מזג האוויר בפינלנד

מזג האוויר בפינלנד והעונות המומלצות למטייל

אם אתם מתכננים טיול בפינלנד, כדאי לכם קודם כל להכיר את מזג האוויר בפינלנד ולהבין איך לתכנן את הטיול בצורה האולטימטיבית. במדריך הקרוב, ננסה לעזור לכם להכיר את תנאי מזג האוויר של פינלנד לאורך כל עונות השנה, ולסייע לכם להבין מהי העונה המומלצת לטיול בפינלנד לפי ההעדפות התיירותיות שלכם. המדריך מבוסס על דוחות מטאורולוגים מהשנים האחרונות, אשר מספקים תמונה מאוד רחבה של תנאי מזג האוויר בפינלנד – ממוצעי טמפרטורות, כמות שעות אור לאורך היממה, כמות משקעים ותנאי מזג האוויר בסביבת חופי הים השונים

פינלנד היא מדינה הממוקמת בחלקה הצפוני של אירופה. זוהי מדינה שמתהדרת בנופים מיוחדים במינם, לאורך כל עונות השנה, ובדגש על עונת החורף, מדינה שמרבית השטחים שלה הם שטחים לא מיושבים, פראיים ומלאי חיות מיוחדות. מה שהופך את חוויית הטיול בפינלנד לאירוע שמזכיר במקצת את חוויית הספארי של אפריקה (רק במזג אוויר הרבה יותר קר).

בשנים האחרונות יש יותר ויותר ישראלים שמתכננים טיול בפינלנד כדי להכיר את השילוב שבין תנאים ארקטיים לבין איכות חיים מודרנית של אחת מהמדינות המתקדמות ביותר בעולם. התנאים הגיאוגרפיים של פינלנד, כמו גם התנאים הטופוגרפיים של פינלנד הם אלו שיוצרים חוויית מזג אוויר מיוחדת במינה, של אקלים שרק הולך והופך מאתגר יותר לאורך חודשי החורף הקרים.

עוד כתבות על טיול בפינלנד שכדאי לקרוא:

טיסות לפינלנד – השוואת מחירים ומידע חשוב

השכרת רכב בפינלנד

האקלים בפינלנד

ברמה המקצועית, ההגדרה המטאורולוגית של מזג האוויר בפינלנד היא אקלים ארקטי. זה הוא אקלים המתאפיין בתקופות ארוכות מאוד של טמפרטורות קרות ברמת הקיפאון, במרבית חלקי המדינה. אומנם, רק חלק קטן מאוד מפינלנד נמצא באזור הארקטי הלכה למעשה, אבל ההשפעה של הרוחות הקפואות מצפון היא כמעט יום יומית. מבין כל המדינות הסקנדינביות, פינלנד מתאפיינת בתנאי מזג האוויר הקשים והמורכבים ביותר, שדומים מאוד לתנאים של צפון רוסיה. לאורך המדינה כמויות המשקעים לאורך השנה הן יחסית שוות ומתפרשת על פני כל לוח השנה. טווח המשקעים השנתי מתחיל בין 400 מילימטרים באזור צפון מזרח פינלנד ויכול להגיע עד 700 מילימטרים באזור דרום פינלנד. עונות השנה בפינלנד שבהן יורדת כמות המשקעים הגדולה ביותר הן דווקא הקיץ והסתיו, במיוחד במרכז ובדרום המדינה. לצד כל זאת, פינלנד היא מדינה מישורית יחסית ולכן לאורך השנה הרוחות משפיעות מאוד על פיזור המשקעים.

מזג האוויר בפינלנד בחורף

תקופת החורף בפינלנד מתפרסת על פני חמישה חודשים בממוצע והיא תקופה עם תנאי טמפרטורות מאוד קיצוניים. במרבית חלקי המדינה הטמפרטורות מגיעות לרמת הקיפאון, ויש אזורים בהם קשה מאוד לתמרן לאורך עונות השנה השונות. תקופת החורף בפינלנד מתחילה בחודש נובמבר ומסתיימת במהלך חודש מרץ.

חודש נובמבר בעיר הבירה של לפלנד, רובינימי, הממוקמת בצפון פינלנד, מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת של 6 מעלות מתחת לאפס, עם כמות משקעים ממוצעת של 50 מילימטרים של גשם. בסך הכל, מדובר על 12 ימי גשם לאורך כל תקופת החודש. כמות שעות האור ביממה באזור הצפון במהלך חודש נובמבר עומדת על חצי שעת אור מידי יום, ועל 20 שעות לאורך החודש כולו. במרכז פינלנד הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש נובמבר עומדת על שלוש מעלות מתחת לאפס עם ממוצע משקעים של 35 מילימטרים של גשם. בעיר הבירה הלסינקי הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש נובמבר עומדת על 1.6 מעלות צלזיוס מעל האפס. כמות המשקעים הממוצעת בנובמבר עומדת על 70 מילימטרים של גשם. וכמות שעות האור ביממה היא שעה אחת בלבד.

במהלך חודש דצמבר בפינלנד, בצפון פינלנד הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 11.1 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. כמות המשקעים הממוצעת היורדת ועומדת על 40 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך החודש כולו. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיא שנתי שלילי והיא עומדת על 0 שעות אור. בהלסינקי הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש דצמבר יורדת לרמת הקיפאון ועומדת על ממוצע של שתי מעלות מתחת לאפס. כמות המשקעים הממוצעת היורדת גם היא עומדת על 55 מילימטרים של גשם, שהם 12 ימים של גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה באזור הדרום, עומדת על שעה אחת בלבד של אור.

במהלך חודש ינואר בצפון פינלנד, הטמפרטורה הממוצעת מגיעה לשיא השנתי השלילי ועומדת על 13.4 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. כמות המשקעים הממוצעת נשארת יציבה ועומדת על 40 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך חודש. כמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות ועומדת על חצי שעת אור מידי יום, ו 15 שעות אור לאורך כל החודש. במרכז פינלנד הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש ינואר עומדת על 9.8 מעלות צלזיוס מתחת לאפס, וממוצע משקעים הוא 30 מילימטרים של גשם. לצד זאת, בהלסינקי, אשר נמצאת בחלק הדרומי של המדינה, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש ינואר עומדת על 3.9 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת עד 45 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך החודש כולו. כמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות ועומדת על ממוצע של 40 שעות לאורך החודש.

במהלך חודש פברואר בצפון פינלנד, ממוצע הטמפרטורות מתחיל לעלות, ועומד על 12.8 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. כמות המשקעים נותרת נמוכה יחסית ועומדת על 35 מילימטרים של גשם לאורך החודש. יחד עם זאת כמות שעות האור ביממה עולה ועומדת על השעתיים של אור מידי יום ביומו. בעיר הבירה של פינלנד, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש פברואר יורדת, ועומדת על 4.6 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. ממוצע המשקעים הוא דיי דומה ועומד על שלושים וחמישה מילימטרים של גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה עולה ועומדת על שעתיים וחצי של אור מידי יום.

חודש מרץ בפינלנד הוא החודש שמסיים את תקופת החורף ומהווה שינוי בתנאי מזג האוויר בפינלנד. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת עולה בצורה משמעותית ועומדת על 7.4 מעלות צלזיוס מתחת לאפס, עם ממוצע משקעים של 35 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה מכפילה את עצמה ועומדת על ארבע וחצי שעות של אור מידי יום ו 130 שעות לאורך החודש כולו. בעיר הבירה של פינלנד הלסינקי, הטמפרטורה הממוצעת עולה ועומדת על 1.2 מעלות צלזיוס מתחת לאפס עם ממוצע של 35 מילימטרים של גשם לאורך החודש. כמו כן כמות שעות האור ביממה דומה ועומדת על ארבע שעות של אור מידי יום.

מזג האוויר בפינלנד באביב

האביב בפינלנד מתרחש במהלך החודשים אפריל ומאי. קשה לומר שמדובר על אביב מסורתי כמו שאנחנו מכירים בשאר מדינות אירופה, שכן הטמפרטורות מתחילות להתחמם אבל הסביבה כולה נותרת קפואה. זוהי עונה יחסית קצרה, עם שינויים מאוד מינימליים במזג האוויר בפינלנד.

במהלך חודש אפריל בפינלנד, באזור לפלנד, הטמפרטורה עדיין נשארת ברמת הקיפאון. ממוצע הטמפרטורות עומד על 0.8 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. וכמות המשקעים הממוצעת באזור יורדת במקצת ועומדת על 30 מילימטרים של גשם, שהם שבעה ימי גשם מתוך חודש. כמות שעות האור ביממה ממשיכה לעלות בקצב גבוה מאוד ועומדת על 7 שעות מידי יום, ו 205 שעות לאורך החודש. במרכז פינלנד, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש אפריל חוצה את רף הקיפאון ועומדת על 1.5 מעלות צלזיוס מעל לאפס. במהלך חודש אפריל בהלסינקי, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 4.2 מעלות צלזיוס מעל לאפס, שהם שינוי משמעותי מחודש מרץ. מבחינת כמות המשקעים בהלסינקי במהלך חודש אפריל מדובר על ממוצע של 35 מילימטרים של גשם לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה עומדת על שש וחצי שעות של אור מידי יום.

במהלך חודש מאי בפינלנד, באזור הצפון הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 6.1 מעלות צלזיוס מעל האפס. כמות המשקעים הממוצעת מתחילה לעלות ועומדת על 35 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה עומדת על שבע וחצי שעות אור לאורך היום ו 235 שעות לאורך כל החודש. בעיר הבירה הלסינקי הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מאי עומדת על 10.4 מעלות צלזיוס כאשר כמות המשקעים נותרת יציבה ועומדת על 35 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה קופצת בצורה משמעותית ומגיעה ל9 שעות מדי יום.

מזג האוויר בפינלנד בקיץ

תקופת הקיץ שבפינלנד היא התקופה שמתאפיינת בטמפרטורות יחסית נוחות, במרבית חלקי המדינה. יחד עם זאת, כמויות המשקעים נוטות להיות גבוהות יותר, והם מתפרסים בעיקר על פני החודשים יולי ואוגוסט.

במהלך חודש יוני בפינלנד, בצפון פינלנד הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 12 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת מכפילה את עצמה ועומדת על 60 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימים מתוך חודש. כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיא השנתי ועומדת על 9 שעות אור, שהן 270 שעות מתוך כל החודש. במהלך חודש יוני בהלסינקי הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 14.7 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 50 מילימטרים של גשם, שהם שמונה ימים מתוך כל החודש. כמות שעות האור ביממה עומדת על 9 שעות שהם 265 שעות לאורך כל החודש.

במהלך חודש יולי בפינלנד, הטמפרטורה הממוצעת בצפון מגיעה לשיא שנתי ועומדת על 15 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת מגיעה גם היא לשיא השנתי ועומדת על 70 מילימטרים של גשם, שהם עשרה ימים מתוך כל החודש. כמות שעות האור ביממה מתחילה לרדת ועומדת על 8.5 שעות מידי יום ועל 260 שעות לאורך כל החודש. באזור הדרום, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש יולי מגיעה לשיא שנתי של 17.8 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 70 מילימטרים של גשם, וכמות שעות האור ביממה מגיעה גם היא לשיא השנתי. הממוצע עומד על 9.5 שעות אור מידי יום, ועל 290 שעות מידי חודש.

במהלך חודש אוגוסט בפינלנד הטמפרטורה הממוצעת בצפון פינלנד עומדת על 12.3 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים נותרת גבוהה ועומדת על 70 מילימטרים לאורך החודש כולו. כמות שעות האור ביממה יורדת משמעותית ועומדת על שש שעות מדי יום. באזור הדרום, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש אוגוסט עומדת על 16.4 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על השיא השנתי והוא 80 מילימטרים של גשם לאורך החודש. כמו כן, כמות שעות האור ביממה עומדת על שבע שעות אור, וממוצע של 220 שעות לאורך החודש כולו.

מזג האוויר בפינלנד בסתיו

עונת הסתיו בפינלנד גם היא תקופה קצרה במיוחד ומתאפיינת בתנאים דומים יחסית לאביב בפינלנד. עונת הסתיו בפינלנד מתרחשת בין החודשים ספטמבר לאוקטובר.

במהלך חודש ספטמבר בפינלנד הטמפרטורה הממוצעת בצפון עומדת על 7.1 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים מתחילה לרדת ועומדת על 55 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה יורדת משמעותית ועומדת עד שלוש וחצי שעות של אור מידי יום ביומו, ועל 110 שעות של אור לאורך החודש כולו. באזור הדרום, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש ספטמבר עומדת על 11.6 מעלות צלזיוס. כמו כן כמות המשקעים נשארת יחסית גבוהה ועומדת על 70 מילימטרים של גשם, עם חמש שעות של אור מידי יום ביומו.

במהלך חודש אוקטובר בפינלנד, ממוצע הטמפרטורות בצפון פינלנד צונח ועומד על 0.8 מעלות צלזיוס מעל לאפס. כמות המשקעים נותרת יציבה ועומדת על 55 מילימטרים של גשם. אך יחד עם זאת כמות שעות האור ביממה ממשיכה לרדת ועומדת על שעתיים של אור מידי יום. באזור הדרום, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 6.6 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים יחסית גבוה של 75 מילימטרים של גשם. כמו כן כמות שעות האור ביממה יורדת ועומדת על שעתיים וחצי בלבד.

העונה המומלצת לטיולים בפינלנד

כמו שאתם בוודאי מצליחים להבין, תנאי מזג האוויר בפינלנד לאורך השנה הם תנאים מורכבים יחסית, גם מבחינת הרוחות אבל גם מבחינת הטמפרטורות הקיצוניות והאקלים הארקטי, לא פשוט להגיע לבילוי תיירותי במדינה כל כך מורכבת מבחינת תנאי מזג האוויר. יחד עם זאת, יש שתי עונות מרכזיות אשר מושכות תיירים לפינלנד ונחשבות עונות מומלצות לטיול בפינלנד הראשונה היא כמובן עונת הקיץ, אשר מתאפיינת בטמפרטורות יחסית נוחות במיוחד בעיר הבירה של פינלנד, הלסינקי. השנייה היא עונת החורף, שבה למרות מזג האוויר הקשה ניתן לצפות באורות הצפון ולהכיר את התנאים המיוחדים של האקלים הארקטי של פינלנד.

במהלך תקופת הקיץ הטמפרטורות באזור דרום פינלנד יחסית דומות לערים גדולות ברחבי אירופה. לצד כמויות משקעים גבוהות יחסית, ועם תנאי רוחות נוחים, האקלים של פינלנד במהלך תקופת הקיץ מאפשר טיולים עירוניים בסביבה נעימה, תוך שאתם מנצלים את ימי השמש והאור הארוכים, כדי לראות גם את הסביבה העירונית אבל גם קל הרבה יותר לצאת להליכות ארוכות ברגל, במהלך התקופה שבה האדמה הבשה ואין שלג על הקרקע. ובמקביל, גם כאשר יורדים משקעים בפינלנד, ניתן להתכונן בהתאם עם מעילי גשם ומטריות שיעזרו לכם להמשיך את המסלול.

לחילופין, יש יותר ויותר תיירים אשר מבקשים להגיע לפינלנד דווקא במהלך תקופת החורף הקיצונית. מדובר בעיקר על תיירים אשר מבקשים להגיע לאזור הארקטי של פינלנד, ובמיוחד לאזור עיר הבירה של לפלנד רובניימי. אלו הם טיולי שטח שנקראים ספארי חורף, והם כוללים חוויות מיוחדות במינן כמו נסיעה על מזחלות שלג וצפייה באורות הצפון. לטובת טיולים כאלה ישנם שירותי השכרת ציוד חורף מיוחדים שכוללים חליפות חורף ונעליים מונעות החלקה. מומלץ לפנות ישירות לאותן חברות המציעות ציוד חורף מיוחד, מאחר והציוד שקיים בחנויות המטיילים במדינת ישראל פשוט לא מתאים לתנאי הקיפאון הקיצוניים ששוררים באזור זה, לאורך התקופה. כך שצריך לבצע את כל ההכנות המתאימות, ויפה שעה אחת קודם, אם אתם רוצים להגיע ללפלנד ולפינלנד ולהנות מחוויה מיוחדת.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל