עונה מומלצת לחופשה בפראג

מזג האוויר בפראג ועונה מומלצת לחופשה

אם אתם מתכננים חופשה בפראג בקרוב, ולא יודעים באיזה חודש הכי מומלץ לטוס או אילו בגדים לארוז במזוודה לטיול שכבר קבעתם, במדריך זה תמצאו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על מזג האוויר בפראג, כולל טמפרטורות ממוצעות לפי חודשים ועונות והמלצה על עונות מומלצות לחופשה בפראג. בנוסף, צירפנו מידע על פסטיבלים המתקיימים בפראג מדי שנה, ואולי תרצו לקחת בהם חלק במהלך החופשה.

דילים לפראג במבצע             |           טיולים מאורגנים בצ'כיה

פראג, בירת צ'כיה, היא עיר אירופאית קלאסית, עם ארכיטקטורה מרהיבה, מבנים מרשימים מהמאות הקודמות, גשרים יפיפיים, תרבות עשירה ומגוונת, סממנים יהודים מרובים, קולינריה מצוינת ורחובות ציוריים.  פראג נחשבת לעיר תיירותית ומזמינה, אשר מושכת אליה כל שנה תיירים רבים.

כעיר מזרח אירופאית קלאסית, מזג האוויר בפראג נוח לאורך רוב השנה, אך קר מאוד בחורף. עם זאת, היא עדיין נחשבת ליעד שניתן ליהנות לנפוש בו בזמן החורף. הטמפרטורות אומנם יורדות מתחת לאפס, אך לא בצורה קיצונית. החורף בפראג מושלג וקר מאוד, והקיץ נעים, חמים יחסית וגשום לפרקים. מזג האוויר בפראג בחורף כולל ימי גשם ושלג רבים, כשהטמפרטורות במהלך העונה נעות בין מינוס חמש מעלות לשש מעלות צלזיוס. כמו כן, צפויים כ-15 ימי גשם בחודש עם 25 מ"מ משקעים בממוצע חודשי. הקיץ בפראג חמים ונעים, אך לעיתים גשום, במהלך הקיץ בפראג הטמפרטורות נעות בין 23-11 מעלות. כמו כן, צפויים כ-17 ימי גשם בחודש עם 65 מ"מ משקעים בחודש בממוצע. באופן כללי, בפראג גשום כל השנה, לכן לא משנה מתי אתם בוחרים לטוס- תארזו במזוודה מטריה ונעליים סגורות.

חופשה בפראג – עוד מידע חשוב

טיסות לפראג – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב בפראג – השוואת מחירים וטיפים

הזמנת מוניות בפראג ותחבורה ציבורית

השכרת אופניים בפראג – מדריך למטייל

מלונות מומלצים בפראג למשפחות עם ילדים

קניית קרונה צ'כית (CZK) לחופשה בצ'כיה – המלצות

המלצות לתקשורת עם סים בצ'כיה (Sim) ומידע שימושי

העונה המומלצת לחופשה בפראג

התקופה המומלצת לחופשה בפראג מתחילה בחודש מאי ומסתיימת בספטמבר. למרות זאת, חשוב לציין שגם לחופשה חורפית בפראג יש את הקסם שלה, והיא תספק לכם חוויות שתזכרו לכל החיים, במיוחד באזור נובמבר-דצמבר, אז נחגג בעיר חג המולד, והיא מתמלאת בדוכנים, עצי אשוח ושווקים מיוחדים לחג. כאמור, העונות המומלצות לחופשה בפראג הן עונות המעבר והקיץ, שנחשבות חמימות יחסית עם שעות שמש רבות ביום.  שימו לב, שחודשי הקיץ הם שיא עונת התיירות בפראג, המלונות והטיסות בתקופה זו יקרים יותר ולכן אולי תעדיפו לטוס בסתיו או באביב.

עונות השנה בפראג

מזג אוויר בפראג באביב

מזג האוויר בפראג באביב (אפריל-מאי) הוא חמים ויבש יחסית. חודשי האביב נחשבים לתקופה נפלאה לטיול בפראג, שכן הקור המקפיא, ששורר בה בחודשי החורף, חולף, והטמפרטורות מתחילות להתחמם והימים מתארכים. שימו לב, שבשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב עדיין קר, לכן, לצד חולצות קצרות, מומלץ לארוז גם כמה חולצות ארוכות דקות ואף מעילים. הטמפרטורות הממוצעות בפראג בחודשי האביב נעות בין 9 ל-13 מעלות צלזיוס ויש כ-13 ימי גשם בחודש, עם ממוצע משקעים של 45 מ"מ.

מזג אוויר בפראג בקיץ

מזג אוויר בפראג בקיץ (יוני-אוגוסט) הוא חם מאוד ולח.  ניתן להאשים את מזג האוויר הקיצי הזה בהתחממות הגלובלית, שכן עד לפני כמה שנים מזג האוויר בפראג בקיץ היה הרבה יותר מתון ונעים. בשל העובדה שמדובר בחום קיצוני יחסית למה שהתושבים מורגלים, ברוב החנויות, המסעדות ובתי המלון אין מיזוג אוויר, לכן הקפידו לבדוק מבעוד מועד שהמלון שהזמנתם ממוזג, והגיעו עם בגדים קצרים וקלילים וז'קט קל לשעות הערב, שעלולות להיות קרות לחלקכם. שימו לב, שבקיץ בפראג לפעמים יורד גשם, לכן הגיעו לחופשה עם מטריות. חודשי הקיץ הם העונה התיירותית ביותר בפראג, לכן הזמינו חופשה מספיק זמן מראש. בקיץ בפראג הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 12 ל-23 מעלות צלזיוס.

מזג אוויר בפראג בסתיו

מזג האוויר בפראג בסתיו (ספטמבר-אוקטובר) הוא קריר וגשום מאוד. אם אתם מגיעים לפראג בסתיו, יש לארוז חולצות קצרות לשעות היום, שכן בשעות אלו השמש מחממת ונעימה, ובגדים ארוכים ומחממים מאוד לשעות הערב, אז הטמפרטורות צונחות, עד כדי כך שתרצו להתעטף במעיל מחמם. בסתיו בפראג הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 19 עד 5 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בפראג בחורף

מזג האוויר בפראג בחורף (דצמבר-מרץ) הוא קר, מושלג עם רוחות חזקות וקרות, ולכן, יש להתכונן בהתאם מבחינת לבוש. מומלץ להגיע עם בגדים חמים מאוד, ואף להצטייד בביגוד טרמי, מעיל איכותי ומחמם, כפפות, צעיפים, כובע צמר, וכל מה שיעזור לכם להתחמם במהלך הטיול. למרות כל האמור לעיל, מומלץ להתלבש בשיטת השכבות, שכן מיזוג האוויר בפראג מותאם לעונה הקרה, ובמקומות הסגורים חמים ונעים. שימו לב, שאם אתם בוחרים להגיע בחורף, מומלץ לתזמן את החופשה לחודש דצמבר, במהלכו נחגג חג המולד בפראג, עם עצי אשוח, מנורות צבעוניות ושווקים מיוחדים, שמחכים בכל פינה – חוויה שתזכרו כל החיים.

בחורף בפראג הטמפרטורות נעות בין מינוס ארבע לארבע מעלות בלבד, ויש כ-14 ימי גשם או שלג,  עם כמות משקעים של 25 מ"מ בכל חודש בממוצע.

אירועים ופסטיבלים בפראג

לאורך השנה מתקיימים בפראג מספר אירועים ופסטיבלים אשר מושכים קהל מגוון מכל קצוות העולם. ריכזנו עבורכם כמה מהפסטיבלים הבולטים ביותר.

פסטיבל הסתיו הבינלאומי בפראג

מדי חודש ספטמבר, מתרחש בפראג פסטיבל הסתיו הבינלאומי. פסטיבל זה נחשב לאחד מאירועי המוזיקה הקלאסית היוקרתיים ביותר באירופה ובעולם, אשר מארח תזמורות, מקהלות וזמרי אופרה ידועים מרחבי העולם, אשר מנגנים ושרים יצירות קלאסיות. הפסטיבל, כאמור, נחשב לאחד היוקרתיים בז'אנר זה והוא מושך תיירים רבים מרחבי העולם, לכן בתקופת הפסטיבל צפוי עומס קל בחדרי המלונות בעיר, במיוחד מסביב לבניין האופרה הלאומית בפראג שם הוא מתקיים.

יריד חג המולד בפראג

מדי שנה, בין השבוע האחרון של נובמבר ועד השבוע הראשון של ינואר, מתקיימים בפראג מספר ירידי חג המולד. ירידים אלו מתקיימים במספר מיקומים מרכזיים, כמו כיכר העיר העתיקה, כיכר ונקסלס ועוד. בירידים אלו ניתן להרגיש את אווירת החג מקרוב. למרות הטמפרטורות הנמוכות, תקופה זו בשנה מושכת תיירים רבים מרחבי העולם. אם אתם מגיעים לפראג בחורף, אל תפספסו את יריד חג המולד, בקרו באחד השווקים לפחות ותהנו ממטעמי החג וממאכלים מקומיים, משקאות אלכוהוליים, קיורטוש חם וטרי ומזכרות שתוכלו לקחת איתכם הביתה.

קלסיאינאקשן – פסטיבל התיאטרון לשחקנים צעירים

מדי חודש פברואר, מתקיים בפראג פסטיבל קָלַאסאִינאֶקשֶן, פסטיבל זה נמשך ארבעה ימים והוא מפגיש בין שחקנים צעירים ממדינות שונות ומגוונות. במהלך הפסטיבל מתקיימות סדנאות אמן, הצגות תחרותיות, דיונים פתוחים ועוד, הפסטיבל מתקיים בשפה האנגלית.

פסטיבל הצעירים בפראג

מדי חודש מרץ, מתקיים בפראג פסטיבל שכולו מוקדש למוזיקה בינלאומית. הפסטיבל נמשך ארבעה ימים וכולל קונצרטים של מקהלות ותזמורות, הרכבי ג'אז, פופ ופולקלור, כמו כן, במהלך הפסטיבל ישנה תחרות מוזיקלית אשר מתחלקת למספר קטגוריות: תזמורות כלי נשיפה, תזמורות סימפוניות הרכבי ג'אז, הרכבי  פופ והרכבי פולקלור. הפסטיבל מושך לעיר תיירים ואמנים רבים מכל העולם, בעיקר צעירים עד גיל 26 .

יריד חג הפסחא בפראג

מדי חודש אפריל, בשבוע שלפני חג הפסחא, מתקיימים בעיר שני ירידי פסחא מסורתיים, אחד בכיכר העיר העתיקה והשני בכיכר ונקסלס (Wenceslas), ביריד אלו תמצאו עשרות ביתני יריד מקושטים אשר מוכרים מתנות מסורתיות לחג כמו עבודות יד מעץ, כלי זכוכית, קריסטלים צ'כים מסורתיים, נרות בגדי רקמה ועוד.  בין הדוכנים תוכלו להבחין בנשים הלובשות תלבושות מסורתיות ומציירות על ביצי פסחא מסורתיים, אשר מסמלות את תחילת האביב.

מרוץ המרתון הבינלאומי פראג

מדיי חודש מאי, מתקיים בפראג מרתון בינלאומי, הכולל מקטע תחרותי ומקטע חופשי, מדי שנה המרתון הבינלאומי של פראג מושך רצים מכל רחבי העולם אשר באים להשתתף בו, המרוץ עובר ברחובותיה היפים של העיר בנקודת הפתיחה והסיום שלו היה כיכר העיר העתיקה, בסוף הפסטיבל מתקיים בכיכר מופעי מוזיקה ומצעדים הכוללים להטוטנים ורקדנים.

פסטיבל ימי הפולקלור של פראג

מדי חודש יולי, מתקיים בפראג פסטיבל ימי הפולקלור. פסטיבל זה הוא אחד מאירועי השירה והמחול המוכרים ביותר באירופה. בכל שנה מופיעות בשלושת ימי הפסטיבל למעלה מחמישים להקות עממיות מתחומי המחול והמוזיקה.

הפסטיבל מגיע לשיאו ביומו האחרון, בשעות אחר הצהריים, אז מתקיים מצעד גדול וססגוני בו לקוחות חלק כל הלהקות שהשתתפו בו.

עולם אחד – פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי של פראג

מדי שנה, בחודש מרץ או אפריל, מתקיים בפראג פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי שבו מוקרן למעלה ממאה סרטים דוקומנטריים מרחבי העולם. כל הסרטים עוסקים בנושאים הקשורים לזכויות האדם. במהלך ימי הפסטיבל מתקיימים בעיר מפגשים מקצועיים, תערוכות וקונצרטים הקשורים בנושא זה ומלווים את הפסטיבל.

פסטיבל הצוענים העולמי בפראג – קהמורו

מדי שנה, בחודש מאי או יוני, מתקיים בפראג פסטיבל הצוענים העולמי, פסטיבל זה משמר ומציג את תרבות הצוענים וכולל קונצרטים של מוזיקה צוענית, תערוכות ותצוגות לבוש מסורתיות, סדנאות יצירה, הרצאות, הקרנת סרטים, מופעי מחול ועוד. הפסטיבל נערך במספר מקומות בעיר, כאשר המרכזי מבניהם מתקיים בכיכר העיר העתיקה.

מזג אוויר בפראג במהלך חודשי השנה

מזג האוויר בפראג בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: -4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

כמות משקעים: 20 מ"מ

מזג האוויר בפראג בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: -3 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 20 מ"מ

מזג האוויר בפראג במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 16 ימים

כמות משקעים: 28 מ"מ

מזג האוויר בפראג באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 16 ימים

כמות משקעים: 33 מ"מ

מזג האוויר בפראג במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 17 ימים

כמות משקעים: 69 מ"מ

מזג האוויר בפראג ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 17 ימים

כמות משקעים: 69 מ"מ

מזג האוויר בפראג ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 18 ימים

כמות משקעים: 69 מ"מ

מזג האוויר בפראג באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 16 ימים

כמות משקעים: 66 מ"מ

מזג האוויר בפראג בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

כמות משקעים: 39 מ"מ

מזג האוויר בפראג באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 16 ימים

כמות משקעים: 24 מ"מ

מזג האוויר בפראג בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת:  1 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 17 ימים

כמות משקעים: 32 מ"מ

מזג האוויר בפראג בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת:  2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת:  -2 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 26 מ"מ

Prague WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל