ז'נבה עם ילדים – אטרקציות והמלצות למשפחות

אם אתם מתכננים לצאת לחופשה בז'נבה עם ילדים, כאן תוכלו למצוא אטרקציות מובילות שתוכלו לשלב במהלך החופשה המשפחתית – סיורים מודרכים, אתרים שלא תרצו לפספס, טיולי יום לאזורים הסובבים את העיר ועוד.

   הזמנת דילים לציריך   |   הזמנת דילים לבאזל   |   טיולים מאורגנים לשוויץ

ז'נבה היא העיר השנייה בגודלה בשוויץ, והיא אחד ממרכזי הפוליטיקה הבינלאומית העיקריים בעולם, ובעבר שימשה גם כמרכז הוועד הבינלאומי של הצלב האדום. למרות שמרכז האומות המאוחדות ממוקם כיום בניו יורק, הארגון עדיין שומר על נוכחות משמעותית בז'נבה, בפאלה דה נסיון (ארמון האומות), בו ממוקמים רבים מהארגונים שלו, כמו ארגון הבריאות העולמי וארגון העבודה הבינלאומי.

בז'נבה עצמה חיים רק כ-188,000 תושבים אך במטרופולין הסובב אותה חיים עוד כ-780,000 תושבים. ז'נבה היא עיר דוברת צרפתית, והרוב המכריע של האוכלוסייה בה דובר צרפתית. כל הפרסומות, המידע והשלטים הם בצרפתית. עם זאת, מדובר בעיר עם נוכחות בינלאומית גדולה, ולכן ניתן להסתדר בה טוב גם בשפה האנגלית, שהיא השפה השנייה הכי מדוברת בעיר. בז'נבה חיים גם הרבה מאוד דוברי ספרדית, רוסית, פורטוגזית וערבית, וכמובן ניתן לשמוע בה גם מדי פעם גרמנית ואיטלקית.

חופשה בז'נבה – עוד מידע חשוב

טיסות לז'נבה ושירותי הסעה מנמל התעופה לז'נבה

הזמנת מוניות בז'נבה ושירותי תחבורה ציבורית – מדריך

מלונות מומלצים בז'נבה למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בז'נבה – מידע חשוב והשוואת מחירים

סים ו-eSim לשוויץ – המלצות שימושיות ומידע חשוב

ז'נבה למשפחות – פעילויות מומלצות

אם אתם מתכננים להגיע אל ז'נבה עם ילדים, כדאי לתכנן מבעוד מועד פעילויות שמתאימות לכל המשפחה, אותן תוכלו לשלב במהלך החופשה בז'נבה. ריכזנו עבורכם כמה פעילויות מומלצות למשפחות בז'נבה. לנוחיותכם הוספנו קישורים להזמנת הפעילויות, על מנת שתוכלו לסגור לפחות חלק מהלו"ז שלכם בז'נבה עם הילדים מראש, ולהגיע לחופשה בראש שקט.

כרטיס עירוני – ז'נבה סיטי פאס (Geneva City Pass)

עם כרטיס העיר של ז'נבה, תוכלו לחקור את העיר ואת האזור הכפרי הסובב אותה, בנוחיות ובמחיר משתלם. הכרטיס מעניק כניסה חופשית, תעריפים מוזלים ושוברים למגוון אטרקציות מובילות ברחבי העיר, ובעזרתו תוכלו לגלות את העיר ואת העושר התרבותי והקוסמופוליטי שלה, כמו גם את הפארקים, ההרים והאגמים שלה.

ז'נבה סיטי פאס מאפשר לכם להצטרף לסיורים שונים בז'נבה עם הילדים, ביניהם: סיור רגלי מודרך בעיר העתיקה, סיור קלאסי בעיר ממזרקת המים האיקונית, ג'ט ד'או, לרובע הבינלאומי של ז'נבה, או סיור מודרך ב-Carouge, הפרבר העשיר של ז'נבה, עם סצנת האמנות הייחודית שלו. אם אינכם רוצים ללכת יותר מדי ברגל, או אם קשה מדי לנוע רגלית עם הילדים, תוכלו לנסוע במיני-רכבת לאורך חופי אגם ז'נבה, או לקפוץ על סירה כדי לראות עוד מאגם ז'נבה היפה והמראות שיש לו להציע כשאתם משייטים לאורך גדותיו. תוכלו גם לשכור רכבי מים (סירת פדלים או סירות מנוע) – הכול כלול בכרטיס אחד!

עוד אטרקציות שתוכלו לחקור באמצעות כרטיס העיר של ז'נבה עם הילדים: עלייה ברכבל אל הר Salève לתצפית על העיר מלמעלה, חבילת סקי לילה עם ארוחת פונדו, בילוי באחד מהמוזיאונים הרבים של ז'נבה (מדע, אמנות מודרנית, אתנוגרפיה, היסטוריה של שוויץ, אומנות מהמזרח הרחוק או יצירות אומנות מזכוכית וקרמיקה). את כל אלה, ועוד הרבה יותר תוכלו לגלות בעזרת ז'נבה סיטי פס, שעולה כ-114 ש"ח לבן אדם.

להזמנת כרטיס העיר של ז'נבה לחצו כאן

סיור עירוני בז'נבה משולב בשיט

אחת הדרכים הנוחות להכיר את האטרקציות המובילות בז'נבה עם ילדים היא הזמנת סיור עירוני בן כ-3 שעות ברחבי ז'נבה במהלכו תיסעו באוטובוס בין הרבעים הבינלאומיים של ז'נבה, כמו גם באטרקציות התיירותיות העיקריות של העיר, כמו המזרקה היפה (Jet d'Eau) באגם ז'נבה, ובשעון הפרחים המפורסם.

תוכלו גם לקבל טעימה מההיסטוריה המרתקת של ז'נבה במהלך סיור תוסס בחשמלית, ולהכיר את העיר העתיקה בסיור רגלי מודרך, עם מדריכים דוברי אנגלית וצרפתית (חלקם דוברים גם גרמנית, איטלקית וספרדית).

הסיור כולל גם שייט של שעה באגם ז'נבה במהלכו תוכלו לראות את האטרקציות העיקריות מכיוון המים, כמו הסלעים יוצאי הדופן של פייר דו ניטון, מזרקת המים, הנמל השחור, וילה דיודאטי, בניין האו"ם, הטירה של Bellerive, בת הים ועוד.

להזמנת סיור עירוני בז'נבה כולל שייט באגם לחצו כאן

סיור עצמי "חפש את המטמון" בז'נבה עם הדרכה קולית

דרך מעניינת במיוחד לגלות עובדות מרתקות על העיר ואת האטרקציות המובילות של ז'נבה עם ילדים היא במשחק "חפש את המטמון" וסיור רגלי מודרך עצמאית. תוכלו לנוע ברחבי העיר בקצב שלכם, כשאתם מגלים אתרים כמו נוטרדאם, קתדרלת סנט פייר, המוזיאון לאמנות והיסטוריה ועוד.

לאחר רכישת כרטיס לסיור, היכנסו לאפליקציה דרך הטלפוון הנייד, והתחילו במשחק (הנחיות יתקבלו בדוא"ל לאחר ההזמנה). נקודת ההתחלה היא בנוטרדאם, ומשם תצטרכו להשתמש בהיגיון, בדמיון ובכישורי ההתבוננות שלכם כדי לפתור את החידות שיובילו אתכם לאורך המסלול.

המסלול עובר ב-10 מהאטרקציות המובילות ביותר של ז'נבה, ובכל אחת מהעצירות תמצאו את החידה הבאה. תוכלו להשהות את המשחק בכל עת ולהמשיך מאוחר יותר, כך שיתאים לקצב של כל בני המשפחה – מבוגרים וצעירים.

כאמור, הסיור מתחיל מבזיליקת נוטרדאם, במרכז ז'נבה, ומשם ממשיך לאנדרטת ברונסוויק, קתדרלת פטרוס הקדוש, המוזיאון לאמנות והיסטוריה, חומת הרפורמים המפורסמת, כיכר דה נוב עם הפסל המרשים שלה, בית האופרה של ז'נבה, היכל ויקטוריה ועוד.

להזמנת סיור עצמי "חפש את המטמון בז'נבה לחצו כאן

טיול יום שלם לריביירה קול דו פילון ולקרחון 3000

תוכלו לגלות את האזור הציורי של לה דיאבלרטס (שטנים קטנים) בלב האלפים של וודואיז ב- קול דה פילון. בכפר הזה, הבנוי כולו מבקתות, נשמרה להפליא המורשת ההיסטורית של המקום. עוד תוכלו לגלות את הקרחון הגדול בגובה של 3000 מטר.

תעלו לפסגות המושלגות דרך הגשר התלוי הראשון בעולם המחבר בין שתי פסגות, שאורכו 108 מטר, ממנו תראו יותר מ-24 פסגות שמשתרעות על פני למעלה מ-4000 מטר.

השתעשעו בפארק הכיפי עם המזחלות. בקיץ, תוכלו לרדת במסלול המזחלות הגבוה ביותר באירופה. אם אתם מעדיפים להישאר בכפר, צאו לטייל לאורך הנהר ומול הנוף היפהפה. בסביבות השעה 15:00, תחזרו לאוטובוס בדרך חזרה למונטרו, ותיהנו מזמן פנוי לשוטט בעיר האמנותית הזו לפני שתחזרו לז'נבה.

להזמנת טיול יום לריביירה קול דו פילון ולקרחון 3000 לחצו כאן

סיור רגלי בז'נבה עם טעימות שוקולד

אם אתם מגיעים לז'נבה עם ילדים, אל תוותרו על סיור מודרך טעים, שבו תוכלו לחוות יצירות שוקולד ייחודיות ועטורות פרסים – מהמסורתי ועד המודרני.

בסיור זה, שאורך כשלוש שעות, תוכלו לחוות שוקולד שוויצרי בכל הצורות: מפרליני שוקולד ועד שוקולד כמהין, גנאש, שוקולד שתייה ומאפים. במהלך הסיור, תלמדו את רזי הייצור של השוקולד, כמו גם את ההיסטוריה של השוקולד השוויצרי.

הסיור כולל ביקור בעיר העתיקה, ותוכלו לשמוע אנקדוטות וסיפורים על ז'נבה, ולחוות את המסורת החשובה ביותר של ז'נבה – שבירת ה"מרמיט" (קלחת) השוקולד. הסיור כולל גם שייט מהנה בסירה.

להזמנת סיור רגלי בז'נבה עם טעימות שוקולד לחצו כאן

ז'נבה: סיור באוטובוס תיירים פתוח

עוד דרך להכיר את העיר ז'נבה היא בסיור באוטובוס פתוח.

במהלך הסיור תעצרו בבניין האו"ם כדי לצלם כמה תמונות בבניינים המוקדשים לארגונים הפועלים למען שיפור הבטיחות והשוויון בעולם. על גדת אגם ז'נבה תוכלו להתרשם ממזרקת המים המרשימה שלו, ומשם תמשיכו לפארק Jardin Anglais וראו את שעון הפרחים הצבעוני. תסעו ליד פארק דה לה גראנג' עם הגנים המדהימים שלו ותבקרו בפארק דה או-ויוו עם האחוזה ההיסטורית שלו.

להזמנת סיור בז'נבה באוטובוס תיירים פתוח לחצו כאן

מז'נבה: טיול יום לשאמוני ולמון-בלאן

איך ההרגשה לעמוד למרגלות ההר הגבוה באירופה? גלו, בנסיעה באוטובוס מז'נבה לשאמוני מון בלאן. עלו על האוטובוס ותיהנו מנסיעה של 75 דקות דרך עמק ארוו הציורי אל הכפר האלפיני הטיפוסי שלמרגלות מון-בלאן המדהים והמלכותי. תהנו משיטוט ברחובות הקטנים הקסומים של שאמוני. היכנסו לחנויות המקומיות לטעום את הטעמים המקומיים כמו דבש הרים, גבינה או נקניקים. נסו פונדו או רקלט באחת מהמסעדות הרבות של אתר הסקי הידוע הזה, שם החלו תחרויות החורף האולימפיות הראשונות בשנת 1924.

שאמוני ממוקמת על הגבול בין צרפת לאיטליה, ומפורסמת במנהרה שלה מתחת להר, המחברת את שתי המדינות, והיא מקום נפלא לצאת אליו לטיול יום במהלך חופשה בז'נבה עם ילדים. תיהנו מהפעילויות בעיירה הקטנה הזו לפני שאתם חוזרים לז'נבה. אם תעלו ברכבל עד תחנת הביניים על ההר, יתגלה לפניכם הנוף המושלג המהמם. אחר הצהריים, קחו את רכבת ההרים וגלו את ים הקרח.

להזמנת טיול יום מז'נבה לשאמוני ולמון-בלאן לחצו כאן

טירת שילון

הנופים שלאורך אגם ז'נבה הם ללא מתחרים, תוסיפו לכך טירה שנראית לקוחה מהאגדות  ויש לכם משהו באמת מדהים. טירת שילון היא הדובדבן בחלק היפה הזה של שוויץ.

בעוד שמקומה של הטירה עוד מתקופת הברונזה, הטירה כפי שאנו מכירים אותה כיום ידועה מהמאה ה-12 בתקופת אצולת סבוי, ועברה מאז דרך מספר אצילים, בתקופה הברנית שנמשכה במאות ה-16-18 ותקופת וודואה הנמשכת עד היום.

במהלך ביקורכם, תוכלו ליהנות מכ-300 פריטים המוצגים בפנים! למעט הרהיטים, הנשק והשריון, כל הפריטים המוצגים כאן התגלו במהלך החפירות הארכיאולוגיות שבוצעו בטירה בין השנים 1896 ל-1903.

להזמנת סיור בטירת שילון לחצו כאן

סיור בסירה בז'נבה

גלו את סודות חופי ז'נבה בנוחיות בסיור מרגיע בסירה. פשוט הורידו את מדריך האודיו לטלפון שלכם לפני שאתם עולים והקשיבו תוך כדי השייט.

תעברו דרך נקודות ציון היסטוריות כמו הגן האנגלי, שבו הנמל העתיק משיק ליער, המזרקה המפורסמת של ז'נבה, ויצרניות השעונים השוויצריות.

במהלך השייט במפרץ, תעברו על פני פארקים יפים, וילות מפוארות, אנדרטאות גבוהות ואת ארמון האומות, משכנו של האו"ם.

להזמנת סיור בסירה בז'נבה לחצו כאן

חופשה משפחתית בז'נבה – אטרקציות מומלצות

  • רכבל סאלב ( Salève), ממש מעבר לגבול עם צרפת (שעובר בתוך העיר ז'נבה). הרכבל מוביל לרכס האלפיני הגבוה סאלב, ממנו ניבט נוף מדהים של המון בלאן ואזור אגם ז'נבה, עם קילומטרים של שבילי הליכה.
  • אחד מסמליה המוכרים של ז'נבה היא מזרקת המים (ג'ט ד'או) המונומנטלית, הנישאת לגובה של 140 מטר. המזרקה המרהיבה הייתה פעם אמצעי לשחרור לחץ של הכוח ההידרו בנהר הרון, אבל אנשים אהבו אותה כל כך שב-1891 הקימה העיר מזרקה קבועה. המזרקה מוארת בלילות בתאורה מרהיבה. מומלץ להתרשם מהמזרקה מרחוק, משום שבטווח של חצי קילומטר מסביבה יש אפשרות שתירטבו ממימיה (תלוי ברוח). ההרפתקנים שביניכם יכולים לנסות את השביל המוביל עד לג'ט ד'ו, ואז מומלץ להצטייד בבגדים להחלפה, משום שסביר להניח שתסיימו את החוויה רטובים.
  • קתדרלת סנט פייר, פלאס סנט פייר (הנקודה הגבוהה ביותר בעיר העתיקה). מעבר סנט פייר החדש כולל כניסה לכל שלושת האתרים של חצר סנט פייר, אזור בעל חשיבות רוחנית ותרבותית ייחודית. הקתדרלה והמגדלים שלה, במקור קתוליים, מגלמים את נקודת השיא של המסורת הרפורמית ומציגים את מקורות הנצרות באתר הארכיאולוגי הגדול. כעת משלימים אותם המוזיאון הבינלאומי לרפורמציה בקומת הקרקע של המוזאון. מעבר תת-קרקעי, שנפתח מחדש עם הקמת המוזיאון, מחבר בין שני המבנים. הסיור הארכיאולוגי מתחת לקתדרלה מצוין למי שמתעניין בתחום והוא מסביר את מקורותיה של הקתדרלה ואת הסיבה למיקומה בז'נבה עוד בתקופה הפרה-רומית. אלה שמוכנים לטפס במדרגות של מגדלי הקתדרלה יוכלו להנות מהנופים המרהיבים של ז'נבה ושל האגם. בסמוך, האודיטוריום, שבו לימד קלווין, משלים את המתחם שגם מייצג את העבר וגם פתוח לתהיות מודרניות.
  • העיר העתיקה (Vieille Ville). מלבד הקתדרלה שווה להסתובב שעה-שעתיים בעיר העתיקה. בין האטרקציות ניתן למנות את בית העירייה עם התותחים בכיכר הקטנה שממול, בית ילדותו של רוסו וחנויות עתיקות שונות עם חלונות ראווה מעניינות. קחו בחשבון, שהעיר העתיקה ממוקמת על גבעה עם רחובות תלולים למדי, כך שהסיור בה יכול להיות לא קל לבעלי מוגבלויות או לילדים קטנים.
  • ארמון האומות – (Palais des Nations) – הארמון, שנבנה במקור עבור חבר הלאומים, שווה ביקור רק כדי להתרשם מאולם האספה המפואר, בנוסף לאוסף הגדול של אמנות, הספרייה והגנים המעוצבים.
  • רובע הגרוטוס, כיכר הגרוטוס – Quartier des Grottes, Place des Grottes (צפונית לתחנת הרכבת קורנבין) אזור עם חנויות מעניינות והכי חשוב, סדרה של מבני מגורים בשם 'לה שטרומפף', שבו ניסו האדריכלים להימנע מכל הקווים הישרים, מה שהוביל למראה דמוי גאודי לא שגרתי. בימי חמישי בערב מתקיים במקום שוק (עונתי).
  • אנדרטת בראנסוויק, רציף מון בלאנק. אנדרטה מרשימה, שנבנתה בשנת 1873 כמאוזוליאום עבור הדוכס מבראנסוויק, כהעתק של קברה של משפחת סקאליגרי בוורונה (המאה ה-14). כדאי לבקר רק כדי לראות את המלונות המפוארים והמכוניות שבחזית שלהם. ממוקם בכיכר ירוקה קטנה שבה יש בית קפה והרבה מקומות מתאימים לפיקניק.
  • איל רוסו, פונט דה ברגו. אי קטן על שמו של הפילוסוף המפורסם ז'אן ז'אק רוסו.
  • לה-איל – האי. כדאי לבקר שם ולו בשביל מגדל האי הישן, שרידי טירה מבוצרת שהוקמה במאה ה-13.
  • הגן האנגלי – ג'רדאן אנגלה- גן קטן על שפת האגם שבו אנשים אוהבים לבלות את הפסקת הצהריים שלהם. שם ממוקם גם שעון הפרחים המפורסם של ז'נבה.
  • כיכר נואובו – בכיכר תוכלו למצוא את התיאטרון הגדול והמרשים (נבנה ב-1879 ושופץ לאחר שריפה ב-1951), את הקונסרבטוריון למוזיקה ואת מוזיאון ראת', פארק דה באסטיון, שבו חומה גדולה (חומת הרפורמטורים) עם תצוגה של כמה מהאנשים המפורסמים של תנועת הרפורמציה.
  • או-ויו, בעוד שרבים מהמבנים של ז'נבה דומים בסגנון למה שתמצאו בערים צרפתיות, האיזור הזה הוא דוגמה מצוינת לארכיטקטורה שוויצרית טיפוסית שתמצאו בערים כמו ציריך למשל. אם אתם מתעניינים בארכיטקטורה מודרנית, בקרו גם ברחוב סנט לורן וחפשו את "לה קלאריטה", בניין אוונגרדי שתוכנן על ידי לה קורבוזיה ב-1931/32. אטרקציה מעניינת נוספת כאן היא הכנסייה הרוסית האורתודוקסית שנבנתה בשנים 1859-1866 עם כיפות הזהב שלה.
  • קארוז' – פרבר של ז'נבה שהיה שייך פעם לממלכת סרדיניה ולכן שומר על אופי איטלקי מובהק.

פארקים לבילוי עם ילדים בז'נבה

כדאי להקדיש לפחות יום לבקר בשטחים הירוקים של ז'נבה, ויש לא מעט מהם, בעיקר בגלל שחלק מהמקומות היותר מעניינים של העיר נמצאים בין אותם שטחים ירוקים. ישנן מספר טיילות ולהן יש מפות בלשכת התיירות שנמצאת ב-איל דה לה מאשין.

  • פארק דה-באטיסיון –  כניסה דרך פלאס נאוב- או ממש במורד רחוב סנט לג'ר מ-פלאס בורג דה פור. הפארק המקסים הזה עטור עצים, שם נמצא גם הקמפוס לאמנויות ליברליות של אוניברסיטת ז'נבה שכולל לוחות שחמט ענקיים ופסלים גדולים עוד יותר של האבות המייסדים הקלוויניסטים של ז'נבה. הוא נמצא ישר בין העיר העתיקה ל- פליין דה פליינפאלה  כך שהוא מהווה אזור של מעבר לתייר.
  • פארק דה או ויו, הכניסה בקצה המרוחק של רחוב דה או ויו וקו האוטובוס מספר 2. יש גם רציף סירות, עם קו מה- פאקי. בפארק הזה ישנם שבילי הליכה והוא משקיף על אגם הקמפוס של האו"ם וארמון האומות. חוף ז'נבה נמצא בקצה הרחוק יותר, על שפת האגם.
  • פארק דה לה גראנג' – ממש לאורך הצד הדרומי של טיילת אגם ז'נבה, פארק דה לה גראנג' הוא פארק גדול ובו גן ורדים, אחוזה היסטורית ושביל עטור עצים המוביל לפארק דה או ויוו הסמוך.
  • יער דה לה באטיי – ממש מעבר לנהר ארוו מ-ג'ונקסון. רוב החורש הושאר במצבו הטבעי פחות או יותר, אם כי יש שבילי הליכה מסביב. השבילים מתחברים בסופו של דבר עם מדרכה שחוצה גשר רכבת המוביל לשכונת סנט ז'אן. יש גם גן חיות קטן בקצה המערבי של היער.

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל