אתונה מזג האוויר

אתונה – עונה מומלצת לנופש ומזג האוויר

רגע לפני שאתם מתכננים חופשה באתונה בוודאי תרצו לדעת יותר על מזג האוויר באתונה ועל העונה המומלצת לנופש באתונה, וכמובן על מזג האוויר באתונה בעונה בה אתם מתכננים להגיע אליה. בכתבה זו תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש למטייל על מזג אוויר באתונה לפי עונות השנה.

הזמנת דילים לאתונה   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

חופשה באתונה – עוד מידע למטייל

טיסות לאתונה – השוואת מחירים וטיפים

אתונה – אטרקציות מומלצות וטיולים מודרכים

מלונות מומלצים באתונה לחופשה משפחתית

השכרת אופניים באתונה – מידע למטייל

השכרת רכב באתונה – השוואת מחירים ומידע לנהג

eSIM וסים ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

מזג אוויר באתונה

האקלים של אתונה בירת יוון מוגדר אקלים סוב-טרופי ים-תיכוני, עם כמות משקעים מתונה – כלומר רוב הזמן מזג האוויר באתונה חמים ובד"כ יבש, ולא יורד הרבה גשם באתונה.

חורף באתונה

החורף באתונה מתון וגשום במידה בינונית, אם כי מעט קריר יותר מאשר במקומות אחרים הנמצאים באותו קו רוחב לאורך הים התיכון. מצד שני, גם במהלך חורף באתונה יכולים להיות ימים חמימים, כאשר הרוחות המנשבות מכיוון דרום מביאות את הטמפרטורות הגבוהות לכ-20 מעלות צלזיוס ואת הנמוכות (בלילה) לכ-10. מצד שני, כשהרוחות הקרות מגיעות מכיוון סיביר, אפשר לצפות לטמפרטורות נמוכות (בלילה) בסביבות אפס וטמפרטורות גבוהות (ביום) של מעל 11-12 מעלות צלזיוס.

עם זאת, בגלל האפקט של החום האורבני מהעיר הגדולה והמיקום בתוך הים, מידות החום באתונה בחורף כמעט לעולם לא יורדות מתחת למינוס 5 מעלות. העיר לפעמים מושפעת ממה שנקרא ירידת שלגים באפקט הים (sea effect snowfall). הרוחות הקרות מסיביר יבשות, אבל הרוחות אוספות לחות מהים האגאי החם הרבה יותר. השלג יורד לעתים תכופות יותר בפרברים הצפוניים, אבל שלג יורד במרכז אתונה פעם בשנה פחות או יותר. ירידה כבדה של שלג באתונה איננה נפוצה וקורית רק כל 5-6 שנים, אבל כשזה קורה, זה גורם להפרעה רצינית בחיי העיר שאיננה ערוכה לכך. ירידת השלג הכבדה האחרונה באתונה הייתה בינואר 2017.

בסרטון הוידאו תוכלו לראות ולוג של משפחה שיצאה לחופשה באתונה בחורף –

אביב באתונה

האביב הוא העונה המומלצת לחופשה באתונה בירת יוון – הטמפרטורות נעימות וחמימות כשהגבוהות ביותר בסביבות 25 והנמוכות 15 וגשם באתונה הוא עניין נדיר כשהקיץ מתקרב. עם זאת, קחו בחשבון שכבר היו שלגים גם עד סוף מרץ בעבר ואפילו ברד באפריל, כשהברד האחרון היה באפריל 2015. מצד שני, גלי חום יכולים להתרחש אפילו בתחילת מאי עם טמפרטורות שעולות על 30 מעלות. אם אתם מתכננים חופשה באתונה עם ילדים בפסח כדאי להביא להם לפחות בגד חם אחד.

קיץ באתונה

הקיץ באתונה חם ויבש, עם קרוב לאפס כמות משקעים. הטמפרטורות הגבוהות (ביום) כמעט תמיד מגיעות ל-30 לפחות ולפעמים עולות על 35. אם אתם מתכננים להגיע אל אתונה עם ילדים קטנים בקיץ, קחו בחשבון את החום. למרות זאת, אתונה לא חמה כמו מקומות אחרים ביוון היבשתית בשל מיקומה על הים שיש לו אפקט של קירור, כך שטמפרטורות לא מגיעות ל-40 מעלות כל שנה. יש אפשרות נדירה של סופות רעמים בשעות אחר הצהריים.

סתיו באתונה

הסתיו הוא במקום השני, אחרי האביב, מבחינת הזמן הטוב ביותר לחופשה באתונה, למרות שזו עונה הרבה יותר גשומה מהאביב. למרות זאת, מידות החום נשארות גבוהות עד ספטמבר כשהמעלות הגבוהות בסביבות 20 ויש עדיין אפשרות לגלי חום (שרב). מזג אוויר קר בד"כ מגיע בסוף אוקטובר או תחילת נובמבר, כשהערבים קרירים וכמות הגשם גבוהה. אפילו אז, מזג אוויר חמים יותר יכול לקטוע את הדפוס הקריר והטמפרטורות יכולות להגיע עד 20 מעלות צלזיוס. ירידת שלגים מאוד נדירה בסתיו.

בזמן שבשעות השיא של הפקקים באתונה השמיים יכולים להיות מעט מעורפלים בכבישים הראשיים בגלל זיהום האוויר, ברוב ימי השמש השמיים בצבע כחול עמוק. הסיבה העיקרית לזיהום האוויר באתונה היא היותה סגורה בין ההרים בתוך אגן שלא מאפשר לערפל לצאת. האיסור של ממשלת יוון על רכבים המשתמשים בדיזל בתוך אתונה והיוזמות משנות התשעים לשפר את פליטת הגזים מרכבים תרמו רבות לתנאי האטמוספירה באגן.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל