עונה מומלצת לחופשה בקופנהגן

מזג האוויר בקופנהגן ועונה מומלצת לחופשה

מזג האוויר בקופנהגן אינו מה שהייתם מצפים מעיר סקנדינבית טיפוסית. עם קיץ קריר וחורף מתון, קופנהאגן נחשבת יעד פופולארי לתיירים לאורך כל השנה. אם אתם מתכננים חופשה בקופנהגן, ותוהים מהי העונה המומלצת לחופשה בבירת דנמרק, כאן תוכלו למצוא את המידע שאתם מחפשים, כולל טמפרטורות ממוצעות לכל עונה ולכל חודש בשנה, וכן אירועים עונתיים ופסטיבלים שמתרחשים בעיר מדי שנה, ושאותם תוכלו לשלב בחופשה שלכם.

לרוב, כשחושבים על סקנדינביה, האסוציאציות הראשונות הן קור, חשיכה ושלג. זה עשוי להיות נכון לגבי רוב מדינות סקנדינביה בעונות מסוימות, אבל בקופנהגן, בירת דנמרק, יש מזג אוויר מתון יחסית, מכיוון שהיא מוקפת באוקיינוס. משבי הרוח האוקייניים מכיוון צפון גורמים למזג האוויר בקופנהאגן להיות קריר בקיץ וגם בחורף, אך לא קר וקפוא כמו באזורים אחרים בסקנדינביה.

הקיץ בקופנהגן נעים למדי, עם טמפרטורות גבוהות יחסית למיקומה הצפוני על הגלובוס – 18-24 מעלות צלזיוס – ועם שמים מעוננים במהלך ימי הקיץ הארוכים. בחודשי החורף בקופנהאגן הטמפרטורה הממוצעת נעה סביב ה-0, והוא אינו קר כפי שניתן לצפות, כך שאם אתם מחפשים יעד אירופאי לבלות בו חופשה חורפית באווירת חג המולד, קופנהגן היא בהחלט אפשרות אטרקטיבית. החודשים ינואר ופברואר בקופנהגן כבר פחות נעימים, בשל היובש הקיצוני (אפס אחוזי לחות) והטמפרטורות הנמוכות.

בשל מיקומה הצפוני, שעות האור בקופנהגן משתנות מאוד בין עונה לעונה. בדנמרק נהוג לקיים חגיגות מסורתיות, המציינות את הימים הקצרים והארוכים ביותר בשנה.

חופשה בקופנהגן – עוד מידע למטייל

קופנהגן – מלונות מומלצים למשפחות בבירת דנמרק

מוניות בקופנהגן והסעה משדה התעופה לעיר

השכרת רכב בקופנהגן – מנוע השוואת מחירים ומידע חשוב

עונה מומלצת לחופשה בקופנהגן

הזמן הטוב ביותר לבקר בקופנהגן הוא ממרץ עד מאי או בין יוני לאוגוסט – תלוי במה שאתם מחפשים. באופן טבעי, הקיץ בקופנהגן מביא עמו את מזג האוויר החם ביותר, ובמהלכו תוכלו ליהנות גם ממספר אירועים בקנה מידה גדול. עם זאת, אם אתם מחפשים תעריפים נמוכים יותר של טיסות ואירוח, ואם אתם מעוניינים להימנע מהדוחק של עונת שיא התיירות, עדיין תוכלו ליהנות ממזג האוויר מתון ונוח יחסית באביב בקופנהגן. ממאי עד ספטמבר, רחובות קופנהאגן מתעוררים לחיים, בתי הקפה פותחים מקומות ישיבה במדרכות ופסטיבלים ממלאים את האוויר במוזיקה. מאוקטובר ועד סוף החורף בקופנהאגן, העיר נכנסת לתרדמה, למעט בחודש דצמבר, אז העיר מתמלאת שוב בתיירים ובאטרקציות לקראת תקופת החגים – חג המולד וראש השנה האזרחית.

עונות השנה בקופנהגן

מזג האוויר בקופנהגן באביב

מזג האוויר בדנמרק מתאפיין במעבר הדרגתי בין עונות השנה, ולכן מרץ בקופנהגן הוא עדיין חודש חורפי למדי, עם טמפרטורה ממוצעת של 2 מעלות צלזיוס ורוחות חזקות וקרות למדי. עם זאת, כבר בתחילת האביב בקופנהגן אפשר להרגיש את התארכות שעות השמש לאורך היממה ואת הירידה בלחות ובמשקעים לעומת החודשים הקודמים.

באפריל הטמפרטורה הממוצעת מטפסת ל-8 מעלות צלזיוס ומספר שעות האור הולך וגדל. באופן כללי, מזג האוויר נוח יותר, אך עדיין לא יציב. במאי, האביב בקופנהגן מגיע לשיאו עם טמפרטורה ממוצעת של 12 מעלות צלזיוס, ופרקי זמן בהם הטמפרטורה יכולה אפילו לעלות על 20 מעלות צלזיוס, ועל אף שעדיין יש משבי רוח חזקים למדי, מזג האוויר נעים ומזמין לתיירים ומבקרים.

מזג האוויר בקופנהגן בקיץ

יוני הוא בדרך כלל החודש היבש ביותר בקיץ בקופנהאגן. הטמפרטורה הממוצעת של האוויר נמצאת בטווח של 12-19 מעלות צלזיוס. טמפרטורת המים של הים הצפוני והים הבלטי מגיעה ל-16 מעלות צלזיוס, כך ששחייה בים בקופנהגן מיועדת רק למי שחובבים מים קרים למדי. יולי הוא החודש החם ביותר בשנה, עם ממוצעים של 14-22 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים גדלה בהדרגה במהלך כל הקיץ בקופנהגן. באוגוסט בקופנהגן האוויר קר מעט יותר מאשר ביולי, עם ממוצעים של 13-20 מעלות צלזיוס  וגשמים שיורדים לעתים קרובות יותר.

כל חודשי הקיץ בקופנהגן מציעים מגוון רחב של פעילויות, פסטיבלים וחגיגות, לגביהם יפורט בהמשך.

מזג האוויר בקופנהגן בסתיו

בקופנהגן יש לאורך השנה כ-170 ימים גשומים, ובאופן טבעי, רובם מתרחשים בסתיו. עם זאת, בדומה לאביב, גם הסתיו בקופנהגן מגיע בהדרגתיות, ובספטמבר ניתן עדיין ליהנות מימים אחרונים של מזג אוויר קיצי. למעשה, החלק הראשון של הסתיו בקופנהאגן חמים יותר מהאביב, עם טווח טמפרטורות ממוצעות של 13-16 מעלות צלזיוס, אבל הוא גשום יותר ועם יותר רוחות. אוקטובר בקופנהגן הוא הזמן להתחיל להתרגל לבילויים במקומות סגורים בלבד, עם כוס תה או יין חם, כי רוב הזמן יורד גשם והטמפרטורות מתחילות לצנוח. הממוצעים נעים בין 7 ל-10 מעלות צלזיוס. בנובמבר בקופנהגן הרוחות הופכות סוערות יותר, והגשמים קרים וחזקים. הטמפרטורה יורדת לכ-3 מעלות צלזיוס.

למרות שהסתיו בקופנהגן פחות מזמין למטיילים ולתיירים מאשר העונות החמות, עדיין אפשר ליהנות בתקופה זו מהעיר, בתנאי שמצטיידים בלבוש שכבות מתאים ובמטריה טובה.

מזג האוויר בקופנהגן בחורף

כאמור, החורף בקופנהגן מתון מהמצופה, ואירועי כפור הם יוצאי דופן בסך הכול. הטמפרטורה הממוצעת בדצמבר היא סביב 0 מעלות צלזיוס אבל רוחות חזקות גורמות לתחושה שקר יותר. המאפיינים העיקריים של ינואר בקופנהגן הם כפור מתון בלילות, רוחות חזקות, לחות ועננות כמעט לאורך כל שעות היממה. טווח הטמפרטורות הממוצעות בינואר הוא בין 5- ל-4 מעלות צלזיוס. בפברואר יש רק שינויים קלים בטמפרטורה לעומת ינואר, עם טווח ממוצע של 2- עד 3 מעלות צלזיוס. החודש האחרון של החורף בקופנהאגן, דומה בסה"כ לחודשים שלפניו, למעט פרקי זמן פתאומיים, בהם העננים מתפזרים וניתן ליהנות מאור שמש בהיר, אך חוץ מזה, גם חודש זה הוא סוער ולח כמו קודמיו.

אירועים ופסטיבלים בקופנהאגן

בקופנהגן פסטיבלים הם חלק בלתי נפרד מחיי התרבות של העיר, ותיירים רבים בוחרים לשלב בחופשה בקופנהגן השתתפות באחד הפסטיבלים השנתיים הרבים המתקיימים בה. מבחר הפסטיבלים בקופנהגן הוא רחב, וניתן למצוא בו פסטיבלי אוכל שחוגגים גסטרונומיה נורדית, פסטיבלי מוזיקה בסגנונות שונים, פסטיבלי זכויות אדם, פסטיבלי קולנוע לסרטים דוקומנטריים אלטרנטיביים ועוד.

ריכזנו עבורכם מידע אודות כמה מהבולטים שבהם:

פסטיבל האופנה הבינלאומי של קופנהגן (CIFF) – פברואר ואוגוסט

פסטיבל האופנה של קופנהגן כולל אירועי אופנה שונים, כולל תערוכות יוצאות דופן, מסיבות רחוב מגניבות, קונצרטים, תחרויות, תצוגות טרנדים ואירועי קניות במחירים אטרקטיביים הפתוחים לקהל הרחב. אמנם נהוג לכנות אותו "שבוע האופנה", אך בקופנהגן מדובר בשני אירועים שנתיים, המתקיימים בחורף (פברואר) ובקיץ (אוגוסט), שכל אחד מהם נמשך ארבעה ימים.

פסטיבל האור של קופנהגן – פברואר

כאמור, החורף בקופנהגן, על אף שאינו קפוא כמו בשאר הבירות הסקנדינביות, הוא קר וחשוך, וכדי לרומם את רוח התושבים והמבקרים בעיר בעונה זו, נוסד פסטיבל האור השנתי של קופנהגן. במהלך ימי הפסטיבל העיר הופכת לבמה, המציגה מופעי תאורה מרהיבים ביותר מ-30 אתרים היסטוריים, תעלות, נמל, גשרים, רחובות, כיכרות ומבני תאגידים, ויוצרות רקע קסום לחגיגות שונות המתקיימות ברחבי קופנהגן, במטרה להשתמש בכוחו של האור לעורר ולהפיץ שמחה, בתקופה העגמומית והקודרת של לוח השנה.

פסטיבל הבובות של קופנהגן (Copenhagen Puppet) / בובות ג'וניור (Puppet Junior) – מרץ

פסטיבל הבובות של קופנהגן הוא פסטיבל דו-שנתי, שנערך מדי שנתיים, בשנים לא זוגיות, המיועד למבוגרים ולקידום תיאטרון בובות בינלאומי, ובסיסו בוסטרברו בקופנהגן. לעומתו, פסטיבל בובות ג'וניור מציג תיאטרון בובות דני, ומיועד לילדים ולמשפחות. הפסטיבל לכל המשפחה נערך בכל רחבי קופנהגן ומתקיים בשנים זוגיות.

פסטיבל הבירה של קופנהגן – מאי

פסטיבל בן שלושה ימים, במהלכו ניתן להתנסות בסוגים שונים של בירות, מוכרות יותר או פחות, מהמבשלות המקומיות והבינלאומיות הידועות של דנמרק.

פסטיבל דיסטורשן – יוני

דיסטורשן הוא פסטיבל בן חמישה ימים של מסיבת רחוב ענקית ובלתי נגמרת של מוסיקה אלקטרונית, האוס וטכנו. הפסטיבל מושך אליו מדי שנה קרוב ל-100,000 חוגגים מרחבי העולם. השכונות האופנתיות של קופנהגן – נורברו ווסטרברו – הופכות במהלך ימי הפסטיבל לרחבות ריקודים ענקיות, המארחות למעלה מ-300 מופעים ועמדות DJ. בכל יום המסיבה המרכזית מתקיימת באזור אחר של קופנהגן, ושיאו של הפסטיבל באירוע המוזיקה האלקטרונית הגדול ביותר בסקנדינביה, המכונה Distortion Ø.

פסטיבל הג'אז של קופנהגן – יולי

הפסטיבל מארח מופעים של מוזיקאי ג'אז מקומיים ובינלאומיים, וכולל גם תוכנית מיוחדת של מוזיקת ג'אז לילדים. האירועים מתקיימים ברחובות ובכיכרות של קופנהגן, וכן במבנים היסטוריים ברחבי העיר. לרוב ההופעות והקונצרטים ניתן להיכנס ללא תשלום.

פסטיבל הגאווה של קופנהגן (Copenhagen Pride) – אוגוסט

קופנהגן פרייד הוא פסטיבל זכויות האדם והלהט"ב הגדול ביותר בדנמרק, המשלב מסרים פוליטיים עם בידור (מוזיקה וסרטים) וכמובן, אירוע השיא של הפסטיבל: מצעד גאווה המוני וססגוני ברחובות העיר קופנהגן. המצעד יוצא לדרך בבניין העירייה של פרדריקסברג (אזור המהווה חלק מהעיר קופנהגן, אך מנוהל כרשות עירונית נפרדת) ומסתיים בבית העירייה של קופנהגן בקונצרט ענק באוויר הפתוח.

מזג האוויר בקופנהגן במהלך חודשי השנה

מזג האוויר בקופנהגן בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר בקופנהגן בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל