מזג האוויר מתי כדאי לטייל בדנמרק

מזג האוויר בדנמרק ועונות השנה

דנמרק היא מדינה עם מזג אוויר מפתיע ומיוחד במינו, שלפעמים יכול להשתנות בין רגע, ובלי שיש לכם יכולת להתכונן ולצפות את השינויים מראש. לכן, כדאי להכיר את מזג האוויר בדנמרק לעומק, לפני שאתם יוצאים לטיול, במיוחד אם מדובר על טיולים באוויר הפתוח. אל תהססו לקחת את הזמן כדי לעיין בכתבה הסוקרת את עונות השנה בדנמרק ולבחור את העונה המומלצת לטיול בדנמרק לפי מסלול הטיול שאתם רוצים ליצור. טיול מושלם בדנמרק, ישאיר אתכם עם טעם של עוד ויגרום לכם לחזור שוב ושוב אחת מהמדינות המופלאות ביותר באירופה.

בצפון אירופה, בין גרמניה למדינות סקנדינביה, שוכנת מדינת דנמרק Denmark . זו היא המדינה הקטנה ביותר במדינות הנורדיות והיא גם המדינה הדרומית ביותר, והיא משתייכת תרבותית והיסטורית למדינות הסקנדינביות, אף על פי שלא מדובר במדינה השוכנת על חצי האי סקנדינביה. דנמרק, היא חצי אי אשר גובל בים הבלטי מצד צפון מזרח ובים הצפוני בחלק הצפון מערבי של המדינה, כאשר גרמניה היא השכנה הדרומית של דנמרק. לדנמרק יש כמה וכמה נתונים מפתיעים, שכוללים גם את העובדה שמדובר על המונרכיה האירופאית העתיקה ביותר. מבחינה תיירותית, מדובר על מדינה מאוד מיוחדת, עם היסטוריה עשירה, תרבות מעניינת ונופים בלתי נשכחים.

הטיול במדינה כל כך מיוחדת כמו דנמרק, הוא חוויה מיוחדת גם בגלל העובדה שיש הבדלים קיצוניים בתנאי מזג האוויר בין ישראל לבין דנמרק. ולכן, כאשר אתם מתכננים טיול בדנמרק, גם אם מדובר על חופשה בקופנהגן עיר הבירה, חשוב מאוד להתכונן כמו שצריך לטיול, תוך תשומת לב לפרטים הקטנים בכל מה שנוגע לתנאי מזג האוויר בדנמרק, בכל ימות השנה. כדי לסייע לכם לתכנן את הטיול הקרוב שלכם לדנמרק, יצרנו לכם מדריך מפורט המתאר את תנאי מזג האוויר בדנמרק לאורך עונות השנה השונות, ממנו אתם יכולים ללמוד על האקלים בדנמרק בצורה המדויקת ביותר. המדריך מבוסס על מדידות מן השנים האחרונות, ובסופו תוכלו לדעת מה היא העונה המומלצת לטיול בדנמרק.

עוד כתבות שכדאי לקרוא על טיול בדנמרק:

טיסות לקופנהגן – השוואת מחירים ומידע

קניית קרונה דנית – הכסף של דנמרק

השכרת רכב בדנמרק

מזג אוויר בדנמרק

דנמרק היא מדינה שבה במרבית ימי השנה יש עננות, גשם ורוחות, באופן מתון. מבחינה דמוגרפית וטופוגרפית, דנמרק היא מדינה קטנה מאוד ושטוחה מאוד, כך שיש שינויים מינוריים בתנאי מזג האוויר בדנמרק באזורים השונים. יחד עם זאת חשוב לציין כי במערב דנמרק אשר פונה לאיזור האוקיינוס, תנאי מזג האוויר הם קצת יותר מאתגרים. מבחינת כמות המשקעים, מדובר על ירידת משקעים קבועה לאורך השנה עם ממוצע משקעים של 800 מילימטרים של גשם באזור החוף המערבי, לצד שש מאות וחמישים מילימטרים של גשם, באזור החוף המזרחי.

מזג האוויר בדנמרק בחורף

לאורך תקופת החורף בדנמרק מזג האוויר קר במיוחד, עם טמפרטורות קיפאון בחודשי השיא של החורף. בשל המיקום הצפוני במיוחד של דנמרק, במהלך תקופת החורף בדנמרק יש מעט מאוד שעות של אור שמש ביממה, ולמען האמת במרבית שעות היום השמיים מכוסים עננים ואין אור בכלל. בתקופת החורף תנאי הרוח הם קיצוניים ובאופן כללי מדובר על תקופה שבה קצת יותר מאתגר לצאת לטיול בדנמרק.

תקופת החורף בדנמרק מתחילה בחודש נובמבר, עם ירידה יחסית חדה בטמפרטורות ושינויים קיצוניים בתנאי מזג האוויר השונים. באזור עיר הבירה קופנהגן, במהלך חודש נובמבר הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 4 מעלות צלזיוס לבין 8 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך כל ימות החודש. כמות שעות האור ביממה (בקיזוז שעות יום בהן השמש מוסתרת על ידי עננים) במהלך החודש נובמבר בקופנהגן עומדת על שעתיים בלבד. טמפרטורת מי הים הבלטי במהלך חודש נובמבר בדנמרק עומדת על 8 מעלות צלזיוס וטמפרטורת מי הים הצפוני עומדת על 10 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש דצמבר בדנמרק, הטמפרטורה הממוצעת בקופנהאגן יורדת ומגיעה למעלת צלזיוס אחת מעל לאפס עד 4 מעלות צלזיוס, עם כמות משקעים ממוצעת של 45 מילימטרים, שהם עשרה ימי גשם לאורך השנה. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיא שלילי ועומדת על שעת אור אחת בלבד. הטמפרטורה הממוצעת של מי הים הבלטי במהלך חודש דצמבר עומדת על חמש מעלות צלזיוס, בעוד שהטמפרטורה של הים הצפוני עומדת על 7 מעלות צלזיוס.

חודש ינואר בדנמרק הוא החודש הקר ביותר בשנה. בעיר הבירה של דנמרק, קופנהגן, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על מעלת צלזיוס אחת מתחת לאפס עד 3 מעלות צלזיוס מעל לאפס. כמות המשקעים הממוצעת בעיר הבירה קופנהגן במהלך חודש ינואר עומדת על 35 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימי גשם לאורך כל החודש, והיא מהווה ירידה קלה אל מול חודש דצמבר. כמות שעות האור ביממה נשארת זהה, ועומדת גם במהלך חודש ינואר על שעת אור אחת בלבד. כמו כן, הטמפרטורה של מי הים הבלטי עומדת על שלוש מעלות צלזיוס לאורך חודש ינואר, כאשר הטמפרטורה של הים הצפוני, עומדת על 6 מעלות צלזיוס.

חודש פברואר בדנמרק הוא חודש קר במיוחד, אבל גם חודש מאוד יבש מבחינת כמויות משקעים. הטמפרטורה הממוצעת בעיר הבירה קופנהגן עומדת על מעלת צלזיוס אחת מתחת לאפס, והיא יכולה להגיע בשעות השיא של היממה ל-4 מעלות צלזיוס מעל אפס. כמות המשקעים הממוצעת במהלך חודש פברואר בקופנהגן עומדת על 25 מילימטרים של גשם, שהם שישה ימי גשם לאורך החודש כולו. כמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות, ומגיעה לממוצע של שעתיים לאורך היממה. הטמפרטורה של מי הים הבלטי מגיעה לשיא השנתי השלילי, ועומדת על שתי מעלות צלזיוס בלבד. לעומת זאת, הטמפרטורה של הים הצפוני עומדת על 4 מעלות צלזיוס לאורך חודש פברואר.

חודש מרץ בדנמרק, הוא החודש שבו ניתן להרגיש בשינוי בטמפרטורות, והוא בעצם הסימן הראשון לסיומה של תקופת החורף. הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מרץ בקופנהגן, עומדת על מעלת צלזיוס אחת מעל האפס, והיא יכולה להגיע עד 6 מעלות צלזיוס מעל לאפס. כמות המשקעים הממוצעת עולה בחזרה ומגיעה ל-35 מילימטרים של גשם, שהם שמונה ימי גשם לאורך החודש כולו. כמות שעות האור ביממה מכפילה את עצמה ומגיעה לארבע שעות של אור. ממוצע טמפרטורות של מי הים הבלטי מתחיל לעלות ועומד על 3 מעלות צלזיוס לאורך חודש מרץ, בעוד שהממוצע טמפרטורות של הים הצפוני, עומד על 5 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר באביב בדנמרק

תקופת האביב בדנמרק מתרחשת בין החודשים אפריל ליוני, והיא תקופה שבה מזג האוויר יחסית קר, אבל קצת יותר נעים ונוח לבילוי בחוץ. במהלך חודש אפריל, הטמפרטורה הממוצעת בקופנהגן, עומדת על ארבע מעלות צלזיוס ויכולה להגיע לשיא של 11 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת נותרת יציבה, ועומדת על 35 מילימטר גשם, שהם שבעה ימים של גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה עולה בצורה דרסטית ומגיעה על שש שעות של אור לאורך היום. הטמפרטורה הממוצעת של מי הים הבלטי עומדת בחודש אפריל על 6 מעלות צלזיוס, והטמפרטורה הממוצעת של מי הים הצפוני באפריל עומדת על 7 מעלות צלזיוס.

חודש מאי בדנמרק הוא החודש שבו ניתן לראות את שיאה של תקופת האביב. הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מאי בקופנהגן עומדת על 8 מעלות צלזיוס והיא יכולה להגיע לשיא של 16 מעלות צלזיוס בשעות האור החמות. כמות המשקעים הממוצעת מתחילה לעלות, ועומדת על ממוצע של 40 מילימטרים, שהם שבעה ימי גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיא שנתי, ועומדת על 8 שעות של אור. הטמפרטורה של מי הים הבלטי ושל מי הים הצפוני, היא זהה לאורך חודש מאי, ועומדת על 10 מעלות צלזיוס.

לאורך חודש יוני בדנמרק תנאי מזג האוויר כבר הופכים להיות דומים מאוד לתנאי מזג האוויר בדנמרק בקיץ. הטמפרטורה הממוצעת בעיר הבירה של דנמרק, קופנהגן, במהלך חודש יוני עומדת על 12 מעלות צלזיוס ויכולה להגיע עד ל 19 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימים מתוך כל תקופת החודש. כמות שעות האור ביממה נותרת יציבה ועומדת על 8 שעות  אור. טמפרטורת מי הים הבלטי במהלך חודש יוני עומדת על 15 מעלות צלזיוס, טמפרטורת מי הים הצפוני עומדת על 14 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בקיץ בדנמרק

תקופת הקיץ בדנמרק היא העונה המומלצת לטיול בדנמרק, שבה על פי רוב הטמפרטורות הן מאוד נוחות ונעימות. שיאה של תקופת הקיץ בדנמרק מגיע בין החודשים יולי לאוגוסט עם טמפרטורות יחסית גבוהות, אבל גם לילות יחסית צוננים וקרירים. כמו כן, לעיתים ניתן לראות גם כמה ימים של חום קיצוני, עם טמפרטורות שיכולות להגיע עד ל 30 מעלות צלזיוס. במהלך חודש יולי בדנמרק הטמפרטורה הממוצעת בעיר הבירה קופנהגן עומדת על 14 מעלות צלזיוס עד 22 מעלות צלזיוס בשעות השיא של אור היום. כמות המשקעים הממוצעת נשמרת יציבה ועומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם שמונה ימים מתוך החודש. כמו כן, כמות שעות האור ביממה נשמרת יציבה גם היא, ועומדת על שמונה שעות של אור. טמפרטורת מי הים הבלטי עומדת על 18 מעלות צלזיוס במהלך חודש יולי, ועוד של טמפרטורת הים הצפוני עומדת על 16 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אוגוסט, ניתן לראות תנאים יחסית זהים של מזג אוויר, עם שינויים קלים בעיקר בטמפרטורות מי הים. הטמפרטורה הממוצעת בקופנהגן עומדת על 14 מעלות צלזיוס, ויכולה להגיע עד ל 22 מעלות צלזיוס בשעות השיא של אור השמש. כמות המשקעים הממוצעת במהלך חודש אוגוסט בקופנהגן עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם שמונה ימי גשם לאורך החודש. כמות שעות האור הממוצעת ביממה, עדיין נשארת יציבה ועומדת על 8 שעות אור. הטמפרטורה הממוצעת של מי הים הבלטי, כמו גם של מי הים הצפוני, עומדת על 18 מעלות צלזיוס לאורך חודש אוגוסט.

מזג האוויר בדנמרק בסתיו

הסתיו בדנמרק היא תקופה שבה כמות הגשם והמשקעים מגיעה לשיא השנתי וכמעט תמיד השמיים מעוננים. בין החודשים ספטמבר לאוקטובר, השינויים מתחילים להתרחש והטבע של דנמרק משנה את פניו, לקראת בואה של תקופת החורף הקרה.

במהלך חודש ספטמבר בדנמרק, הטמפרטורות בקופנהגן מתחילות לרדת והן עומדות על ממוצע של 11 מעלות צלזיוס, עד 18 מעלות צלזיוס בשעות השיא של אור היום. כמות המשקעים מגיעה לשיאה שנתי במהלך חודש ספטמבר בקופנהגן , עם ממוצע של 60 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימי גשם מתוך החודש כולו. כמות שעות האור ביממה יורדת בצורה דרסטית, ועומדת על ממוצע של חמש שעות אור בלבד. הטמפרטורה הממוצעת של מי הים הבלטי ושל מי הים הצפוני, נותרת ועומדת על 16 מעלות צלזיוס לאורך חודש ספטמבר.

במהלך חודש אוקטובר בדנמרק השינוי ממשיך להתרחש והוא מובחן בעיקר בזכות הירידה המשמעותית בטמפרטורות. הטמפרטורה הממוצעת בקופנהגן באוקטובר עומדת על ממוצע של 7 מעלות צלזיוס עד 13 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימים מסך כל החודש. כמות שעות האור ביממה יורדת שוב בצורה דרסטית, ועומדת על שלוש שעות אור בלבד. הטמפרטורה של מי הים הבלטי עומדת במהלך חודש אוקטובר על ממוצע של 12 מעלות צלזיוס, ועוד שעה טמפרטורה של הים הצפוני בחודש אוקטובר, עומדת על 14 מעלות צלזיוס.

העונה הטובה ביותר לטיול בדנמרק

כפי שאתם בוודאי מצליחים להבין, העונה המומלצת לטיול בדנמרק היא עונת הקיץ. בין החודשים יולי לאוגוסט, הטמפרטורות הן צוננות ונעימות, ואפילו לפרקים טמפרטורות חמות במיוחד, הנובעות מגלי חום דרומיים. כמות המשקעים הנמוכה יחסית, מאפשרת יציאה לטיולי שטח וטבע במהלך החודשים יולי, ואוגוסט במיוחד. כמו כן, גם כאשר יורדים משקעים במהלך חודשי הקיץ, לא מדובר על משקעים כבדים, והם גם לא משקעים לפרק זמן ארוך במיוחד. כך שאתם יכולים להמשיך את הטיול שלכם ולנצל את כל פרק הזמן שעומד לרשותכם, על הצד הטוב ביותר ובחופשיות רבה.

חודש יוני בדנמרק, הוא החודש הקר והנעים ביותר מבין כל חודשי הקיץ והוא גם החודש היבש ביותר מבחינת כמות המשקעים. לצד זאת, חודש יוני הוא החודש שבו שעות האור במהלך היממה הן הארוכות ביותר, מבין כל שעות האור הארוכות של תקופת הקיץ כולה. כך שלעיתים רבות כדי לצאת לטיולי טבע כדאי להגיע לדנמרק דווקא בחודש יוני. כמו כן חשוב לזכור כי בין הרביעי ליוני עד התשיעי ליולי, בעיר הבירה של דנמרק, קופנהגן, ניתן ליהנות מלילות לבנים, שבהם השמש כמעט ולא שוקעת אף פעם.

הטמפרטורות במחצית הראשונה של ספטמבר, גם הן מאפשרות טיולים בדנמרק במידה כזו או אחרת, שכן התנאים עדיין דומים יחסית לתנאים של תקופת הקיץ הרשמית של דנמרק מפני שהטבע משנה את פניו והסתיו נכנס לפעולה.

איך לארוז את המזוודה לקראת הטיול בדנמרק?

לא משנה באיזו עונה של השנה אתם מגיעים לטיול בדנמרק, תמיד טוב להתכונן מבחינת ביגוד, לתנאי גשם וקור. במהלך תקופת החורף, ההמלצה הזו חשובה שבעתיים, שכן תנאי מזג האוויר הקרים הם התנאים שאנחנו כישראלים לא רגילים אליהם. לכן, חשוב לארוז בגדים חמים, כולל מעילים, כפפות וכובעים, וכמובן בלי לשכוח מטריה ומעיל גשם. לאורך תקופת הקיץ של דנמרק, אתם יכולים לבחור בגדים קצת יותר קלים, אבל לא לשכוח שעדיין יש היתכנות לאירועי גשם מפעם לפעם, ולכן לארוז מעיל גשם ומטריה, וגם עליונית חמה למקרה הצורך.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל