אטרקציות בתאילנד

טיול לארמון המלך בבנגקוק ומקדש המלך

טיול לארמון המלך בבנגקוק הוא ללא ספק האטרקצייה החביבה ביותר על תיירים בבירת תאילנד, ומדובר בחוויה מומלצת בהחלט, אשר כדאי לשלב אותה עם ביקור במקדש המלכותי הצמוד, בו נמצא אחד החפצים הקדושים החשובים ביותר לדת הבודהיזם – בודהא הברקת

אם אתם מתכננים טיול משפחות בתאילנד הכולל גם טיול בבירת תאילנד בנגקוק עם ילדים – אחת האטרקציות שלא כדאי לוותר עליהן בבנגקוק הוא טיול לארמון המלך בבנגקוק והמקדשים המלכותיים הצמודים אליו, שבוודאי ירשימו מאוד את הילדים – וגם אתכם. שימו לב: לא תורשו להיכנס אם אינכם לבושים בבגדים ארוכים! היערכו מראש ותחסכו מעצמכם עוגמת נפש. מומלץ מאוד להזמין מראש כרטיסים בקישור לסיור המאורגן בארמון המלך שייתן לכם את התמונה המלאה

להזמנת כרטיסים אונליין לטיול מודרך בארמון המלך בבנגקוק ולפרטים נוספים

חופשה בבנגקוק – עוד באותו נושא:

בנגקוק עם ילדים – אטרקציות מומלצות למשפחות

מלונות מומלצים בבנגקוק למשפחות עם ילדים

טיסות פנים בתאילנד – מידע חשוב ומנוע השוואת מחירים

טיסות לתאילנד – השוואת מחירים וחברות תעופה

טיולים מאורגנים לתאילנד

הארמון הגדול ומקדש הבודהא מברקת  Grand Palace & Temple of the Emerald Buddha

הארמון הגדול של מלך תאילנד נבנה במאה ה18 כמגורים המלכותיים של המלך ושל פמלייתו בבנגקוק, ובו התגוררו דורות של מלכי תאילנד יחד עם מלכות, בני לוויה מלכותיים, ילדים ומשרתים. כיום הארמון הגדול הוא המקום בו מתקיימים כל הטקסים הרשמיים של משפחת המלכות התאילנדית.

בצמוד לארמון נמצא המקדש המלכותי "וואט פראה קאווה" (Wat Phra Kaeo) ובו אולם התפילה של הבודהא מאבן הברקת (אבן חן ירוקה), אחד מהאתרים הקדושים ביותר למאמיני דת הבודהיזם בתאילנד.

שימו לב: זוהי האטרקצייה הכי מתוירת בבנגקוק ויש בה צפיפות משמעותית.  לכו מוקדם בבוקר עם הפתיחה, לאחר שעתיים מרגע פתיחת הדלתות הארמון הגדול כבר מלא בקבוצות של טיולים מאורגנים והתורים ארוכים. וואט פאראה קאווה והארמון הגדול הם אתרים גדולים שטיול עם ילדים לוקח לפחות חצי יום (ואפילו יותר), אך באיזור יש רק בית קפה אחד (ליד מוזיאון הוואט פאראה קאו) אז מומלץ להביא איתכם הרבה מים לטיול בארמון המלך בבנגקוק

הארמון הגדול ו"וואט פראה קאווה" פתוחים מדי יום לאורך היום. אם אתם פוגשים בדרך תאילנדים שאומרים לכם שהאתר סגור בצהריים ומנסים למשוך אתכם לראות אתר אחר (בד"כ חנות ששייכת לבן דוד שלהם), תתצעלמו בנימוס.

קוד הלבוש של טיול לארמון המלך בבנגקוק – אסורה להיכנס לארמון הגדול עם מכנסיים קצרים, חצאיות מיני, שמלות או גופיות עם כתפיות. אם ותגיעו עם לבוש לא צנוע שלא עונה על הסטנדרטים אנשי הקבלה האדיבים ייתנו לכם סארונג (בגד מלזי רשמי שמקובל כמכובד באסיה) לכיסוי הרגליים או בד לכיסוי הכתפיים.

טיול לארמון המלך בבנגקוק

המלך ראמה ייסד את הארמון הגדול בשנת 1782 כארמון מגורים מפואר שיוכל גם להגן על משפחתו מהצבא הבורמזי שפלש לתאילנד והחריב את עיר הבירה הקדומה של תאילנד – איוטאיה. הוא נבנה כמרכז ממשלתי וטקסי מצד אחד, ומצד שני כבית בו גרים פרט למשפחת המלך עוד אלפי אנשים המשרתים אותה. רוב המבנים במיתחם ארמון המלך בבנגקוק לא נפתחים לקהל אבל גם החלקים שפתוחים לקהל והפאר החיצוני של שאר המבנים מדגימים היטב את פאר האדריכלות התאילנדית המאופיין בשילוב של אריחים מוזהבים עם גגות כתומים וירוקים.

אולם פארה טיאנג אמרין ויניצ'אי (Phra Thinang Amarin Winichai) – זהו האולם הגדול, בו מלך תאילנד עורך כנסים רשמיים וטקסים. לפני אולם הכס מוצבים פסלי אבן סיניים מרשימים, (אריה מימין, לביאה עם גור אריות לידה משמאל) באולם הכנסים יש שני כתרים מגולפים מוזהבים מהמאה ה18 מתקופת מלכותו של המלך ראמה הראשון.

מוזיאון וואט פארא קאו – Wat Phra Kaeo  תחנה הכרחית של כל טיול לארמון המלך בבנגקוק היא מוזיאון הארמון. בתערוכה יש שני מודלים של הארמון הגדול, האחד מהמאה ה18 והשני מהתקופה המודרנית. כמו כן מוצגות במוזיאון גם הרבה פסלים של בודהה בצבעים וחומרים שונים – כחול, אדום קריסטל, כסוף, זהוב צבוע בלק, המציגים את בודהה בארבע תנוחות שונות- הולך, עומד, יושב או שוכב. (זה מקום טוב ללמוד על ההבדל בין התנוחות השונות של הבודהא). בנוסף אפשר לראות כאן כתרים מלכותיים, אפיריון זהוב וערימה של עצמות פילים לבנים שהיו שייכים למלך.

מוזיאון הנשק – אולם שאקרי מאה פארסאט (Chakri Maha Prasat Hall) –  הנשקיה ההיסטורית של הארמון, בה ניתן לראות תצוגה מרשימה של  חרבות, סכינים ארוכות, חניתות, רומחים. רומחים ארוכים, חניתות משטרה, העתקים קטנים של תותחים מעץ, כלי ירייה עתיקים ועוד. עבור ילדים רבים זוהי התחנה המרשימה ביותר במסגרת טיול לארמון המלך בבנגקוק – וגם הורים רבים ימצאו כאן עניין.

מוזיאון הטקסטיל של המלכה סירקיט Queen Sirikit Museum of Textiles  – המשי התאילנדי מפורסם ברחבי העולם, והמוזיאון הזה שיהיה גולת הכותרת של טיול לארמון המלך בבנגקוק עבור שוחרות האופנה, מלא בבגדים אלגנטים שנלבשו ע"י המלכה סירקיט, "כוהנת אופנה" ידועה בתאילנד.

ניתן לראות כאן את קולקצית הבגדים הייחודית המלכותית. למשל מוצגות כאן שמלות כלה של כלות מלכותיות, לבוש חגיגי מלכותי רקום בזהב  ולבוש רשמי בזהב או בכסף לנשפים מיוחדים.

וואט פראה קאווה – Wat Phra Kaew

השומרים הענקיים 

עם הכניסה למבנה המקדש המלכותי הילדים יתרשמו משני פסלי הענקים בכל צד, אלה הם "יאקשה", שומרים, שדים מהראמיאנה (המיתולוגיה התאילנדית). לפסל השמאלי יש פנים ירוקות והוא פסל של "השד של ראוונה", והפסל הימני נקרא סאשאדז'ה,  השד הלוחם.  בכל מבנה המקדש יש בסך הכל חמישה זוגות של שדי יאקשה, הילדים יכולים לבחור את החביבים עליהם ולהצטלם איתם, כל עוד הדבר נעשה בצורה מכובדת. שימו לב שכאשר תחזרו לשדה התעופה סוורנבהומי (Suvarnabhumi Airport) בבנגקוק לטיסה חזרה לישראל תמצאו שם בקלות העתק של פסלי השומרים הענקיים מהמקדש, ספרו על כך לילדיכם כדי שיזכרו זאת לסוף הטיול.

חדר התפילה של  הבודהה מברקת (יובוסוט – ubosot )

בין גגות רעפים ירוקים וקישוטים מוזהבים, מוקף בפסלי אריות מברונזה, שוכן בית התפילה הנקרא יובוסוט (ubosot), בו נמצא בודהא הברקת המפורסם. בכניסה מוצבת שורה של פסלי ציפורים מיוחדות, אלו הן ציפורי ה"גארודה" מהמיתולוגיה התאילנדית, שכל אחת מהן מחזיקה נחש בכל טפר.

במרכז בית התפילה ניצב פסל בודהא קטן, עשוי מאבן ירקן, היושב על כס מוזהב ומוקף בפסלוני בודהא קדושים נוספים. בודהא הברקת לבוש בתלבושת זהב מיוחדת, שיש ממנה שלושה דגמים שונים. צוות המקדש מחליף את בגדי הזהב של בודהא הברקת לפי העונות: תלבושת אחת לקיץ, תלבושת אחרת לעונת המונסון ותלבושת נוספת לחורף.

בודהא הברקת הקדוש לבודהיסטים עתיק מאוד אבל לא ידוע מהו גילו המדויק והיכן נוצר, לפי המסורת הא הגיע לתאילנד מהודו, ואז נלקח ללאוס לכמה מאות שנים. המלך ראמה הביא את הבודהה חזרה לתאילנד ב- 1779 ובתקופה מסויימת הוא אבד אך נמצא בצ'יאנג ריי (Chiang Rai) ב1934.

הטרסא העליונה

בטרסא העליונה של המקדש יש אנדרטת זיכרון מיוחדת של פסלי פילים מברונזה, המסמלים את הפילים הלבנים הקדושים של מלכי תאילנד, סמל שושלת המלוכה לאורך הדורות. בנוסף מוצב בטרסא העליונה מודל מדוייק של המקדש המפורסם אנגקור וואט ( (Angkor Wat ) שנמצא בקמבודיה ונחשב לאחד מאתרי התיירות החשובים באסיה למאמיני דת הבודהיזם (בעבר הרחוק קמבודיה הייתה חלק מממלכת סיאם ההיסטורית, היא תאילנד הקדומה.)

בנוסך תראו כאן מבנים מיוחדים בצורת פעמון, הנקראים פארה סרי ראטנה צ'אדי (Phra Sri Rattana Chedi). התאילנדים מאמינים שבתוכם נקברו שרידי עצמות מקודשות של בודהה. המבנים מכוסים באין ספור ריבועי זכוכית מוזהבת – אתגרו את הילדים לנחש כמה ריבועים כאלה יש בדיוק, נראה שמדובר במיליונים.

בקצה המזרחי של הטרסה יש שני מגדלים מעוטרים בשורות של שדים וקופים צבעוניים מהראמינאה (המיתולוגיה של תאילנד). לכל דמות יש תחפושת שונה, רגליים, והבעת פנים אחרת. מסביב לטרסה מוצבים פסלי זהב של 14 יצורים מוזרים או חיות, כמו חצי אדם חצי ציפור, חצי מלאך חצי אריה, ועוד דמויות של שדים מהמיתולוגיה הבודהיסטית.

מסביב לקירות הסובבים את וואט פאראה קאו יש ציורי קיר רבים המציגים סצינות נבחרות מתוך הראמיאנה, כמו הקרב הגדול בין הראמה והשד ראבאנה. אם אתם מכירים את סיפורי הראמאינה, תגלו לבד שהציורים לא לגמרי בסדר הנכון. אם לא, יהיה קצת קשה להסביר לילדים את משמעות הציורים בדיוק כי אין במקום הסברים באנגלית. בגלריות הרבות במקדש יש צל ואפשר למצוא בהן מפלט קריר מהחום שבחוץ, כדאי לעצור ולהסתכל בציורי הקיר בכל הנקודות המוצלות, זה גם יפה ומעניין וגם מקל על הטיול עם הילדים בחום.

להזמנת כרטיסים אונליין לביקור בארמון המלך בתאילנד ולפרטים נוספים

הארמון הגדול ומקדש ברקת הבודהא
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

תגובה

  • ארמון המלך בנגקוק
    לא תורשו להיכנס אם אינכם לבושים בבגדים ארוכים. הולכים המון בשיא החום ובסוף מעיפים החוצה את מי שאינו לבוש לטעמם.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל