אתיופיה מזג אוויר

אתיופיה – מזג האוויר ועונות מומלצות לטיול

כאשר מתכננים טיול באתיופיה, חשוב להבין את עונות השנה באתיופיה, את דפוסי מזג האוויר באתיופיה בעונות השונות. רבים שואלים מהי העונה המומלצת לטיול באתיופיה, אך התשובה לכך איננה כה פשוטה אלא תלויה בשאלה מה אתם מתכוונים לעשות בטיול שלכם. כדי לתכנן טיול באתיופיה לעונה המומלצת ביותר עבורכם, כדאי להתחיל בקריאת כתבה זו

עבור רבים, הזמן הכי טוב לטיול באתיופיה הוא בעונה היבשה – כלומר, קיץ באתיופיה – שנמשכת מאוקטובר עד פברואר. יש לעיקרן הזה כל מיני מצבים יוצאים מין הכלל, בעיקר אם אתם מתעניינים בפסטיבלי תרבות, שחלקם מרחשים במהלך העונה הגשומה. אם אתם מטיילים על תקציב מוגבל, טיולים באתיופיה בחורף הם דרך טובה לחסוך.

טיול לאתיופיה – עוד באותו נושא:

טיסות לאתיופיה – מה חשוב לדעת

השכרת רכב באתיופיה – השוואת מחירים ומידע חשוב

ויזה לאתיופיה – מדריך והמלצות למטייל

מזג האוויר באתיופיה

למרות שהאקלים של אתיופיה משתנה במידה רבה בהתאם לאזור שבו אתם מבקרים, העונה הגשומה – חורף באתיופיה – בד״כ נמשכת מיוני עד ספטמבר, כאשר גשמים קלים מתחילים החל ממרץ לפעמים. יוני ויולי הם החודשים הגשומים ביותר, בעיקר ברמות הגבוהות הצפוניות (Northern Highlands). לכן, מבחינת מזג האוויר באתיופיה, העונה המומלצת לטיול באתיופיה היא מאוקטובר עד פברואר, כאשר האקלים יבש והשמש זורחת. בזמן זה של השנה, הטמפרטורות הליליות יכולות לרדת בצורה דרמטית, כך שכדאי להגיע מצויידים בשכבות.

אם אתם מתכננים להמשיך דרומה עד עמק אומו (Omo Valley), תצטרכו לקחת בחשבון שיש שתי עונות מאוד מובהקות באזור זה.

אביב באתיופיה

האביב באתיופיה ידוע לפעמים כעונת הקציר והוא נמשך מספטמבר ועד סוף נובמבר. Belg, כפי שהוא נקרא, מציין גם את תחילת העונה היבשה של אתיופיה, והופך אותו לזמן טוב לטיול באתיופיה.

אירועים מעניינים באתיופיה באביב – Enkutatash, או יום השנה האזרחית החדשה, מתרחש מדי שנה ב-11 בספטמבר. מסקל (Meskel) או ״מציאת הצלב האמיתי״ (Finding of the True Cross) נחגג ב-27 בספטמבר. פסטיבל זה הוא בין הגדולים ביותר באתיופיה ונוהגים לחגוג אותו עם תהלוכות ענקיות של כמרים ומקהלות.

קיץ באתיופיה

Kiremt היא עונת הקיץ באתיופיה, הנמשכת מיוני ועד סוף אוגוסט. חודשים אלה מתאפיינים בגשמים כבדים ואינטנסיביים מפעם לפעם.

אירועים מעניינים באתיופיה בקיץ : החגים האיסלאמיים כגון עיד אל-פיטר ועיד אל-אדחה שבד״כ נופלים בחודשי הקיץ ונחגגים ע"י המיעוט המוסלמי.

סתיו באתיופיה

Tseday (מסקל/עונת האביב) הוא שם העונה שנמשכת ממרץ עד סוף מאי, ומה שרבים מתייחסים אליו כאל הסתיו באתיופיה. עונה זו מתאפיינת בממטרים ומאי הוא בד״כ החודש החם ביותר באתיופיה.

אירועים מעניינים באתיופיה בסתיו: יום הנצחון בקרב עדווה (Adwa Victory Day) נערך מוקדם במרץ והוא מציין את הקרב שהתרחש בין אתיופיה לבין איטליה. יום העצמאות של אתיופיה נקרא יום נפילת שלטון הדרג Derg Downfall Day והוא נערך ב-28 במאי.

חורף באתיופיה

דצמבר עד פברואר נחשבים לחודשי החורף באתיופיה. חודשים אלה יבשים מאוד ולעיתים קרובות הבקרים יכולים להיות מאוד צוננים וקפואים.

אירועים מעניינים באתיופיה בחורף: חג המולד האתיופי מצטיין בחגיגות ענק ונערך ב-7 בינואר.

פסטיבלים באתיופיה

טמקת, סעודת ההתגלות (Feast of Epiphany) שנערכת ב-19 בינואר, הוא הפסטיבל הגדול ביותר באתיופיה, המציין את טבילת ישו. הפסטיבל נערך על פני שלושה ימים וכולל תהלוכה ססגונית, העתק הדמיה של לוח עשרת הדברות, וכן המחזה תיאטרלית של טבילת ישו. כאשר הצד הרציני יותר של הפסטיבל חולף, חוגגים נהנים מסעודות חגיגיות, מוסיקה וריקודים. המקומות הטובים ביותר לחגוג הם בגונדר (Gondar), לליבלה (Lalibela) ואדיס אבבה (Addis Ababa). שווה להצטרף לסיור מודרך רק כדי לוודא שיש לכם מקום. מומלץ גם לשכור מדריך שיוכל להסביר לכם בדיוק מה מתרחש.

מאוחר יותר בשנה, אתיופיה חוגגת את מסקל (Meskel) ב-27 בספטמבר. מסקל הוא חג נוצרי הנחגג באתיופיה למעלה מ-1,600 שנה. החג מציין את גילוי הצלב שבו השתמשו לצליבת ישו. יש שמאמינים כי חלקים מסויימים של הצלב הובאו לאתיופיה. המקום הטוב ביותר לחגוג את הפסטיבל הוא בכיכר מסקל (Meskel Square) באדיס אבבה. כאן, תהלוכה ססגונית של כמרים, דיקנים ומקהלות שרים ומנגנים, ומקיפים מדורה ענקית המעוטרת בצלבים טקסיים ובלפידי עץ המעוטרים בעלי זית. נושאי הלפידים מדליקים את האש, ולמחרת אנשים מגיעים כדי לעמוד סביב המדורה ולהשתמש באפר כדי לצייר סמל של צלב על מצחם לפני שהם ממשיכים לחגוג ולסעוד.

מתי כדאי לתכנן טיול באתיופיה כדי להתנסות בפסטיבלים של אתיופיה?

בהחלט שווה לתכנן טיול באתיופיה סביב חלק מהפסטיבלים של אתיופיה. הפסטיבלים הדתיים בעיקרם בד״כ משתרעים על פני מספר ימים. הפסטיבלים של הנוצרים האורתודוקסים הם המרכזיים והבולטים ביותר באתיופיה והם נחגגים בהתאם ללוח השנה האתיופי. למשל, חג המולד האתיופי (המוכר כ- Ganna) נחגג ב-7 בינואר ולא ב-25 בדצמבר. השנה האזרחית האתיופית החדשה נחגגת ב-11 בספטמבר. אם אתם מחפשים להשתתף בחגיגות האתיופיות כשהן בשיאן, שקלו לתכנן טיול סביב מסקל (Meskel) או טמקת (Timket), אבל היו מוכנים להזמין טיסות פנים ובתי מלון הרבה זמן מראש.

העונה המומלצת לטיול באתיופיה בשקע דנקיל (Danakil Depression)

דנקיל הוא אחד המקומות החמים ביותר בעולם, מקום בו הטמפרטורות מגיעות בקלות ל-50 מעליות צלזיוס. זהו יעד מרתק, שבו אפשר לחזות במסורת העתיקה של קרוואני מלח, להתנסות בתרבות שבטי האפאר (Afar) ולהתפעל מהמספר העצום של הרי געש פעילים. אם אי פעם התעורר בכם החשק לבקר בפלנטה אחרת, תמותו על הנופים הבלתי רגילים של המקום הזה. כדי להימנע מלהרגיש כאילו אתם נחרכים בשמש הבוערת, ודאו שאתם מגיעים לכאן בתקופת החורף באתיופיה, כלומר נובמבר עד מרץ.

עונה מומלצת לטיול באתיופיה ברמות הצפוניות

קיץ באתיופיה, בין אוקטובר לפברואר הוא הזמן הטוב ביותר לטיול באתיופיה אם אתם מעוניינים להגיע לכנסיות העתיקות החצובות בסלע בהיילנדס (הרמות) הצפוניות של אתיופיה. אם אתם רוצים לראות את הכנסיות אבל מחפשים לחסוך, שקלו להזמין טיול באתיופיה למרץ או אפריל, כאשר הגשמים קלים ומחירי בתי המלון והתיורים בד״כ נמוכים יותר. בד״כ, עדיף להימנע מטיול באתיופיה ביוני וביולי אם רוצים להגיע לאיזור זה, כי הגשמים באזור הם הקיצוניים ביותר.

הזמן הטוב ביותר לבקר בעמק אומו (Omo Valley)

עם למעלה מ-50 שבטים החיים באזור נהר אומו שבדרום-מערב אתיופיה, זהו יעד מרתק למי שמתעניין בתרבות האפריקנית. בגלל המיקום הנידח, שכמעט ולא נגיש ברכב שטח, המנהגים והאמונות המסורתיות נשארו כמות שהם עבור רוב השבטים של עמק אומו. האזור מתאפיין בשתי עונות גשומות – ממרץ עד יוני וקצרה יותר בנובמבר. הגישה הרבה פעמים בלתי אפשרית בתקופות אלה, כך שחיוני לתכנן טיול באתיופיה בקיץ בלבד אם רוצים להגיע לאיזור זה.

הזמן הכי טוב לטרק באתיופיה בהרי סימיאן

הרי סימיאן הם רכס הרים ענקי שפסגתו הגבוהה ביותר מתנשאת לגובה של למעלה מ-4,500 מ׳, מה שהופך את הרכס הזה לאחד הגבוהים ביותר באפריקה. מסלולי הטרק נהדרים כאן, לא רק בזכות הנופים היפים, הקניונים והנחלים, אלא גם כי זו הזדמנות נהדרת לצאת למסע בעקבות חיי בר המקומיים כמו הבַּבּוּן זָנוּב (ג׳לדה) והיעל האתיופי. הזמן הטוב ביותר לצאת לטרקים באתיופיה באיזור זה הוא בין ספטמבר לנובמבר כאשר גשמים אינם יורדים, הנוף ירוק והאוויר יחסית נטול אבק. אוקטובר בעיקר יכול להיות חודש מרהיב ביופיו משום שזה הזמן שבו פרחי הבר בפריחה מלאה.

 

תגובות 3

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל