איי סיישל

איי סיישל עם ילדים – המדריך המלא לחופשה משפחתית

איי סיישל הם יעד חלומי לחופשה משפחתית עם ילדים. לא תמצאו באיי סיישל פארקי שעשועים, פארקי מים, לונה פארק או אטרקציות מערביות עבור ילדים, אבל איי סיישל עם ילדים היא הזדמנות נדירה לערוך לילדיכם היכרות עם הטבע כפי שהוא היה פעם – מרחבי טבע טהורים, באדמה ובים, שיד אדם לא נגעה בהם. בנוסף תמצאו באיי סיישל בתי מלון מומלצים למשפחות וכפרי נופש משפחתיים עם חופי ים פרטיים ובהם אפשרויות מצויינות לטראקים רגליים, ספורט מים, רכיבה על אופניים, דיג ושיט — אספנו עבורכם את כל המידע הדרוש לתיכנון חופשה משפחתית מוצלחת באיי סיישל

       הזמנת דילים לאיי סיישל       |       הזמת טיולים מאורגנים לאיי סיישל

איי סיישל, או בשמם הרשמי "רפובליקת הסיישלים", Republic of Seychelles הם קבוצה של 115 איים, שרק חלק קטן מהם מיושבים, באוקיינוס ההודי, מזרחית לחופי אפריקה, צפון מזרחית לאי מדגסקר. עיר הבירה היא ויקטוריה, באי מאהה, ושני האיים הראשיים הם מאהה ופראלין. השפות השולטות בסיישל הן קריאולית סיישלית, אנגלית וצרפתית. אם יש לכם אפילו שליטה בסיסית באנגלית או בצרפתית, תצליחו להסתדר כאן די בקלות, ואין סיבה לחשוש מחופשה באיי סיישל עם ילדים – בעיקר אם מדובר על ילדים חובבי טבע וים.

איי סיישל מפורסמים כיעד לחופשה בגלל חופי הים המושלמים לשחייה ושיזוף, אך חופי סיישל יכולים להציע עוד מיגוון פעילויות. בעיקר בזמן הגיאות הנמוכה, תוכלו לצפות בקסמי עולם החי של איי סיישל – פשוט צאו אל חוף מבודד וטיילו בו בשקט ולאט, ויש לכם סיכויים מעולים להיתקל בדגים מעופפים, סרטני חולות, קרנונים (בלני מקפץ), ועוד בעלי חיים רבים.

חופשה בסיישל – קריאה נוספת:

טיסות לסיישל – איתור והשוואת מחירי טיסות וסקירת חברות תעופה המפעילות טיסות לאיי סיישל

מלונות מומלצים באיי סיישל עם ילדים – 10 בתי מלון ידידותיים במיוחד לחופשה משפחתית בסיישל

הסעה פרטית מנמל התעופה באיי סיישל למאהה או חזרה

זוהי דרך קלה, נוחה ומאוד מומלצת להגיע מנמל התעופה של סיישל אל בית המלון במאהה וכמובן גם בחזרה מבית המלון לנמל התעופה. בנמל התעופה תאתרו בקלות את נהג המונית האוחז בשלט ועליו שמכם. הציגו את הכרטיס שלכם והכנסו לרכב. הנהג יעזור לכם עם המזוודות. תיהנו מנסיעה שקטה לבית המלון ברכב נוח וממוזג. ההסעה תמתין לכם גם אם הטיסה מתעכבת. את ההסעה תוכלו להזמין מראש באמצעות הקישור –  או השירות המומלץ של קיווי טקסי להשוואת מחירי מוניות בעולם

להזמנת הסעה פרטית משדה התעופה בסיישל למאהה העזרו בקישור זה

איי סיישל היו מקור לחיכוכים בין צרפת ואנגליה בתקופה הקולוניאלית, כאשר לאחר קרבות נפוליאון בשנת 1814 היתה זו בריטניה שזכתה בסופו של דבר לשלוט בהם. האיים זכו בעצמאות בשנת 1976, אך בחירות לממשלה התקיימו לראשונה רק בשנת 1993. המצב הפוליטי של איי סיישל קצת מורכב והפכפך אבל עובדה זו לא צריכה להפריע לתיירים המעוניינים לבלות חופשה באיי סיישל.

טיולים מאורגנים בסיישל (עם מדריכים מקומיים)

צלילת שנורקלים בקורייז סנט פייר וחוף אנס לה-פארין

התחילו את היום באיסוף בבית המלון והסעה נוחה לנקודת העגינה. ההפלגה תחל בשעה 9:30 בקירוב. תחילה תעצרו לצלילת שנורקלים של 45 עד 60 דקות באחד מהאתרים שנבחרו (בהתאם למזג האוויר ותנאי הים). גלו את חיי הים המדהימים ועולם תת-מימי צבעוני. אחר כך תחזרו לאנייה ותפליגו לאי קוריז, שם תוכלו להשתזף ולנוח על החוף.

בשעת צהריים תמשיכו בשייט רוגע ומודרך בן 45 דקות סביב האי עם אחד מחברי צוות האנייה. תפליגו לצדו השני של האי, שם תשבו ליהנות מארוחת צהריים "על האש" ומבירה מקומית כשסביבכם שוחים לאטם צבי ים ענקיים.

בשעה 14:00 תעזבו את איי קורייז ותמשיכו לעבר סנט פייר, שם תוכלו לצלם צילומים משגעים. תסיימו את הסיור בחוף לצלילת שנורקלים אחרונה. הטיול יסתיים באי פרזלין (Praslin Island) ומן הרציף תשובו בהסעה נוחה אל בית המלון. משפחות המטיילות בסיישל עם ילדים יחוו חוויה ימית נפלאה וישובו לבית המלון מלאי ריגושים ותמונות סלפי מרהיבות.

להזמנת מקומות לחוויית הצלילה בסיישל – לחצו כאן

שיט מפרסלין באיי קוקוס, פליסיטה ולה דיג

נקודת המוצא לשייט מקסים זה הוא באי פרסלין. צאו מבית המלון בשעת בוקר אל המזח והפליגו בסירת מנוע אל כמה מהאיים המרהיבים ביותר בארכיפלג של סיישל. הגיעו תחילה לאי קוקוס – אי אידילי המוקף במים צלולים כבדולח ובו הזדמנויות יוצאות מן הכלל לצלילת שנורקלים. שחו בין הצבים ומאות הדגים החיים בין השוניות. לאחר מכן תמשיכו לאי פליסיטי – אי קטן עשוי אבן גרניט ומכוסה יער, היוצר חלק משמורת ים.

תיהנו מעוד הזדמנויות צלילה רבות כשברקע ניצב הנוף הטבעי המקסים. לבסוף תגיעו ללה דיג, המציע שילוב מושלם של תרבות מקומית וחופים לבנים יפהפיים. באי כמה אטרקציות תיירותיות מיוחדות שבהן תבקרו – טחנת קופרה הישנה (Old Copra Mill) המייצרת שמן קוקוס, בית קברות ישן וכמובן, חופים מרהיבים. תבקרו בחוף Anse Cocos, יעד שקט בקצה הדרומי של האי. משם תמשיכו לעבר עמודי הגרניט הענקיים הניצבים על החוף הלבן Anse Source D’Argent. משפחות העושות חופשה בסיישל עם הילדים ייהנו בנקודה זאת מנוף עוצר נשימה ממש!

בסוף היום תחזרו לאניית המנוע ולפרלין, ושם יורידו אתכם בבית המלון.

להצטרפות לשייט בסיישל לחצו כאן

טיול מותאם אישית במאהה עם נהג פרטי

זהו סידור נוח מאוד ומתאים במיוחד למשפחות בחופשה בסיישל עם ילדים. נהג המכונית יאסוף אתכם בתחילת היום מבית המלון או בשדה התעופה או בנמל. לאחר הסבר קצר, תתכננו את הטיול שלכם במאהה בעזרת הנהג ותמשיכו לעבר האתרים שבחרתם. תוכלו לבחור מתוך רשימה של יעדים נהדרים שכולם נחשבים לאטרקציות חובה בסיישל. תוכלו לסייר ברחבי האי ולעצור בכל זמן במסעדה או בית קפה לארוחת צהריים. המדריך ימליץ לכם על כמה אופציות נהדרות. תבקרו בחוף ומאוחר יותר תצפו בשקיעה באופק. אפשרויות אחרות הן לבקר במוזיאונים של מאהה, לצאת לסיור במבשלת הרום או פשוט לנסוע להנאתכם עם משקה קר ביד ברכב הממוזג.

הנהגים נחמדים, מוכנים תמיד לעזור ויעמדו לרשותכם. הם מכירים היטב את האי ויידעו להמליץ לכם על יעדים ולסייע לכם לתכנן את היום המושלם שלכם בגן עדן בהתאם לתחומי העניין שלכם. חלק מהאטרקציות המומלצות במאהה הן:

שוק ויקטוריה (Victoria Market)

המקדש ההינדואי Arul Mihu Navasakthi Vinayagar Temple

אנדרטאות היסטוריות

מגדל השעון של ויקטוריה (Victoria Clock Tower)

קתדרלת העיבור ללא חטא (The Immaculate Conception Cathedral)

לה דומוס (La Domus)

בית הקברות בל אייר (Bel Air Cemetery)

להזמנת הסיור הפרטי לחצו כאן

טיול קבוצתי מאורגן בין אטרקציות במאהה

התחילו את הטיול במאהה עם הילדים בשוטטות נעימה ברחוב השוק, המלא פירות וירקות צבעוניים טריים, ודגים ודוכני סוחרים מקומיים. צאו עם הקבוצה לנסיעה קצרה ברחבי העיר כדי לחזות במונומנטים המספרים כל-אחד מהם סיפור היסטורי מיוחד. הצטלמו ליד מגדל השעון האיקוני או רכשו מלאכות יד מהסוחרים המקומיים.

לאחר מכן המשיכו לצפון מאהה כדי לבקר בחוף המרהיב שבו מי הים נעימים תמיד. אחר כך המשיכו לנקודה הנקראת mission lodge כדי לצפות בחוף המערבי. היום ממשיך בנסיעה לאורך כמה מהחופים היפים ביותר שתראו בחייכם בחוף המזרחי, הפונה לקצה הדרומי של האי.

תבקרו בגינת התבלינים Jardin du Roi ובמבשלת הרום לחוויה מרוממת שלא תשכחו. ללא ספק חוויה נפלאה למשפחות בחופשה בסיישל עם ילדים.

לשריון מקומכם בטיול במאהה לחצו כאן

טיול מאורגן מפרסלין לאיי קורייז וסנט פייר

פארק הים הלאומי קורייז (The Curieuse Marine National Park) הוא שמורת טבע לעולם החי והצומח. בקצה הדרומי של האי תגלו ביצת מנגרוב שעליה בנוי מעבר להולכי רגל המבקרים בפארק. האי ידוע גם בשל עצי הקוקוס (קוקו דה מר), עצי הטקמקה וקהילת צבי הים הקרניים הגדולה. האזור גם עשיר בזנים רבים של ציפורים כמו התוכי השחור הנדיר של סיישל, Coracopis nigra barklyi, שנמצא רק על האי פרסלין.

האי סנט פייר הוא אי שוניות מוגבה השוכן מערבית ל-Providence Atoll ומהווה חלק מאיי פרקואר (Farquhar Group) השייכים לאיים החיצוניים של סיישל (Outer Islands of the Seychelles). הוא נמתח לאורך 736 ק״מ דרומית מערבית לבירה ויקטוריה ועל האי מאהה. סנט פייר הוא אי גרניט קטנטן עם כמה דקלי קוקוס. זהו אי מיניאטורי מושלם השוכן באמצע האוקיינוס, ונחשב לאחד מאתרי צלילת השנורקל הטובים ביותר בסיישל ומהטובים בעולם. תראו כאן מגוון גדול של דגים צבעוניים וצבי ים.

הטיול, המתאים מאוד למשפחה בחופשה בסיישל עם ילדים – כולל ארוחת ברביקיו טעימה ומשקאות קלים, הזדמנויות רבות לצלילת שנורקל וביקור בשני איים יפהפיים. בסוף היום תחזרו עייפים ומאושרים לפרסלין.

לשריון מקומכם בטיול לחצו כאן

טיול מפרסלין לאיי האחיות, קוקו ופליסיטי עם ארוחת צהריים

צאו מפרסלין עם הילדים לטיול מאורגן של יום שלם באיי האחיות וסנט פייר המרהיבים ביופיים. צאו מבית המלון בפרלין בסירת מנוע ליעד הראשון – אי האחות. בהגעה, תוכלו לצפות בנופי האוקיינוס הפנורמיים ובחופים החוליים. המשיכו בטיול רגלי ברחבי האי. תוכלו לבחור לשחות, לצלול במים החמימים העשירים בחיים תת-ימיים או לצאת למסלולי טרק ופיקניקים.

לאחר מכן תחזרו לסירת המנוע ותמשיכו לעבר סנט פייר – אי גרניט זעיר עם כמה עצי קוקוס. התפעלו מהאי המיניאטורי המושלם הזה השוכן באמצע האוקיינוס, הנחשב לאחד מאתרי צלילת השנורקלים הטובים ביותר בסיישל. תראו כאן מגוון גדול של דגים צבעוניים וצבי ים.

במהלך הסיור תיהנו מארוחת ברביקיו טעימה על רקע נוף מהמם. אחרי יום מלא תחזרו לאי פרלין, שם טיולכם מסתיים.

להצטרפות בהפלגה בסירה לחצו כאן

שייט מפרסלין אל האיים קורייז וסנט פייר בסיישל

אם אתם משפחה בחופשה בסיישל עם הילדים – היכונו להרפתקה נפלאה! היציאה היא מהאי פרסלין, משם תפליגו באנייה לאורך החוף המערבי לעבר חופי Anse Kerlan, Anse Georgette ו-Lazio – שלושה מן החופים היפהפיים ביותר באיי סיישל.

שחו והשתזפו בחוף Anse Jose שבאי קורייז. תיהנו מארוחת צהריים אותנטית בסגנון ברביקיו קריאולי ואחרי ארוחת צהריים תצאו לצלילת שנורקלים סמוך לאי סנט פייר. תוכלו לטייל בטבע בסיור מודרך של 1.7 ק״מ על האי קורייז.

לאחר מכן תבקרו באנדרטה הלאומית ״בית הרופא הישן״ לפני שחייה בחוף Anse Georgette (בהתאם לתנאי הים ומזג האוויר). מעל 200 צבי ים ענקיים ממתינים לכם בחוף Baie Laraie. כל חברי הצוות בעלי הכשרה והם תושבי האי פרסלין, עם ידע וניסיון, כך שמובטח לכם יום מוצלח, מהנה ובטוח.

הצטרפו להפלגה בקישור זה

סיישל – טיול הרפתקאות פרטי בחמישה חופים

לאחר האיסוף בבית המלון, סעו ישירות לחוף הראשון ברכב מרווח וממוזג. שם תבלו בין 45 דקות לשעה על החוף. ציוד הצלילה יהיה זמין לרשותכם ותוכלו ליהנות מחיי הים הצבעוניים בשונית המרהיבה המקיפה את האי. תעשו את אותו דבר בחמשת החופים סביב האי מאהה, כשלכל אי אופי מיוחד משל עצמו. בסוף הטיול יחזירו אתכם לנקודת ההתחלה. זוהי דרך נפלאה להעביר חופשה בסיישל עם ילדים.

להזמנת מקומכם בטיול לחצו כאן

מזג האוויר באיי סיישל

האקלים באיי סיישל הוא חם ולח, כאשר הטמפרטורה השנתית הממוצעת היא 29 מעלות צלסיוס. יתרון מדהים של איי סיישל הוא הים החמים, כאשר טמפרטורת הים הממוצעת כמעט לעולם אינה יורדת מתחת ל-27 מעלות. עם זאת, החום בד"כ מתאזן בשל משבי הרוח הנעימים מן הים, בעיקר בקרבת החופים. העונה הקרירה יותר באיים היא בעונת המונסונים הדרום מזרחיים (מאי עד ספטמבר) והעונה החמה יותר היא במהלך המונסונים הצפון מערביים (נובמבר עד מרץ). אפריל ואוקטובר נחשבים לחודשי המעבר בין שני סוג המונסון, כאשר הרוח בתקופת ביניים זו משתנה. עונת המונסון הצפון מערבי נוטה להיות חמה יותר וגשומה יותר, בזמן שעונת המונסונים הדרום מזרחיים יבשה וקרירה יותר.

פעילויות מומלצות לחופשה באיי סיישל

לטייל בין האיים –  רבים מהאיים באיי סיישל  הם בתוליים, וחלקם בלתי מאוכלסים או מאוכלסים בדלילות. צבע השמים כחול צלול והשלווה היא כזו שקשה למצוא בישראל או בכלל בעולם המערבי. צאו להליכה לאורך קו החוף מבו ואלין (Beau Vallon) עד Anse Major – היא לוקחת בין שעה וחצי לשעתיים, ובסופה תקבלו פרס – חוף קטן ומבודד כיאה למשפחת מלוכה. הנופים לאורך המסלול עוצרי נשימה.

International Vharter Group היא חברה להשכרת יאכטות וסירות שיט, אחת מחברות הצ'ארטר הגדולות בעולם. הם יטפלו בכל צרכיכם, ומציעים גם השכרת ספינות הכוללות צוות מלחים. הם פועלים בתשעה מקומות בעולם (ארה"ב, בריטניה, גרמניה, איטליה, צרפת, ספרד, שוויץ, האיים הקריבים, הונג קונג ודובאי).

לא כל החופים באיי סיישל מתאימים לשחייה – זה גם תלוי בעונת השנה, בשל הרוחות העונתיות. אל תתעלמו משלטי אזהרה שמסמנים שהחוף מסוכן לשחייה, גם אם אתם בטוחים שהמים בטוחים לשחייה והים נראה חלק – זהו לא הים התיכון ודברים כאן משתנים במהירות רבה לפעמים.

מצב החופים תלוי בעוצמת ובכיוון הרוח, ובהימצאותה של שונית, ובגיאות. אבל אל דאגה. חופי ים בסיישל הם לא מצרך נדיר, ואם התנאים בחוף אחד אינם טובים, תמצאו חוף מושלם, בלי שלט אזהרה, במרחק 5 דקות נסיעה לכל היותר.

איי אלדברה – אלדברה אטול Aldabra Atoll – יעד תיירות שאסור לפספס באיי סיישל, בוודאי אם מדובר בחופשה באיי סיישל עם ילדים. זוהי שונית האלמוגים המוגבהת הגדולה ביותר בעולם, אתר מורשת עולמי הנמתח כ-35 קילומטרים ממזרח למערב, ומקיף לגונה ענקית. אלדברה היא ביתו המקורי של צב היבשה הענק, היום, האיים מכילים כמאה אלף צבים. מאות צבים הועברו לאי קוריוז (Curieuse) להגנתם. פרט לכך ניתן לראות כאן לעתים קרובות ציפורים רבות החיות באיים, כולל את הציפור חסרת יכולת המעוף היחידה ששרדה באזור האוקינוס ההודי וזנים אחרים בסכנת הכחדה, ובים אפשר לראות כרישי נמר וחתולי ים מסוג Mantra Stingray.

אטול אלדברה נקרא לעיתים גם קבוצת איי אלדברה, זוהי קבוצת איים מבודדים ובלתי מיושבים באוקינוס ההודי, קרוב יותר לאפריקה מאשר לרפובליקת סיישל, מתוכם ארבעה איים גדולים, המקיפים את הלגונה הגדולה. אטול אלדברה הוא אחד המקומות היחידים בעולם שבהם ילדים יכולים לראות בימינו מקום שיד אדם לא נגעה בו.

הגישה אל איי אלדברה מורכבת כי  התיירות כאן מוגבלת לאוניות שיט קטנות או בינוניות, או אוניות צ'ארטר, אוניות צוללנים או יאכטות פרטיות, וכן לביקורים לצורך מחקר לעד 12 איש בכל פעם. אפשר להגיע לאי ממאהה באוניה היוצאת פעמיים בחודש או באמצעות שכירת מטוס. אפשר גם לשכור יאכטה פרטית. יש להשיג אישור מאגודת איי סיישל  Seychelles Island Foundation (SIF) כדי לבקר באי. אבל אם ילדיכם מתעניינים בבעלי חיים ובסביבה, זו תהיה חוויה מדהימה עבורם.

ואלה דה מה (Vallee de Mai)

ואלה דה מה (Vallee de Mai) נמצא באי פראלין (Praslin) הוא גן לאומי ואתר מורשת עולמית, עולם עשיר של חי וצומח. גם זהו יעד מומלץ לחופשה משפחתית באיי סיישל עם ילדים. יש באי יער של עצי Coco de Mer, העץ בעל הזרעים הגדולים ביותר מכל הצמחים בעולם. עצים מסוג "קוקו דה מר" גדלים באופן טבעי רק בשני מקומות בעולם, אחד בואלה דה מה והשני באי קוריוז (Curieuse).

בנוסף יש בואלה דה מה יער גשם קדום בו תמצאו מיגוון בעלי חיים עשיר כולל את התוכי השחור הנדיר, מיני יונקים ולטאות ועוד. העמק הוא דוגמה חיה של התהליכים הביולוגיים והגיאולוגיים שהתרחשו לפני מיליוני שנים באיי סיישל ולא השתנו במהלך השנים כתוצאה ממעורבות של בני אדם.

השבילים המרוחקים מהכניסה לאתר פחות צפופים בתיירים ומהם נשקף הנוף היפה ביותר, אבל אלה מסלולי הליכה קשים ותלולים. יש להצטייד בנעליים הולמות ולהביא עימכם מי שתייה. כדאי גם להתחיל את הביקור בסיור מודרך כדי לקבל תמונה טובה יותר של כל הגן הלאומי. דמי הכניסה: 315 רופי (כעשרים יורו) לתיירים (חינם לתושבי איי סיישל).

חיי לילה באיי סיישל – אל תפספסו את המועדון הפופולרי ביותר Lovenut בלב ויקטוריה, כמאב מטרים מתחנת המוניות המרכזית. מקומות מעניינים אחרים לבילוי לילי במאהה הם Tequila Boom (ב-Bel Ombre) ו-Katiolo (ליד Anse Royale). Katiolo, הנמצא ממש קרוב למים, היה אחד ממועדוני הלילה הראשונים שנפתחו על מאהה.

ספורט מים – מימי האוקינוס ההודי החמים הופכים את איי סיישל למקום המושלם לאוהבי ים. פעילויות ספורט ימי מומלצות באיי סיישל כוללות גלישת גלים או שיט ביאכטה, סירת מנוע, קטמרן או סירת מפרש. גם גלישת רוח היא ספורט פופולרי כאן, והזמן הטוב לכך הוא בסביבות מאי, ובאוקטובר, שהם תחילתן וסופן של עונת רוחות הסחר.

צלילה (עם מיכלים או שנורקל) וגם דיג הם בילוי פופולרי ביותר בחופשה בסיישל, ואפשר לצלול ולדוג כמעט בכל מקום באיי סיישל. האונייה Baie Ternay בעלת התחתית השקופה מצויינת ונגישה ויוצאת מחוף באו ואלון (Beau Vallon). שנורקלינג באיי סיישל הוא ספורט מהנה מאוד שלא יעלה לכם דבר, בייחוד אם אתם מביאים שנורקל ומסיכה מהבית. יש באיי סיישל מספר בתי מלון עם חנויות ציוד ניתן לרכוש מסיכות צלילה, שנורקל וסנפירים.

תוכלו לצלול באיי סיישל בהמון מקומות: בקרבת כמה מהחופים הקטנים, כמו חוף גלאסיס (Glacis) מחוץ ל-Mouse Island ב-Anse Royale, לאורך הריף ב-Port Launay (ליד Ephelia Resort). בצלילה באיי סיישל תראו מגוון רחב של דגים טרופיים, צבי ים, עטלפי ים ועוד!

ספורט יבשתי: גולף, טניס, סקווש, בדמינגטון, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים וטרקים רגליים הן חלק מפעילויות הנופש הפופולריות באיי סיישל. אפשר לשכור אופניים או לצאת לטיול מודרך בקלות, מאחר שהמרחקים קצרים ממקום למקום. באי מאהה, לא מומלץ לרכב על אופניים, ולא תמצאו שם חנויות להשכרת אופניים. טיול רגלי הוא אופציה נהדרת באיים הקטנים יותר כמו לה דיג ופראלין – אבל הימנעו מהליכה לאורך הכבישים הראשיים.

טרקים באיי סיישל – באי מאהה (Mahé) תמצאו מספר גדול של מסלולי הליכה מתוחזקים וגם כמה מסלולים על האי פראלין (Praslin). במשרד התיירות של סיישל תמצאו תיאורים של חלק מהמסלולים ומפות של האזור לרכישה. בדקו את Openstreetmap למציאות מסלולים באיי סיישל.

צפרות גם פופולרית מאוד באיי סיישל המאכלסים רבבות זנים נדירים של ציפורים, וגם צפייה בבעלי חיים נדירים. המקום הטוב ביותר לכך הוא באי קוזין (Cousin Island) שקוטרו רק כקילומטר. תמצאו כאן יותר מ-300 אלף סוגי ציפורים, אבל גם באי מאהה תמצאו הרבה זנים של ציפורים.

מעבר לכך תמצאו באיי סיישל מבחר רחב של שווקים, גלריות אמנות, חנויות, אחוזות קולוניאליות בסגנון קריאולי, ובאי מאהה (Mahé) יש שישה מוזיאונים, גן בוטני ומספר רב של אנדרטאות לאומיות. בשוק המרכזי של ויקטוריה תמצאו מבחר גדול של פירות וירקות מקומיים, ותבלינים אותנטיים שמגדלים רק באיי סיישל.

איי סיישל – חלוקה למחוזות

איי סיישל החיצוניים 

האיים החיצוניים של סיישל הם איי אלמוגים,  כמו האיים המלדיביים – וברובם אינם מיושבים, תיירים לא נוהגים להגיע אליהם, ההגעה אליהם איננה מוסדרת ובעצם אפשרית רק באמצעות יאכטה פרטית או באמצעות מטוסים מקומיים קטנים. איים אלו מחולקים לקבוצות:

איי אלדברה  Aldabra Islands, איי אמירנטה Amirante Islands, איי אלפונס Alphonse Group, איי פרקור Farquhar Group, איי האלמוגים הדרומיים Southern Coral Group,

איי סיישל הפנימיים

אוכלוסיית איי סיישל רובה ככולה, חיה באיי סיישל הפנימיים, העשויים גרניט וסלע, בהם תמצאו גם את מרבית אתרי הנופש של המדינה:

מאהה (Mahé ), פראלין (Praslin) (קוריוז (Curieuse Island), ארידה (Aride Island), קוזין (Cousin Islands), לה דיג (La Digue) (אי פליסיטה (Félécite Island), שתי האחיות (The Sisters), אי מארי אן  (Marie Anne Island)), אי סילואט (Silhouette Island), איי האלמוגים הפנימיים (Inner Corallines), (אי דניס (Denis Island), אי הציפורים (Bird Island))

איי סיישל עם ילדים

החופים החוליים הנקיים והמים החמימים והצלולים של איי סיישל הם מספיק לחופשה משפחתית מוצלחת באיי סיישל עם ילדים בכל הגילאים, אבל יש עוד הרבה פעילויות מצויינות עבור ילדים באיי סיישל – החל מהפעילויות הצפויות כמו חיפוש אחר צדפות לאורך החוף ובניית ארמונות בחול שיעסיקו ילדים ויעזרו להם להוציא אנרגיה, אבל יש באיי סיישל מיגוון של פעילויות הרפתקניות יותר למשפחות עם ילדים והרבה אפשרויות ללמוד אודות עולם הטבע.

איי סיישל עם ילדים אוהבי טבע ובעלי חיים 

ראשית, אם אתם מתכננים טיול אל איי סיישל עם ילדים אוהבי טבע, אל תפספסו את איי אלדברה ואת ואלה דה מה (ראו הרחבה למעלה).

קוריוז Curieuse

האי קוריוז הוא שמורת טבע, אתר מומלץ מאוד לטיול אל איי סיישל עם ילדים – זהו ביתם של מאות צבי יבשה ענקיים, מזן אלדברה (חיות מוגנות בסכנת הכחדה). הצבים הענקיים פשוט מתהלכים לאיטם ברחבי האי הקטן, שכולו מלא בצבים. האי כולו נחשב לגן לאומי ונראה כמו שהייתם אולי מדמיינים את גן עדן.

מותר לילדים (וגם להורים כמובן) אפילו להאכיל את הצבים, בתנאי שהם מאכילים אותם רק בעלים ירוקים או אבטיחים (הקפידו על כך ביותר, צבים ידועים בכך שהם אוכלים לעיתים קרובות גם מאכלים שאסור להם לאכול ועלולים לגרום להם לחסימת מעיים). יש באי גם מתחם קטן לגורי הצבים, זהו "גנון לגורי צבים" אשר חיים בו במשך חמש שנים עד שמשחררים אותם לטבע, ומאוד לא כדאי לפספס את החוויה הזאת אם אתם מגיעים לחופשה באיי סיישל עם ילדים.

יש באי קוריוז טיילות מסודרות המאפשרות למבקרים ללכת בבטיחות דרך יערות המנגרוב הרטובים ויש גם מסלולי הליכה מסודרים לאורך צוקי הגרניט המדהימים, המתבלטים בצבעים הכחולים והאדומים. בנמל Baie Laraie אפשר להתבונן במים ולראות בקלות דגי תוכי ענקיים Hump-head  – הראו אותם לילדיכם.

אי הציפורים

שמורת טבע נוספת שתלהיב את הילדים היא אי הציפורים (Bird Island) הוא האי הצפוני ביותר מתוך כל איי סיישל. זהו אי אלמוגים גדול יחסית, בשטח של כ-680 דונם.  הכמות הגדולה של סוגי דגים שונים בקצה הצפוני של האי מושכת אליו כמויות גדולות מאוד של עופות ים. באופן שונה מאוד ממקומות אחרים בעולם, ציפורים אלו באיי סיישל אינן פוחדות מבני אדם, כך שמדובר בחוויה נדירה שמאפשרת לצפות עליהם מקרוב מאוד, אפילו להתקרב ממש לקן עם גוזלים בלי התנגדות מההורים, חוויה שיכולה להיות מאוד מרגשת עבור ילדים.

צפרות היא פעילות פופולרית מאוד באי הציפורים וחובבי הציפורים מדווחים שבד"כ נראות כאן ציפורים כמו השחפית הכהה, מאינה מצוייה, תור מדגסקר, סנוניות, יסעורים, שחפים, יונות בר  ועוד זני ציפורים רבים. יש טיסות צ'ארטר יומיות, באורך 35 דקות, שיוצאות לאי הציפורים מהטרמינל לטיסות מקומיות בנמל התעופה הבינלאומי של מאהה.

אי הציפורים הוא אי פרטי, ובעלי האי פועלים רבות, יחד עם שמורות טבע וארגונים סביבתיים, להגן על חיי הציפורים והצבים באי. הם הצליחו לטפל בבעיות אקולוגיות שהיוו סכנה לציפורים המקננות, והאי נמצא במצב מצויין מבחינת השמירה על הטבע בו.

כפר מלאכת היד

כפר המלאכה דומן דה ואל דה פרה (The Domaine de Val des Pres ) הוא כפר אמנויות המשמר את התרבות הקריאולית המסורתית, אתר מומלץ לטיול אל איי סיישל עם ילדים סקרנים. הכפר נמצא על האי מאהה (Mahé) ומוכר ע"י הרשויות באיי סיישל כאתר תיירות אקולוגי, ואף כאתר מורשת לאומי.

הכפר המסורתי כולל 5 אטרקציות המתמקדות במסורת של איי סיישל בתחומי מלאכת היד והאמנויות המסורתיות, ארכיטקטורה, וגם בבישול הקריאולי המסורתי – ה-La Kaz Rosa הוא בית טיפוסי לאיי סיישל בו מתקיימות 12 סדנאות שונות ללימוד שיטות יצירה ומלאכות יד מקומיות. מסעדת ה-Maison de Coco שוכנת במבנה שנבנה כולו מחלקים שונים של עצי ואגוזחי קוקוס. יש בו גם חנות מזכרות שמוכרת חפצים שונים העשויים כולם מחלקים שונים של עץ הקוקוס. במסעדה תיהנו ממנות קריאוליות מסורתיות וחריפות. בנוסף בקרו גם ב The Gran Kaz Planation House שהוא מבנה עתיק וייחודי שנבנה בשיטות מסורתיות בשנת 1870.

הכפר פתוח בימי שני עד שישי בין 8:00-16:00 וסדנאות המלאכה פתוחות בין תשע לחמש. הכניסה לכפר חינם.

לה דיג – La Digue

לה דיג הוא אולי האי השלישי במרכזיותו באיי סיישל, אחרי מאהה ופראלין. למרות זאת הוא אי שכמעט אין בו  כלי תחבורה, ואנשים מתניידים ממקום למקום בעגלות עם סוסים או בהליכה רגלית. ב- L’Union Estate  תמצאו את אחד החופים היפהפיים ביותר בעולם, וגם אפשרות לרכיבה על סוסים, שיכולה להיות בונוס מפתיע בחופשה באיי סיישל עם ילדים. בנוסף תמצאו שם גם גנים מטופחים ומטע גדול של עצי פרי המוקף בעמודי ענק. המקום פתוח משבע בבוקר ועד חמש אחר הצהריים.

צלילה באיי סיישל עם ילדים 

צלילה היא אחת האטרקציות המומלצות באיי סיישל, ואם אתם מגיעים אל איי סיישל עם ילדים גדולים זו בהחלט יכולה להיות חוויה משפחתית. יש באיי סיישל מרכזי צלילה של התאחדות הצלילה הבינלאומית PADI, שבהם ילדים גדולים בגיל 10- 11 ומעלה יכולים ללמוד צלילה למתחילים. העולם התת-ימי בחופי איי סיישל עוצר נשימה, עם מאות זנים של דגי שוניות צבעוניים, שוניות אלמוגים וספינות טרופות.

באיי סיישל החיצוניים יש פחות תיירים ופחות צוללנים ואין חשש להיתקל בעומס של אנשים. בזמן צלילה באיי סיישל החיצוניים תוכלו לראות כרישי שונית אפורים, כרישיNURSE, כרישי קצה כסוף, דקרים – כולל את דג גוליית (Potato Bass) – ולפעמים אף פטישנים.

באיי סיישל הפנימיים תראו תמנונים, לובסטרים ושבלולי ים וגם שלל דגים מזנים כמו מקריני סנפירים, גרזינונים, דגי כרוב, פרפרונים,  Soldier fish ועוד. דגים גדולים יותר כמו כרישי שונית, דגי דקר, שפתוניים  וסטינגריי נמצאים באזורים מרוחקים יותר, לכיוון איי סיישל החיצוניים. באוגוסט ובין אוקטובר לינואר, אפשר לפעמים גם לצפות בביטחה בכריש הלוויתן.

למי שמעדיף לא להתרטב אבל עדיין רוצה לצפות בעולם התת-ימי המופלא של איי סיישל, יש גם אוניות בעלות רצפת זכוכית שיקחו אתכם לסיבוב בין האיים שכולל גם ארוחת פיקניק ועצירות לשחייה או צלילה עם שנורקל.

תרבות באיי סיישל

איי סיישל מפורסמים כיעד תיירותי בשל חופי הים והנוף המרהיב, ולא כ"כ כיעד תרבותי, אבל אם אתם מבלים חופשה שלמה על החוף, תוכלו ליהנות גם מהאתרים התרבותיים המעניינים הבאים:

מקדש The Arulmigu Navasakti Vinayagar Temple  בויקטוריה הוא מקום הפולחן המרכזי שבו מתפללים מאמיני דת ההינדואיזם באיי סיישל. המקדש מקושט באופן יפהפה, והטקסים המתקיימים כאן צבעוניים ומעניינים לצפייה. כניסתם של מבקרים מותרת, ומותר לצלם כאן – אבל בדיסקרטיות, לא לתקוע את המצלמות בפרצופם של האנשים. תצטרכו לחלוץ נעליים לפני הכניסה למקדש ולכבות טלפונים ניידים, וכן להשתדל לדבר בקול שקט כראוי.

המוזיאון להיסטוריה טבעית של איי סיישל  Seychelles Natural History Museum בויקטוריה הוא מוזיאון קטן ונחמד, לא יקר ומעניין. כאן אפשר ללמוד הרבה על הטבע והגיאולוגיה הייחודיים של איי סיישל.

כפר הנוער ההרוס קאפ טרניי Cap Ternay  ממוקם בקצהו של כביש צר וחד סטרי באי מאהה. תוכלו ליהנות יותר מאופיו השקט והיופי המשונה של הכפר הזה אם תשקיעו קצת זמן בקריאה אודות האתר לפני ביקורכם.

ערים ויעדים באיי סיישל

ויקטוריה – עיר הבירה של איי סיישל

Anse Boileau אנס בוילו

Anse Royale אנס רויאל

Anse Etoile אנס אטואה

Beau Vallon  באו וואלון

גלאסיס  Glacis

קסקייד Cascade

Takamaka טקמקה

הגעה לאיי סיישל

לא צריך ויזה כדי להיכנס לאיי סיישל, אבל צריך להוכיח לרשויות שאתם לא מתכוונים להישאר באופן קבוע, ולכן תידרשו להציג בפני פקידי ההגירה של איי סיישל את המסמכים הבאים:דרכון שנמצא בתוקף בשעת כניסתכם ויציאתכם מהמדינה, כרטיס חזרה החוצה מאיי סיישל, וקבלה מבית המלון שבו תתארחו באיי סיישל, וגם – לפחות 150 דולר ליום. הם יבקשו לראות מזומן. אם יש לכם כרטיסי אשראי, הראו גם אותם. יכול להיות שישאלו אתכם גם לגבי מצב חשבון האשראי שלכם (מסגרת האשראי וכדומה).

בנוסף תידרשו להציג טופס בו תצהירו כי בריאותכם תקינה וטופס בו תצהירו כי אינכם מייבאים צמחים או בעלי חיים נגועים במחלות לאיי סיישל (הדיילים יספקו לכם את המסמכים הללו במהלך טיסתכם).

תיירים שנוחתים באיי סיישל ללא הזמנה לאחד מבתי המלון או סידור מוכח לשהייה מוסדרת באיי סיישל, יידרשו כנראה ע"י הרשויות להזמין מקום במלון באיי סיישל משדה התעופה למשך שהותם, לפני שיוכלו לעזוב את שטח שדה התעופה. אישור כניסה ראשון תקף למשך חודש, אבל אפשר להאריך אותו לעד שלושה חודשים בכל פעם, עד למכסימום של שנה בסך הכל. נקודת הכניסה היחידה לאיי סיישל היא דרך נמל התעופה הבינלאומי סיישל (SEZ) ליד ויקטוריה.

דרך הים

בשנות התשעים המוקדמות חלו הגבלות מחמירות על יאכטות שהגיעו לאזור, אבל אלה התמעטו במהלך השנים, וכיום הנוהלים הרבה פחות מורכבים. אולם, יש עדיין מספר הגבלות, בעיקר למטרת השמירה על הסביבה הימית והמערכת האקולוגית, כי רוב האיים מוקפים בשוניות אלמוגים.

טיסות לאיי סיישל

לאחרונה החלו מישראל טיסות ישירות לאיי סיישל. בתוך איי סיישל אפשר לעבור בטיסה בין האיים: חברת התעופה אייר סיישל טסה מספר פעמים ביום בין מאהה (Mahé) לבין פראלין ( Praslin). מעל 20 טיסות בתדירויות שונות – מ-15 דקות ועד שעתיים בין נסיעה לנסיעה, תלוי בשעה ביום.

ממאהה, הטיסות יוצאות מהטרמינל הקטן לטיסות מקומיות, הממוקם קרוב לטרמינל הבינלאומי. שדה התעופה הקטנטן בפרסלין מודרני ונוח.

אייר סיישל מפעילים גם טיסה אחת ביום או כמה טיסות בשבוע בין מאהה לבין אי הציפורים (Bird Island), דניס (Denis), פרגייט (Frégate), Desroches ואי אלפונס (Alphonse).

לאי אסמפשן (Assumption) ולאי קוטיבי (Coetivy) אפשר להגיע בטיסות צ'ארטר לא סדירות.

בהליקופטר

חברת התעופה המתחמה במסוקים, זיל אייר (Zil Air), מפעילה טיסות צ'ארטר בהליקופטרים לרוב איי סיישל החיצוניים וחזרה. זוהי חברת התעופה היחידה באיי סיישל המקיימת טיסות נוף במסוקים. אפשר להזמין טיסות מסוקים שיטיסו אתכם מעל האיים העיקריים מאהה, פראלין, לה דיג (La Digue)  והאיים הקטנים יותר, ביניהם קוזין (Cousine), פליסיטה  (Félicité), גראנד סור (Grande Seour), קוריוז (Curieuse) ואי הציפורים (Bird Island).

שיט באיי סיישל

מעבורות הן אמצעי תעבורה נפוץ בין איי סיישל השונים. אפשר להזמין מקומות מראש אצל מפעילי המעבורות השונים באיי סיישל אונליין דרך אתר בשם Seychellesbookings. חברת Cat Cocos וחברת Inter Island מקבלות הזמנות למעבורות המפליגות בין פראלין, מאהה ולה דיג באתר זה. החברות בד"כ גם מציעות למזמיני כרטיסים שורה של הנחות ואפשרויות לינה באיי סיישל, מסעדות ופעילויות מומלצות.

חברת Cat Cocos מפעילה שלוש מעבורות קטמראן המעבירות נוסעים מספר פעמים ביום בין מאהה לפראלין, ונסיעה אחת ביום לאי לה דיג. משך ההפלגה הוא בד"כ כשעה. תושבי האיים משלמים מחיר זול, אבל עבור תיירים נגבים מחירים מיוחדים, בסביבות 90-100 יורו לכרטיס הפלגה הלוך ושוב באותו יום ממאהה לפראלין. את הכרטיסים אפשר גם לרכוש במשרד החברה מול הרציף ביום הנסיעה על פי זמינות.

גם חברת Inter Island Ferry מפעילה 8 הפלגות מעבורת ביום בין פראלין ללה דיג, באורך של בערך רבע שעה. מחיר לכרטיס הוא כ-15 יורו למבוגר. למרבה הנוחות, זמני ההגעה של המעבורת לפראלין מתוזמנים עם יציאת המעבורות  של Cat Cocos מפראלין לכיוון מאהה.

חברת Belle Serafina מפעילה מעבורות מפרש קטנות המעבירות נוסעים בין מאהה לפראלין או לה דיג. מדובר בהפלגות איטיות באורך של שלוש – ארבע שעות, שבד"כ יוצאות בימי עבודה בסביבות 12 בצהריים ממאהה וחוזרות בשעה 5 בבוקר מלה דיג למאהה. מחיר נסיעה (2013) 20 יורו. צריך לתאם את לוח הזמנים והמסלול טלפונית.

אפשר גם לשכור סירות קטנות יותר ממאהה ישירות ללה דיג, אם כי זמני היציאה לא רגילים, יש מקום מוגבל תחת קורת גג במקרה של גשם והשיט לוקח כשלוש שעות (אך זו חוויה והכרטיסים זולים יותר משיט הקרוז של Indian Ocean Island).

נהיגה והשכרת רכב באיי סיישל

הנהיגה בסיישל היא מצד שמאל של הכביש, כמו נהיגה באנגליה – כלומר הפוך מבישראל. הכבישים במאהה אינם עמוסים אבל הם הרריים וצרים ויש לנקוט בזהירות בנסיעה בהם. הכבישים בד"כ מלאים בירידות תלולות או קירות נמוכים לאורכם במקום שוליים מסומנים בקו, מה שיכול להפוך את הנהיגה בכבישים הצרים לקשה, בעיקר בנהיגה ברכב גדול. אם אתם רגילים לנהוג בצד ימין של הכביש ואתם מגיעים למאהה לאחר טיסה ארוכה, עדיף לשכור מונית למלון גם אם אתם מתכוונים מאוחר יותר לשכור רכב, ולא להתמודד לראשונה עם נהיגה באיי סיישל אחרי טיסה ארוכה ומעייפת.

יש בכבישים באיי סיישל מקומות מוגדרים שבהם אפשר לעצור את הרכב ולאפשר לילדים הפסקת פיפי, ליהנות מהנוף או לבדוק מיקומים במפות וכד'. כדאי לנצל את מקומות העצירה האלה כי הם מגיעים לעיתים קרובות לפני קטעי כביש ארוכים שאי אפשר לעצור בהם.

צפיפות התנועה בכבישים באיי סיישל יכול להשתנות במהירות מפתיעה. בעיקר בסביבות ויקטוריה, היו מוכנים לפקקי תנועה פתאומיים. אין מדרכות גם ברוב החלקים המיושבים, אז צריך להיות עירניים לתנועה של הולכי רגל. על נהגים לקחת בחשבון גם שאפילו בכבישים הרריים צרים ומעוקלים, אוטובוס או משאית עלולים להגיע ממולכם, כך שמומלץ להישאר בצד שמאל של הכביש ולהאט בכל סיבוב.

השכרת רכב בסיישל היא רעיון טוב ותעשה לכם חיים הרבה יותר קלים בזמן טיול באיי סיישל. גם דלק בשווי 100 רופי יאפשרו לכם לטייל בכל מאהה (בכמה ימים, כולל עצירות בחופים ובמקומות אחרים). החנייה במרכז הראשי של ויקטוריה היא בחינם, ואם בחרתם ללון ב-B&B או בדירת airbnb, רכב יעזור לכם עם קניית מצרכי מזון. jחיסכון כספי משמעותי נוסף בהשכרת רכב באיי סיישל הוא שהאוטו גם מאפשר לכם להגיע לחנויות שבהן המקומיים עורכים את קניותיהם, ושבהם המחירים זולים יותר לעומת חנויות התיירים הנמצאות לאורך החופים.

השכרת רכב באיי סיישל אפשרית רק במאהה ובפראלין. בד"כ אפשר לשכור רכב קטן עם הילוכים ידניים (כמו יונדאי אטוס) בעלות של 35-45 יורו ליום, אבל קחו בחשבון שעל הנהג הרשום בחברת השכרת הרכב להיות לפחות בן 21, ולהחזיק ברישיון נהיגה בתוקף, עם ותק של לפחות שלוש שנים.

הדלפקים של חברות השכרת הרכב באיי סיישל נמצאים מחוץ לאולם הגעת הנוסעים בנמל התעופה של מאהה. מומלץ כמובן להשוות מחירים ולהזמין רכב שכור עוד לפני הנחיתה באיי סיישל. אם לא עשיתם זאת ואתם שוכרים רכב במקום, שימו לב שאתם באפריקה, לא באירופה – אפשר להתמקח על המחירים, בעיקר אם אתם שוכרים רכב לתקופה של שלושה ימים ומעלה, בקשו הנחה על המחיר היומי. התוספת שתצטרכו לשלם לחברת השכרת הרכב במקרה של תאונה עם נזק א הגשת תביעה נעה בין 300-1,000 יורו, תלוי בחברה שממנה אתם משכירים, כך שכדאי לבחור את החברה שממנו תשכירו בתשומת לב ודאגו לשאול את השאלות הנכונות ולבדוק את האותיות הקטנות.

תחבורה ציבורית באיי סיישל

שירות התחבורה הציבורית של איי סיישל, ה- Seychelles Public Transport Corporation(SPTC) מפעיל שירות אוטובוסים יומי באיים פראלין ומאהה משעות הבוקר עד שעות הערב. האוטובוסים נעים כמעט בכל כביש המתאים לתנועה באיי סיישל. אוטובוסים יוצאים בד"כ בתדירות מעולה של 15 דקות – אבל, הנהגים נוטים לנהוג מעט בפראות בכבישים הצרים. אין באיי סיישל רכבת. ולא מוניות שירות משמעותיות.

מטבע באיי סיישל

המטבע המקומי הוא הרופי הסיישלי (SCR). כדי לזכות בשערי ההמרה הטובים ביותר, מומלץ להשתמש בכרטיסי אשראי בכל מקום שאפשר, ולמשוך מזומנים ממסוף אוטומטי (כספומט). אפשר גם להמיר את כספכם לרופי בשדה התעופה ובבנקים המקומיים, אבל זה כנראה יעלה לכם יותר ביוקר. כרטיסי אשראי בינלאומיים מתקבלים בכל מקום באיי סיישל, למעט בתחנות הדלק. על דלק חובה לשלם במזומן בלבד.

שופינג באיי סיישל

המקום הטוב ביותר לקניות באיי סיישל הוא ויקטוריה, עיר הבירה, וליתר דיוק השוק במרכז ויקטוריה. יש גם מספר אאוטלטים באי פראלין (Praslin), אבל יש מעט אזורי קניות באיים האחרים באיי סיישל (פרט למאהה ופראלין). בבתי המלון הגדולים יותר תמצאו בוטיקים, אבל שופינג איננו אחת האטרקציות המרכזיות של איי סיישל.

בזמן ביקורכם באיי סיישל, אל תשכחו לרכוש את המזכרת המקומית הקלאסית – הקוקו דה מר, מה שמכונה "אגוז הים". זהו אגוז של העצים הצומחים באיי סיישל, המהווה למעשה את הזרע הגדול ביותר בעולם. אולם תידרשו להשיג אישור ייצוא. מזכרות נוספות שניתן לקנות כאן כוללות תכשיטים עשויים מצדפות או פנינים, טקסטיל וכובעי קש, עבודות ריקמה וקרושה, יצירות אמנות של אמנים מקומיים ויצירות עץ.

חנויות מכולת קטנות לרכישת מזון בד"כ מנוהלות ע"י בני הקהילה ההודית באיי סיישל, ונמצאות בכל רחבי האיים, אבל המחירים אינם זולים במיוחד, ואינם משקפים את הטעם המקומי. אם אתם רוכשים מזון בעצמכם, בשולי ויקטוריה תמצאו סופרמרקט גדול, אמנם משעמם אבל יעיל ולא יקר.

אוכל ומסעדות באיי סיישל

המטבח הסיישלי מושפע מהמגוון העשיר של תרבויות האיים. בין המנות הפופולריות: אוכל קריאולי (מנות משולבות מהמטבח הצרפתי ואיי הקריביים), מנות שונות של פירות ים, קוקוס וסוגים שונים של קארי הודי. מוצר המזון העיקרי של איי סיישל הוא דגים, המקומיים מבשלים אותם באופנים שונים. דג הסנאפר האדום בעיקר, מאוד טעים ומוכר למבקרים.

איי סיישל מאפשרים גם ארוחות טעימות וחינמיות: פשוט איספו אגוזי קוקוס בחוף, ולימדו כיצד לפתוח אותם על ידי חבטות חדות פעמים רבות בקצותיהם.

רוב בעלי המסעדות ובתי הקפה כוללים דמי שירות של 5 עד 10 אחוזים במחירים. אין צורך להשאיר טיפ באיי סיישל, אבל כמובן, כל תשלום נוסף שתשאירו יתקבל בברכה.

חיי לילה ואלכוהול באיי סיישל

סצנת חיי הלילה של איי סיישל מושקעת ומרתקת ומכוונת בעיקר לתיירים. סצנת הלילה מתרכזת בעיקר סביב בתי המלון הגדולים, ובנוסף לתיאטראות, בתי קולנוע ומועדוני ריקודים, תמצאו באיי סיישל גם שלל מסעדות אופנתיות וכיפיות.

אם אתם אוהבים בירה, נסו את הבירה המקומית הנקראת Seybrew. היא דומה בטעמה לבירה הבווארית ואפשר לרכוש אותה בחנויות שלאורך הכביש במקום בבתי המלון במחיר זול יותר. הדרך הטובה ביותר לסיים יום בילויים ארוך היא בשתיית הרום הכהה TAKAMAKA על החוף מתחת לכיפת השמים..

בתי מלון באיי סיישל

לא כדאי להגיע לשדה התעופה באיי סיישל בסגנון טיול תרמילאים, בלי להזמין מקום במלון מבעוד מועד. במקרה כזה, סביר שיפנו אתכם לדלפק ההזמנות, שם תצטרכו להזמין ולשלם על מקום לינה למשך שהותכם באי, לפני שירשו לכם לקבל חותמת בדרכון ולהיכנס לאיי סיישל.

תיירים באיי סיישל נדרשים לספק לרשויות פרטים על מקום הלינה שלהם בכרטיס ההגעה הניתן בטיסה (שם המלון, כתובת, טלפון), ונציג הגירה של ממשלת סיישל יוודא את פרטיכם על ידי כך שישאל אתכם שאלות לגבי ההזמנה.

רוב אפשרויות הלינה באיי סיישל יקרות יחסית, ובחלק מהאיים יש רק בית מלון אחד. למעשה, רבים מן האיים כלל לא מיושבים באופן קבוע, ומתוך כל איי סיישל יש רק כעשרה איים שבהם ניתן ללון כתיירים. הסיכוי הטוב ביותר שלכם למצוא מקום חסכוני לישון באיי סיישל הוא שכירת דירה לתקופה קצרה או בונגלו המציעים מחירים טובים יותר. כמו כן, יש לקחת בחשבון שהמחירים מתייקרים מאוד ויש פחות מקומות לינה זמינים בעונות השיא של התיירות באיי סיישל – דצמבר-ינואר ויולי-אוגוסט. גם חגים נוצריים כמו הפסחא יכולים להיות מאוד עמוסים.

רוב אתרי הנופש נמצאים על שניי האיים הראשיים מאהה (Mahé) ופראלין (Praslin). כמה אתרי נופש יוקרתיים במיוחד, כמו North Island, יש איים פרטיים משל עצמם. מלבד זאת, תמצאו מבחר בתי מלון קטנים שיכולים להוות מקום אידיאלי לחופשה שיש בה תחושה אקסקלוסיבית מיוחדת.

שמירה על הבטיחות באיי סיישל

נסו להימנע מסמטאות חשוכות, ולעולם אל תשאירו את התיק שלכם ללא השגחה. לא כדאי לשחות בגפכם בחופים מבודדים. אם אתם יוצאים לשיט, אל תביאו עימכם חפצים יקרי ערך. אם אין לכם ברירה, נסו למצוא מקום טוב להסתיר אותם.

יש פעילות חברתית של גורמים מפוקפקים לאורך כביש צדדי מאחורי חוף Beau Vallon (שמאלה ממסעדת Boathouse), אפשר לראות מרחוק התגודדות ומכוניות פאר רבות, לא מומלץ לעצור ולהתחיל ליזום שיחה, אבל כעיקרוןהמקומיים מסתפקים בהערצת מכוניות הפאר ומתעלמים מעוברי אורח.

לאחרונה, מוצבים שוטרים בכל חוף באי מאהה (Mahé) וניתן להבחין בהם בקלות באמצעות חולצת הגולף הכחולה או הלבנה שעליה תפור סמל המשטרה. השוטרים חביבים למדי ויסכימו לסייע לכם אם יש בעיה. בגדול הם ישרים ויסכימו גם לתת לכם עיצה.

גנבים פוטנציאלים בד"כ קלים להבחנה באיי סיישל. הם נראים שונים מהמקומיים ואפשר להבחין באופן השוטטות שלהם. הם נוטים להימצא סמוך לחופים או ברחובות הצרים הסמוכים לחופים מרוחקים יותר. תנאי המאסר נוקשים משום שהאיים נהנים משגשוג כלכלי שהתיירים מביאים ולכן רוב המקומיים לא גונבים מתיירים. הונאת תיירים היא דבר די נדיר באיי סיישל, אבל כדאי בכל זאת לבדוק את השטרות שבידיכם לפני שאתם משלמים איתם.

מחלות ובריאות באיי סיישל

וירוס צ'יקונגוניה הוא נגיף המועבר על ידי עקיצת יתוש מסוג האדס הפעיל במהלך שעות היום, ויוצר תופעות לוואי הדומות לאלה של שפעת. הנגיף איננו קטלני, אבל תסמיניו לא נעימים וכוללים כאבים במפרקים שיכולים להימשך תקופה ארוכה. דוחה יתושים יכול לעזור למנוע עקיצות, אבל אין אמצעי זהירות אחרים לרוע המזל. המחלה נפוצה במזרח אפריקה ונוטה להופיע ולהיעלם כלעומת שבאה.

מי ברז בטוחים לשתייה במאהה ובפראלין, אבל איכות המים יכולה להשתנות באזורים בלתי מפותחים של איי סיישל. מומלץ לרכוש בקבוקי מים בלבד ולהימנע משתיית מים מאגמים, נהרות, בריכות וכדומה.

כבוד ונימוסים באיי סיישל

התרבות של איי סיישל פתוחה וסבלנית. הגישה כלפי כללי נימוס וקוד הלבוש בדרך כלל נינוחה, ותוכלו להסתדר מצויין אם תנהגו על פי ההיגיון הישר ותפגינו שיקול דעת סביר – לבישת מכנס קצר וחולצה קצרה הם דבר מקובל כמעט בכל מקום, אבל לבוש חושפני במיוחד כמו ביקיני עדיף לשמור לחוף הים בלבד, ואם אתם מבקרים במקום תפילה, הפגינו כבוד ולבוש לא חושפני. חולצה מכופתרת ומכנסיים ארוכים הם עניין די נדיר באיי סיישל, שמתאים למשל לבילוי ערב בויקטוריה או לארוחת ערב במסעדה אלגנטית.

הטבע נתפס כיקר-ערך באיי סיישל וקרוב מאוד לליבם של התושבים. השתדלו לא להשליך פסולת, וכבדו את עולם הצומח והחי.

איי סיישל
דירוג הגולשים 4.75 (4 הצבעות)
Sending

תגובות 4

  • חזרתי לא מזמן משבועיים אדירים באיי סיישל, ורציתי להמליץ עליהם בחום!
    אמלק – איים טרופיים מדהימים אי שם באוקיינוס ההודי, חופים עם חולות לבנים ומים שנראים כאילו שפכו לתוכם קצת צבע כחול, אנשים מקסימים, ועצי בננות וקוקוס בכל מקום 😀 (מקום לא זול, אבל לדעתי שווה את ההשקעה ).
    ובהרחבה

    איי סיישל נמצאים באוקיינוס ההודי (מבחינה גיאוגרפית קרובים יחסית למדגסקר, אבל מקום נפרד לחלוטין.). יש כמה וכמה איים, אבל רק שלושה מיושבים (ועוד כמה שהולכים אליהם באופן קבוע לטיולים) – האי הגדול, מאהה שבו גם עיר הבירה ויקטוריה, ושדה התעופה. יש בו בסביבות ה 80 אלף תושבים. האי השני בגודלו, פרלין, שבו כמה עשרות אלפים. והאי השלישי, לה-דיג, אי קטנטן שאורכו 5 ק"מ וגרים בו כ 3000 אנשים.
    אני הייתי רוב הזמן בלה-דיג, ועוד קצת זמן במאהה (לא שזה מה שאני ממליצה לכולם, רוב המטיילים לוקחים כמה ימים בכל אחד מהאיים, וזה אכן נראה לי רעיון טוב. אני פשוט בנאדם שמעדיף להישאר באותו מקום כמה שיותר).

    איך מגיעים?
    יש טיסות ישירות לסיישל, אבל ככל הנראה לא הרבה. בטוסה ישירה זה אמור לקחת 6 שעות. ויש כמובן טיסות עם קונקשן. אני נסעתי עם אתיופיאן , טיסה של 4 שעות, 4 שעות בשדה באדיס אבבה, ועוד 4 שעות טיסה עד למאהה. (עלה בסביבות ה 1000$, בתקופה בלי חגים ובלי כלום, זו סתם טיסה מעט יקרה..)

    מזג אוויר

    איי סיישל הם איים טרופיים, והטמפרטורה שם, עד כמה שאני יודעת, עומדת כל השנה על 24-30 מעלות. לח שם מאוד, וכמעט כל יום יש גשם קל. אני נסעתי בתחילת יוני, אבל אומרים שאין בעיה להגיע גם בכל חודש אחר. בדצמבר-פברואר לרוב יש יותר גשמים, ומרץ-אפריל מעט יבש יותר. אבל גם כשיש גשם, חם מאוד וזה ממש לא מפריע ללכת לים או לעשות כל דבר אחר

    הדבר היחיד שמומלץ מאוד – הביאו מספיק בגדים! השילוב שם חום-לחות-גשם גורם לזה שבגדים מתלכלכים בשנייה ואחרי שמכבסים אותם לוקח להם המון זמן להתייבש.. (אני רציתי לנסוע בלי הרבה דברים, והייתי עסוקה כל הזמן בלבדוק אם יש לי משהו יבש ללבוש..) מומלץ גם להביא סט אחד של בגדים ארוכים לערב, כי משש בערב, כשהשמש שוקעת, היתושים יוצאים בהמוניהם. וכמובן – בגדי ים.

    חיסונים וויזה –
    אין צורך בוויזה כדי להיכנס לסיישל. אבל צריך להראות כרטיס יציאה, ואישורים שיש לכם מלון או מקום אחד לישון בו (שימו לב! בלי זה עלולים לעשות בעיות להיכנס או להגיד לכם להזמין מלון כבר בשדה התעופה. הם דרשו לראות כל מלון, גם ללילה בודד. )

    לא צריך גם חיסונים, סיישל נחשב למקום נקי ממחלות, וחשוב להם מאוד לשמור עליו ככזה. אלא אם הייתם בזמן האחרון במדינה שבה יש סיכון לצהבת B (אם יש לכם קונקשן במדינה כמו אתיופיה, ולא עשיתם חיסון, אל תצאו מהשדה. עד כמה שאני יודעת, מותר שקונקשן באתיופיה יהיה עד 12 שעות בלי שתצטרכו חיסון. אבל כדאי לבדוק לפני. לי היה קונקשן של 4 שעות, לא יצאתי מהשדה, ולא עשו לי בעיות עם החיסון.)

    במטוס לסיישל תתבקשו למלא טפסים עם פרטים אישיים, זמן הביקור בסיישל, מאיזו מדינה הגעתם, האם הייתם במקום שנחשב בסיכון למחלות וכו'.
    בטיחות –
    אני נסעתי לסיישל לבד (אני בת 21 וזו הנסיעה הראשונה שלי לבד), והיה מצוין

    סיישל זה אחד המקומות היותר בטוחים להסתובב בהם, האוכלוסיה המקומית מקסימה, ונחמד מאוד שאפשר להסתובב לבד בלי לפחד

    המקום היחיד ששמעתי שבעייתי – באי מאהה, באיזור של ויקטוריה אומרים שמסוכן להסתובב בשעות הלילה, גם לגברים, ואפילו לשני אנשים. (הייתי שם בשעות היום, ואז אין שום בעיה. הלכתי לשוק, עם ארנק, מצלמה וכו', אין שם גנבים ולא שום בעיה אחרת, במשך היום)

    בפרלין לא הייתי, אבל שמעתי שבטוח, ובלה-דיג בטוח מאוד. בכל שעות היום והלילה. בטוח ברמה כזאת שכשחיכיתי למעבורת השארתי את התיק שלי שם על ספסל לאיזה שעה והלכתי להסתובב. לא נגנב כלום

    שקע חשמל –
    באחד המלונות שהייתי היה שקע אנגלי, שהוא ככל הנראה השקע ה"רגיל" שם, ובמלון שני היה שקע אמריקאי, אולי בשביל תיירים, אני לא ממש בטוחה. במקרה היה לי מתאם לשניהם, ולמי שאין ממליצה מאוד לקנות. לא יודעת כמה קל יהיה להשיג שם..

    בסיישל יש גם אינטרנט ברוב בתי המלון (מומלץ לבדוק לפני ההזמנה), אבל שימו לב שיש הרבה חברות פלאפונים שאין להן חבילה לסיישל, וגם אם יש היא עלולה להיות יקרה (במקרה שלי – שני שקלים לדקה).
    תחבורה –
    כדי לעבור בין האיים אפשר לשוט במעבורת – לוקח שעה בין מאהה לפרלין,
    שעה וחצי בין מאהה ללה-דיג, ורבע שעה בין פרלין ללה-דיג (זה עושה קצת בחילה, מי שרגיש שיתכונן מראש >< )

    השוק בויקטוריה (באי מאהה) נחמד, אם כי קצת מתוייר מידי לטעמי, אבל בכל זאת שווה ביקור ? ויש בויקטוריה גם גנים בוטניים (לא הייתי כי לא היה זמן, אבל אם היו לי עוד כמה ימים הייתי מבקרת)

    אישית, אני חושבת שהכי טוב סתם לטייל שם. בכל האיים יפה מאוד, המוני צמחים טרופיים מוזרים, וכמובן חופים, שאחד הדברים הטובים בסיישל הוא שהם לא מפוצצים אנשים, ובחלקם תהיו ממש לבד. וגם – אפשר להיכנס למים בכיף, הם בטמפרטורה מצוינת, בצבע כחול מדהים, וחולות לבנים עם מרקם רך קצת יותר מהמצופה, שגורמים לך לשקוע כמה סנטימטרים יותר ממה שתכננת 😉 (לרוב המים בטוחים לגמרי, אבל פעם אחת ראיתי שם קיפוד ים. זה לא מנע ממני להיכנס יחפה לים וכו', אבל בכל זאת כדאי להסתכל..).
    כסף – בסיישל הכסף המקומי הוא רופי סיישלי. תוכלו להמיר בשדה התעופה בשער של בסביבות ה 15-14 רופי על כל יורו (כשאני מתייחסת למחיר בשקלים אני מחשבת בערך 3 רופי=1שקל).

    במלונות ובמקומות מתויירים מאוד תוכלו לשלם ביורו, במסעדות קטנות וכו' עדיף לשלם ברופי.
    סיישל זה מקום לא זול, אבל גם לא נורא יקר כמו שהזהירו אותי לפני שנסעתי. כרטיס הטיסה יקר (עלה לי בסביבות ה 1000$).
    המלונות שהייתי בהם עלו בסביבות ה 500 שקל ללילה (חדר פשוט במאהה, ובקתה עם חדר שינה, סלון ומטבח מלא בלה-דיג, דקה מהים). כמובן יש גם מלונות שעולים יותר.

    אוכל בסופר שם עולה בערך כמו כאן. אוכל במסעדות קצת יותר יקר, בעיקר במקומות מתויירים – ארוחה במסעדה בשוק של ויקטוריה שכללה שייק פירות, תבשיל אורז וסלט פירות על גלידה לקינוח עלתה בערך 170 שקל (לפני טיפ. ממה שהבנתי נהוג להשאיר שם 10% טיפ, כמו אצלנו). ומגש פיצה בינוני בלה-דיג עלה בערך 40 שקל. שייק פירות בדוכן בחוף עלה כ 30 שקל.
    בסופו של דבר, במשך 12 יום בזבזתי שם בערך 1300 שקל, על סופר, שוק וקצת פיצה ? (חוץ ממלון, השכרת אופניים, מעבורות וכו', שעשיתי מהארץ).
    (המלצות למלונות שהייתי בהם בתגובה הראשונה)
    לסיכום – הייתה לי חופשה מדהימה, במקום שקט ורגוע עם חופים שנראים כאילו יצאו מתוך ציור, אנשים מקסימים וחברותיים שאומרים לך שלום בכל פעם שאת עוברת על פניהם ופוצחים איתך בשיחה על "מאיפה את? באמת? ומה מזג האוויר שם? פעם ראשונה שלך בסיישל? ואת נהנית? איזה יופי!" ותמיד מוכנים לעזור אם הלכת לאיבוד וכו'.
    מחכה כבר לחזור לשם שוב

  • אני חושבת שלא מבינים עד שמגיעים לכאן.. ?
    איי סיישל זה חלום אמיתי, אפילו יותר גן עדן במציאות מאשר מה שרואים דרך התמונות, אי אפשר להסביר את ההרגשה במילים.
    אני וזוגתי חוגגות את ירח הדבש שלנו בצורה לא שגרתית, אוהבות לחוות את רוב מה שיש למקום להציע ולכן בחרנו לבלות באיי סיישל למשך שלושה וחצי! שבועות מדהימים.. הרגשה של לחוות הכל מהכל החל מגסט האוס ועד לריזורט 5 כוכבים הכי מפנק בעולם, מאופניים ועד רכב פרטי. יש לנו הרבה המלצות ועוד תמונות לשתף אתכם..
    אעלה פוסט המלצות מסודר בהמשך השבוע ?
    חג שמח ושבוע טוב ?

    ??? אז אחרי פניות רבות ושאלות התיישבנו לכתוב בעודנו מול הים המלצות במיוחד בשבילכם ?
    *** סרטון ותמונות מושלמות יגיעו בהמשך ?
    אז ככה- בילינו 24 ימים באיי סיישל, התחלנו בטיסה של חברת ethiopian airlines עם עצירה של לילה באדיס אבבה- בדיעבד לא ממליצה על עצירה ארוכה שם משום שאם יצאתם מהשדה או ביליתם מעל 12 שעות באדיס אבבה אתם מחוייבים להמציא כרטיס חיסון כנגד קדחת צהובה – לא מסתכנים בסיישל בהגעה ממדינות אפריקה. בנוסף אם רוצים לצאת מהשדה ולא מספקים לכם מהחברת טיסה וואוצ'ר אתם צריכים לשלם 50$ לאדם על אשרת כניסה.
    נחיתה באי מאהה- מומלץ מראש להשכיר רכב באי אלא אם כן אתם נופשים בריזורט שלא בא לכם לצאת ממנו או על רצועת החוף beau vallon ששם יש מסעדות וחוף מהמם (יפורט בהמשך).
    תחילה התארחנו במלון AVANI HOTEL שהיה על חוף מהמם אך עם מעט גלים, המלון מספק ארוחות צהריים וערב במחירים מאוד סבירים ביחס לאיזור וטעים. במלון יש בריכה מפנקת וגישה ישירה לחוף אך הוא דיי מבודד ולכן אם רוצים לצאת ולחקור את האי מומלץ להשכיר רכב, המלון נותן שירות ברמה טובה מאוד ואנחנו לנו בו במשך 5 ימים.
    לאחר מכן לקחנו טיסת פנים עם AIR SEYCHELLE לאי Praslin ומשם ישירות מעבורת לאי La Digue (אפשר להגיע גם במעבורת ישירה ממאהה, הכל שאלה של מצב הבחילות בים- מבחינת מחיר יוצא אותו הדבר). באי לה דיג מתנהלים עם אופניים או ברגל (עדיף באופניים בעייני) והוא אי פשוט מטריף. הרבה אנשים לא מודעים לכל מה שיש לאי להציע ולראות ומגיעים ליום אחד במעבורת מפראלין ובסוף מרגישים פספוס – הצעה חברית היא להישאר באי לפחות ללילה או שניים. כשאתם באי מומלץ לקחת מונית ולעלות למסעדה שנקראת Bellview שממוקמת הכי גבוהה על ההר וממנה רואים את השקיעה המטריפה של סיישל, חובה להזמין מקום מראש אחרת אין מקום. עוד מסעדה נחמדה איטלקית – la repaire שהיא יחסית יקרה אבל נחמדה והם מציעים גם למי שאוכל צהריים להשתכשך בבריכה הקטנה של המלון.
    יש עוד מסעדה נחמדה בשם fish trap שהיא ממוקמת ממש ליד הנמל של לה דיג, האווירה מאוד נחמדה האוכל סביר.
    כדאי ללכת באי לה דיג לחוף המהמם anse source d'ergone (כניסה של 100 רופי לאדם) ששם גם אפשר לראות צבי ענק ושדות וניל בעונה. בנוסף חוף מדהים אבל עם גלים גדולים הוא anse cocos שהדרך אליו היא דרך הג'ונגל ויש גם שמורה שאפשר לעשות בה סיור על הדרך וזה מאוד נחמד אבל לוקח באופניים בערך 40 דקות נסיעה.
    באי הזה אין כמעט רכבים ואולי מספרים בודדים של מוניות ולכן אם נתקעים או צריכים מונית עדיף לבקש ממקומי שיזמין לכם אחת. אנחנו התארחנו פה למשך שבוע ימים במתחם דירות שנקרא coral apartments עם ארוחת בוקר- שירות ממש מצוין, החדר ענק עם מזגן וטלוויזיה ענקית כמובן מטבח מצויד ומקלחת חמה והם גם מספקים שירות השכרת אופניים במקום כך שיוצא גם קצת יותר זול מהנמל, הדירות ממוקמות 6 דקות הליכה מהנמל ממש באמצע האי כך שמאוד נוח להתנייד משם ולשם. המלצה על שנירקול azzura divind center- לקחו אותנו לsister island ושחינו עם צבי ים, כרישים לבנים, דגים מטורפים.
    פשוט תקחו אופניים ותפדלו בכל רחבי האי- הוא לא גדול אבל מכיל הפתעות ?
    *אין יותר מידי מה לעשות שם בשעות הערב כך שצריך לקום מוקדם ולנצל את היום!
    לאחר שבוע (שלא רצינו לצאת מהאי) עברנו לאי פראסלין שם שהינו למשך שבוע נוסף במלון שאני לא ממליצה עליו שנקרא colibri hotel הוא ממוקם ליד המעבורת ואמנם יש נוף מטריף מהחדר והמחיר לא נורא אבל המיקום שלא ממש לא טוב וגם לא האוכל ושירותי המלון. כן הייתי ממליצה לקחת מלון באיזור cot d'or שם רוב פעילות האי. מומלץ מאוד לקחת שם רכב ולהקיף את האי ולגלות את החופים הקסומים שלו- חוף מדהים שנקרא anse lazio הוא בקצה האחד של האי ובקצה השני יש חוף שהכניסה אליו היא דרך ריזורט בלבד anse georgette שמומלץ לאכול בו צהריים ולאחר מכן להיכנס לחוף. אם יש לכם תקציב ממליצה ללון במלון שנקרא Raffles שהוא אחד מהבתי מלון הכי טובים בסיישל וגם אם לא לכו סתם לאכול שם צהריים- שווה את זה ?
    האי כולו לא מוקף בכביש אלא יש חלק אחד שלא ניתן לנסוע בו ומי שרוצה יש מסלול הליכה שמתחיל בanse lazio ועובר דרך ההר ויורד לחוף anse georgette לוקח בערך שעה אולי שעתיים ברגל (עדיף לעשות מוקדם בבוקר ולחזור לפני שמחשיך). אם אתם בעונה אולי תוכלו לראות דולפינים בחוף anse georgette.
    יש שמורה שנקראית valee De mei ששם אפשר לראות את קוקוס המיוחד שגדל רק באי הספציפי הזה בעולם, הקוקוס מגיע למשקל של עד כ25 קילו ואסור לקטוף אותו ולגעת בו. אם רוצים לקנות אותו כמזכרת זה רק בחנות מזכרות הוא עולה 300 יורו לערך ואתם צריכים לקבל אישור יציאה איתו מסיישל, כתוב שיש מלא מה לראות בשמורה אבל אנחנו עשינו את המסלול הארוך (יש כמה מסלולים) ולא ראינו משהו מיוחד כי את הקוקוסים אפשר לראות שם גם בלי להיכנס לשמורה והכניסה עולה 350 רופי לבן אדם. מועדון צלילה מומלץ- octopus divers – שחייה עם צבי ים, ראינו תמנונים, דגי חרב ועוד. כדאי ללכת למפעל שמייצר את הפנינה השחורה הייחודית לאיי סיישל (לבדוק שעות פעילות).
    אם בא לכם להתפנק במסאג' ממש טוב ולא יקר (במפתיע) תתקשרו למלון la duc De praslin ותקבעו דרכם- יש להם 2 מסאגיסטיות פיליפיניות תותחיות שממש יחיו אתכם מחדש!!
    מסעדה איטלקית נחמדה- de luca ויש להם גם גלידות ממש טובות ?
    *אל תאכלו בפיצריה שבסוף הרחוב של cot d'or שעל החוף כי היא ממש לא טעימה..
    * אנחנו השכרנו רכב ל3 ימים וכל השאר עשינו עם מוניות אבל אם אתם באיזור טוב אין לכם צורך במוניות יותר מידי אלא רק מידי פעם. (מצרפת תמונה של נהג מונית תותח שאפשר לקבוע איתו גם בוואטסאפ לפני מועד ההגעה- הוא אמין ועומד במילה שלו ויחסית סביר במחירים).
    המחירים באי לקכב הם דיי קבועים ונעים בין 45 – 55 יורו ליום.
    מכאן חזרנו בטיסה לאי מאהה לגסט האוס שנקרא Beau vallon bungalows שממוקם פצצה על החוף, ליד פיצריה מדהימה בטירוף ועוד מסעדות ומין שוק איכרים נחמד שהינו בו למשך 6 ימים. המקום סביר בהחלט, יכול להכיל גם משפחה – אל תצפו ליותר מידי ולא תתאכזבו אבל המחיר בהחלט סביר ביחס למיקום. מקבלים שם ארוחת בוקר ואינטרנט אבל המיטות לא מי יודע מה נוחות והחדר לא ברמה גבוהה אבל בהחלט מספיק בעייני. במיקום הזה לא היה צורך להשכיר רכב משום שכבר השכרנו בתקופה הראשונה במאהה ורצינו לחוות את האיזור. יש בר נחמד שמכירים בו הרבה אנשים המסעדה שלו לא הכי טעימה אבל הגלידריה והקפה הקטן שליד עושים את ההבדל במהלך שעות הצהריים – boat house. פיצריה חובה – baobab pizzeria. נחמד להשכיר אופנוע ים (700 רופי ל20 דקות ללא מלווה). מועדון צלילה מומלץ- blue sea divers שם ראינו כרישים לבנים, תמנונים, אלמוגי ים, דגים ועוד והשירות שלהם ממש ממש טוב. עוד מסעדה נחמדה על החוף – la plague.
    * הרום המיוחד שמכינים רק תוצרת סיישל – TAKAMAKA RUM רצוי ללכת למפעל שבו מכינים את הרום ולעשות את הסיור. ולקנות שם את הרום למי שחפץ במחיר זול יותר.
    * כדאי ללכת לשוק שבויקטוריה (מרכז האי) – נחמד לקנות שם מזכרות ותבלינים למי שאוהב. אנחנו קנינו אגוזי מוסקט כמו של פעם שמגרדים היישר לפסטה ? ומקלות וניל שמייצרים במקום.
    * כדאי להתמקח על נסיעות במוניות כי הן יקרות מאוד.
    * אם אתם מגיעים מהשדה ללא רכב למלון כדאי אולי לחבור לעוד אנשים ולקחת מונית יחד כי המונית לא יורדת מ50 יורו לכיוון לפחות.
    * מפלים שווים ביקור במאהה ניתן לשאול כל מקומי.
    * למי שאוהב לגלוש המלצה חמה על חברת isurf שמאוד מקצועית ומספקת שיעורי גלישה וכן השכרת גלשן באופן עצמאי.
    * בכללי למאהה יש הרבה להציע וכדאי להשכיר רכב ופשוט לחקור את האי כי הוא גדול מאוד.
    הגענו לGRAND FINALE של הירח דבש שלנו – BANYAN TREE RESORT. ממש גן עדן, יקר אבל שווה כל אגורה שמושקעת במקום הזה. ההמלצה היא להגיע בלי רכב כי לא תצאו מכאן גם אם תתכננו כך. המלון ממוקם ישירות על החוף ומציע 3 מסעדות עם תפריטים מגוונים וכן שירות חדרים מעולה. לכל ווילה יש בריכה פרטית וכן עוד בריכת אינסוף של המלון הממוקמת על החוף. המלון חשב באמת על כל הפרטים הקטנים שהופכים את השהייה ללא פחות ממושלמת. האוכל יקר אבל טעים מאוד, מספקים מים ומכונת קפה בחינם לאורך השהייה. ☕?

    ** הערות כלליות **
    1. כולם מאוד מאוד נחמדים- לא כי הם רוצים מכם משהו אלא כי זו הדרך חיים שלהם אז תנסו להתשלב ברוגע ובנחמדות שלהם.
    2. תמיד נחמד להישמע לעצות המקומיים אך לדעת לשים גם גבולות כשצריך.
    3. המחירים של האוכל במסעדות הם יקרים אז אם תרצו להפחית קצת ביוקר המחייה ברוב המקומות ניתן להכין אוכל עצמאית וברוב הסופרים יש מה לקנות.
    4. הקפה לא היה טעם כמעט בשום מקום (אולי זו רק אני) אז כדאי לעבור לתה או לבירה המצויינת שלהם! Seybrew ? לאלא שחובבי קפה במיוחד כדאי להביא מהבית שחור או נס ואז יהיה לכם כייף.
    5. תמיד עדיף לקנות שישיית מים מהסופר ולא להיתקע כי שישייה עולה בסביבות ה90 רופי ובמסעדה יעלה לכם 50 רופי לבקבוק אחד. וכל כך לח פה שתצטרכו לשתות הרבה.
    6. תקע החשמל הוא כמו בקפריסין אז תצטיידו בהתאם.
    7. אין צורך להביא אלתוש מהבית, יש צורך לקנות פה ספריי כנגד יתושים כי הם פשוט יאכלו אתכם בלי מלח וחשוב מאוד לשים בכל פעם שאתם יוצאים מן החדר במיוחד במאהה ששם יש את יתוש הדונגי!
    8. לטעמי באופן כללי האוכל לא ממש טוב ברוב המקומות (חוץ מאלה שציינתי למעלה) אלא אם כן אתם חובבי מאכלי ים ואז הרווחתם בגדול! אז תתכוננו להנמיך את הציפיות ?
    9. יש לבדוק את שעות הפעילות של המסעדות והאטרקציות כי רוב המסעדות פתוחות בבוקר ואז סוגרות לשעתיים, פתוחות בצהרים ואז סוגרות ושוב פותחות בערב לכן כדאי שלא תתקעו.
    10. הבננות שלהם קטנות וטעימות בטירוף אז תאכלו אותן!
    11. קרם הגנה חשוב מאוד, גם אם לא שמים לב נשרפים ממש מהר, תאמינו לי ?
    12. כל האנשים כותבים שכדאי להביא יורו ודולר ולשלם עם זה אבל ממש לא כך! אל תיפלו במלכודת! כן כדאי להביא מעט יורואים ודולרים כי למשל במועדון צלילה לוקחים מחיר קבוע והוא ביורו אבל ככה סתם עוקצים אתכם בהמרה כל הזמן! עדיף פשוט להוציא מהכספומט ישירות ברופי סיישלי או להמיר יורו אם תרצו אבל לא לשלם ביום יום עם יורו כי דופקים מחירים סתם…
    13. אומרים שחודש דצמבר הוא הגשום ביותר והטמפרטורה מגיעה ל22 מעלות אבל הכל תלוי במזל שלכם, אחרי הכל זה אי טרופי ויכול להיות יום אסל ויום בסל ?
    14. חברת השכרה מומלצת במאהה- maki rental car וחברת השכרה מומלצת בפארסלין capricorn.
    למאהה להזמין מראש מהארץ יהיה לכם זול יותר.

  • נסענו ל8 ימים דרך חברת ארקיע טיסה ישירה של כ6 שעות מה 24-31/10.
    שכרנו רכב ל3 ימים כדי לסייר באי "מהאה" וכדי להגיע לשדה התעופה. לפי החישובים שלנו יותר זול להשכיר רכב מאשר לקחת מונית הלוך חזור לשדה (מוניות באי מאוד יקרות).

    סיור חופים במהאה עשינו יום אחד את חופי הצפון פלוס נקודות תצפית ויום אחד את החופים הדרומיים השתמשנו בג"יפיאס כדי לנווט באי.
    חופים מומלצים במהאה:

    חופים דרומיים-
    חופים יפים לא לרחצה- takamaka, intendance ,Grand anse , soleil (מומלץ לחנות טיפה למעלה ולרדת ברגל) יש שם אפשרות לשנורקל אבל הגלים היו גבוהים וסחף חזק.

    חופים לשנרקול- royale.
    חופים צפוניים-
    היינו רק ב"beau vallon" רצועת חוף ארוכה. אכלנו שם במסעדה הודית ( mahek ) מסעדה מעולה (לא זולה) אבל שווה כל שקל שירות מעולה ואוכל מדהים.
    בנוסף באיזור הצפוני עצרנו לאורך קו החוף בכל מיני חופים מבודדים.
    עצרנו על ההרים בנקודת תצפית מקסימה פשוט רואים אותה מהדרך לא יודעת מה השם.

    לגבי ויקטוריה, עברנו שם כמה פעמים עם הרכב. סתם עיר רגילה אין משהו מיוחד. לדעתנו מיותר לחלוטין לבזבז עליה את הזמן שיש ככ הרבה דברים יפים לראות.
    יום סיור לה דיג ופרלין:

    עשינו יום משולב בלה דיג ופרלין. לקחנו טיסה שיוצאת בשבע וחצי וחזרנו בשבע בערב. הטיסה עלתה 482 שקל לכל אחד (הלוך חזור). לשדה הגענו עם הרכב ששכרנו.

    לה דיג:
    הגענו עם המעבורות עלה לנו 70 דולר לזוג לנסיעה הלוך חזור .
    באי מתניידים באופניים.אל תשכרו את אלה שמציעים לכם איך שיורדים מהמעבורת. תתקדמו טיפה המחיר יורד. לנו עלה 100 רופי לכל אחד.
    "source d'argent" חוף מהמם צריך לשלם בכניסה 100 רופי (כל אחד) יש שמורת צבי ענק ורצועת חוף מדהימה מתאימה לשנרקול.
    "grand anse" נסיעה קצת קשוחה לשם בערך 20 דק באופניים טיפה עליות חוף יפהפייה אבל עם סחף לא מתאים לשחיה.
    בלה דיג אפשר בכיף חצי יום אנחנו היינו על המעבורת של עשר וחזרנו בשלוש.
    פרלין:

    מקום מהמם חבל שלא הספקנו לראות יותר ממנו. היינו ב2 חופים :"cote d'or" ו"lazio". יפהפיים.
    לקחנו נהג מונית מקסים (ישירות מהשדה והחזיר אותנו לשם גם) שהראה לנו את המקום לקח אותנו לראות גם את עצי הקוקו דה מאר ועשה לנו סיור באי. עלה לשנינו יחד 1500 רופי.

    שאר הימים היינו במלון שהיה בו כל מה שצריך בשביל חופשה מושלמת. חופשה מפנקת ביותר.
    השכרת רכב דרך חברת מאקי- עלה לנו 183 יורו ל3 ימים +ביטוח צד שלישי, תאונות אישיות וגניבה עם השתתפות עצמית של 200 יורו (הכי זול שמצאנו)+ איסוף ובחזרה מהמלון+ ג'יפיאס.
    מלון ישנו בקונסטנס אפיליה- מלון מושלם ברמות. למלון יש 2 חופים צפוני ודרומי (עוד 2 חופים נסתרים ומבודדים, עדיין בשטח המלון) , בנוסף נקודת תצפית מדהימה על החוף הדרומי , הקונספט הוא וילות. יש 5 מסעדות במלון (לחלק צריך להזמין מקום ויש קוד לבוש מחייב) מתוכם 1 בקונספט בופה, 5 בריכות, קייאקים, איזורי שנרקול (אפשר לבקש ציוד אנחנו הבאנו מהבית), קיר טיפוס, מגרשי טניס , סקווש, חדר כושר, אומגה וספורט ימי.

    למלון יש גם פינת האכלת צבי ענק יש בערך 10 צבים (הצב הכי מבוגר שם בן 108!) כל יום בארבע אפשר להיכנס להאכיל אותם.
    האוכל היה מדהים והשירות אישי דואגים לכל דבר שתרצה.
    השתיה עולה כסף בארוחת ערב (גם מים) ומקבלים כל ערב בקבוק מים לחדר.
    אנחנו היינו על בסיס חצי פנסיון.

  • איי סיישל המדהימים- חזרנו מחופשת ירח דבש מאוחרת של עשרה ימים בתאריכים 26.8-5.9 יעד מומלץ חופים מטריפים חולות לבנים ומים תכולים, מזג אוויר נוח ותושבים מקומיים מקסימים. מומלץ בחום. טיסות לסיישל הם בדרך כלל עם קונקשיין, אנחנו עשינו עצירה באדיס אבבה. מדובר בטיסה של כשלוש וחצי שעות לאדיס אבבה ועוד ארבע וארבעים דקות למאהה שבסיישל. יש גם טיסות ישירות של ארקיע שאורכן 6 שעות בלבד אבל רק בתאריכים מסוימים ורק לחופשה של כשבוע שמונה ימים.
    סיישל מורכבת מהרבה איים בד"כ מומלץ להגיע לשלושה איים עיקריים- מאהה , פרלין ולה דיג.
    אנחנו היינו במאהה שבוע שהוא האי הכי גדול במלון savoy המומלץ השוכן בחוף baue vallon בו כדאי לשכור רכב ולבקר במקומות עיקריים ברחבי האי: ויקטוריה שהיא עיר הבירה בה אפשר להסתובב בשוק המקומי, הגנים הבוטניים ומוזיאונים (מוזיאון הטבע בו היינו פחות אהבנו), בנוסף כדאי לנסוע בשולי האי לראות את החופים השונים. בעיקר התאהבנו בחוף anse soleil המדהים והרומנטי. עשינו שיט דרך חברת teddys לאיים קטנים ומקסימים סביב מאהה כולל סנט אן. לאחר שבוע לקחנו מעבורת לאי פרלין , שם שהינו שני לילות במלון coco de mer. גם שם מומלץ לשכור רכב כדי להגיע לחופים ברחביי האי. בפרלין היינו בשמורת vallee de mai הנחמדה בה יש ריכוז גדול של עצי קוקוס עלות כניסה כ25 יורו לאדם. החוף המומלץ לדעתנו הוא חוף anse lazio המהמם. את הלילה האחרון עשינו בלה דיג לשם הגענו במעבורת של כרבע שעה. שהינו במלון המדהים le domaine de l'orangeraie seychelles שם קיבלנו סוויטה מפנקת. האי כולו הוא פצפון ומקסים וניתן להתנייד שם רק באופניים. שם בעיקר בילינו בחוף ליד המלון ובחוף המדהים והמפורסם anse source d'argent.

    סיישל לא זולה אבל לא הרבה יותר יקרה מהמחירים בארץ שנתקלים בהם בחופשות. כדאי לרכוש סים מקומי מיד כשנוחתים בשדה תעופה להבנתי אין חבילה מהארץ עבור אינטרנט. מומלץ לשכור רכב ולזכור שהנהיגה שם היא מצד שמאל.
    אם מדובר בירח דבש כדאי לציין כי במלונות הם משדרגים לסוויטות.

    בקיצור טיול מומלץ !! שמשלב גם בטן גב וגם אטרקציות שונות.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל