ויטנאם עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות בויאטנם

במדריך זה תמצאו את כל המידע שנדרש על מנת לתכנן חופשה משפחתית בויטנאם עם הילדים. ריכזנו עבורכם מגוון פעילויות ואטרקציות בויטנאם שתוכלו לשלב בטיול. בנוסף, תמצאו במדריך מידע כללי חשוב בנוגע לתחבורה, תרבות מקומית, אירועים ויעדים שמומלץ לבקר בהם במהלך הטיול בויטנאם עם ילדים.

ויטנאם (הרפובליקה הסוציאליסטית של ויטנאם) היא מדינה בדרום מזרח אסיה שגובלת בסין מצפון, ובלאוס וקמבודיה ממערב. עד לפני שנים לא רבות, ויטנאם נחשבה יעד אקזוטי שמתאים בעיקר לתרמילאים, אבל בשנים האחרונות היא הפכה מוקד משיכה גם לתיירים פחות הרפתקנים ממדינות מערביות, וכיום רבים בוחרים לנסוע לחופשה משפחתית בויטנאם עם ילדים.

חופשה בויטנאם עם ילדים – עוד מידע למטייל

טיסות לווייטנאם – השוואת מחירים ומידע שימושי

מלונות מומלצים בהו צ'י מין סיטי למשפחות עם ילדים

בתי מלון מומלצים בהאנוי למשפחות עם ילדים

תחבורה בויאטנם – המלצות וטיפים למטייל

טיולים מאורגנים לוויאטנאם

בילויים ואטרקציות בויטנאם עם הילדים

כרטיסים למופע בובות מים

אם אתם מגיעים לויטנאם עם הילדים, זו אחת מהאטרקציות שבוודאי תרצו לשלב בתוכנית הטיול. כאן תוכלו להזמין כרטיסים למופע תיאטרון בובות המים בלי לעמוד בתור. תוכלו לבחור את המועד המתאים לכם מתוך מספר מועדים בהם מתקיים המופע, שאורכו כ-50 דקות, כך שהוא מתאים גם לבילוי בוייטנאם עם ילדים קטנים.

תיאטרון בובות מים הוא אחת מצורות האמנות המסורתיות של וייטנאם, ולסיפורים המוצגים בו יש זהות וייטנאמית מובהקת. מדובר באומנות בת למעלה מאלף שנים, שנוצרה בדלתא של הנהר האדום.

בימיו הראשונים, תיאטרון בובות מים תיאר את חיי היומיום של תושבי הכפר – בפעילויות חקלאות ודייג, משחקי ילדים וברומנטיקה. כיום נהוג להציג בו גם אגדות ומיתוסים מקומיים עתיקים.

להזמנת כרטיסים למופע בובות מים (ללא תור) בהאנוי לחצו כאן

להזמנת כרטיסים למופע בובות מים (ללא תור) בהו צ'י מין סיטי לחצו כאן

הוי אן: שיעור הכנת פנסים מתקפלים וייטנאמיים

על מנת להכיר קצת את התרבות הווייטנאמית, תוכלו להזמין שיעור בהכנת עששיות. בהתאם לגיל הילדים, לתחומי העניין שלהם ולזמן שברשותכם, תוכלו לבחור בין אפשרות של סדנה מלאה לפעילות מהירה יותר. בפעילות המלאה, מכינים את הפנסים לגמרי מאפס. בפעילות האקספרס תקבלו מבנה במבוק שכבר הוכן מראש, ותתחילו משלב בחירת הבד לציפוי הפנסים שלכם.

החוויה מתחילה עם כוס תה צמחים ומוזיקה מסורתית. תשמעו קצת רקע על ההיסטוריה של פנסי המשי והבמבוק של הוי אן ועל האמונה המקומית שתליית פנסים מול הבית מביאה מזל, אושר ועושר. לאחר מכן תצרו פנסים בצורה שתבחרו: פרח הלוטוס, משולשים, שום, עב"מים או יהלומים, ותצפו אותם, בהדרכת המדריך המקומי, בבד משי בסגנון ובצבע שתבחרו. מדובר בפעילות ייחודית לכל המשפחה, והיא מתאימה לחופשה בויטנאם עם ילדים בגילאים מגוונים, אפילו מגיל 3. לאחר שתסיימו להכין את העששיות, תוכלו לקפל אותן בקלות, כך שתוכלו לקחת הביתה מזכרת מקורית בעבודת יד מביקורכם בהוי אן.

להזמנת שיעור הכנת פנסים מתקפלים וייטנאמיים בהוי אן לחצו כאן

סדנת במבוק בהוי אן עם מזכרת

עוד סדנת יצירה שאפשר לשלב בטיול בויטנאם עם ילדים היא סדנת במבוק, שמשמש ליצירת עבודות יד וייטנאמיות מסורתיות, כלים מסורתיים וחפצי בית יומיומיים. הסדנה הזו מאפשרת לכם להתנסות בחיתוך, גילוף וטיפול בבמבוק, וללמוד הכול על חומר הגלם הטבעי ועל השימוש שנעשה בו בווייטנאם. במהלך הסדנה תכינו מזכרת במבוק משלכם: אגרטל, מחזיק עט או קישוט. הסדנה מיועדת לקבוצה קטנה (מקסימום 10 אנשים) והמחיר כולל איסוף והחזרה מהמלון שלכם בהוי אן.

להזמנת סדנת במבוק בהוי אן לחצו כאן

טה דאר – קרקס במבוק וייטנאמי בהוי אן

עוד חוויה בלתי נשכחת שתוכלו לחוות בויטנאם עם הילדים הוא  ביקור בקרקס במבוק מדהים, שבו תוכלו לצפות במפגני אקרובטיקה נועזת, כשברקע מתנגנת מוזיקה שמנגנת תזמורת חיה של כלים עתיקים מקוריים. המופעים מתארים סיפורי פולקלור שבטי.

תיאטרון טה דאר משקף סיפורי חיים וערכים תרבותיים וייטנאמים מסורתיים. המשמעות הביטוי "טה דאר" בשפות וייטנאמיות אתניות רבות הוא "סובב במעגל", והסיפורים המוצגים בו מתעסקים במעגל החיים.

להזמנת כרטיסים לקרקס במבוק וייטנאמי בהוי אן לחצו כאן

פאו-קואק: טיול ברכבל וסיור בסירה בשלושה איים עם ארוחת צהרים

האיסוף להרפתקאה המיוחדת הזו הוא מהמלון שלכם באזור דונגדונג או טראן אנג דאו. אחרי צ'ק-אין בתחנת הרכבל תצאו לריחוף מרהיב בשמיים, מול הנופים המרהיבים של הים ושל ארכיפלג אנסו, וגם של כפרים נידחים, בתים צפים וסירות דייגים צבעוניות. הרכבל עוצר באי סום, שבו נמצא פארק הטבע המרתק סאן וורלד.

אחרי סיור עצמאי בפארק , תעלו על הסירה לשייט סביב האי. תעצרו לשחייה מרעננת במים הצלולים של באום או ב-גאמצ'י. אם אתם נמצאים בויטנאם עם ילדים גדולים יחסית, תוכלו גם לצאת לשנורקלינג בחיפוש אחר שוניות אלמוגים צבעוניות ויצורים טרופיים אחרים. ארוחת צהרים תוגש לכם על סיפון הסירה מול נופי הים הנרחבים. משם תמשיכו בשייט לאי מאי רוט, שהוא התחנה האחרונה בטיול. תרדו לטייל לאורך החוף הבתולי מתחת לעצי דקל גבוהים. בסופו של יום בלתי נשכח ההסעה תיקח אתכם בחזרה אל הנקודה ממנה אספו אתכם בבוקר.

להזמנת טיול ברכבל בפאו-קואק וסיור בסירה בשלושה איים לחצו כאן

מהאנוי: טיול יום בפארק הלאומי Cuc Phuong ברכב פרטי

למשפחות חובבות טבע שמגיעות אל ויאטנם עם ילדים מומלץ להגיע לפארק הלאומי העתיק והגדול ביותר במדינה. בפעילות זו תצאו מהאנוי למחוז נין בין בצפון ויטנאם, ושם תכירו את בעלי החיים והצמחייה המגוונת בפארק קוק פונג. הסיור כולל גם ביקור במרכז להצלת פרימטים, ואם אתם בויטנאם עם ילדים הרפתקנים, תוכלו לצאת לטרק לתוך יער הגשם עם מדריך מקצועי.

הפארק הלאומי Cuc Phuong (בוויאטנמית: Vườn quốc gia Cúc Phương) נמצא במרחק של 40 ק"מ מהעיר נין בין. זהו הפארק הלאומי הגדול ביותר של וייטנאם ואחד מאתרי המגוון הביולוגי החשובים במדינה. הוא ביתם של מאות מינים של חי וצומח. ניתן לבקר בפארק לטיול יום לשהות במקומות הלינה של הפארק, במידה ומעוניינים בשהייה ארוכה יותר. הכנסות הפארק מתיירות מאפשרות להגן על חיות הבר שחיות בו ולשפר את הכלכלה המקומית. התקופה הטובה ביותר בשנה לביקור בפארק היא במהלך העונה היבשה, מנובמבר עד פברואר.

המרכז להצלת פרימטים בסכנת הכחדה הוא פרויקט ללא מטרות רווח המוקדש להצלה, שיקום, רבייה, מחקר ושימור של מיני פרימטים וייטנאמים בסכנת הכחדה. המרכז הוקם בשנת 1993, באמצעות שיתוף פעולה בין החברה הזואולוגית של פרנקפורט והפארק הלאומי Cuc Phuong, וכיום הוא מנוהל תחת המטרייה של תוכנית שימור הפרימטים של ויטנאם. המרכז הוא ביתם של כ-180 פרימטים המייצגים 15 מינים. הפרימטים שוכנים ביותר מ-50 מתחמים גדולים כולל שני אזורים פראיים למחצה מגודרים של יער ראשוני, בגודל של 2 ו-5 דונם. מתחמים אלה משמשים להכנת בעלי חיים לשחרור לטבע ומספקים הזדמנויות לחקור את התנהגותם של בעלי חיים במצב פראי למחצה.

להזמנת טיול יום בפארק הלאומי Cuc Phuong לחצו כאן

חוויות קולינריות (ארוחות, קורסי בישול, סיורים קולינריים) באירוח מקומיים

Eatwith היא קהילה בינלאומית לחוויות אוכל משותפות, שמפגישה אנשים סביב שולחנות אוכל ופעילויות אוכל בכל מקום שאליו הם מגיעים. הקהילה מייצרת מפגשים בינאישיים סביב האהבה לאוכל, ומאפשרת להכיר מקרוב את האנשים והתרבות המקומיים בכל מקום בעולם אליו אתם מגיעים – חוויה יוצאת דופן עבור מי שמגיעים לויטנאם עם הילדים. ב-Eatwith תוכלו להזמין ארוחות שמקומיים בישלו במיוחד בשבילכם, קורסי בישול פרטיים בהם תלמדו להכין מנות מקומיות וסיורים קולינריים בליווי תושבי המקום.

איך זה עובד? נכנסים לאתר של Eatwith דרך הקישור המופיע כאן, בוחרים את העיר בויטנאם שבה אתם מתכוונים לשהות במהלך החופשה ואת התאריכים הרלוונטיים ומקבלים שפע של הצעות לפעילויות: ארוחה ביתית עם מארח או מארחת לחוויה אותנטית, קורס בישול של 2-3 שעות שבו תלמדו להכין מנות מקומיות שתסעדו אתם ביחד, או סיור לכל המקומות החמים בעיר: מסעדות, שווקים מקומיים, דוכני מזון ועוד פנינים נסתרות שרק מארח מקומי מכיר. לאחר שתבחרו בפעילות הרצויה לחצו על 'הזמנת מקום'. המארח יקבל הודעה ויחזור אליכם בהקדם. החיוב יתבצע רק לאחר שהמארח אישר את הבקשה. תוכלו לבטל את הזמנת המקום בכל עת.

לדף הבית של Eatwith לחצו כאן

הר השיש וסיור פרטי בעיר הוי אן

המדריך יאסוף אתכם מהוי אן או דה נאנג, בהעברה להר השיש. תעלו במעלית להר המים, תבקרו במגדל Xa Loi, פגודת לין אונג, מערת טאנג צ'ון, נקודת התצפית המדהימה ועוצרת הנשימה כדי ליהנות מהרים יפים אחרים עם השמות עץ, ארץ, מתכת ואש. תבקרו במערת Huyen Khong ששימשה במהלך המלחמה כבית חולים של הוייטקונג.

מדריך הטיולים יספר לכם על ההיסטוריה של האתרים ועל חלקם בהיסטוריה הווייטנאמית. תטיילו בין נופים עוצרי נשימה של העיר הוי אן והאוקיינוס, ותוכלו גם לחקור מערות טבעיות מעניינות ולבקר בפגודה הקדושה, מוזיאון לתרבות והיסטוריה ובשוק המרכזי… למי שמטיילים בויטנאם עם ילדים, יש אפשרות לדלל את הפעילויות המאתגרות מדי, ולקבל זמן פנוי למנוחה וארוחת צהרים עצמאית.

להזמנת טיול להר השיש עם סיור פרטי בהוי אן לחצו כאן

האנוי: שייט 5 כוכבים של שלושה ימים ב-Ninh Binh, Ha Long, ומפרץ לאן הא

שיט יוקרתי הוא אטרקציה מושלמת לבילוי משפחתי בויטנאם עם ילדים, במהלכו תגלו כמה מהמקומות הציוריים ביותר של וייטנאם. הכרטיס כולל תחבורה מהאנוי ובחזרה. החוויה כוללת שחייה, שייט בקיאקים, הכנת מאכלים מסורתיים והכרות עם התרבות המקומית.

יום 1: האנוי – נין בין

7:20-7:40 בבוקר אוטובוס ועליו מדריך טיולים יאסוף את כל הנוסעים מהרובע העתיק של האנוי ויפנו למחוז נין בין. תבקרו במתחם המקדש באי דין, המתחם הגדול ביותר של מקדשים בודהיסטים בווייטנאם, ותוכלו להתרשם מהפגודה המרשימה הניצבת בו. אחרי ארוחת צהרים במסעדה מקומית, תמשיכו לטראנג אן, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, בו תשוטו על הנהרות השלווים בסירת עץ ותטפסו לראש מערות Mua מהם ניבטים נופים פנורמיים מרהיבים של טאם קוק. את הלילה תעבירו באירוח ביתי בבונגלו Ninh Binh. אחרי הצ'ק אין אחר הצהרים, תוכלו לצאת לרכיבה חופשית על אופניים ברחבי הכפר עד ארוחת הערב במסעדת Bungalow.

יום 2: נין בין – מפרץ הא לונג – מפרץ לאן הא

אחרי ארוחת בוקר מוקדמת בבונגלו Ninh Binh, האוטובוס יגיע לאסוף אתכם למפרץ הא לונג, שם תבצעו צ'ק-אין להפלגה ותאכלו ארוחת צהרים. השייט יעבור דרך האי Con Vit, איון Thumb, נמל Gia Luan ומפרץ לאן הא. לאחר העגינה תוכלו ליהנות משייט קיאקים או שחייה בחוף Ba Trai Dao או, במידה ומזג האוויר יאפשר זאת, לבקר במערה האפלה ובמערה המוארת. לקראת שקיעת השמש, תתאספו על הסיפון כדי ליהנות מהמראה המרהיב של השמים עם תה וקפה. תוכלו גם ללמוד כיצד להכין ספרינג רולס וייטנאמי מסורתי במהלך הדגמת בישול. תוכלו להכיר את המשתתפים במסיבת שקיעה או להירגע בג'קוזי על הסיפון. לאחר ארוחת הערב, תוכלו לטעום ממבחר הקוקטיילים בבר הפנורמי, לשחק במשחקי לוח, לצפות בסרט או לצאת לדוג דיונונים.

יום 3 מפרץ לאן הא – מפרץ הא לונג – האנוי

היום ייפתח מוקדם בבוקר עם סשן טאי צ'י על הסיפון כדי למקד את הנפש ולתחזק את הגוף. תיהנו מארוחת בוקר קלה מול הנוף המדהים של המפרץ ואיי הגיר הדרמטיים המזדקרים ממנו. ההפלגה תצא במים השלווים לאו אץ' לטיול קיאקים במערות. לאחר סיור במערות, תיהנו מארוחת צהרים ויאטנמית אותנטית. לאחר השייט סירת מנוע מהירה תחזיר אתכם למרינת טואן צ'או לצ'אק אאוט, שאחריו תוחזרו להאנוי לסיור שיסכם את החוויה ברובע העתיק של האנוי.

להזמנת שייט 5 כוכבים של שלושה ימים מהאנוי ל-Ninh Binh, Ha Long, ומפרץ לאן הא לחצו כאן

נה טראנג: בילוי בשונית האלמוגים ומסיבת בר צף

הכרטיס לאטרקציה הזו, שמתאימה לשילוב בחופשה משפחתית בויטנאם עם ילדים. הכרטיס כולל העברות למלונות הממוקמים במרכז העיר נה טראנג.

אחרי שתגיעו לנמל Vinh Truong תצאו לכיוון האי דונג טאם, שם תוכלו להתפעל משונית האלמוגים. תוכלו לבחור בין שחייה, שנורקלינג, שייט בקיאק, סירת סל ועוד…

לאחר מכן תעברו לאזור קריבה, שם תוכלו להשתתף בפעילויות ספורט ימי, ולהתכבד בבר הצף בפירות טריים וקוקטיילים ללא הגבלה עם מוזיקה חיה ברקע.

ארוחת צהרים תוגש במסעדה מקומית המתמחה בפירות ים.

אחרי מעט זמן חופשי למנוחה ורגיעה תוזמנו למסיבת שקיעה עם תה וחטיפים, לפני שתחזרו אל נקודת המוצא.

להזמנת יום בילוי בשונית האלמוגים בנה טראנג עם מסיבת בר צף לחצו כאן

ויטנאם עם ילדים – מה עוד צריך לדעת?

הערים המרכזיות בויטנאם

– האנוי – עיר הבירה והעיר השנייה בגודלה

– הו צ'י מין סיטי – העיר הגדולה ביותר והמרכז הכלכלי העיקרי של וייטנאם (ידועה גם בשמה הקודם סייגון)

– דה נאנג – העיר החמישית בגודלה, העיר החשובה ביותר על החוף המרכזי

– הייפונג – העיר השלישית בגודלה ונמל מרכזי בצפון וייטנאם

– וין – העיר המרכזית בצפון מרכז וייטנאם עם חוף קואה לו

– דא-לאת – העיר הגדולה ביותר ברמה המרכזית

– קאן סו – העיר הרביעית בגודלה ומרכז דלתת המקונג

– הוי אן – עיר נמל עתיקה

– הא צ'יאנג – עיר באזור הקוטב הצפוני ידועה בנוף המדהים שלה

יעדים ואתרי אטרקציות בויטנאם

– הפארק הלאומי בה בה – ג'ונגל, יער טרופי, הרי אבן גיר, אגם מים טבעיים ומתוקים (4 שעות נסיעה מהאנוי)

– הפארק הלאומי קאט טיין  – ג'ונגל, קופים נדירים, ציפורים ותנינים (3 שעות מהו צ'י מין סיטי)

– הפארק הלאומי גוג פיונג– ביתם של כמה מחיות הבר הנדירות ביותר באסיה ושבט הגבעות מונג

– פארק דונג ואן – הוא שילוב ייחודי בין מורשת גיאוגרפית ומורשת תרבותית

– מפל באן ג'וק – אחד מארבעת המפלים הגדולים באזור הגבול (6 שעות נסיעה מהאנוי)

– צ'ו צ'י – אתר מנהרות צ'ו צ'י

– מפרץ הא לונג  – מפורסם בנוף הקסום שלו

– מייסאן  – חורבות הינדיות עתיקות שהן אתר מורשת עולמי של אונסק"ו

– פונג נא-קי באנג – המערה היפה, המפוארת והקסומה ביותר בדרום מזרח אסיה

עלויות טיול בויטנאם

חופשה משפחתית בויטנאם עם ילדים היא לא עניין זול, אבל אם מתנהלים בתבונה, אפשר לתכנן אותה בעלויות סבירות.

למרות הפופלריות הגדלה והולכת שלה, ויטנאם היא עדיין מדינה זולה למדי. למשל, אם מסתפקים בלינה במקומות פשוטים, אוכלים אוכל מקומי ומתניידים בתחבורה ציבורית, עלות לאדם לחודש יכולה להיות סביב $250. אבל כמובן, שאלה לא הסטנדרטים המתאימים לרוב המשפחות שמגיעות לויטנאם עם ילדים – במיוחד כשמדובר בילדים קטנים, שזקוקים לתנאים יותר נוחים ומתקשים להתנייד בתחבורה ציבורית בלבד. לכן אל תבנו על סדרי הגודל הללו, אבל אם תתכננו נכון את החופשה בויטנאם עם הילדים, תגלו שמדובר בחופשה זולה בהרבה מחופשה משפחתית ביעדים מערביים.

למעט במלונות יוקרתיים, לא נהוג לתת טיפ לנותני שירות בויטנאם. קחו בחשבון, שיש שירותים רבים בהם תידרשו לשלם מחיר גבוה מזה שנדרש מהמקומיים, כך שהטיפ כבר כלול בו. לעתים, נהגי מוניות עשויים לומר לכם שאין להם עודף על מנת שתעגלו למעלה את מחיר הנסיעה. אם אתם מעוניינים להימנע מכך, מומלץ להסתובב עם כסף קטן.

חגים בויאטנם

– ראש השנה 1 בינואר.

– פסטיבל המלכים בסוף חודש מרץ. חג לזכר מלכי וייטנאם הראשונים.

– יום השחרור ב-30 באפריל, יום השחרור של סייגון ב-1975.

– יום הפועלים הבינלאומי – 1 במאי. מדובר בחג משמעותי בויטנאם, וחשוב לקחת בחשבון, שבתקופה זו חלה החופשה השנייה באורכה בויטנאם (אחרי חופשת חג הטט עליו נרחיב בהמשך), ובמהלכה קשה למצוא מקום בתחבורה הציבורית, במלונות ובאתרי הנופש. לכן, אם אתם מתכוונים להגיע לויטנאם עם הילדים בתקופה זו, מומלץ הזמין מקומות לכמה שיותר מהאלמנטים בחופשה, כולל אטרקציות ובילויים, הרבה זמן מראש.

– היום הלאומי– 2 בספטמבר

חג הטט

חג הטט (Tết) הוא ללא ספק החג החשוב ביותר בלוח השנה בויטנאם והוא מציין את השנה החדשה (על פי לוח שנת הירח). הטט נחוג בין סוף ינואר למרץ ובדרך כלל חופף לראש השנה הסיני.

בתקופה שלפני החג, ניתן לראות תכונה רבה ברחובות ויטנאם, והמון שליחים רכובים על אופנועים שמעבירים עצי קלמנטינות בעציצים ושיחים פורחים שבהם המקומיים נוהגים לקשט את בתיהם לקראת החג. בערים הגדולות התנועה הופכת צפופה ומאתגרת עוד יותר מהרגיל. ככל שמתקרבים למועד החג עצמו הקצב מתחיל לרדת, משום שאלפי תושבים מהערים יוצאים למחוזות להיפגש עם המשפחות ולנפוש ביחד. ביום הראשון של השנה החדשה הרחובות הופכים שקטים, ואפילו כמעט שוממים. כמעט כל החנויות והמסעדות נסגרות למשך שלושה ימים, (למעט מקומות בילוי ייעודיים לתיירים; בתי המלון פועלים כרגיל).

למרות התנאים שעלולים להיות מאתגרים, אם מתכננים את החופשה זמן רב מראש הימצאות בויטנאם עם ילדים במהלך הטט יכולה להיות חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. בערים הגדולות הרחובות מקושטים באורות ונערכות בהם חגיגות לקהל הרחב שמושכות אלפים רבים של תושבים. בשעות הערב הגברים הויטנאמים מבלים בשתייה ובהימורים, אבל אפשר לראות גם חגיגות שמתאימות יותר למשפחות, שכוללות משחקים, שירת קריוקי ואכילת מחטיפים מסורתיים וממתקים.

אם תגיעו לויטנאם עם ילדים בתקופת הטט תוכלו לחוות את ההכנות וליהנות מהחגיגות הציבוריות, מהפגודות הפעילות במיוחד, מכניסה ללא עלות למוזיאונים ואתרים היסטוריים שנשארים פתוחים. אם תצליחו לרקום קשרים עם מקומיים, ולהיות מוזמנים לחגיגה משפחתית, תוכלו לקבל חוויה שהיא באמת יוצאת דופן.

תחבורה בויאטנם

טיסות

טיסות פנים בויטנאם יכולות להיות פתרון טוב, ולאו דווקא יקר מאוד, למעבר בין ערים שונות ברחבי המדינה, במיוחד אם אתם מתניידים בויטנאם עם ילדים שנסיעות ארוכות עלולות להכביד עליהם. ניתן למצוא טיסות רבות המקשרות בין שתי הערים הגדולות, האנוי והו צ'י מין סיטי, לעיירות מרכזיות כמו דה נאנג, האי פונג, קאנ טהו, הואה, נה טראנג, דה לאט, פו קווק.

רכבת

תשתית הרכבות בויטנאם היא לא מאוד מפותחת. רוב הרשת נבנתה בתקופת הכיבוש הצרפתי ומאז לא הורחבה. מצד שני, רכבות הן דרך נוחה למדי לנסוע ביבשה בווייטנאם, אך חשוב לקחת בחשבון שהמחירים יקרים יותר מאוטובוסים.

ברשת פועלים כיום שבעה קווים:

– קו הרכבת צפון-דרום המחבר בין האנוי להו צ'י מין סיטי

– קו הרכבת האנוי-לאו קאי

– קו הרכבת האנוי-קוואן טריאו

– קו הרכבת האנוי-דונג דאנג

– קו הרכבת האנוי-האי פונג

– קו הרכבת האנוי- קי נון

– קו הרכבת סייגון – פאן סייט

קו הרכבת הראשי הוא קו צפון-דרום, הידוע גם כ-Reunification Express, המחבר את האנוי עם תחנת סייגון בהו צ'י מין סיטי. אורכו 1,726 ק"מ והוא פועל בשתי מתכונות, אקספרס (המוגדר כ-SE) ומקומי (המוגדר כ-TN), עם משכי זמן שונים בהתאם למספר העצירות. כל אחת מהרכבות המקודדות SE ו-TN מסתיימת במספר. אם המספר הוא אי-זוגי הוא נוסע מצפון לדרום; אם הוא זוגי, הוא נוסע מדרום לצפון.

השירות המהיר ביותר פועל בין האנוי להו צ'י מין סיטי במשך קרוב ל- 30 שעות, ועוצר בערים המרכזיות: נה טראנג, דה נאנג, הואה ווין. משך הזמן ארוך מכדי להגיע לתחנה האחרונה בבת אחת, ולכן בדרך מומלץ לעצור ללינת לילה. מלבד השירות האנוי-סייגון, ישנם שירותים חלקיים למקטעים החשובים ביותר של קו צפון-דרום, כגון: האנוי-וין, האנוי-הואה, הואה-סייגון, נה טראנג-טוי הוא ונה טראנג-סייגון. חלקים מסוימים של קו צפון-דרום עוברים ליד החוף או דרך נוף הררי ייחודי, כמו מעבר האי ואן בין דה נאנג להואה. הרכבת היא בהחלט דרך טובה לראות את האזור הכפרי של וייטנאם.

מומלץ להזמין כרטיסי רכבת מראש, מכיוון שהמלאי מוגבל מאוד. בעונת השיא של החגים, כרטיסים לתאריכים מסוימים ונמכרים שבועות מראש. לכן, מומלץ להזמין כרטיסים לנסיעות בויטנאם עם ילדים מספיק זמן מראש – אפילו כשאתם עדיין בארץ.

אוטובוס

שירות האוטובוסים למרחקים ארוכים מגיע לרוב הערים בווייטנאם. רוב האוטובוסים יוצאים מוקדם בבוקר או שהם נוסעים בלילה. מהירות הנסיעה בכביש היא בדרך כלל די איטית, גם בנסיעות בינעירוניות. לדוגמה, נסיעה של 276 ק"מ מהדלתא של המקונג להו צ'י מין סיטי באוטובוס עשויה לארוך  כ-8 שעות. קחו זאת בחשבון כשאתם מתכננים טיול בויטנאם עם ילדים.

קאטבה אקספרט היא אחת מחברות האוטובוסים הטובות ביותר לקו:

האנוי-קאטבה; קאטבה-נינבין; קאטבה-סאפה

ניתן להזמין דרך info@catbaexpress.com או http://catbaexpress.com/ אוטובוסים ציבוריים עוברים בין תחנות האוטובוס של הערים. בערים גדולות יותר, לעתים קרובות יש צורך לקחת אוטובוס מקומי משם עד מרכז העיר. האוטובוסים הם בדרך כלל במצב סביר, וזו הזדמנות ליצור קשר עם המקומיים.

אוטובוסים וייטנאמים מותאמים לוייטנאמים – תיירים מהמערב עשויים לחוש בהם צפיפות וחוסר נעימות. וייטנאמים רבים אינם רגילים בנסיעות ארוכות, ואתם עלולים להיות עדים לנוסעים שמקיאים באוטובוסים הבינעירוניים.

האוטובוסים לטווח ארוך נוסעים מצפון לדרום ובחזרה על הכביש הראשי היחיד (QL1). שימו לב שאם אתם לוקחים אוטובוס שממשיך רחוק יותר מהיעד שלכם, האוטובוס יוריד אתכם בצומת הנוחה ביותר לנהג ולא, כפי שניתן לצפות, במסוף האוטובוסים בתחנה שלכם. ב-הוי , צומת הדרכים הזאת נמצאת במרחק של 13 ק"מ ממרכז העיר וב-נאטראנג – 10ק"מ. בכל צומת כזאת, תמצאו מוניות או מוטו-טקסי שיקחו אתכם למלון שלכם.

נהיגה

רישיון נהיגה בינלאומי לא תקף בווייטנאם. השכרת רכב לנהיגה עצמית כמעט ולא קיימת, וכאשר ויטנאמים מדברים על השכרת רכב הם מתכוונים לרכב שכור עם נהג (אחרי זמן קצר בכבישים המקומיים עם התנועה המטורפת שלהם, תשמח שהשארת את הנהיגה לנהג מקומי).

תגובות 3

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל