השכרת רכב בהונולולו

השכרת רכב בהונולולו בירת הוואי – עצות והמלצות

בכתבה זו נביא בפניכם את כל המידע החיוני והעצות שישרתו אתכם בבואכם לשכור רכב בהונולולו. השכרת רכב בהונולולו בירת הוואי היא אחת הדרכים המוצלחות ביותר להתחיל טיול בהוואי. בכתבה זו תמצאו את כל הדרוש – החל ממנוע חיפוש מיוחד שיבצע עבורכם השוואת מחירים של השכרת רכבים בהונולולו ועד למידע מפורט על נהיגה בהונולולו (כולל סרטון וידאו) וטיפים חשובים להשכרת רכב בהונולולו בזול

כבר עם הנחיתה בשדה התעופה תוכלו למצוא כמה וכמה דלפקים של חברות מוכרות המספקות שירותי השכרת רכב בהונולולו. עם זאת, כדי להקל עליכם בטיולכם ולחסוך לא מעט כסף, רצוי לדאוג להשכרת רכב בהונולולו עוד לפני שאתם נוחתים ומהמחשב הביתי שלכם. תוכלו לעשות זאת בעזרת מנוע השכרת הרכב הפשוט שלפניכם, שיבצע עבורכם השוואת מחירים בין חברות השכרת רכבים בהונולולו ויאתר עבורכם את המחירים הזולים ביותר. התהליך קצר ופשוט: בשדה "ארץ" ביחרו את ארה"ב, ואז בשדה "עיר" ביחרו את הונולולו honolulu; hi ואח"כ בשדה "תחנה" ביחרו את המיקום המדוייק בו תרצו לשכור רכב בהונולולו מתוך רשימת הסניפים של חברות השכרת הרכב. לסיום, הזינו את התאריכים בהם תירצו להזמין השכרת רכב בהונולולו וליחצו "חפש" כדי לראות תוצאות השוואת מחירים ולהזמין אונליין מראש

חופשה בהוואי – עוד בנושא זה:

אטרקציות בהונולולו – מידע למטייל והמלצות למשפחות

בתי מלון מומלצים למשפחות בהונולולו

טיסות לארצות הברית  – השוואת מחירים והמלצות למטייל

טיסות פנים בארה"ב – השוואת מחירים והזמנת כרטיסי טיסה 

ארצות הברית למשפחות עם ילדים – המדריך המלא

שימו לב כי בד"כ ניתן להוזיל עלויות השכרת רכבים בהונולולו אם תפרידו את השכרת הרכב מקניית פוליסת הביטוח לרכב השכור ולא תרכשו את ביטוחי הרכב (היקרים) שמציעות סוכנויות השכרת הרכב בהונולולו. ניתן לרכוש את אותם ביטוחים במחירים יותר זולים מחברות ביטוח בינלאומיות, באמצעות השירות המיוחד להשוואת מחירים של ביטוח לרכב שכור בחו"ל

נהיגה בהונולולו

מאחר שקשה להבדיל בין צפון העיר לדרומה, הכיוונים בהונולולו מצויינים לרוב במונחים מקומיים: (mauka (Mow-kah שמשמעותו ״לכיוון ההר״ ו-(makai (mah-KAI, שמשמעותו ״לכיוון הים״. במקרה של הונולולו, הנמצאת בחוף הדרומי של האי אואהו, mauka הוא בכיוון הצפוני הכללי ו-makai בכיוון דרום כללי. תשמעו גם את המילה (Ewa (Eh-vah ו-Diamond Head שמשמשים לכיוונים מזרח ומערב, כאשר Ewa משמעותו ״מערב״ (לכיוון העיר בדרום-מערב חוף אואהו) ו-Diamond Head פירושו ״מזרח״ (לכיוון Diamond Head). המקומיים מתייחסים להונולולו עצמה (דאונטאון) כ״טאון״. שילוט הכבישים המהירים, עם זאת, משתמש בכיווני המצפן, כך שאם אתם מתבקשים לנסוע לכיוון Ewa בכביש המהיר, חפשו את המחלף ל-H-1 מערב.

עוד באותו נושא: השכרת רכבים בארה"ב

רשת הרחובות של הונולולו שבהוואי מותאמת לקו החוף הארוך של העיר ולקו רכסי ההרים והעמקים ואינה דומה כל-כך למבנה טיפוסי של רשת רחובות עירונית רגילה. היא מרובת עליות וירידות, פיתולים וסיבובים ועלולה לבלבל נהגים שמגיעים אל הונולולו בפעם הראשונה. עם זאת, אם יודעים מהם הצירים המרכזיים בהונולולו, ההתמצאות אינה כה קשה.

כדאי מאוד להשקיע במפה טובה של הונולולו לפני שאתם יוצאים לנסיעה ארוכה. כדאי לשקול לעשות מנוי ב-AAA, חברה אמריקנית ידועה המספקת שירותי דרך  לנהגים רבים הנוהגים ברכב שכור בארה"ב וגם כאלה הנוהגים ברכב שכור בהונולולו. חברי AAA יכולים לבקש מפות בחינם במשרדי החברה. מפות מקופלות של Rand McNally זמינות בחנויות רבות. לכיסוי מקיף יותר, תוכלו לרכוש את המפות של Bryan's Sectional Maps (בחירה פופולרית בקרב המקומיים) ברוב חנויות הספרים במחיר של כ-9.50 דולר. גם מכשירי GPS יעזרו לכם להתמצא בהונולולו ואואהו.

רחובות מסויימים בהונולולו צרים מאוד יחסית לאלה המוכרים לנו. המקומיים רגילים לצפיפות בכבישים, אבל עבור נהג ישראלי ממוצע, החוויה עלולה להיות מייסרת מעט. בעת השכרת רכב בהונולולו הכינו את עצמכם לכך שתצטרכו להזדנב קרוב מאוד לרכבים. אם תהיו עירניים, לא צריכה להיות כל בעיה. ברגע שיצאתם מהונולולו עצמה, הכבישים קצת יותר רחבים.

אנא שימו לב שצמתים רבים ברחובות העמוסים בהונולולו אוסרים על פנייה שמאלה, בעיקר בצמתים של Kapiolani Boulevard, בגלל זרימת התנועה וסיבות אחרות.

הוואי היא כידוע אחת מחמישים המדינות בארה"ב ולכן יחידות המרחק המקובלות בה הן במייל ולא בק"מ. זה עלול לבלבל בתחילה נהגים המורגלים למהירויות נסיעה בקמ"ש. אם אתם נוהגים ברכב שכור בהונולולו, היערכו לכך שמהירויות הנסיעה בכבישי הונולולו בד״כ נמוכות יותר ממה שאתם רגילים. למשל, ב-King Street בעל ששת הנתיבים המהירות היא 25-30 מייל לשעה לכל אורכו. ברוב הרחובות אסור לנסוע מעל 25 מייל בשעה (כ-40 קמ"ש). בנוסף, אנשים רבים לא מתייחסים להגבלת המהירות, ולפעמים נוהגים לאט יותר, מה שיכול להיות מתסכל. כשיורד גשם או בלילה, סימוני הנתיבים בכבישים בהונולולו לא נראים לעין, אפילו לאנשים עם ראייה מצוינת. היזהרו מאוד בשעות כאלה.

לפני השכרת רכב בהונולולו אולי תרצו לצפות בסרטון הוידאו המתעד נהיגה בהונולולו והוואי –

חוקי התנועה בהונולולו

כשאתם נוהגים ברכב שכור בהונולולו, ישנם כמה כללים שכדאי לשים לב אליהם, בעיקר אם אתם מגיעים מישראל ולא רגילים לנהוג במדינות ארה"ב:

חוקי העיר והכפר אוסרים על שימוש במכשיר אלקטרוני כשאתם נוהגים. זה כולל טלפון נייד, אייפוד או אפילו GPS ועוד. עליכם להשתמש במכשיר ללא מגע, או בכלל לא. אם יעצרו אתכם בצד, כדאי מאוד להסתיר כל מכשיר אלקטרוני כדי להימנע מקנסות.

הניחו שאם אין שילוט ברחוב האוסר זאת, מותר לפנות ימינה ברמזור אדום.

להולכי רגל ישנה תמיד זכות קדימה, גם אם זה לא מעבר חצייה.

בבוקר ובשעות השיא של אחר הצהריים, ברחובות מסויימים יש נתיבים ״נגד הכיוון״, שבהם מותר לכלי רכב שנוסעים לכיוון שאין בו תנועה כבדה להשתמש בהם והנתיב סגור לרכבים המגיעים מכיוון שלאורכו יש תנועה כבדה. בשעות אלה, אסור לפנות שמאלה כנגד תנועה כבדה. ברחובות העמוסים יותר, מכוניות לא רשאיות לחנות בשולי הכביש בשעת שיא. יש על כך אכיפה מוגברת ובד״כ תקבלו קנס והרכב ייגרר.

ברחובות רבים יש חנייה בצד אחד של הרחוב ורכבים נוסעים לכיוון השני. כשאתם נוסעים ברכב שכור בהונולולו ברחובות אלה, רוב הזמן, הרחוב לא רחב מספיק כדי לאפשר תנועה משני הכיוונים. במקרה הזה, לרכבים הנוסעים בכיוון הנגדי של המכוניות החונות יש זכות קדימה ורכבים הנוסעים בכיוון המכוניות החונות חייבות לעצור בצד כדי לאפשר למכוניות אחרות לעבור.

התנועה בהונולולו ובאואהו באופן כללי (בעיקר בחוף הדרומי) תמיד בעייתית ובין הגרועה ביותר בכל ארה"ב. עם כמעט מיליון איש החיים בשטח קטן יחסית, ורק כמה מסלולים ראשיים המשרתים את האזורים המאוכלסים של האי, כל תקרית קטנה או התנגשות בין שני כלי רכב בכביש היא בעלת הפוטנציאל ליצור פקק באי כולו. לא סביר שתתקלו בפקק שכזה, אבל אם אתם נוסעים במהלך השבוע ברכב שכור בהונולולו, היו מודעים שישנן בעיות תנועה, במיוחד בשעות השיא.

שעות השיא הרגילות במהלך השבוע הן בין 5-8 בבוקר לתוך הונולולו, ובין 15-18:30 החוצה מהונולולו. צפו לתנועה כבדה באינטרסטייט H-1 ו- H-2, בכביש Nimitz/שדרת אלה מואנה (Ala Moana Boulevard) וברחובות מרכז העיר הונולולו ו-וואייקיקי. עם זאת, עומס התנועה ברוב שעות היום הוא רגיל. לעתים תכופות התנועה זוחלת בפחות מ-10 מייל לשעה בכביש המהיר ולעתים תכופות פקוק סמוך למחלפים וליציאות של הרחובות. כמעט תמיד התנועה מאטה במהלך היום על ה-H-1 בין היציאות Likelike ו-Punahou, בד״כ לשני הכיוונים. ב-H-1 לכיוון העיר, המחלף של רחוב Middle) H-1 ו-H-201), הכניסה לשדרת Vineyard ו-Ward Avenue ומחלף H-1/H-2 פקוקים מאוד, בעיקר במהלך שעות השיא. המיזוג ב-Middle Street נחשב לקטע הצפוף ביותר מכל הכבישים המהירים בארה״ב.

התנועה פחות כבדה בקיץ ובחגים כאשר אוניברסיטת הוואי במנואה (Manoa) סגורה. אחד הדברים הבולטים בנהיגה בהונולולו הוא שלמרות שהפקקים כבדים, הנהגים בד״כ אדיבים וייתנו לכם לעקוף אותם אם אם מאותתים לפני ומנופפים לתודה אחרי.

באופן כללי, הנהיגה ברכב שכור בהונולולו ובאואהו נעימה ברגע שאתם יורדים מהאינטרסטייטס. נהיגה ברכב שכור בהונולולו ובאי אואהו כולו מאפשרת לכם לבקר באי כולו למשך כמה ימים. ברגע שתיכנסו מעט לתוך היבשת, תמצאו שהתנועה לא כ״כ קשה ובאזורים החקלאיים אין תנועה רבה. אלא אם אתם מכירים את האקלים, אין לנהוג עם גג פתוח כשהשמש חזקה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל