור מסתיימים רק בתחילת חודש מרץ, ועד אז המדינה מכוסה בשכבת שלג.

מזג האוויר במולדובה באביב

האביב במולדובה מגיע באמצע חודש מרץ, עם עלייה חדה בטמפרטורות. עם זאת, חשוב לזכור, שעל אף שבימים השמש זורחת ומחממת, בלילות עדיין קר. בתחילת האביב במולדובה ייתכנו גשמים, ולעתים נדירות אפילו שלג, אך לא מדובר במשהו שכיח. עד סוף מרץ, עם התרבות שעות היום, מזג האוויר הולך ומתחמם בהדרגה. חודש אפריל במולדובה הוא כבר אביבי במלוא מובן המילה. הטמפרטורה הממוצעת באפריל היא כ-17 מעלות צלזיוס, וככל שמתקרבים לקיץ, לקראת סוף חודש מאי, הטמפרטורות מטפסות ומזג האוויר הופך חמים ולח, עם ימים חמים ממש.

מזג האוויר במולדובה בקיץ

הקיץ במולדובה חם. במהלך החודשים החמים ביותר בשנה – יולי ואוגוסט – הטמפרטורה המינימלית הממוצעת היא בסביבות 15-16 מעלות צלזיוס במרכז-דרום, כך שהלילות בדרך כלל די קרירים, והטמפרטורה המרבית היא בסביבות 26 מעלות צלזיוס בצפון ובסביבות 27-28 מעלות בדרום. בקיץ במולדובה, עלולות להתפתח אחר הצהריים סופות רעמים, במיוחד בחודשים יוני ויולי. עבור מי שמורגל בחום הים תיכוני שלנו בישראל, טמפרטורות הקיץ במולדובה יכולות להיחשב נוחות יחסית, אבל חשוב לקחת בחשבון, שגם שם יכולים להתפתח גלי חום של מספר ימים, במהלכם הטמפרטורות יכולות לטפס עד 35 מעלות ומעלה. בקישינב, הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה היא 39. שעות האור במולדובה בקיץ הן רבות יחסית (בערך 9-9.5 שעות ביממה מיוני עד אוגוסט). אם תכננתם חופשה במולדובה בקיץ, קחו בחשבון, שבתקופה זו עלולים להתרחש גם שיטפונות, בשל גשמים עזים באזור הרי הקרפטים, המציפים את נהר הדנייסטר, שמקורו ברכס הקרפטים באוקראינה.

מזג האוויר במולדובה בסתיו

הסתיו במולדובה מתחיל בימים הראשונים של ספטמבר. החלק הראשון של החודש עדיין יבש וחמים, אך לקראת סיומו מתחילים לרדת גשמים עזים ותכופים. התקופה הגשומה ממשיכה עד אמצע נובמבר, אחריהם מתחילים מספר שבועות יבשים וקרים המבשרים על בוא החורף.

עונה מומלצת לחופשה במולדובה

שתי עונות הביניים, האביב והסתיו, הן קצרות למדי, אך נעימות: בחודשים מאי עד ספטמבר, טמפרטורות המינימום הממוצעות הן כ-12 מעלות והמקסימום סביב 22 מעלות. באביב, לאחר מספר ימים חמימים, ואפילו חמים, יכולות להתרחש ירידות פתאומיות וחדות בטמפרטורה, עד כדי התפתחות תנאי שלג, במיוחד במרץ ובתחילת אפריל. בסתיו, הימים הקרים הראשונים מגיעים לרוב במהלך חודש נובמבר, ולפעמים קצת מוקדם יותר, בסוף אוקטובר. לכן, התקופה המומלצת לחופשה במולדובה היא ממאי עד ספטמבר, אז הטמפרטורות בדרך כלל נעימות, הימים חמימים והלילות קרירים. בחודשים יולי ואוגוסט יש אפשרות לגלי חום, כך שאם אתם מעדיפים מזג אוויר מתון יותר, החודשים מאי, יוני וספטמבר יהיו המתאימים ביותר עבורכם.

מזג האוויר במולדובה לפי חודשים (הנתונים מתייחסים לקישינב)

מזג האוויר במולדובה בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3.5

ימים גשומים: 2

כמות משקעים: 42 מ"מ

מזג האוויר במולדובה בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 1.5 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4.5- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4

ימים גשומים: 2

כמות משקעים: 26 מ"מ

מזג האוויר במולדובה במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6

ימים גשומים: 2

כמות משקעים: 33 מ"מ

מזג האוויר במולדובה באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9

ימים גשומים: 3

כמות משקעים: 33 מ"מ

מזג האוויר במולדובה במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 11

ימים גשומים: 4

כמות משקעים: 47 מ"מ

מזג האוויר במולדובה ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 25 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 12

ימים גשומים: 4

כמות משקעים: 44 מ"מ

מזג האוויר במולדובה ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 26 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 12

ימים גשומים: 2

כמות משקעים: 26 מ"מ

מזג האוויר במולדובה באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 26 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 11.5

ימים גשומים: 1

כמות משקעים: 14 מ"מ

מזג האוויר במולדובה בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9.5

ימים גשומים: 2

כמות משקעים: 30 מ"מ

מזג האוויר במולדובה באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7

ימים גשומים: 3

כמות משקעים: 38 מ"מ

מזג האוויר במולדובה בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5

ימים גשומים: 2

כמות משקעים: 43 מ"מ

מזג האוויר במולדובה בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4.5

ימים גשומים: 2

כמות משקעים: 37 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל