חצי האי פיליון (יוון)

חצי האי פיליון (יוון) – המלצות ואטרקציות

הר פיליון Pelion (נקרא גם פליו או פליום) יוצר חצי אי דמויי קרס בין מפרץ פגסטיקוס והים האגאי (Pagasitic Gulf) בצפון יוון. מפרץ  פגסטיקוס שמוקף כמעט כולו ביבשה נשאר חם מספיק, כך שאפשר לשחות בו לכל אורך השנה. עם אתר סקי בפסגות ההר (בחאניה (Chania)) המקומיים אוהבים להתגאות בכך שבהר פיליון אפשר לגלוש סקי בבוקר ולצאת לשחייה אחרי הצהריים. 

  הזמנת דילים ליוון             |             הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

ההרים של חצי האי פיליון שביוון מיוערים לגמרי, עם עצי אשור, אלון, מייפל (אדר) וערמונים. ההר מלא בשבילי הליכה וכן מדרכות להליכה בין החופים הקטנים והגדולים שהם חופי חול או חופים עם אבנים קטנות. פיליון המודרנית כוללת 24 כפרים הבנויים בסגנון האדריכלות המסורתי הייחודי לאזור. פיליון היא אטרקציה תיירותית בכל ימות השנה, עבור מטיילים מסוגים מגוונים, לרבות אלפי משפחות שמגיעות אל פיליון עם ילדים בכל הגילאים.

חופשה ביוון – עוד מידע למטייל

מלונות מומלצים בפיליון למשפחות עם ילדים

השכרת רכב ביוון -השוואת מחירים והזמנות

טיסה ליוון – השוואת מחירים ומידע חיוני

טיסות פנימיות ביוון – השוואת מחירים ומידע חיוני

סים ו-e-sim ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

השכרת יאכטה ביוון – המדריך המלא למטייל

אזורים בפיליון

פיליון הצפון-מזרחית: חוף אגיוס יואניס (Agios Ioannis), חוף דמו׳צרי (Damouchari), חוף חורפטו (Horefto), הכפר מורסי (Mouresi), צגקרדה (Tsagkarada), זגורה (Zagora)

פיליון הצפון מערבית: אפיסוס (Afisos), קאטו גצאה (Kato Gatzea), אגיוס ג׳ורג׳יוס נילאס (Agios Georgios Nileas), הכפר פורטריה (Portaria), הכפר מיליס (Milies), קאלה נרה (Kala Nera), פינקטס (Pinakates)

פיליון הדרום מזרחית: פלטניאס (Platanias), חוף קסינובריסי (Xynovrissi), פאלצי (Paltsi)

פיליון הדרום מערבית: מילינה (Milina), חורטו (Horto), ארגלסטי (Argalasti), טריקרי (Trikeri), אגיה קיריאקי (Agia Kyriaki), פלאו טריקרי (Paleo Trikeri)

כפרי ההרים של פיליון בהחלט שווים ביקור. הכפרים נבנו בצורה נסתרת בתקופה שבה החוף היה עדיין לא בטוח מפני פלישות של פירטים, ורבות מהאחוזות מבוצרות, דלתות ההגנה סגורות ובורות מכסים את דרכי הכניסה. הכפרים נמצאים קרוב לעיר וולוס באזור תסאלי (Thessaly).

איך להגיע לפיליון?

טוסו אל סלוניקי וקחו רכב שכור או אוטובוס משם. בעיר הקרובה לפיליון, וולוס, נמצא נמל תעופה שבו נוחתים מטוסים של חברת Ryanair אך נכון לכרגע אין לשם טיסות ישירות מישראל.

מה לעשות בחופשה בפיליון?

מסלולי הטרק המוכרים – פיליון מלאה בשבילי חצץ החוצים אותה בזיג זג. אלה מתחילים בגובה פני הים ומגיעים עד כפרי ההר ואפילו מחברים בין גדה לגדה. השבילים הללו מספקים ככל הנראה את חוויית ההליכה הטובה ביותר, יותר מבכל מקום אחר ביוון. מקום טוב ללון בו אם אתם נהנים מהליכה הוא ״המאפייה הישנה״ (The Old Bakery) באנו גצאה (Ano Gatzea). המקום מפעיל מדריך טיולים רגליים משלו שיכול לקחת אתכם לכל האזור ומציע מגוון גדול של מסלולי הליכה, שאת כולם אפשר להתחיל באנו גצאה.

כמובן – אם אתם מגיעים אל הר פיליון עם ילדים עליכם לוודא שדרגת הקושי של המסלול מתאימה לילדים.

אטרקציות בפיליון

טיול ברחבי מדרונות הר פיליון, עם רכבת הקיטור הקטנה המפורסמת, מוצוריס (Moutzouris). נופים מדהימים מובטחים לכם בזמן שאתם מטיילים באזורי הכפר היפהפיים.

מרכז רכיבת הסוסים – דרך הרפתקנית לגלות את הטבע של פיליון ואת המקומות הקסומים שלו היא באמצעות השתתפות בסיור רכיבה על סוסים בהר פיליון. מדריכי המרכז בילו שנים של רכיבה בכבישים ובדרכים האחוריות והם ייקחו אתכם להרפתקת רכיבה כדי לגלות את ״הר הקנטאורים״ (Mountain of the Centaurs) מפרספקטיבה לגמרי שונה. IFOM Horseriding (37010 Milies), ☎2421041201.

פארק ארגונאוטי (Argonautical Park) (ספורט מים) – הפארק הארגונאוטי הוא המיקום האידיאלי להשתתפות בסוגי ספורט שונים כמו שיט, גלישה וצלילה. (אפיסוס (Afissos)), ☎ 24210 20684.

חברת Walking Holidays Greece (טיולים רגליים בפיליון) – גלו את הפינות הפחות מוכרות של חצי האי פיליון בטיולים רגליים בהנחיית מדריך מורשה ומלא התלהבות! תוכניות יומיות (גם עבור טיולים למנזרי מטאורה (Meteora Monasteries) ותוכניות שבועיות. ☎ 6948508120

חברת השיט Eclipse Sailing – שיט יומי של אוניות במפרץ פגסטיקוס (Pagasitic Gulf) לטריקרי (Trikeri) ביאכטת שיט היסטורית. החברה גם מקיימת קרוזים וטיסות צ׳ארטר פרטיות לאיים הספורדיים (Sporades) סקיאתוס (Skiathos), סקופלוס (Skopelos) ואלוניסוס (Alonissos) ולאביה (Evia).

חופי ים בפיליון

יש מגוון גדול של חופים בפיליון. הצד המערבי של מפרץ פגסטיקוס אפשר למצוא חופי חול קטנים יותר עם מים שלווים. החופים בצד המזרחי (האגאי) הם חופים חוליים גדולים עם מים עמוקים ולפעמים גלים גדולים. החופים בפיליון רבים, ורבים מהם זכו בתואר ״דגל כחול״. המים צלולים כבדולח ומרעננים, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שהם שקטים וידידותיים למשפחות שמגיעות אל פיליון עם ילדים.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל