השכרת רכב בחו"ל בקנדה

השכרת רכב בקנדה – המדריך המלא

מתכננים טיול לקנדה ושוקלים השכרת רכב? חוץ מהשוואת מחירי השכרת רכב בקנדה שתחסוך לכם מאות שקלים אספנו עבורכם מידע חשוב וטיפים שימושיים על השכרת רכב בקנדה ונהיגה בקנדה – החל מסרטון וידאו הדגים נהיגה בקנדה ומידע על חוקי התנועה ועד להסבר על מכוניות עם אור ירוק מהבהב באונטריו ושלטי התנועה בקוויבק

השכרת רכב בקנדה יכולה להיות זולה ופשוטה בהרבה ממה שדמיינתם באמצעות מנוע השוואת המחירים לתעריפי השכרת רכב בחו"ל אשר יאתר עבורכם את המחירים הזולים ביותר עבור דגם הרכב בו אתם מעוניינים, בהשוואת מחירים בין כל חברת השכרת רכב בקנדה הנחשבת לאמינה. השימוש במנוע השוואת המחירים יחסוך לכם, ברוב המיקרים, מאות שקלים בעלויות השכרת רכב בקנדה – פשוט מלאו את הטופס, ביחרו בשדה ארץ את קנדה ואז את העיר בה תירצו להזמין השכרת רכב בקנדה מבין רשימה של עשרות ערים בקנדה, הכוללת כמובן את כל הערים הגדולות, כמו טורונטו, מונטריאול, ונקובר, אוטאווה, קוויבק סיטי, וויניפג ועוד ערים רבות בקנדה. לסיום, ביחרו תחנת איסוף בתוך העיר, הכניסו את התאריכים הרצויים להזמנת השכרת רכב בקנדה, ליחצו "חפש" – וביחרו את ההצעה הזולה ביותר עבור דגם הרכב בו אתם מעוניינים

השכרת רכב בקנדה מנוע חיפוש והשוואת מחירים

השכרת רכב בקנדה – טיפים חשובים ומידע שימושי

תיירים רבים המגיעים לקנדה בוחרים לשכור רכב. למרות שהשכרת רכב בקנדה היא יחסית יקרה אם אתם נוסעים לבד, זו אופציה משתלמת אם אתם טסים לקנדה עם חברים ומתחלקים במחיר או מגיעים אל קנדה עם ילדים לטיול משפחות. באופן כללי, אם אתם באמת רוצים לראות את המרחבים הפתוחים והיערות של קנדה עצמה, מלבד ערים גדולות כמו ונקובר, טורונטו ומונטריאול, עדיף לשכור רכב. במונטריאול, טורונטו וונקובר, מומלץ מאוד להשתמש בתחבורה הציבורית כאלטרנטיבה לנהיגה.

יש די הרבה הגבלות וחסרונות שצריך להכיר לפני שמזמינים השכרת רכב בקנדה – הנה כמה מהם:

העמלות על החזרת הרכב השכור במקום אחר מזה שממנו נאסף בד"כ מאוד גבוהות.

נסיעה שנקראת "בלתי מוגבלת" עלולה דווקא להיות מוגבלת למחוז בקנדה שבו אתם שוכרים (בידקו את התנאים בקפידה). אם הגבלה זו חלה וכרוכה בקנס לפי קילומטרים של נסיעה במחוז אחר, ואתם נכנסים למחוז אחר אפילו לכמה קילומטרים בלבד, חברת השכרת הרכב בקנדה תחשב לכם את הקנס על יום הנסיעה כולו (בד"כ עד 200 ק"מ ליום).

הנסיעה בד"כ מותרת על כבישים סלולים בלבד (רוב חברות ההשכרה לא יגבילו אתכם בפועל אבל הביטוח ושירותי הדרך לא בתוקף מחוץ לכבישים סלולים).

בניגוד למקובל בהשכרת רכב באירופה אין בקנדה רכבים שכורים שאינם אוטומטיים – אפילו אל תטרחו לחפש.

קנדה היא אחת משתי מדינות (השנייה היא ארה"ב) שבהן גיל הנהיגה המותר הוא מאוד נמוך:  הגיל נע בין 14-16. מחוז אלברטה הוא אחד המקומות בעולם שבו גיל הנהיגה המינימלי הנמוך ביותר, 14.

שלא כמו בארה"ב, הדלק נמכר בליטרים ולא בגלונים (ביולי 2017 ליטר דלק עלה בערך 1.07-1.10 דולר קנדי) ברוב האזורים העירוניים בקנדה (זול יותר באלברטה). מחירי הדלק בד"כ עולים במרץ, לקראת עונת הקיץ. במשך השנה, המחירים הם כ-50% גבוהים יותר מאשר בארה"ב.

שימו לב אל כביש 407/ETR (Express Toll Route) במחוז אונטריו, שמקיף את כל הצד הצפוני של טורונטו – כביש 407 הוא כביש אגרה אלקטרוני (הכביש היחיד בבעלות פרטית בקנדה), שמשמעותו שהאגרה מחוייבת ע"פ מספר לוחית הזיהוי או מספר חשבון טרנספונדר. בידקו עם החברה דרכה הזמנתם השכרת רכב בקנדה בנוגע לשימוש בכביש הזה, מאחר שיש חברות שמוסיפות אגרות משלהן שבקלות יכולים להכפיל או להשליש את האגרה המקורית.

בחלק מהמחוזות בקנדה מוצבות מצלמות רמזורים ומהירות רבות מאוד והקנסות נגבים ע"פ לוחית הזיהוי כאשר הרכב נתפס חולף ברמזור אדום או נוסע במהירות מופרזת. חשוב מאוד להקפיד על כללי התנועה גם בעת השכרת רכב בקנדה משום שהחיובים יגיעו בסוף לחברת השכרת הרכב בקנדה והיא תוסיף עליהם "עמלת טיפול" שמנמנה ותחייב את כרטיס האשראי שלכם.

נהיגה בקנדה

בקנדה נוהגים בצד ימין של הכביש, כמו בישראל. קנדה היא מדינה מודרנית עם תשתית טובה ונהגים אדיבים והנהיגה בה איננה מסובכת יחסית. צפו בסרטון הוידאו שיסייע לכם להתכונן לנהיגה בקנדה:

הקנדים משתמשים בשיטה המטרית כמו בישראל, כך שהמרחקים נמדדים במטרים וקילומטרים.

בסך הכל חוקי התנועה בקנדה דומים לחוקי התנועה בישראל: להולכי רגל יש זכות קדימה בצמתים ובמעברי חצייה, בתנאי שהם חוצים על פי הכללים. בקנדה, תמיד צריך לתת זכות קדימה לרכב משטרתי, כבאי אש או אמבולנס כאשר פנסי החירום שלהם פועלים. אם הם מגיעים מאחור, עליכם לעצור בצד הכביש מימין. בנסיעה לצד רכב חירום (כולל משאיות גרר במחוזות רבים), עליכם להאט למהירות של 60 קמ"ש או פחות בכל נתיב הנוסע לצד הנתיב שבו רכב החירום. בחורף, אור כחול מהבהב בד"כ מסמן שזהו רכב לסילוק שלג. רכבים כאלה משתמשים באור צהוב מהבהב במחוזות המערביים.

המהירות המותרת בקנדה משתנה ממחוז למחוז, בד"כ סביב 100-110 קמ"ש והאכיפה נעשית באמצעות רדאר. במזרח קנדה הנהגים נוטים לנסוע במהירות מופרזת  – עדיף לא לקחת את הסיכון, אתם לא מקומיים, קחו את הזמן ותיהנו מהדרך.

מחוזות מסויימים מגבילים את כמות האלכוהול בדם ל-0.05% בזמן נהיגה. ההגבלה הכלל ארצית היא 0.08%. אזרח זר שעובר על החוק ונתפס כשהוא נוהג עם יותר אלכוהול בדם מהמותר, ייקנס בכבדות ואפילו יגורש. בחלק מהמחוזות, כמו בקולומביה הבריטית ואלברטה, שוטרים עלולים לעקל רכבים באופן זמני אם הנהג נמצא עם כמות שבין 0.05-0.08% אלכוהול בדם, גם אם הכמות לא עולה על הכמות הארצית המותרת. רוב המחוזות מקיימים תוכניות "צ'ק סטופ" שבהן שוטרים מוצבים בנקודות ביקורת שונות, בד"כ בשעות הלילה. בנקודות אלה, שוטרים נוהגים לעצור נהגים כדי לבדוק אם הם שתויים או לא בהתבסס על תגובתם. אם נעצרתם, בהנחה שלא שתיתם, אין צורך לחשוש מהבדיקה האקראית ותוכלו לעבור תוך מספר שניות, אם כי ייתכן שיבקשו מכם להציג רישיון (כדאי גם לוודא שטפסי השכירות יהיו זמינים).

קנדה מחולקת למחוזות אוטונומיים שבכל אחד מהם חוקים קצת שונים. שימו לב לכללים החשובים שעליכם לדעת בנהיגה בקנדה בין המחוזות השונים:

במחוזות רבים של קנדה (למעט במונטריאול), מותר לפנות ימינה (לאחר עצירה) ברמזור אדום. נהגים רשאים גם לפנות שמאלה לאחר עצירה באדום, אם הם פונים לרחוב חד סטרי מרחוב חד סטרי אחר.

במחוז קוויבק, השילוט הוא בצרפתית בלבד, אבל רוב הזמן אפשר להבין את השלטים והתמרורים זהים לתמרורים המקובלים בעולם.

מכוניות פרטיות המפעילות אורות מהבהבים ירוקים במחוז אונטריו שייכות לכבאי אש מתנדבים המגיבים לקריאת חירום, ועליכם כמובן לתת להן זכות קדימה בדיוק כמו לרכב כיבוי אש עם אורות אדומים מהבהבים.

במחוזות רבים, כולל בריטיש קולומביה, נהגים נדרשים להאט ולעבור לנתיב שאינו צמוד כדי לעקוף רכב חירום שעצר בצד. האטה עד 60 קמ"ש היא הנורמה על הכביש המהיר.

השימוש בטלפון שמוחזק ביד בזמן נהיגה אסור בקנדה בכל המחוזות. המחוז האחרון שהעביר את צו האיסור הוא ניו ברזוויק בשנת 2011. גם ביוקון שוקלים להעביר את האיסור. השימוש בדיבורית בזמן נהיגה מותר בכל רחבי קנדה, על אף שאגודת הרכבים הקנדית דורשתת להוציא מחוץ לחוק גם את האפשרות הזו. במחוזות מסויימים, כמו באלברטה, יש חוקים המרחיבים את האיסור הבסיסי הזה ע"י חוקים הנוגעים להסחות דעת בנהיגה, האוסרים על פעילויות כמו הסתכלות במפה בזמן נהיגה, איפור והפעלת מכשיר GPS.

שימו לב: בבריטיש קולומביה אור ירוק שמהבהב באיטיות, משמעותו שרמזור התנועה ירוק, אבל הרמזור מופעל ע"י הולך רגל. האור יישאר בהבהוב ירוק עד שהולך רגל לוחץ על הכפתור על מנת לחצות את הכביש. באונטריו, קוויבק ונובה סקוטיה, אור ירוק מהבהב מהיר מסמן שעליכם לפנות (שמאלה) בזמן שהתנועה שמלפניכם עומדת ברמזור אדום.

בבריטיש קולומביה, בכבישים רבים, בעיקר במעברי הרים, יש חובה להרכיב צמיגי חורף או לנסוע עם שרשרת שלג מאחד באוקטובר עד 30 באפריל.

בקוויבק, חובה להשתמש בצמיגי חורף בכל המוניות וברכבים מ-15 בדצמבר עד 15 במרץ (שימו לב שזה חל רק על רכבים הרשומים במחוז, תיירים הנוסעים למחוז רשאים להשתמש בצמיגים רגילים).

באונטריו, נהיגה של מעל 50 קמ"ש מעל המהירות המותרת נחשבת ל-RACING (נהיגה מהירה בסגנון תחרותי) או STUNT DRIVING (נהיגה בסגנון פעלולנים) ותוביל להחרמה מיידית של הרכב (בד"כ למשך 7 ימים), ללא התחשבות בזהותו של הנהג, גם אם הרכב מושכר. בנוסף לקנסות והשעייה אפשרית של הרישיון, הנהג אחראי גם על חיובי הגרירה ואיחסון הרכב.

השכרת רכב בקנדה

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל