מזג האוויר ברומא

מזג האוויר ברומא ועונה מומלצת לחופשה

חופשה ברומא יכולה להתאים גם למי שמחפשים בילוי עירוני קצר וגם למי שמעוניינים להעביר חופשה ארוכה יותר בחו"ל. מתי הכי כדאי לצאת לחופשה ברומא? תלוי בהעדפותיכם. לחופשה ברומא יש קסם בכל עונה. מאפריל עד נובמבר רומא היא "מוזיאון באוויר הפתוח", והחיים בה מתרחשים בחוץ. חובבי אמנות, אופנה או מטבח רומאי יכולים ליהנות מחופשה ברומא גם בשיא החורף. כאן תוכלו למצוא סקירה של מזג האוויר ברומא והאירועים המיוחדים לכל עונה מעונות השנה, כך שתוכלו לבחור את החודש המתאים ביותר לחופשה שלכם ברומא.

הזמנת דילים לרומא |  הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

רומא, בירת איטליה, היא אחת הערים העתיקות ביותר על פני כדור הארץ, ובכל שנה היא מושכת אליה יותר מתשעה מיליון מבקרים, שמגיעים מכל העולם לבלות בה, בכל עונות השנה, בגשם ובשמש. רומא שוכנת על גדות נהר הטיבר, במרחק של 25 ק"מ מחוף הים הטירני, ומזג האוויר ברומא מאופיין באקלים ים תיכוני, בהשפעת הים ממערב והרי האפנין ממזרח. בסטנדרטים אירופאים, אפשר לומר, שאין חורף ברומא. במהלך חודשי החורף ברומא, הטמפרטורה נעה סביב 5-10 מעלות צלזיוס, ושלג או כפור הם נדירים ביותר. הקיץ ברומא יכול להיות חם ולח למדי (הטמפרטורות במהלך היום סובבות סביב 30 מעלות צלזיוס), במיוחד בחודשים יולי ואוגוסט. הסתיו והאביב ברומא מתאפיינים בימים בהירים וחמימים ובלילות קרירים.

חופשה ברומא – עוד מידע למטייל

טיסות לרומא – השוואת מחירים ועצות

השכרת רכב ברומא – השוואת מחירים ועצות

בתי מלון מומלצים למשפחות ברומא בירת איטליה

תחבורה באיטליה – מידע וטיפים למטייל

eSIM ו-SIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

העונה המומלצת לחופשה ברומא

באופן טבעי, בשיא עונת התיירות ברומא, האטרקציות התיירותיות המפורסמות צפופות, והעלויות גבוהות יחסית. מכיוון, שכאמור, מזג האוויר ברומא נוח יחסית לאורך כל ימות השנה, אם מתאפשר לכם לקבוע חופשה במועדים שאינם חופפים לחופשות השנתיות המרוכזות במקומות העבודה או במערכת החינוך, שווה לבחון את האפשרות להזמין חופשה ברומא במהלך החודשים הפחות עמוסים.

עונת שיא התיירות ברומא נמשכת מיום ראשון של הדקלים (חג נוצרי שחל ביום ראשון שלפני חג הפסחא) עד אמצע יוני, ומאמצע ספטמבר עד תחילת נובמבר. החודשים אפריל ואוקטובר ברומא הם העמוסים ביותר בתיירים, במיוחד בחג הפסחא, ועל כן, אם אתם מעדיפים להימנע מדוחק ואינכם מעוניינים להמתין זמן רב בתורים לאטרקציות, וותרו על הזמנת חופשה ברומא במהלך החודשים הללו.

כאמור, רומא נחשבת יעד פופולארי לתיירים גם מחוץ לעונת התיירות, אז הצפיפות בעיר מעט נמוכה יותר, ומחירי המלונות, הקניות והאטרקציות נמוכים ונוחים יותר. מחירים נוחים במיוחד תוכלו למצוא מאמצע נובמבר עד אמצע דצמבר ולאחר 6 בינואר עד אמצע פברואר. התקופה מנובמבר עד פברואר ברומא מתאימה במיוחד לביקור במוזיאונים, לקניות ולחוויה קולינרית על טהרת המטבח הרומאי.

עונות השנה ברומא

מזג האוויר ברומא באביב

במהלך האביב ברומא תושבי העיר והמבקרים בה חווים שיפור כללי במזג האוויר. כבר במהלך מרץ ניתן לחוש בהתחממות. במהלך העונה הטמפרטורה הממוצעת בשעות היום עולה מ-15 מעלות צלזיוס ל-23 מעלות, והערבים מתחממים מ-5 מעלות צלזיוס בממוצע בחודש מרץ עד לסביבות 11 מעלות צלזיוס בסוף אפריל ומאי. למרות התחממות האוויר, הים עדיין נותר קריר, עם טמפרטורה ממוצעת של כ-19 מעלות. בחודש מאי, מספר שעות השמש ביממה עולה, ועומד על כ-9 שעות.

מבחינת משקעים האביב ברומא גשום יחסית. מספר הימים הגשומים באביב דומה למספרם בסתיו ברומא, אך כמות המשקעים פחותה. סוף מאי היא אחת התקופות הנוחות ביותר לחופשה ברומא מבחינת מזג האוויר.

מזג האוויר ברומא בקיץ

מזג אוויר ברומא בקיץ הוא חם ויבש. ביוני הטמפרטורה הממוצעת בשעות היום מגיעה ל-27 מעלות צלזיוס, וככל שנמשכת העונה היא מטפסת ל-30 מעלות. בחודשי הקיץ ברומא הטמפרטורה יכולה להגיע מדי פעם אפילו עד 40 מעלות צלזיוס, כך שאם אתם מתכננים פעילויות בחוץ, עדיף לתזמן אותן לשעות הבוקר או לערב.

הקיץ ברומא הוא התקופה הכי יבשה ושמשית בשנה. רק כשמינית מכמות המשקעים השנתית יורדת במהלך הקיץ, ולאורך שלושת החודשים הללו יש רק כעשרה ימים גשומים. המקומיים מעדיפים לבלות את תקופת הקיץ בהרים או ליד הים, שם הרוחות המגיעות לחוף מקלות במידה מסוימת על חום הקיץ ברומא.

מזג האוויר ברומא בסתיו

חודש ספטמבר ברומא הוא חודש קיצי יותר מאשר סתווי. למעשה, הטמפרטורות החמימות נשארות עד אמצע אוקטובר. במהלך המחצית הראשונה של הסתיו ברומא ממוצע הטמפרטורות בשעות היום יורד מ 27 מעלות צלזיוס ל-22 מעלות. החל מהמחצית השנייה של אוקטובר מזג האוויר ברומא הופך להיות קריר יותר. בסוף נובמבר טווח הטמפרטורות במהלך היום צונחות ל-16-17 מעלות צלזיוס.

במקביל לירידה בטמפרטורות, כמות המשקעים גדלה. הסתיו ברומא הוא העונה הגשומה ביותר. כמות המשקעים הממוצעת גדלה מ-73 מ"מ בספטמבר ל-115 מ"מ בנובמבר. למעשה, במהלך החודש האחרון של הסתיו יורדת ברומא כמות למשקעים זהה לזו שיורדת במהלך כל הקיץ.

מזג האוויר ברומא בחורף

בדצמבר ברומא מזג האוויר מתייצב על הטמפרטורות הנמוכות ביותר בשנה. הטווח היומי לכל שלושת חודשי החורף ברומא נע בין 13 מעלות צלזיוס ל-3 מעלות. על אף שהטמפרטורות בחורף ברומא אף פעם לא יורדות מתחת לאפס, צריך לקחת בחשבון שמזג האוויר פחות נעים מאשר בשאר העונות, בשל רוחות קרות וגשמים תכופים למדי. שלג מופיע ברומא רק לעתים נדירות ביותר. ברומא בחורף הימים אפורים ומעוננים, עם כ-4 שעות שמש בלבד. בסוף פברואר תנאי מזג האוויר ברומא מתחילים להשתנות בהדרגה לקראת תחילת האביב.

פסטיבלים ברומא

חופשה ברומא יכולה להיות מוצלחת בכל עת של השנה, אבל תמיד כדאי לבדוק לפני הטיול באילו תאריכים מתקיימים בה פסטיבלים ואירועים מיוחדים, שיכולים לשדרג את החופשה, ולהוסיף לה חוויה יוצאת דופן. מכיוון שרומא היא גם מרכז דתי, במיוחד לנוצרים קתוליים, פסטיבלים רבים המתקיימים בה הם בעלי אופי דתי-נוצרי, אבל כל אחד יכול ליהנות מהצבעוניות והאטרקציות שהם מוסיפים לעיר.

חג ההתגלות

חג ההתגלות (La Befana Ephiphany) מתקיים ב-6 בינואר לציון סיום חגיגות חג המולד. באופן מסורתי, ביום זה, ילדים איטלקים מקבלים מתנות וממתקים קטנים. מאות אנשים נעים לעבר הוותיקן בלבוש של ימי הביניים, כשהם נושאים מתנות סמליות לאפיפיור. החגיגה מתקיימת בפיאצה נאבונה עם ריקודים, מוזיקה ובידור.

הקרנבל של רומא

פברואר הוא אחד החודשים המרגשים ביותר ברומא מכיוון שבמהלכו מתקיים הקרנבל, הפסטיבל שמקדים את תקופת התענית הנוצרית-קתולית בשבועות שלפני חג הפסחא. אירועי הקרנבל מתקיימים בכל רחבי רומא, ונפתחים במצעד תלבושות דרך ויה דל קורסו. במסגרת הקרנבל ברומא מתקיימים מופעים ואירועים לילדים בכיכרות העיר, ולעתים קרובות מוקם מגרש קרח מלאכותי בקסטל סנט אנג'לו.

חגיגות הפסחא

חג הפסחא הוא אחת החגיגות החשובות ביותר בכנסייה הקתולית. במהלך השבועיים בהם נחגג חג הפסחא ברומא, אלפים רבים של עולי רגל מגיעים לעיר כדי לחזות בחגיגות הדתיות. גולת הכותרת של החגיגות הדתיות היא מיסת הפסחא, שנערכת בכיכר פטרוס הקדוש.

יום ההולדת של רומא (Natale di Roma)

21 באפריל הוא התאריך בו חוגגים את היווסדותה האגדית של רומא, בשנת 753 לפני הספירה. ביום זה הכניסה לאתרים ארכיאולוגיים רבים, אנדרטאות ומוזיאונים, היא חופשית, ללא צורך בתשלום. החגיגות כוללות מצעד גלדיאטורים בקירקוס מקסימוס (Circus Maximus), קונצרטים בפיאצה דל קמפידוליו ומופע זיקוקים מעל נהר הטיבר.

חג הרפובליקה (Festa della Repubblica)

2 ביוני הוא התאריך בו נחגג ייסוד הרפובליקה האיטלקית, בשנת 1946. מצעד צבאי מתקיים ברחוב Via dei Fori Imperiali המוביל לכיוון הקולוסיאום. ביום זה נערך גם מטס חגיגי, עם מטוסי ראווה היוצרים שבילי עשן בצבעי דגל איטליה, ובגני קווירינייל ניתן להקשיב לקונצרטים של תזמורות הצבא האיטלקי.

פסטיבל דה נואנטרי (Festa dei Noantri)

פסטיבל דה נואנטרי (משמעות השם: "הפסטיבל שלנו") השנתי הוא פסטיבל דתי מקומי פופולארי, המתקיים ברובע טרסטוורה ברומא בין התאריכים 15-29 ביולי. במרכז הפסטיבל מתקיימת תהלוכה עם פסל מעוטר של המדונה של הר הכרמל, מכנסיית סנט אגאטה לכיוון כנסיית סנט קריסגונו, שם הוא נשאר במשך שמונה ימים, ואז מוחזר בחזרה בסירה על נהר הטיבר. במהלך ימי הפסטיבל מתקיימים ברובע טרסטוורה מופעי רחוב ססגוניים עם דוכני אוכל ומשקאות.

כריסמס ברומא

חגיגות חג המולד ברומא מתחילות בשווקי חג המולד, שנפתחים בתחילת דצמבר, ומוכרים עבודות יד, קישוטים וחטיפים טעימים. המפורסם שבהם מתקיים בפיאצה נאבונה. רומא ידועה בסצנות המולד שלה, המוצגות ברחבי העיר. באופן מסורתי, החגיגות מסתיימות בערב חג המולד, עם הוספת ישו התינוק במהלך חשיפת סצנת הולדת ישו בגודל טבעי, בכיכר פטרוס הקדוש. קודם לכן, ב-8 בדצמבר, האפיפיור מציין את חג ההתעברות ללא רבב (Immaculate Conception), העוסק בקדושתה של מריה הקדושה, בעלייה לרגל מהוותיקן לפיאצה די ספאניה, שם הוא מניח זר מול כנסיית הטריניטה דיי מונטי.

מזג האוויר ברומא לפי חודשים

מזג האוויר ברומא בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 4 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 85 מ"מ

מזג האוויר ברומא בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 4.5 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 80 מ"מ

מזג האוויר ברומא במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 5.5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר ברומא באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 6.5 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר ברומא במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 8.5 שעות

ימים גשומים: 6 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר ברומא ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 28 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 9.5 שעות

ימים גשומים: 4 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר ברומא ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 31 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 10.5 שעות

ימים גשומים: 2 ימים

כמות משקעים: 25 מ"מ

מזג האוויר ברומא באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 31 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 9.5 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 35 מ"מ

מזג האוויר ברומא בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 27 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 8 שעות

ימים גשומים: 5 ימים

כמות משקעים: 75 מ"מ

מזג האוויר ברומא באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 6.5 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 100 מ"מ

מזג האוויר ברומא בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 4 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 110 מ"מ

מזג האוויר ברומא בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש במהלך היממה: 3.5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 95 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל